Új hozzászólás Aktív témák

  • z123456789

    addikt

    Na srácok!
    November óta készülök erre a posztra, szóval remélem eloszlatok pár tévhitet, megválaszolok pár kérdést. Adnék is címet neki, mint amolyan kis bejegyzés, hogy keresővel meg lehessen találni.

    Sportkipufogó vizsgáztatása, módosított kipufogó vizsgáztatása, E szám, NKH, forgalmiba bejegyzés.

    Vettem egy motort novemberben, nem a gyári kipufogó volt rajta, ami volt rajta, az meg egy replika volt, mindenféle dokumentáció, és gravírozás nélkül. A gyári meg nem tetszett. :D Eltökélt széndékom volt, hogy a motor teljesen megfeleljen a közúti közlekedés szabályainak is, holott nem épp oda tervezték. Nem szeretek kötekedni senkivel, pláne nem bizonygatni egy rendőrnek az igazamat, meg hogy szar a rendszer. Úgyhogy elkezdtem keresni típusazonos kipufogót. Nem volt nehéz, lévén hogy nem mai darab a motor. Így csak egyetlen gyártót találtam aki kimondottan az én motoromhoz készít kipufogót, E számos, gravírozott, és adnak hozzá homologizációs papírt is. (Később mondjuk Gabomann-tól kaptam egy jó tippet, hogy bármelyik engedéllyel rendelkező itthoni kipufogó gyártónál is megoldhattam volna ezt a dolgot, de akkor már késő volt. :D Bármennyire is triviális ez, nekem nem jutott eszembe.) Mindegy, olasz motor, olasz kipufogó dukál.
    Felvettem a kapcsolatot egy itthoni kipufogó forgalmazóval (Akrapovics Kft.) Mivel ez a nevük, de a link meg leo-vince.hu-ra mutat, közben meg árulnak minden márkát, gondoltam jobb, ha letisztázom, nem kamu oldal, csak szerintem eltévedtek a web adta lehetőségek erdejében. :D
    A tulajdonos biztosított róla, hogy több típusazonos kipufogót árulnak, kapok hozzá homologizációs papírt, és az E szám, sorozatszám fel van gravírozva a kipufogóra. Így nem kell külön beíratnom, csak elég ha ezzel a papírral igazolom magamat a rendőrnél. Én azonban ragaszkodtam ahhoz, hogy ezt beírják a forgalmiba. Szerencsére az élet úgy hozta, hogy lett egy ismerősöm a közlekedési hatóságnál. Nem kell aggódni, semmi csókosság nem történt, csak annyival voltam előrébb, hogy tudtam kit kell keresni, és tudtam, hogy LÉTEZIK a folyamat, amivel egy ilyen teljesen legális alkatrészt bejegyeztethetek a forgalmiba. Nem ismerősöknek egy sima központi számot kell hívni, és majd ott átkapcslják. Időpontot csak személyesen lehet kérni.
    FONTOS! A kipufogó típusazonos, nem tuning. Tehát a gyári értékeivel elvileg megegyező. Ezt igazolja a papír amit kaptam hozzá. Ha teljesítménynövelő, vagy menettulajdonságot befolyásoló alkatrész kerül be egy járműbe, az azért bonyolultabb. TÜV lefordíttatása, külön vizsga, stb...Az én célom csak az volt, hogy ez kerüljön be a forgalmiba.
    A folyamat(om):
    NKH-tól kell időpontot kérni vizsgáztatásra. Hosszú a sor, ez lehet pár hónap is. Beviszed a papírt amit kaptál a kipufogóhoz, meg viszed a motort, és megmutatod az illetékesnek(annak akinél fizeted a viszgadíjat, vagy ő majd megmondja, hogy kinek kell ránéznie még a papírra, nálam volt egy másik tag is.) 4360 Ft vizsgadíj, és elmondják, hogy a vizsgáztatónak megjegyzésbe fel kell tüntetnie, hogy módosított, utángyártott XY sorozat, és engedélyszmú kipufogóval van szerelve. Majd miután levizsgázik a motor, kapsz egy vizsgapapírt, azzal elbattyogsz az okmányirodába, jelzed, hogy műszaki vizsgád volt, és szeretnéd a vizsgapapír megjegyzése alapján bejegyeztetni az utángyártott kipufogódat, szépen vagy beírják, vagy készítenek egy új forgalmit.
    Nekem pont olyan "szerencsém" volt, hogy ma reggel frissítették a programjukat az NKH-sok, és már nincs ilyen megnevezés, hogy benzin üzemű, hanem ólommentes benzin üzemű, meg ilyen apróságok, így ezek eltérő módon szerepeltek volna a forgalmimban. Korábban még éltek ezek a megnevezések. Mondta is a vizsgabiztos, hogy ez miatt, lehet új forgalmit fognak adni, ami ugye 6000.
    Hát adtak új forgalmit, de egy fillért nem kértek, mert hogy az NKH megjegyzési rovatban olyan szerepelt ami miatt a kishölgy hivatalból ezt ingyen cserélheti. Szóval Uraim! Jöjjenek a számok, mert azt szereti mindenki. :D
    A kipufogó 161 000 Ft-ba került, 1 575 Ft postaköltséggel. (Ez ugye lehetett volna mondjuk 50 000 is, ha itthon csináltatom valakivel.) Illetve 4 360 Ft volt a műszaki vizsga, meg kb egy órámba került okmányirodával együtt.
    u.i.: a motor izzós index-szel került gyártásra, én ledessel mentem, amit ilyen közel fotóztak, mint itt én. De ebbe sem kötöttek bele. Az az egyetlen pont volt, amitől féltem kicsit. Kétszemélyes a motor, az is maradt, lábtartók fel voltak szerelve. Légyszi szóljatok, ha valameylik képen nem rejtettem el valami infót, amit mondjuk ti sem tennétek ki a net népének közszemlére. Belóg a péló, vagy a szőrös hasam, ilyesmi. :DDD :R
    (Képek még külön hsz-ben.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák