-
GAMEPOD.hu
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
válasz Szabi® #157731 üzenetére
Azért kötöm időhöz, mert játékot fejleszteni idő?
Miért kötöd az engine-hez, hogy hány jó játék jelent meg rá? Az engine egy eszköz. Lehet jól használni, lehet szarul használni.Ui: amúgy rengeteg játék jött ue4-el, nem is értem, miről beszélsz.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
lo_jo
senior tag
válasz Szabi® #157739 üzenetére
De a Gollum sem azért szar, mert UE4, hanem mert nem foglalkoztak vele rendesen. Vagy szerinted a Borderlands 3, a Days Gone, az It Takes Two, a Sifu vagy a Hellblade: Senua's Sacrifice szar játékok? Igen, mind UE4, csak olyan fejlesztők kezében, akik értik a dolgukat (vagy mondjuk nem volt akkora kiadói nyomás rajtuk). A GTA Trilogy sem azért lett szar, mert UE4, hanem mert annyira sem figyeltek rá oda fejlesztői és kiadói oldalról, hogy az AI felskálázott textúrákon a szöveget elolvassák és kijavítsák, cserébe egy Tony Hawk's Pro Skater 1+2 megkapta azt a felújítást, amit megérdemelt, minőségi munkát raktak bele.
Az ütvefúró egy kitűnő eszköz, ha tudod használni és ha arra használod, amire való. Ha ki akarod vele festeni a nappalit, akkor nem az ütvefúró hibája, hogy szar végeredményt kapsz, hanem a tiéd, hogy nem a tudásodnak és a feladatnak megfelelő eszközt választottad.
Persze az UE széles elérhetősége miatt fogsz találkozni millió ütvefúróval festett nappalival, de erről még mindig a szar kivitelező tehet, nem az eszköz. Vannak fejlesztők, akik bizonyították, hogy az UE kitűnően használható a megfelelő kezekben.
-
ViktorHUN79
aktív tag
válasz Szabi® #157741 üzenetére
Minek? Fogják a sokszor 10+ éves siker játékokat, remastered, és kész,tized annyi munkával, dől a pénz. Mi pedig vesszük és még tapsolunk is hozzá. Akkor? Biztos évket és milliőkat fognak költeni egy új címre ami vagy bukik vagy nem, de ahogy látjuk többségében inkább bukó mert hiába a pénz nem tudják meg sem közelíteni a amit régen tudott egy AAA játék.
[ Szerkesztve ]
-
nincsnév007
őstag
válasz Szabi® #157727 üzenetére
"Jómagam azon szoktam puffogni, hogy a játékok grafikája/fizika/ai nem éri el sokszor a 2016-os szintet sem, és 30 papír, de még mellé egy nokedli a sztori is"
Most játszottam ki megint a COD 2et, bedobom a gránátot az épületbe akkor kifutottak a katonák, ha lábon lőttem kuszot a földön, vagy a hátán fekudve lövöldözött tovább. És mikor utoljára játszottam vele ezek fel se tűntek mert alapnak számított. Most meg eladják mekkora újításoknak.
-
opr
veterán
válasz Szabi® #157776 üzenetére
Nem az én hibám, hogy összevissza írsz marhasàgokat, meg hogy a hozzáértésed fordítottan arányos a határozottságoddal.
Amúgy abban, hogy fos az egész gaming ipar úgy, ahogy van, és az egészet megbaszta az agyatlan pénzhajhászat olyan szinten, hogy már nem is tesz úgy szinte senki (pár üdítő kivételtől eltekintve), mintha az érdekelné, hogy tényleg jó legyen a játék, abban egyetértünk. Csak az a baj, hogy közben annyi logikátlan, vagdalkozó, szakbarbár, hozzá nem értéstől üvöltő baromsággal köríted a hisztit, hogy egyszerűen fáj olvasni.
Nem látod a fától az erdőt, a fejszét hibáztatod, amiért rossz fele dől a fa, az okozatra vagy mérges és lecseréled az okot, aztán ezt fennhangon hirdeted... egyszerűen több a hiba, mint a szó. Aztán meg ha valaki kijavít, aki amúgy ismeri, érti, és ebben dolgozik, ragaszkodsz a hülyeséghez, aztán mikor nyilván való lesz, hogy hülyeség, terelsz."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Szabi® #157783 üzenetére
Jezusom... A next gen az nem azt jelenti, hogy az uj jatekok le is fognak cumizni... Az azt jelenti, hogy nem a prevgen (PS4), nem a current gen (most eppen PS5), hanem a kovetkezo (NEXT) generacio (most eppen PS6).
Az, hogy ettol ki mit var, az megint mas kerdes.Elore szolok, a PS6-nal is pontosan ugyan ez a sirasod lesz, keszulj fel ra.
A jatekok nem fognak mas felfogassal keszulni attol, hogy valtozik alattuk a hardware (most sokkoltalak ha jol sejtem).
Azt akarod, hogy mas felfogasban keszuljenek a jatekok? Gyozd meg a sok marhat, aki 20 dollart kifizet egy csillamponira a random GaaS jatekban, hogy ne hozzon tobb penzt csak a hulye csillamponi, mint egy teljes, szeretettel, rendesen osszerakott single player jatek.Csak mielott elindulsz a nagy meggyozo korutra, probald meg megerteni legalabb az alap ipari folyamatokat. Annyira tenyleg nem komplex a dolog amugy. Sot, annyira egyszeru, hogy mai napig nem ertem, hogy lehet ennyire nem erteni, plane ugy, hogy meg amugy erdekel is a tema.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Szabi® #157788 üzenetére
A ps5 akkor volt nextgen, amikor még nem jelent meg. Most a ps6 a nextgen. A ps7 meg a nextnextgen. Ha ennek a megértésén nem tudunk túl lendülni, tényleg nincs miről beszélni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
F-ECT$
titán
válasz Szabi® #157799 üzenetére
Kicsit elbeszéltek egymás mellett. A nextgen jelentheti a következő generációt, ami még nem jelent meg. De szokták úgy is használni, mint egy minőségi ugrást a korábbi generációs gépekhez / játékokhoz képest.
Utóbbi értelemben a PS5 nem hozott nextgen érzést, részben azért mert sok játék még PS4-re is készül, no meg azért is, mert teljesítményben csak annyival több mint egy PS4, hogy kicsit magasabb felbontáson 30 helyett 60 fps-sel tudja ugyanazt futtatni, nincs benne annyival több, hogy ez látványosan szebb játékokat hozzon. Az egyéb dolgokról: fizika, játékmechanika, stb meg nem is érdemes beszélni, mert ahhoz nem erősebb gépek kellenek, hanem a játékiparban kellene más felfogás, amire kár várni sajnos.Szerk: közben látom, hogy te is kb ugyanezt írtad
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
opr
veterán
válasz Szabi® #157799 üzenetére
Nem erted.
Lepjunk egyet hatrebb:
Next-gen jatek: Tegyuk fel, hogy ennek a definicioja nem csak az, hogy eleve nullarol a next-genre (fejlesztes indulasakor PS5) fejlesztik, az elerheto legjobb toolokkal, hanem tenyleg azt is, amit hianyolsz (es ebben tovabbra is egyetertunk, en is hianyolom oket):
Fasza fizika, fasza AI a jatekban, rombolhato kornyezet, ilyesmik.Ha mondjuk egy olyan idilli vilag lenne, hogy nem lenne ekkora foshalom ferto az egesz gaming ipar, hanem tenyleg az lenne, hogy olyanok csinaljak a jatekokat mindenhol, mint akik a BG3-at, hogy szeretetbol, odafigyelessel, es tenyleg, az a lenyeg, hogy egy igazan fasza jatekot letegyenek az asztalra, szerinted lenne-e ma, mostanra ilyen definicio szerinti next-gen jatek?
Ha azt gondolod, hogy igen, akkor sajnos tevedsz, mert nem. Ez a resze az, amiben hulyeseget beszelsz, erre probalok ravilagitani keves sikerrel.
Hadd magyarazzam el.
Next-gen konzol. Utazzunk vissza az idoben kicsit.
2018 ev vege, 2019 ev eleje. Ez az elso olyan idopont, amikor mar letezett olyan PS5 devkit, amire mar tenyleg ertelme volt fejlesztest inditani. Ez volt az a pont, amikor mar biztosan ki lehetett jelenteni azt, hogy a fobb komponensek fixek. Itt meg mindig valtozhatnak dolgok, de azok mar olyanok, hogy mondjuk megis tobb memoriad lesz, ssd merete, stb, de a fobb komponensek fixek.
Ez az a pont, ahol mar van a(z akkor) nextgenre olyan szoftver meg SDK, amivel a fejleszto erdemben el tud kezdeni dolgozni.Egy jo minosegu AAA jatek kifejlesztesenek az ideje altalaban, nullarol (tehat uj IP) minimum 5 ev, az atlag inkabb 6-8. Tehat elvileg most kene jonnie az elso fecskeknek. Ezek meg nem lennenek az igaziak (lentebb kifejtem miert), valszeg leginkabb csak grafikaban nyujtananak ujat, de jonnenek, a matek kiadja (ha visszaolvasol en anno 2024-25-re tippeltem az elso fecskeket). Na, ebbe a pudinbga szart bele a covid. Ami miatt minimum egy evet hozza lehet adni a fejlesztesi idokhoz sajna.
Es akkor kicsit terjunk ki az UE5 szalra, merthogy laikuskent tok jogos, hogy az volt mondva, hogy elvileg gyorsit meg olcsosit a fejlesztesen meg stb, akkor ezzel mi a fasz van.
Na, erre pont elegge ralatok:
Az van, hogy az UE5 fejlesztesi terv az publikus (UE5 beta features, UE5 experimental features). Elore lehet tudni mi az, ami jon es nagyjabol be lehet tippelni azt is, hogy mikor.
Ezt a studiok ertelemszeruek kovetik. Es latjak, hogy ott figyelt pl a nanite landscapes. Ez egy olyan dolog, ami neked, mint jatekfejleszto semmibe nem faj, viszont rohadt nagy grafikai elonyokkel jar, mikozben rohadt nagy teljesitmenybonuszt hoz, viszont... Sajnos migralni ra mar meglevo landscape-et eleg nagy szopas tud lenni. Ilyenkor, ha valami ilyen belathato idon belul jon, azt fogod csinalni, hogy a jatekban a minden masra fokuszalsz, huzod az idot kicsit, mert ezt akarod. Na, ez egy nagyon fontos dolog volt. Iden jelent meg vegre. Most tart ott az UE5 vegre, hogy a legfontosabb funkciok mar kint vannak, mostmar tenyleg erdemes vele elkezdeni fejleszteni.
Van minimalis belsos infom, ott se ez volt a terv, nekik is bebaszott a covid rendesen.Szoval hogy mi van az UE5 csodavarassal? Hat, lofasz esti feny, az. Majd jon. Valszeg PS6-ra, crossgen (PS5+6) cimekkent az elso valamire valo fecske.
Olyan igazan nextgen jatekot ne varj, ez most sajnos ilyen.Ha lesz is, leghamarabb 2025-ben lesz, vagy generacio legvegen.
Az meg, hogy minek adtak ki a PS5-ot, mikor most ugy tunik, hogy tok felesleges? Hat, bakker, mert kesz volt, azert. Ki a tokom latta elore a covidot, meg a chiphianyt, meg az ezer masik szopast, amit az hozott magaval es minden letezo tervet evekkel megboritott?
Es erre jon ra az, hogy az amugy is undorito, penzehes, data-driven (hanyos smiley) jatekfejlesztes ugy alakult, hogy meg dragabbak lettek a jatekok, mert egy evvel kitolodott a fejlesztesi ido. Most mindenki markol. Talan a PS6 idejeben nagyobb szerencsenk lesz.
Egyre alacsonyabb a kuszob, egyre konnyebb indie fejlesztokent fasza portekat lerakni az asztalra, egyre tobb egyszeruen hasznalhato, latvanyos eredmenyekkel kecsegteto, olcso vagy ingyenes tool van, ez talan hozhat valtozast. De igazi forradalmat felesleges varni, ezen ne is idegesitsd magad, semmi ertelme. Nem lesz. Mostanaban biztos nem. De ez is ido. Sok.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Szabi® #157841 üzenetére
Jézusom. Tehát semmit, de semmit nem fogtál fel abból, amit leírtam.
Hát, jó. Ami nem megy, azt nem kell erőltetni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
spleenszuru
őstag
válasz Szabi® #158300 üzenetére
Szimplán ízlések és pofonok.
Mindenkinek lehet egyedi véleménye róla. Én imádója vagyok az Odysseynek, viszont egyet tudok érteni azokkal is, amiket írsz.
Kb. 170 óránál járok asszem, és még mindig nincs kész, sőt, NG+ is lesz majd egyszer.Jelenlegi PC-men meg nyilván jól is fut, mivel nem voltam hardver követő ~10 évig..
Malaka!
-
VTom
veterán
válasz Szabi® #158300 üzenetére
A CPU-t a denuvo miatt ette az Odyssey és az Origins is, erről anno nagyon sokkat cikkezett a szaksajtó. Ha jól emlékszem, egy időben az Origins virágbolti változata jobban futott, mint az eredeti, mert abban kiiktatták a denuvo-t
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Wesder
félisten
válasz Szabi® #158380 üzenetére
Ez maga a konzol, amit gyártanak, nem pedig az Xbox mint div.
Valamièrt az MS drágán gyártat, vagy a Sony oldja meg hogy a lehető legolcsóbb alkatrészekből legyen összerakva a PS5, amitől ők profittal tudják árulni.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Wesder
félisten
válasz Szabi® #158383 üzenetére
Azt elfelejted hogy a Nintinek csak a konzol van amiből pénzt szerezhet, míg Xbox mellett a PC-n eladott játékok, és GamePass is ugyanabba a zsebbe megy. Nem vèletlen hogy èves bevètelben a 3 cèg közül a Ninti az utolsó, akármilyen szipiszupin is állnak jelenleg.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
alratar
addikt
válasz Szabi® #158380 üzenetére
Ez nyilvánvaló, és valószínűleg az M$ is húzott egy határt, hogy mikortól kell profitot hoznia a GP-nek.
De az nem ma lesz. És mivel az M$ bírja pénzel - ugye most nőtt az értékük -, így nem is a közel jövőben.
Egyébként nekem kicsit az az érzésem, hogy Nadela már presztízst csinál ebből az egész játék business-ből.10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem
-
-
alratar
addikt
-
Wesder
félisten
válasz Szabi® #158415 üzenetére
A legutolsó adat is 25 millió volt. Lehet nem Internet Explorerrel kellene híreket olvasni.
Az hogy meg nem èrted amit mondok, meg már nem az èn problémám.
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Wesder
félisten
válasz Szabi® #158419 üzenetére
Gondolná az ember hogy a választási lehetősèget nem kell magyarázni, de sajnos mègis itt tartunk.
Onnantól kezdve hogy van választásod hogy egy adott játékkal hol szeretnél játszani, már nem lehet system seller, mert nem vagy rákényszerítve hogy megvedd a konzolt. Ha így sem èrthető, akkor tènyleg gondok vannak.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
VTom
veterán
válasz Szabi® #158449 üzenetére
Igen, pár stúdiónál döbbenet, hogy mit kihoznak még PS4-ből is.
Nekem eddig 3 játéknál esett le az állam a grafikán, mozgásanimáción úgy igazán, mióta megvan a PS5:
Last of us part 2 (ps4 verzió, a remasteredet este kezdem el)
Horizon Forbidden west
Death Stranding Director's cutA legdurvább az, hogy ezek mind kijöttek PS4-re is...
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Xaels
félisten
válasz Szabi® #158533 üzenetére
Milyen verekedős játék hiányzik? Most jött az MK, Tekken, SF... előtte generáció végén ott volt a Guilty Gear, be van jelentve az új Dragonball. Az utolsó Marvel vs Capcom elhasalt, Soulcalibur van ami rég volt és talán ideje lenne folytatni.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Bogyi007
veterán
válasz Szabi® #158542 üzenetére
Tényleg volt GameBoyra is - mondjuk már Snesen is kompromisszumos volt a kiadása.
Én mondjuk először Arcade gépen láttam - kiskunhalasan volt a Party Zona hely ahol volt sok gép és volt egy srác aki hihetetlenül jól tudta játszani a játékot. Megverni senki sem tudta a gép ellen meg mindenkivel végigtolta a játékot és persze brutális Ultra Combokat tolt mindig...[ Szerkesztve ]
Xbox GT: Hun Bogyi007; PSN ID: Bogyi007 - TCL 55C735 és 55C645 tévékhez is felhasználható beállítások: https://youtu.be/IgyOiQz8Fzo?si=Zv-LkNcsh7JQ7fE9 valamint https://youtu.be/8nBzpLA-sZw?si=QNRPJ4k8yxtFdzUi
-
Bad Pritt
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Programozásról_szubjektíven
- Tippmix
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox tulajok OFF topicja
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Xbox Series S játékkonzol /Szép állapot/Garancia/Beszámítás/
- Extra Akciósan Eladó Xbox One 500gb
- Eladó Xbox Series X 1TB
- PlayStation 3 Slim/SuperSlim 4.90 HFW - HEN, programokkal és 3 hónap garanciával eladó!
- Xbox 360 Slim 500GB Rgh 3.0 azonnali bootolás! + játékok, 1+5 év gar. 22 éve működő üzletből!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen