Új hozzászólás Aktív témák

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz huszi.gyb #8354 üzenetére

    Úgy tűnik, az én "szopóroller-sagám" is a végéhez közeledik, megoldottam a kínai karburátorok rejtélyét, összefoglalom a lényeget "tömören": :DDD
    Szóval vasárnap délelőtt elméletben megtaláltam a megoldást, délután kilógtam szerelgetni a szobából (nejem minden rosszallása ellenére, főleg hogy 39 fokos lázam volt, egy hete ki sem látszom az influenzából) majd kikönyörögtem fél ötkor, hogy tíz percre hadd menjek el egy próbakörre.
    A gépet csurig tankoltam az ÖMV-nél, majd elindultam délre... ;] Este háromnegyed 8-kor értem haza, 162 km-es önfeledt motorozás, és egy újabb csurig tankolás után. Nejem ki akart herélni (bár az én koromban ennek már sok jelentősége úgysem lenne), mert bocsánatkérések helyett csak a fültől fülig vigyort láthatta rajtam. Ja, meg a lázat...
    Szóval a legvégén folytatva: 80-90 km/h-s, tehát (B)nem(/B) végig nyélgázas, hanem túrás menet után pontosan 4,33 liter benya fért a tankba, a többit számoljátok ki! ;-)
    Na szóval: alapjárat az továbbra is mesébe illő (hol volt, hol nem), viszont soha nem torpan, nem rángat, nagyon szép simán megy minden tartományban (finomabb a motor hangja is, mint eddig bármikor), bár a kínai karbikkal eddig tapasztalt felső fordulaton jelentkező "nagy menése" is eltűnt. 4.-ben 95 km/h körül van a vége óra szerint, az 5. viszont harmatgyenge, gyakorlatilag megtartja a sebességet. Erős szembe szélben 4.-ben stabil 90km/h, 5.-ben csak 75... :(((
    Jó, ahol hátszél volt, ott azért a 105-110 is össze jött, de csak pillanatokig kínoztam, inkább csak nyugisan motorozgattam a falvak közötti kanyargós utakon. (óra sz. 80-90, ez GPS kb. 4-gyel kevesebb, de most nem volt nálam)
    Lényeg a lényeg: vasárnap reggel - végső kétségbeesésemben az eddigi totális kudarc miatt - leszereljem a motorról a 2 kínai karbit, és behoztam a lakásba. Szétszedtem őket pozdorjára, ugyanezt tettem a 2 eredeti Keihinnel is. És mértem. Sokat. Mindent.
    Az eddigi totális kudarc röviden: a kínai karbik még a gyári állapotukban (saját úszójával, saját, szép nagy, legalább 80-as főfúvókájával) adta egyáltalán a "legjobb" (legkevésbé rossz, de legalább gurulni lehet vele) eredményt, ami összefoglalva: olyan-amilyen alapjárat, fölötte egy brutális lyuk egészen félgázig, majd félgáztól egy nagyon harapós, pörgős jelleg. Már, ha egyáltalán sikerült a motorral elindulni. Csutkagáz, csúsztatott kuplung, lábbal besegítés, különben azonnal lefullad. Ezen a súbertű helyzete sem változtatott igazán, a legdúsabbra állítva is művészet volt a géppel elindulni, bár így váltásokkor kevésbé torpant legalább. Érdekes viszont, hogy a motort nagyon kínozva sem volt elképesztően nagy a fogyasztás, szóval a főfúvóka nagyjából helyes lehetett. De akkor hol a gond?!
    A méregetések eredményei: a karbiház öntvények megmunkált, "működő" felületei teljesen azonosak a Keihinben, meg a - nagyobb - kínai utánzatban is. Akkor ugye hol a disznóság?!
    Berakok egy képet ide az eredeti Keihin keverőcsövéről (féklevegő-fúvóka, na!), majd másodiknak a kínai változatét:

    Szóval a Keihinen 0,40mm-es levegőfuratok (gyárilag 58-as illetve 62-es főfuvihoz), szép egyenletesen elosztva, a kínaiban meg 0,90-esek (!!!) random összevissza (jelzés nélküli, de legalább 80-as fúvókához).
    Az előbbi még mindig nem indokolná, hogy a súbertű helyzetének változtatásával gyakorlatilag semmit nem szűnik a lyuk az alapjárat fölött, a motor kicsi gázra mindenképpen meg akar állni. Na ekkor vettem szemügyre magukat a tűket, érdemes volt: a 2 tű hossza természetesen eltérő (hiszen a súber útja is nagyobb a kínaiban a nagyobb torokméret miatt), de legalább a kezdő átmérőjük és a kúposságuk azonos, tehát elméletben csereszabatosak.
    Na ekkor jöttem rá a disznóságra, és kezdtem el csúnya szavakat mondani, hogy a kínai konstruktőr anyukája biztosan csuklott: ha a kínai súbertű középállásban van, akkor a súber legaljától mérve még 8 mm-nyi szakaszon a tű hengeres, nem kúpos!!! :Y Huzigálhattam én bármelyik rovátkába a tűt, rakhattam bármekkora főfúvókát, még a legfelső állásban is volt legalább 5mm-nyi hengeres szakasz, magyarul gázadásra csak a "levegőt engedtem be" a motorba, benzin nélkül! Na ezért volt sz*r! Ez a tű nem ebbe a karburátorba való.
    Beleraktam a Keihin - rövidebb, de a "tövétől" kúpos - tűit a kínai karbikba (a kínai keverőcsővel és a nagy fúvókákkal), mindjárt el lehetett indulni a motorral, de az egész darabos volt, nem akart "össze állni". Gyors 20 km-es próbakör: megy, de kormol, és fogyaszt mint állat, szemmel láthatóan zuhan a benzinszintem. Erős, de mégis brutálisan rossz vele motorozni.

    Ekkor álltam neki karburátort "tervezni", átépíteni, és jelentem, sikerült! :K

    Tehát: sok-sok számolgatás, és a szomszéd - gázégőkhöz használt - fúvóka fúró- és dörzsár készletének kölcsön kunyerálása után bele vágtam a műtétbe: a Keihin 0,40 -es furatokkal ellátott keverőcsövének furatait feldörzsáraztam a kiszámolt főfúvókákhoz arányosan (0,50-re lettek fúrva), beléjük tettem a kiszámolt főfúvókákat (az alapjáratot és szívatót is tartalmazó bal oldaliba 64-est, a csupasz jobbosba 68-ast). Tehát a Keihin átalakított keverőcsövei, kicsi főfúvókákkal szerelve kerültek bele a kínai karbikba, és jelentem, hogy teljesen működőképes lett! Biztos lehetne finomítani rajta (szívem szerint vagy 0,02-dal nagyobb fuvikat tennék bele, vagy a súbertűket húznám eggyel feljebb), de finombeállítani ráérek, a motor tökéletesen használható, és jobb, mint a szétkopott régi Keihinekkel volt, bár alig észrevehetően lett erősebb. Viszont kevesebbet kajál, ez is valami! ;-)
    Na innentől kezdve van értelme egyáltalán gyertyaképet nézegetni (majd jövő hétvégén)... Talán kicsit kevesell, de a brutális szél miatt nem jöttem rá, hogy középtájt (súbertű helyzete) vagy legfölül (fúvóka méret).

    Bocs a hosszúságért! :R

    [ Szerkesztve ]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

Új hozzászólás Aktív témák