-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pelican
őstag
válasz Donki Hóte #37296 üzenetére
EOS 5-ön tökéletesen működött a szemvezérelt fókusz, sőt a blendét is be lehetett ugrasztani egy pillantással.
De ahogy írták, az új gépeknél egyáltalán nem erről van szó.http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
p_adam
addikt
válasz csacsi77 #37302 üzenetére
Tényleg nincs igazi kompromisszum ahhoz képest, mint az EF bajonettes gépek Live View módban (sőt, nyilván sokkal jobb, mint eddig).
Maximum annyiban lehet hátrányuk, hogy a natív RF objektívek az új interfészen keresztül gyorsabban tudnak kommunikálni (pl. AF), és a váz mozgását érzékelő belső giroszkóp adataival stabilizálni (Mármint az összes két stabilizált objektívvel), tehát a jövőre nézve (sok-sok fps, belső stabilizálás) majd még egyszer jelentősebb mértékű lehet az előnyük (meg ugye élesebbek, stb.) -
papaya
senior tag
válasz voriae #37304 üzenetére
Én is kb. Amúgy vártam nagyon, mert Canon user voltam sokáig (650d, 60d, 6d) aztán váltottam Fuji X-T2-re, amit imádok,viszont Adobe termékek meg nagyon nem (LR meg a PS is belassul a fuji rawtól nekem meg jpg nem pálya). De most szívesen visszajöttem volna, ha lenne 2 slot és 6k körül megállna a váz, de így már nem jön ki a matek. Max, majd pár év múlva.. Helyette Sony lesz az út..
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz papaya #37305 üzenetére
Gondolom biztos van valami közvetett megoldás arra, hogy előtte DNG formátumú legyen vagy hasonló, még mindig olcsóbb, mint megint újból váltani egy egész rendszert, főleg úgy, hogy imádod a Fuji rendszert...
Akinek nem kell objektíveket venni (vagy összegyűjti használtan), annak ez a gép máris olcsóbban kijön (Szóval a vége úgyis az, hogy ugyanúgy drága mindegyik). -
voriae
tag
válasz papaya #37305 üzenetére
Én is mentem Fujira, de azért még megvan a 6D és 3 obi, amivel nagyon összeszokott a rendszer és még évekig kiszolgálnak, remélem. A 6D képminősége szvsz máig megállja a helyét, oké, az összehasonlító táblázatokban gyérebb számadatok szerepelnek, mint az újabb vázaknál. De én a végeredményt nézem
-
p_adam
addikt
válasz voriae #37307 üzenetére
Persze, ezt annyira nem reklámozza senki, mert akkor kevesebb ok lenne állandóan cserélgetni, de ettől még így van. Nappal még az 5D egy is szép képminőséggel büszkélkedhet, a színei meg a kontrasztja úgy jó ahogy vannak és nagyon könnyű szerkeszteni, de erre nem osztatnak pontokat
Használni viszont teljesen más, mint egy tükör nélküli gépet. -
p_adam
addikt
válasz #92251648 #37309 üzenetére
Nem teljesen lapos a raw file, van benne kontraszt, alapból rendben van a kinézete(a szemnek kellemes enyhén meleg színvilág), tehát ízlés dolga, hogy sokat szerkeszt rajta az ember, vagy keveset. Példák itt
-
p_adam
addikt
válasz #92251648 #37311 üzenetére
Pont ez az a kamera, amit elsősorban használ
Azt mondja, hogy LiveView módban pontosabb az autófókusz az f1.2-es fixekkel. Csak ekkor ugye úgy kell használni, mint egy amatőr, ezáltal kissé fura öszvér (nálam ezért is keltette fel az érdeklődést az EOS R). De ár/értékben az ilyesfajta objektívekhez nem létezik jobb. -
zodo
nagyúr
válasz Warton #37128 üzenetére
Tegnap még meló előtt eltekertem hozzájuk és leadtam a vázat.
Max. 10 perc volt hogy ránéztek, árat kalkuláltak és kitöltötték a munkalapot.
1 óra alatt készen is lett volna ha ráértem volna.
Ma ismét eltekertem (ugyan semmilyen formában pl. tel, e-mail nem értesítettek) nyitásra és átadtam a munkalapot.
Megkeresték a vázat, átadták aztán kézhez kaptam a szerviz által kitöltött munkalapot.CMOS tisztítás
Továbbiakat nem kértem de ők önállóan elvégezték:
Expo számláló olvasás
Tükörfelcsapás számláló olvasás
Firmware frissítés 1.0.4 => 1.0.5
D17 Ezt a kiadó srác nem tudta megmondani micsoda, "szervizesek írják oda"Mindösszesen: Br. 5000 Ft
Mint laikus úgy látom szép munkát végeztek, mintha új lenne az érzékelő és tükör.
Kívül talán még át mentek rajta, legalábbis az lcd kijelző biztosan zsírmentes lett.Köszönöm az ajánlást!
[ Szerkesztve ]
-
Roxx
tag
Hello!Canon 60D vagy 7D a jobb választás?
-
*Ropi*
félisten
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
papaya
senior tag
válasz voriae #37307 üzenetére
Szerettem én is a 6D-t is, csak a sok szívás az AFMA-val betette a kaput. Natív üvegek lőttek nyitottan félre, beállított AFMA ellenére is. Pl 85 1.8-at beállítottam +5-re, akkor x méterre, ahová belőttem tökéletes volt, 2 méterrel hátrébb már félre lőtt. 35 IS usm dettó, de volt 24-70 Tamron VC-m is (aminek imádtam a képét), de szintén lőtt szanaszét. Persze mind nyitottan tették ezt nem f8-on Küldtem a Camera Kft.-hez obit, és a vázat is, no meg szoftveres AFMA állítgatás (Reikan progival) is megvolt de semmi sem változott így meguntam. Ez a MILC-nél nem fordul elő a szenzoron történő AF miatt, ezért csak az játszik be mint váz. Viszont én világ életemben Adobe user voltam LR/PS/ACR és nem igazán jönnek be az alternatívák mint C1/ Luminar / Alienex3 ezért gázos a Fuji raf kezelés. Amúgy szerintem DR-ben felveszi a versenyt simán a T2 a 6D-vel. Viszont egy FF Sony / Nikon féle plusz dinamika nagyon jól jönne tájképhez. Persze van megoldás bracketing pl a nagyobb DR-hez, de PS-ben 1 Fuji raw kép is marhára fogja a gépet nem, hogy 3-5 maszkolással.
-
*Ropi*
félisten
EOS R, 6D2 és 5D4 a ringben: az 5D4 képminőségét nem éri el az R-é - életlenebb, színzajosabb és sávosodik is (viszont a 6D2-nél még így is jobb).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Új Sigma üvegek várhatóak:
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz *Ropi* #37318 üzenetére
Szép fényerős FF prime sort hozott össze a Sigma: 14, 20, 24, 28, 35, 40, 50, 85, 135. Vajon mi alapján lövik be, hogy némely lencsék gyújtótávjai ennyire közel essenek egymáshoz? 35 és 40 mm között alig van különbség, de említhetném a 28-ast is, az szerintem olyan semmilyen gyutáv FF-en, se nem elég tág, se nem elég szűk, akkor inkább már 24-es vennék helyette. 60-600-as képminőségére kíváncsi leszek, izgalmas kérdés, hogy a mai technológiával mit tudnak kihozni ekkora átfogás mellett?
[ Szerkesztve ]
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
*Ropi*
félisten
válasz Mirman #37319 üzenetére
Szerintem a megtérülési ráta miatt nem teszik: az APS-C vonalnak jóval nagyobb a felvevőpiaca, hamarabb hozza vissza a kutatás & fejlesztés árát, az EF-M pedig eléggé marginális. A Sigma túl kis cég ahhoz, hogy bizonytalanra téve kockáztasson: csak megtérülő termékvonalba fektetnek pénzt (szerintem).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Fotonhámozó #37320 üzenetére
Így lesz 28, 30, 35, 40 és 50 egy halomban: a 40 pont jól beült a 35 és az 50 közé, hogy kiváltsa őket, viszont a 28-at nem tudom hova tenni, feleslegesnek érzem én is.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
järgenGuRu
csendes tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy Canon 5d mk1 megéri megvenni kezdésnek?
-
PuMbA
titán
válasz järgenGuRu #37330 üzenetére
Kérdés, hogy mire Egy mai alsó-közép gép dupla annyi képkockát tud fotózni másodpercenként és sokkal több fókusz pontja van például, a kihajtható LCD kijelzőről és a videó közben és LCD-s fókuszálásról ne is beszéljünk, mert milliószor jobb.
[ Szerkesztve ]
-
copass
veterán
válasz järgenGuRu #37330 üzenetére
inkább 5d mark II, azt már kapsz 160-200k körül is.
itt egy összehasonlítás
egy nagyon jó bemutató[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
copass
veterán
azért ez egy fullrame váz.
kitörölheted a segged a sebességgel és az lcd-vel ha iso 800 felett már semmi színed nem lesz mert a kroppos szenzor elvérzik amikor nincs fény. hiába ott van a belépőnél hogy X képet bír, csak azt nem írják hogy azt meddig írja ki neked utána a kártyára. mert az a szűk keresztmetszet. ez a 17 képet úgy darálja bele a kártyába hogy öröm nézni, és utána is azonnal írja is ki amint van hely a pufferban. belépőnél meg csak nyomod neki és vársz..."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
järgenGuRu
csendes tag
Esetleg, ha tudtok hasonló ár kategóriában (100-200k) mondani egyéb öregebb vázakat amik megállják még a helyüket, azt megköszönöm.
-
m3ss
veterán
-
PuMbA
titán
válasz copass #37333 üzenetére
" csak azt nem írják hogy azt meddig írja ki neked utána a kártyára. mert az a szűk keresztmetszet. ez a 17 képet úgy darálja bele a kártyába hogy öröm nézni, és utána is azonnal írja is ki amint van hely a pufferban. belépőnél meg csak nyomod neki és vársz..."
ÖÖÖ, a 800D és az én 77D-m a 6 kép / másodpercet darálja lassulás mentesen, legalábbis én még nem futottam bele problémába mert 32 RAW-ot és 170 JPEG-et bíró buffere van Ha ebből mégis kifutnál, akkor pedig ~2-3 fps-re lassul le a 90MB/s-os kártyámmal tapasztalatom szerint, ami pont az 5D szintjét hozza.
"azért ez egy fullrame váz.
kitörölheted a segged a sebességgel és az lcd-vel ha iso 800 felett már semmi színed nem lesz mert a kroppos szenzor elvérzik amikor nincs fény."ÖÖÖ, ez egy 2005-ös FF szenzor, ami tesztek alapján sötétben minimálisan jobb, mint egy mai Canon APS-C szenzor. Ja és azt elfelejtetted írni, hogy ISO 100-on egy mai "kitörölheted a segged" APS-C-nek 2 fényértékkel nagyobb a dinamikája, mint az 5D "hiperszuper" FF szenzorának.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Itt egy elég nagy tévedés van az elméleti pontozgatás és a gyakorlat között, én használtam sokáig modern APS-C szenzoros gépet és állítom, hogy dinamika ide v. oda de nem jobb a képe, mint az 5D-nek (alkalmasint nem is számottevően rosszabb), de feltételezem, hogy nincs teljesen félre exponálva egy kép.
Arra valóban jók ezek a +5 értékből visszahozom "tesztek", hogy megmutassák hogy egy szenzorból mennyi facsarható ki, de a gyakorlatban ennek nem sok jelentősége van, ha valaki nem éjjel-nappal HDR képeket gyárt (amiket több expóból is meg lehet csinálni)
Sőt, ha pl. valaki azt szereti, ha sötétebbek az árnyékok és nagyobb a globális kontraszt, az csak még jobban eltünteti a zajt.Hiába van egy 80D-nek 'papíron' jobb dinamikája egy 6D Mark II-höz képest, hozzá való gyorsabb objektívek nélkül ez nem sokat jelent.
Visszatérve az eredeti kérdéshez: attól függ, hogy milyen objektíveket terveznél használni hozzá (együtt célszerű a kettőt kigondolni, nem az egyiket, aztán utólag választani hozzá valamit), a FF olcsóbb fényerős fix objektívekkel jobban el van látva (és persze akkor az ISO-t sem feltétlen kell magasra tolni), az APS-C-re meg pl. van jó és olcsó nagylátószögű zoom, a 10-18mm f/4-5.6 IS STM meg a sima kit objektív is filléres tétel.
Itt elég jól el van magyarázva, hogy mik is az 5D Mk1 előnyei.
[ Szerkesztve ]
-
copass
veterán
ezt vártam, 250k-s vázakról beszélünk!
de most komolyan, iso 100-on ki a tökömet érdekli a dinamika?!
nánási palinak bőven elég volt 1,5 milla expóig egy 5D mark II stúdiózni!
egy szenzornak iso 1600-5000-on legyenek már színei...kropposnak nincs, elkezd taknyolni jön a zöld,kék, lila árnyalat...pont ez az a "minimális" különbség amitől letérdelteti még mindíg a kropposokat iso 5000-ig bőven ha nincs elég fényed.
nem egy liga a fullframe és a kroppos...[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
m3ss
veterán
válasz copass #37338 üzenetére
"de most komolyan, iso 100-on ki a tökömet érdekli a dinamika?!"
eleg sok mindenkit, pl aki tajkepet fotoz. egy iso 100-as sony/nikon szenzoros kepet agyon tudsz huzogatni egy 5d1 nativ isos rawhoz kepest. nyilvan nem mindenkinek kell, de jo nagy kulonbseg van. de nem csak tajkepnel, ha vki termeszetes fennyel fotoz es dodgeandburn-ol eroteljesen, ott is nagyon jol jon a dinamika.
pont iso 1600 korul fog minimalissa valni a dinamika kulonbseg.mondjuk egy a6k es 5d1 kozott. legalabbis ugy tippelem, nem neztem nem a szinekrol beszelek..
amugy magas ison is jobb sztem egy a6k. fokusza meg plane.5d2-ot se vennek 150-200-ert hasznaltan, hogy er meg mindig annyit? amikor eladtam is annyiba kerult, hany eve volt mar...ja mert a canon nem fejleszt most volt pl mediamarktban brutto 172-ert a7 kit. eladom a kitobit es netto 93e a gep ujan? a6k hasznaltan detto. a topic zarhato
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
copass
veterán
a tájképes az egy külön móka...
de tanuljon meg mindenki helyesen exponálni!
nekem nagyon nem jött be az a6k magas iso-n...ugyanúgy nincsenek színei mint egy kropposnak! a fókusz még oké, habár az is ment mindenfelé néha. előnye hogy zsebben elfér.
5dm2 jó kis váz, nem semmiért tartja még mindíg ennyire jól az árát."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
PuMbA
titán
válasz copass #37338 üzenetére
"de most komolyan, iso 100-on ki a tökömet érdekli a dinamika?!"
Mindenkit kéne, aki fotóz naplementében vagy napfelkeltében Példa tőlem, ilyen típusú képeknél jól jön minden csepp dinamika.
"egy szenzornak iso 1600-5000-on legyenek már színei...kropposnak nincs, elkezd taknyolni jön a zöld,kék, lila árnyalat..."
Azért ISO 2500-on teljesen jó színek vannak szerintem, példa tőlem szintén. A képek próbaképek, szóval nem igazán jók, de itt nem ez a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
copass
veterán
tájkép, naplemente,napfelkelte, hagyjuk már...ez már nagyon speciális téma.
ööö...úszóvb, van egy kötelező fénymennyiség aminek meg kell lennie.itt meg van fény rogyásig, 1/2000 f5.6?! ne vicceljünk már...
klub koncert,fesztivál, stb. ahol nincs fény vagy ha van is szar ledes. ott lehet virítani a szenzornak magas iso-n hogy mit tud. mert ott már 5000-6400++++++ kell! akár tetszik akár nem."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
hahn.robi
csendes tag
Kedves fórum tagok!
Segítséget szeretnék kérni egy olyan embertől aki okosabb mint én. Van egy 600D-m ami a minap leesett a kinyitott SD kártya slot lezáró ajtajára ami kettétörött. Szerencsére lehet rendelni pluszban ilyen alkatrészt (https://www.ebay.com/itm/Original-SD-Memory-Card-Chamber-Door-Cover-Cap-For-Canon-EOS-600D-Rebel-T3I-Part/292682451121?hash=item44253bc8b1:g:pRsAAOSwdAJbc5p6).
Azonban nem sikerült rájönnöm, hogy hogyan kellene megtörténjen a csere. Mellékeltem képet is. Legvégső esetben marad egy normális szerviz ahol ezt megcsinálják, de egy ilyen apróságért nem szívesen vinném be szervizbe ha otthon is meg lehetne oldani. De ha szét kell hozzá szedni a gépet akkor más opció nem nagyon van.
[ Szerkesztve ]
-
Warton
őstag
válasz hahn.robi #37346 üzenetére
Ahogy megnéztem pár youtub videót ahhoz, hogy az ajtót kicseréld valószínűleg le kell bontani az egész hátsó részét a kamerának. Gumiborításokat feltépni stb. Így kívülről nem nagyon látom esélyét a cserének.
[link]
Azért a kiszedett csavarokat ennél kicsit rendszerezettebben kéne dobálni.Ez 60D, de a felépítés hasonló
Összességében szerintem egy szervízzel jobban jársz, ha szakszerűen akarod.
Én pillanatragasztóval megpróbálnám visszaragasztózni, anélkül, hogy szétkapnám a gépet.
-
Terapeuta
őstag
válasz Warton #37349 üzenetére
D nem ez a kérdés
Esetleg, ha tudtok hasonló ár kategóriában (100-200k) mondani egyéb öregebb vázakat amik megállják még a helyüket, azt megköszönöm.
(#37334) järgenGuRu: 5D, 5DII szinte biztosan nem fog csalódást okozni (esetleg az 5D ISO3200, de ha ki van expózva rendesen az is jó).
Én nagyon szeretem az 5D-met. Érdemes a Canon irányjelzős topikját böngészni....
Abban biztos vagyok, hogy az 5D engem is túlél....[ Szerkesztve ]
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest