Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz csiga8 #1938 üzenetére

    Igazából a hidegüzemet két részre bonthatjuk. Az első az az indítózástól az olajkör feltöltéséig tart, a másik a teljes feltöltéstől az üzemmeleg állapotig tart. Az első fázis a legrosszabb, szerencsés esetben ez maximum 1-5 másodperc, a második fázis pedig addig tart ameddig. Az első fázisban a probléma az olaj és az olajnyomás hiánya - hosszú ideig álló motornál nagyobb, gyakran indítottnál kisebb - és itt még nincs rendes kenés, míg a másik fázisban a kenés már megvan, két nagyságrenddel ugyan már beljebb vagyunk, ám még mindig tökéletlen a motor járása. Ugyanis itt viszont már nem az olaj hiányát kell vizsgálnunk, hanem azt a jelenséget, hogy az adott viszkozitású olaj mekkora ellenállást fejt ki a mozgó alkatrészekre. Magyarul mennyivel növeli a motor belső ellenállását. Ez a melegedéssel nyilván csökken, ahogy a viszkozitás csökken, de ha eleve alacsonyabb az olaj viszkozitása, akkor eleve kisebb a motor belső ellenállása már a második fázis kezdetén.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák