Új hozzászólás Aktív témák

  • F1DO

    senior tag

    válasz Steven #120255 üzenetére

    No kíváncsi voltam, ezekben a mostani V-strom-okban valóban van egy s más szabályzó elektronika..
    [link]

    Amúgy erről a motorelektronika / vezetési asszisztens témáról mindig az az eset jut eszembe, mikor anno 2007-2011 körül a MotoGP-ben a Ducatis Casey Stoner és az 'öreg' motoros Rossi között volt egy nagy különbség: Előbbi teljesen rábízta magát a motorelektronikára, utóbbi meg mivel egy 'inkább analóg' világban tanult motorozni kevésbé tette ezt - és alulmaradt a versengésben..

    Ez egy korábbi ehhez kapcsolódó cikk, ( [link] )
    idézem:
    "
    Az elektronikával kapcsolatos gondolatok itt még nem érnek véget. Nemrég egy, a Totalbike-hoz közeli, igencsak nagy műszaki tapasztalatokkal bíró szakértővel volt szerencsém eltölteni egy estét, akivel szóba került a MotoGP versenyzők elektronikához fűződő viszonya. Szemrebbenés nélkül azon a véleményen volt, hogy Marc Márquez nagyjából Casey Stoner örökségét fejlesztette tökélyre, amely azon alapszik, a versenyző miként képes megbízni száz százalékban a köré fejlesztett elektronikában. Azt már eddig is sokan sejtették, hogy Stoner ezt még viszonylag vadparaszt módjára intézte, és nagyjából a futam elején ütközésig húzta a gázt, a többit pedig megoldotta a számítógép. Kérem az ellentábort, ne dobáljon emiatt tojással, csak azt írom le, amit anno sokan ki is jelentettek – viszont Márquez a jelenben ettől sokkal szofisztikáltabban, bár hasonló bizalommal használja.
    "

Új hozzászólás Aktív témák