-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
Urak!
Tanácsot kérnék!
Anyumnak ellopták a táskáját, az egyetlen fontos dolog belőle a kocsi kulcs volt.
Cseréltessen komplett zárakat (ajtók + gyújtáskapcsoló) +2 új kulcs? (Skoda-ban 100 körül mondák az árát látatlanban.) És lenne még egy váltózár kulcs is.
Kulcsmásoló az mondta, hogy ki tudja nullázni a kocsit és újra tanítani a megmaradt kulcsot + 1 újat hozzátanítani úgy, hogy az ellopott kulcs sem indítani sem távirányítással kinyitni nem fogja tudni. Ez így igaz?
Nyilván ettől a zárakat még manuálisan tudnák nyitni az eltűnt kulccsal. Zárakat is tudná cserélni csak az több időt venne igénybe. Ő ~70ből megoldaná.
Vagy van valami költséghatékonyabb megoldás?
Fabia mk2, 2011.
Előre is köszi, ha van ötletetek. -
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #181786 üzenetére
Én még talán szét tudnám kapni a zárat a cseréhez, de hétvége előtt nem jutok el hozzá.
Pótkulcs van, pin-t meg kell kérdezzem. -
1stVikman
senior tag
Hja, most beszéltem anyummal, csekkek is voltak a táskában, lakcímmel.
Casco nincs, váltózárhoz találtunk sorozatszámot, immo pint nem.
Mondtam neki, vegyen ki szabadnapot, és még ma intézkedjen valamit.
Hogy mire jut, azt nem tudom, de reméljük a legjobbakat.
Molnarpeter
Szívesen csinálnám, de most sürgős lenne a dolog én meg most nem tudok menni sajnos.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz macilaci78 #181791 üzenetére
Továbbítom a javaslatot. Köszi.
-
1stVikman
senior tag
válasz bitpork #181793 üzenetére
Lehet azt kellene.
Azt találtam ki gyors segélynek, hogy bontóból vakdugó a külső zárak helyére.
VCDS-sel törölni a kulcsokat és a meglévő egyet feltanítani. Immo pin-t megszerezve szintén csak 1 kulcsot meghagyni.
Aztán utána lehet körbenézni hol - mennyiért lehetne komplett zárat cserélni + második kulcsot venni.
Ezekkel annyi a szépséghiba, hogy leghamarabb szombat tudnék menni véghezvinni a dolgot, és az immo pin kiolvasás sikere is kérdéses lehet. (KKL kábelem van, pl. VAG programmerrel megpróbálni, illetve vag k+can commander 3.6 állna rendelkezésre még.)[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #181807 üzenetére
Valaki erősítsen vagy cáfoljon meg az elméletemben.
Tehát ha vcds 46-central conv - 10 adaptation - channel 01.
Itt 0 majd save, utána csak 1 kulcsot megadva, gombot megnyomva és elmentve a megmaradt távirányító nyitni fogja az autót. De az elveszett ugye már nem!?
Másik az immo.
17-instrument - 11-login, majd channel 21. Itt szintén először 0-t mentve törölni majd 1-et írva feltanítani az új kulcsot az indítani is fogja az autót. Ebben az esetben az "elveszett" kulcs ugye szintén nem fogja tudni már az indítást sem! ?
Előre is köszi.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #181801 üzenetére
Ina, Dayco, HEPU, Gates .
Nem csak g4-hez, hanem mindenhez.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz yodamester10 #182459 üzenetére
Futómű szilent. Kend meg és csendben lesz.
Nekem tavaly novemberben kenték meg elől hátul, egyelőre még csendben van. Kopp-kopp-kopp. -
1stVikman
senior tag
válasz Ga3rieL #183345 üzenetére
AAA-ból inkább ne. Semmilyen autót. Maga a b6 passat nem rossz, főleg ha magasabb felszereltségű példányt nézel. Motor tekintetében vagy DPF nélküli 1,9 PDtdi vagy 2,0 cr-tdi legyen. Utóbbiból inkább 2011 utáni a megbízhatóbb, korábbi modelleken az olajpumpa hatszögtengelyének kopása volt probléma.
-
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183706 üzenetére
Riasztó lesz az a sípolás/ villogás. Gyári vagy utólagos van?
Nyitott ajtónál felkapcsolja a beltér világítást?
Valószínű valamelyik ajtóban meghalt a mikrokapcsoló (vezető oldali első ajtóra tippelek), ezért nyitottnak "látja" az autót a rendszer, ami a riasztó élesedése után emiatt el kezd jelezni.
Sofőr ajtaja még vallatható nyitott ajtónál felkapcsolt világítással, ilyenkor a műszerfal kéne sípoljon az égve hagyott lámpák miatt. -
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183720 üzenetére
Ha gyári, akkor nem bántanám.
Valamelyik ajtóban rossz lesz a mikrokapcsoló vagy még lehet, hogy meg van törve a kábel az ajtóátvezetőben.
Diagnosztika nélkül úgy tudod megállapítani melyik a ludas, hogy a beltér világítást ajtónyitásra állítod.
Utána becsukod az összes ajtót (bezárni nem kell), majd ha bent elaludt a lámpa, kinyitsz egy ajtót.
Ha bent felkapcsolt a lámpa akkor az az ajtó jó.
Visszacsukod, megvárod míg megint elalszik bent és nyitsz egy másikat. Így tovább mindegyik ajtóval. -
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183730 üzenetére
-
1stVikman
senior tag
válasz yodamester10 #183733 üzenetére
Már megválaszolták.
De próbáld ki, hogy bezárod magad a kocsiba és ~30mp után elkezdesz hadonászni bent.
Legalább megtudod milyen a hangja a riasztónak. -
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183737 üzenetére
No, akkor biztosan gyári rendszer van.
Próbáld meg, hogy lezárás előtt 1x megnyomod a gombot és úgy zárod be. Ilyenkor a belső szenzorok ki vannak kapcsolva. Ha így is riaszt, akkor márpedig valamelyik ajtóban ( csomagtér, motorháztető is lehet) vagy ajtóhoz menő kábelnél lesz a hiba.
Csak 2 esetben riaszt a gyári, vagy a belső szenzor mozgásérzékelésre vagy ajtó / motorháztető / csomagtartó nyitásra.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183740 üzenetére
Hmm-hmm.
Nem egyszerű.
VCDS kódolással lehetne kikapcsolni, de én inkább azon lennék, hogy kiderüljön, miért riaszt.
Legrosszabb esetben a szirénáját kötném ki (lehúznám a csatlakozót), elvileg az ablaktörlő motor mellett/ alatt van a szélvédő alatti üregben. De az indexet akkor is villogtatná, ha riasztást érzékel.Többiek ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz ShakesVezér #183748 üzenetére
Szívesen
Reméltem, hogy a többiek is hozzászólnak, hátha jobb ötletük van. -
1stVikman
senior tag
válasz Mauzes #184805 üzenetére
Bár már leírták előttem, azért én is megerősíteném.
Ha megérkeztél valahova és az alapjárat 1000 körül marad, továbbá a start - stop sem állítja le a motort, akkor nagy eséllyel regenerál éppen.
Ha ennél biztosabb visszajelzést akarsz, akkor legolcsóbban egy elm327 adapter +vag dpf program kell neked.
Regenerálást nem tudod irányítani, hogy mikor legyen, több tényezőtől függ. Motor hőmérséklete, üzemanyag szint, fordulatszám, km, de leginkább a dpf előtti és utáni nyomáskülönbség az, ami miatt beindul a folyamat. -
1stVikman
senior tag
válasz rob210 #185283 üzenetére
Lesz az több is.
Valószínű eltört a szenzor tartója, amit ha nem is szettben cserélnek ( tartó + szenzor + keret) , de kiszámlázzák. Az magában ~750€+ 150€ a kalibráció (ha van sávtartó is). És ez csak a szenzor. Szóval vastagon fog fogni a ceruza szerintem.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
Lassan ki kéne váltanom valami vadászengedélyt.
Megint nyúl.
Kívülről úgy néz ki csak vissza kéne pattintani mindent a helyére, de szélvédőmosó elfolyott. Vagy a tartály vagy a lámpamosónál repedt /tört valami.
Ködlámpa nem tudom, hogyan van rögzítve. Vagy kipattant vagy letört.
Nem vagyok boldog... -
-
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
válasz simonjoe #185649 üzenetére
Pár nap és jobb lesz. És ne stresszelj rajta, nem lesz rosszabb!
MÁS
Adott egy Skoda rapid, 2015, 1,2Tsi, 66 kW, CJZC
P0141 hibakód, elvileg a 2.lambda fűtése
Vezetéket néztem (alul csak fényképezve) , nem látszik sérülés.
[kép]
Régről rémlik, hogy multiméterrel lehet valamelyik lábakon ellenállást mérni, de elfelejtettem, hogy melyiken és mennyit? Meg volt valami vcds teszt is, persze most ezt sem találom.
Tudtok segíteni, hogyan tudnám tesztelni a jószágot?Az előélethez annyi, hogy volt pár szegény keverék időszakos hiba, ami 3-4 havonta jött elő. Javasoltam első körben benzinszűrő cserét, ami el lett húzva addig, míg hetente lett check engine (szomszédé a kocsi) . Aztán utolsó két alkalommal már túl dús keverék lett a szegény helyett és jött mellé pár lambda szonda üzenet is (fűtés, tartományon kívüli értékek stb.)
2 hete cseréltem szűrőt (nagyon ráfért) , és csak a P0141 jött vissza.Köszi előre is.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #185656 üzenetére
Erre valaki?
Annyit utána néztem, hogy a 2 fekete szál, 1-es, 2-es pin a fűtés, azon kell szakadást mérni multiméterrel széthúzott csatlakozónál. Meg ellenállást is.
Aztán feszültséget meg a másik csatlakozóban járó motornál ugyenezen a lábakon.
VCDS tesztet nem tudom, illetve a fenti mérést is a szívó benzines 1es fabia workshop manual-jából szedtem. -
1stVikman
senior tag
válasz vzsryl #185683 üzenetére
Megállsz otthon, és nem esik le az alapjárati fordulat 800-850 környékére, hanem 1000 körül marad, akkor ne állatsd le, hanem menj vele egy kört még.
Ennyi a történet röviden.
Ha biztosra akarsz menni, akkor ELM327+ akár az ingyenes VagDPF (fizetős sem drága).
Az megmondja a pontos értékeket.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #185656 üzenetére
Fejlemény :
Multiméterrel mértem 1,2-es pineket, nincs szakadás.
Motorvezérlő felől jövő csatlakozóban, szintén pin1, 2-n mérve járó motornál ~12,2V.
Lamda teszt lefutott, OK.
Lambda fűtés tesz időtúllépés.
Teszt előtt nem töröltem a tanult értékeket, nem tudom, hogy kellett volna vagy befolyásol - e valamit vagy sem.
Illetve először valami feltétel még nem volt elég a teszthez, pedig úgy tudom, csak a hűtővíznek kell 80 fok felett lennie, az meg teljesült.
[kép]
Mit nézzek még meg?
Vagy csere mindenképp?Vasárnap óta ezek kerültek a hibatárolóba :
17138 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2; Heating Circuit
P0141 00 [237] - Malfunction17142 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0138 00 [237] - Signal too High
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- PC-re tart a God of War Ragnarök?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- ASUS routerek
- Ford topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Dragon Age: Origins
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest