Új hozzászólás Aktív témák

  • ldave

    félisten

    válasz james001 #48966 üzenetére

    Irtam róla az oldalra a tesztet még régen, de Zsoccc nem tette ki valamiért, bemásolom most ide, ezek szerint aktuális:

    Üdvözlök mindenkit Dave ONE rajongó oldalán. Dave, a WSR legragyogóbb csillaga, aki most hétvégén megszerezheti sorban negyedik WSR kupáját, pontot téve ezzel egy töretlen karrier történetére. Nézd meg Dave pár videóját, melyben megmutatja, hogy mi is az az igazi versenyzés, lájkold és oszd meg a barátaiddal, ha tetszett amit látsz! De ami a legfontosabb, ne próbált meg otthon Dave után csinálni!

    Kicsit meglepetésként ért, amikor megkértek, hogy teszteljem a Grid második részét. Akik ismernek innen a fórumról, tudják, hogy az ilyen típusú játékok nem igazán tartoznak a kedvenceim közé, de hogy majd az alább írottakat a kedves olvasó megfelelően értelmezni tudja, gondoltam ezt fontos lehet megemlítenem. Versenyjátékok terén két címet tudok kiemelni, amikkel igazán sokat játszottam az évek során, az egyik a Gran Turismo, a másik a Mario Kart. Ha most a Grid 2-t szeretném elhelyezni ezen a skálán, mint Donnie Darko, akkor ezt a játékot a kettő közé tenném, valahova félúton. Amennyire közel van a Gran Turismo realizmusához, olyan távol van a Mario Kart őrülten precíz száguldásától. Szóval nem nevezném se szimulátornak, se árkád versenyzésnek, a játék megpróbál a kettő között evickélni, lássuk, hogy ez mennyire sikerült neki.

    A legenda szerint egy Patrick Callahan nevű úriember a fejébe veszi, hogy létrehoz egy új versenyligát, a World Series Racing-et, röviden WSR-t, melyben a világ legjobb autóversenyzői mérnék össze a gyorsaságukat egymás ellen a világ különböző pontjain. Nem éppen a legeredetibb fedősztori, de egy versenyjátéknak megteszi. A játék során a fő célunk, hogy népszerűsítsük és terjesszük a WSR-t az egész vilgában és eközben nekünk legyen a legtöbb rajongók. Ugyanis ebben a játékban nem pénzt vagy tapasztalati pontot gyűjtünk, hanem rajongókat. Rajongókat a legegyszerűbben futamgyőzelemmel szerezhetünk, de ezen kívül ha teljesítjük a szponzoraink kéréseit, akkor ők is hoznak nekünk új híveket. Callahan-nak mi leszünk a fő segítője, általunk szeretné felfuttatni a WSR-t a versenyzők és a közönség körében. A történet az Egyesült Államokban kezdődik, majd ha itt megszereztük a New Union és a Trans America támogatását, akkor indul az első WSR kupa, melyet megnyerve átmegyünk Európába, hogy ott is megszerezzük magunknak a helyi versenyzői ligákat és így tovább. Egy ilyen új társaság meghódítása általában új játékmódokat és új autókat ígér. A fő történethez kapcsolódó versenyek mellett vannak különféle egyéb mellékfutamok, melyekkel új autókat és rajongókat szerezhetünk.

    Játékmódok terén kellőképpen változatos a Grid 2, de a lényegében szinte mindig ugyanaz az a cél, vagyis mi legyünk a leggyorsabbak, itt nincs semmi meglepetés. Van, amikor elég, hogy a miénk legyen a leggyorsabb vagy a legtöbb megtett kör, máskor pedig elég ha csak egy adott idő után kerülünk az élre. Talán ezek a LiveRoute Endurance versenyek a legjobbak, ilyenkor nem egy fix pályán megyünk a városban, hanem körről körre változik a pálya nyomvonala, így folyton figyelni kell a kanyarokat jelző táblákat. Szintén izgalmas futamok az Overtake versenyek, ahol teherautókat kell előzgetni pontokért úgy, hogy lehetőleg ne ütközzünk neki semminek a körözés során.

    Egy átlagos a verseny valahogy így néz ki az egyjátékos kampány során: indulunk valahonnan a 12 fős mezőny végéről, az első kanyarban valamelyik őrült nekitol minket a falnak, amitől tropára törik az autónk, majd megnyomjuk a visszatekerés (Flashback) gombot és megpróbálunk egy másik ívet választani, hátha ott hagynak minket az ellenfelek nyugodtan elkanyarodni (nem!). Engem nagyon idegesített a játékban, hogy míg a mi autónkat könnyedén fel- és kilökheti az ellenfél, addig mi alig tudjuk őket eltéríteni a pályáról, mintha az ő kocsijuk legalább kétszer olyan nehéz lenne, mint a mienk, szóval célszerű elkerülni mindenféle kontaktust a többiekkel, mert szinte biztos, hogy mi húzzuk a rövidebbet. Persze ettől függetlenül a már sokszor bevált ‘beveszem a kanyart az ellenfélnek csapódva’ technika kellő gyakorlással elsajátítható, de hosszútávon jobban járunk, ha megtanulunk mindenféle ütközés nélkül végigmenni a pályákon. Maguk az ellenfelek is többféle személyiséggel bírnak, egyesek kimondottan az agresszív versenyzés hívei, mások inkább kikerülnek minket, ha lehet.

    Az irányítás szerencsére könnyedén szokható, az autók jól vezethetőek. Miután szerzünk egy új járművet elég pár kanyar vele és máris lehet érezni a határokat, hogy hol kell fékezni, hol kell megcsúsztatni az autót, ráadásul a gépek tényleg elég jól különböznek egymástól ilyen téren, így azokon a versenyeken, ahol több autó közül is választhatunk, érdemes megfontolni, hogy milyen típusú kocsival állunk majd rajthoz. Persze ehhez nem árt a pálya ismerete, de mivel olyan túl sok sajna nincs belőlük, így elég hamar ki lehet ismerni mindegyiket. Irányítás terén az autók két fő csoportba oszthatóak. A Drift autók könnyedén megcsúsznak a kanyarban, a Grip járgányok pedig jobban tapadnak az aszfalthoz, így mindenki könnyen megtalálhatja a saját játékstílusához legjobban megfelelőt, de összességében kijelenthető, hogy a Drift autókkal élvezetesebb a játék, jobban érezni a száguldás élményét, viszont nehezebb velük precízen kanyarodni, több gyakorlást igényel a velük való játék.

    Autók terén bőséges a Grid 2. Ahogy haladunk előre a karrierünk során, egyre erősebb és gyorsabb autókkal bővítjük majd a garázsunkat. Minden járművünk a tulajdonságai alapján besorolható egy kategóriába, 1-től 4-ig, a versenyek során az ellenfeleink az adott járgánynak megfelelő csoportból lesznek kiválasztva, így nem lesz olyan, hogy jóval erősebb vagy gyengébb autóval állunk rajthoz, mint a többiek. A játék kezdetén BMW M1, Nissan Silva Spec-R, VW Golf R és hasonló erősségű autókba ülhetünk, a végére pedig akár egy McLaren F1 GT kormánya mögé besüppedhetünk és 350 km/h felett is száguldozhatunk. A gépparkunkat azonban sajnálatos módon csak bővíteni lehet, fejleszteni nem, az autóink úgy maradnak, ahogy megkapjuk őket.

    Technikailag a játék felemás képet mutat. A látványvilággal és a hanghantásokkal nincs gond, a Codemasters és az általuk fejlesztett EGO játékmotor immár 3. generációja így a generáció végére már tényleg mestere a technika ezen részének, viszont sajnos akadnak idegesítő részei a játéknak. Egy elveszített verseny után alapértelmezetten az újrakezdés helyett a folytatás gombon van a kurzor, emiatt ha elhamarkodottan nyom a játékos, akkor a játék visszalép a menübe, ahonnan újra el kell indítani az adott futamot. A töltési idők pedig sajnos hosszúak, így a művelet hosszú másodperceket vesz el a játékidőből. Szintén érthetetlen számomra, hogy a Faceoff futamok között miért kell újra betölteni a pályát, újabb elvesztegetett perceket hozzáadva a játékhoz. A fizika modellezés nagyon jó, a készítők állítása szerint másodperceként ezerszer számolja ki a játék motorja az autó és a környezete kapcsolatát. A törésmodell szintén kiemelkedő, a legkisebb karcolások is látszódnak az autó fényezésén, a leváló darabok pedig akár az autónk alá beszorulhatnak, az első lökhárítóm gyakran járt így. Ha sokat ütjük oda valaminek a kocsinkat, az a verseny végére a teljesítményén is meglátszódik majd, csökkenhet a végsebességünk vagy akár valamelyik irányba is húzhat a kormány.

    A Codemasters nem ma kezdett versenyjátékokkal foglalkozni, a Grid 2 eldője, a Race Driver: Grid 5 évvel ezelőtt jelent meg és azóta sok-sok újdonságot hozó autóverseny játék jelent meg. Maga a Grid első része is sok mindent hozott ebbe a játékstílusba (szuper törésmodell, a Flashback rendszer), de sajnos ez a folytatásáról nem mondható el, a Grid 2 csak a kötelezőt hozta. Ettől függetlenül ez egy nagyon jó és élvezetes versenyjáték, fantasztikus helyszínekkel, menő autókkal, változatos MI-vel megáldott ellenfelekkel, de a helyzet az, hogy ezt már más játék is tudja.

    7/10

    A Grid 2 május 31-én jelent meg PC-re, Xbox 360 és PlayStation 3-ra. A teszt a játék PlayStation 3 változata alapján készült az egyjátékos játékmódot figyelembe véve.

    [ Szerkesztve ]

    A Slime draws near! Command?

Új hozzászólás Aktív témák