-
GAMEPOD.hu
:::: Téma összefoglaló / lenyitható ::::
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aprósólyom
addikt
válasz esfrost #2925 üzenetére
Nekem elég stabil, pedig inkább csak mid gépem van. Próbáltam a Xeon E5-1620v1 gépemmel is, GTX1060 VGA-val, és van jó 30fps különbség vagy néha több. Akit esetleg érdekel egy kis "benchmark", készítettem kettőt: low settings High-mid. settingsSzerintem nagyon kell ennek a QC-nak az új architechtúra. Az eggyel korábbi updatt-el lett sokkal folyamatosabb a játék, ha jól emlékszem.
A hitbox-ra pedig én is kíváncsi vagyok, mert néha nagyon rossznak érzem és az is igaz, hogy nem konstant egy match alatt sem feltétlen. Bár én egyelőre BOT-ok ellen játszok emiatt (netemen is akarok változtatni), de a BOT-okon még azt is lehet érezni, hogy néha úgy megy a szerver és kliens közötti szinkron, hogy előnyben vannak a botok és rengeteget előre lőnek a pontosság melett (persze nightmare botokkról beszélünk). Pl. Tök mindegy merre "cikk-cakkozok" a nail gunnal ilyenkor mindig betalálnak, közelharcban ilyenkor szinte 100% bukta.... rail gunnal előre lőnek (pl. jumpaddal ugrok fel és rögtön elhittel Raillel, ahogy felbukkantam a fal mögül..). Ez számomra azt mutatja, hogy a szerver szinkron néha nagyon elmászik... (Van, hogy szintén nightmare botok ellen, ilyenek nem igen történnek.)[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz frango13 #2947 üzenetére
A szinkronra hibákra eszembe jutott még egy példa. Mikor ilyen "szinkron hibás" a meccs, a botok annyira "előre tudnak rólam", hogy jellemzően pont akkor ugranak, mikor raillel hitelném őket. Ku*vara idegesitő, úgy "téveszteni" raillel, hogy pont mikor lövök, ugranak egyett. Ilyen meccseken csak a levegőben lévőket tudom elhitelni, mikor nem képesek hirtelen pozícióváltásra.
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz frango13 #2949 üzenetére
Szinte ugyan ezeket tapasztalom. Egy CS GO mm-ben, monta egy külföldi srác. Svédországba kell költözni, ott jó a net. Ki tudaj...
Nem nyomsz semmit mégis mocorog a karakter jobbra-ballra? Lefos*m a bokám... Az ilyenek miatt felmerült bennem, hogy visszatérek a single player játékokhoz. Próbából letöltöttem az Assasin Creed legújabb "demóját" . Beállítottam a legnehezebb, nightmare módot. 3 óra múlva töröltem, mert semmi kihívás nem volt benne, annyira könnyű volt. Pont ezért játszanék multiban, de ott meg szembesülök ezekkel a gondokkal, amik agyoncsapják a játékélményt. A következő lépés az lesz, hogy eladom az összes "gamer specifikus" alkatrészem. Pedig a monitorom, a billentyűzet, az egér... mind egy gép értéke... és egy ilyen apróságon csúszik el a dolog... Néha az jutotna eszembe, hogy átok van valamin...
Elkezdtem gyanakodni a Digi 1Gbps netre, mert kiderült, hogy nincsen külső IP címem, ISP NAT mögött van az optikai szálas terminálom. CS GO-ban is tapasztalok szinkron problémákat, QC-ben is.. Vannak akik nem panaszkodnak ilyenekre. A gépem nem szar. Már csak az ISP van hátra... Állítólag ügyfélszolgálaton keresztül lehet kérni, hogy kivegyenek a szolgáltató NAT-ja mögül, csak kell hozzá egy erős router. Ezt a projektet még megjátszom, azon a 10-20kiloHUF-on már nem múlik. Nagyon kíváncsi leszek, hogy lesz-e változás.Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Szép fragek. Az nekem kicsit mellbevágó hogy van egy 135-ös fps drop Awokenen. Be van kapcsolva neked a server issue visszajelző ikon? (nem pont így hívják talán. Menüben be lehet kapcsolni.) Az én videóimban pl. rendszeresen látod villogni a bal felső sarokban az fps alatt ezt a sárga ikont. Ilyenkor esik le nekem a legjobban az fps. Rengetegszer jelez nekem szerver gondokat....
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Xiaomi router előtt is hasonló tapasztalataid voltak?
Vigilante: Jó eséllyel már csak jövőre lesz belőle valami, de ki tudja... ha hajlandóak lesznek az aprós Asus router hirdetők találkozni az ünnepek előtt vagy között, akkor még idén lehet belőle valami.
Jól sejtem hogy magas beállításokkal vagy átlag 240fps felett?[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz Mikiller #2966 üzenetére
Ezt a decemberu update-t, már hirdették mindenhol, a játékon belül is a kezdőképernyőn. ha rákattintottál volna az infókra, akkor ott olvashattad volna a figyelmeztetést. Hát ez van sajna...
Én arra gyúrtam, hogy még összejöjjön elég zöld Sz*r, hogy szerezzek egy plusz karakter a steam-es accountomhoz, de lett belőle egy csomó ládám, mert nem jött össze 250 000 belőle.
20 sradból is lehet szerezni új karaktert. Igaz sokat kell érte küzdeni, de a Platinumot lehet van értelme másra tartogatni, amit nem tudsz shradért venni.[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
-
Aprósólyom
addikt
válasz Mikiller #2969 üzenetére
Görgesd a battle pass-t. Vagy belőle két sor. Az egyik az ingyenes sor, az ingyenes és második sort pedig csak a battle passosok kapják meg. Számokra van oszta 1-100-ig. Ezek a szintek, ahogy nézem. Hogy lesz-e nullázás a végén és hogy mikor, azt még nem olvastam el...
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Valamelyik oldalukon a patch note-ban olvastam, hogy 3GB VRAM alatt, mindenképp a LOW-t ajánlják.
Viszont akinek problémái vannak, kérik, hogy a fórumon (hogy hol, ne kérdezd ) jelezni kell a problémát, a géped specifikációjával és a játékon belüli neveddel.
Tehát úgy néz ki, hogy várják a visszajelzést, mert szintén a patch notbe olvasható hogy a grafikai motoron is módosíthattak, javítani próbálták a frametime-ot megint. Ellenben nem biztos, hogy úgy jött össze, ahogy szerették volna, így várják a feedbacket...(#2974) frango13: Szerintem egyszerűen nem szeret a játék. Kérj bocsánatot! Biztosan javulni fog. Kora délután a működő szerver státusz ellenére csatlakozni sem lehetett semmilyen meccshez, annak ellenére a lobby azt mutatta, hogy match found. Sehogy nem tudtam resetelni, újraindítani a meccs keresést, csak ha kiléptem a játékból és újra start... kb. 15-20 percig játszottam ezt a türelemjátékot. Nem lett belőle egy pillanatnyi játék sem. Előtt dél körül viszont tudtam játszani 3-t. Ez van. Ezekkel az updatekkel nagyon megkavarják az állóvizet...
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz Vigilante #2973 üzenetére
AA-val nem lesz túl homályos? Én semmilyen (se alacsony, se a legmagasabb) AA beállításokon sem használok egy játékot sem, annyira nyomaszt a homály. Én rece párti vagyok, de legalább éles.
irigykedem a high textúrára. Kicsit orrolok a játékra, hogy 8GB Vrammal nem engedi medium textúra fölé. Bár játékélmény szempontjából mindegy, mert 500 feletti tempónál már nem olvasom a textúrákat....Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz sto1911 #2980 üzenetére
Akkor ez összetett. Van egy másik gépem is, csak régebbi gyengébb procival, viszont abban van 16GB ram. Ott engedi az ultra textúrát a GTX 1060 6GB-tal. Valószínű, akkor valahogy a kettő RAmból számolja ki, hogy engedi-e nekem vagy nem. Pedig a 16GB ramos gépben ultra textúra alatt is bőven a 6GB vram alatt voltam. Bár látva, hogy a mostani update figyelmeztetését, hogy 3GB VRAm alatt csak lowot javasolnak, hogy maradjon elég hely a VRAM-ban, lehet a 6GB VRAM kevés lenne a smooth playhez és ilyenkor a system rammal kisegíti magát az engine? (Gondolom akkor ezért engedi az utlrát 16GB ram meleltt...) Kell vegyek egy 1070 ti-t, sejtettem...
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Eddig low és medium textúra között nem láttam nagy különbséget. Biztos a gyengébb gépekre gondolva, újraskálázták a különböző gafikai beállításokat. Mintha most a médium textúrák részletesebbek lennének, mint korábban? De lehet hogy ez csak placebo...
Más téma: Kicsit fáj, hogy a FAQ szerint azt látom, hogy a mostani Season kb 3 hónap. Úgy van megfogalmazva, hogy ezt ki tudja tartani fogják-e. Lehet írok a fórumba. Mert, most így 3 hónap alatt ha jól számoltam össze 34 srad-t lehet összegyűjteni. Az azt jelentené, hogy 6 hónap alatt lehetne 3 új karaktert megszerezni, ha majdnem kimaxoljuk level 100-ig. Eddig számításaim szerint, ha minden nap belépett az ember, lenyomta a napi 3 challenget, 1-2 match alatt, akkor kevés játékkal 1,5 hónap alatt lehett volna új karakterem 250 000 favorból (zöld bigyó). De lehet majd megszokom.... (Szerk.: Mondjuk elfelejtettem a heti challenge-eket beleszámolni... ott is lehet szerezni hetente 1-2 shradot... sorry...)
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz frango13 #3048 üzenetére
Ugyan ez az igényem nekem is. Nem szeretem 8 játékossal a kis mapokat (jellemzően ilyenekre szavaznak DM/TDM-eken... ), a duel stílust meg rühellem. DM, TDM, 2-6 player között, CTF esetleg max 8 playerrel... Létezik meglévő felület, ahol lehet szervezni custom meccseket? Kell valami felület, mert a legnagyobb kihívás, hogy mindenki számára közöss időintervallumba essen a mókázás.
Nekem van prémiumom, szervert tudok gyártani.
Nem volt korábbi Quake-en belül UT-ben nagyon jól működő játékmód? Pl. UT domination, assault.Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz Vigilante #3079 üzenetére
Hogy ki milyen stratégiával játszik az szabadon választható. Egy ilyen kemper amúgy is jó eséllyel a top3-t sem veszélyezteti...
Én ilyen helyzetre úgy szoktam reagálni, hogy respawn esetén szépen lassan arra veszem az irányt, hogy a hátába kerüljek. Szinte tuti frag, ha elég nagy tempóban érkezem a seggébe.
Ahol kicsit nehezebb az longest yard, de ott én nem fárasztom magam, hogy elmerészkedjem RG-ig. Eleresztek 3-4 rakétát RG-hoz. Jó eséllyel még így is én "nyerek" nem a RG camper. Még a kitartók is megunják a egy idő után a rakétákat kerülgetni és nem mennek többet kempelni."Szal amíg pl a folyosón vergődök 2 meberrel kib@szottúl felbasz, hogy valaki csak úgy sunyiba megbújva kiszedeget." Te sem biztos, hogy mindekit szemből lősz le, vagy épp veled harcol, nem biztos, hogy fullos playerrel harcolsz. Lehet már csak 40Hp-ja van... Akkor az fair? Kicsit egocentrikus a hozzáállásod a leírtak szerint.
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
A spawn protectionről jutott eszembe, de utálom, mikor longest yardon a nagy pörgésben fogalmam sincs, hogy épp spawnolt enemyre célzok-e, mert a másik oldalról azt se látom, hogy enyhén zöldes-e a karakter és booom, hit -1HP.
Instagiben nem látom létjogosultságát. TDM/DM alatt pedig kezdem megszokni és/vagy leszarom. Engem sokkal inkább zavar mikor beszavaznak kis mapokat 8unkra, pl awoken. Igaz, hogy magyon impulzívva teszi a játékot, de azt a méretet, inkább 3v3-ra tudnám elképzelni, hiszen egy könnyen mozgó karakterrel (airsafe) 1mp-es "őrjáratokkal" befogom a pálya 2/3-3/4-t, és akkor már csak a rail és a shotgun és a heavy marad kontroll nélkül, minden más "felügyelve van".Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #3131 üzenetére
Gsync mennyi frambufferrel dolgozik, mennyi plusz input laggal lehet számolni? Jól emlékszem, hogy 60fps körül plusz 10-15ms körül növekszik az input lagg? Gondolom, ha magasabb fpssel számolunk, akkor kisebb input laggal számolhatunk... Hát nem tudom... Én az LG-men is megérzem egy halovánnyit, ha bekapcsolom a DAS-t. Azzal kb. 5ms-val csökken az input lagg, 10-15ms-re, 60Hz-en. Lehet szép a sync, de ha a gép hoz sok-sok fps-t, magas monitor frissítés, akkor szinte fel sem tűnik a stutter. Így én is mindig sync off-t javaslak, ahogy te is, ilyen gyors játékok esetében.
Amúgy meg egy single player game esetében tök mindegy, sőt, még javasolnám is, legalább nem fogyaszt annyit a gép, a fix 60fpssel, mert minek. De itt Quake-ben olyan játékosok vannak, hogy sokszor csak a hajszálon múlik az életed...Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
240Hz+VA panel? Azért óvatosan vele, hogy mit vársz tőle: [link] pl. ennek a monitor VA paneljének képpont váltása 4.5ms alatt csak 80%-ig valósul meg. Egy random színből random színbe a teljes (100%-os) képpontváltáshoz 11.3ms idő kell. Ha a színhűség és a nagy frissítés is fontos lenne én két monitort vennék.
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Szerintem vizsgáltasd ki a szemed. Lehet a kevesek közé tartozol, akinek kétféle zöldszín receptora van a szemgolyójában. Lehet ezért tartod fosnak a TN panel színhűségét.
Ami viszont nem igaz. Az viszont igaz, hogy elmarad a VA, IPS stb... panelektől."24GM77" Hát.... kalibrálással, az egyik legjobb színhűségű gamer monitor, minimális deltával a referenciához képest. Mikor beállítom gaming presetre, tényleg fos a színhűség, de legalább elég jó a kép ahhoz, hogy a sötétben is lássam az ellent. Flick shotnál nem igazán ellenőrzöm a színhűséget. Gaming után vissza is váltom a monitort olvasós/képszerkesztő módba. Sokkal szebb képe lesz és a fényerő sem égeti ki a retinám.
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz dargelot #3163 üzenetére
Ez nem egy negatív példa, hanem az általuk tesztelt legjobbnak vélt 144Hz monitor. Ennyire képes a VA panel jelenleg és kész. Olvass utána. Egy TN panel is épp, hogy csak tartja a tempót egy 240Hz elektornikával. Nem csoda, hogy jönnek már lassan a 0,5ms TN panelek, mert annak sem ártana 100%-ban hoznia a 240Hz-t....
Persze, nem is fogom tovább boncolni, mert nem ide való, csak elhangzott és röviden, tömören reagálni akartam.[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Az új frissítéssel már csak hetente egy srad (vagy mifene) gyűjthető battle pass nélkül? Frankó... Eddig kettőt lehetett. Így egy évtized lesz, mire egy karaktert fel tudok majd ruházni maxra... Jók ezek az update-ek. Vagy nem?
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Snowflake effektus.... De erről jórészt a felmenő generáció tehet, mert ők nevelték és/vagy nem nevelték azokat, akik most "csírák", "puncik"... Minndeki "szenved" valamilyen "elcseszettségtől", mint ahogy én is dolgozok magamon és szembesülök hülyeséggekkel....
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz dargelot #3318 üzenetére
"Valaki tapasztalt mostanában rossz szervereket, mert meglehetősen lassan regeli le a hitet a játék nekem."
Ugyan ez!
Nem tudom, hogy ez a tegnapi szerver átszervezések eredménye-e, mert kb 1 hónapot kihagytam. De "kaptunk" kettő EU-s szervert, amiből csak az egyiknek van használható pingje. Eddig legalább volt 2-3 normális pinggel.
A hitek nekem is ugyan ezek. RL kettő rakából a player lába elá 30hit a másik 100. Beszarok. A RG-nal keresztül lövöm a karaktert, hitreg nélkül. Másszor picit mellélövök, de azt meg beadja. Szívesen játszanék vele, nagyon örültem, hogy megjelent a játék, emiatt nehezen engedem el, de már nem kell sok idő neki, hogy végleg törlöm. Még lesz a közeljövőben állítólag valami "performance update". Hátha helyre teszik a hitreg/hitbox témát.
Bár ez valami sync probléma is, mert olyat is tapasztaltam, hogy a falból jött ki egy rakéta. Néha felvillan a közeli falban egy másik karakter. Teljesen lelombozó. Nem csoda ez a -20% játékosközösség hónapról-hónapra.
sináltam egy screenshotot. Ez szerintem már nem a félig halott kategória, hanem a halott utolsó napjai.... 1500 peek player a legutóbbi hónap.Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz dargelot #3321 üzenetére
Nem azt írtam, hogy kiadták. Bárcsak így lenne.
A megjleneik, az felbukkan, nyílvánosságra kerül, stb... Ez a "gém" sajna még most sincsen kiadva. Na, de értem én...
Egyébként, hajnalban, kb 2 óra körül, mikor kb. senki nem volt a szervereken, játszottam TDM bot meccseket. Teljesen egyedül vagy még másodmagammal. Majdnem hibátlan volt a szinkron (mozgások, hitreg). Ezek szerint az ilyen jellegű problémák főleg a szerverek teljesítményének tudható be? Napközben siralmassan rossz volt. Már majdnem tegnap is letöröltem a játékot...[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz RoliHero #3374 üzenetére
Hiszel, nem hiszel, ha nem gyorsaságra kihegyezett VA/IPS panel van a monitorban, akkor nem fogja tudni hozni a pixel response a framratet. A gyári specifikációkat feleslegesen böngészni, ahogy javasolta valaki, mert a gyári specifikációk, ha írják, ha nem a GtG reponse time-ot adják meg, ami a kb. a legjobb értéke a panelnek. Ráadásul nem is életszerű. (szürke ből-szürkébe váltás elég ritka a valós felhasználásbna...) Egy jó, -gyárilag megadott- 1ms TN panelnél is, (emlékeim szerint!) a tesztekben a különböző színek közötti váltásnál átlagban kb. 3-5ms response timemal lehet számolni. Tesztekre kell hagyatkozni vagy a saját szemedre. Ki kell próbálni egy 144hz TN-t és egy 144Hz VA, IPS monitort és majd eldöntöd megfelel-e.
Pl. 1ms TN panel, LG 24GM77. Közepes overdrive-on kb 4ms az átlagos pixel váltás random színből-random színbe a teszt szerint. Itt olvashatsz róla. Mikor sok tesztet olvastam régen, emlékeim szerint, jó ha hozza egy jobb VA vagy IPS ennek a kb. dupláját, tehát kb 7-8ms-t színből-színbe. (Pixel váltásnak van egy felutási ideje időben. Ha azt nézzük, mire még nem fejezte be a VA meg az IPS a teljes színból-színbe váltást pixelenként, már kapja is a monitor a következő képet a GPU-tól....) Ennek megfelelően rákereshetsz VA/IPS paneles monitorok tesztjére. Tesztekben mért response timeokat viszont keveset találni, de lehet...
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz esfrost #3353 üzenetére
"Daily Login Rewards return, players may now login daily to earn Shards, XP, Platinum, and Reliquaries"
Valamivel vissza kell csábítani a "tömegeket"...
"Removed hundreds of MBs of unused UI assets, this will help lower video memory consumption and improve load times"
Kicsit nevetséges, mikor low textúrán is, ha jól emlékszem 5Gb VRAM (és még csak élsimítást sem használok, ami tovább növeli a VRAM igényt) körül eszik a játék és közben hányinger keltően alacsony a textúra...
"Fixed issues on the server, where UDP sockets could be blocking and not send all of the packet data during a network update"
Hát vicces, mikor keresztbe lövöm a játékosokat éés semmi, hello. xD Skill alapú játéknál elég idegesítő, mikor nem megfelelően közlekednek az adatok server-kliens között....(#3383) edgR: pl. Bár, ha jól emlékszem sokkal inkább tv-ket teszelnek. Talán található pár esélyes monitor is.
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz hoto4320 #3396 üzenetére
Ááááá. Én rendszerint tapasztalalom, hogy alkalmanklént vagy huzamosabb ideig, vagy egész match alatt nagyon rosszak az adatokserver-cliens között. 2-vel ezelőtti instagib match-ben, lemaradtam egy playerről, ellőttem a sarkot, ahol eltűnt. Már nem volt ott. Láttam, hogy nincs ott, csak a harc hevében, néha-néha még ellövi az ember az ilyenekt is. De meghalt. Beadta a találatot. És ez csak egy konkrét péld, ami félreértelmezhetetlen....
Meg is írtam a chatbe, nyugtázták is, hogy tudják, ez van. Rapha közvetítését is nézem néha-néha és nálla is láttam már ledöbbenést ilyen jellegű hibákon, pedig ő aztán póker arccal játszik.
Nem gondolnám, hogy jelentős bővülés várható. Sőt, ha steam statisztikát nézünk, legutóbb több hónapon keresztüli csökkenést mutattak ki. Steam szerint pár ezren játszanak vele. Még ott vannak, akik a Bethesda launcheren keresztül játszanak. Arról nem tudom, honnan lehetne infót szerezni.Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz esfrost #3411 üzenetére
Van 144hz monitorod? Gyanítom, hogy nincsen.
Olyan gyorsan pörögnek a képek 144hz-n, hogy ha FPS is van legalább 80-90, de inkább átlagban 120+, akkor szinte nem is fogod érzékelni a tearinget a gyors képváltások miatt.
Másrészről, 144hz monitor esetében is érdemes 144fps-nél is többet elérni, hogy a teljes input lagg a lehető legkisebb legyen. Ezzel kapcsolatban találsz elemzéseket a neten. Mondjuk ez gyorsan összefoglal sok mindent, és ábrázolja azt is amit említettem.[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz esfrost #3416 üzenetére
Tudom mit jelent.
Akkor viszont a szemünk és az agyunk különbözősége miatt is érzékelhetjük másként. Másrészről a játék motorjától is biztosan függ (mennyi a render idő, ütemezés, stb...) és a hardver komponensektől.
Konkrétabban: 144Hz LG 24GM77 monitorom van. PUBG, jellemzően 90-150fps közötti. Egyetlen egyszer sem veszek észre tearinget. Quake Champions: jellemzően 120-200fps között. Szintén nem veszek észre semmit sem. CS GO, bár ezzel hónapok óta nem játszottam, de ott sem emlékszem tearingre. Fps 160-400 között jellemzően.
Akkor nem veszek észre tearinget, ha lassan mozgatom az egeret, se akkor, ha gyorsan rántom azt. Az is lehet, hogy nem tud annyi infót feldolgozni az agyam, de az is lehet, hogy azért, mert erőteljesen keresem a számomra érdekes, és döntés befolyásoló helyzeteket, (enemy, tereptárgyak, loot, térkép, idő, közben a mozgás, a pálya pásztázása....) Folyamatosan mozgatom a figyelmem a monitor különböző pontján, mindig, mint egy ideges katona, aki bespeedelt. Erre gyanakszom. És ha a lehetőségeket keresem, akkor ezeknek is ad jelentőséget az agy, a felesleges információkat pedig diszkontálja, hogy ne terhelje saját magát. Erre tudok gondolni. A látás tulajdonképpen tanult képesség, szóval adaptálódni is elég jól tud, illetve elég sok adatot, képi elemet használ fel a már átélt vizuális élményekből.Arra emlékszem, hogy mikor már 144hz monitorom volt, de még csak egy i5-2500K + RX460, akkor a PUBG jellemzően 35-80fps között futott helyzettől függően, átlagban 50-60fps körül. Akkor látszódott. De nem nagyon foglalkoztam vele, mert folyamatosan a veszélyes pontokat, tereptárgyak között, enemy-t keresve pásztáztam a monitort, forogtam, stb....
Most hogy bőven 100fps felett vagyok és a játékstílusom nem változott, semmit nem veszek észre a tearingből.De mivel érdekel, lehet csinálok egy 240fps-s vidófelvételt (ennyit tudok max.), hogy valójában mi látszódik a tearingből. Tényleg csak arra tudok gyanakodni, hogy a figyelmem annyira másra fókuszál a játék közben, hogy az agyamban nem tudatosodik a screen tearing.
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Pörög a topic. Kb. két hétig én nem is játszottam vele. Ti hogy vagytok ezzel a kérdéssel? Mi lesz ezzel a QC-vel?!
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz esfrost #3666 üzenetére
"Nincs akadás, vagy lag." Egyre inkább esküszöm, hogy a DIGI net lesz nekem a probléma, itt a 10.-ik kerületben. Amióta itt lakom, sosem éreztem tökéletesnek, hiába tartunk 1Gbps. Gépemmel nem lehet gond, mégis minden online játéknál tapasztalok röccenéseket, elég sűrűn (nem állandóan), jellemzően akciók alatt, mikor pont fontos lenne a hibátlan adatáramlás. Utolsó leheletnyi próbálkozásom az lesz, hogy a DIGI-nél kikérem magam a NAT mögül és beizzítom a polcon pihenő TP-Link 4300-t.
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
13G? Nem futtatsz sok mindent a háttérben? Ha a 8G ram kevés, akkor miért nem kúszik fel 7G környékére? 1G-nél is több kell a win10 rendszernek, mialatt játszom? Akkor kúszik fel 6-7G RAM környékére a memória használtság, ha a háttérben megy a böngésző, pár füllel. Ha csak a steam meg a játék megy, akkor pedig 6G RAM alatt marad. PUBG is, QC is.
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Gyorsan megnéztem egy-két 8G vs. 16g tesztet. Olyan játékok, ahol szintén 16G az ajánlott, 16G esetlén sem fogyasztottak többet 6.5G-nél többet a rendszer memóriából. A framtime sem volt simább 2x8G esetén a 2x4G kiszereléshez képest. Ugyan ilyen tesztet nem találtam QC-hez, de Battlefieldre, PUBG-re ez igaz. a 13g nagyon irreálisnak tűnik nekem. Van egy lassabb, Xeonos gépem 16G rammal és ott sem emlékszem ilyen memória fogyasztásra. De lehet újra előveszem, letesztelem, mert az újabb updatek óta nem teszteltem azzal a géppel.
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Nem tudom hogy jön ki neked 10+G. Nekem 8.2G, úgy, hogy video quality bal oszlopában minden medium, fullHD. Opera böngészőben pedig 11 fül van megnyitva és közben pörög egy youtube videó. Akkor most ez hogy van? De lehet kipróbálom ultrán is....
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Megosztok veletek egy bogarat amivel korlátlan mennyiségű vörös szilánkot tudtok szerezni. Nekem az első tanból megvan mind a 6/6. Ez után eredetileg kapunk összesen 12 szilánkot. Most jön a poén: ha nyersz egy MM-t és visszalépek a tanokhoz, újra tudjuk igényelni a 12 szilánkot. És újra, és újra és újra....
Ha nálatok is működik, ne terjesszétek ország világ előtt (!!!), mert akkor biztosan hamar befoltozzák. Ezért is írtam magyarul... Hajrá! Most így 2 nap alatt, pár meccs után lett kb 150....[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Enemy között összefutottam valakivel akinek 1ms pingje volt. Esélyünk nem volt lelőni, legfeljebb 2v1-ben. Az egész úgy nézett ki, mintha prefireben találkoztam volna vele állandóan. Szépen "kiegyenlíti" a játék a különböző pingeket.... xD
[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz frango13 #3706 üzenetére
Néha nagyon lassú a szinkron. Gondolom ez azért van, mert a kliensek adatait figyelembevéve, ő volt a gyorsabb, viszont a server lassúsága miatt a te kliensedben te még élsz, míg végre ki nem számolja a szerver, hogy gyorsabb volt a másik és végül te halsz, hiába lőtted meg az enemy-t.... CS-ben rengeteg ilyet tapasztaltam már. Ez sajna benen van az online multiban. Ezért én a max 30ms pinges szerverre csatlakozok csak. De ha bejön valaki sokkal magasabbal vagy sokkal alacsonyabbal... Rendszereint az 1-10ms ping közöttiek felet nem tudok dominálni, mert látszólag prefire-ben halok meg mindig. (Találkoztam 1ms-os playerrel, tényleg. De semmit nem reagált, mikor rákérdeztem, hogy csak nem a szerveren csücsül? 1ms?? Tuti a szerver szobában játszik. Ekkora ping egy hagyományos ISP-kliens hálózatban hogy? 2ms pingem van a Digi nettel, a digi saját szerveréhez képest....)
Tapasztaltam már én is ilyeneket. Az egészben az az érdekes, hogy holt időszakban, mikor a szerverek terheltsége kisebb (pl. éjszaka), akkor kisebb mértékben tapasztalni ezeket a gondokat. Sőt, mondhatni egész jó. Az egészből azt feltételezem, nem vagyok benne biztos, hogy a net code a szar, hanem szarnak pénzt költeni szerverteljesítményre. Lehet nincsen igazam, nem vagyok programozó, de ezt a konklúziót vontam le.Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Ahhh, ennél a játéknál nem a PC teljesítménye a szűk keresztmetszet. Lehet röhögtök majd, de a másodlagos gépemen is kipróbáltam (xeon e5-1620, 16gb ram, quadro 2000 1gb vram - igen, nem elírás) és alacsony beállításokkal, kb 70% screen scale, talán még felbontást is csökkentettem ablak módban, erre már pontosan nem emlékszem. De, kb. 60-100fps között volt a játék. Nem voltak keményebb laggok az main gépemhez képest sem. Ha laggol, az rendre inkább a server-client adatkésések miatt van, ezért ugrik meg a framtime. Csekkoltam a részletes adatokat MSI afterburnerben. Nincsen konzisztens összefüggés a frametime és a gpu,cpu kihasználtság között. Egyszerűen túl sokszor és sokat késhetnek az adatok a szerver felől, ezért késik a picture frame renderelése és érzel stutter-t/laggot. (Bár néha még digi netre is gyanakszom, de mára már hardware NATolt routerem van, kb. 900mbit sebességgel, külső IP-vel, stabil pinggel.) Csak akkor érzem viszonylag fluidnak a játékot, mikor éjjel még kevesebben vannak a szervereken a délutáni 500-600 online playerhez képest. El lehet képzelni, hogy mennyit spórolnak a szervereken.....
És amit igazán akartam írni, hogy az én stabil 30-as pingemmel, mikor megjelenik egy 15ms pinges enemy nagy ritkán, egyszerűen minden helyzetben előnyt élvez. Olyan mintha prefire-ben kapnám az ívet, miközben láthatóan nem úgy játszik, hogy minden sarokra előre küldi a rakétát.
Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
válasz Synthwave #3735 üzenetére
Milyen nézőpontból? 99%-ban folytonos volt a játék, jelentős laggtól mentes. Amennyire laggolt azon a gépen, annyira a main gépem is laggol, hiába a legkisebb framerate az 140fps, az átlag pedig kb. jellemzően 180 körül, max 230 körüli ingame.
A main PC-m is laggol, hiába elég a teljesítmény, mégis pillanatokra felmegy a frametime 30-40ms nagyságrendre pillanatonként, amit ilyenkor se a GPU se a CPU kihasználtság nem indokol.Jevons paradox
-
Aprósólyom
addikt
Mikor fent vagyok legalább 350+ játékost ír. Nem tudom mi a legpopulárisabb játékmod, én TDM-et játszom. (csak feltettem újra....) De tényleg valamivel rosszabb FPS-ek vannak, mióta próbáltak a frametime-on javítani. (Legalább is úgy rémlik, ezzel van összefüggésben.)
50-70 tényleg kicsit kevésnek tűnik, de próbáld meg esetleg lentebb venni a screencale-t is. Nekem, pl. ha nincs is több fps-em, mégis úgy érzem, valamivel folyamatosabb a játék és közben eltekintek attól, hogy úgy néz ki mint egy pixel halmaz....Jevons paradox
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5