-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1801 üzenetére
Benzines ECSTAR, garanciális.
Amúgy is jó bele, leszrm, sőt most kitolom a cserét is, nem lesz ennek semmi baja. -
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #1804 üzenetére
Longlife olaj van benne (A5) és nem megyek vele rövid távokat de a szűrő elkoszolódik mert sokszor poros utakon járok vele. Eddig 10 ezernél cseréltem (nem longlife olaj volt benne) és a szűrő elég koszos volt ami még nem zavarna de szűrő csere után érezhetően jobban vette a fordulatot.
mod:
Nekem 15k a normál gyári periódus és 10k a rövidített ciklus.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
aktív tag
@Qru
Köszi még egyszer.
Tehát akár maradhatok a 10w60-nál is, mivel az 5w érdemben nem ad többet hideg oldalon?
Egyébként árban Selenia 10w60 < LM 10w60 (+5%) < LM 5w50 (+25%) a minta, de számomra a kérdés, hogy LM-ból mely opció optimális a motornak; Seleniatól megválok, az biztos...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Qru
MODERÁTOR
Ha sokáig megmarad akkor inkább 5W mert kevésbé kopik hidegen a motor, ha nem marad meg sokáig nálad akkor mehet a 10W.
mod:
Egy 5W30-as olajnak 0 fokban kb 8 másodperc kell mire körbeér a motorban (tehát kb 8 másodpercig teljesen kenés nélkül járnak a dugattyúk, csapágyak, vezérműtengely(ek)), ugyanez egy 15W40-es olaj esetén kb 1,5 perc, egy 10W40-es olaj esetében cca 1 perc.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
Az általad említett hideg téli reggelen legyen mondjuk -12 fok. Ezen a hőmérsékleten kissé sarkítva a 10w olyan mint a vegyesméz, az 5w meg olyan mint az akácméz. Már ha mond valamit ez a hasonlat. Mindkettő folyik, mindkettő szivattyúzható (ha már a szivattyúzhatósági határhőmérséklet szóbakerült), de az egyik inkább hasonlít sűrű folyadékra, a másik meg valami híg kenőcsre. Valahogy el fog jutni az olajkörbe, de ebben az állapotban a szivattyú nagy erőlködéssel fogja nyomni pláne a kisebb olajjáratokban ezt a sűrűbb masszát, óriási lesz az ellenállása. Ráadásul az 1-2 másodperc után már alapjáraton forgó motor hidrodinamikusnak szánt kenésű csapágyai még erősen küzdenek, hiszen azt a rést, amit 90-100 fokos híg olajra terveztek, még ez a nagyon nagy ellenállású hideg anyag fogja kitölteni, ergo a nyomás és a fordulat hiába adott, a kenés nem lesz tökéletes, és az olaj ellenállása nagyon nagy lesz a csapágyban is. (hiszen ugye a viszkozitás az elmozdulással, folyással szembeni ellenállás: a mézet nehezebb kavarni mint a vizet)
A különbség itt jön elő, hogy a hidegen hígabb olaj kisebb ellenállást képez az egész rendszerben, már alacsonyabb induló hőmérsékletről is. És azért az olajnak az első percekben kevés része érintkezik meleg vagy forró pontokkal, csak a hengerfal-gyűrűk kapcsolatnál egyelőre.
Egy hidegben beindított hideg motorban elég jelentős belső ellenállást ad a hideg olaj magas viszkozitása, ezen az ellenálláson lehet csökkenteni az alacsonyabb hidegoldali viszkozitással.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
TFSi
őstag
Sziasztok! Van tapasztalatotok a Castrol Edge C3 0W-40 dexos2 olajjal?
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
MANNOL ELITE 5w40 mehet 1.2 benzin B Corsába? Eddig EXTREME volt benne, de abban bízom, hogy télen az ELITE nem habzik.
Viszont az ELITE nem tudja a GM-LL-A-025-t, csak az EXTREME.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
TFSi
őstag
A habzó olaj felejtős, elég széleskörű kínálat áll rendelkezésre GM jóváhagyással, 5W-40 kategóriában.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Markizmark #1818 üzenetére
Ha nem tudja ne tedd bele. Maradja az Extrémnél vagy válassz másik olajat amit tudja.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Markizmark #1818 üzenetére
Melyik 1.2-es Corsa B?
A 8 szelepes, 45 lovasba kb. minden jó.
A 16v, 65 lovasba kellhet GM-LL-A-025. -
veterán
válasz Markizmark #1822 üzenetére
Fehér trutymó van a kupak belső oldalán télen?
Az vízpára és olaj emulziója; a sok rövidtáv miatt nem melegszik be rendesen a motor a téli hidegben, ezért nem tud teljesen elpárologni / eltávozni a víz a motorból. Nyáron - mint írod - kiszárad, mert rendesen bemelegszik, így eltávozik a nedvesség. Télen is kiszárad hosszabb utakon.
Hogy kerül víz a motorba? Lecsapódik a levegő páratartalma. -
veterán
válasz Markizmark #1825 üzenetére
A "habzik" alatt a "trutymó képződésre" gondolsz? Passzolom a kérdést.
Tippre igen, a Shell néhány spéci olaját leszámítva, mindegyik motorolaj kőolaj-alapú, a full szintetikus is, szóval ugyanúgy trutymósodhat.
Ellenben a drágább olajokban több az adalék és a drágább olajok jellemzően full szintetikusak - biztos több bennük a habzásgátló adalék is. Csak az a fehér trutymó nem hab, hanem víz és olaj emulziója. -
zoo8800
veterán
válasz Markizmark #1825 üzenetére
Növényi olaj a serpenyőbe való.
Inkább autófüggő, hogy melyikben habzik az olaj. A szintetikus is tud habzani. Nekünk Golf3 1.4-ben habzott az olaj elég rendesen, az sokat volt rövid távokon használva.rip and tear, until it is done
-
Markizmark
addikt
-
flegga92
senior tag
válasz Markizmark #1829 üzenetére
Nyugi, volt egy 8 szelepes F Astrám, télen mindig ugyan ez a trutymó volt benne. Ha mész egy hosszú utat eltűnik.
Érdekes, hogy a Civicel is volt tavaly egy hónap amikor csak rövid távok voltak, és nem volt tiszta trutyi. Ebben 0W30 Castrol Magnatec van. Az Astrában meg éppen mi, 10W40 Castrol is úgy habosodott mint a MOL olaj. -
TFSi
őstag
A 10W-40 Magnatec tényleg habosodik, de az 5W-40 már alig, vagy egyáltalán nem. A habzás után kizárólag 5W40-es olajjal ment a jó öreg 1.4NZ. Tehát régi, F astrás tapasztalat nekem is. A J GTC-mben még nem tapasztaltam ilyesmit rövid távon 5W30 gyári és 5W30 Mobil 1 ESP olajjal sem.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
csabi324
tag
Sziasztok.
VW Golf 1.9 TD 1992-es évjárat.
Motorolajat akarok cserélni.
Pontosan mennyi olaj megy bele?
A váltóban is leakarom majd cserélni.
Abba mennyi kell? -
K Norbi
addikt
[ Szerkesztve ]
-
A214
aktív tag
Sziasztok,
Peugeotban cserélnék olajat.
1.4 vti motor.Kevés kilométerrel.
Total volt benne de azt eszi . (Total quartz ineo ecs 5w-30)
Liqui Molyt próbálnán meg.(Top Tec 4200 5w-30)
Szerintetek?Van itt olyan szakértő aki tudja ,hogy a Liqui Moly olajoknak hidrokrakk és nem PAO az alapolaja.
Ez miért hátrányos,rossz? -
A214
aktív tag
Végül is igazad van.
Melyik a jó márka?
Ez is egy jó kérdés. -
Motion_Blur
félisten
1.5 dci motor esetében milyen gyakran kell cserélni az üzemanyagszűrőt?
110 paripa, dpfStavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Markizmark
addikt
válasz Motion_Blur #1845 üzenetére
Szerintem minden 2. olajcsere.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1845 üzenetére
Ahogy előttem is írták, attól függetlenül, hogy mit ír a gépkönyv rá ajánlott minden 2. olajcserénél azt is cserélni.
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Köszi, akkor cseréltetek mert nem tudom mikor volt / volt-e már egyáltalán cserélve..
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tboldi
nagyúr
Most írt anyum, hogy megjött a Filtronos oklevelem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen routert?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vaku topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...