-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Ez a hirtelen lefulladas gs 500 nal erdekes. (Ez alapjarat kozeli fordszam, itt elindulni sem erdemes, nem eletszeru) Vagy nem volt mar reg jo allapotban, vagy a kuplung kezelessel volt baj, de lenginkabb nem alapjaraton indulunk egy motorral, ami nem hathengeres goldwing. Ilyet normalis allapotban nem csinal az a motor.
Egyebkent az elozo hsz ben leirtam, h a bolyakerulgetest hogy illene vegezni.
Ezzel a technikaval a legbiztonsagosabb, barmilyen epitesi modban. Nem ertem miert van meg mindig napirenden a tema. Hatso fekkel kellene ugyanolyan gazallassal a motort iranyitani. Igy nincs a zavaro gazkar holtjatek, nincs a hajtaslanc apro kesedelme, vagy a nagyon pontos adagolhatosaggal semmilyen problema.
Valoban meg kell tanulni hozza motorozni. Ugyanaz, mint amikor kopkodjuk az audisokat, hogy tele van elektronikaval, es a gyoker benne ul, de nem tud vezetni se. Ez egyfajta kettos merce, amit eszre sem veszunk.Ilyenkor mindig felkur ez a fajta forum sajatossag, hogy egyaltalan nem beszelgetunk. Egy beszelgetes soran a felek kitargyaljak a temat, es nyitottak, objektiven allnak a logikus valaszokra/hoz. Sajat megukeva tudjak tenni a konkluziot, nem fulverzesig ismetelgetni a sajat velemenyuket.
De itt az van hogy kitargyaltuk es megint feljon, megint szajkozzuk ugyanazt.A problemara a megoldas a helyes vezetesi technika . Ha egy bunko paraszt lennek, azt mondanam, h azert maszturbaltok ennyit ezen a teman, mert meg kene tanulni bolyat kerulgetni, vagy motort vezetni.
De ez a leegyszerusitett audis a volan mogott sztereotipia.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #53096 üzenetére
Valoszinuleg nem gyari dob van rajta, mert abban van durrogasgatlo. Alapjarati rendszerbol mindig fog annyit kapni, hogy durrogjon, nagyon keves az a karbi, ahol lezarja motorfeken az alapjarati rendszert, de van.
Teljesen normalis jelenseg. Nincs koze a benzinhez.
Szinkronizalasnak nincs nagy szerepe, alapjarat, illetve alapjarat kozeli fojtoszelep nyitasnal erzekelheto, magyaran, ha kozlekedik az ember, akkor mar nem. Ha nagyon darabos az alapjarat, akkor erdemes allitani. Esetleg idoszakos szerviznel.
Olajcseret kb 10e km, vagy az alatt csinalnam, leginkabb user manualbol indulnek ki, 40 es melegoldali viszkozitasu kell bele, a teljesitmenyszint a penztarcadtol fugg. Mennyiseg megintcsak gyari adat.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #53112 üzenetére
a végdobod teljesen eredeti, gyári kawa? sztm le van cserélve vmi abszorpciósra, (belenézel, perforált lemez mögött gyapot) éppen ezért tud durrogni, mert abban nincs visszaégésgátló.
vagy
gyári a dob valóban és az alapjárat azért alacsony és azért zakatoló a hangja mert nem megy egy henger. lehet ezért durrog. amikor felmegy 1400 ra (gondolom nem 14 000 re), 400 as fordulat változás egyáltalán nem normális. akkor kapcsolódik be az a henger, ami eddig nem ment. hasraütésre mondom, millió baja lehet, és lehet nem is ez.
az biztos, hogy ott van szerelnivaló rendesen. kompressziómérés, szelephézag ellenőrzés, akár karbi tisztitás, állítás. lehet locsolni rá.a vásárlás után valóban érdemes minden üzemanyagot cserélni, fékfolyadékot, olajat, hűtőfolyadékot, de leginkább vásárlás előtt kell hozzáértővel elmenni, és nem lesz meglepetés.
ezek nagyon öreg belpiacos motorok, amiket nem szoktak gondozni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #53154 üzenetére
Ha kuplung, akkor el kell hallgatnia ha behuzod a kuplungot.
Ezt igy kijelenteni, hogy kawa betegseg... Ha teszi a dolgat, de nincs baja, csak zajos, akkor az nem hiba.
Cbf600 nak is baromi nagy kuplunghangja van. Ebbol nem indulnek ki semerre.
(Sztm a kosarcsere, illetve a nehany honap utani zaj megjelenese ujra, az butasag. Csak zajert nem cserelnek kosarat, ahhoz baromi draga, es valszeg vmi csapagy okozza, esetleg a primer hajtas fogaskereke, nem konkretan a kosar, de ebbe az iranyba el se menjunk)Motorfek kozbeni durrogas az siman nyitott dob miatt tud lenni. Az elozoekben felsorolt alapjarati rendszer sajatossaga.
Legszuro ilyet nem csinal.De alapjarat ugralas az egyaltalan nem egeszseges. Ami esetet leirtal, az tipikusan egy 3 hengerezes, amit egy emelt alapjarattal oldasz meg. Ezert nem lehet beallitani az alapjaratot ugy hogy hidegen es melegen is megfeleljen.
Ha igy mesz vele, akkor a hengerfalat mosod a benzinnel, ezz minel elobb erdemes elharitani.Mivel hibat feltarni meg akkor sem lehet ha az ember ott van a motor mellett, es nem szedegeti szet, ezert forumon keresztul megugyse lehet semmit megmondani. Lehet rosszul volt beinditva tul lett szivatva es siman gyertyahibaja van. Lehet kompresszio hiba, amit megintcsak rengeteg dolog valthat ki. Szervizbe kell vinni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #53224 üzenetére
Egyreszt ne varjuk a csodat.
Egy allapotfelmeres nelkul semmit nem lehet megallapitani. Es ne higgyuk azt, hogy ilyen idos gepek soha nem ertek meg foldet. Vagy hogy karcmentesek. Ez azert vicc kategoria.Mindenhol penzbol elnek. Piac torvenyei alapjan nincsenek csodak.
Nem biztos hogy gazosak, de semmikepp ne szamits olyan motorra, amire semmit nem kell kolteni.
Ezek oreg motorok. Valami javitanivalo lesz rajtuk. Ettol eltekintve nem biztos hogy rossz uzlet, csak veletlenul se gondold azt, hogy egy tiz ev feletti motorra semmit sem kell kolteni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz hroberto #53316 üzenetére
Tapasztalata annyi lehet ilyenkor egy embernek, hogy olvasta valahol hogy szar, meg az ismerose mondta, mert volt neki egy totalisan irrevelans de olasz markabol egy motorja.
Kozvetlen tapasztalatot csak tulajoktol tudnal szerezni.
Volt itt egy srac, akinek volt, volt muszaki problemaja, emlekeim szerint hengerfejnel atszakadt vmilyen vizgat.
Mivel ez csak egyetlen motor, ezert ebbol nem tudunk leszurni semmit.Javasolnam neked a kulfoldi angolnyelvu forumokat, ott elolvasni, hogy mivel szoktak szopni az rxv nel.
Magyarokat nem javaslom. Hihetetlen markabuzisag van, vagy nem ismerik el, ha valami szar, vagy veszekednek egymassal hogy melyik marka a jobb.
Meg olyankor is ha ket kulonbozo markaban ugyanaz a blokk van pl. Ezen szoktam rohogni ilyenkor.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #53315 üzenetére
Most is van japan motorom az olasz mellett, csak kerlek el ne kezdjuk az olasz japant. Ez csak a feluletes hozza nem erto emberek kutyacsontja, akik egyaltalan nem ismerik a jarmutechnikat.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Megint elmegyunk az altalanositas fele a szervizekben.
Valoban sok a lehuzos hely. Mosquito peldajara azt tudom mondani, a velemenyem az, h ingyen dolgozzon a fszom. Elhiszem hogy ez baromijo egy motortulajnak
Ha valahol olcsobban csinalnak meg valamit, es nem bizik bennem, vigye oda.De ez az elet minden teruleten igy van.
Pl lehuzol a netrol akarmilyen tervezo, vagy DTP programot. Szamitogephez nagyon konnyen jutsz. Maris egy grafikus vagy. Abbol is baromi sok van. A kulonbseg annyi, hogy nem fekbetetet cserelsz ki szarul.
Veszel melle egy digitalis nyomtatot. Mar egy nyomda lettel. Fingod nincs a szinprofilokrol.
Meg tudok par ilyen peldat, de sztm ertheto az analogia.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #53373 üzenetére
Nemreg volt tapasztalatom 1200 illetve 1150 el.
Nem tudom mire vagy konkretan kivancsi, de nagyvonalakban:
Alul van a sulypont, egyaltalan nem erezni a nagy tomeget menetkozben. A paralever-telelever futomu nagyon tetszik, jaraskulturaja termeszetesen nem sornegy, rezeg, de egy ekkora boxernel nem meglepo, abs tetszik, kocsik koze nem szivesen mentem vele varosban, ha nagyon megszoktam volna a motort, talan akkor.
Eroben egyaltalan nem ijeszto, a nagy tomeg miatt sosem fog olyan ideges lenni mint barmely konnyebb epites, ettol fuggetlenul elsederinti a hatso kereket boven.
Az egesz motor baromi kulturalt, leszedve a tankot akkora rend van, hogy orom nezni, derekszog-parhuzam szigoruan. Az 1200 ason az olajbetoltonyilashoz spec szerszam kell. Otthon nem lesz olajcsere. (Ami nem baj, csak ilyenkor azert sokan felszisszennek)
A fedelzeti szamitogep sztm krvajol nez ki, akarcsak a kulseje a motornak.
De az egyszerubb 1150 is tetszik, allandoan villogo abs lampakkal, aminek ellenere mukodott az abs.
Az 1200 es egy picit simabban jart, de sok kulonbseg nem volt a ketto kozott.Sikerult egy jegesobe belemenni vele, az 1200 as plexije annyira nagy szelvedelmet nyujt, hogy a terdem es a konyokom kapta a jeget, elol szaraz maradtam. Viszont ha piszkos, semmit nem latsz pl napsutesben.
Mindenkepp premium erzet menni vele, egy kis karaktert is kaphatsz a boxerrel, nekem tetszett.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #53383 üzenetére
Miert erolteti a ducati az L2 ot? miert erolteti a harley a lokorudat leghutest? Miert erolteti a mazda a wankelt?
A porsche a boxer farmotort? Szerencsere a leghutesrol leszoktak.Kifejthetnem, de nem a technologiahoz van koze, sokkal inkabb szociologiai tanulmany, es a haladasellenesseghez a vevok jarulnak a leginkabb hozza.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #53391 üzenetére
Hatdugosban csak a sumitomo tud csinalni feket ugy latszik. R1 nel panasz nem volt.
Ezt a Tokico t meg raktak zx12 gsxr 1000, TL1000R, zx7 zx 12 stb minden masra es mindegyiken ilyen.
Karmantyucserevel jobb lesz, elmeletileg annak lesz nagy ellenallasa az evek soran, es ezert kell nagy ero a fekhatashoz. Azert en megneznem, mit lehet csinalni egy top betettel, es mas atmeroju fofekhengerrel vele.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Nalam a motorozas pont errol szol. A leheto legjobban alkalmazkodni a motorhoz, mondhatni kimotorozni.
Ebbol lesz nalam az elmeny.Bar ha mar a kuplung kopasa miatt nem losz ki egy pirosnal, akkor 2006 tol felfele a legtobb sportmotoron kuplungolva behuzva lassits, mert a csuszokuplung nagy motorfeknel csusztat.
Az en R6 ommal sokat jartam palyara, ott kapott rendesen a kuplung, es rajtolni is ott tanultam vele.
25 000 km korul kezdett csuszni 6 ban, nyomatekmaximumon a kuplung. Addig eszre sem vettem hogy mar nem az igazi. Nem szethullott, hanem elcsuszott. Kicsereltem, mehetett tovabb. Azert az baromi nagy teljesitmeny. Ezek utan nem attol felnek hogy annyira elkopna, es nem oda van tervezve.Mindenkinek masrol szol a motorozas, ezt elfogadom.
A villanymotorokat szeretni fogod, az biztos
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Palyan ne kapna sokat a kuplung?
elindulas valoban aranyaiban nem sok van (de mint emlitettem, en a rajtot is szorgalmasan gyakoroltam), masreszt fektav az sok van. Visszadugsz kettot, vagy meg tobbet, es a te balkezedben lesz a csuszokuplung. Addig ereszted ra, amig nem blokkolja a kereket, vagy nem szol kozbe a kanyarodasba, kozben fekezel, mutato felmegy 12-14 ig. Van hogy csusztatas kozben[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #53434 üzenetére
az olaszokon levo brembok nem gondolnam, h az anyagukban kulonboznek, (be is kurna, ha egy fekezesnel meggnyulna a munkahenger, vagy bármilyen maradando alakvaltozast szenvedne el, ezzel nem jatszhatnak) hanem hogy nem monoblokkok szoktak lenni (bar kivulrol ugyneznek ki). a csavarok tudnak nyulni, ho hatasara mashogy viselkedik, mint egy monoblokk, essaobbi, ami miatt a fekhatas valtozni fog. acel dugattyukat csak olcso motoroknal hasznalnak, pl gs 500. meg az etz nek is alu dugattyuja van. a masik dolog, hogy az acel "tarolja" a hot, semmikepp nem szerencses premium feknel ilyen anyagokat hasznalni, plusz az elso futomuhoz kapcsolodik szervesen, es a rugozatlan tomeget sosem szoktak novelni ilyen anyaghasznalattal.
cool faktorhoz annyit tennek hozza, hogy tenyleg ki kene probalnod mi a kulonbseg fek es fek kozott.
ami nagyon szembeotlo az a viszonylag regi nagykobos japan motorok feke pl. a brembok ebben az idoben ducatikon es apriliakon voltak, ezek alapvetoen mar akkor femszovetes csovel jottek ki. meg a 125 os geposztalyban is femszovetest hasznal az aprilia bizonyos evjaratoknal.egy 330 as tarcsas cbr 954 nek mar jo fekei vannak, de egy 06 os hatszaz nem monoblokk RR az siralmas egy sumitomo yamaha munkahengerhez kepest vagy egy RSV, 999 vagy mas ducatihoz kepest
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #53436 üzenetére
Tulsagosan homalyosan fogalmaztam.
Osszekostolni sajnos nem tudtam vadonat uj motorok fekeit, ugy kiszurhetnenk a fekbetetet, mint valtozot.
Annyit mondanek, hogy az olasz motorok jo fek sztereotipiajat nalam megerositette az, hogy raultem barmilyen nem monoblokkal rendelkezo japan motorra, es egyaltalan nem voltam elajulva. Palyahasznalatnal elverzik sok. Plane a 2000 es evekbol. Ott egyszeruen megvolt a hatarozott nyomaspont, de fekero az nem. Mig az ugyanilyen idos brembok baromi jol fogtak. Hogy betet, vagy fofekhenger atmero? (Fofekhenger nem hiszem, mert a nyomaspont ugyanolyan erzet volt a japanon is, az olaszon a femszovet miatt hatarozottabb, de semmi extra) Fogalmam sincs. Brembonal fekre soha nem panaszkodott senki ebbol a korszakbol.A masik dolog, hogy ezek a regi brembok nem is monoblokkok voltak, megis baromi jol mukodtek.
A mai beleposzintu brembok vannak az uj monster csaladon, ami valoban egy giccsparade, de megsem uszonyereg, mint a belepo japan. Na az az uszo egy olcso betettel meg utcan eletveszely.
A hatalmas kulonbseg a 06 os RR nel nyomaspontra is ereztem hidegen monoblokk sumitomohoz kepest, de fekhatasban is joval alatta volt. Kecskemeten neztem, nem egy nagyon fekezos palya, de erezhetoen valtozott a fek. Almat az almahoz hasonlitsunk. Van olyan munkahenger, ami nem monoblokk, mint a 06 os RR, es ennel jobb. 954 munkahengere. Vagy 4 dugattyus brembo amit rengeteg motorba raktak, pl a 90 es evek monsterei. Ugyanazt kaptak, mint a 748 sp. Hatazert erted. Innen a sztereotipia. Ami manapsag mar annyira valoban nem allja meg a helyet, de ha meg a beleposzintet is nezzuk, uszonyergeknel haaat...
A monoblokk munkahengerek kozott sztm ilyen merteku kulonbseg nincs. Megiscsak egy darabbol lett kiesztergalva, tokmindegy mi van rairva. Az versenyre valo. Ott nem lehet mellefogni.Mivel en ezeket altalaban hasznalt motoroknal tapasztaltam nem tudhatjuk mennyiben befolyasolta a fekerzetet egy elbenazott betetvalasztas. A nem monoblokk munkahengereknel igy is erezheto volt a valtozas, amiben biztos vagyok hogy semmi koze a betethez. A masik fele, hogy ha a betetre gyanakodunk, akkor azt kijelenthetjuk hogy a brembohoz sokkal jobb az utangyartas
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #53441 üzenetére
ja most fofekhenger csererol beszelunk.
az atmeroje megegyezik a gyari atmerovel? mert nagyon el lehet rontani egy rosszul megvalasztott hidraulikus attetellel a fek adagolhatosagot.
te hogyhogy a fofekhengert cserelted le? nem volt jo a gyari attetel?amit en mondtam, a monoblokk es a nem mondoblokk munkahengereknel az a kulonbseg tenyleg baromira erezheto, foleg melegedesnel. de fofekhengerekrol nem is beszeltunk.
fofekhengerrel bajom eddig csak etz nel volt, ott is kisebb atmeroju yamaha jog fofekhengerre csereltem, amitol egyaltalan nem lett hatarozott kemenysege a nyomaspont kezdetnek, viszont baromira adagolhato es sokkal nagyobb fekero lett belole. ez 9 mm es volt. elotte egy baromi hozzaerto tanacsara egy 16 mm atmeroju fofekhengert raktam ra, amitol baromi hatarozott lett a nyomaspont, de hatalmas ero kellett ahhoz, hogy normalis fekereje legyen a rendszernek. szoval el lehet matekolni vele.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #53445 üzenetére
amivel en talalkoztam, ott rendellenes betetkopas volt jellemzo, nagyot tud logni a nyereg, mivel csapokon csuszik. mig egy tobbdugattyus nyerget hasznalhatsz 100e km felett csupan karmantyucserevel, vagy azzal se, addig az uszonyerget ki is dobhatod, annyira tud logni rajta minden.
termeszetesen ez is, mint minden, tipusfuggo, es nem lehet rahuzni minden tipus minden uszonyergere.
tud az megfeleloen is mukodni sokaig. hibanak nem ronam fel, mivel elvegzi a feladatat, de nem olyan pontosan, mint egy dragabb nyereg.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Archer #53471 üzenetére
Ezt a gazdag kulfoldi forum altal felepitett sorrendet nem tartom logikusnak azok alapjan amit eddig csinaltam fekkekkel.
Ket ugyanolyan atmeroju fofekhenger csak a fekkar forgaspontjaban kulonbozhet, azaz valami kis valtozas az erokarban. Marka teljesen mindegy ilyenkor, a hidraulikus attetel ugyanaz.
Munkahengernel viszont erezheto valtozas van az osszecsavarozott es a monoblokk kozott. Tehat sokat nem ersz fofekhenger cserevel, ha a munkahengered ho hatasara valtoztatni fogja a nyomaspontot (ezt rosszul fogalmazom, mert nem tudom kellokepp leirni azt a bizonyos erzest a monoblokk es csavaros kozott)
Nekem pl gumicsoveim voltak az R6on, az a fekrendszer ugy volt tokeletes, ahogy legyartottak. Ha mar olyat tud csinalni egy gyarto, felolem az is lehet egy masik fekrendszeren feltuntetve hogy sony, ha egy szar. Szoval direkt irtam, hogy a sztereotipiak honnan erednek, es hogy manapsag megis mire panaszkodnak, mire nem. Nem akarok elmenni markak fele, nincs ertelme. Irtam is, hogy ugyanolyan arsavban mindegy mi van rairva. Monoblokk az monoblokk. Nem lehet szar.A rendszeres fekfolyadek cserevel a legmesszemenokig egyetertek.
A femszovetes csovel hatarozottabb lesz a nyomaspontod, de ennyi. A csavaros munkahenger ugyanugy valtozo marad.
Miutan eleg sokat molyoltam a fekekkel nalam a sorrend (rendszeres fekfolyadek csere mellett)
Betet, monoblokk munkahenger, fofekhenger, fekcso.Nem az olaszokra verjuk eppen, hanem egyszeruen nem ertem.
Dehat ha jo, akkor jo. Orulunk neki.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #53474 üzenetére
Meg egy hsz megfogalmazodott bennem a tisztanlatas erdekeben. Akinek tele van a toke a fekkel, most skippeljen.
A fofekhengeres reszhez hozzatennem, hogy ha a fofekhengert azert kell cserelni, mert gyarilag nem jol lottek be az attetelt, akkor megint mas a helyzet. De az is egy kompromisszum. Minel kisebb fele indulsz, annal nagyobb utja lesz a karnak, de ketujjas lesz, minel nagyobb fele, annal hatarozottabb a nyomaspont, de nagyobb kezero kell.
Arra akartam ravilagitani, hogy ha lecsereled a gyari atmerot egy draga gyarto ugyanolyan atmeroju fofekhengerere, tulajdonkepp semmi kulonbseg nem lesz. Ha a fekkar erokarja mas, ott lesz kulonbseg, de az attetel meghatarozza az utjat a karnak, ez is egy kompromisszum lesz.
Annyira komplex az egesz, hogy tipusspecifikus minden.
kar hogy nem arultad el, hogy te most milyen iranyba mentel, es miert nem voltal megelegedve a fekkel (erre kivancsi lettem volna) mert egy tapasztalattal tobbek lettunk volna.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #53583 üzenetére
En csipem a becsneppert, meg nincs az emberrel baj, de a mitoszokat mindig olyanok kajaljak, akik nem latnak bele annyira melyen valamilyen teruletre. Pl az az elszolasa, h milyen pici szelepe van a kisturbos automotoroknak, es milyen szarok, pontozonak sem jo az anyaga... (Mindezt szemrevetelezessel megallapitani) egy sornegy motorkerekparban raadasul akar 15 ezret is porog, es megkockaztatom vekonyabb a szara...
A mitoszok is siman megallnak ilyen labakon.
Szoval kell ehhez egy szuklatokoruseg, es egy kis egyugyuseg.
(A hasznaltkocsikhoz az ember dobbenet hogy ert egyebkent, hangsulyozom)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Hat nekem nem egyertelmu, hogy miert kotogeted ki az abseket
Igazam van, bizonyos korulmenyek kozott. Es neked is igazad van, bizonyos korulmenyek kozott.
Ja hogy mar lesodrodtunk az utrol? Ja es mar poros uton is vagyunk?
Hat akkor elerkeztunk oda, hogy ez baromira szituaciofuggo.
Mekkora a tempo? Mennyire poros az ut? Mekkora tempoig hasznalhatod a hatso feket a motor lejjebb dontesere?
Nem lehet rahuzni mindenre ezt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #53600 üzenetére
Egyebkent mindenfele fika nelkul.
Nezzuk a te peldadat. Megvetted eleted elso motorjat. Vagy eleted elso japan motorjat, mert regebben ugy emlekszem motoroztal. Valszeg nem az elso motorod.
Ennyi tapasztalattal agyon dicserted, tenyleg mast sem lehetett olvasni a hsz eidben, hogy mennyire megbizhato, es az osszes frazist elpuffogtattad. (Regi motor, ebben volt meg anyag tipusu, megbizhato honda, mernoki muremek az az agyonbonyolitott vezerlese is, stb)
Ha en nem lattam volna mindenfele motort szerelesre varni, es nem szedtem volna szet belpiacos oreg szarokat, nem lattam volna, hogy ugyanugy megkotlik ha utve-vagva van, siman benyaltam volna, azt a sztereotipiat, hogy megolhetetlen a motorod.
Szep lassan kiderultek dolgok, hogy a toltesrendszere nagyon alultervezett, es hogy a nyelezest a hengerfej nem birta (ez nem csoda, nincs olyan, ami ne kopna)
De ennek ellenere te tovabbra is a fel szemedet becsukva mondogattad tovabb, hogy ejj, azert nem semmi mit birt ki alattam, meg megiscsak egy muremek. Nemhiaba azert megiscsak ilyen es ilyen ez a motor, meg a japanok, essatobbi. Ez utan az egy tapasztalatod utan csak hondat vennel szived szerint. (Biztos ismerosi korben is utanakerdeztel, es bujtad a netet, stb, de elegge atment egyfajta markafopapsag fele a dolog) A tied egy kisebb fajta elfogultsag, talalkoztam en olyan onigazolasokkal, hogy tenyleg a fejemet fogtam. Es olyan kocsmafizikusokkal, hogy lassan vallasos alakot olt nehany embernel ez a dolog.
Ismerjuk fel ezt a jelenseget.
Minden tiszteletem a tied, amit vegigcsinaltal azzal az oreg szarral (bocsanat)
RESPEKT Bogyo! Sztm jopar sokkat tobb km-t motorozott embernel is - ha ugy fogalmazhatunk - nagyobb motoros vagy, mert igy csinalod, es nem lankad a lelkesedes, ami nagyon pozitiv.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #53599 üzenetére
Nagyritkan.
Szerintem tele van a toke, h 50 ugyanolyan levelet kap, amit raadasul mar meg is valaszolt korabban, tobb cikk is, es basznak elolvasni. Aztan flegmaNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #53732 üzenetére
Ilyen akkor fordul elo, ha elkonnyul nagyon az eleje, es valamilyen kis uthiba dobalja.
De volt szerencsem nyakcsapagyas motorhoz, ami ilyesmit csinalt. Szoval nem biztos, de lehet, hogy a ket jelenseg egyszerre valtja ki. Vagy nem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #53762 üzenetére
Heidenaut probaltam. Gs 500 on labtartoig lehet vele donteni, es az ara is baratsagos.
Kopasrol sajnos nem tudok nyilatkozni.Ilyen meretben probaltam meg a michelin pilot sporty-t.
Sokkal rosszabbak a tapadasi tulajdonsagai, biztosan sokaig jo, de nem tennem fel meg egy 30 lperos motorra sem, mert kanyarbol kifele megnyikkan a gumi meg azzal is, nyaron, 30 fokban.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz sziada5925 #53774 üzenetére
Fogni kell a kormanyt.
Mas gumi is csinal ilyet. Ez nem hiba.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz sziada5925 #53791 üzenetére
Az elengedett kormany nem uzemszeru hasznalat. Tobben reklamaltak emiatt nagy gumigyartoknal, a gumigyartok valasza mindig az volt, hogy a kormanyt fogni kell.
Sok felhasznalo egyebkent megkeresi a motor gyenge pontjat - meg is talalja - es csakazertis ott es ugy akarja hasznalni, ahol nem jo/ nem mukodik jol. Pl alapjaraton rangatva kozlekedni, vagy elengedett kormannyal kozlekedni, amikor csapkod. Ezeket el lehet kerulni, es nincs is rakenyszeritve a user, nincs olyan szituacio, ami elkerulhetetlenne tehetne az ilyen hasznalatot.
Engem meg lehet gyozni, mondd el, miert hiba ez?
Raadasul ha kisulyozod a gumit. 6000 km utan ugyanott lesz a gumi legkonnyebb pontja, mint uj koraban? Es ugyanannyi sullyal kell kisulyozni a kopas ellenere? Szerintem nem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz KoVee84 #53793 üzenetére
Ez egy erdekes dolog. A 300V nek tobb olajhoz kepest rossz a valtokeno kepessege, a 7100 nak ugyancsak.
A 300V savasodasgatlasa is rossz, ezek alapjan tobbet bir ki egy masik olaj ket csereperiodus kozott, de ha evente csereli az ember, az boven eleg. Erdekesseg, hogy a habzasgatlasa is csapnivalo.
Forras[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #53797 üzenetére
Ahhoz, hogy neked rossznak tunjon milyennek kene lennie annak az egyetlen egy, arva, kisfelbontasu kepnek?
Ha egy t72 atment rajta, azt biztos kiszurjuk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Czimby #53806 üzenetére
Nagyon nehez kerdes.
Ezzel a teszttel csak azt akartam erzekeltetni, (amit kb 2 evente bedobok ide a topicba) hogy mennyire megbizunk egy brandben, eszervek nelkul.
Ezek az ertekek megmutatjak, hogy a tribologiai vizsgalat soran hogyan teljesitettek az olajok.
Ertekek, szamok, mertekegysegek vannak leirva nekunk, de fogalmunk sincs, hogy egy 300V mennyire fogja szetutni a valtot, cserebe a nyirasstabilitasa, illetve a magas homersekleti magas nyiras-kenese kivalo - mennyire ovja a henger-dugot egy masik olajhoz kepest. Hany km utan johet ki a kulonbseg? Es akkor mit reszesitsunk elonyben? A siklocsapagyakat? A henger-dugot? A valtot?Minden marka minden tipusa nagyon maskent tud viselkedni, nem lehet leegyszerusiteni ezt a dolgot ugy, hogy a legjobb olaj.
Ehhez kellene egy friss, objektiv tanulmany, europai olajbrandekkel. Es amint lathatod az abrakat, nincs olyan olaj, ami egyszerre, minden teruleten kivalo. Nincs olyan szuperolaj, ami mindent tud.
Egy kompromisszumot kapsz. Ezeknek az olajoknak is hullamzik a minoseguk valamennyire.
En azt javaslom, hogy a teljesitmenyszint a legmagasabb, akkor teljesen mindegy, milyen markat raksz a motorodba. Csak a teljesitmenyszintet figyeld es a gyarilag megadott viszkozitast.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz pakriksz #53803 üzenetére
Mivel a masik hengerhez kepest csak a maradek egy henger fojtoszelepet kell allitani, ezert ahol a legsimabb a jarasa, ott kell hagyni a fojtoszelep poziciot. Ha 20x megcsinalja az ember, akkor utana mar nem kell vakuummero sem, de azert en rarakom, mert nehany hibat eszre lehet ilyenkor venni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #53822 üzenetére
*A minden marka minden tipusat a motorkerekparokra ertem, nem az olajokra.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Czimby #53825 üzenetére
Az olajhutod jobban hut meg igy is, mint egy hutovizzel hutott olajhuto.
Szerintem nem ott van a kutya elasva, mivel a hutoviz mindig melegebb a levegonel. Nagy valoszinuseg szerint a kuplungod inkabb jaso ma2 es olajat akarna. A 300V jaso ma.
Ki kellene probalni mas olajjal is. Sajnos amint a tablazatbol lathato, atfedes van a jaso ma es ma2 es olajok ertekeinel, ezert mas markat probalj nagy teljesitmenyszinttel. Valoszinuleg az olajnak nem lett baja, csak mashogy van adalekolva a kuplungodnak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #53827 üzenetére
Olvastam regebben a cikket, amit runner linkelt.
Sajnos ez a szakma nem olyan, hogy mindent ra lehet huzni egysegesen minden gyartmanyra.
Elo pelda itt a topicban a bmw-s alvaro, aki egyfolytaban rangatas hataron uzemelteti az egyhengeres motorjat es tulment a 100 000 km en.
Na akkor most mivan?
Az van, hogy alacsony fordulaton annyira rossz a feltoltese a hengernek, hogy nincs akkora ereje a gaz terjeszkedesenek, h barmirol megszakitsa az olajfilmet. Valoszinuleg az olajpumpa/olajzofuratok eleve igy vannak tervezve. Mondjuk ezt egy dieselnel nem biztos, hogy kiprobalnam. De benzines motornal nem pontosan ez a helyzet, amit a cikk irt.Ha felkeneses allapotban van valami uzemeltetve az eleg hamar rossz lesz, nem evek mulva.
A motordoktor, aki ezt a cikket irta, egy muszaki egyetemet vegzett ember, asszem a ktm nel dolgozik. Tehat van boven tapasztalata.
De ha nincs konkret marka es tipussal tapasztalatod, a sotetben tapogatozol barmilyen elmelettel. Az egyetemrol kijohetsz hogy megtanulod az elmeletet, de a hibajelensegekhez es okaihoz ismerned kell az adott tipust, es annak a hibaval osszefuggo jellemzojet. Tehat tapasztalnod kell, addig elmelet minden, amit a gyakorlat barmikor meg tud cafolni.Azonban annyira motorspecifikus minden hiba, minden jellemzo, hogy tulajdonkepp nincs olyan, amit egysegesen rahuzhatnank barmire. Lehet hogy ez a cikk igaz egy gyengebb olajzorendszerrel megtervezett sornegyre, mondjuk a regi gpz-k kozul, de nem igaz minden sornegyre.
Mert az elmelet magaban semmit nem er empirikus kutatas nelkul, es forditva.A szerelok tobbsege bele sem gondol semmibe, csak szajkozzak a sztereotipiat. Aki el is olvas szakmai cikkeket, veletlenul sem kerdojelezi meg annak tartalmat, csak megy a fraziszsakba, aztan ezeket el lehet puffogtatni barkinek. Sajnos amig nincs kiprobalva ez az adott tipussal, addig ezt senki nem allithatja bizton.
Es senki nem fogja kiprobalni sem, ezek utan, mert megkotlik a motor es akkor jaj.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #53834 üzenetére
Az arajanlatot jobb lenne egy szerviztol kerni, nem a forumtol.
A szerviz pedig szet fogja bontani, es attol fuggoen, mit talal benne, arat fog adni.
Addig hasrautes minden.
Meg ugyanazt tudom tanacsolni, mint az elozo kolleganak, cserelj olajat, ma2 re.
Hatha megoldja. Olcsobb, mint szetbontani a valtot.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
ezt meg tudom erositeni, egy forma dry csizmat lecserelhetsz akar egy katonai surranora, bokavedelem ugyanannyi. tele van valamifele lagy karbonszovettel, nagyjabol disznek, de lerakod a csizmat a foldre es lekonyul a szara.
sajnos a bokavedelemert kb 60 ezret le kell szurkolni. termeszetesen ez belepo ar.nekem pont a forma csizmam szakadt le a labfejemrol egy nagyobb esesnel. utana vettem a puma v 1000 et, mert az a labammal egyutt fog lemenni, legalabbis ranezesre.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #53928 üzenetére
Kiraktam a DTR t a z esobe, hogy a sarat lemossa, de nem volt valami hatekony nalunk.
A villam tobb volt, kicsit tartottam tole, hogy belekur, mert nagyon kozel csapkodott be (mindig tortenik valami kulonos, de szerencsere nem muszaki dolog vele, egy oz elesik a motor elott egy arokban fel meterre, torzskonyv elveszik, rahivjak a katasztrofavedelmet - true story - mert beinditom 1,5 honap allas utan, kicsit atereszt a mikuni olajpumpa, aztan fustol a sok olajtol ) Johetett volna egy kis jeg, a regi sarat lenyomta volna.
Majd hurrikanba kirakom.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen házat vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- OLED TV topic
- Tudományos Pandémia Klub
- Politika
- Telegram
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Ariston C35S P6 (X) R kombinált tűzhely
- Philips Senseo HD 7810 - párnás kávéfőző - fekete
- Bosch Serie 2 SPU2XMS01E nemesacél mosogatógép átvehető a rendelt áron! Bolti ár feléért!
- Eladó Adly ATV ru XXXL 2T felnőtt méretű 50 cm
- Eladó !!!PANEL HIBÁS!!! CANDY 15 terítékes mosogatógép és/vagy PANELT VÁSÁROLNÉK HOZZÁ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs