-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12978 üzenetére
Családban van 3 Honda Jazz (nem a kiscsaládban ), mindegyik generációból egy. Mindegyik hibátlanul teszi a dolgát, az első generációs is újként került hozzánk, egyszer 40 ezret ment olajcsere nélkül sajnos, 13 éves, 190 ezer kilométer van benne, semmi baja (jó, a rádió antennája szar, így nem szól, de úgyis cd-t hallgat a tulaj). A második generációs 5 éves, 100ezer km-rel, kötelező olajcserék kellettek csak természetesen, ahogy az első generációsnál is. Az új meg még csak 1 hónapos. Bevált, a többihez képest olcsóbb az új ára és tud mindent amit kell, alacsony fogyasztással. Női tulaja van mindháromnak, sokat nem foglalkoznak az autóval, beleülnek és mennek, nem rohadt le egyik se, nem félnek ilyesmitől. Én se szeretem ezt a típust, de el kell ismerni, hogy jó.
Láncolajozóval fel kell szerelni a láncos motort és akkor nem kell vele bénázni (feltéve, hogy nem terepen használod, mert ugye akkor poros lesz), de persze én se olajoznám szívesen a bejárós motoron a láncot, hétköznapokon használom csak a robogót, az 5 nap alatt minden héten belemegy 300 km úgy, hogy csak tankolni kell és havonta lecsapatom nagynyomásúval. Így megy ez február végétől november közepéig.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13026 üzenetére
Ma befele egy BMW robogó mögött jöttem, ment rendesen. De városban nem tudott értelmesen gyorsabban menni, illetve így is bőven gyorsabban mentünk, mint kéne. Amúgy az új africa twin, az ezres két hengeres motorjával fogyaszt 6 litert nem lassan menve, viszont kevesebb, mint 4 másodperc kell neki 100ig és utána se torpan meg. Szerinem van egy határ, ami felett érdemes kategóriát lépni méretben, mert nem lehet többet kihozni a "jelenlegiből".
Persze nekem a robogózás csak közlekedés, így is unom már május végén, pedig még csak 3 hónapja van szezon. Heti majdnem 300 km, ebből 100 országút. -
-
Burt1793
veterán
Csinálják csak! Már múltkor is beszéltünk erről, engem sokkal jobban zavarnak a rendszám nélküli 80-90-nel száguldozók és piros lámpán átmenők, mint a biciklisek.
Az ilyen rendszám nélküliek engem is gyorshajtásra késztetnek, mivel a lelkemnek fáj, ha hagyom, hogy megelőzzenek. Ha jön egy normális motoros, akin látom, hogy gyorsabb, szó nélkül elengedem, egy ilyen viszont rendesen felidegesít és gyorsítok...(#13061) kcsa: Tudom, a biciklis annyira nem zavar, ő legalább nem pöfékel, ha balesetveszélyesen megy át a piroson, akkor rá is mérges vagyok, de ha csak átcsorog a buszsávon úgy, hogy jól láthatóan nem jön semmi, az nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Jól néz ki, mosolyt csal az arcra, köszi. Tegnap gyorsultam egyet pirostól pirosig egy rendszám nélküli, jó drágának tűnő Gilera nem tudom mivel. Csillogott, villogott. Muszáj volt gyorsulnom, mert nagyon akarta a gyerek. Mentünk rendesen, maximum egy robogónyira volt lemaradva tőlem végig... persze valami szar dob is volt rajta, aminek köszönhetően már a Blahán hallották, hogy a Corvinnál kilövünk. Hol vannak a rendőrök?
-
Burt1793
veterán
Kell nekem is egy kamera. Az a baj, hogy kicsit gáz levenni egy kamerás sisakot szerintem.
Én nem dudálom le a figyelmetlenebbet, ha nagyon durva dolgot csinálnak, akkor mutatok egy hüvelykujjat felfelé.
Ma egy faszi a vadi új X5-ösével sávot váltott, oda jött, ahol én mentem, index nélkül, miközben mentem volna el mellette, persze fejhez tartva telefonált, lehet, hogy feláras a kihangosító 2016-ban, neki arra már nem futotta, jó lett volna ezt felvenni pl.A kamerával kb. 2 órákat lehet felvenni ugye? Naponta töltöd és lemented a videót, ha valami érdekes volt? Lehet, hogy bevállalok egy SJCAM-ot, az 5000-es az ajánlott? Sisakhoz mivel rögzíted (adnak hozzá cuccot?)? A sisakot a dobozban tárolom, befér a dobozba a kameratartóval együtt?
-
Burt1793
veterán
Hogy érted, hogy az adott jelenetet? Nem egy fájlba ment egy felvételt? Hova fejlődik a technika.
A lényeg, hogy 140-nél se essen le, sisak oldalára szeretném rakni, ha a tetejére raknám, karcolná a csillagokat. Vagy esetleg az állvédő részre... a lényeg, hogy a sebességmérő ne látszódjon.
Megnézem akkor ezt az M10+-t.
Köszi a fáradozást.(#13093) bogyo112: Vannak olyan pillanatok, amiket nem elég egyszer végignézni. Videót vagdosni nem nagyon lesz időm, de ha van a kamerának saját szerkesztője, akkor pár perc, az még belefér, gyorsan lementem, ami érdekes és kész.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
És most is ezt az M10+-t vennéd? Nem szeretnék nagyon belemenni a témába, most gyorsba meg is rendelek valamit, már régebbi vágyam.
42-ért árulják.Vagy egy ilyet? Puszta paraméterekben gyengébbnek tűnik ez a gopro, de iphone-t sem a csupasz számok miatt vesz az ember...
70-nél többet nem adok egy ilyenért, de ez még belefér, viszont, ha tudja nagyjából ugyanazt a 42 ezres, akkor azt venném.[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13150 üzenetére
Igen, azon én is csodálkoztam (reméljük a jóval 110 felett az neki az óra szerint 115 ), 27 lóerővel, gyári "beállításokkal" óra szerint 145-tel tud menni nagy plexivel az Sh, ami a valóságban 138. Plexi nélkül se gyorsabb velem, de egy kisebb emberrel biztosan.
(#13153) Hauptmann: Ez nem japánbuzulás és nem megy a japánbuzulás, sok hülyeséget írnak, nem kell készpénznek venni amit látsz, persze sajnos sokan ezt nem tudják. De majd meglepődnek, amikor próba nélkül vesznek egy ilyen robogót például...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #13157 üzenetére
Sose mondták a honda dízelére, hogy a világlegjobbja. A japánok nem is nagyon tudnak igazán jó dízelt csinálni, mivel náluk nem raknak ilyen motort a szgk-ba.
Minden dízel sok káros anyagot tud kibocsátani, ha nem a NEDC ciklusban nézed őket, de ez a benzinesre is igaz. Szoftverrel, szándékosan csak a vw csalt. Érzésre és fogyasztásra nekem jobbnak tűnik egy nagyjából új vw 2.0 tdi, mint egy új japán 1.6 bitrubó (honda) vagy 2.2 biturbó (mazda) tdi. A németeknek azért mégiscsak fontosabb a tdi.(#13158) kcsa: Ijesztően jól megy 60 és 90 között.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
Komoly, nekem szinte külső hőmérséklettől függetlenül 2 km (5 perc menetidő) kell lassan gurulgatva (30-as övezet, majd kis 50-es szakasz) ahhoz, hogy a hűtővíz beálljon a szokásos helyére.
A kamera nem loop üzemmódban is rávesz a legrégebbi felvételre, ha betelt már a kártya? Vagy mindig törölgetnem kell a dolgokat?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Teletankolni az SH-t is szívás, én háromszor újra ráeresztem a benzint az első automatikus kattanás után. Úgy már nagyjából tele lesz, és ilyenkor majdnem plusz egy liter belemegy. Mindig ugyanígy próbálok tankolni, plusz mivel minden tankolást mérek, kiszűrődik a hiba. 3,6l/100km-nél nem nagyon tudok nagyobb fogyasztást csinálni vele, konstans nyélgáz autópályán biztos elkérne 4,5 litert 100 km-en, de olyat még sose csináltam, idén már nincs is rajta Pest megye matrica, tavaly még volt, de kb. 5ször használtam.
Ui.: Azért 180 km egy seggel, 130-cal ilyen nagyobb robogóval is totál szívás. Az a hang, ami nyélgázon 130-nál kijön a kipufogóból nagyon nyugtató. Ehhez már kell a Schuberth C3 sisak fülvédővel. Nekem a derekam beadná a kulcsot, ha egyenes háttal ülök, akkor a nagyplexi a sisakra dobja a menetszelet, hála a magasságomnak, görnyedve kell mennem nagy tempónál, ha nem akarok turbulens légáramot a pofámba, kellemes bubogással. Lassan leveszem a plexit és akkor a sisak töri a szelet.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #13271 üzenetére
Bocs, ezt úgy értettem, hogy a motor hangos(abb), nem feltétlenül a kipufogó. Nagyon csendes ez a robogó, nincs semmi hibája, amúgy is csak 5 éves és 25 ezer km van benne. A motor max sebességnél már eléggé forog, bőven jobban, mint amit egy 60 nyélgáznál el lehet érni, hiszen minden beállítás gyári. Egyáltalán nem forogja szét magát óra szerinti 120 alatt, nyomatékból megyek vele amúgy is, folyamatos nyelezéssel se megy sokkal jobban, viszont feleslegesen több lenne a fogyasztás és többet kéne fékezni is.
Ui.: Nagy sebességnél amikor forog a motor rendesen, jóval fémesebb lesz a hangja, és ez részben a kipufogóból jön, szóval igazából nem is mondtam akkora hülyeséget szerintem.
(#13272) DigitXT: Látom még mindig szeretsz, még gps-es képet is töltöttem fel, hogy óra szerint 145-tel megyek éppen, ami 138 gps szerint. Ha nincs rossz idő, akkor a lakott területen kívüli szakaszon a hosszabb egyenesekben mindig megvan a vmax, mert már unom a nem városi robogózást.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13284 üzenetére
Úgy lehet nyomatékból menni, hogy az amúgy is nyomatékot kihasználó, kis fogyasztásra hangolt motort se kínzom felesleges nyélgázas gyorsulásokkal az egy másodperccel rövidebb gyorsításokért.
Ha tudnád, hogy milyen egy közlekedésre hangolt robogó, lehet, hogy nem kötnél bele feleslegesen. Én azt érzem nyomatékból menésnek, amikor viszonylag alacsonyan marad a fordulat, de közben szépen gyorsul a járgány. Ellentétben az itt látott videókkal, amiken nagyobb gázadáskor rögtön ugrik az egekbe a fordulat.Amúgy meg minden relatív, nem jelent semmi különlegeset az, hogy többet pörög 120 felett, mint alatta, olyan, mint az, hogy egy dízel autó 130nál kétezret forog, arra 130 alatt azt mondod, hogy nagy fordulatszám, de annál a tempónál már "kell".
Sajna nincs fordulatszámmérőm.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13286 üzenetére
Mivel nincs fordulatszámmérőm, így ezt tényleg nem lehet biztosan cáfolni. Az biztosan hallható, hogy 120 felett többet pörög, mint alatta. Ezt a teljesítménygörbét már láttam, éppen ezért gondoltam azt, hogy 120 felett tud csak gyári beállításokkal 27 lóerőt, az alatt nem tud 8000nél többet forogni. És tényleg csak hangra tudom azt mondani, hogy mivel nem húzok nyélgázt a városban, csak ha necces az előzés, ezért mondjuk 5-6 ezernél nem nagyon forog többet (hang alapján) és erre mondom azt, hogy nyomatékból megy.
Nehogy azt hidd, hogy megtorpan, mondom, nincs semmi probléma a robival, olyan, mint az új és akkor se volt rossz. Nyugodtan kipróbálhatod, ha szeretnéd. Csak emiatt fordulatszámmérőt nrm rakok rá, max valami bluetoothos obdre köthető eszközt, amivel utána mobilon látom az infót.
Nem féltem max sebességnél, mert egy percnél nincs lehetőségem tovább "kínozni", mivel beérek a városba. Megint csak azt tudom.mondani, hogy ez a fémes, máskor nem hallható hang olyan, mint a te robogódnál a nyélgáz 50nél, mivel abban ugyebár módosítva van a variátor. Szerintem az enyémnél erre nincs szükség. Így is bőven erős, feleslegesen szétforogná csak magát a motor, amitől csak hamarabb öregszik, jobban igénybeveszi a hajtást és a fogyasztást is növeli. Ami 3,5 alatt van, de nem zavarna, ha több lenne.Ui.: nem a lassú tempó miatt unom a robogózást, hanem azért, mert sokat megyek, ugyanott, így monoton. Gyorsabban is unalmas lenne. 😃 ha később is sokat kell majd nagyvárosba járnom, veszek egy tmaxot. Motor a városban nem lenne nekem praktikus, mivel esőben, hidegben is megyek, így szétfagynának a lábaim, órákat öltözködni se szeretnék indulás előtt és után.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Kár, hogy nincs, ebből is látszik, hogy milyen környezetszennyező ez a robogó , ehhez még egy kis mókolás, hogy gyorsabban menjen és hamarabb "elkopjon", felér egy euro1-es bkv ikarus-szal.
Na ez az, elfogy az áttétel, de szerinted olyankor 9000 (mondjuk end rpm az 9100) fölé pörög? Azaz már csökken a teljesítmény is?
Én magamban így mentettem el a fordulatszám értékeket hang alapján (csak úgy):
Alapjárat 1500
Gurulás 50-nel 3000
Gurulás 80-nal (ilyenkor már hallhatóan magasabb, de nem vészes) 5000
Gurulás 100-nál (ilyenkor még nagyon kulturált, e fölött kezd elfogyni az áttétel, vagy csak kell a 20+ ló) 6500
Gurulás 120-nál 8000
Gurulás 145-nél 9000
Gyorsítás 0nál fülre felbőg, aztán amikor zár a kuplung leesik kicsit a fordulatszám, max 5000-et tudnék mondani.Majd ma a kamerával megpróbálom felvenni, hogy milyen.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13292 üzenetére
Most utoljára tényleg dízelben láttam fordulatszámmérőt, de közvetlenül előtte benzinesben, ami ráadásul cvt-s (honda jazz). Érdekelne a fordulatszámom, ezért határoztam meg magamnak "random" értékeket, felrakom a kamerára a hangot átengedő tokot és megmutatom a videót.
Ezt a lassú tempónál megtorpanást nem tudom honnan vetted, nem mondtam ilyet. Igen, hidegen máshogy, néha túl hamar zár a kuplung, de ez az első 2 percben zavaró és tudom, hogy ilyen, de erről nem is beszéltünk. Üzemszerűen elég jól indul. Persze azért az a 180-as gilera nem sokkal maradt le, de végig mögöttem volt, arra azt mondtátok, hogy sportos robi. Én csak ezzel tudok jelezni valamit, de ha Budakeszin laksz, tényleg kipróbálhatod, tudom te a másik irányba (Budaörs felé) jársz, ezért nem találkoztunk sosem, pedig szoktam nézni a robogókat, ilyen Malagutit még nem láttam.Szerkre: Amúgy ha megszokod a mai euro6-os tdi-k vezetését (1200-1400-on mész vele, ahol akkora a turbólyuk, mint egy előzés, ha visszaváltasz ), akkor egy ilyen robogó nagyon rugalmasnak tűnik, persze ez így nagyon csalóka. Viszont ez a tavalyi, talán már nem csalós (elvileg nem) vw 2.0 tdi olyan irgalmatlanul keveset tud fogyasztani, hogy öröm nézni (nem többet, mint a te robogód ). Erősen klímázva, a városban 6,5 az már nagyon soknak számít, persze itt is sokat számít, hogy ki hol használja, én dugóban motorozom, szóval ja a 6,5 az nem a csúcsforgalomban mért fogyasztás, olyan nem szoktam tartósan menni autóval.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Értem, egyszer összefuthatnánk, szívesen megnézném, hogy van-e különbség a két sh között, a családban volt egy olyan generációs sh, mint a tiéd, sok különbség asszem nem volt, de azt én nem használtam hosszabb távokon. Azt néztem, hogy az új picit kevesebb lóerős, biztos euro szintet lépett és reszeltek rajta, jobb lett a hatásfok, stb. A széria LED-es első lámpa nagyon vagány, a hátsó már nem annyira.
-
Burt1793
veterán
válasz Burt1793 #13293 üzenetére
Sajnos 30 felett minden jelentősebb hangot kiírt a kamera, a szélzaj se nagy, de a motor se hallatszik...
Volt egy kellemes helyzet, kis sebességnél, de nem lehet kivenni, hogy mit mondtam. Azért kellemesen 4 gb-os egy fél órás felvétel, amit nem nagyon töltök fel sehova szerintem...(#13316) Hauptmann: Nem ismerem ilyen mélyen az accordot, minden ilyet fenntartásokkal kell kezelni, de biztosan van igazság abban, amit állít.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Jujj, nagyon durva eset szegény Kőbájker, egyszer-kétszer szerepelt az égéstérben (ha hallottad volna a dumáját, be se regisztrálsz az oldalára ). A Vályi Pistával régebben nem volt semmi gond, mostanra viszont tényleg nagyon fel tud idegesíteni a fb kommentjeivel és a zseniális stílusával a cikkeiben.
Amúgy ez nem szakportál, nagyon nem. Két bölcsész alapította, azóta belekerült a csapatba pár gépészmérnök (Stump Bandi, Papp Tibi), de ők jóval nagyobb csendben vannak.
Az új motoros tesztíró is furcsa egy kicsit, depis gyerek...A lényeg: nagyon nem kell készpénznek venni a szavaikat, aki ezt nem tudja, az legalább akkorát hibázik, mint ők.
Ohh, mit össze nem rizsázott most a Vályi a Bálna merci kapcsán... "Ez egy tökéletes típus, csak ez a konkrét példány van szar állapotban", költi rá a milliókat, közben nem működik és a legjobb, hogy dicséri, illetve még most is azt mondta (most hogy eladja), hogy szerencséje volt a kocsival.
(#13330) DigitXT: A centizgetés, ide-oda szlalomozás a kedvencem a robogózásban, ezt az egyet nem tudom megunni. Pl.: inkább a Városmajoron megyek keresztül, mintsem a Szilágyin (mondjuk ott, ha van egy busz a buszsávban, nem lehet elférni mellette).
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13334 üzenetére
Amúgy arra megyek a János kórháznál, amerre zöld a lámpa, a Széll Kálmán tér felé lassabb időben, még úgy is, hogy 90-re fel kell gyorsítani, hogy az első lámpa zöld legyen. Ja és ahogy jövök a Budagyöngye felől, mindig a Városmajor felé zöld, kivéve, ha beragadok valami miatt, olyankor már a Kalef felé.
El lehet férni úgy is, hogy jönnek szembe, feltéve, hogy lehúzódnak, ha meg mennek 40-50-nel, akkor csak abban az esetben előzök, ha nem jönnek szembe. Készül a videó tegnapról, ha már belekezdtem, hang nem hallatszik és nincs is benne sok érdekesség, de ha már foglalkoztam vele, befejezem. A PC dolgozik, jót tesz neki a mozgás, 10% fölé úgyse szoktam hajtani a procit, legutóbb a gta5-öt élvezhette bő egy éve. -
Burt1793
veterán
Na megvan, 3:50-nél van egy kis megcsúszás a kereszteződés utáni kigyorsításkor, a legvégén meg egy furgon és egy Porsche közé kis híján beszorultam. Ezzel most egy jó időre ráuntam a videózásra. Ennél sokkal eseménytelenebbek az útjaim...
A videó
A gyorsított részek nagyon rázkódnak, így teljesen élvezhetetlen, lassítva viszont 20 perc lenne.(#13341) DigitXT: Budakeszin az Erkel utcánál a kereszteződésben fordultam balra (ahogy a videón is), csak nem lentről jöttem, így nagyobb volt a tempó, láttam, hogy még zöld, gyorsítottam, a kereszteződésben meg álltak az autók, fékeztem, a fehér aszfalton nem volt sok tapadás, úgyhogy inkább elengedtem és kanyarodtam. Azóta tudom, hogy a zöldért nem éri meg kockáztatni. Szerencsére eddig mindenre baj nélkül jöttem rá.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13343 üzenetére
Igen, azt ki kellett volna vágni, mindegy, úgyse nézik meg sokan és úgy tudtam, hogy ilyet fel lehet venni. Jobb lett.volna kivágni, csak nem akartam megszakítani. Nem ezt hívtam centizésnek, most lett vége a szorgalmi időszaknak, így már nem nagyon járok be. Ahogy láthatod az időpontot a sarokban, ez nem reggeli felvétel. A Városmajorban szinte állnak az autók általában, olyankor pont el lehet férni köztük, azt hívom centizésnek. Az első rész 10 km, van, hogy kell előzni, de robogóval tényleg unalmas.
Sisak nyitható, ha boltba beugrom, akkor se szoktam levenni, eddig még senki se szólt. Látszik rendesen a fejem és a motoron van rendszám. 😃
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #13364 üzenetére
Ez pont egy nagyon kellemes, eseménytelen, menet volt, üresek voltak az utak, nem értem, hogy ki dudált volna le? (Hányadik percre gondolsz?)
Nem vagyok "Jazz szerető", bár nincs vele bajom, olyan sok kis autót nem ismerek, ebbe éppen beférek.(#13363) kcsa: Vészleállítóból annyi van, mint a nyű Ha a piros gomb is bedöglene, csak hajtsd ki az oldalsó kitámasztót, ha letörik, még mindig ott a kulcs. Tempomat nagyon jó lenne esténként az erdőben, stabil 70-re be lehetne lőni és két kézzel a féken várhatnám a vadakat.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #13384 üzenetére
Sokszor a Hungárián jön rám a tankolhatnék, egy Agip kút esik útba a Puskás felé délről érkezve, az esetek harmadában ott tankoltam idén. Semmi különbség (kevesebb, mint 10%, és én inkább az esős/hideg időszakoknál érzem a kisebb fogyasztást, olyankor nem húzom neki annyira) nem látszik a fogyasztásban persze lehet, hogy pont az Agip-osok húzzák felfelé.
(#13387) DigitXT: Jól van, azért zebrán nem nehéz csúsztatni a kereket, volt, hogy unatkoztam a pirosnál, és a megállást jelző vonalon volt a hátsó kerék, első féket húzva burn out-oltam, füst nélkül.
Mennyire hihető az a 30 ezer km egy 13 éves robogónál?
Fékezni az SH-val már csak azért sem kell ilyen országúton, mert nagyon erős a motorfék vagy a motor tehetetlensége, nem tudom. Egyenesekben óra szerint 130 nem ritka ott az erdőben, nagyobb kanyarok előtt elengedem a gázt és lelassulok mondjuk 100-ra.
A városban viszont értelmetlen a nyelezés, max fél gázzal gyorsítok, úgyis gyorsan megvan a 70, 50 helyett. Egyre többször csúszik meg nekem a hátsó gyorsításkor, kanyarokban stb. nézegetem a profilt, a nyomást, minden rendben, szóval valszeg csak gyorsabban megyek a kelleténél.
Látom a forza kapott szép fordulatszámmérőt, kár, hogy az sh ilyen budget típus... Lehet, hogy a blokk ugyanaz a kettőben, ha van valakinek ilyen 300-as forzája, mondja már meg, hogy mennyit pörög 10,20, 30, 40, 50, 60... -nál, és hogy mennyire pörgeti fel a motort 50 nyélgáznál mondjuk.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13390 üzenetére
Természetesen "nyelezem" városban is, ha nagyon akarok gyorsulni.
A Hodna Jazz (autó) is ezért jó, büntetlenül nyelezheted, nem lesz túl gyors.
Nem érzem semminek se a hiányát így gyári állapotban sem, a fordulatszámmérővel az a baj, hogy nem fér el a műszerfalon, pluszban odatenni meg elég gagyinak tűnik, de tényleg kéne.
Vizes úton Budakeszin az Erkel környékén nézegettem a tapadást a fehér aszfalton, tényleg jég közeli, olyanokat lehet farolni, hogy fülig ér a szám. Az a furcsa, hogy alig érződik a motoron, hogy éppen nincs tapadás, csak csúsztam lassulás nélkül.(#13395) kcsa: 2013-as misi sziti grip.
-
Burt1793
veterán
Akkor csak gyorsan megyek és egy kis sodródástól megijedek, ez van, majd belejövök.
Egyszer volt olyan országúton, hogy egy nagyobb jobb kanyarban, 100 körül már a kanyarban húztam a nyélgázt, kicsit lejtett is az út, megindult a hátulja a felező felé, jöttek is szembe... kicsit felegyenesedtem, fékeztem a hátsóval és el tudtam kanyarodni, szerencsére csak a helyzetek után vagyok ijedt, közben egészen hidegvérrel, gondolkodva tudok cselekedni. Az ehhez hasonló dolgok visszarántanak, próbálok óvatosan menni, csak nem jön össze mindig. Ekkor is fáradt voltam, nem aludtam semmit, reggel be kellett ugranom egy leadás miatt. -
Burt1793
veterán
Gondolom biztonságtechnikai okokból lassít úgy, mint egy nagymotor 8ezres fordulaton. Komolyan mondom, 2 decivel simán kevesebbet fogyasztana, ha kicsit szabadabban futna.
Budakeszin a főúton, a mozdonytól elkezdek gurulni mondjuk 50-nel és minimálisan még ott is lassul. Autóval kettesben is simán gyorsul gurulva. Szerintem egyesben tud ilyen egy sima kis benzines autó.
Amúgy az is lehet, hogy egy ilyen viszonylag nagy hengeres, könnyű motorból ezt lehet kihozni.
Az más kérdés, hogy a cvt-s honda jazz a másik oldala ennek az érmének, az ha nem adsz gázt és éppen nyugisan vezettél, rögtön leviszi a fordulatot ezerre, lejtőn is, még akkor is, ha fékezel. Az se jó. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13410 üzenetére
Természetesen nincs olyan brutál motorfék, csak azt mondom, hogy nagyobb lejtőkön se gyorsul. Mivel négyütemű, biztos vagyok benne, hogy nem lesz baja a gurulástól, de mivel úgyis nagyon lassul, folyamatosan húzni kell a gázt, így nehéz a jobb tükröt állítgatni. Most utassal mentem egy 50 km-t (+90 kg), meg se látszott a fogyasztáson, húztam neki, cserébe fele annyira se ment, viszont a tükrön akartam állítani, mert egy kicsit előrébb csúszva ültem. Úgy ült szegény robi, gázadásra látványosan felemelkedett az eleje, ilyen durván egyedül menve nem emeli meg az a pár ló. Hiába, ketten együtt majdnem 200 kg-t kiteszünk.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest