Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Chappy

    tag

    Sziasztok!

    Először is elnézést, ha hülyeséget írok, légyszi ne dobjatok ki érte. Egész életemben nem motoroztam, viszont egy jó ideje foglalkoztat a gondolat, hogy milyen jó lenne, tök praktikus meg minden, biciklizni pedig azért szeretek (ne a gyalogosnál lassabban haladó öregasszonyt képzeljétek el). Budapesten belül és nagyon jó alternatíva lenne a motor, de a jövőben szeretném olyan módon is használni hogy mondjuk leugrok vele a Balcsihoz/Debrecenbe/Bécsbe/hasonlók. B kategóriás jogosítványom van 17 éves korom óta, most 23 vagyok.

    Az igényeimnek milyen motor felel meg? Nem tartom indokoltnak egy 1000-es motor beszerzését, de azért hosszabb távon olyan kellene, ami 140-160-ig azért kihúzatható az autópályán, meg gyorsul úgy mint mondjuk egy Suzuki Swift (tehát 85-tel haladókat meg tudjak kényelmesen előzni). Emellett szempont a fogyasztás is, országúton/autópályán reális az 4l / 100 km? Városban a 5l / 100 km (főleg azzal összevetve hogy autóban ha úgy mész 6-7 l kihozható bozonyos típusoknál, szigorúan nagy gyorsítások és klíma nélkül). A kérdés tehát az, hogy mekkora motorok tudják ezt teljesíteni? Azért fontos ez a kérdés, hogy milyen jogsit csináljak, A1, A2 vagy várjak egy évet hogy letehessem a korlátlant?

    A gazdaságosság mellett persze még szempont, hogy a motort nem szerelni szeretném, hanem használni. Persze ha valamit csinlni kell vele az ok, meg tudom hogy gyakrabban kell karbantartani mint az autót, de nem szeretnék 2naponta motort szerelni, emellett ne is sokat kelljen alkatrészt cserélni/meg ne legyen drága. Persze egy kicsit jövőbeli kérdés mivel mire veszem (alsóhangon 1,5-2 év) addigra úgyis változnak a viszonyok.

    Kezdésnek mit ajánlotok? teljesen tisztában vagyok vele, hogy nem 500-1000-es böszméken kell elkezdeni a dolgot, meg azzal kezdeni motorozni, mert az a felelőtlenség és hülyeség. Mindenképpen úgy csinálnám, hogy EGY jogosítványt rakok le (mert így is drága, ha kell még megvárom 24 éves koromig az 1 évet a korlátlanhoz), viszont kérdés, hogy A2-tőt lehet-e 125-össel csinálni? Vagy korlátlant? Emellett mennyire javasolt az, hogy először elmegyek valami alap moped tanfolyamra? A kozma utcában pl tartanak egész elérhető áron ilyet, motort is adnak. (A B-s jogosítvány egyébként is jó mopedre). És ha úgy érzem és az oktatók és azt mondják, hogy már egész jó, akkor vennék egy mopedet városi közlekedésre (Bp). Egyébként robogóból van olyan, ami belefér a moped kategóriába de azért tud 70-nel menni (gyors szakaszok pesten) és nem a simson?

    Köszi előre is a helpet!

    Üdv.

  • Chappy

    tag

    válasz .mf #40836 üzenetére

    Köszi a válaszokat mindannyiótoknak. Így akkor már világos, hogy 125-250-esekkel nem nagyon érdemes szórakozni ha messzebre is menni szeretne az ember, cb 500-at néztem a fogyasztása se vészes. Úgy körülbelül 1M a keret rá, persze nem most instant hanem a köv 3 év folyamán, beleszámítva az alkatrész cseréket, gumicserét, rendes motoros feleszerelést, jogsit. Egyébként egy ilyen cb500-as mondjuk olyan hosszabb túrára mennyire alkalmas hogy kimegyek vele zürichbe? (útközben szállással-alvással persze)

    Itt voltatok már? [link] Lehet elmegyek egy bevezetőre 45-ért, annyira nem vészes (főleg hogy mindent adnak kesztyűt és cipőt leszámítva) ha a két nap alatt hasznosan töltik ki az időt (nem a vidéki tanítsuk meg a gyereket autót vezetni sok pénzért stílusban, mert sajnos nekem ilyen volt), viszont érdekelnének a szakértők véleményei, mert azért ennyi pénzt kukába már nem szívesen dobok :-) (topic keresőjét használtam, bevezetőről viszont nem annyira találtam véleményeket). Amúgy ha bejönne lehet a jogsit is náluk csinálnám, 100 eFt a korlátlanért nagyon barátságos dolog, eü-m meg úgyis van már (főleg hogy öcsém B jogsija 2 éve 200-ba került úgy hogy nem volt pótóra és nem bukott semmin).

    [ Szerkesztve ]

  • Chappy

    tag

    válasz Ferdzsoo #40849 üzenetére

    Köszi szépen mindannyíótoknak a kimerítő válaszokat!

    Igen, részben megvan a spórolás íze, ráadásul nem kocsihoz, hanem vonathoz gondoltam :D De nem ez az elsődleges szempont, hanem élvezetesnek tűnik az egész. Persze a fő szempont hogy a fogyasztás tényleg ne legyen sok (8-10-nél több). Hobbinak viszont jó lenne, mert régen a programozás volt, eljöttem informatikusnak, most pedig akkor emellett a hobbi az elektronika/barkácsolás, és jó lenne egy olyan dolog aminek azért van értelme is meg fazsa érzés (legszívesebben repülőt vezetnék, de az végképp nem az a kategória amit meg tudok fizetni). Annyi van, hogy más mögött ülni nem szeretek (mióta jogsim van, ki nem állahatom azt sem hogy ha más vezet), főleg ha 80-nal megy kisutcában. Akkor a keret még változó, várok míg a 24. szülinapom közel lesz (kb3 hónappal előddig) aztán majd majd megyek korlátlanra. De lehet addig elmegyek robogós moped oktatásra, mert picit durvának tartom 600-asra ráülni anélkül hogy kismotoron mentem volna-e (igaz heti 40-50 megvan biciklin, de azért messze nem ugyanaz a műfaj szerintem).

    Egyébként valami jó alapokhoz való könyveet tudtok, pl "Motorok balfaszoknak"? Nem a vezetési, hanem főleg a szerelési, karbantartási részről. Nagyon sok mindent könyvből tanultam (meg utána magamtól gyakorlattal), de körülbelül olyan műszaki szinten vagyok hogy nem dőlök be hogy dízel autóban keressem mega gyertyát, viszont nem tudnám megmutogatni 1-2 elemen kívül hogy mi micsoda, főleg nem hozznyúlni (tehát az a minimum sznt, amit B-hez leadtak, motornál nem tudom mennyire mennek bele mondjuk gondolom olajcsere/lánccsere nincs a gyakorlati részében).

    Öcsém jogsija: vidéki iskola, kisváros, 50km-re nagyvárosba vezetnek/vizsgáznak. De ez van :-(

Új hozzászólás Aktív témák