Új hozzászólás Aktív témák

  • bardi

    aktív tag

    válasz Topiccsendőr #148095 üzenetére

    A scavenging az nem az, amikor az egyik hengerből érkező kipufogógáz úgy áramlik el a másik hengerrel közös y elágazásnál, hogy annak akkor nyílik a kipufogószelep, így segítve a henger ürítését?
    És így vannak a 4-2-1-es leömlők autóra, amik középtartományban tudják növelni a nyomatékot, míg a 4-1-es leömlők meg magas fordulaton segítenek inkább.
    Motorok kipufogó rendszerét még sose nézegettem, de motogp-n ha jól emlékszem mindig 2 dob van a 4 hengerhez, gondolom a 4-1 helyett két arányaiban hosszabb 2-1-es leömlő van.

    Amúgy alacsony literteljesítményhez nem kell semmi extra leömlő, Honda B16A2 meg K20A2 is 100 lóerőt tud literenként, teljesen igénytelen, kifejezetten rövid leömlőkkel.

    Ez meg már csak érdekesség, a Cosworth a F1-es motorjait úgy építette, hogy először egy 1 hengeres modellt csináltak, ami tudta azt a lóerőt, amit 1 hengerre leosztva tudnia kellett a motornak, ami pont a scavenging, vagyis hiánya miatt érdekes, hiszen így a hengerek nem tudtak összedolgozni.

    '92 Honda VFR 750

Új hozzászólás Aktív témák