- Már tudjuk, hogy mikor jön pontosan az idei Ubisoft Forward
- Napokon belül indul a testkamerás Bodycam című FPS korai kiadása PC-n
- 2024 - Íme a 23. héten megjelenő játékok listája
- The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
válasz Declare #37351 üzenetére
Hát mondjuk 6évesen 160k km- rel tudhattad, hogy nem feltétlen / nem igazán pályázásra volt használva ami nem lett volna hátrány turbo dizelnél Azért remélhetőleg olyan komoly baja nem lesz, amivel nem tudsz haza jönni sem, az azért meglepne. Tényleg, turbo haldoklással/teljesen döglött turboval lehet/tud menni? Kéne tudnia, nem? És ha nem túl indiszkrét egy közelítő árat megosztanál esetleg? Kiváncsi vagyok mennyi lehetett ott kinnt egy ilyen
Más: Egyébként itt a szomorú jövő.. : Audi 2liter TFSI, ahogy a videóban mondják is, van belőle 180 lovas Octavia RS meg 400 lovas valami Audi. Több, mint 2x !!! akkor teljesítményt szednek ki szerencsétlen motorból, pontosan ugyanabból a motorból, csak nyomják bele a turbóval a levegőt mint az állat. Na ezt azért senki ne magyarázza meg, hogy nem teszi csutkára azt a mechanikus szerkezetet baromi gyorsan. Ilyen a mesében sincs
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz Declare #37353 üzenetére
Csak offban jegyezném meg, hogy ugye tisztában vagy azzal, hogy egy turbo élettartamát nem a megtett kilométerek hanem a felhasználás jellege, illetve az olaj határozzák meg (ha csak olajhűtés van, de most nem vízhűtéses turbókról beszélünk )? Ha kivesszük a lehetőségekből azt a véletlen körülményt, hogy a turbo kenés nélkül marad (kivéve ha ez ismert konstrukciós/gyártási hiba), akkor jobb esetben örök élet + egy nap. Ha változó geós akkor kormolni/takaríttatni kell bizonyos időközönként, jó minőségű olaj, bemelegítésre/hűtésre oda kell figyelni ése ennyi. Nem egy ördöglakat.
+1 nehezítő körülmény ha a turbo már eleve konstrukciós hibás/alultervezett/stb. de most próbáltam levetíteni a te példádra és cdti-nél nincs ilyen
egyébként a turbó fütyül, az ilyen, ha ez már inkább 'huhógásba' megy az jelenthet bajt
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz Declare #37358 üzenetére
Pont erre próbáltam neked utalni, hogy ne kilométerhez kösd.
Az enyémben 250k+ km van, a turbós benzinesben 200k+ kilométer volt, mégse szállt el. A turbós benzines előbb lett hengerfejes mint hogy a turbo letérdeljen benne, mikor megnéztük a tengelyt a srác aki szerelte csak annyit mondott ugyanilyen állapotú bontott turbót vett, ha odafigyelnek rá az autót is túléli.
Ez hülyeség hogy 250ezer fölött minden km ajándék. Elmegy akár 4-500ezret is röhögve, de lehet még többet is. Ha megkapta azt a minimálisat amit kell. Szóval ha neked most azt mondták ez jó, az jó lesz még ugyanennyi km múlva is, ha figyelsz rá. -
haddent
addikt
válasz Declare #37368 üzenetére
Annak ellenére, amiről a multkor beszéltünk (apróságok..) szerintem opel, ford (chevy is csak az nem volt akkoriban itthon túl sok) elég szépen bizonyított, hogy bírják a gyötrődést. 30 évesen, rozsdásan, kőműveslegények alatt is mennek még. Persze nem teljesen tiszta a példa, mert bmw -ből nyilván eleve kevesebb volt, nyilván most is kevesebb a régi. Meggyőződésem, hogy az előbb említett hétköznapi márkák egyébként jobban bírják, tovább, de legalább úgy. Menni fog az sokáig
-
-
zolikaDB
veterán
válasz Declare #37504 üzenetére
Igen, az ember reméli, h az alapvetően jó autót, amit vett, ha belelocsol egy kis pénzmagot, az utána egy darabig teszi a dolgát Én is így voltam az enyémmel, aztán vegyes a kép, hol szeretem, hol haragszok. Nyilván nem azon kapom fel a vizet, h drága a benzin/tankolni kell, ehhez kisember vagyok én, hanem hogy télen 9L lemegy a torkán, aztán kell a vissza 2-parketta csuklósbusz előzésnél
Nos, bocsánat, elírtam! Mannol 5W30 megy bele, nemsoká rendelem is meg!
Egy kérdés, mindenkihez!
Olajszűrőből lehet olyat venni, ami a motoromhoz esetleg nem passzol? (Z14XE) Gondolok arra, h menet, befoglaló méret, stb...
Ezeket a cuccokat néztem ki, lassan rendelem is! ->
- Mannol 5W30 4L
- olajszűrő
- olajleeresztőcsavar tömítőgyűrű
- légszűrő
- Delphi pollenszűrő
Köszönöm! -
trassher
addikt
válasz Declare #37512 üzenetére
Én mindig az indítás utáni hangot figyelem, milyen a színe az olajnak adott km után, fogy e egyáltalán. Az opelnél ugye nincs semmilyen összehasonlítási alapom mivel vétel után lett cserélve és azóta eltelt 6000 km. Ami biztos hogy az előző tulaj vagy gagyi olajat rakott bele vagy nem cserélte időben mivel büdös szaga volt és olyan fekete mint az éjszaka.
Lehet kicsit túl van lihegve ez az olaj dolog benzinesnél de azért az ember lelkének mindenképp jobban esik hogy rendes olajat töltöttem a kocsiba nem valami újrahasznosított tesco-s biciklilánc olajat.
Suzukiban nekem is volt egy időben total quartz és semmi bajom nem volt vele aztán váltottam eneos-ra, azzal hidegen csendesebb volt minimálisan, de csak tényleg akkor vettem észre ha nagyon füleltem.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz Declare #37515 üzenetére
Dízelnél normális ha fekete, nincs azzal semmi baj. Egy finom tádéi kerregését én is elhallgattam volna de nem volt olyan érdemes lett volna megvenni.
tboy93: Hondához minden drága. Haverom a suzukija alá most vett 35-ért postával 4 db gyári alufelnit felújítva, csak hogy érezd a párhuzamot.
Redmi Note 7
-
Kickass
őstag
válasz Declare #37547 üzenetére
Az ADAC teszt volt az egyik ami miatt mellette döntöttem, a másik a tavalyi autónavigátor teszt ahol szintén nem szerepelt rosszul.
Ár/érték arányban amire és amennyit használni fogom nekem ez most best buy. Persze úgyis próbálgatni fogom főleg vízen hogy viselkedik.AMD Power: szerintem márc. 15. után fog felkerülni, utána írok majd tapasztalatokat
-
mephi666
nagyúr
válasz Declare #37618 üzenetére
na, mi január végén tankoltunk, nulláztam a számlálót, utána azonnal volt egy út szüleimhez, ami főúton oda-vissza 50km, a maradék 400km-t városban tettük meg úgy, hogy reggelente csomószor jeges volt az ablak, járattuk 5percekig a kocsit és 5-10km-eket mentünk folyamatosan... 1hete tankoltunk bele 45litert... durván 10 literre jött ki így a fogyasztás durva, hogy a nyári 5-5.5liter után, amit főutakon-falvakon-dombokon keresztül hoztunk össze, tisztán városban, téli hidegben ennyivel megugrik
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Kickass
őstag
válasz Declare #37617 üzenetére
Na de itt most nem kínai vs. prémium hanem budget vs. budget összehasonlítás van.
Szerintem egy Barum semmivel nem jobb pl. egy Nankangnál.Én a saját tapasztalataimból indulok ki, volt prémiumom is (GY, Pirelli, Yokohama, illetve középkatos Fulda, Kumho, Nokian) meg budget is, budget kevesebb, de ha előrelátóan közlekedsz és nem 6-7-8kilóra jut egy lóerő illetve pénzbe se mindegy hogy 80000 vagy 45 egy 14 vagy 15ös szett akkor igen is megfelelő utána járással jó lehet az olcsó is. Ilyenkor szoktak jönni a saját/másik élete nem ér meg pár tízezret szöveggel, de aki nem a legjobb gumit veszi magának az automatikusan gyilkos? Akkor miért a többi márkát miért nem tiltják be?
Én inkább tartok 4-5-10méterrel nagyobb távolságot.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #37626 üzenetére
Hiába van öved, ha olyan a szitu... ugyanez érvényes a gumikra. Munka autóinkon kb mindig használt vagy márkátlan gumik vannak. Sose volt felúszás, kisodródás vagy becsúszás, nem 10, de 20 év alatt se.
Volt egy nagyon jó baleset pár éve a szemem előtt. Csávó télen, X5-el jampizott, előzgetett az úton, kicsit csúszott. Egyik előzés után berántotta a kormányt vissza soroláskor, elcseszte, megcsúszott, forgott 3-at a szántásban. Kisegítettük, majd megrugdosta a gumikat, hogy "szarok pedig drágák voltak".
Aki tud vezetni az alsó kategóriással is tud biztonságosan közlekedni, aki nem azon pedig a prémium se segít.
Ha a profilmélység megvan, és nem 8 éves a gumi akkor azzal lehet közlekedni. Szvsz.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Ablakos
őstag
válasz Declare #37626 üzenetére
Az öv kötelezettség a legérthetetlenebb szabály. Jó, a büntetés kiszabása miatt nem az. Ha valaki meg akar pusztulni, hát tegye. Senkinek nem okoz bajt ezzel, magán kívül. Az meg had legyen mindenki saját felelőssége. Míg egy gyorshajtás már másnak is okozhat balesetet. Ott jogosnak mondható a szigor.
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #37631 üzenetére
A total nonszensz szamomra amikor ilyeneken megy a matek, hogy "soha nem volt balesetem pedig", meg "en aztan tudok vezetni", meg "mindig nagyobb követesi tavolsagot tartok".....total nonszensz.
Ez valóban hülyeség, de nem is ez volt a példám lényege.
Én azt írtam, hogy használt vagy "márkátlan" gumikat használunk.
Nem pedig kopott, elöregedet, vagy nem évszaknak megfelelőt.
Ezekkel pedig lehet biztonságosan közlekedni. Ne mondja nekem senki, hogy nem. Erre példa a balesetmentes 20 év és pár100ezer összkilométer. Pedig helyzet volt bőven.Az x5 ös peldadat meg aztan vegkepp nem vagom....tehat akinek jo gumija van az egy barom es balesetveszelyes, mert gyorsan megy, mig akinek noname gumija van az megfontolt, vezetni tudo soför es segit a barmokon?
Látom tényleg nem jött le a mondanivaló. A lényeg az, hogy a tag totál rábízta magát a király gumijaira és rá is kefélt. Ha Te low-budget vagy használt (profil mélység még megvan, és nem is kiszáradt) gumit veszel és útviszonynak megfelelően vezetsz akkor bajba nem kerülhetsz. Prémium gumi sem tud segíteni, ha nem megfelelő a sebesség vagy ecet. Ez lett volna a példám lényege.
Az, hogy valaki 1-2 milire kopott, vagy 10 éves, vagy nem évszaknak megfelelő gumival közlekedik az természetesen veszélyes és elítélendő.
De hogy valaki használtan vesz még használható gumit vagy újan olyat, ami olcsó, de még nem bukdácsol az adac teszteken, azzal szerintem nincs semmi probléma.
Tegnap este linkeltem egy hancock gumit, adac 2. És csak 11-12k. Ennél jobb nem hiszem, hogy kell. Én olyat fogok venni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Declare #37631 üzenetére
Azt hiszem ezt soha nem fogom megerteni, hogy mit nem lehet ezen megerteni, vagy belatni, hogy bizonyos szitukban mi mulhat azokon a metereken, vagy azon ha az egyik gumi 90 km/h nal feluszik egy vizatfolyason egy kanyarban a masik meg nem...
Az ilyen veszélyes útkanyarulatokat 150-250m-el előtte táblával jelzik.Menő Manó ezt lazán figyelmen kívül hagyhatja,mert neki jó gumija van
Aki a gumiköpeny vízelvezető képességére bízza saját,és mások életét, testi épségét, az keresse fel elmegyógyász szakorvosát,gyógyszerészét.akinek jo gumija van az egy barom es balesetveszelyes, mert gyorsan megy.
Pontosan,mivel nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedik.
A közúti közlekedés szabályairól 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes
rendelet (KRESZ) előírása:
„3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat
közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.”Ebben mi a számodra totál nonszensz.?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
haddent
addikt
válasz Declare #37676 üzenetére
Hát nem tudom, az off -ba írt példádra van ellenpélda nem kevés csak más méretekben, még aránytalanabbul
Egy kis on is legyen: volt már valaki ezen a (nem tudom a hivatalos nevét) vezetéstechnikai tanfolyamon? Elég drága, de megérheti? Ők adják az autót vagy sajátommal pördülök huszonkettőt a feljegesített betonon ha úgy van?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Declare #37655 üzenetére
Basszus! Te tudatosan froszlizod az idegrendszerem!Leírtál két mondatot.Az első mondatban leírtat a másodikban saját magad megcáfolod.(amit nem értettem,aláhúztam)
A kialakulo veszhelyzetet nem a gumid fogja eldönteni. (ez az első mondat) állítod
Ha jobb gumid van elöbb megallsz (második mondat) állításod cáfolodErre reagáltam,és kérdeztem: olvasom,de nem értem.Te igen?
Válaszod: igen. Megegyszer leirom, 68 milliomodszor, vizatfolyas, kiugro szarvas akarmi. Sajnalom ha nem erted.
Hogy jön ez ide? Az általad leírt két mondatban szarvasról,vízátfolyásról szó nincs Válaszod köszönő viszonyba sincs a kérdésemmel.Másról beszélsz (Bodóné szindróma)Sajnálom,ha még most sem érted mit kérdeztem.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Declare #37676 üzenetére
.csak azert ne tartsunk mar ott, hogy meggyözzük magunkat, meg masokat, hogy aki tud vezetni az egy 1.2 es autoval is legyorsul egy 2.0 motort, mert ez csak marketing…
Ha visszaolvasod az oldalt,erről a témáról egy hozzászólásban egyetlen mondat van leírva,azt is Te írtad:En multkor autopalyan leelöztem egy porsche panamerat, aki ment a külsö savban wazzeee, az astram jobb, mint a panamera
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
nagyúr
válasz Declare #37892 üzenetére
Én ősszel-tavasszal,amikor a téli-nyári kerekeket cseréltetem,centíroztatok is-mindig azt,ami a kocsira megy éppen.A gumi kopik,szerintem a centírozáson nem szabad spórolni-eleve spórolás?Hamarabb elkopik a gumi,és a kormányművet is hazavághatja(extrém eset,de volt már rá példa)
-
AMD Power
titán
válasz Declare #37953 üzenetére
Amúgy. Logikusan idővel kiforrottabbak is lesznek ezek a motorok és jóval olcsóbbak is. Az első szériáktól az ember sok jót amúgy nem is várhat. Ezért nem is veszek pl semmilyen autóból "első" kiadást pl. Az adott típusból lehetőleg mindig az utolsó kiadások a legjobbak.
mephi666 Brutál egy gép. Bár nekem az ára inkább kéne.
A könyvnek meg örülök ,hogy jó vétel volt.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
haddent
addikt
válasz Declare #37952 üzenetére
Próbáltam, amikor vettük előtte próbálgattam 1.4TSi Golfokat. Azt hiszem azok 130-140 ló körül vannak, ez 116. Igen, ha már megy, akkor szépen húz, de nekem nem volt jó érzés. Nem olyan volt, mint a turbo dízel de akkor sem szimpi. Tudom, hogy sajnos ez a jövő, de amíg lehet én óckodnék tőle. De ez egyéni beállítottság, teljesen nyilvánvaló, hogy azonos űrtartalom mellett a Turbós többet ad kevesebbért
Jó hozzá kell tenni, hogy igen erős iszonyat/előítélet van bennem a VW konszern minden terméke iránt
[ Szerkesztve ]
-
glutamin
őstag
válasz Declare #37960 üzenetére
- turbó drága
- közvetlen benzinbefecskendezés + kipufogógáz-visszavezetés -> szívóoldali lerakódások
- főtengelycsapágyazás a nagy nyomaték miatt kérdéses - ha jól méretezték lehet ok, de sztem az is kevesebbet bír majdFordnál már mennek a jóval kisebb motorok is. Új Mondeo 1.0 3 henger, turbós benzines 125LE. Gyakorlatilag folyamatosan tolnia kell a turbónak teljes erővel a levegőt, hogy menjen az a kis varrógép. Ahogy emelik a befecskendezési nyomást a kis fogyasztásért, a dizelekhez hasonló problémák jönnek elő. (kopogósabb járás, kormolódás stb. Lassan lesz a benzinesre is részecskeszűrő?
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
haddent
addikt
válasz Declare #38021 üzenetére
Azert meg remeljuk jo ideig lesznek szivosok is. A koltsegek meg meg igyis dragak barhogy fogalmazod at Majd ha ahogy mindtad is, elterjedtebb lesz, talan akkor.
140 lo 1.4 motorbol szerintem tulterheles.. Dehat ugye tervezett elettartam 250ezer km joaz...
Egy jo 2.0 as motornK meg a nyomaba nem er egy 1.4 turbo sztem. Nekem szubjektiven egy 1.6 os is szimpibv volt es az is, de kepzelem my kezdene egy mazda 2.0 ellen pl -
mephi666
nagyúr
válasz Declare #38029 üzenetére
jó példa az f1: idény első hétvégéjére/hétvégéjén mennyi motor is rohadt le? szurkoltam pedig annak a max verstappen gyereknek is, azalatt is kihalt a renault motor... aztán idén csökkentették 5ről 4re a büntetés nélküli motorcserék számát... vicces lesz ez így nagyon
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
glutamin
őstag
válasz Declare #38021 üzenetére
Nálunk egy Mondeo van 1.6-os TDCI-vel meg egy Punto 1.2-es szívó benzinessel. Mondeo kategóriában lassan nem is nagyon lesz benzines. Nálam 6.2 az átlagfogyasztás. Nem tudom a benzinesek mit fogyasztanak, de 8-9 alatt biztosan nem.
A Punto (2003-as) meg szinte csak városban jár, és nem sok km-t. Ott 7 liter körül van a fogyasztás, de a kis futásteljesítmény miatt ez nem gond. Egy jó dízellel lehet elmenne 5 liter körül. Itt mondjuk egy 2-300 ezres szerviz már irreálisan soknak tűnne az autó vételárához, meg az összes üzemeltetési költségéhez mérve.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Declare #38032 üzenetére
Én a következőképpen látom a mai helyzetet. Aki új kocsit vesz és mondjuk 200e km-ig használja, annak jobban jön ki a matek. A teljes üzemeletetési költségek miatt (vételár, fogyasztás, adók stb) bőven megérheti a komplexebb motor. Ez különösen nyugaton látványos, ahol drágább az üzemanyag, többet autóznak és jobban büntetik az adók a régebbi konstrukciókat.
Na de miután egy ilyen autó lefutotta a 200-300e km-ét és bejön Magyarországra vagy akár csak itthon ment 150e km-t de már elmúlt 10 éves, akkor jönnek a gondok. Már nagyon érni fog egy komolyabb javítás, ami egy régi szívó benzinesnél egyszerűen nincs, mivel nem tartalmaz ilyen drága alkatrészt. Vagy ami drága az sem ilyen hirtelen jelleggel adja meg magát, hanem szépen apránként elkopik.
Amolyan Hajdú mosógép kontra modern mosógép téma. Az új keveset fogyaszt (víz, áram), de ha tönkremegy kidobod és nem kínlódsz vele.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
válasz Declare #38035 üzenetére
Nem csak a turbó lesz a gond. A közvetlen befecskendezés miatt a szívó oldalon nem mossa semmi a szelepeket (eddig a benzin szépen lemosta a retket). A kipufogógáz-visszavezetés miatt koromlerakódás jelenik meg a szeleptányérokon. Ezt valamennyire ki lehet égetni intenzív autózással, de nem tökéletesen. Egy újabb karbantartási igény. Vagy ha elhanyagolják, akkor egy drágább javítás.
Az új Audi R8-ban már van a direkt mellett szívócső-befecskendezés is. Gondolom nem emiatt, hanem a jobb égésért, de részben ezt a problémát is orvosolja. Cserébe még drágább/még több adagolók lesznek.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
haddent
addikt
válasz Declare #38029 üzenetére
Jo ne vitatkozzunk, en biztos soha nem cserelnem semmi penzert el a v6 2.0 motort egy szutyok 1.4 tsi re de gondolom haverod sem. Nem tudom elhinni, hogy nem megy. Ha rendben van annak mennie kell, csak gondolom fel kell porgetni... Mas a karakterisztikaja, meg kell nezni hol a nyomatek oda kell porgetni tt nem letezik hogy nem huz ugy mint az 1.4tfsi
De mindegy sajnos ugyis ez lesz amit irtal is, sok kis eldobhato tervezett idotartamod funyiromitoros turbos cickanyrakatea -
#81556480
törölt tag
válasz Declare #38042 üzenetére
Látom hogy volt róla szó! Azt írod van egy turbó és kb ennyi. De ez nem úgy működik hogy a turbót egy dobozban betesszük a motortérbe és kész ott van teszi a dolgát. Lényegesen komolyabb technika mint egy szívó motor. Van körülötte sallang rendesen. Sajnos nem tudok tényeket mondani De ez csak az én véleményem. nemhiszem hogy egy kisebb de erősebb technika olcsóbb mint az egyszerűbb. ez a cikk valamennyire rámutat, hogy milyen összetett technika.
-
#81556480
törölt tag
válasz Declare #38045 üzenetére
A tartósságról volt szó, nem arról hogy jó e vagy nem. nyilván sokkal jobb mint egy ezeréves verda. A zsigulihoz képest egy 20 éves opel is űrtechnika, mégsem lett rövidebb élettartamú. sőt. Ma is csinálnak nagyon zsír verdákat, de szerintem az 1.4 tsi nem az. Ennyi a lényeg, nem az hogy lezsigulizol mindent ami nem tsi. Most ez a trend hogy kis motor, nagy lóerő és nyomaték. régen nagyobb szempont volt a tartósság mint most a környezeti normák. Egész másak az igények és másak a lehetőségek is országonként. valaki már írta előttem, hogy mire itt elterjed a sok behozott ilyen autó, addigra nagy valószínűséggel sok lesz benne a km és csak fújolni fognak az emberek. Ha én megtehetném hogy besétálok a boltba és veszek egy új kocsit majd 5 év múlva megismétlem, nem érdekelne a tartósság, csak az ami most a te szempontod: jól megy, frankó technika.
Erre a kérdésre majd 15 év múlva visszatérünk és akkor lehet releváns következtetést levonni.Egyébként én dízel párti vagyok de benzines autóban ülök (nemsokáig) Az opelnek pl régen sem voltak (véleményem szerint ) ütőképes dízel motorjai.
-
haddent
addikt
válasz Declare #38042 üzenetére
Na, hát akkor ezt érezted. Vagy annyira elszoktál tőle, hogy kell a 4-5000RPM, hogy nem is toltad addig. Ha nem beteg, akkor olyan ninsc, hogy egy V6 2.0 BMW nem tapossa bele a mellkasod az ülésbe
Egyébként elvben nekem nagyon tetszik a dízel, mert ugye sokkal kissebb intervallumban működik a motor, turbóval ezt még kompaktabbá lehet tenni. Elméletben gyönyörű lenne, hogy 2-3000 a teteje és ott már max teljesítmény, de érzésre nekem mégis egyelőre, még nem kell. Én érzem a késést stb, nem tetszik... Az Audi új elektromos turbóját nem volt szerencsém próbálni ,de van egy olyan érzésem, hogy az nyilván bejönne már. Csak hát a sima turbo és alkatrészei is egy vagyon, képzelem azt...gban igen, csak ez hülyeség. Egy gyár vagy egy ikarus busz annyit lök ki, mint 1000 normálisan beállított, jól működő de nagy szívó motor Szóval nem a személyautókon kéne megspórolni ezt szvsz.
Az meg a vicc netovábbja, hogy épp emiatt ugye ezeket az apró turbodízeleket nyomatják, ami ugyan nem füstöl, és lehet, hogy a nemtom milyen előírásnak megfelel, de engem pl. fojtogat a szaguk borzalmas amikor odalép előttem egy.. Persze ez majd évtizedek múlva derül ki igazán, hogy ja lehet, hogy még károsabbLaciCRM ez marketing.. ne magyarázzuk bele, hogy jó nekünk, jó a Földünknek mindenkinek jó.. Az autógyártó-gyárak mennyi károsanyagot bocsátanak ki amiatt mert ontják az 5 évre tervezett autókat? Annyit, amennyit a nagy motorok 1000 év alatt se.. Összességében szinte biztos, hogy sokkal jobban fogjuk szennyezni és pocsékolni az erőforrásokat, ha max. 5 évig tart jó gazda kezében is egy ilyen kis dög szerintem. Csak hát EU előírás, képmutatás, az megy..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs