Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Chappy #40861 üzenetére

    de azért messze nem ugyanaz a műfaj szerintem
    Nem... De kb. ugyanennyi köze van a 600 ccm-hez a mopednek is.
    Ha korlátlanra mész, akkor sem mopedre ültetnek fel: megmondod,
    hogy még sose ültél motoron, kapsz egy 125-öst körözgetni.:))
    Autót vezetsz: kuplungot ismered. Gázt nem rángatod, s jó is vagy.

    Én ilyenről még nem is hallottam, hogy jogsinál szerelni tanítanak.

    [ Szerkesztve ]

  • Laraxior

    titán

    válasz Chappy #40861 üzenetére

    Megnyugtatlak, nem te leszel az első aki így kezd nagymotoron, hogy előtte csak bringán ült. Mint pl én is. Egy ilyenen tanultam, az első kanyarban eldőltem mint a krumpliszsák. Arról nem beszélve, hogy a közel negyed-tonnás motort fel sem tudtam állítani, ami ugyebár a lábamra borult :D
    A következő kanyarban is elestem, utána rájöttem, hogy minél lassabban veszem be a kanyart, ill fordulok meg, annál nagyobb az esélye, hogy vízszintbe vágódok.
    Ha sokat bringázol akkor az sokat segít, legalábbis az egyensúly kérdésben.
    Május körül meglett a jogsim, de motor sehol. Aztán cimbim ráültetett a sajátjára, mérhetetlenül be voltam szarva, ráadásul ő is felült mögém, irány a munkahely :DDD Az első pár méter eléggé ingatag volt, de pár km megszokás után nem féltem.

    Nagyjából csak annyit akartam leírni, hogy felesleges aggódni, hogy nem motoroztál, és most felülsz egy nagy dögre. Motor-motor, oda kell figyelni, mind az oktatóra mind magadra.
    Talán meg merem kockáztatni, hogy a kis robogók veszélyesebbek, mert lenézi az ember, hogy kis szutyok, aztán ha ledob akkor nem is olyan kicsi :D

    (#40862) DigitXT: Ha korlátlanra mész, akkor sem mopedre ültetnek fel: megmondod,
    hogy még sose ültél motoron, kapsz egy 125-öst körözgetni.

    Nekem úgy kezdődött, hogy ráültettek, majd az oktató elém, elkezdte döntögetni jobbra balra, aztán lassan indulás, ő meg szaladt mellettem, amíg el nem vágódtam a megfordulásos bólyáknál :D

    [ Szerkesztve ]

    "Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

  • .mf

    veterán

    válasz Chappy #40861 üzenetére

    Ahogy írták a többiek is:
    - bringa más kategória, ahogy robogó is. Én is mivel a belváros szélén lakok, távolság függvényében gyalog, bringa vagy motorral járok; nagyon szar időben bkv.
    - bringa annyiban segít, hogy legalább tudod, hogy a sebesség stabilizál, lassan menni a legnehezebb. Meg a kormányzás, döntés.
    - ha megvan a kor, akkor A-korlátlan, nincs is kérdés. Buster: az csak akkor feltétel, ha nincs meg a kor.
    - nem kell nagyobb motortól félni. Én is úgy kezdtem, hogy előtte nem csak semmi motoros tapasztalat, még Simo meg hasonlók se, de még autót se vezettem. Első óra 125-ös 2T Tux. Második alkalommal 250-es 2T Tux. Onnantól meg CB400 (akkor még azok voltak a tanulómotorok). Aztán első saját motorom meg egy 600-as Ninja 112 lóval... amibe azóta beletettem 35k+ km-t, és pár elcsúszáson (nyálkás út, homok a kanyarban, euroringen túlmelegedett gumi miatt kicsúszás) és egyhelyben eldőlésen (félig kirúgott sztender, lejtő, puha talajban elsüppedő sztender) kívül nem volt balesetem, a legkomolyabbat is egy vállficammal megúsztam. *kopp-kopp*

    Könyvek:
    Érdemes azért a vezetés technikai elemeit is megtanulni.
    Magyarul: Ésszel motorozz; Motorozás mesterfokon.
    Angolul: Keith Code: A twist of the wrist (vol. 2)
    Szerelés:
    Ha már megvan a motor, vagy biztos vagy a típusban és évjáratban, töltsd le a szerelési kézikönyvét. Van valami székely lap (.ro de magyar nyelvű, valami manualdereparatie), ahol rengeteg motoré fenn van. Abban benne lesz rengeteg részlet, mit milyen gyakran és hogyan ellenőrizz, mik a normál és cserés értékek, mi hogy van összerakva és hogyan férsz hozzá.
    Ennél általánosabban: Zen and the art of motorcycle repair - csak hallottam róla, de nem olvastam.
    De a legfontosabb: amikor viszed szervizbe, akkor megkérni, hogy nézhessed, és ha türelmes a szerelő, akkor néhány dolgot megkérdezni tőle. A legtöbbet ebből tanultam, hogy láttam, hogyan szedik szét, mi hol van, mit hogyan kell. Megcsinálni persze nem tudnám, ahhoz szaktudás, tapasztalat és szerszámok is kellenének, de legalább már a kép áll össze bennem, az alap dolgok már mennek.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák