Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #21367 üzenetére
Mostanában heti egyszer használom bejárásra a tdm-et a robogó helyett (így legalább kibír egy hetet egy tankkal az sh ), ha tényleg jó az idő, akkor nem gáz, sorok között jól megy, sokkal jobban észreveszik, országúton 110-nél 4000-et forog 6.ban. Az biztos, hogy minden napi használatra sokkal több nyűg, mint az sh, de hát ez a robogó ezt tudja tökéletesen, még ilyenkor is fent van a tucano, lehet bármilyen idő (általában reggel megyek be és késő este jövök haza, olyankor meg még tavasszal is hideg van). A láncot elvileg 1000 km-enként kell kenni, eddig kb. 600 km-enként kentem, ma talán le is tisztítom, az oldala tiszta dzsuva (illetve ma lesz motoros áldás, arra illene szépen megjelenni).
A fogyasztás városban úgy menve, mint az sh-val, simán 5,5 liter/100km, a gázreakció nagyon durva, ha elcsukod, bólintasz, nincs ilyen finomkodás, mint a hondán. Amúgy az egyes elég hosszú, 4000-nél megy 38-at, alapjáraton 11-et (ott ha nem kezdesz el kuplungot csúsztatni, rendesen bakkecskézik), meg amúgy se szereti 2500as fordulat alatt magát. Maximum este az erdőben 70-nél próbáltam 6.ban, ha nem akarsz gyorsítani, elketyeg... A hangja terhelésen 3500-tól 5500-ig hihetetlen jó, felette inkább csak kerepel ehhez képest (gyári kipufogó van rajta). Ez amúgy a legutolsó széria (RN18), abs-es (már kellett...). Szeretem, jó cucc. Magasított ülést és plexit veszek rá nemsokára, aztán ha lesz esetleg szabad hétvége (ami mostanában hiánycikk), akkor az mégse lesz szabad a motorozás miatt.
Nem kis kompromisszummal lehet használni mindennapi bejárásra, ha választani kell, akkor a motort tartom meg és beszerzek rá ilyen lábra rögzíthető tucano-szerűséget. Van rá két nagy oldaldobozom is (fent a padláson ), szóval a pakolhatóság is a tádé mellett szól.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Még szerencse, hogy felénk nem csapott havazásba ez a májusi, aranyat érő eső, volt vagy 5 fok, a tucano és az esőruha teszi a dolgát, csont szárazon szálltam le a robiról a mélygarázsban. Azt nem mondom, hogy a sisakban az út vége felé láttam is valamit (főleg, hogy a rendes sisakom a tdm mellett van a szervizben), a végén, az Egér úton felhajtott plexivel kellett menni a sorok között (jó kis dugó volt). Az autópályán a kamionok már-már veszélyes vízfüggönyt csapnak, a tükörben se látok sok mindent, ahogy az autósok sem, ritkán van olyan, hogy az Egér úton nem tudok állandó sebességgel sorolni, most sokan nem vettek észre, álltak a felezőn.
Havi mosás megvolt![ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
A szíjat valamivel meghajtva még akár el is lehetne indítani, rákerestem a youtube-on, mert biztos másnak is eszébe jutott és a 3. találat valami hasonló (a többi a gyújtáskapcsoló hekkelésről szól... ), mondjuk elég durva módszert választottak.
De ha a főtengelyen lévő kúpos tárcsákra rá tud valamivel fogni az ember egy nagyobb felületen, utána már csak egy berúgókar kell.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21638 üzenetére
Szopás ez a mai nap, reggel felénk lerobbant egy teherautó, még nagyobb volt a dugó emiatt Budakeszi környékén, aztán átvágott az én sávomba egy autó úgy hogy igazából már szinte mellette voltam, sajnos én is csak a hátsó féket markolom meg ilyenkor, mert azon van a kezem, pedig az elsőt is kéne szinte azonnal.
Az Erzsébet híd budai hídfőjénél kb. 8 órakor voltam, ott is nagyobb volt a dugó a megszokottnál.
Amúgy a Rákóczi úton mostanában több balesetet is láttam valós időben, jóideje megvan ez a terelgetés: buszsávra, vissza stb. Sok a koccanás, értetlenkedés.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Nekem még fent van a tucano, meg nem ázom alatta, szóval a legnagyobb esőkben is robogóztam, olyankor a csúszósabb út mellett az a rossz, hogy a vizes tükörbe már senkinek noncs kedve belenézni. Nekem meg sorozás közben muszáj felhajtanom a plexit, hogy pontosan lássak, jó kis szemfenékmosás! 😃
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21666 üzenetére
Szerintem nem, én múltkor ezért mentem le trailerrel apámért 300 km-t. A robogóval már kétszer kaptam defektet (oké, egyszer otthon), a kukac kellett a gumisig. Amúgy a kékhold egy gumit csak egyszer javít, utána elvileg csak a csere játszik. Illetve azt mondják még, hogy 130 fölé ne menjek javított gumival, ami az sh300nál még ok (azért a 140et még bírja a vulkanizálásuk), de mi van a motorokkal?
-
Burt1793
veterán
Jogos, mert ha pár éves, magyar, márkaszervizben szervizelt (szetvizkönyves) motort vesz az ember, az alig olcsóbb az újnál. De azért érdemes nézelődni, ha van türelem, ki lehet fogni egyet-egyet, ami 20-30%kal olcsóbb az újnál, 2-3 éves és van benne 15 ezer km. Minden másnak jóval nagyobb a rizikója.
DigitXT: köszi, rendes vagy. 😃
elprimo: 500 ezerért az 50 ezret futott sh-mat se adnám el, de szerencsére biztos van a hahun sok régebbi, ennél jóval kevesebb km-rel, na azok a hondák már lehet, hogy szarok.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21702 üzenetére
Ne is mondd, úgy volt, hogy ma nem a városba jövök, hanem vidékre, kocsival. A szar idő miatt átraktuk holnapra, én meg már annyira benne voltam, hogy autóval jövök, hogy azzal jöttem be a céghez. Egy óra volt, robogóval ugyanezen az úton 25 perc, jó mérges is voltam, főleg, hogy ma esett legkevésbé és eddig egész májusban az sh-val jártam... Sztem egy hónap alatt megőrülnék, ha autóval járnék. Mondjuk mindjárt itt a nyár és nem lesz dugó.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21705 üzenetére
Ja, hát én az m1-esen jöttem be, ahol leágazik az M0 Biatorbágy után, ott már dugó volt, mert az M0 nem tudta fogadni az autókat/teherautókat. Utána az Egér úton jöttem, ahogy tudtam, Kelenföldig, tehát Budapest legszéléig és így tartott 1 óráig ez a 28 km, ami igazából autópálya és országút. Én leszarom az esőt, főleg tucano-val, mert az utóbbi pár évben tényleg durva lett Budapest. Persze lehet, hogy csak azért zavar ez minket, mert megszoktuk, hogy motoron nem sokszorozódik a menetidő. Ha nagyon nagy a dugó, akkor kb. 10%-kal több a robogós menetidőm Budakeszin keresztül, persze a "kopás" sokkal nagyobb, az új kuplungot meg még nem vettem meg, mert ez az olasz ebay nem túl bíztató.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21710 üzenetére
Én 8 km-t tuti bicikliznék. Kelenföldre az autópályán szoktam jönni, amúgy Budakeszi felé sokkal nagyobb a dugó, de persze robogóval mindegy, bár az Egér úton kényelmesebb a sorok között, csak figyelni kell, nehogy sávot váltsanak.
Nekem a robi csak kanyar közben tudja megcsúsztatni a hátsóját esőben is.
Még azt utálom, amikor a cégtől megyek be edzésre délután a Petőfi híd budai hídfőhöz, a sok nagyforgalmú keresztutcánál (Fehérvári, Szerémi, Hengermalom) áll az autósor, a lámpák meg folyton pirosak, így ott nekem is meg kell állnom, ennek a pár km-nek kell 10 perc emiatt.630e ft-ért van egy, de az nem gyári dobozos, akkor már inkább ez (főleg, mert a givi dobozosnál van már egy kis litánia...): [link] Persze lassan elérjük az új árát, ami ABS-es és van rá gari stb.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21712 üzenetére
A biciklivel meg egy kis sportolás lenne. Amikor Győrben dolgoztam pár éve nyáron, mindig biciklivel mentem ki a céghez (5 km), ott volt öltöző, meg minden, tök jó volt a reggel 7 órai tekerés a 20 fokban, a napközbeni kánikula előtt.
Most szombaton talán nekem kijut egy kicsit több az ingázásnál a motorozásból. Lesz mini tdm találkozó a 11. kerületből indulva a Börzsönybe, Pilisbe, reméljük jó idő lesz és akkor ki tudom kérdezni a tulajokat a dolgokról. -
Burt1793
veterán
válasz Gaboman #21850 üzenetére
Az, hogy ennyiért adják ezeket, nem jelent semmit. Szerintem ennyi pénzből egy 250-es cb-t szabad venni (ha tényleg nem akarsz sokat szopni, így érdemes magyar előéletű, fiatalabb motort választani), igaz az motor, kicsit gyengébb is, de ennyiért jobb állapotút kapsz abból.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21877 üzenetére
Ha mész egy valamilyen kört szólj! Múltkor 3 tdm-es akart gurulni egy kisebbet, kiírták a csoportba, 20+ lett a létszám. Simán lehetne belőle topik találkozó. Kedd óta nem is mentem nagyobbat az sh-val, na majd holnap. 2 hete vettem le a tucano-t, le is mostam, azóta jó az idő, szép tiszta. Kedden amikor hazaértem és megálltam a kapunál (járó motorral), kialudt a tompított, beálltam, ráadtam a gyújtást újra, nem égett. Később kimentem a garázsba, megnézni, hogy a távolsági jó-e, erre égett a tompított, szóval öngyógyult, ma a faluban használtam, működött.
szerk.: szólj, ha kell segíteni, jövök szívesen, igazából minden nap 1 km-re megyek el tőletek.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21880 üzenetére
Én egyedül akkor érzem a hajtás módosításának szükségét az sh-n, amikor egy nehezebb utas felül mögém. Hallatszódik, hogy sok neki a nyélgáz úgy, hogy nem tud felpörögni. Egyedül menve bőségesen elég az erő városban. Ha ennél jelentősen nagyobbat gyorsulsz, azt utána vissza is kell fékezni, mert irdatlan nagy lesz a tempó két akadály között. Nem az számít, hogy mennyire gyorsulsz fel, hanem hogy a folyamatos dugóban mennyivel tudsz menni biztonsággal. Amikor apámnak még az africa volt meg (ami ugye automata, szinte robogó ), 5 percet vertem rá 10 km-en (Pesttől Budakesziig a délutáni dugóban) úgy, hogy ő azzal mindenen átmegy (Demszky csöcs, padka, 50nel) és nagyon nem ma kezdte a motorozást, én meg az sh-val alapjáraton végigmentem a kocsik között.
Azt meg gondolom nem kell mondanom, hogy amikor lámpától elgyorsultunk egymás ellen, közöm nem volt hozzá, de a hangját legalább hallottam. 😃[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21882 üzenetére
Annyi van, hogy országúton a rövid egyenesek előtt már a kanyarban húzom a nyélgázt a 70-80nal menő kocsi mögött és mire oda érek, hogy belátom azt a kis szakaszt, már van egy jó 10 km/h-s sebességkülönbség és könnyedén meg lehet előzni bárkit. Motor után nagyon lassúnak és nyúlósnak érződik a robi, főleg, hogy a tdm-et nem érdemes 3000 alatt használni, felette meg már bőven van erő, az alsó 3 fokozatot pillanatok alatt kiforgatja alulról is. Múltkor volt szerencsém egy 100zal menő autó elé kifordulni álló helyzetből, kicsit később váltottam, mint szoktam, 9500ig kiforgott az egyes, azonnal és még csak le se dadogott, pedig 8000től piros. 😃 Óra szerint ott már 90 felett megy, pont nincs meg a 100 egyesben. Úgy lehet vele váltani, hogy szinte meg se szakad a hajtás, én meg vigyorgok végig, mint egy hülyegyerek. Maradok a gyári plexinél, így legalább szabad légáramban van a sisak, viszont sokszor kell tisztítani. Típustalálkozó volt most, mentem 500 km-t kanyarogva, nem is lassan, 4,6 liter/100 km lett a fogyasztás. Városban 6-6,5-et eszik, a kettő között bő 100 km van két tankolás között, ami nem mindegy.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21884 üzenetére
Nekem az sh sose bakkecskézik, megszoktam a gázkart, tényleg finom, de a tdm se vészes, az is szokható, de azért néha még most is becsúsznak kisebb bólintások, a gázt nem szabad hirtelen elvenni. 😃 Erre ma már van megoldás, apám új motorján elektronikus a gázkar, városi programon nincs bakkecske, soha.
Én a váltásokat nagyon szeretem, a szélvédelmet, praktikumot viszont lehet hiányolni és a nagy tömeg is rosszabb, amikor csak arrébb tologatom a városban, a 167 kg-os sh-t úgy tologatom a 2 méteremmel és 90 kg-ommal, mint egy biciklit.
Ne viccelj, az Egér úton az a szép nyújtott (befele bal, kifele jobb) kanyar a kedvencem, ha kihalt, a robi óra szerint 130cal egy íven végigmegy, kedvenc és egyetlen ilyen kanyar a bejárásnál. 😃 -
Burt1793
veterán
válasz Gaboman #21888 üzenetére
A nyúlósságot a cvt-re értem, főleg egy régi vágású motorhoz képest (tdm), ahol, ha elveszed a gázt, érzed a hajtáslánc terhelésváltását rendesen. Nem mondtam, hogy rosszak a nagyrobogók, városban mindennapi (ez fontos!) használatban a legjobbak, de én inkább azon küzdök, hogy ne kelljen mindennap bemenni a városba. A kényelem relatív, fiatal vagyok még, amire ráférek, azon elülök egy darabig, az biztos (bicikliztem már egyhuzamban 600 km-t, idén lenyomtam a Kinizsi 100at stb.).
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21892 üzenetére
Június utolsó hetében nem leszek itthon, előtte, utána ok.
Nekem úgy rémlik, hogy "új" kora óta ilyen az sh, persze mindennap használva nehezebben tűnik fel a változás. Amúgy ahogy a tiedet, úgy ezt is gyorsan meg lehet szokni, nagyon finoman adagolható, csak kisebb mozdulatokkal.
Az, hogy ki kinek köszön, elég random, én igazából megszokásból intettem, de annyira nem figyeltem a másik sh-st, a madisont figyelgettem. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21946 üzenetére
Én csak 1 éve járok autópályán, nagyjából a heti 10 útból 4-5-ször (ez kb. 15 km autópálya, sok 100-as szakasszal (ha jó kedvemben vagyok, végig 120-szal megyek óra szerint, ha nem, akkor gyorsabban), a maradék 15 itt is város és országút), azelőtt mindig Budakeszin mentem át, mert északabbra mentem mint most.
A váltogatás nekem egyáltalán nem zavaró (élvezem is, de ez egyénfüggő), nem kell olyan sokat. Minden másban egyetértek veled, főleg, hogy nincs sok kardános motor (főleg nem 600-as), a láncot meg 500 km-enként kenni kell, de inkább hamarabb, mert úgyis elkap valami nagyobb eső. A plexi se olyan magas, így a sisakot és a kabátot is tisztítani kell pár naponta (míg én tavaly az sh-val 10 ezer km-t mentem tiszta sisakkal és a robi plexije se nagyon koszolódott). Utcai cipővel nem nagyon lehet motorozni, utcai nadrágban se illik. Ami engem még zavar (vannak napok, amikor 3-4-5 helyen megállok a robival), az a nehezebb elindulás, tologatás, városban ez szopás.
Autópályán 130-nál 4500-at forog a tdm (ahogy más 1000 ccm körüli motor is, de a 600-asok inkább 6000-et).
Az biztos, hogy ha nem lenne az sh, a tdm-mel járnék minden nap és annyira nem szenvednék, de jobb ez így, sokkal olcsóbb is az sh-val egy km és nem csak a fogyasztás miatt. Ha nagyon tatásan mennék, kicsivel 5 liter alá lemenne a fogyasztás, túrán 4,5-et is tud fogyasztani a tádé, sőt, van akinek 4 alatt fogyaszt, de ő 2800 és 4000 között használja, én viszont nem szívesen váltom el 5-6 ezer alatt és 3 ezer alá nem engedem, ez nem egy tdi, hallatszik rajta, hogy 3500 és 6000 között szeret járni.
A legfőbb probléma kora tavasszal és késő ősszel van (vagy a geci 2019-es májusban). Ha nem akarja az ember, hogy az összes ízülete kipurcanjon idő előtt, akkor tucano híján fel kell csatolni mindenféle szörmét a nadrágra motoron, ami sok idő. Sokat sportolok, szeretném még élvezni, nemcsak a motorozást, így marad a robogó ingázni, de mondom, ha ez az sh elmegy egyszer, elég lesz egy 125-ös is a motor mellett, ez túl nagy luxus.(#21947) Econ: Ja, teljesen jó, nekem kicsit le kell hajolnom a nagy plexi mögött, hogy ne legyen szélzaj (immár 203 cm vagyok), de a 120-at kényelmesen tartja, felette kezd el nagyon pörögni. Nekem sajna 140-nél valami megálljt parancsol kb. egy éve (beszaggat a hajtás), így most már csak 139-ig megyek vele. Korábban tudott óra szerint 150-et is.
Egyszer ki kéne mérni a 120-as fogyasztását, csak nem szoktam olyan sokat egyben ennyit menni, az biztos, hogy nem 3,5 liter/100km, mert amíg nem autópályáztam, 3,3 literhez közelebb volt az átlagom, most meg már 3,5-re felhúzta egy év alatt az M1-es. Ráadásul heti 3 nap este 10 körül megyek haza Budakeszi felé, a kihalt városon keresztül, 80-90-nel Budapesten, utána az erdőben 70-nel, ott azért biztosan keveset fogyaszt és így ennyi az átlag...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Nekem is eltartott pár hónapig mire megszoktam, hogy előzgetnek a pályán az autók, mert ha óra szerint 140-nel megyek, akkor is gyorsabbak nálam, mindegy, mert a TESCO vonalában áll mind a 3 sáv, onnan jön a szokásos, hogy én előzöm őket.
Amúgy a tdm-mel se kényelmes az autópálya, noha nincs turbulencia a sisakomon, de szabad áramlás igen, szóval azért kicsit le akar szedni a motorról, bár ez igazán 150től zavaró, hosszú távon.
(#21949) kcsa: Ne aggódj, van még visszaút, apám az automata Africa Twin után vett újra lábváltós motort!
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21953 üzenetére
Budakeszire mész? Én is lassan megyek haza, jobb lett a hátulja szilenttől?
5%-ot csal kb. az órája, 145-nél 138-at írt a gps. Összesen egyszer mértem... a sebességjelzők is hasonlókat mutatnak az út mellett.
szerk.: egyezzünk ki 6%-ban, de lehet, hogy 7. Illene lemérni pontosabban, de hát ugye a sebességmérőm is analóg...
Igazából nem nézem annyira a sebességet (főleg mert ahhoz nekem lefele kell fordítanom a fejemet), a 120 is nagyjából annyi, szóval óra szerint kicsit több szokott lenni.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #21955 üzenetére
Kipróbálom ezt az RBiker rögzítő alkalmazást, plusz a garmin ma pont a karomon van, azzal is letrack-elem, beállok 120-ra az autópályán, aztán majd visszanézem otthon, mennyi az annyi. Amúgy felénk tényleg gyorsan mennek az autópályán, igyekeznek beállni a torlódásba... 130 felett mennek a legtöbben. Új autókkal nem nehéz.
-
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #21955 üzenetére
Visszavonom, többet csal, kb. 8,5%-ot. Az M1/M7 kivezetőn az autók mellett az órát figyeltem, próbáltam tartani a 120-at a mutató szerint (kb. az Auchan magasságáig sikerült). A karórám szerint és a mobilos RBiker app szerint is 110 km/h ez a valóságban. Így viszont a valós 130-at se futja már meg, hogy óra szerint 140-nél beszaggat (most a beszaggatás előtt elvettem, ami kicsit 140-nél kevesebb óra szerint és a vmax a gps szerint 127,5 km/h, RBiker). Igazából a sebességmérő csalása a legnagyobb biztonsági faktor motoron, ilyen sebességnél már sokat számít ez a 8,5%, főleg robogón (majd ha legközelebb megyek a tádéval, azt is lemérem ilyen gagyi módszerrel, mondjuk ott legalább a sebmérő digitális).
(#21958) DigitXT: Én közben már hazaértem, minek mész a budakeszi tesco-hoz, akciós valami? Az a Budaörs - Budakeszi út elég szar.
(#21959) Mosquito34: Június 9-én volt Balaton-felvidéken a Vespa világtalálkozó, lábon ilyen sokáig tart nekik a hazaút.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz Gaboman #21969 üzenetére
Na jó, de nem fair az összehasonlítás.
A cbf600 igaz, hogy ccm-ben egyezik, így kb. maximális nyomatékban is, de az a 4 hengeres motor sokkal pörgősebb karakterű, a vezérlése a felsőbb tartományra van hangolva. Amúgy meg, ha te lenyelezed az SW-t, az felvált az egekbe (még ha csak a névleges nyomatékcsúcsig is, de ott a nagyobb fordulaton sokkal nagyobb a teljesítmény, így a keréken jelentkező vonóerő is), ő meg akkor 60-nál (ha mondjuk hármasban hagyta), a 3500 körül forgó 4 hengeressel nem tud gyorsulni (ha azt vesszük, hogy kb. azonos a nyomaték, de fele a fordulatszám, akkor az fele teljesítményt jelent, innen meg már nincs min csodálkozni), egy ilyet 60-nál még bőven lehet egyesben nyektetni.
Nekem a cbf600 is nagy favorit, de tényleg kéri a fordulatot és a hangja se ilyen szép kispolszkis. TDM 60-nál 3-asban 3500-at forog, ha ott lenyelezed, NOHAB mozdony hanggal lódul, úgy emeli az orrát, hogy a tompított az egekbe világít. És talán mire visszavált az SW, addigra már még jobban összeszedi magát, de persze ez már 900 ccm, de ez is még lópikula.
A nyitott kipufogó amúgy sokszor hátrány, a tdm-nél pl hangolva van, a módosítás sokszor elrontja a gázlengést, a kisebb lánckerék kell is, úgyse megy az ember 150 felett egy idomos túramotorral sem.(#21970) DigitXT: Héé, lassú voltam.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Gaboman #21972 üzenetére
Nem azt mondom, hogy rossz, biztos király, hogy egy gázkar csutkázásra ott van rögtön 50 ló. Annyit akartam megemlíteni, hogy nem egyenlőek a feltételek. Egy ilyen cbf600 kb. 6000es fordulaton tud 50 lóerőt. 3000-es fordulaton meg 25-öt, ezért kell visszaváltani, ha lépni akarsz.
-
Burt1793
veterán
válasz Gaboman #21974 üzenetére
Persze jó tud lenni az automata a városban, ember és igényfüggő. Van aki szeret váltogatni, de ha futárszinten városi a használat, akkor nem jó a váltogatás. 2 éve van A jogsim, azelőtt A2-vel nem is vezettem váltós motort, csak az autós iskolánál egy 400-ast. Az elmúlt két évben kb. 1500-2000 km-t mentem szezononként váltós motorral, most 2 hónap alatt még 2000-et a tdm-mel és simán megy olyan magabiztosan, kényelmesen a váltás, hogy nem okoz gondot, gyakorlat kérdése (és az átlag motoros azért ennél többet megy, én csak most kezdem). Ennél az SW-nél már erősen elvész az a városi könnyedség. Én a 90 kilómmal és 202 centimmel úgy tologatom az sh-t, mint egy biciklit és az időjárásállóság mellett ez a második érv a robogó mellett.
Amúgy ma a cégnél összefutottam azzal a kollégával, aki sh150-essel nyomja. Elmesélte, hogy vett egy garis sh300-ast (2012-est), de folyton szét akart esni. A dream-ben volt a motor folyamatosan, ingyen szervizelték, de sose lett jó. Így egy idő után becserélte náluk egy 150-esre (ha már az előzővel is olyan jól járt). Mondja, hogy 2,5-et fogyaszt, 90 körül van az utazója (óra szerint ) és tetszik neki, hogy még 20 kg-mal könnyebb. Mondjuk ő napi 25 km-re használja összesen (én meg 60-ra, főleg most, persze nyáron nem minden nap...). Meg van vele elégedve, mondta, hogy majd kipróbálhatom, kíváncsi vagyok rá. Kérdeztem, hogy nem forog-e sokat a 300-ashoz képest, erre nem nagyon válaszolt, vagy nem értette a kérdést. Még annyit mondott, hogy a 300-as túl veszélyes, mert szinte mindenhova beférsz vele a nagyobb erő miatt. Nem akartam mondani, hogy motorral még több helyre beférek (amúgy neki is van motorja, arról már nem beszéltünk).
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Gaboman #21977 üzenetére
Láttam a motoros csoportban a felhívásodat, sajnos nem értem rá, plusz múlt héten a bakonyban volt tdm találkozó, mentem aznap 500 km-t a Gerecsében, Vértesben, Bakonyban, Balaton-felvidéken, nagyon jó volt. A következő héten nyaralás lesz, de július első 2/3-ában melózom, így hétvégenként megy majd a motorozás. Én zsír új Road3-as gumikkal vettem a mocit idén, a BajnaHéreg-en le is jártam mindkét oldalát! Robogóval is el kéne menni, mert néha megszólnak, hogy használatlan a két széle, pedig a robin is jó gumi van (Angel Scooter, van bennük 12 ezer, de még tutik), de a bejárás közben nem lehet akkorát kanyarodni.
-
Burt1793
veterán
válasz Gaboman #21979 üzenetére
Az szívás, nekem nincs ilyen bajom, 500 km után úgy szálltam le a motorról, hogy na, ma nem csináltam semmit (de nem gáz, mert én Budapest mellett vagyok, nekem még le kell jutnom hozzátok). Apám aznap 1100 km feletti távot ment mocival, bejárt pár hágót a dolomitokban (amiken az út 8 m-es hófallal van szegélyezve). Áprilisi a motorja és van benne már 10 ezer km.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #22005 üzenetére
Ezt nem tudom, csak tippelem, de a dugattyú átmérők között is lehet különbség. Ha nagyobb az adott dugattyú (felület), akkor több erőt tud átvinni. Az viszont igaz, hogy két tárcsa az dupla hűtési felület.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #22045 üzenetére
Dobogókő felé a futóműszilentedet tudod koptatni, nem a gumi szélét, olyan szar az út.
A mostani sisakodhoz nincs "felújító"' szett (szivacsokkal, tömítésekkel)? Nekem C3 pro sisakom van, ehhez van. Szeretem, jó sisak, csendes, praktikus, a C4 pro ugyanezt tudja, csak szűkebb fejre van méretezve a tömése, viszont robogóhoz, nagyplexi mögé felesleges egy ilyen sisakot a mindennapokban koptatni (bár neked nincs ekkora plexid fent), motoron viszont tökéletes. Értelmet nyer a sok helyzetbe állítható szellőzése, vagy hogy egy karral azonnal lejön a plexije tisztításhoz.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #22059 üzenetére
Természetesen nem én vettem egy 500 euros sisakot, apám régi sisakja volt ez a schubert, amikor kijött a típus, akkor megvette (még nem volt basic és pro variáns, szóval ez a mai pro-nak felel meg). Tehát ez egy 8-9 éves sisak sztem (kb.). Vettem bele ilyen felújító szettet, de azt is már 4 éve, éppen ausztriában voltam, a bécsi Louis-ban. Ennél olcsóbb volt és megérte. Lehet, hogy nem olyan biztonságos ez a sisak már, de talán még így is jobb, mint egy low budget (csendességre biztosan). Amúgy apám túrázásra használta csak, szóval a sok km, de viszonylag gyorsan ment bele.
Ma itt maradtam a városban, a motor meg a mélygarázsban. Szóval tegnap a tádéval jöttem be, délután megyek vele haza. Reggel megnéztem, hogy megvan-e még. Itt most egy sh150, egy piaggio beverly 500, egy ducati, egy aprilia tuono és egy dl650 van, plusz az enyém. Szóval le vannak maradva a robogók.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #22063 üzenetére
Nem próbáltam más jó sisakot a c3on kívűl, csak sokkal szarabbakat, de persze biztos van konkurenciája, viszont azt tényként kezeli nagyjából mindenki, hogy nagyon csendesek. Mackó se szidta, nekem nem rémlik. Nagyjából az összes túrázó fele ilyen sisakot használ, a bmw-seknek szinte kötelező. 😃 Apám be szokott tenni füldugót, de ő napi 800 km-nél nem sokszor megy kevesebbet (és nem autópályán, szóval az 10 óra motorozás!), ő sok sisakot próbált és a c3 után is c3 pro-t vett, a c4 neki nem volt kényelmes.
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #22075 üzenetére
Pont a túramotorosokról beszéltem az előbb, de hagyjuk. Zárt sisakot igazi túrázó nem vesz magának, sztem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest