-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyemi
csendes tag
válasz tibbike01 #1751 üzenetére
tibbike01@
Köszönöm a tippet.
De sajnos egy 20 éves autóhoz, nincs már gyári, csak annak nevezett valami (valaki megvette szűrő festését),
és abban sincs szelep.K Norbi@
Előre is köszönöm. Én is az összes ismeretségi körömet végig kérdeztem (a gépész mérnők szomszédomat és kollégáimat, az ismerős autószerelőimet ) és mindenki csak kitárta a kezét és nem tudták a választ. Holott elhelyezkedése (vízszintes szerelés) indokolja. Az autószerelő Technikus ismerősöm szerint nyugodtan beletehetek valami jobb minőségűből visszafolyásgátló szelepest ,ártani nem szabadna neki. Sőt ő még a nagyobb méretűt is ajánlotta mint szűrés hatékonyság (nagyobb szűrőpapír felület és ezáltal kisebb átmeneti nyomás csökkentés) és a nagyobb olajmenyiség miatt.
Szóval kíváncsian várom mit derítesz ki .
Mindenkinek Köszönöm a választ és hogy foglalkoztok a hülyeségemmelÜdv nyemi.
-
nagyúr
En olajszurobol a gyariban hiszek, tobb egymastol fuggetlen autoszerelovel beszelgettem mar errol es a megfelelo olajnyomasra hivatkozva mindegyik a gyari szurot ajanlotta nekem, az opelhez es a hondamhoz is. Nem is egy nagy tetel, a corsahoz a gyari GM szűrő ~2.000Ft, a hondahoz 3.500 talán. Legszurobol amugy en is filtront hasznalok a corsiban, a hondaban meg az utso ket alkalommal most japanparts-ot kapott (eddig mindig gyarit, csak elszallt az ara).
-
nyemi
csendes tag
Először is elnézést az előző hozzászólásom végén levő obszcén kifejezésért. De volt olyan autószerelő haverom aki így illette a szűrő "korszerütési" próbálkozásomat. De azt hogy miért nincs benne szelep ,azt ő se tudta.
tboy93@
Oké oké, hogy "gyári" (mert van Lengyelt és Koreai is) de milyen GM szám volt rajta? Mert az mindent elárul(remélem nem a fekete).
Néz már meg nekem . Köszi[ Szerkesztve ]
-
chester99
aktív tag
Üdv
12 éves, 1,6 benzines VW Golf 5-be mi az ajánlott motorolaj? Első autó nem igazán vagyok vele tisztában sajnos, más kérdés milyen szűrőket kell még cserélnem benne?
-
nagyúr
válasz chester99 #1761 üzenetére
Szia, vw fronton nem vagyok otthon, de a konyvecsket amit kaptal hozza remelhetoleg, csapd fel es nezd meg elso korben hogy milyen szabványokat kell teljesitsen az olaj ami kell bele. Utana tudunk majd ajanlani vmi jot. Olajszurobol en a gyarit preferalom, de a Mann filter is jo valasztas lehet. Legszurot, pollenszurot is illik cserelni az olajcserenel, ezekbol a Filtron olcso, korrekt. Ha most vetted az autot en cserelnek meg rajta uzemanyag szurot, fekfolyadekot, bemeretnem a hutofolyadekot, szervo folyadek se maradjon ki ha nem elektromos szervos, illetve a gyertyakra is erdemes ranezni.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #1763 üzenetére
De ha lépsz a következő oldalra van ott 5W30/ 40 is.
[ Szerkesztve ]
-
nyemi
csendes tag
Ja a tied betét, akkor persze a gyárit. Azt hittem Spin-on-ról beszélünk .
Én is döntöttem K&N HP-1001 vagy PS-1001 fogom berakni. . A DAEWOO, LANOS 1.6 16V motorhoz is ajánlják akkor nekem is jó lesz, gondolom,
olaj pumpa azonos. A menet M18x1.5-ös, a méretek jók, bypass nincs csak visszafolyásgátló szelep. Most már jöhet 5W40-es Mannol 7711-es 100C°--13,6mm²/s sűrűségével.
Mi a véleményetek? -
tibbike01
őstag
válasz Motion_Blur #1763 üzenetére
A Castrol (meg más olajmárkák) olajválasztója nem pontosan az autó szervízkönyvében leírt olajakat ajánlja. Sokkal bővebb palettát mutat, így akár félre is vezethet.
Egyébként az említett golf 5-be én Castrol Edge 5w40et vagy Mobil ESP 5w30at tennék.
-
eTrade
tag
válasz Motion_Blur #1763 üzenetére
Én a Purflux-ot is odasorolnám.
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #1772 üzenetére
Nincs benne 10 ezer.
Ősz előtt szoktam minden évbe, mielőtt bejönnek a esős párás idők.Volt belső ablaktakarítás is. "Lámpával"
Utálom mikor mázgás szar belülről a szélvédő.
Rongyok hagynak maguk után csíkokat, meg fénytöréseket.
Elég megtakarítani hogy jó legyen.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
1 hete senki nem irt semmit..
Kezdek aggódni -
Morris
veterán
Végül Total Quartz energy 9000 0w30 kerül majd a mociba.
Amúgy mi a különbség a Mann W712/93 és a W712/94 jelölésű olajszűrői között?
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Sziasztok,
Alfa 2.0 JTS motorhoz nézelődök még mindig alternatív motorolajat Selenia 10w60 helyett. A motor júniusban lett teljesen felújítva, még nincs benne 2000km (nem sokat használom, na...).
Seleniaval indult a 0km, 1000km után volt olajcsere (addig kifejezetten tojáshéjas vezetés) szintén Seleniara; ezt olyan 5000km után dobnám vagy még az Újévi hidegek előtt.
Két típusra szűkítettem le a kört:
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60
LM 10w60 mellett szól, hogy u.a. viszkozitás és van Fiat 9.55535-H3 minösítése.
...de mindennapi körülmények közé az alacsonyabb hidegoldal miatt szemezek a LM 5w50-nel; főleg a közelgő tél miatt, ugyanakkor jóidőben sem tolom ki a szemét, ezért sem nyugtalanítana nagyon a 60-ról 50-re váltás (bár lehet, hogy a pályázás tartós 4k rpm körül már más tészta). Fiat minősítés nincs és API SJ, míg a 10w60 SL.
Miután nem értek hozzá, így csak a specifikációs táblák alapján tudok tájékozódni; a Seleniahoz alig találni, az LM-hez minden szépen listázva, és jobbnak tűnik minden összehasonlítható (és általam értelmezhető...) értékben, mint a Selenia.
Köszi előre is.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
Köszi szépen.
A 0w50 már túl sok lenne?
Csak Eneosból és Mobilból találtam eddig.
@BlacKSouL
10w60 a gyári specifikáció. Amennyire ki tudtam hámozni a historikus információkból, eredetileg 10w40 volt, mint a TS motornál (aminek az alapjaira épül), aztán rájöttek, hogy azt eszi, és kiadták, hogy 10w60 legyen a gyári ajánlás a JTS-hez.
Elvileg laza illesztésű és átlagnál forróbb üzemű motor (bármit is jelentsen ez), így megeszi, illetve elégeti a kevésbé hőtűrő olajat, főleg ha tolják neki.
Én most abból indulok ki, hogy 220k km-t elment ahogy elment, viszont most nullára fel lett újítva, így érdemes lehet megfelelően üzemeltetni.
Nevermind...
-
Qru
MODERÁTOR
Az ökölszabály az, hogy felfelé és lefelé is 1 egységgel lehet eltérni a gyártói javaslathoz képest (már ha van ilyen olaj, mert pl a 0W20-nál hígabbat nehéz lesz találni). Tehát ha pl 5W30 az ajánlott olaj akkor mehet 0W30 vagy 5W40 is.
A hideg viszkozitást nézve igazából csak az a lényeg, hogy a használandó olaj dermedés/pumpálhatósági pontja ne legyen alacsonyabb a külső hőmérsékletnél. Egy dermedt olaj olyan mint a kocsonya, amit nem tud szállítani az olajpumpa. Ez a lehető legrosszabb ami történhet kenési szempontból a motorral, mert akkor kvázi szárazon jár a motor.
#nincsbennetarcsi
-
aktív tag
@Qru
A hideg viszkozitást nézve igazából csak az a lényeg, hogy a használandó olaj dermedés/pumpálhatósági pontja ne legyen alacsonyabb a külső hőmérsékletnél.
Itt egy pillanatra elvesztettél...
Ha jól tudom a 10w az -25C, az 5w az -30C...legalábbis papíron.
Akkor egy átlagon felül hideg téli kora reggelen (-10-15C) nincs érdemben gyakorlati különbség?
Nevermind...
-
Qru
MODERÁTOR
Igen a 0w az meg kb -40-ig jó.
Pontosan, az egy egység eltérés a hideg oldalon kvázi nem él. Ha 10W-t ír elő attól még mehet bele 0W is, hamarabb lesz kenés hidegen kevésbé kopik a motor. A lényeg, hogy a meleg oldalon ne menj nagyon alá. Tehát a 60-as helyett mehet 50-es de 40-es már nem.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Ismét olajcsere, 10.06. 30.000 km.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- ASUS routerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Formula-1
- Windows 10
- Yettel topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...