-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
fattyu
veterán
válasz Ferdzsoo #38424 üzenetére
Én ma mentem az első egyben hosszabbat a cbren. 300km vagy ilyesmi. hát ez kissebb mint a zx7r volt. Gugolósabb kicsit éreztem a lábam de bírható.
mentem a hullámvasutas helyre is. Repülni jóóóóó
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
citkar
addikt
válasz Ferdzsoo #38424 üzenetére
Milyen szakaszokban tetted meg a 480 km-t? Egy napra nem sok, nem kéne, hogy elzsibbadj bármin is.
haveromnak volt egy 1200 VFR-je, ami tetszett, annak ellenére, hogy a fejidomos motorok nem jönnek be annyira, de ez szép volt, bár lecserélte tavaly egy BMW-re 1200 GS-re, 250 fölött jobban érzi magát a BMW-n, szerinte stabilabb, jobb.
Én inkább kényelmesen haladok, 200 alatt, de volt 1100 km is egy napra, bár az fárasztó volt (oda tényleg jól jönne egy kifejezetten túra motor), idén a déli utat (1550 oda) már két napra osztottam el.A fékbetét cseréje nem bonyolult (mondom, hogy sose cseréltem), de többször megnéztem a szerelőnél, ha ismered mit, hogyan, akkor menni fog. Ha nem tudod összerakni, max elhívod a szerelőd.
-
vlevi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #38431 üzenetére
Igen, ígyvan, kiránduláskor nem szabad egy 60-s átlagnál többet tervezni a napra, a pihenők, nézelődés, satöbbik miatt. Aztán persze, ha szorít az idő, akkor hazafelé lehet keresni egy felsőbbrendű utat, ahol behozható a lemaradásból valamennyi.
Múlthéten valamikor nekem összejött egy 600 környéke, de akkor tényleg szinte alig álltam meg, csak mentem-mentem. Igaz, sehol sem száguldozva, de azért a szerpentinek adta lehetőségeken és a saját határaimon belül mégiscsak mondhatni lendületesen (azaz tetűlassan )
De pl. pályán is 8-900km a max, amit egynap egy ember le tud nyomni úgy, hogy még utána másnap beszámítható marad. Most persze arról beszélek, amikor nagyjából a szabályokat betartva közlekedik az ember, akkor pályán, rövid pihenőkkel 100-as átlag tartható. Az ilyet általában hazaúton szokta elkövetni az ember, amikor már kicsit kivan az egész heti osztrák, horvát, satöbbi szerpentinezéstől, és már csak haza szeretne érni
[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Ferdzsoo #38424 üzenetére
Féknyergeket leveszed, régi betéteket ki, megtisztítod a munkahengereket, csak utána nyomod őket vissza a betét hátuljával, egyenletesen a kettőt, új betétek be, féknyergeket visszarakni, nyomatékra meghúzni a két csavart, addig pumpálni a kart, amíg "be nem állnak" a helyükre az új betétek. Kb. ennyi. Hogy kell-e a nyergek csapjaira csavarrögzítő vagy nem, azt nem tudom, az egyik szervizben tettek rá a másikban meg azt mondták, nem kell, nincs előírva gyárilag (pedig úgy emlékszem gyárilag is volt rajta).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Integra
titán
válasz Ferdzsoo #38438 üzenetére
próbáld meg ezt - bekell reggelni hozzá
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Archer
őstag
válasz Ferdzsoo #38436 üzenetére
Nyilván, hogy előtte kell, ha visszanyomtad őket, már elég nehézkes lenne Én a munkahengerek végeit még be szoktam kenni vékonyan grafitos zsírral, ne kezdjen el ott korrodálni a betét hátulja ahol érintkeznek. Munkahengereket legegyszerűbben egy szélesebb cipőfűzővel meg féktisztítóval tudod megpucolni.
Nyomatékkulcsra ami már ér valamit, számolhatsz egy 20-ast, és kell kettő ha szerelgetni akarsz, egy ami kb. 10 Nm-ig állítható, meg egy másik ami 10-től 100-ig / 110-ig. Igazából autószerelőknek pl. kellene még egy harmadik is de amiket otthon átlagban bütykölget az ember a motoron, ahhoz ez a kettő is elég.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
válasz Ferdzsoo #38457 üzenetére
Szerintem a tajvani szerszámokat érdemes nézni. Az európai vagy amerikai márkák otthonra baromi drágák, soha sem fogod kihasználni ha nem ezzel keresed a pénzed. Kínai noname közül is lehet, hogy a racsnija bírná az otthoni alkalmankénti használatot de ki tudja mennyire pontosak.
King Tony, Jonnesway, Genius, Hans, Teng, Fortum, meg biztos van még egy csomó de én ezeket ismerem, ez kb. mind egy kutya de otthonra szerintem (meg mások szerint is) bőven jók, kb. az életedet kiszolgálja.
Aztán lehet itt fokozni, Facom, Gedore, USAG, Mac Tools, Stahlwille stb. de ez már egy másik liga
Arra azért figyelj, hogy normális minőségű dugókulcsokkal használd őket, hogy ne csesszék szét a csavarok fejét.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
-
-Mosquito-
őstag
válasz Ferdzsoo #38981 üzenetére
Gondoltam,hogy ennyi idő alatt extra szolgáltatást kapott a szekér. Csapszegeket megtisztítottad/bezsíróztad? Minimálisat hozzáér a betét a tárcsához az nem baj.
Más.
Ők is tudnak hibázni,sajnos.. Motoros rendőr halt megHa senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
yodamastah
őstag
válasz Ferdzsoo #39011 üzenetére
Azt hogy "befog" e a fék így szoktam tesztelni. Felemeled a motor elejét, jól megforgatod a kereket úgy hogy nem nyúlsz a fékhez, és kb ilyen 2-4 teljes fordulatot forog. (leszerelt féknyergekkel sokkal többet) Ez a 2-4 fordulat nagyjából jó, kb ennyit fog minden sportmotor féke.
Ha jól megforgatod, és nem forog csak mondjuk 1/2 fordulatot vagy még kevesebbet akkor baj van. Ez sem fog még olyan nagyon hogy érezd a menet közben a fölösleges fékhatást, de itt már eléggé melegíti a fékrendszert és akkor így járhatsz: [link] (Mondjuk ez extrém, ezen a motoron határozottan nehéz volt forgatni is az első kereket annyira befogott)
Az hogy "befog" a fék létező és és nem ritka probléma, ha ilyen gyanú van foglalkozni kell vele. A megpörgetős módszer nagyjából jó tesztelni. Oka lehet sokféle, leginkább berohadt nem mozgó dugattyúk, esetleg túltöltött fékfolyadék, hibás fékmunkahenger stb..
[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
válasz Ferdzsoo #39011 üzenetére
Egyébként szerintem egyszerű, kicsit odahúzod a motornak pár km-en, megállsz úgy, hogy nem használod az első féket, aztán megfogod a tárcsákat. Ha hideg, akkor nem fog "feleslegesen" a fék. Hogy kicsit hozzáér, hát érjen, az enyém is hozzáér (amúgy autóknál is). Úszó nyeregnél volt nekem, hogy berohadt a csap és csere után fogott folyamatosan, na azt észre lehetett venni meg forró volt a tárcsa.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Ferdzsoo #39630 üzenetére
Tényleg gépe válogatja: hajdanán, a '84-es, karburátoros Honda Civicem imádta a "jó" benzint, az utána következő összes (mindegyik hengerenkénti injektoros) kocsim semmit sem profitált belőle (Renault Clio, Thalia és most az 1000-es Yaris). Tök fölösleges beléjük, mindegyiket többször próbáltam. A kis karburátoros csótányom sem megy jobban a drága, magas oktánszámú benzintől, ami azért érdekes, mert amúgy elég magas a sűrítési viszonya.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
BoB
veterán
válasz Ferdzsoo #39630 üzenetére
Teljesen üres tankkal idejönnél, én tankolnék bele (a Te pénzedért persze ) valmilyen benzint. Kíváncsi vagyok megmondanád-e hogy 95, 98 vagy 100 -as oktánszámú. Ezt meg lehetne ismételni még párszor.
TommyGun: köszi hogy megosztottad, érdekes.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Xaels
félisten
-
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #40719 üzenetére
ha a ruhára gondolsz, az már rég megvan, mivel anélkül még rutinvizsgázni sem lehet
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #40725 üzenetére
Tavalyi rendelet, hogy az oktatáson és a vizsgán is már kötelező a protektoros kabát és nadrág is. Nem muszáj, hogy saját legyen csak legyen.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #40725 üzenetére
2011 óta elvileg sisak, térd, könyök, gerincvédő (ide szivacs elég), kesztyű, hosszúszárú cipő kötelező, és kabát. Úgyhogy mindent vettem sajátot, mert úgy is szándékozom motorozni szóval úgy se árt Egész kényelmes minden(motoroskabátot vettem amiben minden bennevan), csak a térdvédő készít ki, főleg azzal hogy mindig lecsúszik.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Something_
őstag
válasz Ferdzsoo #40769 üzenetére
Koszonom! Gyujtogetem a cuccokat, ma meg be akartam menni a pardiba felprobalni egy 2reszes atem szettet, de mar nem ertem oda a motorline-bol.
Habar az atem szett szerintem jovore csuszik, mert le kene dobnom egy 10 kg-t, hogy a szokasos formamba legyek.
Jelenleg igy allok:Van meg egy Dainese-Puma 60as kabatom, de kenyelmetlen, viszont ha meg lesz a motor, akkor tudom hordani.
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #40849 üzenetére
Ez azért ennél sokkal összetettebb. Szerintem vannak olyan motorok amiknél azért a fentartás nem túl költséges. Ilyenek a léghűtéses V2-es kardános gépek. Persze azok nem éppen sportos masinák. Ezzel arra célzok, hogy az adott gépektől is függ mennyi az annyi, ahogy autónál is. A Veztech tréninget meg felhozni mint "kötelező járulékos költség" nem gondolom, hogy fer lenne. Autónál is vannak ilyenek és sokakra ott is ugyanúgy ráférne mint a motornál... Na meg vannak ingyenes tréningek is, csak szerencsésnek kell lenni, hogy az ember értesüljön róluk időben.
Motornál városon belül nem kell parkolási költségekkel számolni és a dugók okozta időkieséssel sem, ahogy az abból adódó akár többletfogyasztással sem. Cserébe ott a felszerelés ami viszont egyszeri költségében sokkal húzósabb tétel, de ha ésszel vásárol az ember akkor évekig nem kell azzal sem foglalkozni.
(#40850) bob.zxr: minden részletében imádom, bár nagyon messze állnak tőlem a sportgépek. Valszeg a csutka karjaimmal meg lábaimmal úgy kellene felsegítsenek rá
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #40852 üzenetére
Nekem már 7éves a bőrdzsekim és télen nyáron abban járok még gyalog is. Megélt 2-3 kisebb esést is, de jó állapotban van még, csak a bélést kellene rendbe kapni kicsit. A felszerelésre egyébként érdemes úgy számolni, hogy havonta elrak az ember 2.000-3.000 forintot és 3évente tud venni új cuccot. Persze én nem voltam felkészülve rá, nem volt betervezve a mostani állapot(2hónap alatt dőlt el, hogy hova költözünk és vettem a motort, az új bukót meg a téli holmikat) ezért nincs most komplett cuccom.
[link] még egy kis írás az új Ninjáról.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #40857 üzenetére
Itt is próbálkoztak. Gyakorlatilag tükrök helyett két szárny van elől meg sok helyen vannak még apróbb szárnyak és olyan idomrészek amik a leszorításért vannak. De ki tudja lehet megreformálják a motoros ruházatot is
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Chappy
tag
válasz Ferdzsoo #40849 üzenetére
Köszi szépen mindannyíótoknak a kimerítő válaszokat!
Igen, részben megvan a spórolás íze, ráadásul nem kocsihoz, hanem vonathoz gondoltam De nem ez az elsődleges szempont, hanem élvezetesnek tűnik az egész. Persze a fő szempont hogy a fogyasztás tényleg ne legyen sok (8-10-nél több). Hobbinak viszont jó lenne, mert régen a programozás volt, eljöttem informatikusnak, most pedig akkor emellett a hobbi az elektronika/barkácsolás, és jó lenne egy olyan dolog aminek azért van értelme is meg fazsa érzés (legszívesebben repülőt vezetnék, de az végképp nem az a kategória amit meg tudok fizetni). Annyi van, hogy más mögött ülni nem szeretek (mióta jogsim van, ki nem állahatom azt sem hogy ha más vezet), főleg ha 80-nal megy kisutcában. Akkor a keret még változó, várok míg a 24. szülinapom közel lesz (kb3 hónappal előddig) aztán majd majd megyek korlátlanra. De lehet addig elmegyek robogós moped oktatásra, mert picit durvának tartom 600-asra ráülni anélkül hogy kismotoron mentem volna-e (igaz heti 40-50 megvan biciklin, de azért messze nem ugyanaz a műfaj szerintem).
Egyébként valami jó alapokhoz való könyveet tudtok, pl "Motorok balfaszoknak"? Nem a vezetési, hanem főleg a szerelési, karbantartási részről. Nagyon sok mindent könyvből tanultam (meg utána magamtól gyakorlattal), de körülbelül olyan műszaki szinten vagyok hogy nem dőlök be hogy dízel autóban keressem mega gyertyát, viszont nem tudnám megmutogatni 1-2 elemen kívül hogy mi micsoda, főleg nem hozznyúlni (tehát az a minimum sznt, amit B-hez leadtak, motornál nem tudom mennyire mennek bele mondjuk gondolom olajcsere/lánccsere nincs a gyakorlati részében).
Öcsém jogsija: vidéki iskola, kisváros, 50km-re nagyvárosba vezetnek/vizsgáznak. De ez van :-(
-
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #40905 üzenetére
csak külföldön lehet hogy nem jár a rendszám mellé egy rakás állami lehúzás/sarc... Ha jól tudom a járműátírás költségekben is a toppon van magyarország... a drágaságban.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #40913 üzenetére
Hát nem tudom te mire számoltad ki, de én egy 10 év körüli ~70 paripás motorra évi 12k-t számoltam teljesítményadóra...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
polimorf
tag
válasz Ferdzsoo #40928 üzenetére
Bocs, hogy belebrekegek.
Nem tudom más országokban, hogy van de nálunk Szlovákiában csak a kötelező biztosítást kell fizetni, ezen kívül semmi más fizetnivaló nincs.
Az én 650cm3-s 56le gépemre évi 80eurót fizetek kötelező biztosítást, de semmi más nincs.
Se teljesítményadó se súlyadó se más baromság.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs