Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz Chappy #40831 üzenetére

    Csinálj korlátlan jogsit. 600-as motorral (ésszel) el tudsz lenni.
    A2-re nem vizsgázhatsz 125-tel. De miért korlátoznád magad,
    ha csak a kor miatt nem, az meg jövőre meglesz...:K (Mopedet
    felejtsd el!:N Rosszabb, mint a bicikli - bicikliúton se mehetsz.)

    Ha tanulni akarsz motorkezelést, vezetéstechnikai tréningek a
    barátaid. A jogosítvány leginkább csak egy papír, ahol remélik,
    hogy már tudsz motorozni+jajj, ne törd össze az oktatómotort.
    (Abszolút alap tréningre meg talán jogsi nélkül is mehetsz...:B)

    Rászánt kereted jól gondold végig, védőfelszerelések stb. Nem
    a majom a drága, hanem a banán. Bár néha a majom is.:))

    https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html

  • -Mosquito-

    őstag

    válasz Chappy #40831 üzenetére

    Színt is kéne írni,mert úgy könnyebben tudnánk típust/márkát ajánlani. ;] :D

    Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

  • .mf

    veterán

    válasz Chappy #40831 üzenetére

    Valami 5-600-as túramotor, CB500, CB600F, ER5, ER6N/F, Fazer 600, GSX-F, hasonlók. A fogyasztás mondjuk 0.5-1 literrel magasabb lesz.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz Chappy #40837 üzenetére

    Most nem akartam nevesíteni, de pont rájuk gondoltam.:R
    Bevezetőn mondjuk nem voltam, csak első szinten. Az jó volt.

    https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html

  • .mf

    veterán

    válasz Chappy #40837 üzenetére

    250 nagyobb túrákra nem biztos, hogy elég; onnan meg 5-600 a következő lépcső, közteseket itt nem árulnak.

    Ha 1 M a keret, akkor 150 felszerelés, 100 jogsi, 100 átírás, adó, bizti, aztán így már nem is marad olyan sok motorra, meg utána első szerviz, kopó-fogyók cseréje, ha pl. láncszett (30-40k) vagy gumik is kellenek (vágott használt slick 25-jétől új sporttúra gumik 60-80k-jáig)...
    Úgyhogy nem árt egy kicsivel többel számolnod, mert már a fix-költségek (felszerelés, jogsi, átírás-adó-bizti) is elég magasak.

    Aztán még a benyát, 6k-nként olaj + szűrő 10k, 5-10-15k km-enként gumi, 20-30-40k km-enként lánc, stb stb. Szóval nem olcsó hobbi, ezzel nem árt tisztában lenni.

    Igen, a Safety-s képzés hasznos. Nekem is jogsi után első utam oda vezetett. Én inkább a jogsi közben vagy után az 1-es szintet javasolnám.
    Az öcséd akkor nagyon drágán csinálta, hol volt, csak hogy tudjuk, hogy hova ne?...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • Polemius

    aktív tag

    válasz Chappy #40837 üzenetére

    "Úgy körülbelül 1M a keret rá[...]"

    Nem tudom, hogy ez a teljes költségvetés-e, minek kell beleférnie, de a következőket vond le belőle, hogy megkapd a motor vételárát:

    - Jogsi megszerzése (ezt az okmánycserén túl a kinézett suli áraiból és a hatósági vizsgadíjakból ki tudod számolni, de érdemes +5-10%-ot rátartani)
    - Felszerelés (a jogsihoz lehet kölcsöncuccban is nyomni, de úgyis kelleni fog), ez olyan 100-150e-től a csillagos égig
    - Motor után járkálás (ha nem az elsőt veszed meg, akkor pár 10e elmehet erre)
    - A kiszemelt példány megnézetése szakemberrel/szervizben (0-10e)
    - A kiszemelt példány hazajuttatása (ha az ország másik végében van, és nem lábon hozod, akkor több 10e is lehet)
    - A birtokbavétel költségei, mint átírás és kapcsolódó költségek, kötelező biztosítás.
    - Első szerviz (olaj, szűrők cseréje, meg amit még kell, ez erősen típus- és állapotfüggő)
    - Esetleg kopó dolgok cseréje húzós lehet (láncszet, gumik)

    Szóval ha mindennek bele kell férnie, akkor a kereted máris csökkent 2-400e Ft-tal.

    Szerk: és nyugodtan gondolkozz 600-as gépben, nulla kétkerekű rutinnal (vagy 15 éve bicajon sem ültem) én is úgy mentem neki (A korlátlannak), hogy majd valami kisebbet veszek. A végére az SV650 meg a 600-as Bandit sem tűnt vészesnek (ezeken tanultam), és végül Bandit lett, 600-as. Ésszel el lehet terelgetni ezeket is.

    [ Szerkesztve ]

  • Type-R

    őstag

    válasz Chappy #40837 üzenetére

    Először csináld meg a jogosítványt, és utána menny el 1. Alapszintre (2 napos).

    A bevezető szerintem felesleges.

  • yodamastah

    őstag

    válasz Chappy #40837 üzenetére

    GS500/CB500 alatti motort nem vennék (hacsak nem robogót, de ott is minuimum 400ccm). De egy 600as sem elvetendő ötlet. A sor4 600-ban ott egy beépített kezdőmotor, ha nem pörgeted 7-8e fölé gyengék ezek mint a harmat. (pl. 600 fazer 7ezernél 50Le alatt van valamivel, nyomaték se sok van 8e alatt). Csak aztán ésszel mert ha kell mennek ezek 200 felett is....

    Ha tudsz, mindenképp költs vezetéstechnikai tréningekre. És ha van egy jó modern sporttúra gumid, azzal lehet kenni neki pályanapokon, hogy az oldala is kopjon :)

    [ Szerkesztve ]

  • Ribi

    nagyúr

    válasz Chappy #40837 üzenetére

    Ugyancsak voltam safety-n, ott ha van jogsid, akkor az 1-es a javasolt, azoknak kell a bevezető, akik még nem láttak motort és kb. autózni se autóztak. CB500 valszeg jó választás, viszonylag keveset fogyaszt. Sportmotoron van egy csapat akik CB500-al alpokat is megjárták, szóval bírja az.
    Viszont mint írták a motor előnye városban jön ki (dugókban), amúgy pont a szervíz igényessége miatt nem költséghatékony.
    Ha náluk csinálod a jogsit, lehet kapsz kedvezményt 1-es tréningre, érdemes utánanézni. Mondjuk mondták, hogy adnak mindent, de tisztasági szempontból jobb sajátot vinni. Főleg, hogy úgyis kell majd neked is venni, lehet jobb előbb túllenni a vásárolgatáson. Én mindig amiatt javaslom a Safety-t, mert nem saját motorral mész, így nem kell félteni. Nekem pont sikerült is egy szűkrevett kanyarban megrántani a gázt és így kissé feldobni a motort egy elválasztó kordonra. Ez saját motorral kicsit drága mulatság lett volna, náluk a csövezés miatt csak leráncigál és megy tovább. Persze van aki azt mondja, hogy saját motorral megtanulni jobb, de pont kezdőnek rohadt mind1, mert egyik vagy másik motort sem ismered, szóval tapasztalatlanság miatt pont lényegtelen. Még így sem szivesen csinálsz olyat amiben nem vagy biztos, mert mivan ha elfekszel. Ki szeret elesni? Szinte mindenkinek akivel beszéltem az a parája, hogy kicsúszik az eleje, vagy hasonló. Nekem is ez volt. Saját motorral ezen túllendülni igen nehéz.

  • Ferdzsoo

    addikt

    válasz Chappy #40831 üzenetére

    Egy dologgal legyünk azért tisztában és no offense, de kicsit úgy érzem hogy spórolás íze is van a dolognak hogy kevesebbet eszik mint a kocsi, stb. a lényeg hogy egy motor mindenképpen hosszútávon IS sokkal többe kerül mint egy autó még akkor is ha egy autó 10l-ert eszik meg százon a motor meg csak 4-et. (600-asok simán 5-5,5-et megesznek mégha nem téped nekik akkor is.)
    Annyi a járulékos költsége (szervíz, felszerelés, jogsi, veztech-tréningek) hogy sosem spórolod meg a benzin árán.
    Csak hogy ezzel legyünk tisztában. :))
    Motorozni viszont nagyon jó. :D
    600-as gép alatt sosem kezdenék, én is azzal kezdtem, ennél gyengébbet nagyonhamar le akarod majd cserélni. És probléma lesz autópályán is egy alfát megelőzni.
    Egy 500-as géppel pedig végképp nem fogsz elugrani zurichbe még a 600-assal is igen kényelmetlen (persze gépfüggő) de ha ilyen terveid vannak akkor minimum valami fejidomos 600-as gépet nézegess...
    Jogsiból pedig egyértelműen rögtön a korlátlant hálás leszel 2 év múlva magadnak hogy nem Ax-re mentél. ;)

    [ Szerkesztve ]

    "It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz Chappy #40861 üzenetére

    de azért messze nem ugyanaz a műfaj szerintem
    Nem... De kb. ugyanennyi köze van a 600 ccm-hez a mopednek is.
    Ha korlátlanra mész, akkor sem mopedre ültetnek fel: megmondod,
    hogy még sose ültél motoron, kapsz egy 125-öst körözgetni.:))
    Autót vezetsz: kuplungot ismered. Gázt nem rángatod, s jó is vagy.

    Én ilyenről még nem is hallottam, hogy jogsinál szerelni tanítanak.

    [ Szerkesztve ]

    https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html

  • Laraxior

    titán

    válasz Chappy #40861 üzenetére

    Megnyugtatlak, nem te leszel az első aki így kezd nagymotoron, hogy előtte csak bringán ült. Mint pl én is. Egy ilyenen tanultam, az első kanyarban eldőltem mint a krumpliszsák. Arról nem beszélve, hogy a közel negyed-tonnás motort fel sem tudtam állítani, ami ugyebár a lábamra borult :D
    A következő kanyarban is elestem, utána rájöttem, hogy minél lassabban veszem be a kanyart, ill fordulok meg, annál nagyobb az esélye, hogy vízszintbe vágódok.
    Ha sokat bringázol akkor az sokat segít, legalábbis az egyensúly kérdésben.
    Május körül meglett a jogsim, de motor sehol. Aztán cimbim ráültetett a sajátjára, mérhetetlenül be voltam szarva, ráadásul ő is felült mögém, irány a munkahely :DDD Az első pár méter eléggé ingatag volt, de pár km megszokás után nem féltem.

    Nagyjából csak annyit akartam leírni, hogy felesleges aggódni, hogy nem motoroztál, és most felülsz egy nagy dögre. Motor-motor, oda kell figyelni, mind az oktatóra mind magadra.
    Talán meg merem kockáztatni, hogy a kis robogók veszélyesebbek, mert lenézi az ember, hogy kis szutyok, aztán ha ledob akkor nem is olyan kicsi :D

    (#40862) DigitXT: Ha korlátlanra mész, akkor sem mopedre ültetnek fel: megmondod,
    hogy még sose ültél motoron, kapsz egy 125-öst körözgetni.

    Nekem úgy kezdődött, hogy ráültettek, majd az oktató elém, elkezdte döntögetni jobbra balra, aztán lassan indulás, ő meg szaladt mellettem, amíg el nem vágódtam a megfordulásos bólyáknál :D

    [ Szerkesztve ]

    "Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

  • pakriksz

    őstag

    válasz Chappy #40831 üzenetére

    Korlátlant várd meg. Semmivel sem nehezebb, alig drágább, mellesleg alig találni nem túl régi A2-be beleférő motort. Ami van az általában ősrégi vagy A1-es 125-ös, vagy 70+ lóerős ami már nem fér bele az A2-be, ami beférne azt meg nem kapni európában (pl CB 400).
    Kategóriaváltás meg persze nincs, csak papíron.
    Én is A2-t akartam eleinte de szerencsére A lett :)

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • .mf

    veterán

    válasz Chappy #40861 üzenetére

    Ahogy írták a többiek is:
    - bringa más kategória, ahogy robogó is. Én is mivel a belváros szélén lakok, távolság függvényében gyalog, bringa vagy motorral járok; nagyon szar időben bkv.
    - bringa annyiban segít, hogy legalább tudod, hogy a sebesség stabilizál, lassan menni a legnehezebb. Meg a kormányzás, döntés.
    - ha megvan a kor, akkor A-korlátlan, nincs is kérdés. Buster: az csak akkor feltétel, ha nincs meg a kor.
    - nem kell nagyobb motortól félni. Én is úgy kezdtem, hogy előtte nem csak semmi motoros tapasztalat, még Simo meg hasonlók se, de még autót se vezettem. Első óra 125-ös 2T Tux. Második alkalommal 250-es 2T Tux. Onnantól meg CB400 (akkor még azok voltak a tanulómotorok). Aztán első saját motorom meg egy 600-as Ninja 112 lóval... amibe azóta beletettem 35k+ km-t, és pár elcsúszáson (nyálkás út, homok a kanyarban, euroringen túlmelegedett gumi miatt kicsúszás) és egyhelyben eldőlésen (félig kirúgott sztender, lejtő, puha talajban elsüppedő sztender) kívül nem volt balesetem, a legkomolyabbat is egy vállficammal megúsztam. *kopp-kopp*

    Könyvek:
    Érdemes azért a vezetés technikai elemeit is megtanulni.
    Magyarul: Ésszel motorozz; Motorozás mesterfokon.
    Angolul: Keith Code: A twist of the wrist (vol. 2)
    Szerelés:
    Ha már megvan a motor, vagy biztos vagy a típusban és évjáratban, töltsd le a szerelési kézikönyvét. Van valami székely lap (.ro de magyar nyelvű, valami manualdereparatie), ahol rengeteg motoré fenn van. Abban benne lesz rengeteg részlet, mit milyen gyakran és hogyan ellenőrizz, mik a normál és cserés értékek, mi hogy van összerakva és hogyan férsz hozzá.
    Ennél általánosabban: Zen and the art of motorcycle repair - csak hallottam róla, de nem olvastam.
    De a legfontosabb: amikor viszed szervizbe, akkor megkérni, hogy nézhessed, és ha türelmes a szerelő, akkor néhány dolgot megkérdezni tőle. A legtöbbet ebből tanultam, hogy láttam, hogyan szedik szét, mi hol van, mit hogyan kell. Megcsinálni persze nem tudnám, ahhoz szaktudás, tapasztalat és szerszámok is kellenének, de legalább már a kép áll össze bennem, az alap dolgok már mennek.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák