-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #185806 üzenetére
Szakadást néztem, az nincs. Ellenállást nem mértem, mert nem tudom az értékeket.
Leírást nem kerestem azóta, mert időm se volt meg reménykedtem, hátha valaki tud okosat mondani. -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Golffal ( mk7, 2014, 2.0 cr tdi, 110kW, crbc) lenne egy kis problémám, mégpedig, hogy úgy érzem, mintha rázna, remegne az autó menet közben.
Kerekek frissen centírozva (5-10g kellett rájuk), de nem lett jobb.
Futómű tavaly novemberben és idén május végén volt ellenőrizve és állítva. Tavaly is még jó volt, de picit állítottak rajta, májusban csak ellenőrizve, amikor a szenzort kalibrálták.
Múlt héten javították a nyulas találkozás hozományát (majd arról is referálok), kértem nézzék át a futóművet, nem láttak problémát.Nagyobb sebességnél jobban érezni, üresben gurulva, benyomott /kiengedett kuplungnál is érezhető. Mintha rossz aszfalton mennék vagy tojásos / szálszakadásos gumi lenne fent.
Merre induljak vagy mit nézessek meg ? Féltengely? kettős tömegű? Valamelyik tartóbak?
-
1stVikman
senior tag
válasz Doki16 #186076 üzenetére
Nyári kerekekkel is volt enyhe rázás 130-140 környékén, de nem mindig. Azok eddig két szezont futott hankook ventus prime 3 - asok voltak. Csak első felrakásnál voltak centírozva.
Most kleber krisalp hp3 került fel, ez lesz a 2. szezonja. Tavalyi elsők mentek hátra, hátsók előre.
Nem a kormány remeg / rángatózik, hanem olyasmi, mint amikor pl.macskaköves úton megy az ember csak nem annyira agresszív.
203 ezer van a kocsiban.
Gumis mondott olyasmit, hogy az a minta (V-szerű), ami most fent van, nem ajánlott VW konszernre, mert a futómű fűrészfogasra koptatja és búg/ráz stb.Hát nem tudom, de így nem annyira komfortos a közlekedés, nem suhan szépen az autó.
-
1stVikman
senior tag
válasz focvis #186082 üzenetére
Miért pont a hátsóra?
Kicsit óckodok most a nyáritól, mert errefelé kötelező lett a téli. Aztán ha véletlen baj lenne, vagy ellenőrzés akkor megy a s*ggbek*ki.
Meg hát 2 hete vettem le a nyáriakat, ott leszek is volt enyhe remegés de csak pályatempónál.Molnarpeter
Csapágynak nincs hangja, fék nem üt, nem ráz, így ezeket kihagynám. -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #186099 üzenetére
Ígértem egy márkaszervizes tapasztalatot.
Szóval aki lemaradt róla, volt egy nem tervezett találkozásom egy nyúllal, aki megrendezte kicsit az autó elejét.
Ami bontás nélkül is látható volt, az a bal első ködlámpa tartófüleinek és belsejének törése, fényszórómosó fúvóka és /vagy szélvédőmosó tartály törése/repedése. Illetve valószínűsíthető volt, a fékezés elmulasztása és a sebesség , mint tényező miatt, hogy valami még sérülhetett.
Casco-m volt (2 héttel a lejárat előtt), fix 200€ önrésszel, így belevágtam.
Egy szerdai napon leadtam, következő hét péntekre lett meg (volt 1 ünnepnap közben, illetve késve küldték el a biztosítónak a számlát), de mivel már munkában voltam, csak szombaton mentem átvenni.
A nyilvánvalókon kívül cserélték az első lökhárítót, mert állításuk szerint alul repedt volt (nem feküdtem alá, de kívülről nem látszott).
Szenzortartók, lökhárító tartó, ilyen-olyan anyag, új lökös, fényezés, szerelés, új ködlámpa, beállítás, ablakmosótartály, fényszorómosó fúvóka és a számla máris 1367€.
Nem is lett volna gond, de sajnos volt pár esztétikai hiba, amit hétfőn megnézettem , majd következő hétfőn (ezen a héten) vissza is vittem reklamációra.
Képeket dobok, röviden: frissen fényezett lökhárító több helyen összefogdosva 2K ragsztóval, egy helyen nagyobb bumszlit is otthagyva.
Szenzorok úgy néztek ki, mintha belehányták volna, továbbá sorjás volt az összes furat, az egyik ráadásul arrébb is van, mint a kijelölt helye..
Ez azért is érdekes, mert a szerviz állítása szerint a gyári klökös kifúrva érkezik hozzájuk, biztosan nem ők fúrták.
Mondom akkor fényezés után valaki odaragasztotta a sorjákat.
Ködlámpa takarók szembetűnően elálltak. (Most sem olyan, mint volt, de jobb.)
Slusszpoén: középső légbeömlő rácsot (ami több helyen is repedt, de nem törött volt) nem is cserélték, mert állításuk szerint x-szel meg volt jelölve hátulról, ami ugyebár a biztosítók cserére felvett jelölése.
Így kihagyták, mert félő volt, ha felveszik a kártörténetbe, és észreveszik, akkor visszadobják az egész történetet, és fizethettem volna a teljes összeget magam.
Mostani állapot: szenzorok szebbek, ragasztó nyomokat lepolírozták, talán lakk is ment rá, arrébb fúrt lyuk maradt, de csak közelről b@ssza ki az ember szemét, ködlámla takarók jobban, de nem 100%, középső rács repedt, szerencsére ez is csak közelről látható.
Összegzés: nem érte meg...
Szervizről annyi, hogy hivatalos skoda szalon, vw műhely,és volt magasabb pozícióban ott dolgozó ismerős. (Az ő közbenjárásával lett aztán gyorsan lezavarva a reklamáció és az ejnye-bejnyézés.
Képeket válogatok, és feldobom csökkentett méretben. -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #186143 üzenetére
Képek:
Szenzorok szemből nézva balról jobbra haladva, felül az eredeti munka, alul a reklamáció után. Nagy képen még az eredeti munka.
Ködlámpákat annyra nem adja vissza a kép, de jó nagy hézagok voltak mindenhol, ahol lehetett.
Most visszanézve, lakkozás javítás biztos nem volt, csak leszedhették a sorját és polír.
Nem lett tökéletes, de ahogy eredetileg átadták, ahhoz képest ég és föld. És ez nem Jóskapista zugműhelye volt, hanem egy hivatalos szerviz, vastag számlás caso javítás. Mondjuk a kenyerüket nem kóstoltam, lehet az finom.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Sajnos.
Ja és grátiszban a rendszámtáblatartó füleinek felét letörték, kormányra új karc került (nem ismerték el), "kitakarították" (tisztán tartom az autót, nem kértem, cserébe akkora ujjlenyomatfolt volt a zongoralakk felületen, hogy a CSI filmek is megirigyelték volna), "lemosták" (szintén nem kértem, de előírás a belsővel együtt), így a jó kis kemény víz csodaszép vízkőpöttyöket hagyott szerte a kocsin.
Ezeket már elengedtem, mert "idegállapotba voútam Maunika".[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz daniel2121 #186151 üzenetére
Nyilván amit kell, azt cseréljék, ki. De végezzék el a munkát tisztességesen.
Szenzortartókat újraragasztották mind, látszik is az előtte-utána képeken, hogy mennyivel jobban állnak.
Csak nem értem elsőre miért nem lehet jól megcsinálni?Bitpork
Köszi , de most kívülről koszosan vittem oda, mert mondták, hogy ne mossam le, mivel az eset utáni állapotot kell megörökíteni. Bár kértem, hogy ne mossák le, csak későn.
Belseje az rendben volt. (Szélvédőt viszont újra kell takarítsam, mert valamivel összekenték, és este foltos/fátyolos. Pedig kimondottan nem szeretem, mert belülről szenvedés szépen megcsinálni az üveget. Még jó, hogy kb.2 héttel előtte vágtam rendbe csíkmentesre.)[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz hdanesz #186154 üzenetére
Ha motorkód CUTA, akkor szűrők: [Mann katalógus ]
[Filtron katalógus]
Cikkszámok alapján tudsz más márkát is nézni.
Szűrőből Mann, Ufi, Purflux, olcsóbban Filtron ajánlott.
Olajat ajánlanak a többiek, de van kimondottan ezzel foglalkozó topik : [link]
4,1 liter kell, 15000 km vagy 12 hó a csereperiódus.
Jó minőségű 5w30-at tennék bele, ami tudja az előírt vw szabványt. -
1stVikman
senior tag
válasz Asbee #186173 üzenetére
Én nem venném.
Hella régebben lámpákat, izzókat gyártott, azok minőségi darabok voltak.
Manapság már "mindent" , ami valószínű a legolcsóbb cucc átcsomagolva.
Ablaktörlőt vettem (rábeszélt a boltos), már feltevéskor nyikorgott, egy pontban csíkoz, hidegebb időben el is ugrál a szélvédőn. Tudom kevés minta ez a sokaságból, de trafóból én berut vennék esetleg ngk-t. -
1stVikman
senior tag
válasz IO.sys #186186 üzenetére
Ha gyárit veszel, annak 57,1mm a középfurata. Az tehermentesítő gyűrű nélkül feltehető +nem kell hozzá másik csavarszett, hanem ugyanaz jó , mint ami az acélfelnihez van.
Ilyesmit keresnék : [link]
5 ágú, vastagabb küllős, gyárilag is ilyeneket dobtak rá :
Van galéria első képre kattintva [link][ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #186189 üzenetére
Ez jobb állapotban van, és talán szebb is : [link]
Ez meg kidobandó gumival, de olcsóbb felni [link]
ET-re: a felni szélessége +et együtt értelmezendő.
Azért van hogy 5" széles felninek 35 az et, 6 és 6,5" széles felninek meg pl. 43. Ez mm-ben van kb. 10-et lehet " csalni" többet nem ajánlott.
Lefordítva: 6-6,5j felniknél az ET legyen 43-hoz minél közelebb, de max. 33-53 között még jó lehet. (Egyiknél beljebb másiknál kijjebb kerül a felni, azaz vagy nagyon bent van a sárvédő ív alatt, vagy nagyon kint.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Köszi!
Még meg van, csak sajnos látszik rajta a kor. Tetőn, motorháztetőn megmattult és hámlik foltokban a lakk. + Első lökös is hámlik. Kb.az összes elemen van ajtórányitásos sérülés, valamint a tetőkárpit kezdi feladni a harcot a gravitációval szemben. Keveset használom, másfél év alatt ment bele 5000km. Lehet el kéne adjam, de amikor kell, akkor nagyon jó, hogy van. -
1stVikman
senior tag
válasz Pityke78 #186864 üzenetére
Csak akkor hallod a jelzéseket, ha a kocsiban a média bemenetre váltasz. De ha nem a telefonról megy a zene vagy rádiót hallgatnál, akkor ez nem opció.
Az egyetlen amit tehetsz, hogy a telefonban csak a hívásokat engeded át, a média hangokat nem.
Nekem most nincs csatlakozva a kocsira, azért inaktív az összes:Laabom
Ha garanciális (márpedig az), akkor szervizben nézesd meg. Szétszedik, átkenik, diagnosztikázzák ha kell.
Lehet szorul/ akad és emiatt nem mozgatja elsőre tovább.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Grande Ale #187391 üzenetére
-
1stVikman
senior tag
válasz zsoltip #187514 üzenetére
Innen kiválasztod, hogy discover media vagy pro van - e benne, és letöltöd a ~24GB-os csomagot.
[link]
Magadnak meg tudod oldani. Ha pro, akkor csak a frissítés idejére kell sd kártya, ha media, akkor meg benne kell hagyni az 1.slotban.
Ha Gen. 1 az infotainment, akkor nincs lehetőség magyar nyelvre sajnos. -
1stVikman
senior tag
válasz zsoltip #187518 üzenetére
Pro a nagy, és nem sd-ről futtatja a térképeket, hanem a saját belső ssd-ről.
Media kisebb, és sd-ről mennek a térképek.
Ha nincs benn magyar nyelv, akkor nagy eséllyel gen 1 lesz. Pont 2015 - ben volt váltás, ha jól tudom az év második felétől kezdték a gen 2-t szerelni.
Ilyet találtam [YouTube! ]
A videó leírásában van, hogy melyik alkatrész szám melyik generáció.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz zsoltip #187536 üzenetére
A letöltő oldalon lejjebb tekerve van manual pdf-ben.
Én először nem a gyári kártyát próbálnám felülírni, hanem egy másikat. Ha véletlen valami nem sikerülne, akkor nincs térkép. (Vagy először lementeném gépre a tartalmát biztonság kedvéért.) 32 GB-os class 10es kártya kell neki fat32 - re formázva.
A letöltött zip-et ki kell csomagolni az sd-re és elvileg ennyi. -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #186075 üzenetére
Üdv Urak!
Még december elején írtam a remegéssel kapcsolatban. Annyi fejlemény van az ügyben, hogy szereztem 16"-os acélfelniket gumival (unokaöcsémmel cseréltem).
Azokkal enyhébben, de szintén ráz. Nála az enyém nem, illetve csak enyhén, amikor180 150130 -al megy az autópályán.
Szóval kerekeket, gumikat is lehúznám a listáról.
Kettőstömegű, féltengely, motortartó, váltótartó bak?
Kettőstömegűt alapjáraton, nyitott sofőr ajtó sarkát fogva érezni enyhe lüktetést. Nem tudom mennyi a megengedett, de nem tűnik extrémnek, nem rázza az ajtót, autóban ülve nem érezni.
Féltengelyt lehet valahogy akna felett, emelőn vizsgálni? Mágus esetleg valami ötlet?
És a bakokat?
VW Golf 7, 2014, 2.0 cdtri, crbc, 110kW, ~206000km[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #187717 üzenetére
Még mindig nem igazán tudok szabadon járkálni az országhatárokon.
Szóval BP kilőve. Novemberben nézettem át a futóművet(nem tudom mennyire voltak alaposak), akkor mindent rendben találtak (némi felületi rozsda kivételével).
Ezért kérdem, hogy én itthon mit, hogyan tudnék tesztelgetni, hogy szűkítsem a kört, ne az legyen, hogy elviszem szerelőhöz, aztán cserélgetünk mindent, amíg nem lesz jó...Legjobb, hogy a fabia is ráz
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz focvis #187719 üzenetére
Hát ezaz, nem tudom mennyi a "normális".
Kollégámnak féltengely okozta a rázást, de az egyértelmű volt. Csak 90 felett és csak terhelés alatt rázott neki, üresben gurulva nem.
Nálam hol remeg, hol nem, hol enyhén, hol durvábban.
Üresben gurulva, sebességben hagyva kinyomott kuplunggal , menet közben is össze vissza.
Múltkor kipróbáltam menet közben leállított motorral is. Egyszer rázott, egyszer nem.
Agyrém.
És akkor még ott van csak és kizárólag balra kanyarodáskor, terhelés alatt, bal oldalról érkező súrlódó hang, amit rajtam kívül senki sem hall. -
1stVikman
senior tag
válasz Reggie0 #187722 üzenetére
Mármint arra gondolsz, hogy a gumit szedessem le a felniről és vissza?
Komplett kereket cseréltem. Eddig alufelni volt fent, leszedtem, centír vissza, ráz. Leszedtem magam a kerekeket, vissza minden nélkül, de alaposan figyelve a felfekvésre csavarokra stb, ráz. Ugyebár a felniről nem lett a gumi levéve.
Aztán most másik szett van fenn kölcsönbe, acélfelni másik gumival. Enyhébben, de ráz.
De nem mindig, nem ugyanúgy, nem ugyanakkor. -
1stVikman
senior tag
válasz macilaci78 #187728 üzenetére
Változó, de ha út miatt rázna, akkor mindig ugyanott tenné. Több mint 4 éve járom ugyanazt az utat, de nem rémlik, hogy korábban rázott volna.
-
1stVikman
senior tag
121000nél volt komplett csere, márkaszervizes bejegyzés van róla. Gondolom gyárit raktak. Most van benne 206, én csak hátul cseréltem komplett Ate szettett.
Hegymenet, extrém fékezés nem volt. Illetve nyulas találkozáskor volt egy kisebb satu, 120 — ról kb. 50re márciusban, ami után még is álltam, de nem tartottam a féket, mivel kiszálltam megnézni mekkora a baj. :)Fékezéskor nincs lüktetés, nem rázza a kormányt, szép simán áll meg.
-
1stVikman
senior tag
Másik kerék, másik gumi. Enyhébben, de fennáll a probléma.
Hát itt is ez a baj, hogy ha tudnám mit, hogyan lehet rángatva, feszegetve megszakérteni, akkor kibukna a hiba. Vagy pont, hogy nem,mert talán éppen csak terhelés alatt jön elő.
Bekezdek egy külső féltengely cserével aztán meglátjuk. -
1stVikman
senior tag
Üdv Urak!
Olajcsere lesz a golfon.
Az eddig használt Mobil 1 esp formula 5w30 helyett már csak "sima" esp van.
Ez továbbra is ajánlott?
Golf mk7 2014, 2.0 cr tdi, 110kW crbc. -
1stVikman
senior tag
válasz vinpilu #188589 üzenetére
Teljesen változó. Ha minden körülmény ideális, akkor megcsinálja 8-10 km alatt. De ha épp városban kap el, akkor lehet 20-30 perc is.
Az a baj, hogy nem mi döntjük el, hogy "na akkor most megyek pályázni, regeneráljon a kocsi", hanem ha eléri a megadott telítettséget és meleg a motor, van nafta, jó a fordulat, akkor ő majd indítja.
A legtöbb, amit tehetsz, ha hazáérsz és nem esik le 1000alá a fordulat, akkor nem állítod le, hanem mész egy kört.
Vagy elm327, VagDPF, és nagyjából tervezhető lesz, hogy kb.mikor várható a regen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen