Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4615 üzenetére

    nemtom hogy a konicaminoltánál milyen lesz jövőre..
    bridgestone mindenképp kell.
    szerintem a pénz nem jelenthet gondod, a kérdés hogy a honda milyen vasat fog nekik adni...
    dovin nem fog múlni semmi.
    3 évre tervez a konicaminolta, azért elmond valamit, hogy, pénz van. és már ez magában fontos nagyon. főleg, hogy egyszemélyes csapatról beszélünk. meg ugye dovi is hozná a saját szponzorát.

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    mi a túró?????????????

    A Honda vár még a bejelentéssel

    2007. augusztus 24.

    Míg már szinte minden csapatról tudjuk, hogy kikkel fognak rajthoz állni a következõ évben, a szárnyas istálló csak hallgat. Már megszokhattuk, ebben az idényben is teljesen más utakat jártak, mint a többi csapat, noha ennek meg is lett a rossz eredménye. Egyedül egyvalakinek a maradása biztos: Nicky Hayden-é. Az amerikai jelenlegi világbajnok tavaly egy két éves szerzõdést írt alá a japán gyárral. Ami csapattársát illeti, már kacifántosabb a helyzet. Pedrosa-t összehozták a Suzukival, de oda minden bizonnyal Loris Capirossi megy. A Ducati-nál is már telítettek a helyek, így nagyon úgy tûnik, hogy a mindenkori GP-s munkaadójánál marad a srác. Pedig a hírek szerint ezt nemigen szeretné… Egyetlen egy opciója lenne még, az pedig a Kawasaki. A Gresini Honda-nál más a helyzet. Melandri távozásával ugyanis egy hely biztosan szabaddá válik Elias mellett. Azonban szintén nem tudjuk, ki is töltheti be a megüresedett pozíciót. Az LCR csapata, valamint a Konica Minolta sem jelentett még be semmit, viszont mind Nakano, mind Checa szerzõdése lejár az év végeztével. Eddig mindenestere nagyon úgy fest, hogy Checa marad a csapatnál, és Dovizioso jön Nakano helyére a Konica Minoltához. Az viszont szinte tuti, hogy Dovizioso az elõbb említett csapatok valamelyikénél köt ki.

    mi történt a hrc-nél????
    pálfordulás? vagy rájöttek hogy nickyvel mit műveltek? vagy pedrosa rottyantott be és fújt visszavonulót? vagy puig látja, hogy nickyt róza nem fogja lenyomni??? ez minden esetre nekem baromi nagy értékű hír:))

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4622 üzenetére

    én is, de vajon a micselin mit tud ez ellen felmutatni?
    és ha a hrc így dönt, mi lesz a jamakával??
    ők is váltani fognak akkor, legalábbis kellene, hogy a dukival meg a hondával tartság a szintet.

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    na, ahogy olvasom pedróza begurult
    állítólag megkereste a kawa-t is, és a repsolnál meg kiköti hogy váltsanak bridgestone-ra, mert elege lett a micselinből...
    :)

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz [lAyCsI] #4625 üzenetére

    lehet hogy ez állna amögött hogy nem nagyon akarnak maradni a hrc-nél?
    hogy a micselinnel nem akarnak mégse szakítani?
    pedig kéne..
    kéne a bridgestone
    meg kéne hogy róza is menjen.. :DDD
    de azért képzeld el ahogy a 150 centijével meg 45 kilójával őrjöng dani:)

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz [lAyCsI] #4627 üzenetére

    talán azért lett ez az érzés vele szemben, mert puig eléggé olyanra faragta amilyenre. talán nem. nemtom.
    de az is lehet, hogy a hrc rájött, hogy ez így nem jó, hogy mekkora ellenszenvet váltott ki mindenkiből, még a hondásokból is, amit a hrc pilóta politika téren meg amúgy is csinál. és szerintem a nickyvel kapcsolatos visszhangok adhatták meg a kegyelem döfést. már ha ez így van.
    mindegy, a lényeg, hogy remélem változás lesz

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4629 üzenetére

    nicky rossi hrc???
    kizárt, két dudás egy csárdában....
    hol olvastál erről? én semmit se tudok. meg ha igaz lenne, akkor rossinak is kikéne vásárolni magát a szerződéséből ahogy pedrosának is.. az lenne csak az igazi bombshell hír...
    de én ennek semmi esélyt sem adok.

    mod:
    viszont itt a sbk-s oldalról a hír, szóval tényleg lehet már valami a háttérben:

    Pedrosa Going Green?
    by dean adams
    Monday, August 27, 2007

    The 2007 MotoGP season has largely been a painful one—if you're a Michelin rider. Michelin has seen its long-held domination of the class vanquished by Bridgestone this season and while the rumor mills are filled with rumors of new teams and manufacturers riding on Bridgestones next year, the latest installment of this rubber-centric silly season is interesting to say the least.

    European reports have it that Honda's Dani Pedrosa recently told HRC that the factory Hondas will need to roll on Bridgestones next year if they wish to keep him.

    Pedrosa has reportedly threatened to leave Honda for the open slot to become John Hopkins' teammate on the factory Kawasaki team.

    ENDS

    viszont ebből a hírből is fakadóan kizártnak tartom hogy rossi egy micselines hrc motorra ülne.... neki is ugyanúgy tele a töke a franciákkal, csak nem kürtöli világgá

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4632 üzenetére

    igen, ezt a lépést én is tudnám értékelni.
    bár ki tudja, lehet hogy ő frankón menne inkább a hrc-től, de a többit már ugye puidzs intézi megint:)

    nagyon nehezen tudom elképzelni rossit, burgesst újra a hrc-nél, bár most, hogy sztóner 3 évre aláírt a dukinál...
    nekem ezzel csak az a bajom megint, hogy szerintem ebben az esetben ugyanaz történne nickyvel mint dani esetében, csak most rossi miatt..

    végülis messze van még 2008 :)

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4633 üzenetére

    itt az új gp őstehetség:)

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    freddy spencer kávédarálója vs streetbike vs sportautó, 1984-ben, laguna seca-ban:)
    [link]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    hoppááááá


    West Will Be Hopkins' Kawasaki MotoGP Teammate In 2008
    by staff
    Thursday, August 30, 2007

    This just in from Kawasaki:

    KAWASAKI CONFIRM WEST AS HOPKINS' TEAM MATE FOR 2008

    The Kawasaki Racing Team confirmed their full rider line-up for the 2008 season today at Misano, with the announcement that 26-year-old Anthony West has been signed on a one-year deal to ride alongside Kawasaki's other recent signing, John Hopkins, next year.

    West was drafted into the Kawasaki Racing Team back in June as a replacement for Olivier Jacque, who moved across to head up Kawasaki's Ninja ZX-RR development programme as the official factory test rider. Since his arrival in MotoGP, West has impressed with how quickly he has adapted to racing in the premier series, as well as his consistent results during what has been a period of intense adjustment for the Australian.

    West, who resides in Austria during the season, has considerable racing experience, having started out in the Australian Dirt Track Championships in 1994, which he won soon afterwards. It was a similar story in 1996 when he won his domestic Long Track Championship as well. After a move to road racing, he won the Australian 250cc Production Championship in 1998 and took home the 'Rider of the Year' award.

    West also had a period of racing in Japan before entering the international Grand Prix paddock in 1999 as a 250cc rider. After a brief foray into the two stroke 500cc series in 2001, he rejoined the quarter litre series only to be largely frustrated by substandard machinery and financial constraints that, whilst difficult to contend with, failed to quench his talent and determination to continue.

    Earlier this year, West headed to World Supersport as a stand in for injured Yamaha rider, and fellow countryman, Kevin Curtain. In the three races he rode for the manufacturer, he ended up with a third and two wins: at Misano and Silverstone. Then, having caught the eye of Kawasaki team boss, Michael Bartholemy, he was drafted in to replace Jacque in the factory MotoGP squad and hasn't looked back since.

    His early performances have shown remarkable promise: he has notched up 33 points in just five rounds, with three of those finishes being in the top ten and, as he grows more used to the ZX-RR over time, Kawasaki are optimistic they will see him shine ever brighter on track.

    With his obvious gift and unquestioned passion for racing, partnered with Hopkins' talents and wealth of experience, the Kawasaki Racing Team offensive looks set to light up the circuits of the world next year. Furthermore, the ever-advancing speed and consistency of the Ninja ZX-RR, along with the reliability and performance of their Bridgestone tyres, bodes well for an electrifying season in 2008.

    Anthony West
    Kawasaki MotoGP Pilot #13

    ''I feel great about how things have worked out. As you can imagine, it's a huge weight off my shoulders. This is definitely something I've been stressing about: whether I can stay in MotoGP and, if so, for which team. But this really is the best opportunity for me, to stay with Kawasaki, as I'm really happy here. It's such a good team and a great bike with all the support from the factory. Now, I've got one thing less to worry about so I can just concentrate on riding. It will be cool to be in a team with John Hopkins, too, as I know him pretty well and we get along together. He's riding really well at the moment, so hopefully I can push him next year! This is such a massive difference to where I was earlier this year in 250s. I didn't even think I was going to be racing again and now I'm in one of the best teams in the paddock and staying another year, so it's a big turn around. I'm just so glad I kept trying and stuck at it. With the chances that Kawasaki are giving me, it's really paid off, and I am looking forward to repaying their faith in me with some good results aboard the Ninja ZX-RR, both this year and next.''


    Kawasaki Competition Manager

    ''I think a lot of people in the paddock were surprised when we brought Anthony into the team at Donington Park. His route to a factory team in MotoGP was not an orthodox one, but his performance so far this year aboard our Ninja ZX-RR was enough to convince Kawasaki that he was the right choice for next season. Now the pressure is off him, and I think we will see this reflected in his racing for the remainder of the season. As for his potential for next season, who knows? He's young and he has the chance to show what he can do, and I'm confident he will perform. Together with John Hopkins, we have a very strong line up for the 2008 season. They're both very determined riders and it's great to see a fantastic team coming together.''

    ENDS

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    végre gép közelben:)

    125:
    a fabuel zakó nagyon benne volt, be is jött a dolog, előtte is már párszor majdnem kirakták egymást. amúgy nem hittem volna, hogy talma önerőből 2ik helyre jut, nem volt most hétvégén se százas, és ezt interjúban ugye mondta is.
    a lényeg, hogy a sors kegyes volt. :)
    ami viszont egyszerűen gusztustalan volt, az maga az egész aprilia csapat viselkedése volt, amit most mindenki láthatott, hogy kb mit szánnak talmának. verte mindenki a korlátot, a csapatfőnök szintén összeomolva... igaz hogy talma második lett, de ez nekik semmit se jelent. döbbenet volt látni a felvételeken, hogy egyedül talma szerelői voltak ott ünnepeléskor, mikor begurult és lerakta a motort, akkor is alig volt ott valaki. én ilyet még nem láttam, hogy egy ''teljes'' csapat ennyire nem örül egy eberük sikeréért. ennyire látszik, hogy kit akarnak vb-nek és kinek nem kéne kurvára vb-nek lennie.
    most már tényleg csak azt remélem, hogy talma vagy így, vagy úgy de nyerje meg a vb-t, aztán húzzon el ettől a csapattól 250be. az ilyen csapat nem érdemel mást.

    250:
    nem láttam autóban ültem, doviziozoval mi történt????
    bukott, kirakták vagy elromlott a vas??

    gp:
    sima brdigestone k.o. volt megint.
    de punci LOL, minek ül motorra? nicky beszopta, ahogy most róza is kivételesen. nickyt rohadtul sajnálom, de nagy riszpekt, amiért visszament és kőkeményen végignyomta ahogy tudta. elképzelhető, hogy itt is beszívott a kirakás miatt valami mechanikai gondot, 1.37-es időket ment a végén, de mivel nem az élbolyban ment, nem igazán etikus összevetni sztónerék idejével.
    vermjúlen nagyon odatette magát, jól cserélt gumit.
    ha jövőre guintoli nem kap motort, akkor felkell robbantan az egész motogp-t, ez a faszi egyszerűen megérdemli jövőre hogy helye legyen!
    rossi: kockáztattak, elkellett kezdeni, mert már nagyon ciki volt hogy mennyire lepukkant a jamaha. bocs, jamaka, mert most kb ez illik rájuk, sajnálom.
    vicces, hogy a honda jelenleg az egyetlen aki még hagyományos láncverzérelt motorral megy a gp-n, kíváncsi vagyok jövőre vajon ez változni fog e.
    melandri a másik nagy hős, mentette a hrc becsületét, ez a faszi egyszerűen hihetetlen. minél nagyobbat bukik, versenyen rapityára tört csontokkal annál gyorsabban megy. kikéne dobni a csávót egy felhőkarcoló tetejéről, ha túléli, garantáltan következő 5 évben ő a vb.. :))
    ami a bridgestone-t illeti, pffffffffffffffffffffffff. ok, hrc ma nem rúgott labdába, ahogy rossi sem, de kétlem hogy megfoghatták volna bármennyire is sztónert. még vermjulen is bevallotta a végén, hogy teljesen esélytelen volt, sztóner csak játszott velük. mikor látta hogy jön fel V, azonnal tekert picit a gázon és... 85 pont, ennyi, sztoner vb. :)

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz Allien #4672 üzenetére

    azért ez csak félig igaz.
    igenis kell a jó erős motor
    a duki vs honda a legjobb példa erre idén

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4642 üzenetére

    nagyon meglepődnék ha az idei idény utána a hrc nem váltana bridgestone-ra.
    ráadásul már csak azért is mert a micselin kb semmit sem fejlődött eddig sem.

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz Calogero #4679 üzenetére

    nabazzzzz... :(

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4687 üzenetére

    jaja, 10 pontnál gátlástalanul megfogja próbálni a csapat átjászani a vb-t, gabinak lekell tennie az asztalra annyit, hogy a sajtó az oldalára álljon és a csapat ne merje meg ezt megtenni...

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz Peat;) #4690 üzenetére

    pedig van széllel szemben dolog itt....
    a szerelői egy dolog, de ők abból dolgoznak amit gabi kap.
    azt meg borítékolom, hogy azt amit faubel vagy gadea kap, annak csak egy részét kapja meg...

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4693 üzenetére

    julianék nem nagyon mertek belemenni ebbe a faubel vs talma dologba, hogy a csapat vajon hol és merre akar és hogy dönteni...
    nagyon diplomatikusak voltak

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4696 üzenetére

    szerintem is benne lehet ez..
    gondolj bele, talma adja el a motort a spanyoloknak óriásposzteren:DDD

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz Flashcash #4700 üzenetére

    jaja, bazeg most már pasini is úgy megy mint az atom, szóval nem merik talma alá tolni az rsa-t, mert akkor még lehet hogy pasini is pislogna egyet-kettőt.

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    Ryder Notes: The Fat Lady Is Warming Up
    stoner wins again
    by julian ryder
    Sunday, September 02, 2007

    Casey Stoner put on another startling display of supremacy today to become only the second man to win three MotoGP races in a row. As Valentino retired with a blown motor early in the race, the Aussie leads the title chase by 85 points and, barring acts of various vengeful gods, will be World Champion.

    It seems as if at least some people inside Fiat Yamaha thought so before today's race. Rossi used a new iteration of the pneumatic-valve engine that he tested after Brno and something went bang on lap five. He was braking hard when he felt something go. The motor didn't stop and Vale was able to ride the bike back to the pits. There was no smoke and Jerry Burgess later said that the failure ''could have happened to any four-stroke engine.''

    We are unlikely to discover what broke, the real question is why Yamaha started a race with such a relatively untested motor. It seems out of character with Burgess's usual way of working, so maybe the rumor that the rider
    insisted on using it is correct. Burgess is certain, however, that the new engine has the potential to take the fight to Ducati so we can expect to see it again this season.

    So Yamaha are already looking to 2008 when JB does not intend Ducati to have the start the rest gave them this year.

    Both Repsol Honda riders' races were effectively over even earlier. Randy De Puniet threw his Kawasaki up the inside of the pack at turn two, skittling Pedrosa and sending Nicky Hayden on wild ride through the gravel. Nicky had, in his own words, blown his front row start then ''It was all I could do not to run over De Puniet's head.''

    The excursion through the gravel or the curb took a lump out of Nicky's rear tyre so even though he got back in the race all he could do was tour round and pick up a few points.

    Stoner did come under pressure from the Suzukis, first from John Hopkins and then Chris Vermeulen. Hopper had his left kneeslider almost ripped off on lap three which made life difficult later in the race as the tyres went off. However, he was gracious enough to say that he wouldn't have been able to do much about Chris. John even tried to put the slider back in place -- which explains he was suddenly 20mph slower through the speed trap on one lap. Chris kept the gap hovering at about a second until lap twelve -- when Casey took a third of a second out of the Suzuki and set the fastest lap of the race. That was the end of the race for the lead as a spectacle, although Alex Barros provided entertainment by charging through from seventeenth on the grid to seventh and looked good for another place or two before an electrical failure stopped him. Elias and West also enlivened what was otherwise a dull race.

    That left the novelty of seeing two Suzukis on the rostrum for the first time in a MotoGP race, and the first time since Valencia 2001 when Gibernau and Roberts were the riders.

    Random Thoughts from the Riviera di Rimini

    Best Melandri moment: Finishing fourth after crashing so hard on Friday his bike nearly jumped the wire. After the race, he apologized for making the mistake that caused them so much work...

    Best quote: 'It's only the crumpet that stops this place from being ***** Snetterton' - a necessarily anonymous senior engineer.

    Best Melandri picture: Marco on the grid resting his weary head in the convenient cleavage of his umbrella girl.

    Best TV moment: Toby Moody on British Eurosport opining that 'Dani Pedrosa now knows what it feels like.' (ez ordenáré nagy 10-es beszólás volt tőle!!!) :)

    Eco moment: 'That'll help the sport's carbon footprint' -- sundry and various on learning that next year's Qatar GP will be illuminated by a few thousand bulbs.

    ENDS

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz Tüzi #4706 üzenetére

    biztos nem lesz tótéknál:)

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4710 üzenetére

    mekkora egy gyökér..
    hozzá sem ért egy pillanatra sem talma.
    fabuel maga okozta a hibát.
    ha a lassításokat megnézi ő maga is láthatja hogy hazudik
    hazudik is a férgese, tudja ezt is nagyon jól.
    talma gépe meg se moccan egy pillanatra sem. faubel eldobta ennyi. ha talma megtolta volna akkor az simán látszana a felvételeken..
    szánalmas

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz EQMontoya #4713 üzenetére

    bevallom én erre nem számítottam, hogy ezt ez a kis nyikkhaj kimeri jelenteni a video felvételek alapján. ezt még a saját anyja se hiszi el neki kb....
    undorító

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4712 üzenetére

    nem fogják talmát nyomni.
    mert talma senkinek a senkije.
    ő küzd és harcol.
    a mol mögé állt, de megnézném, hogy ott is milyen szerződés van, illetve a mol részéről a döntéshozóknak mi csúszik vissza a zsebébe...
    ez itthon csak így megy.

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz venember83 #4719 üzenetére

    én csak azt tudom hozzá tenni, hogy a julianék az angol eurosporton is a végén egyértelműen kijelentették, hogy talma ártatlan, benne se volt, faubel csak magának köszönheti a buktát.

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4732 üzenetére

    bakker, épp linkelni akartam... :)))
    nicky: :R

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4734 üzenetére

    ettől függetlenül remélem dobják a micselint jövőre:)

    tózlend helyére gondolom

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4736 üzenetére

    sajna a rajt valóban rossz volt.
    de a többi... ááááááááááááááááááááá :(
    mindegy már, úgyis harcol tovább, nem fogja szétfikázni a micselint még akkor se ha estorilban is szívni fog a gumi miatt... nem ilyen.
    valamilyen formában magára fogja venni inkább a felelősséget, hogy talán mehetett volna még jobban is etc..

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz Tüzi #4739 üzenetére

    ezeket hol hallod?
    nickynek pl érvényes szerződése van jövőre is...
    ahogy gresiniéknél is már megvan.
    szóval nekem ez elég flém gyanús hír.

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz Tüzi #4741 üzenetére

    mondjuk kezdetnek a saját házuk táján kéne söprögetni, mert ők baszták el a motort...
    és ezt be is vallották. már csak ezért is gondolom ezt flémhírnek.
    tudják hogy itt nem a pilóták elsődlegesen a baj. másodsorban a gumik, ezt is tudják.
    a ten kate meg még egyáltalán nem biztos.
    meg az igencsak vicces lenne ha a hollandok két spangli között a boxban jobb motort dobnának össze mint a repsolosok....

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz [lAyCsI] #4746 üzenetére

    milyen indokkal?
    és miért pont a dorna? mert azt megértem hogy ha a gresini vagy a repsol betojt volna és a dornával intéztették el a piszkos melót... pénze van a spanglisoknak, ez nem lehetett gond..

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz [lAyCsI] #4747 üzenetére

    lemaradtam mindkettőről:(
    ahogy olvasom tózlendnek nem ment, és 41 pontra olvadt az előnye
    virítani kell mert ez így nem jó..

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    Interview with Nicky Hayden's Crew Chief: Peter Benson

    Peter Benson has been Nicky Hayden's crew chief since 2005 which coincidentally was the year that saw Hayden take his very first win in Moto GP. When we caught up with Pete he was in the midst of an intense struggle to get Nicky's RC212V set up at the USGP at Laguna Seca. We only had 5 minutes with the straight-shooter hailing from New Zealand but he did reveal a few interesting points about Repsol Honda.

    OK Pete if you could just give a brief introduction on how you came to start working with Honda and how ascended to be [a] crew chief at Repsol Honda.

    Basically I came from World Superbike years ago, just through contacts through friends basically and worked with Aaron Slight for a few years. At the time [Castrol Honda] was based in England and for legal reasons I couldn't keep working in England, work permits and stuff, so I moved onto the Honda Grand Prix team and worked my way up through the team basically over the last ten years.

    Awesome, so can you talk a little bit about the challenge of coordinating between the suspension, tire, electronics, and chassis engineers as well as the rider?

    Yeah I mean its just one of those things, you just make sure you've got all the best guys you can get and just listen to what everyone's got to say and make the best decisions based on the stuff that is available to you on the day and the equipment that you've got really.

    So, how big of a component has the electronics system become now? Obviously suspension and tires are always a huge part of the equation but how important has traction control become in Moto GP?

    Since the 4-stroke came along its a huge part of it. Basically there's traction control, there's all the controls for the engine and it [has] just turned into another whole science on it's own basically. You need a specialist now, ten years ago you didn't, the stuff was unheard of. But now its just every day, part of the deal.

    Can you talk a little about how the decision came along or how the realization came about that maybe you needed to adjust traction control, or dial it back specifically for Nicky1? Was it a change that had to be done at the factory or was it a trackside setting change?

    It changes every week. Every racetrack you go to is different. Sometimes different corners are different as well. So every week is different and it changes also from day to day as the track gets better over the weekend. Its just one of those things that's constantly evolving.

    So it wasn't a question of having to revamp the system or anything for Nicky, it was just realizing, 'Hey maybe we need to dial it back a little bit more for his riding style.'?

    Yeah I mean every rider is different I dont think there'll be a guy in the paddock who has the same traction control setting its just one of those personal things and everyone's riding style is different and they all require something a little bit different.

    Ok, so can you talk about the RC212V, because as I understand it Honda R & D does the initial development of the bikes and then it gets handed over to HRC and they continue the development from that point on through the rest of its life time.

    That's basically the situation, they develop it as far as they can and they give it to riders and all the riders have their opinion, all the technicians have their opinion and they keep going back--its sort of a constant evolution.

    We've had a couple of different chassis's this year and the engine [has] evolved as the year's gone on and hopefully it will accelerate a little bit faster and we'll get the development going a bit quicker.

    So with the engine are you still going with the irregular firing order2?

    That depends on what you'd call an irregular firing order these days. For us it hasn't changed but I'm pretty much of the understanding that everyone in the paddock's got something a bit different. But for us at the moment it hasn't changed.

    Its always something that we're looking at as an option you know, maybe its better, maybe its not I'm sure Honda has done a lot of work to find, to work out what is the best for the engine at the moment

    Can you tell us about the decision to use a conventional valvetrain as opposed to pneumatics? I imagine there's some tradeoffs between pneumatics, conventional [valve springs], and desmodromics?

    Yeah I'm sure there is. But that's probably more a political decision from Honda than anything at this point in time. But I'm sure as the engine rpm comes up you'll see some sort of changes, and probably not before too long. But I really don't, we really don't have much involvement in that side of it. You know they come along and say well, 'This what you've got to use, this what we're gonna do, and then we'll see how it goes and go from there'.

    At the moment it hasn't really been a big problem with what we've got.

    So it must've been supremely satisfying for you that you and Nicky took the Evolution RC211V3, a bike that nobody really wanted to ride, and you turned it into a championship contender. Obviously winning a championship is a big career moment for you but was it extra special doing it on a bike that people didn't think you could win on?

    Yeah it was. In some ways that bike really suited Nicky's style, or certain facets of it really suited Nicky's style which is why we went that direction last year. And it was, it was very frustrating, a lot more hard work than you really wanted. But at the end of the day like you say we got the results and that's all that mattered.

    How would you sum up in your words Honda's racing philosophy in Moto GP?

    Um, generally the idea is that they wanna come out and win. That's it, all they want to do is win everything. Which is a good attitude you know but unfortunately this year it hasn't happened.

    All right, One last question is there any cross pollination with Honda F1 because you've got a lot of technical knowledge on that side to leverage against. Is that something that the team or HRC takes advantage of?

    I'm sure there is because really its all developed by MSD (Motor Sports Development) and Formula 1 and Moto GP and everything is all part of MSD so I'm sure there is but its something that isn't really talked about at our level here. You know I'm sure back at Honda there's a lot of cross information but we never really hear about it here.

    1It was reported in several of the media outlets that part of the reason Nicky was able to begin turning his results around this season was because the traction control on his bike was toned down to suit his high-slip-angle riding style better.

    2The RC212V's V4 uses an irregular firing order where 2 cylinders fire very close together (almost simultaneously), followed by a long pause, then the other two cylinders fire closely together. In a regular firing order all four cylinder firings are evenly spaced out. The advantage of 'big bang' is that it gives the tire more time to regain traction between power pulses which helps put the power to the ground and makes the bike more ridable. The disadvantages are that it reduces crank longevity and saps power. Currently the only bike in Moto GP that uses the regular firing order is the Ducati GP7.

    3In Nicky Hayden's 2006 title run he was riding a version of the RC211V unlike any of the other Honda riders which was referred to as the Evolution RC211V.

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4754 üzenetére

    nicky valahol egy birkalélek annak ellenére hogy iszonyatosan impulzív.
    félek hogy a yamaha átvált bridge-re de a hrc nem fog. nagy coki lesz akkor.
    és azt sem hinném hogy ha teljesen átbuzerálják a szabályokat, attól még nagyon változna jövőre az erőviszony. a versenytáv attól még versenytáv marad érted..

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4756 üzenetére

    Is It Time For Rossi To Re-Tire?
    mono tire on the motogp horizon?
    by dean adams
    Wednesday, September 12, 2007

    Lets be frank: Valentino Rossi is MotoGP racing.

    He's not just the most popular rider in Europe, but in the world and he pulls in thousands of race watchers at the track and millions of fans who catch MotoGP on TV. there is a lively paddock discussion at nearly every GP where pundits wonder exactly what will be left of MotoGP when Rossi stops racing.

    Thus, having Rossi off the podium and racing for position in the back half of the top ten—or worse—can only be viewed as counter-productive by the powers that be in MotoGP.

    Rossi himself expertly rattled his sabers after the last race where he criticized the new MotoGP tire rule, saying that if the series is going to be like this—that the tires are going to decide who wins—then he prefers to do something else.

    Rossi mulling over other activities rather than racing MotoGP is enough to flick the switch for a five alarm fire at Dorna headquarters. Rossi has plenty of other opportunities and interests, if not F1 then certainly Rally Car and no one in power wants to see him leave one day sooner than he absolutely has to.

    When a racing superstar like Rossi speaks emphatically usually the world follows his thinking without question. But, from a reality standpoint, it's possibly important to note that what took Rossi out of the race at Brno, and made him conclude that his chances at the '07 title are vanquished, were not his Michelin tires. The engine in his Yamaha MotoGP bike hatched, which pounded the final nail in his championship coffin.

    Certainly Rossi's Michelin tires were a large part of why he isn't challenging for the title in 2007. Michelin today is a shell of its former GP and MotoGP dominating self, looking like a confused old man trying to run a foot race with a teenager. GP crewchief Erv Kanemoto once told me that what separates the best riders from the merely very good is simply a matter of desire—the very good want to win more than they want anything. Does Michelin still have the desire to win beyond issuing press releases stating how successful they once were? They appear to be a company just going through the motions.

    If they weren't tied to Rossi, one can assume that Dorna would allow Michelin to slowly implode and be blown away, but because Rossi rides on Michelin tires—and there seems to be little hope of Bridgestone supplying Rossi with tires—you can bet that Dorna are going to move quickly to amend the current tire rules. Or, to name a series spec tire rule.

    Yes, a mono-tire paddock in MotoGP is quite possible.

    Firstly, if that's true, then Bridgestone has done what some felt was impossible: they have effectively buried the most dominant GP tire manufacturer of the modern era—in one season!

    Yamaha seems to be continuing to side with Michelin, now and in the future. But the real question is this: will Michelin even be in the MotoGP paddock next season?

    ENDS

    szóval még az is lehet hogy a micselin megoldja egymaga mindenki gondját:)

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    ez is szép...

    Edwards To Race MotoGP In 2008
    by dean adams
    Wednesday, September 12, 2007

    2009 it is then.
    While there hasn't been an official release (expect one after Motegi) American Colin Edwards II will be racing in Europe in 2008 and will not race US Superbike.

    Hopes were raised that he'd be in US Superbike this week when Edwards put in an appearance at Yamaha's annual dealer show, this one held in Orlando.

    Edwards will race for Yamaha next season. Essentially he stays under contract to Yamaha, gets the same big salary, perks and the like, but is loaned to the Tech 3 squad where he will team with James Toseland; the two are former Castrol Honda teammates.

    The factory Yamaha MotoGP team will be Valentino Rossi and new sign Jorge Lorenzo.

    Unless the series goes to a spec tire rule with Bridgestones supplying the grid, Edwards will again ride on Michelin tires.

    Edwards hasn't given up on finishing his career here in the US. Don't be surprised to see him race here in 2009.

    ENDS

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz [lAyCsI] #4763 üzenetére

    kiakar maradni ebből.
    a gond csak az, hogy ez már nem az első gázos éve a micselinnek, erre már tavaly is lehetett számítani..
    tényleg csak azt tudom remélni hogy a micselin egymaga megoldja mindenki gondját.

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    Ryder Notes: Oh Danny Boy
    by julian ryder, on the ground at estoril
    Friday, September 14, 2007

    It's business as usual in MotoGP land: Stoner is fastest, Valentino Rossi has some new Michelin tires that he is very happy with, and Dani Pedrosa still hasn't re-signed for Repsol Honda.

    It is that last story that seems to be exercising the press room more than the rest. Why hasn't Dani signed on the dotted line? At the last count there were three different theories.

    The first, hereinafter referred to as the rational option, is that he simply wants assurances from Honda that he will have competitive equipment that will allow him to challenge for the title next year. As Dani's mentor Alberto Puig will be running Repsol sponsorship on his 125/250 team next year whether they use Hondas or KTMs it would seem unlikely that Dani is going to split with Repsol. Would the Spanish company have recently renewed
    their sponsorship if there was a chance of Dani not doing likewise? Probably not.

    The second option, the cynical one, is that it is about money. Most people's view of Dani is that he doesn't care whether he's riding for $100 or $1,000,000 as long as he can win. Alberto Puig is no doubt on a percentage but as the man is independently wealthy and as fixated on winning as it's possible to be, it is unlikely that cash is the problem.

    The third option, and it's such a wonderfully wacky conspiracy theory I have to share it with you, is that Dorna need to keep their Spanish TV viewing figures up so are willing to finance a full-factory Ducati for Dani to be run next year out of the d'Antin garage. Told you it was a good one.

    Of course this entertaining scenario would wind up Philip Morris no end--and why would Ducati need to do it when they've got Casey? It's difficult to imagine the amount of money necessary to make this one happen.

    Nevertheless, I took a deep breath and asked Livio Suppo about it. He had heard the story and gave every appearance of taking the question seriously--he even kept a straight face. 'No-one has talked to me about it,' was the answer.

    Oh well, tomorrow it's back to boring old tires.

    ENDS

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    It's A Bust!
    by dean adams
    Friday, September 14, 2007

    Reportedly, Italian tax authorities ''raided'' Valentino Rossi's Italian home last week where they found not only Rossi's championship winning Yamaha M1 MotoGP bike, but Valentino Rossi himself.

    Rossi is the center of a tax conflict. Italian authorities say Rossi owes millions in back taxes. Rossi contends that he actually resides in London, thus owes only minimal taxes in Italy.

    Being at home in Italy in the middle of the night might not help Rossi's defense.

    Rossi, a certifiable gadfly, is taking a light-hearted approach to the situation, seemingly mocking the tax authorities in a recent TV commercial for one of his sponsors.

    In a more serious tone he has said that if he owes any additional taxes he will pay them.

    Rossi has to be happy on one hand: in his autobiography he lists Honda not giving him the NSR500 he won the title on as one of the reasons he left Honda for Yamaha.

    Among the many ex-Rossi race bikes found by the authorities was the aforementioned Yamaha M1.

    ENDS

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    nicky a ronccsal pole-on!!!
    hihetetlen :)

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4768 üzenetére

    behalok, és dovi is pole-on!!:)

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz #70869248 #4768 üzenetére

    jut eszembe, nálad is vacakol a karakterekkel a kezdő oldal a motogphirek???
    nekem csomó hosszú ékezet hibás:( de az aloldalak már nem, csak a főoldalon

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz Motion_Blur #4772 üzenetére

    hm, akkor bugos az oldal, nem csak nekem van gond.
    mondjuk nekem ez nem jött ki, csak a karakterek

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    tyííííííííííí, ez nem kis crash lehetett...


    Carnage In Laguna Supersport Practice
    oil at the bottom of the corkscrew
    by evan williams
    Saturday, September 15, 2007

    A nasty incident in Supersport practice -- five bikes crashed in succession in the righthander after the Corkscrew after a bike dropped fluids on the track.

    Josh Herrin, Martin Cardenas, and Chaz Davies were among those that fell in Supersport practice. All the riders were up and scrambling away as other riders kept crashing behind them.

    It was a scary incident, for sure, with corner workers forced to dive behind the barriers instead of helping the fallen riders. But it looked like everyone avoided it without major injury.

    The track is currently being cleaned.

    ENDS

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz KrAt #4776 üzenetére

    hát ez csodás rajt volt:(
    talma béka segge mögött

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz KrAt #4778 üzenetére

    most már szabad a pálya szerencsére, szépen megfogta esperéket egyiket szélárnyékból, a másikat meg féktávon. csak még mindig 1.7 sec a lemaradás
    kérdés, hogy mit fog a motorja bírni...

    ops, épp most hozott nem keveset, fastest lap of the race:)

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz KrAt #4780 üzenetére

    új lap record is van már:)
    még meglehet az első hármat fogni, már csak 1.1 van közöttük

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz KrAt #4782 üzenetére

    csak feküdne meg fabuel megint... :)

    és pasiniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    és most már minden lehetséges

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • Integra

    titán

    válasz KrAt #4784 üzenetére

    hehe léttam mod előtt is:DDD
    korzival kirakják egymást megint:)

    tyűűűű, gadea is leparkolta a motort..

    és megvan!!!!
    és korzi is berakta magát fabula elé!!
    és fabula most idegbeteg lesz, remélem megint hibázni fog

    [Szerkesztve]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Új hozzászólás Aktív témák