Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    Hi,

    No srácok, történés van ismét. :D Tegnap 8 óra kitartó szerelés után összeállt a gép.

    Ilyen volt, ilyen lett (már ami a külsőt illeti, persze annak a folyamat nem tegnap történt.):

    Monster matrica és társai elmaradnak... Ebből nem épül czigányhintó. :D

    Noh, de gondoltam 17:00 van, a hétnek vége, megyek egy veretőset végre földúton, erdőben, most h nagyjából átalakult teljesen a gép, ha már egyszer ennyi munkaórám benne van.
    Amit megcsináltam tegnap:
    Kikötöttem teljesen a kartergázvisszavezetőt belőle (durrogás kb fullra meg is szűnt, de ugyebár a szelepknek az nem tett jót..) és gyártottam egy platnit, ledugózni a hengernél a helyét.
    Szétkaptam a karbit teljesen, elpucoltam, beraktam ultrahangos tisztítóba 1 órára, minden belső tömítést, szűrőt, tűszelepet kicseréltem, illetve a kinti DR-Z forum szerint felfúvókáztam 10%-kal a fő és alapjárati fúvóákat, kicseréltem a gyárilag ledugózott levegőcsavart egy állíthatóra és belőttem 2,5 fordulatra.
    Kicseréltem az összes gumi csövet újra.
    Beáztattam olajba a légszűrőt, megfújtam a láncot, aztán nekivágtam. Qrva jó lett a gép. :D 1-2-ben nálam is jön fel az eleje. 3-4-ben pedig elforog még bőven a hátulja terepen. Végsebességet még nem néztem, azt majd ma.

    Egyébként nem semmi, h 10-12 év fölötti motornál a benzin milyen szinten megeszi és szétroncsolja a gumi és műanyag alkatrészeket, kedzve az O gyűrűktől, a tűszelepen át, a gumicsövekig, mindent... Ha valaki hasonló korúmotort vesz, vagy lép az övé ezen korba, szvsz a (jó) működésétől függetlenül, mindenképpen cseréljen ki minden ilyen - pláne üzemanyagellátásért felelős - alkatrészt újra.

    (Lenti link alatt mindenről van összehasonlító fotó - régi vs. új)

    Lényeg a lényeg, az örömöm nem tartott sokáig (9,5km :D).
    Félután megálltam tankolni, majd földúton elmentem cimborámhoz, h próbálja ki ő is (YZF450-hez képest milyen). Odaérek, berakom üresbe, leállítom, dumálunk egy fél órát, mondom akkor usgyi, muta mit tud a gép egy tapasztaltabb alatt. Előtte ahogy megmozdítottam és meg akartam fordítani, látom h a váltókar hozzáér a deklivédőhöz.. Leguggolok, nézem, mozgatom föl alá, hozzáér.. ezt meg h a pitsába.. Konkrétan emlékszem rá, h volt legalább 5-6 mm közötte. Jól össze is karcolta 1 íven, de igazából azt leszarom.
    Az egészben az volt a legfurcsább, h se nem estem, se nem mentem át tuskón, se nem kapott be faágat (na jó, azért párszor elemelkedett a talajtól, de az a váltókarra nincs befolyással), tehát nem értettem h miért "hajlott el" a váltókar. Annyira azért nem vagyok combos, h crosscsizmába csak úgy szétrúgjak egy öntvényt, pláne ennyi idő után, és befelé.. tehát vakartam a fejem (meg haverom is), h ezt h. Mondom, ok, probléma egy szál se, majd otthon leveszem és megnézem miért hajlott el.
    Tolnám tovább, de nem megy. Sebességben van. Gondoltam amikor kézzel mozgattam, véletlenül beraktam. Húzok egy kuplungot, próbáltam lábbal megkeresni az ürest, de nem megy. A kar mozog föl le, ütközéstől ütközésig de mintha a másik felén nem lenne mechaniai kapcsolat a váltó többi részével.. csak úgy lifegett magában a kar. Nah itt kezdett eltűnni a kezdeti vigyor az arcomról. Qrván beszartam. Már vízionáltam, h ez egy combos váltósfelújítás lesz és nem úszom meg blokkszéthúzás nélkül. Na mondom qrva jó, szó szerint több munkaórám elment az építésre, mint a használatra, és kemény 9,5 km után kinyírtam. Nem hittem el. Próbáltam ott az utcában menet közben is, de semmi. Érzésre azt sem tudtam eldönteni, h most 1-esben, vagy 2-esben "ragadt". De a lényeg h nem lehetett kivenni sebességből. Nem tudtam mást csinálni, abban a fokozatban tette a dolgát, nem recseget, nem ropogott semmi. Szépen 25-tel hazagurultam vele pár km-ről.
    Betoltam a garázsba, méregembe ráhúztam a kaput, aztán bejöttem puffogni.
    Google-ztam, kérdeztem cimborámat is. Állította váltig, h ő még soha a büdös életbe nem olvasott váltógondot a DR-Z-knél. Sehol. Se itthon, se kint (hozzáteszem én se). Na meg 16.000km-nél, végig utcai használat után, azért nemá'. Tehát típushibáról nem beszélhetünk.
    Agyaltunk a dolgon még este. Azt tudtam h a váltó tengelyén van egy zéger, sőt én azt egyszer le is vettem, mert a berugókar rögzítő csavarján folyadékcseppet észleltem (aztán rájöttem, h az előtte nap, a karbi gázmechacikájára fújt WD40 maradéka..) és beszartam, h a mögül jön. Megnéztem, de szerencsére semmi. Konkrétan emlékszem, h tökéletesen visszaraktam a helyére. Tehát tiszta volt a nút, beugrott a helyére.
    Ennek ellenére bszki, valahogy kiugrott a helyről és az egész váltótengely kb 1 cm-t bentebb csúszott a blokkba.. Tehát kiakadt a belseje. Ezt már ma konstatáltam..

    Teljesen készen voltam már ma reggel, mondom végre itt a jó idő, lehetne egy kicsit próbálgatni az endurozást, erre a következő pár hónapban max csak tologathatom. Pontosabban még azt se.., mert nem lehet üresbe rakni. :D :(
    Nekiálltam újra google-zni és találtam egy 10 éves postot, a sportmotor forumán: [kép]

    Csávó hasonlóan járt mint én, a lényeg, h ezen felbuzdulva reggel elkezdtem játszani vele. Húztam kifelé, rángattam föl le, kuplunggal, kuplung nélkül. 10 perc játszadozás után visszaugrott a helyére!
    Ahh, olyan megnyugtató érzést rég éreztem. :D
    Természetesen nem akarom elkiabálni, de remélem h minden fokozat megmaradt és jó. 1-0-2 biztos jó, ebből kfolyólag remélem a többi is.
    Délután kiderül.

    A mostani folyamatról, elöüregedett alkatrészekről pár kép akit érdekel: [link]

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák