-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz etnies #127532 üzenetére
Sztem egyáltalán nem mindegy, hogy mivel, hol, milyen célból motorozol. Az is motorozás volt, ami úgy kezdődött, hogy reggel hétkor, termóban, az ablak alatt, hajszárítóval melegítettem a futár ETZ karburátorát, miközben piszok sok mínusz rohangált, meg az is, amikor a HD -val, napsütésben, pálmákkal szegélyezett, kanyargós úton gurultam Monaco felé és az orromban éreztem azt a fűszeres, mediterrán tenger illatot. Mégis, micsoda különbség ez a két motorozás!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #127658 üzenetére
pont így, ahogy etnies írta, habár elvileg az oktatónak is mondania kellett volna, hogy kirak középre egy bóját, te elkezded nézni, aztán egyesben fék nélkül keresgéled a neked kényelmes egyensúlyi pozíciót, hogy szokja a gyomrod és az agyad. ha így megy a körözés, akkor megpróbálhatod szűkíteni úgy, hogy finoman lenyomod a féket. szűkülni fog magától a kör és megszokod. ideális esetbe az első rutinon alád raknak egy robogót, hogy szokd a "gravitációt" és a testhelyzetet, aztán 20-30 perc múlva mondjuk egy kisebb teljesítményű motort, mint amilyen kategórián tanulni fogsz és ha ott is megy ugyanez a körözés jobbra-balra, akkor jöhet a "végleges", majd a bója kerülgetés.
egyáltalán nem ciki, ha rutin órán először 5-10 méteres sugarú körben mész körbe-körbe egy bója körül, amíg "megszokod" az érzést
#metszéspontok
-
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #128240 üzenetére
zárbetétet csakis grafit porral ez a legelső találat, ami szembejött google-ön és egész jól (nem hosszan) leírja. ha nem találnál a közeledben grafit port, akkor akár egy ceruzából is gyárthatsz szabadidődben vagy rotring betéteket porítani, esetleg ultimate megoldás:
- vékony gumicső darabot vágni, amiben a kulcsot be tudod dugni szorosan, majd ezt befújni ragasztó spray-vel belülről, addig "mártogatni" és átszórni rajta a grafit port, amíg már nem tud több megragadni, majd még egy picit ha megszáradt, akkor ráhúzni a kulcsra, ez összegrafitozza a kulcsot, így magával a kulccsal fogod kenni a záradat nem lesz ragacsos, nem tömíti el. a gumicső grafittal tömködését meg lehet ismételgetni, amikor eszedbe jut.#metszéspontok
-
Biqci
aktív tag
válasz etnies #128384 üzenetére
Türelem az van, mert fogalmam sincs mikor hallottam utoljára dudát, ha valaki nem indul el azonnal a zöldre. Én itt arra gondoltam pl. behajtasz a körforgalomban és a következő behajtónál kb. 3-4 méterre tőled valaki szintén behajt, de úgy, hogy majdnem állóra kell fékezned. Nekem a múltkor konkrétan meg is kellett állnom, mert egy teherautó csinálta ezt. De ezt már megszoktam és fel is vagyok rá készülve. De ilyen van mellékutcából kihajtás esetén is, amikor te a védett úton közlekedsz...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz etnies #128523 üzenetére
Én nem is tudom miért gondoltam, hogy lenne rá esélyem. Bár lehet azért, mert sok videót megnéztem róla és nem igazán láttam, hogy gond lenne a vezetőknek a magassággal. Bár az is igaz, hogy senki sem mérőszalaggal a hátán tesztelte...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Debilon
addikt
válasz etnies #128538 üzenetére
igen, tudom, mondták nekem is, de én ahogy néztem kicsit több mint egy év alatt nem okozott gondot a 2-3 centi mínusz
igazából a saját h*lyeségem miatt lett ültetve, de a mecsekben pár nagyon rossz úton kanyarban berugózáskor ledöntve leért a kartervédő sarka, nem volt vicces, aztán vissza lett rakatva és így a legjobb, minimális odafigyelést igényel a megállás helye, ahogy írtam
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Xero
nagyúr
válasz etnies #128546 üzenetére
En pont ma emlegettem, hogy fiatalon ugyan sportokon ultem, de Varadero meg Africa Twin utan vagyakoztam. Elmult. 35 evesen nem is nagyon kivanom. A naked melle max valami robogot vagy supermotot vennek okorkodni a varosban.
Lehet csak a hajam ment el de meg a lemeno napnak is van fenye?
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz etnies #128546 üzenetére
a zrx azért talán nem túra igazán fejidomos naked. ennél boomerebb szerintem nem leszek.
tegnap kimentem a gsxrrel. két dologra jöttem rá. A zrxen a fék hagy kívánni valót maga után. majdnem orra estem a gsxrrel.
a másik hogy nekem még mindig a speedes magzatpóz a természetes motorona hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Biqci
aktív tag
válasz etnies #128566 üzenetére
Szerintem ki lehet, ki kell nyitni. Ezt sok szerelési utasítás is írja. Sőt, ha fékbetétet cserélsz és korábban utána lett töltve a fékfolyadék, le is kell szívni belőle még a visszanyomás előtt, nehogy kifolyjon és összecsesszen mindent
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Lomha 8V
addikt
válasz etnies #128762 üzenetére
A legegyszerűbb házilagos módszer, hogy beteszel valamit a dugattyúk közé, ami megakadályozza, hogy teljesen kinyomd, de jobban kiengedni a dugattyúkat, mint a betétek. Fogsz egy lapos cipőfűzőt, belemártod a féktisztítóba, aztán körétekered és húzogatod. A dugattyúk belső oldala igényel egy kis akrobatikát, az kétségtelen. Sokat segít, ha a cipőfűző végére raksz egy hajlított drótdarabot, akkor könnyebb aláfűzni a dugattyúnak, ha nincs hely. Ezek a dugattyúk is így lettek pucolva:
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #128762 üzenetére
Ezzel a dorzsi akarmivel szoktam leszedni a dugattyukrol a koszt. Termeszetesen a legpuhabbal, ami nem bantja az esetleges bevonatot sem. Akar wd40 is mehet ra, hogy jobban kimelje.
Amugy keteves fekfolyadek csere alkalmaval mindig vissza kell nyomni, igy nem lesz rajta 6 eves kosz.
Ha nem nyomod vissza, nem csereled le a nyeregben az olajat, csak a csovekben.
Kenni pedig semleges zsirral lehet. Kulon kapni, vagy barmelyik fekgyarto is arulja. Persze ha ra van irva, hogy brembo, akkor draga lesz.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz etnies #128767 üzenetére
Egy behúzástól még nem fog kiesni a henger.
Ha nem akarod kivenni akkor Brigéciollal bekened vagy spricceled. Az meglazítja a mocskot.
utána meleg vízzel spriccelővel lemosod. körbe törölgeted és kész. Ha nagyon makacs a cucc rajta, akkor mehet a mechanikus ráhatás
Mielőtt vissza tolod, valami olajos cuccot vigyél a hengerre, de csak film réteg szinten, hogy ne szárazon mennyen vissza. Ezeknek a fékeknek a porfogó gyűrűjének a külső széle eléggé nagy felületen szabadon van, és a szárazon vissza tolásánál begyűri. -
csongi
veterán
válasz etnies #128774 üzenetére
Addig megteszi a Wd 40 is, de a fékfolyadék cseppentés is megteszi.
Csak ezért írom, mert szedtem már szét ilyen féket, és elég gyalázatos volt benne a porfogó, pont azért mert vissza tolták a munkahengert. Sztem még arra sem voltak képesek, hogy megtisztítsák. Olyan szépen begyűrte, hogy alig volt érdemlegesen fék. -
yodamastah
őstag
-
martonx
veterán
válasz etnies #128827 üzenetére
Az egyik komment elég jól leírja, hogy mi történhetett:
"mi a külső sávon haladtunk, mellettünk a belső sávban egy Toyota trerepjáró haladt, aki indexelt már kifelé...de a motoros nem várt, a szalagkorlát helől előzésbe kezedett...ekkor még meguszta, gondolom a következő ilyen manővere lett a vége..Az tény hogy sokat sodrodott az aszfalton, a nyomokból látszott...kesztyüje és alkarja a testtől pár százméterrel visszább volt.A ruházatot és sisakot az aszfalt ledarálta.. fején már nem volt sisak,,, ( amit láttam, láttunk) azt nem fejteném itt ki...A motor a tesstől többszáz méterrel arrébb a belső sávban, véresen feküdt"
Ha ez igaz, akkor a motoros eléggé öngyilkos hajlam volt...
Én kérek elnézést!
-
fattyu
veterán
válasz etnies #128885 üzenetére
Ez hülyeség. Huszonévesen két tized alatt voltam. Most a negyven felé még mindig .3 eleje. Versenyszerűen csocsozgattam kapus poszton szóval ez valós ám
..Nem a reflexeitol volt az Senna ami. Kell hozzá ez is még meg 30 dolog
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
fattyu
veterán
válasz etnies #128887 üzenetére
Hát izé 300 nal pont nem az élet a vilagmindenseg meg minden megoldókulcs jár a fejemben hanem az utolsó idegrostommal is ott vagyok. Pont ezt fejtettem ki pár hete. Hogy ez egy meditatív szerű iszonyatosan tiszta állapot mert semmi más nincs mint a motor és te és a figyelmed ami elvalaszt a haláltól. Minden idegszaladdal csak a motorra az útra és a többi résztvevőre koncentrálsz. Egy ujj a féken, hatizmok készenlétben a kiulesre lég fék jeligére.
Hogy leszáll egy ufo, hogy egyszer csak rám esik denise richards arra nem vagyok felkészülve. Hogy valaki sávot vált index nélkül vagy bármi forgalmi helyzet. Hogy a vérbe lehetne bármi ilyen váratlan amikor 200koruli sebesség difivel mész a többihez képest. Az a váratlan ha kirakja az indexet de észlel és nem jön ki
Értem amit mondasz. Ha autóban ülők igaz is. Zenét hallgatok asszonnyal trecselek cigizek. De motoron nincs más.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Xero
nagyúr
válasz etnies #128887 üzenetére
Pont ezert is irtam, hogy az a teljes ido nem csak a reakcioido. Mivel nem vagy felkeszulve igy bejon a kepbe az eszlelesi ido, dontes stb. Ugy mar kijon a matek. De a netto reakcioido boven 0.25 kornyeken van.
Anno amikor meg gameboykodtam tobbet, counter strike training mapokon a random dobalt pontokra is boven 0.3 alatt voltam. Igaz ezeknel ra vagy keszulve de nagy feluleten kell nezegetni mi hova merre, odarantani az egeret pontosan es nyomni. Ugye itt az eger es monitor is belenyom min 50ms-t a tortenetbe. Ez kb hasonlo mint az F1 versenyzok edzofala.Na de reszemrol tenyleg elengedtem a temat, mert szerintem kb teljesen felesleges ezen rugozni. Aki ki akarja nyirni magat, az kinyirja. Aki 50-el akar cruiseolni az annyival fog gurulni. Kar ezzel egymas agyara menni.
-
#31733248
törölt tag
válasz etnies #128973 üzenetére
"Túl sok ember használ autót, nehézzé kell tenni a helyzetüket és akkor elkezdenek gondolkodni másik alternatíván. Sok idő és sok szenvedés után, de eredményre fog vezetni."
30 éve ez megy, szerinted sikerült? Arról nem is beszélve, hogy ehhez színvonalas közösségi közlekedés kellene, ami tényleg alternatívát adhat sokaknak.
"Amit te szeretnél azt már az USA-ban évtizedek óta kipróbálták és mindegy hány sáv van, ott is dugó van"
Ezzel az egyébként száz helyről ismerős szöveggel több gond is van:
Egy amerikai nagyváros kertvárosából a belvárosba ingázva 20-30 perc alatt 2-4-szer annyi kilométert teszel meg, mint itthon, magyarul: fényévekkel jobban működik a rendszer (nem csak NYC van ám). Tudom, mert azok többségével ellentétben, akik ezt rendszerint leírogatják, én próbáltam is.
De ez egyébként mindegy, mert a magyar nagyvárosokat nem eszerint építtték, számos amerikai nagyvárossal ellentétben. Ott a belváros közepéig mennek az autópályák és sokkal nagyobb forgalmat képesek elvinni. Megjegyzem, jópár amerikai nagyváros kötöttpályás hálózatának fejlettsége után elsírnád magad a hazai viszonyok láttán.
Budapesten meg az van, hogy évről évre több "egérút" szűnt meg, aztán szépen kiterelték a népet a legforgalmasabb útvonalakon 2x1 sávra. Hogy mást ne mondjak, Belső-Erzsébetvárosból most kb. kétszer annyi időben és útban egyaránt kijutni,mint mondjuk egy éve volt. Szóval ha nincs dugó, akkor csinálnak. Számomra ez a bosszantó, nem az, hogy nem épült autópálya a Körútig.
Amúgy a dugódíj éppen a hozzám hasonló arcoknak felelne meg legjobban, de csak akkor, ha magas, mert az már tényleg kivonná a belvárosi forgalom nagy részét.
Ebből is csak az látszik, hogy még a biciklisávok kialakítása is a lehető leghülyébben lett megoldva. Én simán használom is őket, mert így életszerű, nem pedig úgy, hogy az autók tükrei és a bringasáv széle között egyensúlyozgatok. Az sokkal balesetveszélyesebb.
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #128971 üzenetére
Pont erről dumáltunk most haverokkal, lesznek itt olyan pálya díjak, hogy becarás. Na meg csilliókért épülhet majd az új kapurendszer is.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Ursache
senior tag
-
LustaDick123
tag
válasz etnies #129013 üzenetére
Mielőtt belekezdenél: nem lakom agglomerációban és tudok gyalog is járni, sőt bringázom is.
Azt viszont látom az írásodból, hogy nincs gyereked és tudod a frankót.Általános gond az, hogy a madárcsicsergést keresők romantikája hamar elmúlik sokaknál az agglomerációban a flexek hangja és az állandó logisztika miatt. Lehet sokan azért költöznek ám ki, mert azt engedhetik meg. Pl. egy belvárosi 50nm-es lakás árán kapnak egy 100nm-es vidéki házat ahol elférnek (javaslom a Szeleburdi család c. film megtekintését).
A sokszor felduzzasztott településeket nem tudja az infrastruktúra lekövetni, nincs elég hely bölcsiban, oviban, de ha van, az is csak 7-től 17-ig érhető el. Ebbe a 10 óra időtartamba kell neked belezsúfolnod azt, hogy elmész a munkahelyedre dolgozol 8 órát, és visszaérsz a pl. bölcsibe. Hova járjon a gyerek? Az adott településre, ahol apu-anyu is fel tudja venni vagy viszed magaddal a munka melletti bölcsibe, oviba? MIt csinálsz akkor, ha pl. sport vagy zenetagozatos stb. iskolába szeretnéd járatni a gyereket, de az csak a szomszéd településen van? Mi van akkor, ha pl. szabin vagy (van ám óvodalátogatási és iskolalátogatási hiányzási limit)?
Lehet, hogy te is 500 métert már reggel autóval mész a bölcsibe, mert a gyerek biztos örülne neki, ha minden reggel megsimogatnátok a szomszéd kutyáját, de neked minden perc számít. És akkor még nem kértek meg a munkahelyeden "egymégeztgyorsanma"-ra, nem volt szülői értekezlet stb. A kisiskolásokat pedig megint nem engeded egyedül menni, majd onnan edzésre stb. hanem viszed, kíséred.
A felsősökkel már könnyebb, önállóbbak de utána indul a kamasz kor. És ez megint nem a dugóról és a parkolóhelyről szól ebben az esetben, hanem a logisztikáról. Mondjuk lenne egy 16-18 éves lányod, akinek este már óránként jár vonata, a pályaudvarról is még sétálnia kellene fél órát este 10-kor, te mit tennél (klasszikus belvárosi gimnázium utána edzés vagy egyéb foglalkozás)? Vagy ha a lányod elmenne szombat este a barátaival diszkóba, mit mondanál neki, hogyan jöjjön haza hajnalban? Maradj itthon, aludja a haverodnál, bringázz 28 kilométert tűsarkúban, igyál hajnalig és gyere haza a reggeli vonattal, ülj taxiba és fizetem vagy elmész érte? Ha lesz jogsija odaadod neki a családi kocsit vagy veszel neki egy sajátot, hogy esetleg azt húzza meg, verjék le a tükrét a belvárosi hajnalon? Diszkóbalesetekről mi a vélemény?Véleményem szerint az agglomeráció jó dolog tud lenni, ha nem kell mindennap bejárnod és helyben meg tudod oldani az életed. Ha ez nincs meg, sajnos folyamatos logisztika az egész.
Volt kollégám, aki Etyekre költözött ki, Óbudán dolgozott, a nyári hónapokat leszámítva nem látta a házát világosban.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz etnies #129013 üzenetére
Motorozás tekintetében ritkán értünk egyet bármiben is, de ez a leírás elég nagy +1.
Nagytarcsát pláne átérzem, nálunk jön keresztül az onnan érkező vagy oda tartó forgalom legalább fele. Az agglomerációs falvak koncepció nélkül árulják a földeket évek óta, az infrastruktúra pedig nem bírja lekövetni.
Aztán a kertvárosi vállalkozók meg ugatják a belvárost hogy nem tudnak más lakóhelyén a kisutcákban száguldozni… nonszensz.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
baboss
őstag
válasz etnies #129241 üzenetére
Én 54 vagyok, de nem, amint lehet megyek vissza, nekem ez a szórakozás. Nem a másodpercek érdekelnek, hanem, hogy tök jókat lehet dönteni, és nagyon élvezem. Inkább itt mint a közúton. Az utóbbi időben mindkét motort kiszoktam vinni, teljesen más vezetni a pályán a Hondát, mint az Apriliát. Augusztus elején kell visszamennem kontrolra , a gipszet hamarabb leszedik, amint lent van megyek ki.
Rendbe rakja a gyerek, odafigyelek az olajra, és az üzemórára, nem lesz még egy ilyen, hogy beáll. Napközben lebicegek a pincébe és bontogatom szét a mocit, ami nem megy, mert nehéz, vagy elfáradtam, azt a gyerekre bízom. Már az is eszem bejutott, meg érdekel, hogy kipróbálnám ezt is, [link] max 3 motor áll majd a garázsban. A párom biztos idegbajt kapna. Viszont a terepmotorozás nem érdekel.
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen