Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #12682 üzenetére

    Mert teljesen irreleváns, de tessék (HA warezolnék, ezt tölteném le ;) ;) ;) ):
    Fear.and.Loathing.in.Las.Vegas.1998.1080p.BluRay.Remux.VC-1.DTS-HD.MA.5.1.HUN-GS88

    Ha film helyett egy játékmenüt mutatok, akkor arra mi az analóg kérdés? [kép]
    Most már tényleg érdekel. Megkérdezed, hogy a Steam-en vagy Humble Store-ból vettem? :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dgyuri0123 #12671 üzenetére

    Neked lehet, hogy összemostam a kérdésed és az azt követő megjegyzésed. :B

    Ha a "barnásabb a kelleténél"-el arra reagáltál, amit az első hsz-em végén írtam (az OLED megtolja kicsit a vöröset), akkor elvileg persze, lehetne. De ez a Pio 9G a legtöbbet tesztelt TV. Ezerszer kimérték ezren, hogy jól keveri a színeket. A megjelenését követő néhány évben mindenki azt akarta bizonygatni, hogy "XYZ már legalább olyan jó, vagy még jobb", mely vita a további pár évben végül úgy halt el, hogy feladták a hasonlítgatást és lehurrogták azokat, akik még mindig felemlegették a Kuro szót, hogy engedjék el a múltat, már nem kíváncsi rá senki (mint ha attól elromlana a Kuro-k képe, vagy megszépülne a WLED LCD-ké, [ami akkor nagy divat volt], hogy ráuntunk a felemlegetésére --- ez mindig jól szórakoztatott, rávilágít pár dologra az emberi természetünkből és a társadalmunk hasonló kérdésekhez való hozzáállásáról :D).

    Mindazonáltal egyébként az OLED után személy szerint már nem lennék elégedett a Pioneer PDD kontrasztjával. A jobbat mindig könnyebb megszokni, és engem sohasem vigasztalt olyasmi, hogy másnak van sokkal rosszabb is, és őket akár még az sem zavarja (pl. IPS LCD "fekete"). Most is azt nézegettem, hogy milyen vicces, hogy mennyire el voltam ájulva tőle régen, mikor az volt a legjobb (és sokkal jobb, mint a második a sorban mögötte), de most visszanézve az OLED mellett nem is olyan jó már (feldereng a fekete). :))

    A válaszod második mondatára visszatérve, a beszúrt fénykép az LG tükröződésgátló bevonatának hibáját lett volna hivatott bemutatni, hogy az miként zöldít már így is, hogy csak viszonylag kis szögben eltolva nézett rá a fényképezőgép (a két TV közé nézett, hogy egyforma szögből lássa a kettőt). Ezt lehet, hogy többen félreértettek. Ezt pedig azért ha bármennyit is hisztek a szavaimból, akkor itthon egyszerűen tudom igazolni a dolgot, hogy mi a "helyes", mert mindkét TV-t tudom nézni pontosan középről és ferde szögekből is, és látom mi mikor merre torzul, ahogy mozgatom a fejem...

    U.i: Az első képek egy Olympus ELP1-el készültek, csak a Ph fórumos ment a Galaxy A3 telefonnal, mert már elpakoltam a másikat.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dgyuri0123 #12688 üzenetére

    Nyilván az is erős pozitívum az OLED-en, hogy ditherzaj nélkül keveri az árnyalatokat, amitől élesebb/részletgazdagabb hatású a kép, de ez csak állóképen jön ki igazán. Mozgóképen már mit sem ér, mert jön blur. Illetve igen, OLED-en is van már BFI, de az sem tökéletes, olyankor is veszít annyit a kép az élességéből, hogy a kis ditherzíj már nem látványos hátrány (főleg filmen, amin általában eleve van blur már a forrásban, vagy esetleg maszatol a tömörítés is, elsőre inkább játékokra gondolok ilyenkor).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #12690 üzenetére

    Szerintem folyamatában legalább közvetve válaszoltam végül mindenre, ami nem olyasféle kérdés volt, mint a "Mennyi a majom?", de terveztem folytatni. Már tegnap elhatároztam, hogy ma megismétlem a tegnapi fényképezkedést kicsit másképp. -> Lásd lentebb. Gondoltam ez majd eliminál pár kérdést.

    Már hogy készültek volna a képek szemből? Pontosan a két TV közti kis síkba nézett (a kereső kis + alakú célkeresztjéből a vízszintes sík metszette a két kijelző közti hézagot).

    Úgy van most az LG, hogy a fotelben kiegyenesedve ülök, függőleges értelemben kb. középen van a szemem (így ülök, ha netezek, játszok, "dolgozom", stb), de ha film vagy játékátvezető videó megy, akkor néha lecsúszok a fotelben úgy, hogy már szinte fekszem. Ilyenkor már látni, hogy a képernyő teteje kezd zöldülni. Mikor már szinte kiesem a fotelből (olyankor szoktam felkelni és csinálni valami mást, mert láthatóan untat a gép), akkor csak kicsit van magasabban a fejem, mint a képek készítésekor volt az objektív.

    De így talán érthetőbb a vízszintes síkban ferdén nézve (ez mind a C7):

    --->>>

    <<OO>>

    <<<---

    Amúgy abban igazad van, hogy a magnós képen valamennyire zöldes eredetileg is a papírtekercsek felé a háttér, és csak a fénykép az, amin már csak úgy jön át a dolog, hogy az LG-n túl zöldes (erősen feltehetően még zöldebb, mint kéne), a Pio-n pedig kevésbé zöldes (szinte már nem is látni, hogy enyhén zöldes lenne, de ehhez a fénykép is "csal", szabad szemmel enyhén zöldes a plazmán is).

    Na, de itt a második felvonás... A szitokszóvá vált Kuro helyett az évtized hajnalán nyávogó hipszterek igazi igáslova: Panaszkodik G30 (az első igazán jó Pana plazma, ami ráadásul megfizethető is volt [a Pioneer-hoz képest mindenképp, de ma is az OLED-hez képest, a G széria nem is a csúcsmodell, de személy szerint abból az évből jobban szerettem, mint a VT30-at]).

    --- Hoppá, elfelejtettem lámpát kapcsolni, de remélem elhiszitek, hogy Pana G30 van alul akkor is, ha most nem látszik a káva. Ha nagyon kell, megint visszacipelem és lefényképezem úgy is, hogy látszik a márkalogó. :B

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dgyuri0123 #12696 üzenetére

    Attól is függ mivel hasonlítod össze.

    PDP és PDD közt is elég nagy különbség van mozgáskor. A Panasonic "be szokta gyűrni" a mozó éleket (és még a fényesség is változik a sötétszürkéken mozgáskor, mint egy PVA LCD-n), a Samsung végig egyformán közepesen zajosan néz ki (de soha nincs olyan "zajos kontúr", mint a Panaosnic-on), a Pioneer pedig végig csak minimálisan zajos (ezen táncolnak leg finomabban és dinamikusan a zajminták, amiket nem zavarja meg túlzottan, ha követi a szemed a mozgást).

    Ugyan úgy LCD és LCD sem egyforma. *VA paneleken néha a viszonylag agresszív BFI sem tudja teljesen elfedni az LCD-re jellemző "csóvázást" a nagy kontrasztú élek körül (mert egyszerűen tovább tart váltani, mint az egy képkockára eső idő, így lehetetlen, legalább is 50-60Hz-en, de főleg felette) és a BFI-t is különbözőképp szokták csinálni (van ahol CRT-t imitálnak és sorról-sorra frissítenek, vagy ahogy a teljes képkocka egyszerre vibrál, és van ahogy pl. 24fps 72Hz-en, van ahogy 96 és van ahol 120Hz-en villog, ez mind másképp nézhet ki...).

    De ha nem játszol, megértem. Nekem mindig játékra volt igazán mániám a plazma féle mozgás, vagy a BFI. Filmhez nekem sem hiányzik. ;) (De akkor még ideteszem, hogy mániákusan kikapcsolom a blur effektet játékokban, ami általában defaul ON, szóval legtöbbeknél mindig blur-os a kép játékokban is, főleg ha XBone-on vagy PornStation-ön ki sem engedik kapcsolni...) De játékra is nyilván még jobb a natív >>60Hz, mint a 60+BFI, csak hát az még "drágább" és ma gyakorlatilag elérhetetlen OLED-en és/vagy 4k HDR-el együtt.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #72042496 #12711 üzenetére

    Pedig C7-en egy szemernyit sem sötétebb a HDR/Game, mint a HDR/Cinema. Legalább is kikapcsolt Dinamikus Kontraszt kapcsolóval. Ha ezt Low-ra álltod, már valóban más lehet a történet, de eleve nem tartom kiszámíthatónak ezt a funkciót (mikor mennyire és miképp dinamikus....). Ez most v04.70.85, de nem vettem észre változást a Technicolor frissítés óta (ami már több hónapja, azt hiszem még tavaly volt):

    Ugyan ez számokkal (cd/m^2, 5,10,15...100% szürke):

    Cinema OFF 0 0.051664 0.430187 1.183192 2.472899 4.852107 9.173598 17.899037 32.885429 62.521862 106.127648 166.839095 270.422219 428.203712 620.813139 663.569155 674.052208 685.098174 706.283475 709.963519 711.031626
    Game OFF 0 0.054306 0.432142 1.173920 2.444530 4.760566 8.949318 17.463612 31.877572 60.180627 103.399401 162.498975 263.088070 416.191238 614.165982 659.371239 669.859430 681.873072 703.088935 706.465424 707.239083
    Cinema Low 0 0.216830 0.626191 1.620215 3.566663 7.663947 15.775858 29.722297 58.374050 104.587716 169.224627 259.321421 405.105919 540.059652 605.599074 680.174543 689.467560 694.787164 705.899617 708.971529 709.886311
    Game Low 0 0.018494 0.383186 1.176707 2.588239 5.165528 10.036444 19.862879 36.408250 69.426892 114.305325 179.284762 289.449497 439.336976 618.720699 660.864131 670.689077 681.843049 702.451438 706.175779 706.707519

    Ha egyformára állítom be a Cinema és Game módot (a W50 a Warm2 fehér, és értelem szerint kikapcsolod mindkettőben azt, ami esetleg be sem kapcsolható valamelyikben), szemre sem mondom meg, hogy melyik melyik. De igazából még mindkettőben bekapcsolt Dinamikus Kontraszt-al sem feltűnő, ha kapcsolgatok köztük, csak annyi látszik, hogy mindkettő világosabb ezzel, mint enélkül, de hogy melyik mennyire, az ezer dologtól függhet (mikor hogy esik és puffan a dinamizmus, a fene tudja miket vesz figyelembe).

    A C7 is tud 1080p120-at, bár csak SDR-ban, és 1440p120-at úgy sem.

    Az LCD kontraszt pedig szeirntem is abszolút stagnál egy évtizede, fel-le mászkál, volt az már közelebb is 10000:1-hez, csak a válaszidő árán (minél magasabb, annál lomhább, annál jobban csóváz BFI nélkül, vagy akár azzal együtt is, ha nagyon lassú és pl. 60Hz-et nem tudsz 16ms-től magasabb válaszidővel hozni, de ha 50/50 BFI-t akarsz, akkor 8ms kéne. egy lomha VA panel lehet 30-40ms is...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #12713 üzenetére

    Jah, az maradt ki, hogy ez 1000 nit metadata. Ha magasabb ez az érték (4k vagy 10k), az nekem sem tetszik.

    Több korai PC-s HDR játék használ 10k-t (talán pusztán azért, mert eszükbe sem jutott, hogy a szabvány elméleti maximuma helyett valami racionálisabb értéket állítsanak be), viszont a Win10 1709 (RS3) és az újabb (390.xx óta) nVidia driver-ekkel az NVAPI is elkezdte felülírni ezt az értéket önkényesen 1k-ra, így ha ma elindítok egy játékot PC-n, az nem túl sötét ().

    Konzoloknál lehet, hogy rosszabb a helyzet. Bár ott meg kevésbé szabadna elnéződnek lenni, ha hülyék a készítők (PC-n jobban lehet egymásra mutogatni, hogy Microsoft, VGA gyártók és driver-eik, user error, stb, míg konzolon elvileg minden "tökéletes harmónia" lenne, mert egy féle hardware, egyféle API...).

    De az ettől még érvényes, hogy nincs ilyen tekintetben különbség a Cinema és Game mód közt, szóval ha az egyik nem tetszik, a másik sem fog, de szerintem egyikkel sincs gond 1k master-eknél. Filmeknél is gáz viszont szerintem a 4k-s master, főleg ha tényleg elmegy 1k fölé a tartalom (és akkor csúnya foltos lesz ha 1k-nak hamisítom meg a metaadatot, bár ilyet keresve kell találni).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz allein #12803 üzenetére

    Ragaszd le egy csík fekete szigetelőszalaggal a switch LED-jeit és hagyd online...? :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz allein #12805 üzenetére

    Vak tippre talán nem próbál váltani: ha egyszer már látott hálózatot (főleg ha még netet is) az ethernet interfészen, akkor nem próbálkozik a wireless-en (vagy fordítva), esetleg a router-ed DHCP szervere is közrejátszhat ebben (nem egzakt hiba, csak véletlen inkompatibilitás szinten), ha pl. a TV ugyan azt az IP-t próbálja megújítani másik MAC-ről (és sok hasonló apróság, ami felmerülhet, ha több fizikai interfész is van egy eszközön, ami ugyan arra a hálózatra csatlakozik).

    Nem vagyok ezotéria guru, de vak tippre a WiFi sokkal többet árthat, mint a kábeles switch, de ez ügyben konzultálj valaki mással.

    Ezek a TV-k általában nem teljesen kapcsolnak ki, csak "alszanak", szóval ha berakod és kiveszed ebből a standy módból, az még nem egy "reboot". Ahogy néztem a C7 akkor sem mindig reboot-ol ilyenkor, ha kikapcsolom a menüben a QuickStart+ opciót, bár itt ugye trükkös a dolog a ~1 órás kompenzációs móka miatt is (addig teljesen jogosan van "aktív készenlétben"). -> Ez csak arra írom, hogy a hálózati problémákat sem feltétlenül orvosolja egy gyors standby módba rakás és visszahozás.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ren Hoek #12918 üzenetére

    Azért az LG TV-s részlege szerintem tényleg főleg az alsó-, szórványosan a középkategóriákba optimalizálta a kínálatát (annak idején a PDP-ikkel is, nem csak az IPS LCD-kkel), és csak a balekokra vettette ki a hálót az árban magasra pozicionált modellekkel (amik lényegében a szerény-közép hardware-ek voltak magas árcímkével), csak néhány éve volt náluk valami pálfordulás ezekkel az OLED-ekkel, hogy ezt már mégsem kéne úgy elmajomkodni, hanem próbáljanak meg valami épkézláb készterméket összerakni, ami a végfelhasználónak is tényleg felsőbb-féle kategóriás élményt nyújt, nem csak a pénztárig, hanem otthon is (és ne csak a partnereik, mint Pana és Sony csináljanak drágább és jobb készterméket a tőlük vett kijelzőpanelekkel, hanem ők maguk is).
    Főleg a 6-os szérián látszott, hogy sokat fejlődött szoftveresen, de még a 7-es is látványosan szintet lépett a Technicolor-os frissítésben. Szerint azóta vannak úgy tényleg abban a minőségkategóriában a 7-es OLED-ek, mint amit az áruk sejtet. Szerencsére úgy tűnik még mindig hajtja őket ez a hév (idén BFI és programozható 3DLUT, stb), remélem kitart még pár évig (aztán ahogy lenni szokott, majd jól ellustulnak, mint legutóbb a Samsung, miután kinyírta a maradék plazma piacot a viszonylag jó olcsó D és E szériákkal, míg nyomatta az LCD-it és természetes módon is leáldozott a PDP-nek az UHD HDR miatt is, de végül ott maradt letolt nadrággal árulni a méreg drága Q-dot LCD-it az LG WOLED-jei mellett...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz EgySrac #12950 üzenetére

    Á, hagyd, sohasem lesz elengedve. :(
    Egyrészt mindig is össze lesz mosva az átmeneti és tartós képvisszamaradás.
    Másrészt, ha van rá bármi racionális esély, hogy egy viszonylag szélsőséges, de még életszerű használat mellett hamarabb összejöhet egy beégés, mint ameddig legfeljebb használni szeretné/tervezi a potenciális vásárló, mindig félelem fogja övezni.

    Ezzel kapcsolatban az egyik észrevételem, hogy a plazmáknál is mindig azok féltek legjobban a beégéstől, akik nem is szélsőséges módon használták őket, és mindig elcsábultak, kb. évente cserélgették (volt mikor a generációváltás után a jobb képminőségért, volt mikor nagyobb méretért, volt mikor "csak úgy" egy modellévben azonos méretben a magasabb kategóriába másztak).

    Olyat pedig még ugye sohasem látott senki, hogy LCD TV-n a garancia lejártát követő 1-2 évben úgy szétnyúlik a panel háttérvilágítása, hogy még egy, a mi szemünkben "igénytelen" átlag felhasználónak is zavaróvá válik, majd ha a használt értékének a feléért megjavítják neki sufni-barkács szervízbe" bontott alaktrészből, akkor másik ~1 éven belül teljesen tönkremegy (vagy megint a kijelzőpanel, mert eleve lestrapáltra cserélték, vagy most változatosság kedvéért a táp kinyír majdnem mindent...). Ami elvben mehetne akár "örökké", de gyakorlatilag ugyan úgy "bármikor" tönkremehet, az sokak szemében örök, míg ami elvben nem megy el a világ végére hatszor, az már el se induljon egy világ körüli kalandra.

    kissa1026

    Vagy ha találsz épp olcsón, akkor egy használt plazma. Több év után abba is beleéghet a csatornalogó, ha egész nap világosra húzva megy, de ilyen jellegű használatnál nem zavaró.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz belan #13132 üzenetére

    Én szerintem még egy filmet se láttam, ami ne DCI-P3 gamut-ra lett volna master-elve, amit lényegében jól lefed az OLED is, szóval a QLED-en is max videojátékokban vagy "helytelen" beállításokkal látsz élénkebb színeket.

    A W alpixel nem egészen úgy működik, ahogy sokan képzelik elsőre (én is tévhitben éltem, míg alaposan körbevizsgálgattam a gyakorlatban): az LG mindig a fényességet áldozza fel, sohasem a szaturációt csökkenti, csak az jelenik meg a W-vel támogatott régióban, ami eleve oda esik a forrásban is (nagyon fényes de nem túl szaturált), a többi fényesség értelemben van "tömörítve".

    Bár a "rétegelt" DolbyVision Blu-Ray kiadványoknál csak a HDR10 réteget tudom megnyitni PC-n (és amennyire tudom -bár még nem próbáltam- a TV belső lejátszója sem tud mit kezdeni ezzel a rétegzett témával, mert ez már másolásvédelmi probléma is), de szinte kizártnak tartom, hogy az a színteret is bővítené (úgy őszintén igazából szinte fogalmam sincs, hogy gyakorlati és szignifikáns értelemben mi a f@szt rak hozzá még úgy igazából a HDR10-hez az az extra DV réteg, mert ... szerintem jelenleg kb. csak arra jó, hogy a Dolby begyűjthesse a jogdíjakat és bonyolódhasson az egész HDR szabványháború :o).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rendon #13183 üzenetére

    Másképp kezelik a fényerő görbét. A Mozi és hasonló (HDR) képmódok viszonylag agresszíven tömörítenek, míg a Kiemelt és hasonlók inkább vágnak a tartomány tetején. De ez is csak akkor látszik igazán, ha a metatada 1000 nit-től magasabb (4000, akár 10000), mert ennek függvényében tömörít. Sok filmben 1k, néhányban 4k, játékok esetén előfordulhat, hogy 10k értéket kap a TV. 10k esetén már látványosan sötét.

    Ha PC, akkor frissítsd a Win10-et és a VGA driver-t is, elkezdték már látni a problémát és felülbírálni a játék beállítást (10k helyett 1k-t küldenek a kijelzőnek).
    Játékkonzol? Várd a "csodát", hogy majd javítják a fejlesztők.

    Bár amikor 1k a metadata, akkor is olyan világos csak a kép, mint ha SDR-t nézel 15-20 körüli OLED Fény beállítással, szóval ha ettől magasabbra húzod az SDR módot és azt szokod meg, akkor persze sötétnek fog tűnni a HDR mód egy sötét jelenettel.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Partizan182 #13187 üzenetére

    3 gyárilag kalibrált színhő van: C50 = Cool, a W50 = Warm2 (ezt pedig nem ellenőriztem külön, de tippre a "0" csúszka C és W közt a Normal). A Warm3 az egy fix eltolás sárgába (nem lehet állítani a szervizmenüben, mint a többit), ahogy a Wamr1 is csak egy tetszőlegesen lebökött pont a Normal és Warm2 közt.

    Nem sokat tesztelgettem, de nekem ránézésre hasonlónak tűnik a Dinamikus Kontraszt minden HDR képmódban (mindkettőben csinál "valamit", de nehéz megmondani, hogy épp mit azon túl, hogy picit világosabb lesz a kép). De az alapján, amit kis ablakokkal kimérve láttam, ez az egész Dinamikus Kontraszt: Low = "Active HDR" egy hatalmas vödör marketinglós@@r, mert a Low is megbirizgéli a tone görbét ha kell, ha nem (itt van pár oldallal lentebb a grafikon), szóval nem használom (de én filmekhez kézileg annyit írok be metaadatnak, amit akarok, játékoknál pedig az nVidia driver és Win10 is felülírják most nálam 1k-ra).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz emzeperix #13297 üzenetére

    SDR módban szerintem nem dolgozik a W alpixel.
    Amúgy pedig a angy kontrasztú dolgok ragadnak be, szóval a nagy kontrasztú téma nem a legjobb ellene. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Van egy hírem OLED tartósság ügyben: ~10 hónap, ~2800 üzemóra
    minden beégésvédelem kikapcsolva, PC monitorként használva: nulla beégés,

    illetve továbbra is minimális az átmeneti képvisszamaradás.
    Mostanában egyszer láttam 10-20 percig függőleges sávokat a Windows asztalról visszaköszönve egy halál sötét videojátékban (Layers of Fear), de ott a pixelek >50%-a teljesen fekete volt és alig lehetett látni ~10% feletti szürkéket. Így is csak mozgás, kamerafogatás közben tűnt fel, és játék közben elmúlt (nem kellett kikapcsolva pihentetni, vagy intenzíven világos tartalommal járatni, menet közben kifakult sötét képről is játék alatt).

    [TROLL mode ON]
    Ellenben a távirányítónak tényleg kéne valami jó gomb-kopás védelem. Valami beépített rezgőmotor, vagy egy nagy piros LED felirat, esetleg egy szöveg a TV képernyő közepén villogva, ami figyelmeztet, hogy ne nyomkodd feleslegesen sokat, vagy óvatosan kattintgass, mert monitor lévén alig használom (legalább is másra mint a Ki/Be kapcsolás), mégis elkezdett tönkremenni az OK görgő körüli tárcsa (fel/le jobb/bal nyilak körben). Na, ez veszélyes! Senki ne vegyen OLED-et, aki nem tudja elfogadni, hogy elkophat a nyomógomb a távirányítóban!
    [TROLL mode OFF]

    De gúnyolódást félretéve tényleg megy tönkre a távkapcsolóm. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Van egy hírem: a 05.80.02 tesztverziós firmware-el már jó az Auto színtér PC/HDR módban (Cinema vagy Technicolor képmódok, a többi nem Auto-ra van zárolva) a 7-es szérián. Bár az árnyalatfelbontás ugyan úgy rosszabb, mint HDMI (vagy más nem PC) címkével (szóval lehet válogatni chroma subsampling és banding közt, bár nekem a GTX1070 szépen ditherel 8 bitre és azt szereti a TV ebben a módban).

    A másik, hogy kíváncsiságból kibontottam a tápcsati ajtaját (már úgyis lejárt az 1 év gari és szobatakarítás után töprengtem melyik lehet a hideg/meleg). A csavar szinte csak dísz, nagyon nehezen pattan ki a helyéről, olyan mint ha még fogná valahol valami más, de előbb-utóbb megadja magát és kijön épségben: [kép1] [kép2]

    Beégés azóta sincs PC-s használatból.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz daneel_hu #18058 üzenetére

    Írsz egy rajongói fenyegető levelet Hallywoo-ba, hogy holnaptól 120fps-el forgassanak minden valóságshow-t, különben nem nézed meg a reklámokat. :DDD

    Az 1000-ret és BFI-t már meglépték: idén gyakorlatilag minden komolyabb LG paneles OLED TV-n van BFI (az LG-ken is) és elég közel vannak az 1000-hez, hogy kerekítve mondhass annyit (a Panasonic-on és Sony-n tavaly is volt BFI, még ha a Sony-n nem igazán működött is jól).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Partizan182 #18079 üzenetére

    A HDR10 teteje is 10k, és az is működhetne 12 bit precizitással (ugyan nincs ilyen anyag, de nem lenne semmi akadálya).

    Szerintem arra gondol, hogy mostanában pakolják be a TV-k szoftverébe azt a Dolby Vision szoftver verziót, amitől majd elvileg megszűnnek a korábban tapasztalt képhibák (leginkább arra szoktak panaszkodni, hogy felszalad szürkébe a fekete), de ez elvileg csak HDMI-n gond (ha pl. a TV-n futó Netflix progit használod, akkor nem jön elő --- legalább is nem panaszkodnak rá és nekem se tűnt fel, bár egyáltalán nem lehet elájulni a 'fliksz minőségétől úgy általában, DV ide vagy oda, szóval nehezebb megítélni).
    Nekem most a C7-en pl. 1.4.4_08.01 van (05.80.02-es LG firmware-ben), de nincs mivel kipróbálnom HDMI-n (nincs asztali lejátszóm, PC pedig nem viszi a DV filmeket és az egyetlen DV-s PC játékból, amit ismerek kivették az utolsó patch-el a DV-t).

    A másik, hogy gyakorlatilag van egy tucat DV formátum, amiket másképp kell/lehet dekódolni/muxolni/stb, egymásra rétegezni, bla, bla...
    Szerintem is egy förmedvény a DolbyVision. Igazából semmi lényegeset nem tud, amit a nyílt szabvány ne tudna (vagy tudhatna, ha akkora igény lenne rá), de legalább sokkal komplexebb, hogy többet kelljen vele foglalkozni, és így közvetve vagy közvetlenül a lehető legtöbbet tudja lesarcolni magának a Dolby (nem csak egyszeri díjakból, hanem a kiszolgáló eszközökből, "támogatásból", stb). Elvben a dinoszauruszokig visszafelé kompatibilis (mert biztos fontos hogy átmenjen HDMI 1.x-en), csak aztán annyira feleslegesen komplex, hogy a legújabb high-end kütyün is évekig találgatják, hogy bírják működésre normálisan.

    Ja és persze az egyik nagy hülyeség: nem igazán PC barát, mert úgy tűnik valamennyire expliciten definiál felbontásokat, ezért míg PC játékot lehet HDR10-el gyakorlatilag bármilyen felbontásban játszani (ami csak átfér a HDMI-n és van értelme), DV-vel csak 1080p60 vagy 2160p30 mehet (tippre azért, mert a bonyolult és csökönyös DV formátum mellett nem konvertálhat a GPU YCC 4:2:2-be, hogy beférjen 2160p60 is, hanem RGB-n kell hagyni a GPU kimenetet és a szoftver oldal [a Dolby-tól kapott zárt kóddal zsonglőrködve] pakolja bele abba amit akar [akkor is ha az 4:2:2 vagy akármi igazából, de a GPU azt nem érti, nem nyúlhat bele...]).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #18091 üzenetére

    Hardware szempontból gyakorlatilag a HDR10 is képes dinamikus metaadat kezelésre. Ha kézzel kattintgatom PC-n manuális felülírással a nit értéket, akkor ránézésre gyorsan és simán reagál a C7V is (nem villódzik a kép, csak átskálázza a kontrasztot valahogy úgy, mint ha a TV menüjében kapcsolgatnám a Dinamikus Kontraszt kapcsolót).
    Persze lehet hogy nem minden kijelzőn működik így (talán csak azért tudja a C7 hardware, mert a DolbyVision miatt felkészültek ilyesmire és megörökölte a HDR10 mód is, passz).

    Ez a statikusság inkább arról szól, hogy a forrásanyagban, tehát a HDR10-es BD lemezeken a videó anyagnál nem X képkockánként van definiálva ez a szám, hanem csak a teljes stream-re egyszer. De tippre egyáltalán nem tűnik lehetetlennek visszafelé kompatibilitás megtartásával megoldani, hogy sűrűn (jelenetenként) lehessen váltogatni (gondolom amúgy pont ez a Samsung féle HDR10+, csak szabványosítani kéne).

    Aztán ott van a félmegoldás, amit az LG hazudik, hogy Active HDR néven csinálnak a TV-ik. Ha tényleg csak azt csinálná a Dinamikus Kontraszt Alacsony állása, amit az LG mond róla, akkor legtöbb esetben ugyan az lenne az eredmény (persze jobb előre bevésni a forrásba ahelyett, hogy a TV találgat + amúgy hazudik erről az LG, de az már más téma).

    A DolbyVision pedig úgy van kitalálva, hogy a Dolby-nak legyen a legjobb.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mosqu!to #18104 üzenetére

    A HDMI 2.0-on elvben mehetne 2160p120@4:2:0@8bit (ami ha jól ditherelt, még akár HDR is lehetne), de tudtommal gyakorlatilag ezt semmi nem támogatja (nem hivatalos módon se), se SDR, se HDR, és ugyan ez igaz a 4k 100Hz-re.

    A '17-es LG-ken 1080p-ig kell lemenni a 100/120Hz módokért és az csak SDR.

    A gyakorlatban nem működik a 2160p50@4:4:4@10bit se. 4:2:2@10bit vagy 4:4:4@8bit van 4k HDR-hez (szóval nem nyersz semmit 60-ról 50-re lépéssel), a te döntésed hogy élesebb geometriát (4:4:4) vagyy szebb átmeneteket (10bit) akarsz.

    Bár az ide LG-ken és C-től felfelé elképzelhető lenne az 1080p120, vagy akár 1440p120 HDR is, mert viszi az új processzor a 4k120fps HDR-t (a 7-es sorozaton is küldhetsz neki 1080p120 HDR-t, csak szarul néz ki, mert kikapcsol a színkezelés), de nem próbáltam, vagy hallottam hogy működne (és nem csak a képfeldolgozón múlik, más alkatrészen és pusztán az akaraton is, hogy mit tesznek elérhetővé, és ezeket a "gamer" dolgokat szerintem a HDMI 2.1 modelleken akarják majd marketingelni). Ha megkaptad, majd próbáld ki. :D

    Ja és persze nincs VRR.

    Szóval 1-2 év múlva lesz hova előbbre lépni HDMI 2.1-el. Csak kiszolgálni (érdekes kérdés, hogy az nVidia tovább erőlteti az FPGA Gsync modult, vagy engedi a szabványos HDMI VRR-t, illetve mikor lesz bármelyik GPU gyártónak HDMI 2.1-es kártyája) és megfizetni (nézd meg az RTX és akár Vega kártyák árait) nem tudjuk majd (magas fps-hez izom is kéne, nem csak kompatibilis csati, ami a mostani tendencia szerint csúcskártya és akár két darab). :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mosqu!to #18120 üzenetére

    A jelenlegi DP (1.4 HBR3) sem elég 2160p120@4:4:4@10bit módhoz (esetleg az 1.4-ben bevezetett veszteséges tömörítéssel, ami opcionális feature és nem tudom jobb-e ide, mint a chroma subsampling), de a HDMI 2.1 több, mint elég lesz, a következő DP pedig még messzebb van (kihagytak egy lépést, ami kb. mostanában jött volna, és "nekünk" épp elég lehetett volna ezek alá az OLED panelek alá, akár később DP->HDMI 2.1 adapterrel és majd valamikor lesz egy nagyobb ugrás).

    Várni és cserélgetni mindig lehet, de néha meg csak venni is kell valamit.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tothl #18122 üzenetére

    Te sem láttál soha jobbféle plazmát. :P Egy 10 éves Pioneer megeszi reggelire a BFI nélküli OLED-et mozgáskezelésben.

    ---

    Más: ma megint megnéztem a DolbyVision vs. PC játék kérdést.
    A legújabb 1809-es Win10 frissítéssel és a hozzá tartozó WDDM 2.5-ös nVidia driver-el (nem tudom a kettő közül melyik a lényeges) most működik a DolbyVision képmód a ME:A-ban, ráadásul 2160p60-ban is. :B
    Az NVCP-ben a HDMI-t 8-bit RGB-re kell állítani, és ebbe csomagolva megy át a GPU-n a DV YCC 4:2:0 12-bit formátuma, amit a játék köp ki (anélkül, hogy a GPU-nak értenie kéne a DV formátumot).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #72042496 #18139 üzenetére

    A Deep Color az elérhető felbontásokat / kihasználható HDMI sávszélt bővíti.
    A full chroma-t (4:4:4) a PC címke kapcsolja (DolbyVision-t kivéve, ott lehetetlen).
    PC módban minden választható képmódban ugyan olyan alacsony a késés, mint a nem-PC módok Game/Játék képmódjában (de PC címke nélkül a Game még nem 4:4:4 és a 8-as sorozatot kivéve az Auto színtér sem érhető el Game módban, így nem is érdemes használni SDR-hoz).
    A PC mód HDR csak a legújabb (szeptember-október kiadású. pontosabban a legtöbb készülékre még csak tesztverzióban kiadott) firmware-el jó minden LG-n.

    Dejudder helyett erősen a BFI-t ajánlanám mindenkinek (a kapcsoló a csúszkák alatt), legalább is SDR-hoz mindenképp, HDR már neccesebb kérdés.

    PC boot: sok consumer alaplap nem hajlandó boot-olni monitor nélkül, ez a workstation/server lapok mesterséges kiváltsága (alapvetően GPU nélkül nem boot-olnak, de ha nincs egy szál aktív monitor se a VGA-n, akkor is gyakran úgy veszik, mint ha GPU se lenne, a gyártótól és esetleg a Setup-on belüli beállításoktól függ). Ha EFI módban van telepítve az OS, kapcsold ki a CMS-t, az sok VGA-n alternatív viselkedést okoz monitorok felismerése ügyében (boot közben, ha betöltött a Windows, akkor már mindegy). Én pont még több kijelző (ha van felesleges ami elfér) felcsatolását javasolnám ilyen problémára. :DDD Szokásos dolog még az alaplapi és esetleg a VBIOS frissítés.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #72042496 #18142 üzenetére

    A 7-esen tuti kell a PC, a 8-ast még nem nézegettem, de valószínűleg ugyan az.
    Sőt, igazából a PC mód se teljesen kerek, van néha valami picike zizi néhány színes kontúr körül, bár ez lehet bármi (pl. negatív 1 lenne az igazi nulla sharpness, vagy nincs is kint a menüben a kapcsoló valami dinamikusjavító-csodaizébizéhez, vagy akár csak a sub-pixel struktúra az SDR módban fekete W alpixellel...), de nagyon ritkán látom és nem igazán zavaró.

    Hmm. 24 vagy 60Hz-el nézted a BFI-t?
    Ha előbbi, akkor lehet hogy ugyan az a probléma, mint a Sony-nál (48+92, nem 60+60 váltott sorrendben), de a 60Hz-el jónak kéne lennie, az a vibrálás teljesen szokható, ha semmi más nem vibrál a szobában más frekvencián/fázisban, a plazmák is hasonlóan villogtak 60Hz-hez.
    Ezt betanulja az agy. Pár perc után elkezded kevésbé látni, pár hét után alig tudod megmondani hosszabb használat után, ha pedig évekig voltak plazmáid, akár meg se tudod mondani vakteszten, hogy két egymás mellé rakott kijelzőből melyik villog, ha már nézed őket pár perce.

    Szerintem inkább az az elfogadhatatlan, hogy lassan 8k jön, de ha nem állok meg a játékos karakterrel, akkor nem bírom elolvasni a képernyőn mozgó feliratokat, miközben az okádék "gamer" LCD-ken is van vagy használható BFI, vagy 120+ Hz plafon VRR-al natív felbontásban is (manapság már lassan 4k-ban is).

    (#18143) FollowTheORI
    PC módban használhatod az ISF módot is, ha csak a késés érdekel.
    Bár ha régi játékkonzol, akkor tényleg jobb lehet a Game, mert az ISF módok valamiért látványosan lágyabban skálázzák fel a 2160-tól kisebb felbontásokat (nem csak PC módban), mint az összes többi (még a Technicolor is élesebb képet ad, csak az ISF a lágy), de natív felbontásban mindegy.

    (#18145) Mosqu!to
    Teljesen normális a 8-bit HDR10. Ha jobb féle VGA, akkor ditherel és alig látni a banding-et. DolbyVision-el pedig így kapsz végül 12-bitet, "kapszulázva" van az YCC 4:2:0 az RGB-be (legalább is ez az egyik lehetséges megoldás, de PC-n még csak ezt láttam működni).

    Ha nVidia kártya és DP 1.3/1.4 monitor, akkor GOP-ot (VBIO modul) kell frissítened a VGA-n. Van hozzá külön hivatalos progi, keresd meg a prohardveren a hírt. A régebbi GOP-al új monitoron gondok vannak az EFI boot képernyőkkel.

    (#18148) tutitibi
    NVCP (nVidia Control Panel), máshol nem is nagyon lehet (esetleg visszaolvasva vagy talán pár játék felül tudja írni az NVAPI-n át, de nem láttam még ilyet).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #72042496 #18221 üzenetére

    Megszokás kérdése. Miután eltűntek a CRT-k és bámultam évekig a BFI nélküli "nemvibáááá" LCD-ket, utána mikor jött a PDP-k aranykora (mikor a 2008-as helyzet után a Samsung árversenybe hajszolta a Panasonic-ot és aztán megfizethetők lettek a használt Pioneer-ok is) első próbára engem is a szobából ki lehetett volna kergetni a plazma szivárványszínes vibrálásával, de mire lejárt a próbaidő (netes vásárlás elállás) már egyáltalán nem zavart (igazából végignéztem egy Doctor Who részt és azonnal rájöttem, hogy mozgóképen nem olyan rossz, aztán mire vége lett már az állókép se vibrált annyira).
    Azt ezt követő pár évben annyira megszoktam, hogy esküszöm egyáltalán nem látom többé, még akkor se, ha neonokkal vagy PWM LED-ekkel van világítva a szoba este és viszonylag statikus kép van egy plazmán. Konkrétan természetesebb nekem a képük, mint akármelyik "nemvirááá" LCD-é. Már nem tudom látni a PDP vibrálást akkor se, ha direkt akarom, pedig az utóbbi évben alig látok már plazmákat (most BFI nélküli OLED-et vagy szintén BFI és alcsony frekis PWM nélküli LCD-t bámulok legtöbbet).

    Sőt, mikor már hatalmas plazma mániás voltam és elkezdett a Sony agresszív BFI-t tenni az LCD-ibe, azt is újra meg kellett szoknom. Bekapcsoltam és el kellett rántani a szemem előle. Na, ma már a Samsung LCD-k BFI-jét se tudom meglátni akkor se, ha akarom. Mondjuk pár kicsit elvadult Sony-n azért egyértelmű (volt jobb és rosszabb is a helyzet az évjáratok és modellek közt).

    A DLP projektorok valahogy sohasem zavartak, a forgókerekesek se, pedig nem néztem őket sokat (van akit az is megőrjít).

    A tavalyi Sony OLED-ek (az ideit még nem láttam) is borzalmasak 48+72 módban (24Hz bemenet), azt is elismerem. Kár, hogy az ide LG-t se néztem még meg (lehet az is 48+72 ???), de átfutottam az Rthing (vagy hasonló nevű?) oldal tesztjét és nem úgy tűnt. A tavalyi 60+60 módú Panasonic viszont szerintem teljesen jó. Ugyan úgy szokni kell, mint plazmákat vagy az agresszív BFI-s LCD-ket, de teljesen szokható (volt sokkal elborultabb Sony LCD, mint ezek a 60+60 OLED-ek).

    A villódzás nem jó, de szükséges rossz, mert ha megszokod már nem igazán fáj, de a maszatolás mindig ott van, ha nincs natív 100+ fps anyagod és kijelződ.

    Ez kicsit olyan, mint ha soha többé nem ülnél vonatra (*), mert mikor legelőször beleültél, akkor kicsit szédültél. "Egy modern jármű ne szédítsen meg." Bla, bla...
    * Kis plusz infó a példához: a vonatkocsi tengelyének egy pontja haladás közben folyamatosan szinuszhullámokat rajzol a sín tengelye körül, libeg picit jobbra-balra.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz akela91 #18225 üzenetére

    Szerintem nem normális, de használd legalább 1-2 napig, azon belül is több órán át (minél többet), mielőtt reklamálsz, ha ez belefér az elállási időbe. Úgy emlékszem az első pár napban láttam csak IR-t a C7-en (nem ennyit, de lehet hogy csak nem kerestem eléggé :P), aztán leszokott róla (nem keresem és így gyakorlatilag sohasem veszem észre).

    Ha félbeszakítod a Pixel Refresh-t, akkor nem csinál semmit.
    A Star Now azonnal indítja és bekapcsol a TV magától, ha végzet.
    A Star after... pedig kikapcs után indítja és nem kapcsol vissza magától, de ha te bekapcsolod akkor kiírja hogy sikeres volt vagy sem.

    Szerintem a szimpla ki/be-kapcsolás és/vagy "pihentetés" is okozhat változást, nem csak a Refresh (csak feltéve, hogy le sem futott esetleg, de lehet hogy a 8-as szérián kevesebb idő, a 7-esen egy óra).

    Szervizmenü: programozható távirányító nélkül kb. sehogy, de pl AnyMote szoftver IR-es androidos telefonra (+ egy tucat hasonló), vagy Harmony-k...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mentolka #18235 üzenetére

    A fényképe első ránézésre viszonylag vadul nézett ki (fekete ablakok a szürke háttéren), bár kicsit tovább nézegetve valószínűleg kiemelte a dolgot a fényképező autotuning-ja (vélhetően a háttér világosabbnak, az ablakok sötétebbnek tűnnek, jobban elüt mint élőben az auto-exposure és black-crush miatt).

    Ha általában úgy nézne ki szabad szemmel, engem az szerintem már zavarna néha PC-s használat közben, de időnként feltűnhetne sötét film/játék-jelent alatt is.

    + rémlik, hogy láttam már látványos IR-t fiatal OLED-eken (főleg egy ~0 órás B6-on), de olyan agresszívet még nem, mint amit a kép mutatott, de az is igaz, hogy sohasem úgy álltam hozzá, "keressük úgy és addig, amíg találunk és ha elsőre nem találunk akkor meg próbáljunk csinálni, hogy legyen mit találnunk").

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz akela91 #18242 üzenetére

    Szerintem valamit elnézel HDR ügyben.

    Ha HDR / Cinema vagy Technicolor módban nézed 100/100-on a HDR tartalmat, az kb. annyira világos egy átlagos jelenetben, mint ha SDR-ban 20/85-ön néznéd (vagy ha HDR-hez Low-on hagyod a Dinamikus Kontraszt-ot, akkor 30/85 vagy 25/100 környéke). Ez szerintem pont jó lazán világított vagy sötét szobába, de sokan erre azt mondják, hogy túl sötét (már a sötét jelenetek és leszámítva a pontszerű fehér pacákat, amik leégnek a képről).

    Nem SDR anyagot néztél te a kamu HDR módban (amikor a TV konvertál HDR-be)?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz akela91 #18248 üzenetére

    Ja felirat... Az más. Én már SDR-hoz is áttetsző/szürke apró betűket állítottam be, HDR-hez pedig "kötelező". Ezt meg tudod csinálni bármelyik épkézláb PC-s lejátszóprogramban, vagy asztali lejátszóval, de még pl. a Netflix-nél is beállíthatod bizonyos korlátok közt, ha PC-ről belépsz webböngészővel a fiókodba, és megkeresed a profil beállításai közt, aztán elvileg a TV beépített Netflix App-ja is követi ezeket a "központi" beállításaidat (bár még nem teszteltem az LG-n, mert inkább leszoktam a feliratról, ha kint van vonzza a szemem pedig 95% megértem hallás után is az angolt). Passz, hogy a TV DLNA-s lejátszója mit tud (szerezz külsőt, vagy PC...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz krx21 #18266 üzenetére

    Nálam Tecnicolor módokban az SDR 20/85 ~100nit-et ad peak white-ra és kb. ennyi HDR10-nél 100/100-on a diffuse white (a HDR tartalom "normál" részének teteje, ami fülé csak a pontszerű foltoknak kéne menniük) dinamikus kontraszt nélkül 400-1000 nit metaadattal (4000 nit-hez kéne a Dina=Low, de nem szoktam bekapcsolni, mert belepiszkál másba/másképp is, inkább nézem kicsit sötétebben, a 10000 nit esélytelen, Max dina kontraszttal elmegy de sz@r is).

    Azért rossz ez a hozzáállás, hogy további gondolkodás nélkül vegye inkább le az OLED fényt HDR módokban, mert ha azt kezded el "megjavítani", ami elméletileg nem lehet rossz, akkor nehezebben (így talán nem is) jutsz el a valódi problémáig és annak potenciális megoldásához, mint pl. a felirat színének állítása (ha az égeti a szemet és tényleg így is van). Vagy pl. bekapcsolva hagyod a Dinamikus Kontrasztot és lehúzod az OLED Fény-t, ami összességében rosszabb (mert mindkettő csak "rossz" irányba tolja azt is amit nem akarsz mozgatni és így már két kis "sérülés" lesz a képen csak azért, hogy egy bizonyos zavaró ponton kifejtsék egymást).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #18331 üzenetére

    A szubjektív véleményem így márkaorientáltság kérdésben, hogy én is ~10 éven át kitartóan fikáztam az LG-t a ~0 kontrasztarányú és inhomogén IPS LCD-ik, a mezőny hátán kullogó PDP-ik, és az ezek alá pakolt elnagyolt processzorok + fapados szoftverek (nem SMART, hanem pl. színkezelés/kalibrálhatóság) miatt, amit megkoronáz az idióta menürendszer (ami inkább egy akadálypálya, mintsem ergonomikus, amit még a szintén nem elég intuitív "varázspálcájukkal" is nehezebb kezelni, mint másokét hagyományos távirányítóval), míg ez időben mindig azt mondtam, hogy ha "muszáj" PDP helyett LCD-t vennie valakinek, akkor az legyen Sony, de legyen inkább Panasonic PDP. Mindig csak közepes minőségű alkatrészgyártónak és pocsék késztermék gyártónak hívtam őket. Kezdetben az OILED-jek felé is hatalmas fenntartásaim voltak (a B6 se kellett volna nekem itthonra, csak a 7-esnél enyhültem meg, hogy az már határeset).
    ... de ... 2017-ben el kellett ismernem, hogy elkezdett mindent megtenni az LG azért, hogy valódi csúcskategóriát kezdjenek képviselni az oda árazott termékeik (nem mint ha OLED előtt LCD-kből nem adtak volna el drága modelleket) és szerintem ezt rohamléptekben le is tudták így 2018-ra, beérték a konkurenciát az idei OLED-jeik. Csak tavaly tudtak érdemben többet adni a "japánok" és akkor is arányosan magasabb áron.
    Szóval jelenleg szerintem ilyen szempontból ideális a helyzet, beállt egy egészséges kis "verseny" a nem-triviális funkcionalitás tekintetében, mint a BFI és a 3DLUT (mert mást nem nagyon lehetett hozzátenni, főleg hogy bedugult a HDMI szabvány is) és picit normalizálódtak az árak is.
    Tavaly is az LG volt szerintem a legjobb vétel az árak miatt jelen társaság (magyar halandó -> még hobbi/szenvedély és csúcskategória környékén is többnyire még mindig árérzékeny) számára. Idén pedig még a funkcionalitás is az LG-nél a legtágabb (ha most vennék, vagy egy év után cserélnék, akkor is LG-t választanék -- kivéve, ha olcsón adna el valaki 2017-es használt Panasonic-ot --- bár HDMI 2.1-ig nem tervezem még elméletben sem a cserét).
    De ahogy már lentebb is írták, idén egyik nagy márkával se lőhet mellé senki.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Na, kipróbáltam, működik az TV-s Netflix progival a felirat szín/méret állítás, be lehet állítani ezt is úgy, hogy ne égesse ki a szemet:

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz belan #18363 üzenetére

    Nekem is az a tapasztalatom, amit sokan írnak fóromukon/redditen: csak a 32-42 csatornákon, avagy 5170-5250 MHz tartományban használd.
    Mivel ez nem DFS köteles tartomány, így be tudod állítani az AP-t fixen erre (a magsabb DFS csatornákon is kérhetsz konkrét értéket, de szabvány szerint elugrik onnan máshova, ha olyanja van: radart lát, vagy szimplán túlzsúfoltnak érzi).
    Nekem még külön le kellett tiltanom a MAC-jét a 2GHz rádiókról is, hogy odataláljon az AC-s 5GHz-sre.

    Ha áramtalanítod, akkor mindig "kattan", de igazából fel fog ugrani az AP-ra, ha tetszik neki a csatorna és türelmesen vársz és később kevesebbet problémázik ha ezen maradsz.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Partizan182 #18370 üzenetére

    Most csak demonstráltam, hogy ilyet is lehet. Beállíthatod az alapértelmezettől nagyobbra és kontrasztosabbra is (az alap fehértől világosabb fehérre nem, de adhatsz neki vastag fekete árnyékot, hogy kiüssön). Játszogass egy kicsit a beállításokkal és látod mit lehet.
    Én személy szerint el bírom olvasni így is, ahogy mutattam (nincs szemüvegem és viszonylag közel ülök), főleg hogy ~95% megértem hallás után, és csak néha kell rápislantanom.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz OPiiPO #18387 üzenetére

    Igen, #18254 folyománya volt, csak elfelejtettem arra válaszként írni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz belan #18409 üzenetére

    Nyugi, vannak kínai beszállítóik. Bár ha már csak kameralencséket gyártanak, akkor nem egészen tudom pontosan milyen alkatrészeket importálnak és mit tesznek hozzá otthonról. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz belan #18413 üzenetére

    Nem tudom. Nekem a 80$-os alibaba-ról keszegelt térfigyelő kameráimban is Sony szenzor van. Attól nem adom alább.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Bornie127 #18447 üzenetére

    Hah? Minek ehhez telefon? A kerti csapon ne folyjon keresztül a patak? ;]
    Nyomd meg a körtárcsától balra-fent a házikó szerű gombot, válaszd ki hogy HBO Go, hagyd neki "frissíteni" (ilyenkor igazából telepíti, nem frissíti), aztán válassz ki egy filmet, és itt kérni fogja a PIN kódod. (Eddig jutottam most próbaképp, mert nincs PIN kódom, de innen gondolom indul a film.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Bornie127 #18453 üzenetére

    Ez akkor leginkább a HBO hibájának tűnik, hogy árul előfizetést PIN nélkül és közben kiad olyan smart-tv app-ot, ami csak PIN-el működik. Ezt a progit szerintem nem az LG (vagy Google) készíti, hanem a HBO. :U

    Vagy le volt ez valahol írva az apróbetűvel, hogy hol működik, hol nem, és az volt a "véletlen", hogy az android-os TV-n mégis működött (pedig a HBO nem úgy akarta). Vagy igazából az is screen-share volt, hogy automatikusan a háttérben.

    Nem tudom, mert nem használom. Bocs, csak első ránézése triviálisnak tűnt a dolog.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz b.kov #18458 üzenetére

    Akkor a lényeg, hogy csak szolgáltató cégeken keresztül lehet PIN-t venni.
    Nekem az nem tetszett ebben, hogy az az HBO 1-2 sorozat, amit esetleg néznék, később megjelenik lemezen, sőt manapság akár már UHD HDR BD-n, míg a GO csak SDR HD (vagy tévedek?), szóval akkor inkább nézem őket 1-2 év késéssel így (néha egyébként is lemaradtam 1-2 évaddal ezelőtt is).

    (#18455) Bornie127 - Ha ez fontos, akkor cseréld ki Sony OLED-re, az Android.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Strezi #18528 üzenetére

    Az más. Gyakorlatilag 60-120 közt volt a teljes képkockák frissítési frekije, amúgy 60-hoz 60, 25/50-hez 100 (esetleg 75) , 24-hez 72 (pioneer) vagy 96 (néha esetleg 60) Hz-en jártak és esetleg 120Hz volt még a 3D-hez (60+60 szemenként), de volt 96-os 3D is (48+48, ami már villódzott rendesen, de mozgás közben még nézhető volt).

    A Panasonic találta ki azt a matekot, hogy mikor 60 képkockát rajzolnak ki úgy, hogy minden képkocka 10 lépésből áll össze, az 6*10=600Hz. Később pedig még rápakoltak egy plusz szorzót az 50-es szériától, de azt szerintem már ők se vezették le (valami olyasmit, hogy annyit "tömörítettek" össze időben, hogy olyan, mint ha 4-5x gyorsabb lenne, szóval beszorozták a marketingszámot még 5-el). :))
    Amúgy a Pioneer dolgozott a legtöbb subfield-el, szóval ők nyerték volna a Panasonic féle inflált versenyszámot is 60Hz-en (azt hiszem 60*13=780 jött volna ki, de ezt most csak fejből) és a Kuro-kból vették át az alapötletét annak a "tömörítésnek" is, szóval nekik is járt volna valamilyen segélyszorzó "boost". :DDD
    Ami biztos, hogy sohasem verte meg igazából a Panasonic a Pio-t, főleg ha azt is nézzük, hogy mennyire marad jó az árnyalatfelbontás és geometriai felbontás mozgás közben (nem csak a kontrasztos élek, de a finom részletek), mindegy mit matekotak a dobozra.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #18537 üzenetére

    Hagyd azt a videót, nem mond el sokat. Indulj inen (+ ottani linkek): [link]
    De legjobban egyelőre leginkább azzal jársz, ha sokat bámulod különböző mozgóképpel a különböző kijelzőket, ahol lehet ott ki/be kapcsolgatott / fel-le húzogatott BFI-vel, vagy ha erre nics lehetőséged és időd, akkor nagyjából bízd magad azoknak a "költői relativizmusára", akiknek volt, hozzávetőleges közelítésnek az se rossz.

    Valahol a blurbasters-nek van egy egész jó számítása arra, hogy milyen effektív felbontáshoz milyen mozgási sebesség mellett (amibe behelyettesítheted egy játék vagy film átlagos kameramozgási sebességét, ha ismered pixel/sec) milyen magas natív frissítési sebességre vagy milyen aktív/fekete időosztású BFI-re van szükség.
    Ebből kiüt, hogy vagy az FPS-t kell növelni, vagy addig erőltetni a BFI-t, míg nem túl zavaró a villogás, különben szemmel láthatóan gondok vannak, amit szerintem mindenki észrevesz, ha akar (de nem bűn az se, ha nem foglalkozol vele).
    Az LCD-kekel más gond is van (lomha kristályok), de a mostani OLED-eken nincs mit javítani mást, csak ezt a kettőt lehet.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #18542 üzenetére

    Dehogy használhatatlan.
    Vagty várj... na jó... csak a Sony-n az. ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #18545 üzenetére

    Ezt konkrétan csak a Panasonic-ról tudom biztosra, hogy azon jó (talán vitathatóan, de relatívan mai OLED-eken belül) és a Sony-ról, hogy azon nem, LG passz, még nem próbáltam a 8-asokat.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #18547 üzenetére

    Ez nagyon relatív, nem egyedül csak én vagyok még a Ph-ról se "strobe head", pedig sohasem voltam raver. A LG OLED 60+60 nekem és páraknak tűrhető kompromisszum.

    Csak a Sony feszegette túl gyakran túlzottan is a pengeélig a BFI-t, ahogy most az OLED-eknél is (de nem egyedi eset náluk, néhány LCD-jük is kérdőjeles) már szerintem is túlestek a tűréshatáron a 48+72 osztásukkal.

    De hidd el, van akinek soha semmi sem jó. Főleg, amikor úgy áll hozzá, hogy azt akarja kihozni konklúziónak. Ha elég sokat iszol egyszerre, a víz is mérgező, csak okosan kell hozzákezdeni a tudományosan megalapozott tanulmányhoz...

    (#18559) alaves Ez jó vic volt (Samu). Jót nevettünk. Köszönjük. ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz alaves #18570 üzenetére

    "úgy nem lehet TV-t használni, hogy folyamatosan zizeg valaki a beégés miatt"
    Személy szerint mindkettőt utálom (növekvő sorrendben), de gondolom ilyen embereknek való a terápia és a benzo-k. ;] :P

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #18625 üzenetére

    Ő itt szerintem arra célzott, hogy nem tartja elég precíznek a kapcsolót, több lépcsőt szeretne.

    Nem azonos az egyes gyártók képbeállítás menüjeinek a felépítése. Ugyan ez volt régen a PDP-knél is: van amikor az LCD-s "héttérvilágítás erősség" csúszkára hajazó opciót is kapsz (OLED Fény, PDP Celafény, Csúcsfény, stb néven, mikor épp hogy hívják) és van, amikor egyetlen Kontraszt csúszka vezérli csak (érdemben) a 100% fehér fényességét (persze a konkrét név itt sem feltétlenül a Kontraszt szó, hanem amit épp megálmodtak). Aztán ezen felül más és más az egyes csúszkák/léptetők finomsága (pl. 3, vagy 10, akár 100 lépés min-max közt).

    Jelen esetben a mostani OLED-eknél szerintem semmi más nem indokolja azt, hogy ne csak egy Kontraszt vezérelje a ketté választott mókát, hogy a két külön kapcsolóval lehessen más-más ABL intenzitást hozzárendelni egy-egy 100% fényerőhöz, aminek semmi más jelentősége, csak a "sötétzöldség: AAA+++ energiasztály, mennyit fógyászt az a TV, megöli a jégsapkákat, nekem olyan kell ami 10W-al kevesebbet eszik.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ravasz21 #18653 üzenetére

    Ezt gondolom próbáltad már billegtetni?

    Esetleg még egy nagyon kis esélyű ötlet: kösd össze az AVR kimenetét a TV egy másik bemenetével (nem kell semmi mást csinálni ezzel kapcsolatban, csak dugd össze valami olcsó kábellel).
    Az AVR-ek általában "klónozzák" a kimenetükre kötött megjelenítő EDID-jének egy részét (legalább is passthough módban), így ilyenkor némileg mást lát a lejátszó az AVR adataiból.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mentolka #18699 üzenetére

    Szerintem csak az MKV-ba (és talán [M2]TS-be) remux-olt anyagokat játsza le (azok közül, ami nem újrakódolt), az eredeti BD struktúrás mappás/ISO-s BD-ket nem. De lehet hogy én tévedek, főleg hogy én DLNA-val (Linux-os minidlna server) próbáltam ki (és ez valamennyire függ a szerver oldaltól is, hogy mit olvas be).

    De tippre igazából te is DLNA-t használsz, mert a Windows féle médiamegosztás is hasonló (nem használom, nem tudom mekkorát tévedek, de szerintem az is ugyan annak a koncepciónak/szabványnak a Microsoft féle implementációja). A másik alternatíva az lenne, hogy SMB-n át éred el a file-okat, de tudtommal olyat nem képes felcsatolni a TV.

    Amúgy az UHD BD-nél a maximális sávszél valóban túllóghat 100Mbps-en, de szerintem a legtöbb mai lemezt mind le lehet játszani, főleg némi buffereléssel, mert gyakorlatilag csak néha ugrál fel tüskékben 100-128 köré (ha egyáltalán), picit elsimítva a dolgot a bufferrel az átlag bőven beférhet 100-ba.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák