-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
válasz Doki16 #188627 üzenetére
A 3000 sok!
2000-2500 fordulat kötött ideális, és hatékonyabb is.
Többször figyeltem már, magasabb fordulaton azt hiszi gyorsítani akarsz és nem jut elég nafta a dpf-hez. Sokkal tovább tart úgy a folyamat.
És nem kell ezt már 4. - 5. fokozatban csinálni.
Nálam többször előfordult, hogy pont hazaérkezéskor regenerált a kocsi. Kimentem faluból, 3-as 60km/h vagy 4-es 80 tempomat és 8-10km alatt végez. -
1stVikman
senior tag
Uraim, főleg Mágus!
Ki tudja, milyen tünetet produkál a magasnyomású elhalálozása?
Golf mk7 2014, 2.0 cr tdi, 110kW crbc
Történt ma ugyanis, hogy beindítottam a motort, kiszálltam kaput nyitni, de ledöglött. Mondom mi a fene? Az izzítás visszajelző villogott, más hibát nem írt.
Nosza gyújtás le, fel, újraindítás 8-10 mp múlva megint leállt, DE zörgő hang jött a kipufogó felől.
Olyan, mint amikor porszívózáskor apró szemetet, homokot szív fel az ember és a cső falához verődve ad hangot.
Check engine nincs, Vcds-t nem volt időm rádugni, munkába indultam épp. (Fabia most jól jött, hogy van.)
Hívtam helyi szerelőt, mondjon valamit, még 1x be lett indítva, persze le is állt, egy nagy rángás közepette. Mondta, inkább ne nyúljak hozzá, ha tud, valamikor eljön megnézni.
Holnap délelőtt tervezem levenni a gázolajszűrő-ház tetejét, van - e benne fémreszelék.
~153, majd ~180 ezernél cseréltem, most lenne aktuális, már meg is van rendelve olajjal együtt.
Utolsó két cserekor nem láttam benne semmit, nem hogy reszeléket. Fotókat is dobtam fel ide, csak most mobilról nehezen tudnám visszakeresni.
Más ötletem nincs.
Hétfőn mentem vele utoljára, akkor 2x100km-t, nem vettem észre semmit.
Mit nézzek / nézessek meg?
Ledarálta magát a magasnyomású? Esetleg a turbó?
Mire számítsak? Autócsere? :-/[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz bitpork #188779 üzenetére
Hát be vagyok kissé tojva.
DPF-et egy hónapja néztem utoljára, akkor ilyen volt :
Rontani nem akarok a helyzeten, azért kérdeztem, hátha tud valaki okosat mondani.
Ha holnap leveszem a szűrőház tetejét, és van fémforgács, akkor egyértelmű.
De ha nincs, akkor megjárassam VCDS-sel a pumpát, hogy légtelenítve legyen, mintha szűrőt cseréltem volna?
Vagy inkább ne is nyúljak hozzá?
Ősszel voltak egereim, még arra gondoltam, hogy most enyhébb az idő és újra megtaláltak. Mondjuk berágta magát a légszűrőbe, indítás után meg beszívta a turbó (vagy akármi mást), bedarálta magát és azt hallom csörömpölni. Bár ez már csak spekuláció.
Ezért várom, hátha Mágus2 erre jár és tud valamit távsegíteni. -
1stVikman
senior tag
Rádobtam gépre, alacsony üzemanyag nyomásra panaszkodik.
Gázolajszűrőt néztem, szerencsére nem láttam reszeléket. Néhány szemcse van a tetején, de annyi.
Belsejét is néztem, ott is rendben volt.
Hibakód :
Mivel megbontottam a rendszert, csináltam egy pumpa tesztet.
Engine - Basic settings- transfer fuel pump test
Na itt már előjött egy kis furcsa hang, illetve mintha lassabban /nehezebben búgott volna a pumpa.
Közben villogott az izzítás visszajelző is.
Tovább ment, mint szokott, kb. 2 percig ment a teszt, de finished correctly lett az eredménye.
Bár a hangja alapján valami nem volt oké.
Ross tech wiki [link] szerint szennyezett üzemanyag miatt lehet a cr dieselnél , de utoljára osztrák Jet-en tankoltam, előtte, OMV. És öntöttem hozzá VIF-et valamikor.
Tartályban lévő szivattyúra gyanakodjak?
Most, hogy megjárattam a pumpát, ellenőrizzem még 1x a szűrőt?
Vagy járassam meg még párszor VCDS-sel? Hátha tényleg valami kosz, ami a pumpa járatásával átnyomódna a csöveken, a szűrő meg felfogná?[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz ZetorGumi #188787 üzenetére
Szia, az lesz a következő, de csak hétvégén.
Szerelő tegnap jött volna ránézni, de covidos lett.
Azt lenne jó tudni, hogy ha kiveszem a szivattyút, akkor mit nézzek rajta?
Vajon lesz - e látható sérülés? Észlelhető - e tényleg valami kosz, vagy egyáltalán mi számít kosznak?
Gázolajszűrőben nem láttam rendellenességet, tiszta, átlátszó volt a szűrőházban is a nafta.
Leszívjam - e a tankot ha nem találok semmit? (A hogyant és mibe még nem tudom.)
Ha párszor átjáratom VCDS-sel a szivattyút, vajon segítene - e, átnyomna- e egy esetleges dugulást okozó koszdarabot a rendszeren a szűrőbe, vagy csak rontana a helyzeten?
Szóval kicsit bizonytalan vagyok, ez azért mégsem egy olaj+ összes szűrő cseréje, amit már párszor elvégeztem magam.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #188786 üzenetére
Fejlemény az ügyben.
Levettem a magasnyomásúról a szabályozót, szerencsére ott sem volt semmilyen fémreszelék.
Valami kosz vagy lerakódás alig láthatóan volt benne (fültisztító pálcikával próbáltam vizsgálni, egy pici darabot sikerült csak kivennem, a többi elkeveredett) , de fém nem. Így a magasnyomásút lehúztam a listáról.
Kivettem a hátsó üléslapot, hogy ránézzek a pumpára a tankban. Na ezt még nem vettem ki, de VCDS-sel csináltam pár tesztet.
Először volt egy kis fura hang, de mindig lefutott a teszt, finished corretly üzenettel.
Output teszten viszont megy, nem megy. (Lehet már sokat járattam "üresben", és valamilyen módon leszabályozott.)
Aztán indítottam a kocsit, és szépen jár, mintha semmi sem történt volna.
Na akkor most kérdem én :
Valahogy kosz került a rendszerbe (pumpa ki, tartály kimosás)?
Vagy haldoklik maga a pumpa? (Pumpa ki, csere).
Vagy mit nézzek még meg, vagy hogyan tudok biztosra menni?
Képek, videók vannak, mobilnetről nem ajánlottak a videók :
[Mega]
VVW golf mk7, 2014, 2.0 cr tdi, 110kW crbc[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz bitpork #188977 üzenetére
Hangbeállításokat áttúrtad? Lehet tudsz valamit javítani, magas-közép - mély külön állítható, meg hogy térben hova nyomja a hangot. (Golfon lehet, nem hinném, hogy a tiéd ne tudná.)
Más
Ma mentem a Golffal ~50km-t, városban 5 indítás /leállítás, többi országút. Mintha semmi nem történt volna, rendesen működött. Most akkor mi a fene volt a múltkori? -
1stVikman
senior tag
válasz szabonagyur #189040 üzenetére
Can bus-os led elég lesz. Sőt. Szerintem 2003-as Leon nem is figyeli még az izzókat.
-
1stVikman
senior tag
válasz szabonagyur #189044 üzenetére
Ez nem can-bus-os. Írja is a leírás végén, hogy előtét ellenállás kellhet.
Mérettel vigyázzatok, mert ilyen c5w/ szofita izzók vannak több méretben, nehogy rövid legyen.
Én simán rendelnék Ali - ról valami hűtőbordásat. -
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok.
Pusztán kíváncsiságból :
Az 1.5 tsi 96kW egy 8as golf variantot mennyire tud normálisan mozgatni? Mennyire ajánlott egyenként ez a motor?
És 6os manual vagy 7gangos automata jobb mellé?
Az 1.5 eTSi mild hibrid az mit tud?
Köszi. -
1stVikman
senior tag
válasz bandus #189465 üzenetére
Vásárlás, de pusztán elméleti síkon.
Több mindent nézegetek mostanában, használt Superb, Kodiaq, Tiquan, de egyelőre elvagyok a 7es Golffal.
Viszont abban az árban amit a használtakért kérnek, már van új 8as. Emiatt kérdeztem a tapasztalatokat.
Hetesemmel meg vagyok elégedve, csak már km és év is kezd sok lenni.
Most épp féltengelyeket készülök cserélni, csak még nem tudom eldönteni, hogy komplett mindet összeszerelve vagy egyesével cserélgetve várva, hogy mikor szűnik meg a rázás.
Szerelő azt mondta, hogy aknán nem lehet kideríteni, melyik gyengélkedik.
Ezeket néztem kompletten. -
1stVikman
senior tag
válasz bitpork #189473 üzenetére
Hát, gondolkodom rajta.
Mágus2
Pont az egyszerűség miatt akartam egyben venni.
De ha csak csukló, akkor jó az SKF? Vagy legyen FAG?
És tényleg nem lehet megállapítani, melyik gyengélkedik?Yodamester
208ezer a km.
Nem tudom, hogy tuti az a hiba - e, de nem tudom hogyan tudnám kideríteni.
Nem mindig ráz, és változó intenzitással hol jobban, hol kevésbé.
Én féltengely, motor /váltótartó bak /kettőstömegű sorrendre gondoltam.Molnarpeter
Ha tudnám melyik a problémás, én örülnék a legjobban.
Külföldia, SK, és most igen nehéz a szabad mozgás. Még járások között is ellenőrizhetnek. Magyarországon januárban voltam utoljára, most karantén nélkül nem tudnám megjárni.
Melóba osztrákokhoz is nehéz menni, oda-vissza ellenőrzés, munkáltatói igazolás, ingazós papír, regisztrációs papír, 72 órás teszt kell.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Golf mk7 2014, 2.0 cr tdi, 110kW crbc.
Mennyire gond, ha olajcserénél 4,3 liter helyett 4,7 ment bele?
Tehát +4 dl.
Kivételesen nem én cseréltem az olajat, hanem szerelőnek adtam ki a fékolaj + féltengelyek mellé,és hát több ment bele a kelleténél.
~23 km-t mehettem csere óta.
Maradhat vagy szívjam ki a többletet? -
1stVikman
senior tag
Én mindig hidegen néztem. Használati is elvileg úgy írja. Mióta nálam van mindig én cseréltem az olajat, katalógus alapján 4,3l kell bele és elég is volt eddig.
Most sajnos nem volt lehetőségem magam cserélni, és a klasszikus módszerrel öntötték fel, azaz még egy kicsi, majd nívó nézés, még kicsi, nívó nézés stb. És így lett benne 4,7.
Tudom és látom is, hogy több van benne, mint kéne.
De mindegy a kérdés arra vonatkozott, hogy nem tesz-e kárt benne a több olaj? Azaz még elmegy a többlet, vagy vegyek ki belőle, mert túlnyomás vagy akármi lesz miatta?[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #190436 üzenetére
Dpf hála égnek rendben teszi a dolgát, kb.az összes regenről van screenshotom VagDPF - ből.
Két olajcsere között szokott kb. a nívó 2/3-ára, felére lemenni a szint, ha normálisan 4,3 litert töltök bele cserekor. -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #190434 üzenetére
Jelentem leszívtam fél litert, így kicsit a max alatt lett.
1 decit visszaöntöttem, azóta nem néztem a szintet.Tin
Mea culpa
Csekkoltam a könyvet, valóban "betriebswarm", üzemmeleg állapotban kell vízszintes talajra állni és pár perc után ellenőrizni a szintet. Nem tudom miért hideg motorra emlékeztem.Rasotamas
Lidl-s pumpa szépen kiszippantja a többlet olajat, de komplett cserénél nem vagyok biztos, hogy mindent ki tud annyira szívni, mintha rendesen leengednéd.
De a lényeg, hogy működik.MÁS
Ugye írtam már párszor, hogy ráz a kocsi magasabb tempónál.
Ki lett cserélve az összes féltengely.
Azt hittem minden ok, de pálya tempónál (120-140, feljebb nem nyomtam) ugyanúgy vagy még jobban ráz.
Merre tovább?
Csapágyat mondta a szerelő következő lépésben, meg akkor már dobjuk le a komplett első féket, tárcsástól, betétestől.
Ezzel az a bajom, hogy azért találgatásra nincs kedvem pár száz eurót belenyomni megint a kocsiba, hogy hátha...
Ötlet? -
1stVikman
senior tag
válasz grizlisandor #190456 üzenetére
Nem hiszem.
Nyári gumi alufelnin enyhén rázott.
Majd jött a tél, téli gumi alufelni, kicsit erősebb rázás.
Centírozás, rázás maradt.
Unokaöcsémmel csere komplett szett, téli gumi acélfelni, rázás maradt.
Nála enyém jó volt.
Azt mondták féltengely.
Hogy ne kelljen totózni, kicseréltettem mind a négyet.
Még mindig ráz...
Olyan 110-től kezdődik jobban érezhetően, 150-nél már zavaró.
Gázt adva erősebben, üresben gurulva talán enyhébben.
Tegnap menet közben még a motort is leállítottam, rázás maradt.
Most tankoltam tele.
Már ott vagyok, hogy a klasszikus módszert választom.
Leszív, ráönt, meggyújt. -
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #190481 üzenetére
Szombat viszem kerékcserére, még csak most megy fel a nyári. Kap egy centírt, meg átnézik lóg-e valami. Több szem többet lát alapon.
Bár futóművet már szétellenőriztettem, de hátha...BK87
Melyik járás?[ Szerkesztve ]
-
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #190643 üzenetére
Na ettől féltem.
Amúgy a rövid helyzet az, hogy kicserélve a 4 féltengely és még talán jobban ráz nagy sebességnél.
A balra kanyarodáskor alacsony sebességnél súgó hang maradt, de most már jött hozzá cuppogás is ha játszok a gázzal.
Azaz pl.körforgalomban megyek ~30-cal, elveszem majd ráadom a gázt akkor nyekken valami halkan előttem. Egyértelműen szilent hang, de felemelve átmozgatva a futóműves nem tudta reprodukálni.
Alsó billenésgátló sem, lengőkar szilentek sem, minden jónak néz ki.
Emiatt és JHONNY 79 egyszer beírt tapasztalata miatt akarom a váltótartót cserélni.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 6030D #190646 üzenetére
Hát ez az, hogy semmi nem koppan.
Balra kanyarodásnál, lassú tempónál van súrlódó hang, meg ha ilyenkor játszok a gázzal hallani a nyöszögést. De eddig ez nem volt, gondolom az új féltengelyek feszesek és amiatt mutatta meg magát a hiba.
És ugye még van a rázás.
Futóművessel mentem egy kört, egyből lengőkar szilentre gyanakodott, majd az alsó motortartóra. A rázás nem a kormányt mozgatja, hanem az egész autó remeg, mintha a motor rázkódását felerősítené és átvinné a kasztnira valami, mondjuk egy gyenge bak.
Csak csápos emelői vannak, felemelve feszítővassal átmozgattak mindent, azt mondta nem a futómű, mindent rendben találtak, billenésgátlót is.
Kerekeket megrángatták, megforgatták, leengedve mozgatták az egész autót is.
Eddig úgy vagyok, hogy belement 4 féltengely, talán feleslegesen. Most kezdeném a tartó bakokat, és remélem megoldja a váltó oldali. De azért ahhoz nem olcsók annyira, hogy mindent cseréljek "hátha jó lesz" alapon.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz hofilaci #190687 üzenetére
Izzókról itt találtam leírást : [link]
Tompított, távolsági H7 lesz.
Irányjelzőre hátra a normál PY21W, de előre valami speciálisabb foglalatos pwy24w - t ír.
Cserére nem találtam semmit, de tippre csak ki kell húzni a műanyag kallantyúval foglalatostól az egész izzót.
Az octavia 2-nél volt ilyen megoldás az első helyzetjelző izzókra, lehet itt is ez a helyzet.
B verzió, hogy a műanyag kallantyú meghúzása oldja a lámpát és előre kivehető lesz az egész lámpatest. Bár ilyenkor szokott még lenni kézzel oldható műanyag csavar is biztosítéknak. Szóval inkább az első verzió gyanítom.
Látni kéne pontosan, addig sajnos csak találgatni tudok.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz syIex #190855 üzenetére
Csak okosítással.
Sajnos vcds nem tudja. Látja, hogy hol melyik értéket kéne átírni, de változtatni nem tudja.
Házi körülmények között az obd 11 tudja, de a VIM (video in motion) aktiválásához pro verzió kell, meg egy valag kredit. Ennyit szerintem nem ér.
Anno olvasgattam jó sokat, jött vag can pro kábel is, de nem látta a kocsit.
Aztán már nem érdekelt. Végül úgy hozta a sors, hogy szoftverfrissítéssel egybekötve meg lett oldva ez is 35€-ért.
2x használtam...
Este meg zavaró is a villogó kép. -
1stVikman
senior tag
válasz L1ZRRR #190904 üzenetére
Szerintem nem ez kell bele.
Nekem vízválasztó nélküli van Purflux c813, crbc a motorkódom.
Ufi-nál ez 26.038.00 [link]
Szűrőház alján ha nincs víz kieresztő, akkor neked is ez fog kelleni.Ha magad akarod cserélni, akkor legyen vcds, mert utána át kell járatni a rendszert, hogy ne maradjon benne levegő.
-
1stVikman
senior tag
válasz L1ZRRR #190971 üzenetére
Kár, ennél van jobb is.
Itt mobil 1 esp 5w30 olajat ajánlották bele, azt is használom, mióta nálam van.
Szűrőből meg Purflux - ot. Mann még nagyon jó, meg az ufi.
Egyedül pollenszűrőből ment Filtron K1311a aktívszenes, antibakteriális.Mondjuk Fabiaban meg csak Filtront használok, de az már 18 éves,kevésbe érzékeny technika.
Arra figyelj, ha magad csinálod, hogy a gázolajszűrő cseréje után meg kell járatni a pumpát a tankban VCDS-sel. (Engine - Basic settings - transfer fuel pump test)
Olajleeresztő csavar meghúzási nyomaték 30Nm, olajszűrő házon meg rajta van, ha jól emlékszem 25+5 Nm. Műanyag, ne repeszd el. -
1stVikman
senior tag
válasz L1ZRRR #190996 üzenetére
Az is megoldás. De nem mindenkinek van otthon gázolaj, hogy fel tudja önteni teljesen a szűrőt csere után.
Egyszerűbb, tisztább munka volt nekem a Vcds.Szűrőkre visszatérve, meg nem rossz a Filtron. Mondom a Fabiaban csak azt használom. Utángyártott olcsóbb kategóriában a legjobb, de van nála jobb is. Persze ha sürgős és ez volt raktáron, akkor meg mindegy is.
Amúgy üzemanyag szűrőt elég minden második olajcserénél ledobni(~30000km), még így is a gyári előírás harmada.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Reggie0 #191312 üzenetére
Parkolás nekem is a halálom.
Nem tudok olyan messze állni sehol, hogy mire kijövök pl.bevásárlásból, ne legyen mellettem szorosan valaki az amúgy félig üres parkolóban.
Már lassan 3 éve történt, hogy moziba mentünk. Annyira messze pakoltam a mellettem jobb oldalon lévő kocsitól, hogy kb.1 cm híján nem lehet koppra kirúgni az ajtót.
Mozi után meg ott a kráter. Enyhén szanaszéjjel szekszuált az ideg. [link]
Szerencsére szépen ki tudták javítani.
Sok a "nemtörődöm, beleszarok" ember...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen