- World of Tanks - MMO
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Azonnali játékos kérdések órája
- Diablo IV
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Stellar Blade
- Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
- Elden Ring
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz claire78 #72532 üzenetére
Hali!
VT50-nél nem volt truecinema mód- ha ilyet láttál akkor neked ST-d volt.
Amúgy a VT60 minden bemenetre külön beállítást tárol el azonos nevű képmódokhoz is. Pl ha a pro1 hdmi1-en agyig van tekerve, az még nem jelenti, hogy hdmi 2 esetén ne lehetne a pro1 visszafogott. Ahány bemenet annyi képi mód.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Lehet én első naptól fogva pro módokat használok és mostanában meg kizárólag a custom-ot - mert azt tekeri a pana app - amit imádok, mert így egy telefonos klikkre tudok elővenni bármilyen profilt. Készítettem is 1.8-as 2.0-ás, 2.2-es 2.4-es és 2.5-ös gammával profilt magamnak- sőt 2.4-esből csináltam közepes és sötét panel drive-osat - szóval minden helyzetre / filmre van megoldás, csak egy bökés a telefonon. Szerintem ez állat!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Peet 80 #72654 üzenetére
Azt azért tudni kell ám, hogy a kontraszt csökkentésével az árnyalása is változik nem kicsit a TV-nek. Ennek kompenzálására a gamma görbén igazítani kell, hogy ne legyen "unalmas" a kép. Szerintem a 44-es kontraszt közép drive esetén is túl élettelen képet ad. Másfelől ha elég neked ennyi fény, akkor már inkább hajtsad sötét panel drive-al, 48 körüli kontraszttal (ugyan az a fényerő) - mert így sokkal de sokkal precízebb mozgást kapsz és lényegesen kevesebb fals kontúrt.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz balisz #72676 üzenetére
Örülök, hogy neked jó szemed van - ritka! És igen, valóban így van - az árnyalatképzés is változik illetve a dither pattern is. Nagyon érdekes dolog egy ilyen plazma TV - komolyan végtelen tudás van mögötte - melyet valószínű már, hogy sosem fogunk megismerni.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
A legjobb teszt: BBC Life című film- növényekkel foglalkozó epizód - film legvége, ahol werk film van, azaz a hogyan készült rész megy - na ott mutatnak lassított felvétellel egy víz cseppet lepottyanni - aminek a lencsehatása miatt csúcsfény van a legdomborúbb részén - na ahogy ez fentről lefelé végig megy a képen, a jobbra - balra zöld háttérbe olyan fekete csíkot húz, hogy az szégyen. 65VT60-om van - tökmindegy - ezt már nem bírja ki - lol
edit: az biztos, hogy DM fan -nak annyiban igaza van, hogy érdekes módon semelyik - ismétlem semelyik másik filmben soha nem láttam, még klasszikus esetekben sem (fehér csík pl ablakrés egy arc mellett) - míg VT50-nél nagyon gyakori jelenség volt.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Azt kéne még leírnod, hogy a tónus dither zaj zavar, vagy a sötét (majdnem fekete) részek hangyázása?
Azért kérdem, mert a tónus dither zajt el kell fogadni - semmit nem tudsz vele csinálni - míg a near to black dither zajt hatásosan lehet irtani, ha kicsit pöcögteted a RGB-cut-okat.
A sötét panel drive most már nálam egyértelműen bukó. Egész egyszerűen van egy olyan hibája amin nem tudom magam túltenni - pont az arcből renderinghez szükséges tónusoknál van egy poszterizációja (állóképnél is) amitől agyfaszt kapok. Amúgy mind mozgásmegjelenítésben, ditherben, fals kpntúringban, line bleedben - jobb - de könyörgöm hol vannak azok a színek amik egy archoz kellenének? Ezért nálam max természetfilmhez jó- ahol embert mutatnak, ott insta - fail.
Ezért sajnos meg kell barátkozni a közép panel drive-al, ami még nem annyira súlyos tónus ditherben, viszont cserébe kapsz egy kétszerezőt a kontrasztra (azonos fényerőnél - és ugye mehet még feljebb is ha bírod retinával)
Viszont a közép panel drive ha van sötét tónus ábrázolás - mely egyébként meg attól függ, hogy milyen a filmed masterja - ha valós 2.4-es gammával van masterelve, akkor emelt IRE10-es gammát javasolok, ha meg 2.2 környékére sikerült nekik, akkor meg buktatottat. Na igen ám, de ezek a korrekciók meg élesen tudnak ártani a near-to-black dithernek.
És akkor itt tudunk a postom legelejére visszakanyarodni - ha ez a near-to-black dither zavar, akkor van megoldás.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Hali!
tisztáznám, hogy én miként látom panel drive üzemmódok kérdését:
sötét panel drive: erősebben poszterizál - kevésbé fals kontúrozik, alacsonyabb kontraszt, rosszabb fekete (kétszer világosabb mint a másik két drive), jobb árnyalatkezelés, minimális dither, kevés line bleed
közép drive: nem poszterizál, látható fals kontúr bizonyos mozgó képtartalmakkor, mély fekete, magas kontraszt, közepes dither, közepes line bleed hajlam
fehér drive: nem poszterizál, alig fals kontúrozik (jóval jobb mint a közép!), erős line bleed hajlam, mély fekete, iszonyatos kontraszt/fényerő - erős dither
Összességében nincs egyértelmű befutó - nálam mindegyikből van "kalibrálva" 2.4-es és 2.2-es gammával profil és így atom jól elvagyok. Csak egy pöcc a talón és vált a TV. Igen - attól függ, hogy mit nézek - ugyanis csak egy elméleti ideális világban kapsz olyan mastert, hogy arra a kalibrációval tétre befutóra rá lehet készülni. Hiába írják az okosok, hogy azt kell mutatni ami a lemezen van. Na és a használt gamma?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz panada #73027 üzenetére
Hát meg ugye az is probléma, hogy ha a kalibrátor nem custom módot kalibrál, akkor eleve cink van, mert pro-ból kettő van aztán azt meg eleve csak a TV-n tudod váltani - míg a customot, lehet a pana alkalmazásából (ha olyan TV-d van) Szóval nem egyszerű és nem egyértelmű, mert én pl nagyon nagy bajban lennék, ha bluray bemenetre össze-vissz két képi módot tudnék beállítani.
Mondjuk ha már pl ez a helyzet, akkor csinálj egy 2.2-es és egy 2.4-es közép drive-os profilt. Én a 2.2-est egy picit emelt alsó gamma értékekkel csinálnám meg, a 2.4-est meg nullásra hoznám. Ez már mindig a legélhetőbb beosztása a két pro módnak.
Vagy ha olyan TV-d van akkor szedd le a pana alkalmazását és végtelen hosszan segítek neked bármiben ami kérdésed van - csak ellenőrzésképpen én kihívom a Jánost- egy műszeres kalibrációra - és akkor az is eldől, hogy mennyire lehet szemre, illetve fényképezőgéppel "kalibrálni". Mondjuk annyira tetszik az eredmény, hogy nem igazán izgatna az sem, ha kiderülne, hogy a fehér targetem nem D65 hanem kicsit melegebb vagy hidegebb.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
No, nem rég ment el János, kalibrálta a 65VT60-amat.
Elsőre egy döbbenetes adat: a fekete 0.002 yeah
a másik dolog, hogy borzasztóan máshogy látom a dolgokat mint a D65-ös target. Szép hideg világot állítottam magamnak - viszont azt konzekvensen. Tehát elég jól be tudtam lőni az RGB trackinget - cserébe nem látja az ember, hogy mikor D65 a fehérje. Nekem ránézésre a kalibrálthoz képest kb 8-9.000 kelvines a fehérem. Viszont a fehéregyensúlyt, ha átpöccintem normálról melegre, akkor majdnem ott van mint a kalibrált.
A baj csak annyi, hogy a kalibrált nem nyeri el a tetszésemet. Hibátlanra van kihúzva - nézem végig ahogy csinálja, gyönyörű 0.5 köröli delta E-kkel megy végig az egész, egyedül a közép piros árnyalatok vannak picit alul szaturálva - de akkor is - sajnos nekem ez nem jön be. Próbálom szokni, barátkozgatunk...
Számomra az a szürke, amit a kalibrált pro mód most ad - nem szürke, hanem sárgás szürke. A sajátom az meg rendes neutrál szürke. Szóval gázban vagyok....
Ami kiderült, hogy amikor 2.4-es gammát kérsz a TV-től, akkor effektív egy majd 2.2-est kapsz, illetve ez igaz a 2.6-ra is- az adja a majd 2.4-est. Picit a gyári 2.6-os gamma sötétebb IRE60-90-ig, ott olyan 2.45 környékén megy. Megint csak a saját vállamat tudom veregetni, mert éreztem én, hogy gamma árulás van és kalibráltam magamtól egy profilt amit kínomban 2.5-nek neveztem el, és úgy készült, hogy 2.4-es gammába húztam bele egy szép hasat. Megmérte a 2.2-es profilomat is (amiről nem tudtam, hogy 2.0-a gyakorlatilag) - na ez az a profil amit nappali TV nézésre csináltam - ezen még tekertem egy picit, hogy világosabb legyen - lett is szép 1.9-es gammás, én ezt nézem a THX bright room helyett- annál ugyan is sokkal szebbek a tónusai.
Nekem most műszeresen estére, mozizáshoz 2.4-es gamma lett kalibrálva, a TV kalibráltan nem tudja a ref feketét villogtatni - 19-az első érték, bár a fehérek megvannak, ebben ezért azt mondom, hogy semmivel sem jobb mint a saját szemre belőtt hülyülésem. RGB trackingem konzekvens volt - azt meg mindenki döntse el maga, hogy bírja-e a D65-ös fehéret. Nekem egyenlőre nagyon nem tetszik
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Hát igen - és akkor ilyenkor jön a jogos kérdés, hogy ragaszkodunk ahhoz, hogy a műszernek legyen jó ami egyszer jár nálad, vagy inkább pöccintesz egy picit rajta és hopp-már ott is van a részlet, ami amúgy elveszett volna és a lemezen van, mert ha nem lenne akkor akár mit tekerhetnél úgy sem jönne elő. Tehát a kalibrált értékek nyelik azt le... pl Samsara vulkános jelenet jobb alsó sarok - ugye.
Továbbra sem tudok megbékülni a színvilágával a D65-nek - jajj nekem.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz claire78 #73096 üzenetére
Az a baj, hogy a tegnapi napon számomra is egyértelművé vált, hogy az egész koncepció hibás, mert nem azt gondolod természetes szürkének amit a D65-re kalibrált TV mutat.
Az megint más kérdés, hogy mi a pöcsömnek bámuljak D65-re kalibrált referencia képet, ha behányok tőle??
Ha neked az számít, hogy mi a referencia, milyen az a kép ami a lemezről az eredeti master alapján lejön, akkor felejtsd el a szemre kalibrálást mert esélyed sincs beletalálni a D65-ös fehérbe.
Esetleg azt meg tudom tenni, hogy közelítésnek - hangsúlyozom - csak közelítésnek tudok mondani egy kelvin értéket IRE 50-re, hogy a fényképezőgépetekkel otthon ha azt nagyjából ugyan oda húzzátok, akkor IRE 50-en hasonló lesz az RGB mint a kalibrált érték. Ettől még a szemeden múlik, hogy sikerül-e egyéb IRE értékeken valamit művelned.
Nekem a látásom hidegebb fehéregyensúlynál érzi jól magát, cserébe nagyon jó a szemem, mert az RGB trackingem majdnem vízszintesen volt konstans hidegebb, magyarul a kék folyamatosan felette, a piros meg alatta ment a ref D65-nek. Ha mondjuk D80, vagy D90 lett volna a target akkor lehet, hogy ki lehet jelenteni, hogy kalibráltam egy egész jót szemre, de sajnos az ipar D65-re masterel, ezért nekünk is oda kéne kalibrálni.
Kár hogy fátyolos, sárgás pirosas fosadéknak látom - ROFL
Amennyiben van kedve bárkinek otthon játszani vele, akkor az javaslom, hogy a most a kolléga által benyomott korábbi postomból töltsétek le a kalibráló videókat - ebből csak 3-4-et kell használni.
Én most kb 4 heti folyamatos szarakodás illetve a tegnapi kalibrációs tapasztalatok alapján így csinálnám:
Elsőre döntsd el, hogy milyen napszakra készítesz profilt.
Éjszakára készíts ilyet:
custom módba tedd, majd:
Elsőre válaszd ki azt hogy 2.4-es vagy 2.6-os a gamma (ez ad 2.4-et igaziból)
Én szerintem szebb a gyári 2.4- ami effektív 2.2 körül ad, de ez kit érdekel, ez csak egy szám.
Ha választottál, akkor kapcsolj ki minden képsegítő vackot és 1080p meg legyen benyomva
panel drive: középre, kontraszt 77, fényerő: +8, élesség 25, színtelítettség 45, színhőmérséklet: melegno para ezek előzetes paraméterek
most töltsd be a legelső folder legelső videóját (basic settings, black clipping.mp4)
Ez segít belőni a feketét és a fehéredet.
A feketék legalább 19-ig villogjanak, de ha a ref fekete feletti villog (17) az még jobb - szerintem a ref feketének magának nem kell villognia - mert az már nagyon dither gyanús lesz.
Itt a brightness-el állítsz.
Aztán nézd meg a következő videón a fehéreket (APL clipping) illetve csekkold a 3. videót is (white clipping)
A fehéreken egyrészt a kontraszttal állítasz, de ez nem jellemző, sokkal inkább a lejátszódon múlik. Ha nincs meg egy érték se akkor cumi van - irány a médiaplayered és keresgélj addig amíg nem villog legalább 232-ig. Jobb kalibrálások 240-ig is simán villogtatják.
Oké, eddig jó, de még szart sem értünk el.
Most jön a neheze.
Keresd meg a CALMAN APL folder alól a 11 step grayscale Large mappából az IRE 100 videót - első (01 -100% white)
A középen elhelyezkedő full fehér dobozra koncentrálj.
Állíts addig a Vörös szint/kék szint/zöld szint (TV-n beállítások/spec beállítások/fehéregyensúly alatt) csúszkákat, amíg ez a középső fehér téglatest természetes fehér. Nem pirosas, nem kékes, nem zöldes.
Ez rohadt nehéz...
Ha úgy gondolod, hogy eszméletlen jó a fehéred, akkor kezd el megvizsgálni a többi dobozkát. A dobozok IRE 10/20/30 stb értékeket képviselnek, az, hogy melyik van középen attól függ, hogy melyik videót nézed ezek közül. Töltsd be a 10%-ost, ha IRE10-et akarsz középre és így tovább.
Oké - minden IRE értéken végig kell menned és be kell lőnöd természetes szürkére
Ha gt60/vt60/zt60 tulaj vagy akkor rohadt egyszerű, mert a pana app2 második oldala pont erről szól. 10 IRE értékenként lehet huzigálni az RGB trackingen.
TV-n a spec beállítások/fehéregyensúly/részletes alatt vannak szépen. De így elég hardcore...
Na jó, oké, tételezzük fel, hogy meg van és még élsz
Most töltsd be a főkönyvtárból a Misc patterns/A - Additional/2- grayscale steps videót
Nézd meg, hogy a cucc egymáshoz képest is egyenletes szürke-e. Fent balról jobbra szépen IRE 10-től 100-ig javítsd ki a relatív hibákat a fenti módszerrel.
Ha már a teljes rámpa atom szép természetes szürke, akkor menj vissza a legelső folderbe és nézd meg a fehéredet, hogy mennyi maradt belőle. Ha szükséges állíts rajta. Biztonság kedvéért csekkold le a feketédet is.
oké, akkor most jön a hab a tetején.
Töltsd be a videók közül a misc patterns/A-additional/3- color steps videót
Ezt már csak telefonon kalibrálóknak - mert TV-n nem látni annyira
Figyeld meg az elsődleges és a másodlagos színeket, a bíbort, a ciánt és a sárgát. Döntsd el, hogy azok tiszták-e.
Jellemző hibák:
narancsos-e a pirosad
lilás-e a kéked
zöldes-e a sárgádA többi rendben szokott lenni.
Telefonon a javítás az első képenyőn a színbogyó kijelölésével majd alul a szaturáció visszarakása alapra, majd a HUE állítgatásával lehetséges. Én azt a kis trükköt használom, hogy jobbbra balra rángatom a HUE-t így a szem látja, hogy mi változik - és ehhez képest könnyű megtalálni a tutti tiszta színt.
Az egész cucc legvégén még lehet a gamma görbével játszani, IRE 90, 100.on állíts ha nincs jó fehéred, illetve állítsd úgy, hogy ne villogjon az összes. Igazából a ref fehér felett nem érdemes semmit sem villogtatni. Csak kontraszt szegényebb tőle a képed.
Figyelj, hogy nem emelheted a gamma görbét durván. Ha az IRE 100 mondjuk úgy hoz ref fehéret, hogy kell hozzá +20, akkor nem lehet az IRE 90 - nulla. Mert kilyukadnak a tónusaid, poszterizált lesz.
Ezért görbe szerűen kell mindent rángatni a gamma görbénél. Ha a fenti példánál maradba +20 kell IRE 100-ra, akkor legalább +10 kell IRE 90-re és kb +4-5 kell IRE 80-ra. Így nem lesz tónus lyukad.
Lefelé is ugyan ez van. Ha szeretnél egy jó mély feketével rendelkező képet, vagy pont az ellenkezőjét, szeretnél deríteni, akkor IRE 10, 20, 30 értékekbe nyúlj bele ugyan úgy ahogy írtam a gamma görbe tetejéhez.
Na, legvégül le kell csekkolni, hogy ditheres-e a kajak fekete.
Ehhez legjobb teszt a Samsara
indítsd el - ha ditheres a szélesvászon azon tartalma ahol nincs is film akkor cink van.
Elsőre ne kapj idegrohamot, mindjárt megoldjuk.
Nézd meg, 10 centiről, hogy milyen színű zsizsik ugrál benne.
Ha mindhárom elsődleges szín van benne, azaz egy kvázi nagyon sötét szürke az elegye, akkor nem kell mást tenned, mint a brightness-t kicsit vissza venni. Addig amíg monokromatikus nem lesz.
Ha már csak egy szín van benne, akkor már ne a brightness-t állítsd, hanem RGB cut-off nál azt a színt vágd pofán egy kicsit.
A tuttiság kedvéért amikor végeztél akkor menj vissza a grayscale ramp videóhoz és csekkold megint a szürkéidet. Lehet, hogy picit arrébb másztak. Korrigálj, ha szükséges.
Enjoy - ennyi.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #73144 üzenetére
Nem annyira példányfüggő mint amennyire elhelyezés függő. A ventilátor zaj akkor lesz jól halható, ha egy bizonyos távolságra van a TV a faltól. Falra rakva szinte néma. Ha kb 60-80 centire van tőle, akkor meg faszán lehet hallani. Én szórakoztam vele órákat - de mondjuk tragikusnak semmiképp sem nevezném akkor sem amikor a leghangosabb.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #73149 üzenetére
Persze hogy hallottam pont azért írtam - és miután nálad hallottam azután én is feltoltam a szekrényt a falra, hátra toltam a TV-t és láss csodát csend lett.
Kár, hogy 4 méterről nézve az a 80 centi amit így vesztek kb 10 colnak felel meg megfigyelt képátlóban Ezért szépen vissza húztam előre és inkább viselem a "zajt" ami konkrétan akkora, hogy 5-ös hangerőn semmit sem hallani belőle...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Na, azért ne tegyünk úgy, mintha nem tudnánk pontosan, hogy miről van szó.
Fals kontúringnak hívják és a plazmák csinálják. A 65VT60- is vastagon csinálja ha olyan a tartalom/úgy mozog (igen eredeti BD lemezről is - hiába mondjátok hogy ott nem, pontosan meg tudom mondani mit nézzetek és behánytok annyira gáz) ami a csúcs - el kell fogadni és nyugodni békében. Ja és az nem 250.000 pénz volt - lol
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Gabesz26 #73442 üzenetére
Egyéni módban a 80-as kontraszt = 49 kontraszt pro módban - ami egyenlő a kalibrált profilom kontrasztjával - tehát referencia* (esti filmezős profil)
edit: nem az általam végzett tekergetésre, hanem János műszeres kalibrációjára gondolok itt.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Magnat #73455 üzenetére
2.4-es gamma - 100-as kontraszt - fehér panel drive - 20-as brightness - 30-as élesség, 47-es színtelítettség, WB: meleg - ezekkel a paraméterekkel tolj végig 2-3 filmet - de NE szélesvásznút, hanem 16:9-est, pl Pí élete, Avatar, vagy sorozatok közül bármit.
Ez elég jól kiszed mindent!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz M@trixfan #73494 üzenetére
Értem amit mondasz - de nagyon nagy dőreség a szememben, hiszen a VT60- (illetve semelyik plazma TV) feketéje egy konstans érték.
VT60-nál nekem (műszeres mért adat) 0.002 ami bravúros, de ez akkor is ennyi, ha 0-a kontraszt illetve akkor is ennyi, ha fehér panel drive van és 100-as kontraszt.
Egy dolog változik - a kibocsátott csúcsfény - ami közt meg lesz egy valós megfigyelt, ábrázolt kontraszt.
Ha te 50 cd/m2 környékére lőnéd be a TV-t (kb ez lehet a 10 körüli kontraszt) akkor a valós kontraszt az én TV-mnél maradva 25.000:1 lenne, míg könnyen belátható, hogy 120 cd/m2 csúcsfény esetén meg 60.000:1-hez lesz az érték (ezzel nem azt mondom, hogy 120 cd/m2 az ideális - szerintem, illetve nekem az már sok)
A ciki ott kezdődik, hogy sajnos a plazma árnyalása nem lineáris, azaz a megjeleníthető árnyalatok száma, az árnyalat képzés attól függ, hogy miként dithereli a pixeleket a drive. Na most- jól megfigyelhető ahogy 4-5 kontraszt értékenként váltja az algoritmust a panel- azaz növeli az ábrázolható árnyalatok számát, ahogy haladsz felfelé a csúszkával (kontraszt)
Ezért én azt gondolom, hogy kell egy egészséges középút a csúcsfény viselhetősége és az ábrázolt árnyalatszám közt - ez egyébként a DM-fan által is behivatkozott 48-50 körüli kontrasztnál van (pro mód, vagy 72-80 egyéni mód) közép drive esetén. Ez alatt biztos, hogy egy butított képet fogsz nézni.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz robi-k #73592 üzenetére
Hát én pöcsön szúrnám magam, ha ilyen színsávos lenne a VT60-am - hát ez a példány amit látunk a fotókon szerintem konkrétan hibás. Hogy néz ki az a gamma gradiens? Az én VT60-amon ugyan ez a kép full úgy néz ki mint a matador OLED TV-t ábrázoló fotóján - teljesen tökéletesen harmonikus szürkék vannak minden dobozkában.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz erikjoee #73610 üzenetére
Tudnánk, de nem tesszük, mert ami nekem jó az neked biztos nem...
Vagy ügyes fiú vagy és be tudod lőni szemre egy kalibráló lemezzel - ebben tudunk segíteni, vagy kihívod magadhoz János vitézt aki műszerrel nagyon belövi.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz viharkabat #74517 üzenetére
Ha a hue-ra gondolsz, ami sok tévén van, akkor az szerintem nem a vörös / zöld tengelyen mozgatja a színeket - sokkal inkább a bíbor az egyik - legalábbis azt gondolom
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz DM-Fan #74537 üzenetére
Ugyan így jártam tegnap a maze runner-el - iszonyat milyen képet ad ez a TV a film amúgy sajna elég gáz, két dimenziós Cube utóérzés...
SPOILER : mondjuk a Cube-ban az tetszett nagyon, hogy nem akarták megmagyarázni - míg itt persze nem bírtak magukkal... kár volt. Amúgy meg pont a főszereplővel - mármint a labirintussal nem tudtak menni szinte semmire - vártam végig, hogy na - majd csak lesz ott félelem és reszketés de nem lett. Kicsit olyan érzésem volt végig, hogy a filmet azért csinálták, hogy egy tucat tinisztárt be lehessen mutatni. Jajj
SPOILER VÉGE
Ja, elértem az 1.000 órát tegnap - ügyes vagyok?
Egyébként mélyül a feketéje tegnap fotóztam újra!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz kevepapa #74574 üzenetére
Én csak azzal tudlak vigasztalni, hogy a barátomnak eladtam a féltve iszonyatosan - már röhejesen - nagy odafigyeléssel használt makulátlan 55VT50-emet - külön szóltam neki, hogy figyeljen, mert ez a típus az összes plazma közül is a legjobban ghost hajlamos típusok közé tartozik - mondta, hogy no para tudja mi a dörgés - egy G10-et váltott - képben van nem lesz baj.
Megyek hozzájuk pár hét múlva és látom, hogy a TV be van kapcsolva háttérzajnak az eurosporttal a képernyőn, azzal az irgalmatlan fehér logo-val - én reflexből vetődtem volna már a távirányítóért - de visszafogtam magam - mondván, hogy ez már nem az én bajom. Kíváncsiságból sok sok idővel később (kb fél év) elkértem a távirányítót, nyomtam egy fehérmosást és azt kell mondjam döbbenet volt, mert nem igazán láttam semmiféle ghost-ot - illetve annyi lehellet finom volt mindenhol, hogy igazából semmivel nem volt rosszabb a helyzet, mint pl a mostani 65VT60-omon, ami típusbetegségben szenved, ugyanis az összesnek van egy nagyon enyhe Dirty Screen Effect-je.
Szóval én ezt anno totál túlparáztam - teljesen felesleges ennyire ráizgulni - két barátom is 55vt50-et használ - rádiót hallgatnak meg ilyenek - full otthagyott rácsos menükkel - totál szarnak bele a dologba és nem készül ki a TV-
Szerintem egy full kikímélt panel első ghostja sokkoló csak - de ha nézel mindent vegyesen akkor összehomogenizálódik és kész.
Szóval relax. Még mindig a legszebb képű TV technológia van a lakásban - és ki fog jönni ez is tutti!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz johnny23 #74682 üzenetére
öööö - az nem zavaró, hogy kék az egész kép mint az állat, minden fehér ki van törve és minden fekete be van esve?
A MAXIMUM amit én javasolok - és hidd el én vagyok itt a plazmások közt még mindig a legélénkebb képet kedvelő (DM pl nagyon konzervatív) - szóval:
isfffcffcccc - be
egyéni képi mód
fehéregyensúly: meleg
gamma: TV-hez 2.2 - filmhez 2.4 vagy 2.6 (estére fény nélkül maga a tökély)
kontraszt: 83
brightness: 14
színtelítettség: 44
élesség: 33-35
IFC: ki
1080p: be
panel drive: közép
ÖSSZES egyéb kép tuning szir-szar: KIha ez nem elég- akkor vatera, meghirdet
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Squirrel #74593 üzenetére
volt valahol egy kilóméteres postom erről, röviden dióhéjban:
AVS kalibráló lemez letölt
Jó szem este elővesz
TV-t benyomod isffc, közép drive, 2.4-es gamma, meleg fehéregyensúly, majd a fehéredet helyre rakod RGB gain-el - ez mondjuk berepülő pilóta szemet igényel. Ezután ehhez képest cut-off al ugyan ez IRE 10-re, majd szépen a szürke gradiensen végig mész és helyre rakod a 10 IRE értékenkénti fehéregyensúlyodat, vagy ha úgy tetszik RGB tracking-et. Ha minden igaz, akkor többszörös csekkolással, újra és újra rámenéssel lesz egy végig természetes szürke RGB trackinged. Ez az alapja az egésznek.
Ezután helyre pofozod brillanciában a csúcs fehéret és a feketét, csekkolsz egy dither zajt azokon a helyeken, ahol nincs tartalom szélesvásznú filmnél.
Végül a másodlagos színeket is pofozgathatod pl rendszeresen kékes a cián, és számomra minden gyári profilban zöldes a sárga. Más kérdés, hogy a primérből is nekem kékes a piros.Röviden ennyi.
A THX profillal versenyezz - az eléggé helyén van a VT60-on - kicsit pirosas, meg szar a gammája, de amúgy messze nem vész.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz balisz #74702 üzenetére
Szerintem nincs min rontani - csak 3 módot lehet ilyen mód eltekerni - ha iszonyatosan eltekerte volna valaki - akkor még mindig 1 gombbal lehet alaphelyzetbe állítani a kérdéses módot, illetve lehet szintén egy gombbal átváltani gyári THX-profilra- vagy akármi másra.
Pont az a jó és én pont azért bátorítok mindenkit, hogy ha már egy csúcs TV van a kecóban ami 10 pontos kalibrálást tesz lehetővé, akkor ismerjük már meg és jöjjünk tisztába a fogalmakkal.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Squirrel #74707 üzenetére
Abszolút nem ártasz neki. Max a kontrasztot vedd egy ici-picit lejjebb.
Szerintem 250 óra után érdemes amúgy is tekergetni, mert addig össze vissza "helyezkedik" a paneled - teljesen felesleges lenne beállítani akár műszerrel akár szemre - úgy is elmegy.
Nézd a THX-et - mondjuk előbb utóbb úgy is fájni fog a 2.2-es gamma - ha meg nem akkor max úgy marad.
Ez egy élvezeti cikk- a lényeg, hogy jól essen a használata. Majd ha lesz további igényed/kíváncsiságod akkor úgy is itt leszünk, segítünk.
Elsőre szó szórakozást és majd beszéljünk, ha túl vagy az első 250 órán.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz anonym1s #74709 üzenetére
Nem tudom tudod-e de azért inkább leírom:
rule number 1: csak eredeti BD-ről nézz 3D-t mert az ad teljes felbontást. MKV vagy akármi már torrentezett szar már csak fele.
Ezen túl nézd meg itt, hogy mi az igazi 3D-be forgatott produkció és mi az ami ál 3D, ahol csak síkok mozognak egymáson.
segítség_ezen_a_linken_BAL_oldali_oszlopban_vannak_az_igazi_3D_filmek
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz kokobe #74732 üzenetére
Azért az brutális, hogy ha nem akarsz sötét részletet veszteni, azaz nem aktiválod a dimminges szarakodást, akkor a feketéje 0.056 - szemben a "szar" plazma technológia 0.002-es értékével (VT60) - hát ez csak 28 x sötétebb - hmmm. Ja de van 4k! Ja, azt meg nem látjuk csak 1 méterről - oké, nincs több kérdésem.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Dexar007 #74739 üzenetére
Háááááát - erősen kételkedem, mert úgy, hogy én röhögve olvasom a szemészeten (kontakt lencse miatt fél évente csekkolják) a piros vonal alatti legapróbb betűket - így látom a FullHD-t kb két és fél méterről 65 colon. Ezt úgy ellenőrzöm, hogy csinálok egy tesztábrát, ami egy sor fehér, egy sor fekete, a teljes képen. Amíg látom ezeket az egy pixeles csíkokat addig látom a full HD-t. Szépen elkezdek hátra gyalogolni és kb 2.5 méternél vált át egyenletes szürkére. Egyébként az emberi szem anatómiai feloldóképességéből és kicsiny matekből is pont ez az eredmény jön ki.
Na most akkor hogy is van ez nálad? Mert hogy 65 colon a 4k-hoz fele nézési táv tartozik, azaz 1 méter 25 centi, illetve maradván a 2 és fél méternél kellene egy 130 colos TV !
Itt olvashatsz többet a dologról - itt át van számolva az emberi szem feloldóképessége látószögre - 60 fokot kell kitakarnia a 4k-s képernyőnek ahhoz, hogy lásd a felbontását. Ugye ezt mindketten tudjuk, hogy 65 colos TV esetén nem következik be két és fél méterről...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Ha ez a fórum tudna olyat, hogy KURVA NAGY LIKE - akkor rányomnám a postodra.
Teljesen jól leírtad - fizikailag lehetetlen, hogy szebb legyen a kép - abban az esetben ha van kép egyáltalán. Mert az igaz, hogy egy fos kábel pl nem ad képet, vagy teljesen szinkront vesztett kása az egész. De olyan nincs, hogy élénkebb színek, meg szebb általános kép. Jujj!!!
BBéci - sandítasz valamennyit a C64-hez? Netán sprite kódoláshoz?
Ott szépen ugyan úgy kell számolni a sor összegeket, mint ahogy egy HDMI kábelen át megy az infó. Ha egyetlen egy szaros bit mellé megy azaz nulla helyett egyesnek értelmeződik- akkor az nem egy szebb pixel lesz, hanem egy full másik szín - ha egyáltalán értelmeződik...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
válasz Tyler Durden #74680 üzenetére
Azt érdemes figyelembe venni, hogy a nézési távolságtól illetve képátlóhoz mért aránytól függően változik a 3D kép "mélysége" vagy annak élménye. A 70 col itt tud nyerni, hogy sokkal mélyebbnek tud mutatni képet - de én szórakoztam annak idején az 55 colos VT50-emmel, azon simán egy méterre is ki tudott jönni a 3D-s test a képsíkból.
A 65 colos VT60 még jobban hozza a 3D-s hatást - a lányom kedvéért van egyetlen szaros 3D film -az IMAX grand kanyon filmje - az brutálisan 3D-s - szinte kapkodod a fejed - kár, hogy ez nekem inkább zavaró mint oké- de neki nagyon tetszik
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Elmondanám, hogy nekem egy-két természetfotós profi (tehát megélhetési bűnöző) barátom sosem használt védelem okán filtert az optikáin. Egyszerűen nem foglalkoznak vele - nem kérdés. Ha már teszem azt szarrá lenne karcolva akkor esetleg lenne némi globális kontraszt vesztés - de semmi egyéb.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Na, megtaláltam a line-bleed teszt netovábbját: BBC life 9.epizód, maga a film utáni werk rész, nagyjából két perc után mutatnak egy lecsöppenő vízcseppet melynek csúcsfénye van - nincs az a plazma amit az ne csíkozna be
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- Autós topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Konteó topic
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- World of Tanks - MMO
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen