-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #78557 üzenetére
Nem csak pályán, de mindenhol máshol is elég, ha csak elöl világít az autó. Persze nappal.
A DRL lakott területen kívül is használható nappal, jó látási viszonyok között, nem kell a tompítottat felkapcsolni (KRESZ 44.§ (8))
A DRL éjszaka és korlátozott látási viszonyok között nem használható, mindenképp a tompított fényszórót kell felkapcsolni
(KRESZ 44.§ (1)-(2))Hátulról felesleges kivilágítani, az 5W-os izzók amúgy sem látszódnak napfényben, míg a DRL fényes nappal szemből is látható. Jobban, mint némelyik tompított.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #78563 üzenetére
A hülyék ellen pedig nincs orvosság ... Tulajdonképpen a konyhakéssel is lehet embert ölni, minden csak a gazdáján múlik. Remélem érthető a hasonlat.
Jó ez a DRL dolog, van aki tudja használni és van akinek nem való.
Mondjuk az inkább szavazni se menjen el ...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #78631 üzenetére
Nálam egyik nap indítás után olyan kéken füstölt pár másodpercig, mint egy trabant, meg dadogott is.
Be is szartam hirtelen, hogy gyűrűtörés vagy ilyesmi.
Eleve szegeti az olajat, kb 1l/5000km, de ez az indítás utáni kék füst végül is megnyugtatott. Szelepszár szimering csinál ilyet, ha kopott.
Tehát valószínűleg eleve ott eszi az olajat, nem a gyűrűknél.
Mondjuk azóta nem volt ilyen pamacsolás egyik reggel sem.
Jövő őszi vezérléscserénél megpróbálom kicserélni a szimeringeket ...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #78703 üzenetére
Vagy kontakt hibás a műszer, vagy tényleg alacsony a vízhő és amit melegnek érzel az még nem éri el a 70-80 fokot. Lehet, hogy nyitva maradt a termosztát. Az enyém 5-6 km után már 90 körül van a műszer szerint.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #78719 üzenetére
Vezérműtengely kerék csavarjának kioldása után ELVILEG el lehet annyira húzni a kereket rajta a szíjjal, hogy mögötte kiférjen a termosztát. De a 16 szelepes termosztátja már szembe a hűtő felé van, 2 perc cserélni.
Csak a 8v termosztátja van ilyen szar helyen. Az X14NZ legalábbis biztosan.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Kis érdekesség:
Benzin vs. elektromos autó.
Átlagos pisztoly töltőképessége 50 liter / perc
ami 0,83 liter / másodperc
ami 0,6 kg / mp (mert 1 liter benzin 0,73kg)
ami 7,24 kilowattóra (kWh) / mp (mert 1kg benzin 11,9 kWh fűtőértékű)
1 kWh az 3.600.000 J
tehát 26064 kJ/s a töltőfej teljesítménye
ami 26064 kW = 26 MWOpel Astra F:
52 literes tank = 451,7 kWh
100km-t 60,8 kWh-val tesz meg. (enyém 7liter/100km)Nehezen aludtam el és elkezdtem este számolgatni.
Szóval, ha az elektromos autókat is olyan gyorsan és olyan sok energiával akarnánk megtankolni, mint a mai benzineseket, akkor szarban lennénk, mert egyetlen töltőfejnek 26 millió wattosnak kéne lennie.
De vegyük számításba a villanymotor közel 3-szor jobb hatásfokát és 1 perc helyett engedjünk meg 10 perces tankolást/töltést. Még ekkor is egyetlen töltőnek 860 kilowattosnak kell lennie, és ez még csak 1 tankoló autó.Szóval még van hova fejlődni, de a fokozatosság elvét követve az elektromos autók számának növekedésével elkerülhetetlen a teljes országos villamos hálózat fejlesztése.
(#78812) beg Villamosmérnök vagyok, tervező ráadásul. Sajnos már szembesültünk ellátási gondokkal. Konkrétan egy elektromos busz töltő garázzsal. Lesz még megoldandó problémám a jövőben ezzel kapcsolatban. Főleg, hogy már lehetőség van elektromos töltő "kutak" építésére. Az OMW és a Shell is csak az új rendeletet várta és nekilát hamarosan töltő állomások létesítésének.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #78930 üzenetére
Mondjuk ritkán enged a felni és a gumi között, de nem kizárt. Szelepet szoktak gumicserekor zsigerből cserélni, lehet pont betettek egy szart.
4 évszakos gumi .... hát... amit eddig biztosan tudok, hogy ami elvileg mindenre jó az valójában semmire. Városban, télen max 50-el talán jó lesz. Letaposott vidéki közúton bevérzik majd a szeme.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #79003 üzenetére
Háááát nem egészen. Ha mérnökkel meg van terveztetve, lepapírozva, akkor szinte bármi átmegy a hatósági vizsgán is.
Múltkor volt egy videó egy villany kacsáról... megterveztette, beépítette, levizsgáztatta és ott vigyorog rajta a zöld rendszám. Mondjuk 1.5 milliós játék volt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Chiftain #79034 üzenetére
Barátnőm folyton 1-2 km-t megy a kis B Corsájával, lett beletéve neki lecsapató, 2 hetente üríteni kell. Amikor megvette a gépet annyira habos volt az olajbetöltő, hogy az apja majdnem sírva fakadt, hogy hengerfejes. Mondom nyugi ... nem menne fel 4-ben a 12%-os dombon a 45 lovas 1.2 benga, ha hengerfejes lenne.
1 éve nálunk van már, csendes jó kis motor. A múltkor mentem vele aknára amikor felújítottam az összes féket, és amikor rátolattam hallottam, hogy kuruttyol a kipuff, na mondom ez mi a here ... odaléptem neki egy jó öblöset és szabályosan lefosta a falat.
A sok rövidtáv miatt telerakódik párával a kipuff és az olaj sem tud kiszáradni. De a habzást megszüntettem neki Mannol Extreme 5w40-nel.Egyébként a nem rövidtávos autók is indítás után párát köpnek, a 0 km-es és a 25 éves is, ha átforrósodik a teljes kipuff akkor elmúlik, nem kell betojni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz farkas-j #79049 üzenetére
Most erre hosszan tudnék válaszolni, de nincs időm.
Röviden:
Valóban problémát okozna az akkuk gyors töltése, nagyon nagy teljesítményre van szükség.
Egyelőre az akkuk sem viselik jó, ha nagy árammal vannak megrúgva, másrészt a hálózat is alkalmatlan erre, egyelőre.
DE, a hálózat fejlesztése folyamatos, pl az E.ON is gőzerővel épít, fejleszt. A fokozatosság elvét követve ez a probléma is meg fog oldódni. A hálózat fejlődésével együtt terjednek majd el az elektromos autók. Így nem lesz probléma. Az átlag polgár a napi dolgait munkába járással és vásárlással együtt 100km-en belül elintézi, és még ezzel is sokat mondtam. Én napi 95-100km-t hajtom a vasat munkába járásra 2 város között.
Ebből az következik, hogy bőven elég éjjel töltőre dugni az autókat. Éjjel márpedig van idő tölteni, tehát csökkenthetjük a töltő teljesítményt.
Konkrét példa: Egy Nissan Leaf (nem új találmány) akkuja 30kWh (van 24-es is), állítólag tud 200km-t egy töltéssel, de pesszimista leszek és azt mondom, hogy a 30kWh elfogy 100km alatt.
Este 11-kor töltőre dugom, reggel 6-kor lehúzom. A közben eltelt 7 óra alatt kell belenyomni 30kWh-t.
Számoljunk 10% veszteséggel (átlagos villamos energiaátalakító hatásfoka 90%), tehát kijön, hogy a töltés közbeni teljesítményfelvétel 4750W (30kWh/7óra az 4.28kW, 4,28/0,9=4,75kW).
4,75kW = 4750W, 4750W/230V=20,6A.
Tehát egy B25-ös kismegszakító is elég lenne, ezt pedig egy átlag panel lakás is tudja.
De mivel 32 Amperig ingyenes a téma, ezért legyen 32. 20 Amperrel tölt az autó én pedig a maradék 12 Amperrel vígan elvagyok éjjel. Akinek van villamosított garázsa, annak ez kényelmes lesz, akinek pedig nincs az majd kilógatja a hosszabbítót...
Én ezzel az autóval 1300 Ft-ból tennék meg 100km-t, a mostani 2400 helyett.Tehát a probléma nem az átlag villanyautós munkába és bevásárolni járós polgárral lesz, hanem a nagy utazókkal, akik út közben és minél hamarabb fel akarják majd tölteni a vasat.
Egyébként a nyilvános helyen történő töltést szabályozó törvény nyár óta hatályos.
A törvény alapján már lehetséges pénzt kérni a töltésért, ráadásul rögtön 3 féle elszámolási móddal.
Az első lehetőség, hogy energiamennyiség alapján fizet az autós, a második lehetőség, hogy percdíjas alapon fizet, a harmadik pedig, hogy meg van szabva fixen 1 komplett töltés ára.
Ráadásul perc alapon büntetni lehet majd azt, aki a töltés végeztével nem hagyja el a helyet.És ami a legjobb: TAO
A törvény értelmében a cég adózás előtti eredménye csökkenthető az elektromos töltőállomás bekerülési értékével, de legfeljebb a beruházás befejezésének évét követő 3 évben elérhető becsült jövedelem és a beruházási költség különbségével. Van azonban egy megkötés, mégpedig az, hogy töltőállomás létesítés címén maximum 6 milliárd Ft (!) vonható le. Ez kellően nagy összeg ahhoz, hogy nagy cégek is beléphessenek a piacra, és jelentős mennyiségű, adott esetben nagy teljesítményű villámtöltőket telepítsenek az országban sok-sok helyszínen.
"Jelenleg leginkább áramszolgáltatók és kereskedelmi egységek által üzemeltetett publikus töltőállomások állnak rendelkezésre az országban. A Kormány ígérete szerint már 2018 májusára fel fog állni kb. 330 kormányzati töltőállomás a gyorsforgalmi úthálózat mentén, amelyből 280 db 2×22 kW teljesítményű, illetve 50 db 50 kW teljesítményű lesz. Nyilvánvaló, hogy ez a mennyiség nem egy pillanat alatt fog az utcákra kerülni, hanem fokozatosan." /(villanylap.hu)
Egyébként 1-1 ilyen töltő oszlop 1-8 millió forint, attól függően, hogy milyen teljesítményű és milyen szabványokat tud.
Tehát a szabályozás és az ösztönzés is készen áll, a technológiai problémákat (gyors töltés, energia igény, elhasznált akku) pedig megoldjuk.
A fejlődés nem áll meg.Sokan felvetik azt a problémát, hogy a villanyautók számára is meg kell termelni az energiát és az is hú milyen szennyező. Ehhez két dolgot fűznék hozzá. Az egyik, hogy nagy tételben mindennek az előállítása olcsóbb és energiatakarékosabb, a másik, hogy inkább a városon kívül szennyezzen egy nagy valami, mint városon belül a sok kicsi.
Zárás képp: Kell az a paks 2, de még a 3 is jó lenne. Ha nem lennének ilyen alap erőműveink, csak naperőműveink, akkor nappal termelnénk és exportálnánk, mint az állat, éjjel meg importálnunk kellene. A hálózat pedig izzad, hogy ide oda cincálják.
Szélerőmű nem jön szóba, mert egyszerűen nálunk nincs olyan szélcsatorna, amit jól ki lehetne használni.Végül is csak nem sikerült rövidre fognom....
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz farkas-j #79078 üzenetére
Tothgera30: Tudod te, hogy 1 négyzetméter napelemmel hány Watt energiát lehet előállítani napsütéses időben? Kishazánk szabad alapterületét lefedve is kevés lenne a mai igények kiszolgálására (mármint napsütésben). Na és éjszaka?
Másfél hektáron fér el kényelmesen egy 499kW-os kiserőmű, ennél kisebbre besűrítve már egymásra árnyékolhatnak a sorok.
Ilyen 499-esekkel lesz telesz*rva az ország ...[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz farkas-j #79141 üzenetére
Ugyanannyira tilos, mint mondjuk filmet lekalózkodni. Mindenki leszarja ... amíg nem árulod a másolatot.
A gond, hogy némelyik hozzászóló szerint ciki meg stb., hogy néhányan otthon, saját kínai eszközzel diagnosztizálunk, mert hogy úgyis fals értéket ad és különben sem értünk hozzá.
Ezért írtam azt amit írtam.
Egyébként nekem is van OPCOM és ELM327 is otthon... olcsóért.
Mindkettő hasznomra vált már nem egyszer.
Ezeken:
Astra F X14NZ, Astra F X14XE, C Corsa x10xe (?), C Corsa Y17DT, Zafira B A16XER, Ford Transit 2.2 TDCi QVFA...
Mind családban, baráti körben van.Mindegyiken kiszűrtük a hibát illetve leszűkítettük a kört. Tehát megérte.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz bexinho23 #79668 üzenetére
Én azt mondanám, hogy ne ezzel kezd a gyakorlást. Kényes dolog a gyertya, illetve a hengerfej.
Először is legyen hideg a motor, vedd le a gyertyapipákat, levegővel fújd ki a szemetet a gyertya mellől, majd kitekerheted. Ha nincs agyonhúzva, akkor könnyen kijön, ha megtépték előtted akkor kezdődnek a gondok...
Új gyertya beszereléséhez kellene nyomatékkulcs is, persze van aki érzésből meg tudja húzni. Szerintem a Tiédet sem kell jobban meghúzni 25Nm-nél, száraz menetet feltételezve.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz bexinho23 #79670 üzenetére
Az általam leírtakon kívül nagyon másra nem kell figyelni. Talán annyi, hogy befelé is ésszel kell tekerni, szépen bekapatni és utána az előírt nyomatékkal meghúzni, kényes játék a hengerfejben a menet...
Retek ne menjen a hengerbe, ez az egyik legfontosabb. Ha egy kis motorolaj becsöppen az nem gond.Ami szerszám kell:
- gyertyakulcs (műanyag betétes amibe belecuppan a gyertya)
- crova hosszabbító
- nyomatékkulcs
- sűrített levegős spray vagy kompresszor amivel kitakarítod kiszedés előttAkksi sarut is leveheted, bajt nem okoz. Csak tudd a rádió kódot (ha kér egyáltalán).
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz ArthurShelby #79676 üzenetére
Szólhat érte, és amelyiknek olyan kedve van az szól is.
Legrosszabb esetben a forgalmit is elveszi és elküld hatósági vizsgára.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz -=RelakS=- #79680 üzenetére
Ráadásul kinek érdeke, hogy minél jobban látható legyen a rendszámom? Mert nem az enyém...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Tikakukac #79682 üzenetére
Én a rendszámot tisztán tartom a KRESZ-ben előírt szinten, de plusz megvilágítást nem adok neki. A mattra öregedett rendszám világító búrát újra cseréltem, és tettem bele belevaló 10W izzót, olyan mintha új lenne és elég is.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz Spirit #79742 üzenetére
Önindító felújítás kellene szerintem. Vagy veszel egy bontottat.
A tippem, hogy el van kopva a kommutátor vagy a bronz/szénkefét, vagy mindkettő és nem mindig érintkezik.
Lehet, hogy kocogtatásra indulna.
Nem nagy költség javítani, szerintem munkadíjjal együtt 15-20-ból megvan.
Felújított önindító van 15-ért, munkadíj pedig kb fél órának megfelelő.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #79802 üzenetére
Korábban én is mindenképpen valami horgos kampós izéval akartam kiszedni, de egy kis rongy körbehúzása sokkal gyorsabb.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #79867 üzenetére
Hál' istennek büntethető.
Engem igazoltattak hétfőn reggel munkába menet, első kérdés az volt, hogy elöl a ködlámpám ég-e, vagy az menetfény.
Mondom menetfény 50% fényerőn.
Azt mondta további jó utat.
Szerencsére van olyan rendőr aki szűri a ködfényszórós kö**ögöket.
Én a ködfényszórókba is emelt fényerejűt tettem, leginkább a nyomorultak miatt, szemből segítek nekik látni.A legirritálóbb, amikor esőben felkapcsolják és a csillogó aszfalt még a lefelé irányított ködfényszóró fényét is az arcomba küldi...
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz raziel01 #79891 üzenetére
Azt a szerelőt felejtsd el.
A kettős tömegű lendkerék fogaskoszorúja a belső részen ("belső tömegen") van, ami csavaros kötéssel kapcsolódik a főtengelyhez. A "külső tömeg" kapcsolódik a kuplungoz, ami rugós kapcsolatban van a "belső tömeggel".
Tehát a motornak mindenképpen be kell indulnia. Olyan viszont van -velünk is megesett-, hogy elindul a motor, sebességben is van, de mégsem mozdul meg, mert megszűnt a kapcsolat a két tömeg között.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz atomanti19 #80046 üzenetére
Általában működő trükk a mélyhűtőben pihentetett kulcs. Felmelegített motornál a hideg kulcs miatt összébb ugrik a menetben az izzítógyertya és talán megindul. Előtte nem árt mindenféle lazítóba áztatni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz MunezXBK #80080 üzenetére
1000-ből 1.
Apámnak közel 30 éve csak dízel kisbuszai vannak, most egyszerre 3 is (ebből egy éppen szétkapott motorral áll).
Szívó, elektronikus adagolós TD (VP30), közös nyomócsöves TD (TDCi) is van.
Mindnek volt valami nyűgje, a szívó is porlasztós lett többször is, az elektronikus adagolós TD adagolós lett kétszer is, illetve 1 porlasztó is sz@rni ment, a TDCi tele van szenzorral és szabályzóval, jelenleg is világít a sárga fogaskerék ikon...Legjobb cimborámék B vekije (2.0 DTI) most nem rég nyelt le kb. 500ezer Ft-ot. Először turbó felújítás, majd pár hétre rá adagoló felújítás (VP44).
Ugyanez a srác ebben a pillanatban is Bácsbokodon van 6 db porlasztóval 530d E60 bömbiből kiszedve, 1 hete elkezdett csattogni, 4. porlasztó folyik, de a többi 5 sem hozza az értékeket. Van az autóban 240e km.
6 új porlasztó 1.2 millió Ft, a felújítás "csak" 300ezer.Ezekben a mai dízelekben (de már a 15 évesben is) 500-tól 1600-2000 bar-ig ugrál az üzemanyag nyomás terheléstől függően, mértem is. Ekkora nyomáson dolgozó alkatrészeknek nagyon precíznek kell lenniük, emiatt sérülékenyek és jobban amortizálódnak, mint egy minden tekintetben alacsonyabb nyomásokkal dolgozó benzines, beleértve a kisebb sűrítési végnyomást és a benzin nyomást is.
Legalább annyi benzines van a családban és az ismeretségi körömben, mint dízel és jól látom, hogy azokkal nagyságrendekkel kevesebb gond van.
Van rálátásom a dolgokra, nem vagyok szerelő de a család összes autója és a cimbiké is az én garázsomban javul meg.Pontosan ezért nem éri meg dízelt venni évi 20-25ezer km alatti futásra tervezve, mert egyszerűen nem térül meg, ez így van. Tény.
Neked szerencséd volt.
Szar B corsához nekem is volt szerencsém, de az ecotec volt, x10xe.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Mit jelent, ha magasabb fordulaton kisebb a töltő fesz?
Alapjáraton 14,1V körül van, pályán 3000-3100 rpm körül meg 13,7-13,6-ra is leesik.
Mellékelek egy táblázatot, OP-COM-mal jegyzeteltem ki a ma reggeli munkába jövetelt.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz kisza25 #80397 üzenetére
Új kamion átadásakor is éppen csak lötyög valami a tank alján, első út a kútra vezet. Nullrevízió csak olajra, szélvédőmosóra, meg egyéb folyadékok szintjére terjed ki, (természetesen a többi vizsgálattal együtt), de adblue és gázolaj csak annyi van benne, hogy elmásszon a kútig...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #80834 üzenetére
Háááát....
Pedig ehhez bontani kell a vezérlést, ugyanazt a szíjat pedig már nem szokás visszatenni.
Viszont az új szíj feszesebb, ami a régi görgőt és pumpát kikezdené, megkezdődhet a vízfolyás kellemes jelensége.Tehát én is csak vezérlés csere alkalmával cserélnék termosztátot. Szerelőnek igaza lesz, így lenne szakszerű.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen