-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
válasz Winchester95 #205851 üzenetére
Ott a bibi. A k-vonal testel.
Jellemzően az utólagos rádió miatt szokott előfordulni, diag idejére kikötve a rádiót működni szokott. -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Golf mk7 2014 2.0 cr tdi, 110kW crbc.
Motortartó bakkal kapcsolatban kérdezném, hogy a szerelési útmutatóban írt 10mm mennyire problémás, ha több?
[kép]
Felmerült a gyanú, hogy anno a vezérléscserénél nem jól lett visszafogatva a bak, és ferdén lehet benn a motor, ami miatt ráz a kocsi.
Namármost tényleg ferdén volt a motor és a váltótartó bak is. Megigazítottuk őket, bár nem fellógattuk a motort, hanem emelő tettünk alá. Most párhuzamosan állnak, csak a távolság több, mint 10mm. Olyan 15 körül van.
Ez okozhat gondot?
Ha igen, akkor mit kéne még fellazítani / levenni, hogy közelebb kerüljön egymáshoz a motor és a nyúlvány?
Pár kép :
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép]Ja, most még jobban ráz amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #206797 üzenetére
Mindenképp zsiráf kell, vagy elég alá egy emelőt rakni?
Most egyébként nagyjából egyenesben van, csak a motortartó baknál írt távolság a tartó és a nyúlvány között nem 10mm, hanem olyan 15mm.
Tervezek amúgy venni két komplett bontott, gyári féltengelyt, aztán ha a bakok rendben, akkor cserélem azt is.
Amúgy azt vettem észre, ha parkolóban araszolok 1-es vagy 2-es fokozatban és alapjáratig esig a fordulat, akkor is remeg. Ez nem lehet a kettőstömegű? -
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #191597 üzenetére
Ez alapján a hsz alapján csináltam egy log-ot kollégámnak. Itt letölthető a csv fájl : [link]
Skoda octavia mk2, 2010, 1.9 pdtdi, bkc.
P0234 hibakód
[kép] [kép]
Amit tudok, hogy előző olajcserénél volt üzemanyag szűrő is cserélve.
4 utassal, pályán check engine és turbó lekapcsolva.
Újraindítás után megint jó, amíg nem kell erőteljesen gyorsítani.
Ma ketten voltunk logolás alatt, 4es padló ~4300-4400ig.
Kétszer ismételtük, nem kapcsolt le a turbó.
Merre indítsuk a szerelőt? -
1stVikman
senior tag
Sajnos errefelé kevés a szerelő, inkább alkatrészcserélő - mesterek vannak. És igen, neki lenne a dolga, de jobb felkészülten odavinni az autót.
Mágus2 #206884
Köszönöm, továbbítom az infót.Ismerősnek van zsiráfja, de előbb lehet megkérdezem a szervizt, mennyiért cserélnék a bakokat.
Alapjáraton guruláskor jelentkező remegés is ezek (+ feszülő féltengelyek) miatt lehet ?
Vagy végét járja a kettőstömegű 243ezernél?
K Norbi #206886
Sajnos nekem keresztben vannak a felfogatási pontok.
Forrasztást megtaníthatnád. -
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Skoda fabia 2003, 1.4 16V 74kW, BBZ.
Kartergázszűrő kérdésem lenne.
036 103 464 AE van benne, de erre csak egy vaico-t hoz aranyáron, az sincs raktáron.
Ellenben, 036 103 464 AH van, jóval olcsóbban is, de egyik helyen azt írják, hogy csak az 1.4 16V 55kW/59kW/63kW (AXP, BCA, BUD, BBY, BKY, BXW) motorokhoz jó.
Tud valaki valami okosságot, hogy tényleg nem jó ez nekem, vagy mit változtattak az újabb cikkszámú terméken, amiért nem tehetném fel? -
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #207212 üzenetére
Még egy kérdés.
Amit képeken látok, az, hogy nekem egy műanyag lappal le van szűkítve a felső rész,ami az AH végűekben nincs.
[kép]
Ha áttenném azt a darab műanyagot, ezzel szűkítve a járatot, úgy jó lehetne?
Vagy mi történik, ha mégis a másikat kapja, módosítás nélkül? -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Skoda fabia 2003, 1.4 16V 74kW, BBZ.
Vezérléscsere milyen intervallumonként esedékes?Előzőleg INA szettet kapott, hepü vízpumpával.
Azóta ~45000km-t futott, de eltelt 6 év. -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #207267 üzenetére
Erre esetleg valaki?
Illetve engem is érdekelne gyertya meghúzási nyomaték, mert nem találom a doksijaim között.
Illetve ajtózárból milyen márkát érdemes venni?Gyári bontott lenne jó, de a környéken lévő 2 bontó egyikében sincs, több próbálkozás után sem.
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #207357 üzenetére
Enyémet mindig megpörgetik 5ezres fordulaton, mert nem akar elsőre jó lenni a kibocsátás. Olyankor aztán jön belőle a gőz, mintha hengerfejes lenne.
Azt mondják a sok rövid táv miatt nem tud a kondenzvíz kiszáradni.
Meg ugye egy 20 éves autóról beszélünk, katalizátor hatásfoka is gyenge.
Katalizátor utáni lambdát tervezem még kivenni, és letakarítani folytószelep tisztító spray-vel, anno Muneznek segített az 5ös golfján.Viszont megtaláltam végre a gyertya meghúzási nyomatékát, 30Nm .
Tudtam, hogy valamelyik doksiban olvastam már.
Itt hagyom, hogy meg legyen : [kép]#skodafabiamk1 #gyertyacsere #meghúzásinyomaték
#awy,bmd,aua,bby,bky,bbz -
1stVikman
senior tag
válasz MPowerPH #207366 üzenetére
Sajnos több oka is lehet, diagnosztika kell.
[kép]
Legtöbbször turbó körül jelez valamit, de bármi lehet.
Viszont mivel említetted a ventilátorokat, szerintem sokszor nem tudta befejezni a dpf regenerálását, és tele lehet.
Rövid távokra használod? Mikor megálltál, lement az alapjárat 800 körülire, vagy inkább 1000 volt? Mennyi a km? -
1stVikman
senior tag
válasz MPowerPH #207383 üzenetére
Kár találgatni, ki kéne olvasni a hibatárolót.
Regenerálás sajnos nem akkor van, amikor te akarod, hanem amikor a feltételek megvannak hozzá és a rendszer elindítja. Szóval ha most mész egy pályás kört, nem biztos, hogy fog regenerálni.
Velem volt, hogy 400km pálya után otthon a ház előtt kezdte el.
És akkor még azt sem tudjuk, hogy tényleg az volt-e a hiba. -
1stVikman
senior tag
válasz MunezXBK #207371 üzenetére
Sajnos csak ezek voltak itthon:
[kép] [kép]
Hogy ne legyek boldog, tegnap kaptam egy check engine-t a lambdára p1176 .Csináltam egy emissziós tesztet, minden ok lett.
Bár a katalizátor elég lassan melegedett fel, és a hátsó lambda is néha ugrált a 110 vs 111 között.
[kép] [kép] [kép] [kép]Úgyhogy kénytelen voltam előrébb hozni a kiszerelést, tisztítást.
[kép] [kép]
Cseréltem az olajleválasztón tömítést, meg jól átfújtam ezt is tisztítóval. Elég olajos volt, remélem most már jó lesz. [kép]
Kicseréltem még az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gyertyákat, fékolajat. [kép] [kép] [kép].
Még folytószelepet akarom levenni és kitakarítani + alapbeállítás, de tegnap már nem volt időm meg kedvem sem hozzá.
Fabia 2003, 1.4 16V 74kW, BBZ -
1stVikman
senior tag
válasz #34322688 #207632 üzenetére
Szia!
Sikerült találni?
Ha nem, akkor feldobtam ide: [MEGA, Engines AWY,AZQ,BMD,BME][ Szerkesztve ]
-
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem :
Skoda rapid 2016, 1.4 cr tdi, 66kW, cusb, 160ezer km.
Probléma, hogy nehezen indul be.
P0087 volt a hiba
Ami eddig csinálva volt:
-üzemanyag tank kiszívva, kitörölgetve
-új, gyári tartálypumpa
-új, gyári üzemanyagszűrő
-tartály és szűrő közötti vezeték átfújva
-friss nafta
-magasnyomású pumpáról nyomásszabályzó leszedve, szemrevételezve, reszelék nem volt
-tank/régi szűrő koszos volt, de számottevő reszeléket nem találtunk (néhány szemcse volt azért).
Légtelenítettük géppel, de nehezen indul.
Melegen könnyebben indul, de így is kell neki 1-2-3 mp inditózás.
Most töltjük az akkut, mert gyenge is volt, (meg jelzett, hogy 12V alatt van a sok próbálkozás miatt), és várjuk, hogy kihűljön a motor.Merre induljunk még? Mi lehet a gond?
Magasnyomású? Porlasztók? Vagy simán az akku?
Előre is köszi : Vikman -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #207879 üzenetére
Erre esetleg valaki?
Közben lett egy videóm is : [MEGA 11Mb]
Nem feltöltött akkuval 12,5v-ról 10,7-re esett be ekkor a feszültség.
Hibakód nincs.
Vagy ez ilyen lenne a 3 henger miatt? Vagy elenged az egyik porlasztó? -
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #207918 üzenetére
Szia!
Van egy üzemanyagnyomásos videóm is, csak nem log. [32Mb videó ]
Nincs infóm félretankolásról, csak annyi, hogy volt kannából is töltögetve. Emiatt is takarítottuk ki a tartályt. Volt benne kosz, de a szűrő volt igazán koszos.
Továbbítom a tippeket sógornak, ő szenved vele. -
-
1stVikman
senior tag
Üdv az Uraknak!
Golf mk7 2014 2.0 cr tdi, highline.
Érdeklődnék, hogy a szélvédőmosó szintjelzője hogyan működik? Értem ezalatt, hogy külön egység, külön csatlakozóval / kábellel, vagy a mosómotorban van szenzor?
Amiatt kérdem, mert tegnap kinyomattam belőle a még téli folyadékot, hogy feltöltsem, de előbb fogyott ki, mint jelzett volna.Titkos tippem, hogy mikor másfél éve a szakszervizben cserélték az ominózus nyúlkár miatt, akkor történt valami turpisság. (Volt több is, amit észrevettem akkor, azt szóvá is tettem, ezért is vagyok gyanakvó. )
Pl. simán rövidre zárták összesodorva a kábelét és kihagyták belőle a szükséges alkatrészt?Eddig (a javítás óta) nem fogyasztottam ki teljesen üresre, mindig vártam, hogy jelezzen, de aztán inkább rátöltöttem a nyárira a téli vagy épp a télire a nyári löttyöt. De most nem akartam már keverni és ki is bukott, hogy valami nem stimmel.
-
1stVikman
senior tag
válasz macilaci78 #209508 üzenetére
Régebben fogyott már ki többször is, és azért még volt mit kinyomni belőle a jelzés után. Most viszont már semmi sem jött belőle, és nem is jelzett.
Lökhárítót nincs kedvem leszedni, de alulról, kerekdob felől szívesen meglesem, ha tudom mit keressek.
Arra emlékszem, hogy mikor cseréltem a ködlámpa égőjét, ott belesve volt valami fényes szigetelőszalagos kábeldarab, ami előtte nem volt ott. Emiatt is gyanakszom... -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Gyors kérdés. Golf mk7 variant, 2014.
Lengőkar első hátsó szilent + talpas gömbfej csere után kell futóművet állítani?
Szerelési útmutatóban nem találtam meg, hogy kellene. -
1stVikman
senior tag
Nem kötekedés, de biztos?
Most átnézetem megint, és nincs írva futómű állítás.
A szintező szenzorral szerelt kocsiknál kell egy basic settings a lengéscsillapító elektronikának, de mást nem ír.
60-69.oldalig néztem : [link] PDF, ~29 MBAzért kérdem, hogy biztos kell-e, mert hétfőn hajnalban kéne indulnom 450 Km pálya, csütörtökön vissza szintén ennyi, és ugye hétvégén nem tudom beállítatni sehol.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz fulton #210280 üzenetére
Meddig akarod megtartani a kocsit?
Ha sokáig, akkor érdemes egy szett tárcsa + betét cserében gondolkodni. A szoruló fék nagy valószínűséggel a nyereg miatt lesz, felúítani lehet, kérdés, hogy érdemes - e. Én konkrétan párban cseréltem a legolcsóbbra, amit tudtak rendelni, pedig csak a bal oldali szorult. Jobb oldalit könnyedén vissza tudtam még tekerni. Ferodo betét + tárcsa, Maxgear nyereg lett.
Csúszócsapokat fontos ellenőrizni még, mert ha az is szorul, akkor rövid távon tönkreteszi az új szettet.
És segítségnek :
[link]
Igaz fabia, de ugyanaz a megoldás.Rasotamas
Nem a legjobb, de nyáron azért nem fog emiatt nagyobb kopás kerülni a motorba.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Golf mk7 2014 2.0 cr tdi, 110kW crbc.
Fékolaj csere kivitelezhető a régi iskola szerint?(Azaz leszívom a tartályt, felöntöm friss DOT 4 folyadékkal, majd valaki pumpál, tart, másik légtelenítőt megenged, pedál le, csavar visszahúz, majd pedál elenged. És ezt ismételni.)
Útmutatóban a sorrend bal első, jobb első, bal hátsó, jobb hátsó. Ilyenkor is ezt kell tartani? -
1stVikman
senior tag
válasz Asbee #210938 üzenetére
Diag van, találtam benne egy ilyen "bleeding" valamit, de ha megkérlek leírnád a pontos menetét?
Idegállapotban vagyok most keresni.
Befogott a jobb hátsó, szétszedtem, de a dugattyút nem tudom visszatekerni. Hétfő előtt nincs alkatrész, nekem meg Salzburgba kéne mennem hajnalban.
Javító szettet, meg betétet tudtam holnapra intézni, ha szerencsém lesz, sikerül összerakni.
Bal oldalt nem néztem még, de az nem szorul. Azaz tavaly télen szorult, akkor szétszedtem, kitakarítottam és jó lett. -
1stVikman
senior tag
válasz imyourfriend #210952 üzenetére
Köszi a linket, rálesek.
Szerszám, diagnosztika van minden szerencsére. Kivéve a fékolaj cserélő "gép", vákumozó, nyomásos tartály , vagy hogyishíjják.
Fabia-mon csináltam májusban ugyanezt (komplett hátsó fék, tárcsa, betét, nyereg csere, fékolaj-csere, kézifék zsinór csere) , de ott ugye nincs elektromos rögzítő fék, meg gépi légtelenítés.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Fabiaban tömíteném a beázó ajtókat. Anno vettem valami Mester karosszéria tömítőt praktikerben, de nem az igazi.
Valahol, valamelyik topikban olvastam, hogy Sika kell neki, de nem találom a keresővel, hogy melyiket.
Viszont el van könyvjelzőzve nekem konrétan a SikaLastomer 710, ez lenne a pontos kence, ami erre a célra a legjobb? [link] -
1stVikman
senior tag
válasz F_Zolee #211096 üzenetére
Már 13 éve nálam a kocsi, de előttem valaki tömítette már. Méghozzá valami brutál erős, de rugalmas anyaggal. Ezt pont az ajtózár miatt kellett szétszednem még tavasszal, meg is szenvedtem vele, a belső lemez is hajlott picit, és valőszínű emiatt nem tudtam rendesen visszatömíteni, mert sajnos befolyik a víz.
Elvileg ez a SikaLastomer 710 pont, hogy oldható , ellenben jól tömít.
De azért várok egy megerősítést, hogy bitosan ez kell-e nekem. -
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #211098 üzenetére
Akkor a SikaLastomer 710 jó lesz oda. Rendelek is ha találok valahol.
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy lehet akkut fog kellenem cserélni.
VW golf mk7, 2014, 2.0 cr tdi, 110kW crbc
Jelenleg VARTA 7p0 915 105, 12V, 68Ah, 380Ah Din van benne.
Milyen lehetőségeim vannak?
Amiket néztem:
VARTA, ami elvileg az, ami most is van benne ~250€
Varta Silver Dynamic AGM, 12V 70Ah, 760A, 570 901 076 ~180€
Exide AGM 12V 70Ah 760A EK700 ~150€
Meg dobott a kereső még Bannert, meg pár egyebet, köztük EFB-set is, szóval elég nagy a szórás.
Ki, mit ajánlana?
Előre is köszi. -
1stVikman
senior tag
válasz Pikaa #213197 üzenetére
Tudom mi kéne neki, de ha nem vagy képes leírni még kérdés után sem, hogy milyen autó, évjárat, esetedben navigáció pontos típusa és a régi és új szoftverek számát, úgy nehezen fogsz választ kapni.
Persze tippehetek, hogy vw golf 7, és discover media vagy pro, de tanuljunk már meg releváns információkkal kérdezni, hogy segíteni tudjunk... -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #213208 üzenetére
Itt is vagyon:
[link] -képekkel , leírással, mit kell kiolvasni, majd kalkulálni és visszaírni.
Benne van egy XOR kalkulátor is a hsz-ben, de linkelek egy másikat is biztos, ami biztos alapon:
[link] Beütöd a régi kulcsot, és generálja az újat, ugyanaz tudja mindkettő.
Miután lementetted, törölhetővé válik a hibakód.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Mr.Hardver70 #214714 üzenetére
Tessék : [Engines 1.4/55kW, 1.4/74kW ]
AUA, AUB, BBY, BBZ, BKY[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Zsolt_16 #214763 üzenetére
Nálam (2014 golf mk7) úgy működik, ahogy Asbee írta.
Ugyebár a coming home az, amikor te értél haza, mennél be a házba és az autó világítja neked az utat.
Ekkor Auto álláson a világítás kapcsoló, gyújtás le, kulcs ki, ajtó kinyit, fénykürtöt röviden meghúzod, és zárhatod az autót, égve marad a fény.
A leaving home, meg amikor mész a háztól az autó felé, rányomsz a nyitásra és ekkor világítja az utat neked.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- LEGO klub
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen processzort vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Huawei P30 - kell ennél több?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs