-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Lomha 8V #94858 üzenetére
Ez jópofa.
Végső esetben ez is opció lehet. Azért még mindig sokkal elegánsabb, mint amit az FZ1-es ürge csinált, hogy teljesen leszedte a plexit. Nálam szerencsére rángatás semennyire sincs, de a zaj az épp elég idegesítő hosszabb tempós túrákon önmagában is.Szerk: most látom (#94862) Lomha 8V), hogy ez csak olyan 120-ig volt jó, és mellkasra jött minden. Az nekem nem lenne túl jó, mivel sokszor megyek hidegben, és ott jó, ha nem mellkasra/nyakba kapom az áldást. Akkor marad inkább a vario plexi, vagy lassítok ~100-ra, ott már a gyári plexivel is teljesen oké a zajszint egy átlag füldugóval is.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Lomha 8V #94934 üzenetére
Természetesen motoros ruhában értettem. Pontosan, amit írsz, azért nem naked bike-ot vettem, mert én nem szeretem, ha töményen jön a mellkasomra a szél. Tény, hogy nem haláloznak el, de azért az sem véletlen, hogy mindenes túrázós gépeknek tipikusan nem naked bike-ot szoktak ajánlani illetve gyártani.
Illetve hideg időben nagyon nem mindegy a szél, ami ér, számtalanszor volt lehetőségem megtapasztalni. Nyilván, van az a ruhamennyiség, ami a nakedbike-on is elég, de simán lehet fázni motoros kabát + thermobélés + vastag pulcsi kombinációban is idomos gépen.
-
HSM
félisten
válasz etnies #94954 üzenetére
Teljesen jó hozzáállás. Csaképpen én mondjuk nem szeretnék mondjuk +1 pulcsit magamra erőltetni, meg nyakmelegítőt, hogy ne fagyjak meg hidegben.
Pl. hazafelé amikor jöttem Angliából nem volt nálam a thermobélés, mert nem számítottam még komolyabb hidegre, de az ausztriai szakaszon a hegyekben már le kellett táborozzak éjjel egy benzinkúton hajnalig, mert két pulcsi és 5 póló nem volt elég, hogy ne fagyjak meg... Na, akkor milyen jó lett volna, ha még a plexi mögé se tudtam volna elbújni... Akkor már sötétedéskor állhattam volna félre, nemhogy éjjel kettőkor.Ami a nyarat illeti, az SV650S tervezői nagyon okosan megoldották, van két szellőző kialakítva a fejidomban, ami egy kellemes finom szellőzést biztosít a plexi/fejidom mögött is. Nyáron nem sülsz meg, de mégsem telibe kapod, mint egy nakeden.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #94962 üzenetére
Köszi a tippet!
A magazin annyiból nem segített volna, hogy már mindenhol fáztam. Esőruhával még bohóckodhattam volna, az volt nálam, de így ennyi réteg mellett már nem láttam értelmét. Szerencsére hajnalban már jobb idő volt, 6-7 között már tudtam indulni tovább, és akkor már nem is fáztam.
Szerencsére a benzinkúton sem zavartam senkit, vettem forró csokit, meg kis kaját, majd kicsit relaxáltam a jó meleg shopban. Reggel pedig dobtam egy finom cappuccino-t és go tovább. Maszkom amúgy volt, azt mindig használok, sajnos nyakmelegítőt nem. Hidegben én amúgy simán egy sálat szoktam feldobni nyakmelegítőnek.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
A kényelmetlenség elhanyagolható módon csökkentette a komfortérzetem a hideghez képest, igazából az fel sem tűnt.
(#94973) geresics: Nekem túl sok időm nem volt készülni, péntek reggel tudtam meg, hogy mehetek, szombat reggel már indultam, szval volt egy napom beszerezni mindent, plusz leszervízelni a motort... Igazából vittem volna az aláöltözőt is, csak nagyon szűkösen voltam hellyel, és úgy tűnt, nem fog kelleni... Nagynak tűnik a hengertáska, amit vettem, meg egy majd 40L-es hátizsák, de nagyon hamar megteltek....
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #96658 üzenetére
"Jah és a futóművet, fékekeket sem lehet az elődhöz hasonlítani. Persze bő 10 év különbség nem rövid idő."
Szvsz ez nem a 10 év, hanem a kategória különbsége. -
HSM
félisten
válasz runner 125 #96670 üzenetére
A fordított teleszkóp tipikus vakítás, nem sokat ér, ha nem jó a belbecs..
Hagyományos teleszkópos régi motoron is lehet jó fék, pl. a régi FZS600 20 éves konstrukció és nem sok rosszat hallottam eddig a fékeire. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96674 üzenetére
Én erről máshogy vélekedek, szerintem fontosabb a jó belső csillapítás, mint a fordítottsággal járó plusz merevség.
Az SV-n érzem, hogy nem merev, de ez zavar benne a legkevésbé, ez elég kiszámítható (utcán, pályán lehet jobb lenne az általad vázolt merevebb, gagyibban csillapított, hiszen ott az aszfalt minősége jó, de rengeteg a szélsőséges erőhatás). Amit én az SV futóműjében ki nem állhatok, az a primitív gagyi csillapítása, aminek eredménye, hogy lassú mozgásoknál alul, gyors mozgásoknál túlcsillapított, ahogy az összes ilyen rendszerrel csillapított futómű. Ennek eredményeképpen pedig tökéletlen aszfalton rossz az úttartás, cserébe nagyobb úthibákon üti a karom, tehát kényelmetlen is.
Ha sorrendezni kéne, a fő gondnak a csillapítás megvalósítását mondanám, második lenne a rangsorban a kelleténél puhább gyári rugó, és csak ezután a nyeklő-nyakló virsli vastagságú teleszkópszárak. Legalábbis az én utcai felhaszálásomra.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96677 üzenetére
Te már csak tudod, én mit érzek a saját motoromon... Oh wait...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96681 üzenetére
Az olajok közötti különbségek megérzését ki ne hagyd...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96683 üzenetére
Nem erről van szó. Csak tudom, hogy ezekről a dolgokról picit máshogy vélekedsz, amit egyébként maximálisan megértek és tiszteletben tartok. Ugyanakkor, számomra van jelentősége adott esetben egzaktul nem vagy nehezen mérhető dolgoknak is (benzin, olaj, vagy nálam hidegben a váltó), de pontosan tisztában vagyok vele, hogy ez mennyire labilis talaj.
Én is mindig fenntartásokkal kezelek minden ilyen jellegű dolgot, ugyanakkor nem is vetem el olyan szigorúan, mint te.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96687 üzenetére
Ha értőn olvastad volna, amit először írtam, csak annyi volt a lényege, hogy szvsz inkább a kategóriaváltást érzi, nem azt, hogy eltelt 10 év, mert ma is böven akadnak elspórolt futóművű sárkányok a középkategóriában, és 10 éve is tudtak príma futóművet és féket gyártani, akár fordított villával is.
Ugyanúgy pénzügyi kérdés ma is a jó fék és futómű, mint 10 évvel ezelőtt.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96691 üzenetére
Már megbocsáss, de még ennek a feltételezése is sértő!
Örülök, hogy ennyire elégedett vele, és eszem ágában sincs elrontani az örömét. Szerintem semmi rossz nincs abban, ha egy motor nem azért jó, mert fiatalabb, hanem mert komolyabb, jobb minőségű cuccokból rakták össze.Nem véletlen gratuláltam neki, mikor vette. [link] Nagyon szép ebben a fehér színben, és nagyon jó bringa a véleményem szerint.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96696 üzenetére
Akkor eljutottunk abba a fázisba, amikor érvek helyett kezded a személyeskedést?
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96700 üzenetére
Magadat minősíted ezzel a stílussal.
Nyugi, nem kértem moderálást, nem lesz miért rám fogni, ha nincs kedved írni megint egy fél évig ide.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Azt hiszem, itt kicsit pontatlanul fogalmaztam... Arra céloztam, hogy akad motor, amire ráteszik igénytelen belsővel, csak azért, hogy fordított legyen. Szóval önmagában, hogy fordított még nem garantálja, hogy jó is lesz.
A kis RS125 tényleg jó volt, ott nem spórolták le a dolgokat, pontos fék, könnyű, erős alu váz, a banán lengővilla, jó kis holmi is lett belőle.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz [-HERO-] #96755 üzenetére
Ha tényleg ennyire torkos azért az elég kellemetlen, nem mindegy, hogy egy 500km-es túrán egyszer kell megállni tankolni, vagy háromszor.
Én legalábbis nagyon nem szeretem a macerát vele. Én az sv650-emen is el tudnék képzelni a 17L-esnél picit nagyobb tankot, pedig csak 4-6L-t eszik 100km-en jobbkéz és forgalom függvényében.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz [-HERO-] #96770 üzenetére
MT09 Tracer nem tetszik arról a vonalról? Annak lényegesen jobb a tank/étvágy mutatója, és bár nem R1 blokk kategória, de nagyon szokták dícsérni a háromhengeresét. Plusz hogy említetted a BMW-t, onnan az S1000XR is talán szóba jöhetne a 20L-es tankjával.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz z123456789 #96809 üzenetére
Ha fogyasztáskülönbségre gondolsz, azt bizony én sem tapasztaltam a benzinek között az injektoros SV650-en.
Viszont, hogy érzetre hogy járt vele a ketyere, ott kismértékű eltérést tapasztaltam.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz [-HERO-] #96833 üzenetére
Nem szabad ezt elsietni, gondolom nem 1-2 évre vennéd... Ismerem az érzést, amikor megmozdul a fejben a vezérhangya, de fontos nem elsietni a dolgot, megfontolt döntést hozni, hogy tartós legyen az öröm.
Az MT09 ár/érték arányban szerintem nagyon jó, viszont érdemes odafigyelni a futóművére, azzal nem mindenki volt elégedett a motor erejéhez képest.
Az MT10 meg ugye a legek lege, csak hát ennek több téren is megvan az ára...
Amit még érdemes lehet, bújni a típus-fórumokat, hátha találsz releváns tapasztalatokat tulajoktól, amik segíthetnek a döntésben. -
HSM
félisten
válasz Gaboman #96837 üzenetére
Ezt nem tudom, személyesen sajnos még nem volt alkalmam kipróbálni őket.
Csak jeleztem, hogy ilyeneket lehetett olvasni a tesztekben, amiket az utóbbi pár évben olvastam a típusról (valóban leginkább a facelift előtti verzióról). Ha a tesztnél odafigyel rá, és tetszik neki, akkor nem lehet gond vele.
Minden másról leginkább csak jókat olvastam, azért is mertem ajánlani a Tracer verziót.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #96856 üzenetére
Nekem is ez a tapasztalatom, ha eleget gyakorlod, mi a teendő vészhelyzetben, akkor tényleg be fog ugrani totál becsokizva is. Engem is megmentett már párszor. Áldom is az eszem, hogy első dolgaim között volt nagymotorral elmenni a Safety vezetéstechnikai képzésére....
(#96852) CyberPunk666: "Lehet olyan abs-t csinálni, amit nem versz meg emberként soha, csak szabályozás kérdése."
Szerintem nem is az a kérdés, hogy lehet-e ilyet csinálni, elég valószínűnek tűnik, hogy lehet. Szerintem inkább az a kérdés, egy egyszerű szériamotorra ami kerül, az vajon mennyire megbízhatóan és mennyire jól reagálja le a különböző helyzeteket? Eső, homok, murva, huplik, kanyar, stb....Ami szerintem még óriási probléma ebben a kérdéskörben, hogy a legtöbb vitában erről teljesen kimarad, hogy mennyire fontos a futómű, gumi és fékrendszer egyéb komponensei. Ugyanis amennyi sokszor az ABS felára (200 000 forint rémlik korábbról) annyiból sokszor egy komolyabb teleszkóp/gumi is kijönne.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #96859 üzenetére
Viccen kívül, nagyon szívesen csinálnék ilyen tesztet.
Minden ABS kikapcsolható, szval bármilyen ezzel szerelt motor megtenné. Talán emlékszel, korábban mikor előkerült ez a téma, komoly gondom volt, hogy sok tesztben a pilótával a helytelen rámarkolós fékezést mutatták be az ABS-nélküli motoron is, és úgy persze, hogy fényévekkel nyert a technika a szimulált fakezű emberrel szemben.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #96861 üzenetére
Nem akarok nagyon belemenni, de kapcsolóval nem kikapcsolhatóak kényelmesen a kormányról... Nem csinálhatják meg olyanra, hogy áram nélkül ne működjön jól a fék, mert egy akkumulátorzárlatnál is meg kell tudnod állni valahogy....
(#96862) CyberPunk666: Igazából szvsz az már éppen elég, ha az embernek annyira kitolódik a pánikhatára, hogy pl. amikor már látja magát a lelki szemeivel a kocsi oldalára felkenődni, akkor is hideg vérrel végig tudja gondolni egy szabályos határozott lassítás mellett, mit is tudna még csinálni, hogy ne ez történjen....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz yodamastah #96869 üzenetére
Örök, mint a nyomorúság! Mint az olaj-téma is. Jut eszembe, az már egész rég került szóba, senki nem cserél olajat a jüidő örömére?
(#96880) -Mike-: Az a verda szerintem már rég darabokban van... Jelenleg sajnos csak egy hagyományos fékes SV650S-el tudok hozzájárulni a teszthez, amin szintén 5m-es korlátozás él mindenkire rajtam kívül.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96887 üzenetére
Szörnyű lenne ha a tömeg a soha vissza nem térő lehetőségtől megrészegülve vadul agyontaposná egymást, csak hogy láthassa a motorom a lehető legközelebbről. Ezt igazán nem vállalhatom fel, így kell a védőtávolság.
(#96893) CyberPunk666: Én öcsémnek egyszer odaadtam. Túráztunk, ő ment egy picit az én K8-asommal, én az ő K9-esével. Érdekes volt, mivel az övén spoileres plexi volt, +full idom, és sport kipufogó, míg az enyém gyári + félidomos. Plusz így lett némi benyomásom a Pilot Power 2CT és Pilot Power 3 hátsógumik közti különbségről is, nem bántam, hogy a 3-ast vettem. Illetve a sportkipufogóhoz se jött meg a kedvem, végig olyan érzésem volt, mintha jönne mögöttem egy másik motor...
De idegennek nem adnám semmi pénzért, akit nem ismerek jól, hogy áll a motorokhoz, illetve hogy vezet.
-
HSM
félisten
válasz Geresics #96982 üzenetére
Én a kis applikátorával használtam (worksafe kiadás volt amúgy, ami akkor megegyezett még az erősebb motosafe-el), és tuti jól berakva, jól hallani, mikor szűnnek meg durván a kinti zajok. Azt kell mondjam, sokkal, de sokkal többet csillapít a 3M 1100-as, az a sárga szivacs holmi. Persze, utóbbinál egyébként mégfontosabb talán a megfelelő behelyezési technika. Mikor kimentem Angliába, odafelé a worksafe volt benn, a kényelmét imádtam, de minden bajom volt a zajterheléstől pár napig utána, visszafelé a 3M-el semmi bajom nem lett igen hasonló körülmények között. Rövidebb utakra, nem túl hangos motorokra én inkább a MotoSafe-et használnám mert számomra nagyon kényelmes és praktikus volt, de hosszabb távra vagy hangosabb motorra már kevés lehet.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #97051 üzenetére
Mert az olyan atom biztonságos, amikor fél percig tart egy előzés mondjuk egy 250-essel mondjuk ha 80-al totyog előtted valaki, ahelyett, hogy 5 másodperc alatt megkerülnéd egy 600-assal.
Nem mindenkinek ez az életcélja, hogy "kimotorozza". Én sem tudom teljesen kimotorozni az sv650-et, és még így is persu kategóriájával megnevezve nyugdíjas kerékpáros tempómban is el tudnék még viselni vagy 30 plusz lóerőt. És egyáltalán nem akadályoz meg a motorozás élvezetében, hogy nem ér le a térdem kanyarokban, viszont azt különösen élvezem, mikor egy technikás egyenesben kicsit megcibálhatom a bajszát.
A dolog másik fele, hogy aki kimotorozza, az elmegy a határokig. Ott pedig ha bármi nem úgy adja ki már baj lehet. Akár egy 250-essel is. Arról nem is beszélve, hogy a 250-el gépészkedni is többet kell, ami plusz figyelmet igényel, von el.
Persze, nem azt mondom, hogy minden esetben butaság, én pl. egy 50-es nagytestű robogóval kezdtem, és sok hasznos tapasztalatot szolgáltatott az első néhány motoros évemnek, ott jól jött, hogy egy tetű lassú olcsó gép volt. Viszont nekem is kissebb motort ajánlottak elsőre a 650-esnél, és azt viszont egyáltalán nem bántam meg, hogy bevállaltam, teljesen felesleges lett volna a robogó után még bármi köztes kategória, amit meg lehetett necces szituációt tapasztalni kismotoron, az már azzal megvolt.
És ezek amiket írtam, utcai motorozásra vonatkoznak. Ha valaki motorversenyző akar lenni vagy pályázik, ott nyilván más szempontok válnak hangsúlyossá.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #97056 üzenetére
"Aztan jol felbassza magat, van egy kis kapuzarasija is, mokuskerekben talalja magat, ami olyan kenyelmes volt eddig, elgurul a gyogyszer es huz egy koveret, majd annyira masik dimenzioban erzi magat, azt se tudja hol van."
Az remélem megvan, hogy így nem is vezethet semmilyen gépjárművet, mert nem teljesülnek a vezetés személyi feltételei.
Első két bekezdés: [link].A jogszabályi tiltástól függetlenül is úgy gondolom, hogy józan gondolkozású ember ilyenkor különösen nem ül motorra. Semekkorára. Jó esetben autóba sem.
(#97060) persuader: Oké, lenézed azon motorosokat, akiknek nem az a célja, hogy 2 perc alá menjenek a Hringen. Túlzottan nem érdekel. Ez a te kategóriád, hogy "balf@sz". Nekem a motorozás másról szól. Nem az a célom vele, mint neked. Nekem elég, ha biztonságosan kiélvezem az élményt, amit ad. Nem vagyok adrenalinfüggő sem, ha neked ettől balf@sz vagyok, hát legyen. Nem lesznek emiatt álmatlan éjszakáim.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #97062 üzenetére
"Vagy most hogy belegondolok, de. Megis.
Lenyegtelen."Pedig pont ez a lényeg. Honnan tudod, hogy nekem nincs semmi, amibe rengeteg energiát ölnék? Honnan veszed a feltételezést, hogy nem értem meg azokat, akiknek a motorozás ez a fajta szenvedély, hobbi? Sehol nem írtam ilyet. Azt írtam, nekem másról szól, és ez nem azt jelenti, hogy nem érteném azokat, akik élnek halnak a versenyzésért, de én nem ilyen vagyok. Ettől függetlenül nem gondolom, hogy csak az ő szemükkel kéne néznem a világot, ahol mindneki balf@sz, aki máshogy gondolja. A topik címe "Motoros topik", nem pedig versenymotorozós topik, tehát úgy gondolom, joggal feltételezhetem, hogy itt általánosan a motorozás a téma, nem pedig a versenyzés.
Te nézed le a máshogy gondolkozókat, és közben úgy állítod be, mintha én is ezt tenném, miközben nem.
(#97064) ath: Persu erre építette az érvelését, hogy ha valakinek magánéleti gondjai vannak, és így ül a motorra, és "idegből" lenyelezi, az veszélyesebb egy erős motoron, mint egy gyengén. (Lásd az előzmények.)
Erre írtam, hogy ilyen állapotban eleve nem is ülhetne motorra, sem jogszabályilag, sem a józan ész szabályai alapján.... Tehát ez szerintem nem egy jó érv a gyengébb motor mellett.
De még ha feltételezés szintjén el is fogadnánk igaznak ezt az érvet, az is érdekes dolgokhoz vezet, mert akkor senki nem vehetne erős motorokat magának, mert egyszer úgyis felhúzza majd valamin magát, és elgurul a gyógyszere, lenyelezi, és kinyírja magát a 200 lóerővel.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #25954560 #97078 üzenetére
Ezzel egyébként teljesen egyetértek, akárki kérdez tőlem friss motorosként mit tudok neki tanácsolni, a legelső dolog amit mondani szoktam egy jó vezetéstechnikai képezés.
Ennek hiányából (vezetéstechnikai ismeretek elméleti és gyakorlati szinten) pedig következnek azok a dolgok, amiket felsoroltál. (Szerintem a motor teljesítményétől lényegében függetlenül.)
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz McReay #97133 üzenetére
Ez nem is volt vita tárgya. Minden normális helyen először kismotort tesz alád az oktató.
Viszont mire meglesz a nagymotoros jogsi, már minimum 27 órányi rutinod lesz, ami azért már nem olyan kevés. Úgyértem, 27 óra után már azért reflexből tudni fogod, melyik a gáz vagy a kuplung. A rossz hír, hogy ettől még óriási lyukak szoktak maradni tudás terén, szóval erősen ajánlott egy komolyabb vezetéstechnikai képzés elvégzése. Ezeket a lyukakat ugyanis nem pótolja a fokozatosság.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #97135 üzenetére
Próbáltál 130-nál kiállni kicsit a nyeregben, hogy kikerüljön a fejed a plexi hatásai alól? Nálam az sv-n brutális a különbség zajban. Nagyságrendekkel halkabb a Shoei sisakom ha tisztán kapja a szelet, mintha a plexi által megkevert légáramba lenne nagyobb sebességnél.
Mondjuk a 3M 1100 füldugóval már így is viselhető volt, de még szeretnék rajta javítani.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #97139 üzenetére
Nem tudom, én nem vagyok kaszkadőr, de nem jelentett problémát, többször nyújtózkodtam így az angliai utamon autópályatempónál, máshogy az én méreteimmel nem lehetne megcsinálni az utat, mert össze van hajtogatva a lábam, és néha át kell mozgatni, félóránként meg ha megállok tornázni sose érek a végére. SV650S, minimálisan emelt csutkakormány. (Ezresről kép, de ugyanígy van a 650-en is megoldva: [link])
Persze, ha nem érzed biztonságosnak inkább ne csináld, az a tempó már nem játék. Nálam amúgy 80km/h-nál is már óriási a különbség, ha esetleg ott még biztonságosnak érzed.Ezt a 39dB-es fajtát nem ismerem, csak a sima, kúp formájú 1100-asat, de az nekem eddig nagyon bevált. Olcsó, és jól működik.
(#97141) yodamastah: Őszintén szólva nem próbáltam, nekem ez tűnik kicsit természetellenesnek. Én felfelé sokkal könnyebben kidugom a fejem, mint erősen oldalra, de simán lehet, hogy másnak meg ez az egyszerűbb.
Pont ugyanez nálam is a jelenség az SV650S-en, amit elterel a fejidom szelet, azt telibekapja a sisakom közepe/teteje, és borzalmas hangos lesz. Kidugott fejjel ahhoz képest meg síri kuss.
Találkoztam olyan FZ1 tulajjal is, aki emiatt plexi nélkül használta a gépét, csak a fejidom volt fenn, és rajta semmi.
Én majd egy MRA Vario plexit tervezek kipróbálni, hátha el tudja annyira terelni a fő szélirányt, hogy már elkerülje a sisakom. [link]
Öcsémnek ilyen van a motorján, elég meggyőző minőségű holmi, és nem is csúnya lehajtva. Sajnos mikor kipróbáltam, a sportkipufogója miatt nem tudtam objektíven összehasonlítani az én gyárimmal a zajszintet.
Öcsém azt mondta, hogy így már be tud bújni a plexi mögé, hogy csendes legyen kb. akármilyen tempónál, és ehhez a gyári nem volt elég.Szerencsére ilyen téren jól kitalálták az SV-t, kis szelet bevezet a fejidom mögé, így nem rohadsz meg rajta nyáron sem, de a szél sem akar elfújni.
(#97147) Teasüti: Ezért vagyok piszok mérges a bizonyos motoros füldugós tesztekre, ahol agyig hájpolták azt a bizonyos dugót, mert így nem hallgattam a józan eszemre, biztos elég lesz, és nem vittem a jól bevált 1100-as dugaszból az angliai utamra. Napokig csengett utána a fülem, elég rossz volt, és amit ott buktam a hallásomból, már nem jön vissza. Nem túl szívderítő gondolat. Visszafelé már csakis a 3M volt benn, nem is volt semmi gond.
(#97148) McReay: Én a Safety-Hungary képzésén voltam, akkor még két szint volt, 2 napos képzések, mindkettőt megcsináltam, és nagyon nagyon sokat tanultam ott. Merem ajánlani, mert sokrétű és "utca központú" tudást adnak át. Fékezés, elkerülés, szemléletmód. Minden forintot megért.
Jó eséllyel párszor fejreálltam volna enélkül a motorral.
Plusz ami szerintem még jó lehet kezdőknek, az valami dirttrack tréning, az is van náluk, de azon nem voltam még, ott azt tanítják, hogyan viselkedik a megcsúszó motor. Én azt kerékpáron tanultam meg, de a motornál is jól jött.
A Safety-n az ő motorjaik közül tudsz választani (van többféle kategória), azok fel vannak készítve (bukócső), és így semmi baj nem történik, ha véletlen elfekteted.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #97216 üzenetére
Csak egy aprócska megjegyzésként annyit hozzátennék, hogy a "nagymotort elsore" azért szerintem itt mindenkinek mást jelent... Te egyből az 1:1 súly/lóerő arányra gondolsz nagymotor alatt, míg ugye itt inkább 5-600ccm-es, tipikusan 50-90LE közötti "nagymotorok" voltak elsőre ajánlva, és a vita leginkább arról szólt, van-e értelme még beszúrni ezek közé egy 125-250ccm-es kategóriát, a "fokozatosság" jegyében.
Én pl. úgy gondolom, hogy egy A1-es motor feleslegesen sok gépészkedést kíván, miközben a forgalom tempójához sokszor nem elégségesen erős, ami akár több bajt okozhat, mint hasznot. Ettől függetlenül, aki nem "bír magával" típus, annak akár indokolt is lehet. De megfontoltabb embereknek nem látom akadályát, miért ne vehetne a korlátlan A kategória birtokában elsőre mondjuk egy 500ccm-es sor2-t, amivel már minden forgalmi helyzet reálisan kivitelezhető, és általában egy ilyen motor több mindenre és élvezetesebben és hosszabb ideig is használható marad, miközben akár olcsóbb is lehet egy 250-esnél, amik gyakran túlárazottak.
Ha már így megkérdezed, én kb. 3 évig és kb 5000km-t mehettem 50-es robogóval, és utána vettem az SV650S-t, kb 5 éve, amivel azóta 20 000km-t mentem.
Az 50-es robogóval pedig sok necces helyzetet sikerült lassúsága miatt megúszni, ugyanakkor jópár necces helyzetet önmagában a lassúsága okozott. Így utólag visszagondolva a robogós tapasztalatokat bőven kiváltotta volna a két Safety-s vezetéstechnikai képzés + józan sebeségű motorozás egy nagyobb gépen + az autós forgalmi rutin.Szóval, én egyfajta köztes álláspontként továbbra is azt állítom, van pro/kontra érv bőven, mennyire szükséges fokozatosan, mérlegelni kell mindenkinek egyénileg, és utána magának vállalni a felelősséget a döntéséért.
-
HSM
félisten
válasz Doki16 #97241 üzenetére
Ja, végülis mi sem egyszerűbb: kell egy olyan motorkonstrukció, ami bírja az alaposan eldöntött pozíciót anélkül, hogy megszűnne itt-ott a kenés, valamint mindössze tökéletesen kell csinálni mind az egykerékre emelést, mind a földetérést, és akkor nem árt a motornak, tök életszerű.
Aztán, ha egyszer-kétszer nem adja ki, és jól odavágod az elejét leérkezéskor, akkor meg lehet meglepődni a kellemetlen mellékhatásokon, mint pl. váznyak törés/repedés meg hasonlók.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #97245 üzenetére
"De nekem túl alacsonyan van a lábtartója a mostani gépemnek, és ennek is pont oda tették."
Ez ennek a sport-túra vonalnak a hátulütője, mivel utcai gépek, így kompromisszumos a lábtartó pozíció, ellentétben egy sportgéppel, ahol olyan magasra rakják, amennyire a dönthetőség megköveteli, az utcai viszonylagos kényelmetlenség ott nem szempont.Ha a 100 lóerő környéke a cél, akkor régebbi gépek között kellene nézegetni, 5-10 évvel ezelőtti szupersport 600-asok tipikusan 115-125 lóerő között voltak. Ha nem új gépet veszel, de nem is egy lerúgottat akkor azért anyagilag sem annyira horror a történet.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #97262 üzenetére
Ez tényleg irreálisan soknak tűnik. De az 100%, hogy tizen % volt. De lehet, a komplett hajtási veszteségre vonatkozott, nem csak magában a kardánra.
Az a baj, nem emlékszem már a forrásra és most szuperül nem is találom.(#97267) geresics: A baj, hogy motoron nem olyan kétcsuklós kardán van, amiről a forrásod ír. Erre is emlékszem, hogy a szöghajtás részen nagy a veszteség, ahol a forgó tengelyt elforgatják 90 fokkal. Ebből van kettő is motorokon. Lásd: [link] És mondjuk emellé a kétcsuklós veszteség is ajándékba, hogy rugózni is tudjon.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen