-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ThufirHawat
senior tag
válasz werttzui #102 üzenetére
Miben a legjobb?
Átfogásban? Aligha...
Felbontásban? Ugyan már...
Ellenállás a becsillanással szemben? Csapnivaló...Ez egy riporter optika, FF-re.
Ez a "legjobb" kifejezés kicsit erős, márcsak azért is, mivel mindegyik optika kompromisszum, ahogyan csiga is kiemelte. Valahol mindegyiknél engedni kell, de azt csak a felhasználó tudja, hogy neki mi a fontos.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Hydra SR
addikt
Nem hangzik rosszul végülis a számszerűsíthető paraméterek alapján de én még mindig sajnálom, hogy túlságosan lefelé tolódik a zoomtartomány illetve inkább azt, hogy a felső tartomány rovására. Sokszor jó a 17mm de speciel szombaton nem sok hasznát nem vettem volna a 24mm alatti résznek, a 80-nak annál inkább. A 28-80 is többször volt 80-on mint 28-on (ami már majdnem elég volt látószögnek). De már ez is valami. Végülis a 17mm-el meg már egész korrektül kiválthattam volna a halszemet, egy obicserét megúsztam volna. Leszámítva a halszem masszív torzítását ami szerintem kifejezetten jól mutatott azon a 3 képen amit azzal lőttem de anélkül meglettem volna, vagy legalábbis annyi obicsere belefér egy koncertbe.
Vicces de a Sigma 17-70 F2.8-4.5 ill. a 24-70 F2.8 még mindig használhatóbbnak tűnt volna első hallásra számomra. Bár a fene tudja. Meg hát a Sigmákkal még mindig sok a gond, úgy hallom.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
válasz csiga997 #101 üzenetére
A vonalélesség a kevésbé kritikus pont koncertfotózásnál, beleférne egy lágyabb rajzolat, úgyis le lesz méretezve 800px körüli méretre. Egy szintig a crop is szóba jöhet, pár kép erejéig de nem tömegesen és nem ISO1600-on.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Hydra SR #106 üzenetére
24-105L
Ugyan nem 2.8, de ha beállítasz -1 expo korrekciót, akkor már ott is vagy, és majd utólag felhúzod a fényerőt némi zajszűréssel. (Már ha nem tudod tovább növelni az ISO-t.)Szerintem ez most a legjobb alternatíva, és olcsóbb is, mint az EF-S/2.8.Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Hydra SR
addikt
válasz ThufirHawat #108 üzenetére
Persze, olyan van amiből berheléssel ki lehet hozni korrektet de jó lenne egy olyan, aminél mondjuk ha 50 képet csinálok egy koncerten amiből 30-at megtartok akkor abból kiválasztom azt a 3-at amivel foglalkozom, a többi meg mehet egy az egyben valami weboldalra. Igazából az is segítene, ha a szenzorok terén sikerülne tovább lépni és magasabb ISO mellett is kezelhető képzaj maradna, mondjuk ISO3200-on.
Azért ISO1600 -1fé-n már ultratrágya minőség, mire azt kivilágosítom addigra a háttér fekete függönye...hát nem fekete lesz, viszont sok szép színes folt lesz benne És az arcok árnyékos részén és a ruhákon is ez lesz Próbáltam alálőni és szoftveresen világosítani, órákig kell buzerálni mire ELFOGADHATÓ lesz (és jó akkor sem lesz csak nézhető)Hogy mi mit zár ki és mennyire az persze mindig ott van, a paraméterek egymás ellen dolgoznak szóval ezeknek egy része nyilván csak álom marad amíg nem jön valami alapvető technológiai váltás. Az viszont nem lenne rossz.
[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Dare2Live
nagyúr
Néha énis "koncertfotozok" és ha ugrabugrálnak akkor jellemzően még 2.8al is a képek jórésze többé-kevésbé bemozdult. Ami sokat segit ha jol tudom(tudnám) használni az a vaku, persze nem kimosósan hanem csak olyan finoman ami jellemzően mégcsak nem is ront a képeken hanem javit. Nomeg 1280nál többet sose kérnek igy mehet nyugodt szivvel az iso1600is.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ThufirHawat
senior tag
Így van. Koncertfotót amúgysem a minőségükért nézünk, hanem a hangulatért.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
ThufirHawat
senior tag
Szerintetek milyen lesz?
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
csiga997
őstag
válasz ThufirHawat #112 üzenetére
szerintem fekete
-
Hydra SR
addikt
válasz ThufirHawat #112 üzenetére
El se hiszem, hogy nem raktak bele még megapixelt
ISO3200: ó jee! Mióta vágyom erre, ez a szenzor elbírja! Hamarosan linkelek ide a hétvégi koncertfotóimból, 400D-vel, többnyire ISO800-1600-on, azokon látszani fog, hogy 1024-re leméretezve az ISO1600-ból akár még kifogástalan minőséget is ki lehet csikarni ellenben néha kevés érzékenységnek, szóval a 3200-nak nagyon is van létjogosultsága. Kicsit szerényebb minőség, jóval kisebb esély a bemozdulásra.
14 bit
Digic III
Movie mode: csak nem??? (jópofa, bár aligha fogom sűrűn használni ha lesz is ilyenem de hát bajnak semmiképp sem baj, sőt)
Live view: fontolgatom, hogy lecserélem erre a 400D-t majd (nem csak a live view miatt de részben)
Nagyobb LCD: lassan plazma TV lesz a hátulja. Inkább a minőségét javítanák, ne a méretét, már így is bazinagy, lezabálja az akksit. Ha ez kell ahhoz, hogy az élességet végre lehessen látni rajta akkor egyébként megÖsszességében tetszik a leírás alapján, bár még csak nagy vonalakban kukkantottam bele.
[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
válasz Hydra SR #115 üzenetére
És akkor a példák, 1024-re leméretezve (némelyik vágva is van kissé).
ISO1600:
1. 2. 3. 4.Van rajtuk egy nagyon primitív, nagyon enyhe zajszűrés ami tömegesen is alkalmazható mert nem kell nagyon paraméterezni csak az erősséget és az érzékenységet kiválasztani (Paint Shop Pro v9.0: salt and pepper filter, radius=1, strength=1 vagyis mindkettő minimumon volt) de ez igazából csak azért kellett, mert egy kis utánélesítést is toltam a képekre és féltem, hogy ez a zajt is kiemelné, amúgy a sima leméretezés után sem volt ennél több zaj a képeken. Nem referenciaértékűek csak azt akarom bemutatni, hogy ilyet is lehet, különösebb szenvedés nélkül ezzel a géppel és még lehetne jobb is ha kicsit többet tudna. Meg azt, hogy a bemozdult és az ISO1600-as képeken látszik, hogy a szenzor el is bírná és néha szükség is lenne az ISO3200-ra szóval nagyon örülnék, ha a 450D-ben tényleg lenne ilyen. A LiveView-nek is nagy hasznát vettem volna a békaperspektívás halszemes, a fej fölé tartott, és a hangfal mögül kidugott gépes képeknél.
Vakut egyáltalán nem használtam.[ Szerkesztve ]
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
válasz ThufirHawat #117 üzenetére
Hát örülnék neki, ha tényleg ilyen lenne. Ezzel a Canon ismét odapakolna a beugrószintnek. A listában elég sok olyasmi szerepel amik miatt bizony simán átváltanék 450D-re, ha eljutok oda. Meglepően ésszerű változtatásnak tartom ezeket, az eddigi tendenciából erre nem számítottam. Azt hittem, majd jól 14 megapixeles lesz, tovább kicsinyítik a vázat, esetleg a bajonett is műanyag lesz, gyengítik a vakut, beletesznek egy Auto ISO-t (tudom, te annak örülnél, én nem hiányolom ), megjelenik még pár info a status lcd-n (ami nem lenne baj de nem éppen forradalmi újítás), esetleg egy AF segédfényt rátesznek ami megint nem lenne rossz, kivéve ha a mostani vakuvibráltatás HELYETT teszik ezt, és nem PLUSZBAN. A váz megváltoztatása persze együtt járna azzal, hogy az összes létező kiegészítő kütyü inkompatibilis lesz (akksi, markolat, távkioldó, szögkereső, szemkagyló kibővítő stb.). Esetleg támogatna még más kártyatípusokat is (ez sem lenne baj de megvagyok nélküle). Meg valami olyan szoftveres funkció amire rá lehet hazudni a laikusoknak, hogy az képstabilizátor, vagy mondjuk arcfelismerés vagy valami ilyen csillivilli hülyeség. Én csak ilyen változtatásokra számítottam. Adja az ég, hogy ne így legyen. Bár a lista nem zárja ki az általam felsorolt negatív változásokat sem sajnos.
És igen, legyen csak fekete, szerintem a 350D ezüstszínű változata irtó hülyén nézett kiA privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
csiga997
őstag
Ez volt már? 1DmkIII visszahívás
-
Hydra SR
addikt
válasz csiga997 #119 üzenetére
Miután 1 hónapon belül 3 firmware upgrade jött ki egy új masinához, valahogy lehetett sejteni, hogy nem minden frankó vele. Megint a marketing bírálta felül a tervező részleget, "augusztus van, jön a D3, jöjjön az Mk III is mert lemaradunk". Egyszer úgy odaállítanék pár marketingest valami nagy vízhozamú folyó mellé és kipróbálnám rajtuk először az Mk III aztán az Ak 47 sorozatlövését Vagy fordítva, de az már mindegy Esetleg egymás mögé állítanám őket, ne pocsékoljuk a drága ólmot ilyen kártevőkre
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
ThufirHawat
senior tag
Az, hogy szorongatják egymást a nagyok, nekünk nagyon jó!
De azért ne hidd, hogy a Canon majd megrendül az 1D3 baki miatt. Kellemetlen persze, de hát ez van... Majd kijavítják. A Leica se roppant bele az M8-ba.Egyébként sem a vázak miatt lett a Canon "egyeduralkodó" a sport és természetfotósok körében, hanem az USM motoros (és később IS-el is ellátott) nagyteléi miatt. Na, itt viszont a Nikon mára teljesen beérte. AF-S, VR, mi kell még?
A "baj" (mármint a Nikon számára) az, hogy "csak" annyira jónak lenni már nem elég, mert a franc se fogja lecserélni a Canon cuccát egy "csak" annyira jóra. Látszik is, hogy a Nikon felismerte ezt, mert nagyon felpörögtek!
Éljen-éljen!
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
pitman
őstag
válasz ThufirHawat #125 üzenetére
Csak az a baj, hogy a versenyben most már itt is a megapixeleket halmozzák, ami nem biztos, hogy előnyös (legalábbis aps-c méretben), a nagyobb lapkákban persze még van tartalék.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ThufirHawat #125 üzenetére
Miért, mi baj van az M8-al?
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Szten Márs #127 üzenetére
már semmi. De az elején súlyos bajok voltak vele.
luminoson szépen ki is vesézték.egyébként az 1DM3s el is bajok vannak.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ThufirHawat
senior tag
Azért itt nem annyira durva, mint a kisgépeknél. Alig növeltek a gyártók valamit. Van viszont helyette LiveView, jobb keresők, AutoISO, jobb AF, stb. Ráadásul a Canon (ha pontosak a hírek) az 50D-ig nem is fogja meglépni a 12MPx-es APS-C gépet.
Szóval van remény!Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
pitman
őstag
válasz ThufirHawat #129 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy a 12 mp (az eddigi képek alapján) már sok ezen a méreten.
-
pitman
őstag
válasz csiga997 #131 üzenetére
Hát az is határeset. Bár raw képet még nem láttam csak jpeget, ami kb. olyan méretű volt, mint amit egy 20d lazán tud gyártani egy részletgazdagabb téma esetén. Szóval a képminőségbe a jpeg feldolgozás erősen beleszólhat, hiszen jóval nagyobb mennyiségű adatról van szó.
-
ThufirHawat
senior tag
Hát ja...
Szerintem is 10MPx-el lenne a normális APS-C-re, és 20-22 FF-re.
Már csak anyagilag sem érdemes (legalábbis FF-en) fölé menni ennek. Lassan egy árban lesznek ezek a gépek egy "kisebb" középformátumú hátfallal, vagy a Mamiya nagyágyújával. És azért az más kategória...Majd meglássuk!
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Dtomi
őstag
Szerintem 8 megapixelnél nem kéne több. Egyszerűen fölösleges 10mpixelt is! Rápréselni APS-C re, főleg ha a képminőség a legfontosabb. 20-30-40D mellé szerintem M.o-on még elég ritka az L es obi. PL szerintem előbb veeszek majd egy használt Mark IIN vázat mint egy 500 F4.0L-et
Azt pedig, hogy mindenki arról beszél hogy a nion most jól odapörkölt a canonnak egyszerűen nem értem, hiszen nem azonosak az árkategóriák pl a D3 nem hinném hogy odapörkölt volna az 1Ds MIII-nak a sima D M III pedig a d300-nak a 40D meg a D80nak mert ugye így sem egy kategória. Egyszerűen Köztes gépek amiknél ki is fizeti az ember a többlettudást.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
ThufirHawat
senior tag
20-30-40D mellé szerintem M.o-on még elég ritka az L es obi
Dehogy ritka. 17-40L, 70-200L annyi van, mint égen a csillag. Meg aztán ki a fenét érdekel Magyarország? Rajtunk kívül, persze...Azt pedig, hogy mindenki arról beszél hogy a nion most jól odapörkölt a canonnak egyszerűen nem értem
Nikon D3 = Canon 5D
Nikon D300 = Canon 40D
Nikon D80 = Canon 400D
Mármint megcélzott clközönségben. Tudásban, felépítésben... Nos...Canon 1D(s) sorozat még "páratlan", a Nikon ide még tartozik egy riválissal.
Nikon D40x szintúgy "páratlan", ide meg a Canonnak kellene letennie valamit.PL szerintem előbb veeszek majd egy használt Mark IIN vázat mint egy 500 F4.0L-et
Pedig fordítva jobban járnál... Maximálisan egyet bírok érteni [ezzel]. Nézzd a lap alját! 1D2n vs 40DKépeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ThufirHawat #139 üzenetére
Hát a D3 ára nem épp azonos az 5D-jével, mint ahogy a D300 ára sem a 40D-jével, így aligha mondhatók egymás konkurenseinek...
-
ThufirHawat
senior tag
válasz Szten Márs #140 üzenetére
Azt mondtam csupán, hogy azonos célközönségnek szánták őket. (Nem mellesleg kb. azonos képminőséget hoznak...) Nem azt, hogy azonos az áruk. A Canon olcsóbb, a Nikon ügyesebb. Ez nem akkora tragédia... Legalább lehet választani.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Dtomi
őstag
válasz ThufirHawat #139 üzenetére
Na nemmondod, hogy jobban járnék vele Pedig csak majd 1 misivel több
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
orbano
félisten
-
werttzui
őstag
-
ThufirHawat
senior tag
válasz werttzui #146 üzenetére
1 dsM sorozat
Ilyen sorozat nincs.A brutális felbontás a legnagyobb előnye (kb. 35%-al nagyobb lineárisan). Hogy ez miért előny? Mert sok photostock már most is minimum 12MPx-es képeket vár el, és nyílván nőni fog. Így a D3 ilyen célra nem túl jó befektetés.
ISO100 névleges érzékenység ISO200 helyett. (Sosem értettem, miért hagyta el a Nikon/Sony az ISO100-at).
Porlerezgetés, ha számít valamit. (400D-ben sz@rt sem.)
Más kérdés, hogy 8000USD-ért Mamiya ZD hátfal vagy 1DsIII? Én utóbbira szavaznék.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ThufirHawat #148 üzenetére
A brutális felbontás a legnagyobb hátránya - szerintem.
Nem tudom, az emberek megapixeleket várnak, vagy részletgazdagságot?
Ötmilliárd gigapixel felpakolása FF vázra sem túl jó dolog, belefutottak a Canonék is abba a problembe, hogy annyit értek el, hogy kisebbek lettek az elemi pixelek, ennek minden negatív következményével, de az objektívek nem tudják kiszolgálni az érzékelőt.
Az ISO100 elérhető boost-tal D3-on, szóval ez sem lehet hátrány a D3 részéről.
Valahogy úgy érzem a D3 jobb gép lett mint a 1Ds Mark III, de mindenképpen ésszerűbb.[ Szerkesztve ]
-
werttzui
őstag
válasz ThufirHawat #148 üzenetére
"Canon 1D(s) sorozat még "páratlan", a Nikon ide még tartozik egy riválissal" idézet tőled
Amúgy annyival nem jobb amennyivel drágább és mivel nincs az az obi ami kiszolgállná a d 3 jobb választás lehet és olcsóbb is kb a fele .PENTAX
Új hozzászólás Aktív témák
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Assetto Corsa Competizione
- Honda topik
- Witcher topik
- Futás, futópályák
- Apple notebookok
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Sony NEX-3 objektivvel eladó
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II