-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz zsolt19900 #19623 üzenetére
200k volt az ára, de semmi papírod nincs hozzá nem?
A zsíros, fordított teleszkóposokat szerintem felejtsd el, nekem szétrázta a testem a legkisebb úthibánál is a motor, annyira nem csillapított.
Egyébként sajnos tényleg igaz, hogy ennyiért nincs jó runner papírral. Ferde váz, cserélendő szilentek, szar teleszkóp, kopott motor, stb... A legtöbb már a lelkét is kifutotta annyi km van benne, konténeres szarok, alig fizetnek értük a magyar nepperek, itthon meg megy rá a több tízezres haszon, a pornép meg csak viszi...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zsolt19900 #19637 üzenetére
Nagyon elfogult vagy, nem csoda. Tudom az érzést, ilyenkor úgy tűnhet mindenki csak a faszságot mondja és lehurrogják a Te csodagépedet... Nyilván jól megy a motorod, örülsz neki, úgy érzed jó vásárt csináltál, de hidd el nem véletlen hogy vannak Runnerek 150k-ért papírral meg 300-400kért is.
Ezzel nem azt mondom, hogy nem jó a motorod, csak tényleg nem lehet ezt kijelenteni ilyen hamar. Egy autóra se mondom hogy elmentem vele 5000km-t semmi baja, fasza vétel volt
Vannak hibák amit tapasztalatlanságból nem vesz észre az ember meg van olyan amit egyszerűen egy használt motor kipróbálásnál nem lehet észrevenni, hiszen nem látunk bele a motorba. Lehet hogy 25.000km van az órában ami valójában 40.000km és kizárólag csutka gázzal használta egy olasz kisgyerek korábban....
Vettem már meg én is ferde vázas Leonardo-t, nem tudtam hogy erre is kell figyelni rámsózta a nepper... De ezek után vettem 180 2T Runner-t én is, az évszázad bizniszének tűnt eredeti papírokkal hibátlan esztétikai állapotban. Aztán kiderült hogy a Pesti utakon a fordított teló miatt használhatatlan, cserélni kéne a szilenteket valamint lazán benyal 5-6 litert, átlagosan 70km/h-val közlekedve... Ki lehet fogni jókat, de csodák nincsenek sajnos.
50cc: 4Tnél mintha babakocsit tolnál, cserébe keveset eszik. 2T már nyilván jobban megy, de többet eszik. A vízhűtésesek erősebbek, én egy SR 50-t (karburátorost) próbáltam, az fojtás és tuning nélkül ment 85-90km/h-t, de 4 litert megevett. 180cc után amúgy kegyetlen gyengének fogod érezni, de még egy 125 4T után is erősen.
-
őstag
Igen, most már tökmindegy, megvetted, most szabadulj meg tőle... Nem lehetetlen eladni, normális fotókkal, igényes részletes leírással el fog menni még csak most kezdődött a szezon. A hibátlan, kifogástalan, alig használt állapot mellett hangsúlyozd a kiváló fogyasztását, ilyen üzemanyag árak mellett ez a legnyerőbb érv mellette szerintem.
-
őstag
válasz SzlobiG #19664 üzenetére
Nincs mit kinyitni, szerintem már képről is látszik Nézd csak meg háromféle színű ott a motor: [link]
Ez tipikus Leonardo jelenség, szarrá szívja őket a nap, na meg igen, szétrúgdossák Képről egyébként úgy tűnik egyben van, alap dolgokon kívül valóban a ferde vázra figyelj mindenképpen, engedd el a kormányt menet közben és nézd meg nem húz-e félre. Szar automata szivató még az általános jelenség.
Ha felhívod kérd meg hogy ne indítsa be előtte, hidegen szeretnéd hallani indulni.A lábközépre rákérdezni szerintem felesleges, aki ilyen km óra állást valósnak ír, az tökmindegy mit kamuzik erre a kérdésre
Nézd meg jól, mert hasonlóan a Runnerekhez, ezek legtöbbje is lelkét kifutott konténeres ótvarék...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz SzlobiG #19674 üzenetére
A rendszámhoz tudtommal kétnyelvű adás-vételi kell, azon rajta kell hogy legyen a 125cc, a magyar eladóval meg csak egy sima adás-vételit írsz amin nem szerepel cc, azzal csak azt bizonyítod hogy nem lopott, de szerintem a rendszámhoz az eredeti, kétnyelvű adásvételi kell, kérdezz rá az is megvan-e neki.
-
őstag
válasz Debilon #19677 üzenetére
Hát ez az ő döntése... Az 50es biztosítás ugye full kamu, biztosítási csalásnak is minősül, arra jó, hogy ha megállítanak és elhiszik hogy 50es a motorod, akkor elhiszik azt is hogy frankó a biztosítás...
Nyilván ha rendszám van rajta új biztosítás kell, és úgy lesz legális minden.
mod: Igen, kétnyelvű olasz-magyar általában, nyilván attól függ melyik országból származik a motor. Azt a vevő köti a kinti olasz tulajjal vagy kereskedéssel, ez a harmadik papír ami kell a rendszámoztatáshoz. Egyébként nem mindig van meg, hiába mondja hogy eredeti papírok, sokan azt mondják hogy írsz egyet otthon és csá, erre én mindig külön rákérdeztem és sajnos az esetek többségében nem volt meg a kétnyelvű adás-vételi.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz vaksi8 #19684 üzenetére
Igen, teljesen igazad van, most megnéztem én milyen adás-vételit kaptam az én motoromhoz és valóban üresen van hagyva a vevő rész, köszi a kijavítást a közjó érdekében
Ettől függetlenül javasolt az eladóval is írni egy sima adás-vételit, így tudod bizonyítani hogy legálisan vedted a "magyar neppertől"
-
őstag
válasz runner 125 #19741 üzenetére
Igen ez egy jó kérdés, mert azon kívül hogy olcsók és "szépek" semmi jót nem lehet róluk elmondani. Öregebb, többet futott, de minőségi olasz, japán robogót vennék sokkal inkább a helyedben.
-
őstag
válasz beszter1991 #19744 üzenetére
Még papírja sincs? Ezt akkor nagyon gyorsan felejtsd el szerintem, ha jót akarsz magadnak
-
őstag
válasz beszter1991 #19746 üzenetére
Akkor se vennék Keeway-t sajna Akárhogy nézed silány minőség. Milyen értékű a laptopod, tehát KP-ban mennyit kérne ezért a "motorért"?
-
őstag
válasz beszter1991 #19748 üzenetére
Eredeti olasz forgalmi az olasz forgalomból kivonó papírral együtt (csak eredeti, hologrammos jó, fénymásolattal az életben le nem vizsgáztatod)
Illetve a korábban kitárgyalt kétnyelvű adás-vételi (olasz+magyar, az eladó rész kitöltve, a vevő rész üresen hagyva)150k körül nem lesz könnyű jó állapotú 125öst találni, de néhány ajánlott típus:
-Aprilia Leonardo
-Aprilia SR125
-Aprilia Scarabeo
-Malaguti F12 Phantom MAX
-Malaguti Medison
-Gilera Runner
-Piaggio Liberty
-Yamaha Majesty
-Suzuki BurgmanSőt tovább megyek, a lista leírása közben átértékeltem a dolgokat és inkább azt mondanám 150k körül lehetetlen lesz jó motort találni, talán 50cc-s robogóból tudnál korrektet venni.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz beszter1991 #19753 üzenetére
Magával a típussal nincsen baj, csak ahogy azt már korábban is beszéltük sajnos ennyi pénzért nem fogsz jót kapni.
Nagyon sok, szinte már 90%-a az eladó Leonardoknak (és sok más motornak) kegyetlen sokat futott konténeres szar, amiért a magyar nepperek aprópénzt fizetnek, visszatekerik a km órát és már árulja is több tíz k-s haszonját rárakva.
Sok a papír nélküli példány, ezeket teljes mértékben felejtsd el. A papírosok közül sajnos többségének ferda a váza, félrehúz, mert már rommá törték az olaszok (az is lehet, hogy nem egyszer) illetve szar első teleszkóp, hibás automata szivató, kopott motor az általános problémák. Az, hogy szarrá szívta őket a nap már részlet kérdés, nem ez a legfőbb bajAzt se felejtsd el, hogy ha megveszel egy külföldi papíros motort arra még nem kevés költségként rájön a rendszámoztatás. 50esként használni egy olyan motort amiből nem is létezik 50es elég merész lenne, ez erősen nem ajánlott. Ha megfognak nincs rendszámod, biztosítási csalás, stb, stb. Nem beszélve egy esetleges balesetről, erről is volt már szó.
mod: Látom runner beelőzött
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zsolt19900 #19764 üzenetére
Mint egy vízes 50cc-s robogótól
-
őstag
válasz zsolt19900 #19766 üzenetére
Ja, olyanon se ültél még? Hát jól gyorsul kb 60km/h-ig és olyan 80-90km/h körül lehet a végsebessége.
Lényegesen dinamikusabb a 125 4T, mind gyorsulásilag, mind végsebességügyileg, a 125 2T-ről már nem is beszélve -
őstag
A gond csak az, hogy sajnos ma Magyarországon a szerelők többsége leszarja, hogy mit mennyivel kell meghúzni, érzésre meghúzza azt csá. Vagy nagyon precíz szerelőt kell keresni, akit viszont meg is kell fizetni, vagy lehet hogy jobban jársz ha inkább utána olvasol, tanácsokat kérsz és esetleg egy hozzá értő haveroddal otthon állsz neki. A saját cuccodat már tényleg nagy igényességgel és odafigyeléssel szereled.
SzlobiG: Szép, egyben van, külön ritkaság hogy nem húz félre, gratula A hátsó gumit viszont én is cserélném, nagyon meg fogod érezni ha újra cseréled.
-
őstag
válasz zsolt19900 #19984 üzenetére
Nem tudom ez mennyire igaz, de figyelmedbe ajánlom DigitXT által korábban linkelt írásból ezt a részt:
"...Jó példa erre a Honda Lead 100 vagy a Yamaha Aerox 100 az ezredforduló környékéről. Aki ilyen, még soha forgalomba nem helyezett gépet hajt, az most le fog esni a székről. Ezek a nem EURO3 minősítésű típusok ugyanis nem kaphatnak rendszámot, mivel nem felelnek meg a jelenleg érvényes környezetvédelmi normának, és még nem voltak regisztrálva az Európai Unióban..."
-
őstag
válasz latyak17 #20020 üzenetére
Az még több idő, illetve sokkal drágább. A legjobban akkor jársz ha B125öt csinálsz és utána 1 éven belül különbözetivel korlátlan A-t. Így valamivel olcsóbban lesz korlátlan A jogsid, mintha egyből azt csinálnád, és a különbözeti vizsgánál már nincs elmélet, csak egy gyakorlati vizsga.
Persze korhatár itt is van -
őstag
válasz Killing #20059 üzenetére
Az általad linkelt írásból: " Tehát a külföldi vezetést nem a kezdő jogosítvány akadályozza, hanem a 18. év alatti életkor."
18 év alatt szerintem nem lehet, az egy dolog hogy a határon ez senkit sem érdekelt, de elvileg nem lehet 18 év alatt külföldön vezetni
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zsolt19900 #20291 üzenetére
Most Neked még a 4T 180cc Runnered van, vagy mi is?
-
őstag
válasz Gergello #20381 üzenetére
Igazad van, csak ne felejtsd el az árát... 100k körül hirdetett motorokat elmész megnézni "full hibátlan, gyönyörű, minden fasza, max egy-két karc" kategóriák és hánysz minimum négyet amikor kitolja a tulaj a garázsból hogy na ő lenne az...
Illetve nem összekeverendő egy ilyen a hasonló árban kapható, keeway, motowell, tauris, teszkós motorokkal... -
őstag
Ma mentem egy szép nagy karikát (100km) a 125 4T Liberty-mel. Iszonyat jó idő volt, rég ültem a motoron, nagy élmény volt.
Az azonban valóban félelmetes - amit már többen is mondtatok korábban - hogy semmi tekintély nincs az autósok részéről. 80 km/h-val jövök és szó nélkül fordul ki elém, nekem meg fékezni kell mint az állat. Nem egy ilyen eset volt ma.
Mértem egy fogyasztást, és nem vagyok elégedett, javítani kellene. 100km megtétele után (majdnem teljesen egyhuzamban, átlag 70km/h sebesség) 4,4et evett.
A benzin-levegő keveréket illetve az alapjáratot kéne szabályozni gondolom, találok valahol valami leírást hogy melyik csavart merre? Vagy nem ilyen egyszerű a dolog? Ezen a két dolgon kívül tudok még valamit tenni a jobb fogyasztás érdekében? -
őstag
válasz runner 125 #20552 üzenetére
Igen, elvileg minden gyári, 13.000km és sose volt belenyúlva... Légszűrőt tisztítottam amikor megvettem az olajcserével párhuzamosan. Nem lehetséges hogy csak kicsit össze kéne hangolni? Azt mondta a tulaj, hogy vagy 1,5 évet állt ez is használat nélkül
-
őstag
válasz runner 125 #20560 üzenetére
Attól hogy állítok a levegő mennyiségen nem fog változni semmi?A 180 2T runnernél is állítottam rajta és a kezdeti 7 literből azért sikerült 5,5liter-t csinálni, csak nekem ott az is sok volt
Most a Liberty-re nem azt mondom hogy egyen 1,5 literrel kevesebbet, de 4 alatt legyen azért Bár, igen ahogy SzlobiG mondja 3 liter körül kéne ennie szerintem is, a 150 4T Leonardom is 3-3,5 között evett, valami itt nem kóser, de akkor vajon mi?#20559 g@bo
Igen tudom, nekem nem kell bemutatnod, 1.4es 60 lovas F Astra-m van, ami azért nem egy rakéta Engem is tolnak le mindig meg előzgetnek mint az állat, szánalmas ami a magyar utakon folyik ebben egyetértek. Viszont AndrewTdi kollégával is teljes mértékben egyetértek, ezért tartunk itt ahol tartunk mert ahelyett hogy csendben elengednéd és maximum megjegyeznéd magadnak hogy "menjél csak te balf@sz..." Te is el kezdesz szórakozni, és feleslegesen b@sszátok fel egymás agyát... Aki hülye haljon meg, nem kell vele foglalkozni -
őstag
válasz runner 125 #20571 üzenetére
Húha, kivszem a gyertyát és mit kell rajta nézni? Nem sajnos Garázsban van egy NRG mellett és nincsen benzinszag. (Pedig az NRG-ből volt hogy csepegett és akkor kegyetlen JÓ illat volt a garázsban )
-
őstag
válasz runner 125 #20577 üzenetére
Okés, köszi uram, holnap ránézek. Hát persze, viszonylag fiatal a motor,meg egyben van, de sajnos erről nem tudhatom mennyi a valós km ami benne van.
-
őstag
"kényszerít a nagyobb sebességre, a követési távolságot nem tartja be, majd balesetveszélyesen előz? összességében agresszív vezetési stílusával nap mint nap "terrorizál" másokat?"
Teljesen igazad van, de szerinted ha ilyen módon megleckézteted akkor hazamegy, sír, elgondolkozik, meggyónja a papnak majd belátja hogy tényleg butuska volt és holnaptól türelmesen és a szabályokat betartva fog vezetni? Hazamegy vagy bemegy a munkahelyére és már meséli is hogy mekkora köcsögök vannak az utakon le akart előzni te meg lepadlózod az autót...
Ettől nem lesz jobb, sőt, csak sokkal rosszabb lesz.De zárjuk le ezt, tényleg nem volna jó szétoffolni a topicot
-
őstag
válasz zsolt19900 #20816 üzenetére
Ez egyszerűen tapasztalat: Ami képről ennyire hányadék és látszik hogy 4-5x annyi km van benne, az élőben még rosszabb lesz. runner 125 megalapozott érvekkel elmondta miért gondolja ezt, mit lát a képeken és teljesen igaza van. Egy újrafújt rengetegett futtot motor, olcsón nem lehet jót venni hidd már el. Nem véletlenül vannak ugyanezek a típusok megkímélt állapotúan 200-300k között. Ennyi pénzért csak hulladék van,ez is tipikus konténeres hulladék.
-
őstag
válasz zsolt19900 #20829 üzenetére
Gyerekek, persze meg lehet magyarázni, hogy a 3 hetes, penészes szalámi is ugyanolyan jó mint a friss...
Az a baj, hogy nem hallgattok a tapasztalt emberekre, de nem is akartok... Csak akkor miért kérdeztek? Győzd meg magad hogy ez jó lesz neked, vedd meg, menj el vele 50.000km-t és akkor majd meglátjuk kinek lesz igaza
Bármennyire is fáj, és tudom nagyon nehéz belátni, nekem is nehéz volt anno, a konténeres, napszívta, 50k + km-t futott motoroknak vérzik a torka.
Nem véletlen hogy a magyar nepper aprópénzért veszi meg azt amit az olasz már kidob a kukába itthon meg eladja. És mégegyszer: Nem véletlen hogy pl Runner vagy Leonardo ugyanolyan évjáratban van 130k-ért és 300k-ért is...fesii: Röviden: A különbség az, hogy a japán meg az olasz motor elmegy mondjuk 30-40.000km-t mire ilyen hibája lesz, addig a Tiédbe fogadjuk hogy van mondjuk 5000km Írd majd meg, tényleg kíváncsi vagyok és félreértés ne essék, nem személyeskedni akarok, csak beszélgetni a témáról
-
őstag
Attól az egy-két esztétikai hibától eltekintve nincs is olyan rossz állapotban, durvább képekre számítottam Valóban nem érdemes rákölteni, szerintem fényezni sem érdemes. Jelenleg a célnak megfelel, elvisz A-ból B-re, sőt még azt mondod szereted is Ha majd később úgy érzed már nem elég a teljesítménye eladod és veszel egy komolyabb, drágább gépet, erre költeni nincs értelme szerintem
-
őstag
Egyébként isten ments, hogy a másik zsebére reklámozzak, de aki NRG-t akar venni, az miért nem veszi meg Tothgera30 gépét?
Tényleg nem neki akarok reklámot csinálni, de ennek a motornak tudjuk az előéletét, minden apróságról írt itt a fórumon, visszaolvasva a hozzászólásait az is kiderül, hogy ha valaki akkor ő aztán szervizeli rendesen és vigyáz rá.... Nekem mindegy, de én fordított helyzetben már tuti az övét vittem volna el -
őstag
válasz runner 125 #21017 üzenetére
Ezen a másodikon én is elgondolkozom, kinézetre ugyanolyan az enyém is mint a linkelt, csakhogy 3000Ftos noname szar... Gondolom ebben anyag is van. Nincs valakinek ilyenje? Nem tudjátok mekkorára lehet "összecsukni"? Kegyetlen kicsi a Liberty sisaktartója és olyat szeretnék ami belefér.
-
őstag
válasz Kolondrum #21041 üzenetére
Amikor megkötöd a biztosítást valóban lehet nyomtatni igazolást ami 60 napig érvényes, én is nyomtattam már ilyet, de az elvileg a következő naptól érvényes csak Legalább is, eddig nekem minden esetben úgy volt hogy ha pl megkötöttem március 20-án reggel és ki is nyomtattam az igazolást, azon az szerepelt hogy kockázatviselés kezdete: március 21!
Nem hiszem hogy gondod lesz ha mindössze 15 percre laksz onnan, csak azért szólok -
őstag
Lehet, hogy ott pont nem, de azért általánosságban valóban elmondható, hogy a motoros rendőrnél nem tudsz magyarázkodni, nem tudsz menekülni, az utánad jön és nagyon jól tudja, hogy pl 50es Leonardo nem létezik
Nem tartanánk itt, ha emberi költségei lennének a forgalomba helyezésnek, a biztosításnak, a műszakinak és a bírságoknak. A brutál forgalomba helyezési költség után a rendszámos motornak már magasabb költségei vannak mint egy sima 50es robogónak, nem beszélve arról hogy egy minimális gyorshajtásért vagy egy rossz parkolásért megintcsak milyen brutál összegeket húznak le az emberről. Talán több rendszám volna ha emberiek volnának a költségek...
-
őstag
válasz runner 125 #21060 üzenetére
Az ára még elmegy, de maga a rendszer totál idióta és szar, érdemes ezt elolvasni: [link]
A cél alapjában véve többek között ugye az volt, hogy sok 125ös gép legyen a városban, megoldva ezzel a dugókat, a parkolási gondokat. Ilyen költségek mellett nem lesznek ezek népszerű gépek, pontosabban de, csak megint rendszám nélkül, full illegálisan.
Egy 150k körüli motorra (most részletkérdés, hogy adott esetben egy hulladék konténeres import) 100k elég durva forgalomba helyezési költségnek.
zsolt19900: "lehetséges, de nem áll szándékomban eltaknyolni"
Nyilván senki sem akart esni, aki végül mégis elesett Sajna ezt nem tudod kiszámítani, azt hiszed veled sose történik meg, aztán foghatod a fejed amikor nekimentél valakinek és rendőrt kell hívni. Nem is feltétlenül sérülsz meg, de brutális büntetést kapsz, na az biztos.
Változtatni kellene ezen a rendszeren, érdekes hogy rengeteg dolog van ami mindenhol működik, csak nálunk nem[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz runner 125 #21068 üzenetére
Igazad van, teljesen egyetértek, egyedül a forgalomba helyezés költségét tartom soknak. Ha már elkezdjük "támogatni" a 125cc-s réteget egy B125-tel (hozzáteszem ismét a korábban linkelt totalbike-os írás alapján azért ez is eléggé félre sikerült) lehetnének barátságosabb árak. 200k-s gép esetén a motor árának a felét fizethetem be állambácsinak, külföldön más a rendszer
50k szerintem már korrektebb lenne, viszont abban megintcsak igazat adok neked, hogy sajnos a magyar akkor azért sírna miért nem ingyé van
-
őstag
válasz PLaci58 #21147 üzenetére
Ez egy érdekes kérdés. Nem tudom ott milyen a közlekedési morál, de itt például szerintem nem lenne nagyobb biztonságban egy motoros ha betartaná a 40km/h-t. Egyszerűen nem veszi fel a forgalom ritmusát és még a kamion is le akarja előzni, ami pedig nem kicsit életveszélyes. Normális sebességgel, de ésszel kéne motorozni.
-
őstag
válasz PLaci58 #21151 üzenetére
Az út szélén, amikor folyamatosan előzgetik őket? szvsz, igen.
Én nagyon kellemetlenül érzem magam amikor úttest szélén kell tekernem és folyamatosan előzgetnek, sokszor nem is odafigyelve hogy mennyi van a kocsi és a bicikli között...
Ez azonban megint egy más kategória, elég sok helyen - legalább is Pesten - van kerékpárút vagy kerékpársáv. A robogóval azonban nincs más lehetőséged mint az úttest.
Nekem is volt 50cc-s robogóm, és azért kellett eladnom mert 50km/h-s végsebesség mellett nem mertem vele hosszabb távon közlekedni. Még ott is letolnak ahol 50el lehet menni, nem beszélve az olyan utakról ahol 60as, esetleg 70es tábla van. Szerintem egy 60as utazó és egy 70es végsebesség kell a biztonságos közlekedéshez a robogóknál.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen