-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz dave93 #41327 üzenetére
Ha ötödikben mész 140-el mutató szerint akkor pörög 4000-et. Szerintem tartósan ez is elég a tisztuláshoz.
Negyedikben asszem óra szerint 90-nél pörög 3000-et, ötödikben óra szerint 100-nál 3000-et.
Én negyedikben nem mennék 130-al, elvileg nem lesz baja az 5000-es fordulattól, sőt 6000-től se, de ott már bőven lenne hangja és nyelné is a benzint rendesen.Szóval ha óra szerint 140-el, ötödikben mész tartósan ilyen távra az bőven jó lesz neki.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #41339 üzenetére
Persze, hogy nem a sebesség a lényeg, de legalább van hűtése a fordulat mellé. Így is meglesz neki a közel 100 fok, ha úgy megy ahogy írtam. Na meg nem is 150-et írtam, hanem 140-et aminél már megvan a 4000 és emellett halad is.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #41343 üzenetére
Ilyen pattogást, lángolást, szikrázást sikerült produkálnunk sima szívó 1.9D Peugeot kisbusszal is, 1998-as.
Egyszer felkapta az olajat, nem lehetett leállítani és pörgött mint az állat. Negyedikben fullasztottam le.
Televerte a kipufogót és a szívó sort is olajjal. Szétszedtük, generáloztuk, majd mikor először mentem vele, pont este volt, nyáron.
Ha nyomtam a gázt, akkor semmi nem látszódott, de amikor motorféken volt, akkor a felforrósodott olajsár a kipuffban oxigénhez jutott a motoron keresztül és jöttek a szikrák lángok, amíg ki nem égett belőle a retek.
Direkt végigmentem így kétszer a városon este, had lássanak ilyet is.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #41413 üzenetére
Egy sima mérőórát szerintem rá lehet tekerni valahol a turbó után. 1,1-1,3 bar között kéne lennie neki terhelés alatt.
Legalábbis nálunk a transiton annyit mutat a torque. Gondolom elég ennyi, mert nincs "alacsony turbó nyomás" hibakód.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #41502 üzenetére
Legutóbb műszakin nekem elmondta a manusz, hogy az azt megelőző műszakin hány km volt a kocsimban. Stimmelt, szóval az előző tulaj nem tekergette.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz PhaetonV10 #41512 üzenetére
Az én diplomás bratyóm tipikusan az a fajta, mint a csodabogár a kelli hőseiből. Nem tudja mitől megy csak vezeti. Na ő 100e kmel később cserélt szíjat a Fastráján. Tehát 160e km-t ment a szíj. Sokat jár Erdélybe, gáz lett volna onnan hazacibálni, ha szakad. X14NZ az övé is. Ja és neki az se mond sokat, hogy nem 15w40 olaj kéne a kocsiba, hanem max 10.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Na mértem én is gyorsulást.
Csapott F astra, X14NZ, 2 személlyel (összesen 140kg), kevés pakkal, kb 40-42 liter benzinnel a tankban, negyedikben, 60-100: 17 másodperc, kétszer mérve.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Markizmark #41572 üzenetére
Majd mérek egyet majdnem üres tankkal, egyedül, cuccok nélkül, lekapcsolt lámpákkal.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Bárdinál vettem kedvezménnyel F astrára gombokért (max 2000Ft körül) TYC-t, nem produkálja a hibákat. Még ősszel vettem, azóta volt pár fagy, 140-el száguldás, esőben, szárazon, szar úton is mentem sokat, mégse kellett hozzányúlni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Mértünk ma sedan F astrát. 2 személy, üres tank, üres csomesz. X14XE (90LE), 60-100, negyedikben 11 mp.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #41818 üzenetére
1500-2000 -ről indul, 3000 -nél vége onnantól fuldoklik 4000 fölött szerintem lassul 5000 -nél kész vége temetés
Miért kell 4000 fölé pörgetni egy dízelt? Azért van neki alul a nyomatéka, hogy ne felül keresd. Minden kéne egyszerre?
1500-tól 3000-ig húz, aztán váltasz, ennyi.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz gerisz23 #41896 üzenetére
Érdekes. Nem hiszem, hogy egyik napról a másikra 0 lesz a kompresszió. Persze előfordulhat, ha egy arra menő olajfurat eldugul, a kenés hiánya miatt hamar el tudna kopni, DE ilyenkor a súrlódás miatt annyira felforrósodna, hogy meg is szorult volna. Azt pedig észreveszed, az egész biztos. Szóval ezt ki lehet zárni. Talán még a szelepeket érhette valami, esetleg felütközik valamelyik szelep a rárakódott korom gombóc miatt (inkább közvetlen befecskendezéses motornál fordul elő) és nem zár, így lehet 0 a kompresszió, vagy letölt egy darab valamelyik szelepből, akkor szintén 0 lesz a kompresszió.
Már nem nagyon okozhat kompresszió csökkenést.Egyáltalán mérve lett a kompresszió és tényleg 0, vagy csak égéskimaradás van abban a hengerben?
Mert szerintem itt gyújtás vagy üzemanyag gond lesz inkább.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #41978 üzenetére
Mit kéne rajta légteleníteni?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #41980 üzenetére
Azt nem kell légteleníteni, magától megcsinálja. Csak fel kell tölteni, kicsit járatni és amit lenyelt az utána tölteni amíg be nem áll a szint.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #42074 üzenetére
Kettőstömegű helyett sima lendkerék viszont nekem lehet, hogy fel sem tűnne.
Áh nem úgy van az. Kettőstömegűnél nincs a kuplungban csillapító rugó, mert ugye mindkettőben minek legyen. Elég durvák lennének a váltások sima lendkerékkel rugó nélküli kuplunggal.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #42124 üzenetére
Az olajat mindig vízszintes talajon nézd, meleg motornál, pár perc állás után. Ha nem ugyanolyan körülmények között csekkolod akkor fölösleges következtetéseket levonni. Járó motornál lesz a legkisebb az olajszint, majd leállítás után kicsit több, órákig állva pedig a legtöbb.
Egyébként nem kell cserekor sem egy hetet várni mire minden kijön. Én meleg olajhoz öntöttem wynss öblítőt, azzal furikáztam 10 percet max 2000-es fordulaton aztán leengedtem. Mindent kihozott, jó fekete is volt és jó híg is (meg jó meleg is ... sikerült magamat beterítenem vele, amikor a szűrő beleesett az előzőleg leengedett, szinte forró olajba, pont a pofám előtt)
(#42125) 7Sony7 Én sem bízom a módszerben, valamiért így lett kitalálva, ehhez lett kalibrálva minden. Hamar össze lehet szedni egy főtengelytörést egy kis kiegyensúlyozatlanság miatt.
Nálunk előfordul mindenféle technika, magunk szereljük a szarjainkat. Szívó benzin, szívó dízel, mechanikus adagolós, de elektromosan vezérelt TDDi, meg a csoda azzal a bizonyos kettős tömegűvel egy TDCi. Épp ma cseréltünk adagolót a tddi-n, mert beragadt csuma előtöltésen, csörgött mint a vekker, ku**a keményen járt a motor. (Bosch VP30). 7 órás meló volt kihajtogani a szar adagolót és betenni a bontottat és még nincs vége mert csak reggel lesz hozzátanítva az ECU-hoz, addig azt se tudjuk jó-e a bontott cucc.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #42130 üzenetére
7 óra? Órabérbe vagy?
Ketten voltunk és még így is. Hosszmotor, jobb oldalt van az adagoló a szívósor, EGR alatt és a lánc mögött ugye. Alulról takarja az olajszűrőház, hátulról az önindító. Az a baj, hogy nem hajlik elég helyen a kezünk, némely csavaron csak 1/16-odokat tudtunk tekerni, olyan szűk helyek voltak. A szívósort 9 csavar fogta, EGR-t vagy 6, csöveket, bilincseket nem számolom, adagolóban van 4 lánckerék csavar, 3 ház csavar szemből és még 4 a lehető legrosszabb helyeken belül-alul + még a 4 cső a porlasztók felé, aminek a végein 1-1 anya van. Miután mindent kitekertünk, jöhetett a kihajtogatás, az egy élmény volt, aztán meg a másikat behajtogatni és betalálni a lyukakba... nem is folytatom. Ezt napi 8 órában, óránként 10k alatt nem csinálnám.
(#42131) trassher Sima lendkerék, leszabályzás után törött el a főtengely még szívó dízel fordon. Ugyebár a lendkerék is centírozva van furatokkal, az esztergálás során borulhatott meg az egyensúly ami fél év után kifárasztotta a főtengelyt. De persze egyáltalán nem biztos az összefüggés.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #42134 üzenetére
Ha nem jön le egy ilyen csavar, akkor az működni szokott, hogy előtte bemelegíted a rendszert, jó melegre, és aztán az előzőleg 1 napig a mélyhűtőben tárolt crovát ráteszed a csavarra, ettől a csavar kihül, zsugorodik, a helye meg úgy ahogy meleg marad és így talán enyhül a szorítás. Izzítógyertyát Fordon csak így lehet törés nélkül kiszedni, nagyon óvatosan. Túl vékony és hosszú a feszegetéshez. Ha az beletörik akkor lehet leszedni a hengerfejet ...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz McDoug6lak #42227 üzenetére
Esetleg nem a motor fordulatával arányosan változik a befújás intenzitása?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz McDoug6lak #42229 üzenetére
Érdekes. Esetleg vedd le a sarut, hagyd pihenni és tedd vissza ... hátha.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lazlogogola #42279 üzenetére
Ha a csillapító kopog az a kisebb gond, viszont nem hiszem hogy az kopogna, nem szokott. Csak simán nem csillapít. Ha a trapéz gömbfej akkor mielőbb cserélni kell, mert abból kerékkifordulás is lehet. De kopoghat még pár dolog ott ... irányítókar, stabilizátor, belső szilentek. Legalább nézesd meg.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lazlogogola #42295 üzenetére
Nem. Nagyon extrém esetben persze az is ki tud esni, de nem a csillapítóval vagy a szilentekkel kapcsolatos a kifordulás.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Findzs #42362 üzenetére
Ja értem ... akkor bocs a kérdésért.
Én az enyém árából nem sokáig laknék jól.
Munkám még nem volt hivatalosan sose ... csak ösztöndíjból meg ilyen-olyan nyári melóból van pénzem. Szerencsére még megtűrnek itthon. Ősszel végezni akarok a sulival.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #42371 üzenetére
Ha én átkattintom akkor sötétebben látom ugyanazt hátrafelé. Valami trükk csak van benne.
Egy ideig jól működött, de már nagyon laza a tükröm, előbb fordul el, mint elkattanjon.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #42376 üzenetére
Ez is le/föl mozog a kattintásra, de egyúttal a kép is sötétebb lesz. Amikor vakít és elkattintom akkor sötétebb lesz, de ha így újra kézzel át állítom (átkattintott állapotban) akkor megint vakít. Ördögi szerkezet ... nem tudok rájönni mi a trükk.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #42456 üzenetére
Nem ilyen értelemben értette az "olajos gyertyát". 16 szelepes motornál közepén van a gyertya, körülveszi a szelep fedél. Ha a tömítése enged, akkor a gyertya nyakánál áll az olaj, ha kitekeri a gyertyát akkor be is folyik a hengerbe.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #42466 üzenetére
Ha biztosra akarsz menni, akkor ne nagyon autózz, főleg ha már hangja van a feszítőnek. Az ördög sosem alszik, ezért karikás a szeme. Én a szervizen kívül másfelé nem mennék már vele.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #42506 üzenetére
Ford Transit nevű találmányban a hosszbordás hajtja... :S
Az a szíj hajtja a generátort, a szervo szivattyút, a vákuum szivattyút, a vízpumpát. Épp csak az olajszivattyút nem... A múltkor azt mondta az egyik feszítő, hogy akkor én most szétesek. Megállt a vízmozgás ugye, úgy lehetett csak haladni vele, hogy ha 90 fok fölé ment a víz a blokkban akkor meg kellett állni, amíg lehül. Azóta van harisnya az ülés alatt, hogy legalább a víz pumpát forgassa, ha valami éri a szíjat.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- JavaScript topic
- Milyen autót vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Diablo IV
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest