Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nesa #106844 üzenetére

    Németeknél ez úgy megy, hogy a kereskedő lemásolja a jogsidat magának, aláirat veled egy nyilatkozatot, hogy ha hülyeséget csinálsz, akkor a tiéd a felelősség, és a kezedbe nyomja a kulcsot, hogy viszlát egy óra múlva. Azért abba elég sok minden belefér. Próbáltunk így használt és új autót is.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VegyesTamás #106851 üzenetére

    Ja, német lakcím nyilván kell a dologhoz. Ellenkező esetben csak egy ellenőrizhetetlen káeurópai idegen vagy - azért ez valahol érthető, nem? Másrészt nem tudom, milyen kereskedés volt, én azért nem az AutoHassan GmbH kavicsos udvarán felállított konténerről beszélek.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz VegyesTamás #106857 üzenetére

    Na jó, mondjuk én nem ezt az ezereurós szintet néztem, hanem márkakereskedésekben új, meg max néhány éves, visszavett, beszámított autókat.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz AMD Power #106868 üzenetére

    "De autót hitelre?"

    Nincs azzal baj, csak stabil gazdasági környezet kell hozzá, és a bevételekhez mérten racionális törlesztőrészlet. Nem a hitellel volt a baj, hanem hogy minimálbérrel, vagy nagyon kevéssel többel már mindenki úgy érezte, hogy neki már jár az új autó, a kereskedők és a bankok pedig egymás sarkát taposva erőltették bele ezeket az embereket is az egész elcseszett konstrukcióba. A hitel jó dolog, csak ésszel kell élni vele. Ráadásul minél többen ésszel használják, és minél kevesebb lesz a "rossz hitel", annál jobban fog működni az egész szektor. Ezt kellett volna csak észben tartani az azonnali haszonszerzés elve helyett.

    Szerk.: Ökölszabályként szokták mondani, hogy max a hathavi jövedelmedet (család esetében nyilvána család jövedelmét) vedd fel hitelösszegben, ha belegondolsz, ez egy pár éves futással simán kigazdálkodható a családi költségvetésből. Ehhez már csak az kell, hogy a hitel lejáratáig legyen bizalmad abban, hogy a saját anyagi helyzeted nem változik.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tresh #106947 üzenetére

    Csak aztán adogathatod a D-Vitamin tablettákat a gyerekeknek, mert a napot nem fogják látni a hátsó ülésről (meg mást sem). Nekem azért esett ki kb minden kortárs kombi, mert a gyerekek széjjelszedtek volna, ha beültetem őket egy olyan lövészárokba, ami manapság mindegyikben van (emelt övvonal, nagyon mélyre tett üléslap). Nem is beszélve róla, ha a későbbiekben valamiért esetleg én kényszerülök hátra.

    Sajnos, ha manapság gyártott autóban a hátsó ülésről is ki akarsz látni (ami, ha sokat utazol gyerekkel, akkor nem utolsó szempont), akkor vagy egyterű, vagy suv.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Typhoon47 #106955 üzenetére

    Nagyobbak már nem, vagy nagyon keveset alszanak, nálam a kisebbik is hétéves volt, amikor elkezdtünk rendszeresen németekhez járni, havi egy-két út vagy fél éven keresztül, huhh, de utáltuk már a végén - persze a tablet/laptop/telefon leköti őket, de akkor is ingerszegény nagyon a környezet.

    Kár ezért a trendért egyébként, a szívem szakadt meg, hogy le kell tegyek az új hatos Mazdáról, annyira gyönyörű, sőt, kívülről a Mondeo is nagyon tetszik, valami hozzám passzoló motort meg csak találtam volna ebbe is, de sajna pont arra nem jó, amire való: sok utassal hosszabb utakra.

    Suv-ot nem akartam, maradt a busz. S-Max volt a másik jelölt, de az csak turbódízellel lett volna jó ajánlat, azt meg nem akartam, ráadásul drágább is volt a Mazdánál, szóval marad a Ford örök második (utoljára a Focus/C-Max páros valamelyik tagja helyett vettem Astrát, előtte meg a Fiesta/Corsa páros helyett futott be a Daewoo Kalos. Jobban belegondolva, azelőtt meg a használt Feliciát vettem egy szakadtabb Ford Escort helyett, lol, szegény Ford tényleg örök második. :DDD

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Tsebacsi #107144 üzenetére

    Háromhengeres, egyliteres Mondeot a népnek! Oh, wait, van ilyen... Állítólag valami 125 ló hajtja, csak azt nem szeretik hozzátenni, hogy ezek háromnegyede téli álmot alszik 4000 RPM alatt. Ha meg felébrednek, azonnal enni kér mind, márpedig ők végzik a heavy liftinget, szóval nem kicsit éhesek.

    Szép dolog a downsizing, meg jól mutatnak a négyliteres fogyasztások a katalógusban, csak éppen hazugság az egész. Vagy marketing. Vagy poltika. Mindegy, a lényeg az, hogy bullshit.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szőröscica #107149 üzenetére

    Jó, tudom, a tc szar, de azért ezt a témát az utóbbi időben elég alaposan körüljárták: [link].

    Pont itt előttem említették egyébként itt a fenntarthatóságot, szerintem pont nyugaton, ahol több forrás és hajlandóság van újabb autóval járni, és azt megfelelően szervizelni, kisebb ez a probléma, a magyar piac (különösen a használtautó piac) jelenleg szinte teljes mértékben a nyugati importra épít, onnét is a legalját, a legolcsóbb darabokat cipelik be, aztán jönnek a trükkök (visszatekerés, polír, nagyon alapos takarítás, kormánykerék- és pedálfelújítás, üléshuzat javítása, váltószoknya-csere, súlyos esetben több autóból egy gyártása), szóval képzeld el, milyen szép világ lesz, amikor majd ezek a kisköbcentis turbók lesznek az áruk alapján a soron következők ezzel a mentalitással.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szőröscica #107155 üzenetére

    "Valamit valamiért."

    Ott a pont. Csak én személy szerint sokkal kevésbé vagyok kibékülve a kortárs kompromisszumokkal. Nekem sokkal kevésbé fontos a teljesítmény, meg hogy egy autó jól menjen, cserébe örülnék, ha tényleg keveset fogyasztana, és nem lenne túlbonyolítva. Nekem teljesen elég lenne egy 1 tonna alatti kisautóban a szívó benzin 60-80 lóereje, meg különösebben az alacsony forgatónyomaték sem zavar. Hasonló paraméterekkel már 20 évvel ezelőtt is ki tudtak hozni egy 100 km-enként 6 liter körüli fogyasztást, szóval annyira azért ne essünk hanyatt ugyanezen értéktől egy 1,2-es turbós benzines esetében. Lehet, hogy dinamikusabb, meg alacsony fordulaton is jóval nyomatékosabb, de ugyanannyit, vagy kevesebbet, mint egy hasonló űrtartalmú szívómotor, csak akkor fog fogyasztani, ha nem használod ki a benne rejlő tartalékokat. Ha kell az extra kraft, minden lesz, csak takarékos nem.

    Épp a minap vetettem fel az asszonynak, hogy lehet, hogy egy Priust kéne venni, taxisok annyira dícsérik, meg olyan pozitív vélemények vannak róla még többszázezres futások után is. Csak éppen nem kisautó, újan méregdrága, ráadásul csúnya is szegény. Meg mi nem megyünk annyit, hogy megérje a felárat a jobb fogyasztás.

    Nekem személy szerint amúgy mindegy, simán elképzelhető, hogy valami tsi lesz a dolog vége (egyre jobban tetszenek a Polok...), megveszem újan, vagy kvázi újan, kötök rá pár év kiterjesztett garanciás biztosítást, aztán leteszem 6-8 év, és kb 100k km múlva, annyit mindenképpen ki kell bírnia, ráadásul biztosítva lesz. Valakinek még jó vétel is lesz még akkor is, mert ez azért még mindig relatív kevés. Mindemellett itt adót és biztosítást is a lökettérfogat (és a károsanyag-kibocsátás) szerint kell fizetni. Szóval igazából valószínűleg fölöslegesen szorongok a kis fűnyíróturbók miatt, csak tényleg nem tetszik, amerre mennek a dolgok.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hobizoli #107161 üzenetére

    Nem ellendrukker vagyok, csak szeretek fosni mindentől, ami bonyolultnak tűnik és új, az autókhoz meg nem értek, de legalább drágák, ezért aztán hatványozódik a hatás. Legyen jó, és tartós az EcoBoost, ha valami friss fejlesztés bejön, és hosszú távon is fasza, ráadásul lehet rá építkezni, nomegaztán még relatíve olcsó is, akkor pont a vásárlók (köztük én) járnak jól. Viszont valamiért az az érzésem, hogy az, hogy ez mind együtt igaz legyen, az már túl szép lenne, és tutira van benne valami buktató.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sutee89 #107169 üzenetére

    Az 1,4-es 16V Twinport is csak 90LE, azzal is használható. Azért az 1,6 16V Twinport (105 LE) szerintem nem árt ahhoz a kb 1250kg-os dobozhoz. Nyilván, ha kevesebbet kell erőlködnie a motornak ugyanahhoz a dinamikához, azt fogyasztásban meghálálja. Nekem 6,9 lett hosszú távon a vegyes fogyasztás az 1,6 16V Twinporttal. Valószínűleg lehetett volna lejjebb is tolni, de sokat mentem városban, és autópályán, olyankor meg viszonylag gyorsan (tartós 160 kmph körül már ez is simán 8 fölött evett).

    Egyszer vezettem egyébként egy 1,2-es ötajtóst (valami 75 LE, ha jól rémlik), nagy élmény volt...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nesa #107624 üzenetére

    Az autóvezetők 90+ %-a (köztük én is) nagy ívben szarja le, hogy pontosan mi történik a gépházban (nyilván alapvető összefüggésekkel illik azért tisztában lenni), egyszerűen csak egy kényelmes, és jól vezethető, de mindenekelőtt megbízható autót akar a pénzéért, amivel az éves kötelező szervizeken kívül egyáltalán ne kelljen foglalkozni.

    Nyilván mindig lesz olyan, akinek az autó hobbi is egyben, nincs ezzel semmi gond, meg azzal sem, hogy ők szívesen szöszölgetnek vele, de ez egyrészt egyre ritkább, másrészt a folyamatos technológiai fejlődés miatt egyre nehezebben megvalósítható...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A Mini One First háromhengeres, 1,2-es turbós benzineséről (55kW, 75LE) tud valaki valami bővebbet? Milyen technológia, ki csinálta, vagy kitől vették át? Esetleg tényleg saját fejlesztés? Van valami buktatója, vagy valami, ami miatt jobban kéne tőle tartani, mint egy akármilyen kicsi turbómotortól?

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Bati0501 #107798 üzenetére

    Képesek rá, és kettévágnak egy hathengerest, ha azon múlik. :U

    Tetszik az új Mini belseje, jelentős előrelépés történt a műszerfalban, és finoman fogalmazva is alapáron is szarrá van extrázva. Gyakorlatilag mire mindent belepakolok bármelyik másik kisautóba, ami ebben van, majdnem ugyanott vagyok árban. Mindegy, jövő héten van egy időpontom vezetni az új Fabiat (anyakönyvezett nevén a Fabia III-t) 1,2-es TSI-vel, meg kapcsolatban vagyok a minis értékesítővel, szóval hamarost lesz időpont a legkisebb Minire is (elvileg ebből nem volt kipróbálható autójuk, csak ami a szalonban áll, de megoldják, azt mondták). Játszik még a Mazda 2 és a Hyundai i20, Mazdához úgyis kell mennem kereket átszereltetni, majd előadom nekik a nyomoromat. Szerzünk még azért egy időpontot a Fordnál is, bár az új harcsaorr szegény Fiestán csak még egy púp a hátán szegénynek a pillangós díszítésű műszerfal mellett. Ráadásul egy csomó extrát nem is találtam a konfigurátorban fordéknál (mint pl ülésfűtés, gyári könyöklő, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, de még az automata klímáért is nagyon kellett túrni, és elég csúnya a felára), ahhoz képest meg mire a fontosabb dolgok belekerülnek, már nem kicsit drága. Megnézem a Jazzt is, meg az új Yarist is, bár előbbi szerintem nekem túl nagy, utóbbi meg a Facelift után megintcsak elég bénán néz ki. Ja, meg csinálok majd egy összehasonlító tesztet a Fabiához a VW Poloval, hogy mi a különbség a két autó között.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Qru #107897 üzenetére

    "G Astra eszi az olajat és szeret rohadni"

    Ezt az olajevést lassan el lehetne felejteni, vagy legalábbis illene megemlíteni, hogy csak bizonyos motoroknál. Rohadni meg nem a G astra szeret, hanem az F, a G már teljesen galvanizált, az csak akkor rohad, ha törték.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gzbotii #108230 üzenetére

    Céges autó volt (több is, sikerült egyszerre venni pár darabot), nagyjából mindenki utálta. Főleg, miután beleült a vezetőülésre. Külön műsor volt a cégnél, ha valaki első alkalommal szállt be. Megkapta a kulcsot, bekészítettük a popcornt, és akik már túl voltak a dolgon, hangosan röhögve fetrengtek, miközben az ibiza-szüzességét frissen elveszítő kolléga ordenáré módon káromkodva szorongatja a friss bucit a fején, amit az a-oszlop odacsinált. Soha előtte, és azóta sem sikerült senkinek beütnie a fejét az a-oszlopba egyetlen céges autóban sem, pedig volt azért jópár fajta, itt meg tömegszórakoztató kellék lett belőle.

    Egyébként menni különösebben nem megy (1,2-es C Corsákat váltottak vele, azok kb ugyanazt a dinamikát hozták), cserébe különösebben keveset nem is fogyasztott (sokat sem szerencsére). Ellenben sikerült a spanyoloknak olyan szenzációs futóművet hangolni alá, hogy egyszerre legyen az autó billegős, és szar úttartású, és üssön hatalmasat minden egyes kátyún.

    Hab a tortán, hogy a középkonzol az alja felé befelé dől (azaz a teteje kijjebb van, mint az alja), ami egy ergonómiai tockos a t. felhasználónak. Persze hamar megtanulod, hogy melyik gomb mit csinál, mert a feliratokat ennek akpcsán úgysem fogod látni.

    Minőségre amúgy hozza a VAG-kötelezőt, a hely talán pont csak a vezetőülésben szűkös kicsit (főleg lábtérben), máshol átlagos kisautó-méret. Probléma sem volt vele igazából, úgyhogy ha mindezek alapján kedvet kaptál a spanyol néplélekkel való azonosulásra, akkor hajrá.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gzbotii #108236 üzenetére

    G Astrával annyi a trükk, hogy lehetőleg Classic verzióban kell venni, azzal már nincs semmi gond. Nem egy versenyautó, de ebben a kategóriában semmi nem az. Én abból keresnék inkább valami normális, viszonylag új példányt. Vagy az mk6 Fiestából. Esetleg Fusion?

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rbalint88 #108262 üzenetére

    "g astra: 2003- , 1.2 viva plusz kombi. megbízható mechanika, jó formaterv, nagyon szar UI. (az indexkapcsoló olyan, mintha le akarnád törni, döglötten reagáló és természetesen döglötten kasztnit vonszoló motor, a gázpedál kb hangerőszabályozónak van benne, nem gyorsítani, olyan az ülés, amiben egy óra után elkezd zsibbadni a lábam.) mindemellé eszik 9-10 litert."

    Az, hogy kimondottan a keleti piac igényszintjét figyelembe véve beletettek egy 1,25t-s autóba egy 1,2-es motort, az az évszázad trollkodása volt az Opeltől. Meetingeken szerintem a marketingesek és a mérnökök összeborulva röhögtek a káeruópai vevőkörön, akik meg is vették, ráadásul gyakran flottába, cégautónak. Annyira hihetetlen volt a sztori, hogy a Skoda is eljátszotta utána még egyszer a literes Fábiával, és az 1,2-es Octáviával, és nekik is összejött. Ez tökéletesen mutatja, hogy vannak piacok, ahol bármit el lehet adni, mert csak az számít, hogy új legyen.

    Nekem volt rálátásom céges flottára, jó nagy részben Opelekből állt, néha becsúszott némi Seat, vagy 1-2 francia gyösz, utóbbiak főleg a HDI-nek köszönhetően, semmi gond nem volt az Opelekkel, 5-8 évesen, és 300k + futással még mindig ott rohangált köztük egy csomó szívódízel is tartaléknak, de a régi, benzines Corsákkal sem votl semmi gond. Az F Astráktól is csak azért szabadult meg a cég, mert nagyon hamar elkezdtek rohadni, a G-k sokkal tovább megvoltak, H-k meg még mindig szaladgálnak.

    Amit aláírok, hogy az ülések kényelmetlenek, ez szinte minden Opelre igaz, még az ergonómiai akármilyen díjat nyert Insigniára is. A másik óriási hibát az állandó hízókúrával követte el az Opel, most tartanak asszem az 1,2-1,3 tonnás Corsáknál, amik akkorák, mint egy F Astra, meg a 1,5 tonna fölötti kompaktoknál. A beltér olcsó zongoralak plasztikokkal ellensúlyozott borzasztó puritán fapadosságáról meg ne is beszéljünk. Most veszek új kisautót, akárhogy néztem akár az Adamet, akár a Corsat, labdába sem rúgnak a mezőnyben, és ahogy elnézem a német újautóeladásokat, nem csak én gondolkozom így.

    Ami még érdekes lehet, hogy a német használtautópiacon a B és C Corsa még mindig óriási sláger, az F Astrák kikopóban, G-ből borzasztóan sok fut a mai napig, a Vectrák/Signumok viszont szinte teljesen eltűntek, az utakon is elvétve, mutatóban találni csak egy-két darabot.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz runner 125 #108798 üzenetére

    "Lám, a 150.000ft-os vas is elvitte őket Essen-be és vissza."

    Jah, innét kap egy garnitúra kereket ingyen, a haverjai ingyen csinálják neki az összes melót, márpedig azért volt mit csinálni, amit meg nem rabszolgamunkában csináltat, azt késő estébe nyúló szereléssel magának barkácsolja az utcán parkoló autó alatt fekve.

    Kösszép'.

    Hétköznapi halandónak a fenti tételek mind-mind súlyos tízezrekbe fájtak volna, és pont ez a legnagyobb baj a totalcar-ral. Feltételezi, hogy mindenre ismer a delikvens egy sarkijóskát, aki bármilyen egzotikus romnak neki tud állni, és heteket elmolyolgat rajta baráti szívességként.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A sok uncsi olajozás helyett inkább egy jó kis német vs japán flém?

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz fi:zi'k #109154 üzenetére

    Mazda 3? Én a jelenlegi kínálatból (kvázi) új kompaktnál nem is gondolkodnék, ebből akarnék egy jobban felszerelt példányt. Amúgy ha a Kia-t megnézted, nézd meg azért a tesóját, az i30-at is a Hyundainál.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nesa #109193 üzenetére

    Ha kisbusz, akkor már inkább egy lakóautóvá alakítható Transporter. Nonplusultra egy VW Bully, de ahhoz azért már elég elvetemültnek kell lenni, meg nem árt, ha tudja az ember, mihez kell nyúlni, ha nem megy. No meg elképesztően drágák lettek, és már nem csak a felújított példányok.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rbalint88 #109155 üzenetére

    Én most eléggé rákattantam a Minire. Elég szélsőséges autó, általában vagy szeretik, vagy utálják, esetleg érdemes megnézned, hátha neked bejön. Mondjuk az ár necces, de a többet futott példányok talán beleférnek a keretbe.

    A Mini Morrist nem is mondom, az azért nagyon veterán feeling, és mint minden veterán, sokba fog kerülni hosszabb távon.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz fi:zi'k #109217 üzenetére

    Ha él kint német családtag, akkor 80-100 EUR egy 5 napig érvényes sárga ideiglenes rendszám, egy óra alatt meg lehet csináltatni bármelyik zulassungstellénél. Ha járóképes autót vettél, mindjárt nem kell tréler. Az más kérdés, hogy ha az autópályán lerohadsz vele, akkor a német rendőr könyörtelenül rád hívja a legközelebbi trélerest, és azonnal elkezdenek pörögni a százeurók, ráadásul ott állsz egy vadidegen szerviznél, ahol simán lehet az óradíj is háromszámjegyű euróban, szóval bizonytalan műszaki állapotú autóval (és ha jól értem, 1000 EUR körül nézelődsz, ennyiért azért ne várj csodát) én nem mernék elindulni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Integrale #109220 üzenetére

    Inkább kisautók szoktak lenni ennyiért (Polo, B Corsa, Ford Ka, ilyesmik), de jellemzően a kínálat alja, amire még egyszer rá kel költeni az árát csak lakatolásra. Nagyobb autóknál még rosszabb a helyzet. Inkább ebay-en érdemes amúgy nézelődni, ott szoktak lenni érdekes licitek, de ugye ott meg gyakorlatilag el is kell hoznod, ha leütötted.

    Szóval egyetértek, érdemesebb gyűjteni még 1-2k EUR-t, és valahol ott kezdődik a használható kínálat, amiben nagy valószínűséggel komolyabb ráfordítás nélkül is benne van még pár év - persze a használtautó mindig oroszrulett, minél idősebb és olcsóbb, annál inkább.

    Olcsó autót akkor érdemes kint venni, ha tényleg valami motorikusan és minden egyéb szempontból jót, csak kissé rohadtat veszel, és otthon olcsón rendbe tudod tetetni, de az is jellemzően a vételár még egyszer, és ebben az esetben hatványozottan érdemes trélerezni (indokokat lásd lentebb).

    Declare: Sárga rendszám EU-n belül használható, nem? A piros pedig tudtommal az EU-n kívüli exportra szól.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz raczger #109227 üzenetére

    Én csak ilyesmiket találok:

    "Da die Zuteilung eines Kurzzeitkennzeichens ein nationaler Verwaltungsakt ist, ist es nicht gestattet, dieses für Fahrten ins oder aus dem Ausland zu verwenden (verbotene Fernzulassung). Da Kurzzeitkennzeichen und entsprechender Fahrzeugschein keine offiziellen Zulassungsdokumente darstellen, müssen diese im Ausland auch nicht akzeptiert werden. Allerdings existiert innerhalb der EU-Mitgliedstaaten seit 2007 eine Anerkennungspflicht für das deutsche Kurzzeitkennzeichen. Somit ist die Nutzung eines Kurzzeitkennzeichens auch über die deutschen Grenzen hinaus innerhalb der EU-Mitgliedstaaten möglich.
    Auch außerhalb der EU existieren Staaten, die das deutsche Kurzzeitkennzeichen tolerieren (ohne Rechtsanspruch). Dazu gehören: Schweiz, Mazedonien, Weißrussland, Bosnien, Iran."

    Forrás a staatsverkehrsamt.de, ez talán tekinthető hivatalosnak. Eszerint 2007 óta EU-n belül el kell ismerni a német ideiglenes rendszámot - kiemelés fent tőlem.

    Az osztrákok szerintem inkább direkt a keleti nepperekre szállnak rá, akik falkában hordják haza sárga rendszámmal a roncsokat, és gyanítom, hogy nem kimondottan a rendszám, hanem az autó műszaki állapota miatt vadásszák őket - ahogy egyébként a trélereseket is (lásd korábban a fékezett utánfutó, nem fékezett utánfutó, hány tengellyel milyen fékrendszer kell, és társai vita).

    A linkelt határozat pedig pont azt mulasztja el hivatkozni, hogy melyik az a jogszabály, ami alapján nem fogadja el a sárga rendszámot, egyszerűen csak leírja, hogy mert az adott időponttól ez nem elfogadható. De hogy miért, vagy mi alapján, arról nem tesz említést. Gyanítom egy nemzetközi per belengetésével jobb belátásra lehetne téríteni a hatóságot, bár amilyen fafejű faszok bírnak lenni, lehet, hogy inkább kifizetik pár év múlva az addig összegyűlt perköltséget, költségtérítést, és a visszatérített bírságot, mert csakazértis.

    Ugyanez volt a helyzet ugye akkor, amikor kitalálták, hogy ha van érvényes magyar lakcímed, akkor gyakorlatilag nem vezethetsz külföldi rendszámú autót. Persze ez az ötlet is bukott a nemzetközi jog alapján, de ez őket nem zavarta, addig kiosztottak egy rakás bírságot.

    Mindegy, ezek fényében természetesen ezek után én sem indulnékl el Mo-ra sárga rendszámmal. Hiányzik a fenének a kötözködésük. :(

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Tom1939 #109306 üzenetére

    Hosszabb távon én inkább a hibridekre és az elektromos hajtásokra figyelnék oda. Nyilván gőzerővel folynak a fejlesztések mind hajtáslánc, mind akkuk tekintetében, persze a nagy részük hétpecsétes titokként.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ha a korábbiak után ez még érdekes, ezt a típust, főleg ebben az állapotban, már csak az erős keleti, vagy déli gyökerekkel rendelkező, jellemzően nem agysebész foglalkozású fiatalok használják, szinte mindig sebességkorlátozásokat túllépve, egy kis egzotikus színt vive az amúgy olyan unalmasan szürke és szabálykövető német forgalomba.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gaborbol #109399 üzenetére

    Elöl kényelmes, hátul átlagos kompakt méret - nem gáz, de nem is túl tágas. Két embernek tökéletes. Egyik kollégának volt, talán kétszer utaztam benne, olyan se szaga, se bűze autó volt, nincs róla sok emlékem (ez jót is jelenthet, hogy nem is akadtam fenn semmin vele kapcsolatban).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz deicide #109411 üzenetére

    Ekkora tempóra nincs, de az alapján, hogy a 160 körüli tempóra (1 ember, csomagok nélkül) hajszálnyival 10 alatt maradt az ettől sokkal inkább alulmotorizált, 110 lovas, 1,6-os G Astra, az alapján kicsit soknak tűnik. Persze az egész dinamika kérdése, ha sok a lassítás-gyorsítás, akkor ennél a tempónál az már durván betesz a fogyasztásnak.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kornel #109786 üzenetére

    Kompakt méretben? vagy felejtsd el, vagy nagyon csúnyán fapad lesz az. Nekem kisautóban (Polo, Fabia, i20, Fiesta, Mini, Mazda 2) sem sikerült 4,5, de inkább 5 (17k EUR) alatt találnom új autót, amibe belekerültek már azok az extrák, amik manapság azért nem kéne, hogy annyira nagyon extrák legyenek (csipogó hátul, ülésfűtés, aux, BT, és kihangosító, valami normális, nem egysoros pálcika-pálcika-hóember-hóemberes kijelző). Most nézek inkább valami páréves használtat, és megpróbálok ~3M (10k EUR) alatt maradni.

    Vitara egyébként élőben valami elképesztően nagypapis autó, voltam a bemutató nyjlt napon (nem emiatt, hanem akkorra hozott pont egy kipróbálható Mazda 2-t a kereskedő), simán 60-70 között is volt az érdeklődők átlagéletkora. ;]

    Kompaktból egyébként a Mazda 3-at venném, ez nem is kérdés, ott a skyactive motor, az újnak meg úgy eltalálták a dizájnját, hogy az valami hihetetlen. Mondjuk beltérre az előző jobban tetszett, de még az új is bőven a mezőny tetején van. 4M-ba persze már alapáron sem nagyon férne bele... :(

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #109817 üzenetére

    Annyival vagyok könnyebb helyzetben, hogy kisautót keresek, azért a nagy német prémiumok (csillagos, sokkarikás, propelleres) még ennyi idősen is jóval drágábbak.

    Egyelőre találtam is egy nagyon szép Coopert (2010, 63k km, vezetett szervizfüzet, 1 év gari), szarrá van extrázva, de sajnos kicsit kilóg a keretből. Ami beleférne, ott komoly hiányosságok vannak az extrák terén. Jó, mondjuk ebbe még olyan luxuscikk is belefér, mint az elektromos panorámatető, de ez meg közös megegyezés az asszonnyal, hogy legyen benne, ha már egyszer vicces-vidám kisautót veszünk.

    Egyébként a Polo lett volna a másik befutó, ott annyival jobb a helyzet, hogy 2-3 éves is beleférne még a 10k-ba, de az extrák már ott is nagyon komoly kompromisszum.

    Számomra hihetetlen egyébként, hogy az amúgy nem egy nagy összegért belekérhető gyári BT kihangosítót (jó, persze, multikormánnyal már drága) milyen kevés páréves használtban lehet megtalálni. Konkrétan ezt tenném kötelező tartozékká egyébként, kicsit fontosabbnak és hétköznapok során hasznosabbnak ítélem, mint a GSM-modult, ami baleset esetén rendőrt-mentőt hív, és ami 2018-tól tényleg kötelező lesz minden új autóban.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #109869 üzenetére

    Ez mondjuk eléggé bejön, tegnap megnéztük, de szombat délután már csak félgázzal ment a kereskedés, holnap megbeszéljük az illetékessel, hogysmint tudjuk megoldani, de bízom benne, hogy menni fog minden.

    Egy dolog hiányzik még belőle, a félbőr sportülés, de az amúgy is csak a "nem lenne baj, ha lenne", és nem a "mindenképpen kell" listán volt. Ja, meg egy könyöklőt kell majd beletetetnem, de az meg filléres tétel az autó árához képest (a gyári Mini cucc is 100-150 EUR között van csak, utángyártott meg ennek is a töredéke).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz runner 125 #109876 üzenetére

    Nyilván nem fogok bele gagyit venni, meg mint írtam, a gyári sem vészes összeg.

    "Kihagynám a Mini-t, de ez a te döntésed."

    Az 1,6-os Prince-motor nyűgjei miatt? Erre nyilván figyelni kell majd a vételnél, de mivel beszámított autó abban a kereskedésben, ahonnét eredetileg is vették, végig vezetett szervíztörténettel, és egy éves használautó-garival, így annyira azért nem lutri (elvileg 2010 elejéig problémásak ezek a motorok, ez az autó 2010 júniusi, úgyhogy tényleg oda kell majd figyelni, hogy melyik széria, de nem tudtam megnézni még a dokumentációját).

    Esetleg az ár/érték aránya miatt, vagy mert buzis? Utóbbival együtt tudok élni, nincs mit bizonyítanom, hogy szükségem legyen egy péniszhosszabbító 530D-re, az előbbi meg pont az, amiért használtan veszem végülis, és nem újan - pedig szimpatikus volt a Mini One a faceliftjével, meg az 1,2-es turbómotorjával, de az dupla ennyibe került volna, és akkor még alkudoznom kell a tolótetőről, hogy beleférjek ennyibe is. Az meg már az az ár, amennyiért a Mazdát vettem, és ez mégis kisautó.

    Borzalmasan drágák egyébként a jól felszerelt kiasutók, ez volt ennek a tavasznak a tanulsága, mire normálisan felextrázol valamit (mindegy, hogy Poloról, Fiestáról, Fabiáról, vagy akár Mazda 2-ről beszélünk) már rég közelebb vagy a 20k EUR-hoz, mint a 15-höz, és akkor még a navit, tolatókamerát, meg xenont nem is kértem egyikbe sem - ezekkel együtt már át is szaladtál a huszason. A legjobb ajánlatot anyagilag a Hyundai adta az i20-ra, azt egészen jól felextrázva (természetesen ez is navi és panoramadach nélkül), de egy nem túl modern 1,4-es, 100 lovas, meglehetősen magas károsanyagkibocsátású motorral (amit sajnos már büntet a német adórendszer) odaadták volna kereken 15k-ért - cserébe volt narancs, vagy barna, mert bár nullkilóméteres, de bemutatódarabok voltak. Járt volna hozzá az öt áv gari is, viszont ez volt a mezőnyben méretre a legnagyobb (és én most kisautót kerestem), és a külsejével családilag nem vagyunk 100%-osan kibékülve.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Bati0501 #109883 üzenetére

    Sajnos kétoldali francia- és olaszautóallergiám van, ha a közelembe kerül egy, elkezdek prüszkölni, meg viszket mindenhol. Mondták már, hogy kezeltessem, de eh... :DDD

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz maggi1886076 #109885 üzenetére

    Nagybátyámnak volt egy darabig C3-asa, most Clioja van, mind a kettőt vezettem, főnökömnek C4 Picassoja volt, azt is kellett ide-oda vinni időnként, meg volt alkalmam 208-as Pug-gal is menni. Talán az utóbbi jött be a legjobban, de pont azért, mert ehlyenként egészen német autós élményt nyújtott...

    De ezek tök személyes dolgok, nincs ezzel semmi baj, meg azzal sem, akinek meg ez jön be, csak nekem a Pug, a Citroen, meg a Fiat a fentiek miatt kiesik a spektrumból. Maradt így is elég, amit végig kellett próbálgatni, meg utánaolvasni mindenféle nyűgjének. Hosszú sztori, a végén a Mini maradt a kalapban, sok szempontból nem racionális, hanem érzelmi alapon (és még így is alábbadtam, hogy nem kell feltétlenül piros, fehér tetővel és csíkokkal :DDD ).

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gaborbol #110240 üzenetére

    Basszus, én néztem pár autót az utóbbi hónapokban, és nemcsak újakat, hanem úgy 50-60k km-ig sokfélét, de kb a 80%-a tökéletesen megbízhatóank tűnt, gyönyörű tisztára suvickolva kívül-belül (na jó, a kereskedések udvarán gyakorlatilag két nap alatt poros lesz bármi így tavasszal, de ennyi), kulcs ugyan általában nem volt bennük, de valami trükkel a gyújtást általában megoldották (műszerfal kijelző-része többniyre látszik, elektromos ablakok, tető, ilyesmik működtek szinte mindben). Gyakorlatilag ha csak állapotot vettem volna, és amúgy mindegy, hogy milyen autó, akkor kb találomra választhattam volna egyet közülük, aminek tetszik a színe, meg a felszereltésgi szintje.

    Nem igaz, hogy arrafelé nincs valami olyan nagyobb használtautókereskedő hálózat, akik normális franchise-t működtetnek, és az árakkal sem szálltak el nagyon... Vagy csak neked van hozzá érzéked, hogy így beleválassz. ;]

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kalandor #110497 üzenetére

    De az a két felnőtt ha nem is törpe, semmiképpen sem nagydarab, a kutya meg erősen zsebméretű, ha helyes a sejtésem, szóval a gyerekülés foglalta a legnagyobb helyet szerintem. :DDD

    MIelőtt meglett az Astra, mi egy Daewoo Kalost használtunk, jártunk vele elég sokat, azért két gyereküléssel már elég problémás volt, bár tény, hogy a csomagtartó mérete (és a hátsó ülés közelsége az autó hátuljához) volt a legkritikusabb pont.

    Szóval mindenben el lehet férni, meg persze az is kérdés, hogy mi kényelmes, mi nem. Én utaztam hátul 4-es Golfban, ha nem is hosszabb távon, de nem tűnt sokkal kisebbnek, mint a G Astrám, amivel viszont többször kis híján átszeltük azért Európát, szóval minden relatív, érdemes az ilyesmit élőben kipróbálni, nem a fórumon megkérdezni. ;] Szerk.: de látom ez nem csak egy olyan tanács, amire nincs szükséged, de be is állhtaok vele a sor végére... :DDD

    Priusnak nagy plusz, csak jókat hallani róla - más kérdés, hogy a Mo-i kínálat gondolom vagy nincs is, vagy erősen korlátozott. Ennyi pénzért egyébként már lehet remek használtautókat kapni (legalábbis itt a németeknél), nálad elsősorban az automata lesz a szűk keresztmetszet szerintem.

    Ami még eszembe jutott: Octavia már túl nagy? VW DSG váltó, állítólag az egyik legjobb automata. Illetve mi most eléggé belebuzultunk a Minibe, ha a hátsó helykínálat nem téma, és le tudsz mondani az 5 ajtóról, az is létezik automatában. No meg miért pont neked ne ajánljam a Mazda 3-at, abból is van automata, igaz azt nem is tudom, létezik-e egyáltalán dízel is belőle.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kornel #110567 üzenetére

    Sok sikert, én is ezzel az indulókerettel kezdtem neki a keresésnek, pedig én kisautót akartam csak, ráadásul valami benzines alapmotorral. Aztán amikor hozzá kellett tenni még az alapárakhoz is még egy misit, és még csak ott kezdhettem el belepakolni az extrákat, akkor kezdtem csúnyán nézni. :DDD

    Szóval ennyiért valami kevésbé prémiium márka fapad-verziójára számíts, vagy esetleg a mini-kategóriában találhatsz valamit, hiába mondanak a reklámok akármit.

    Vagy marad a fiatal használt, esetleg ráadásul még garanciával, valami megbízható helyről.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz footy #110604 üzenetére

    Kihagytad a befelé dőlő műszerfalat, aminek az alja van beljebb, mint a teteje, pont, hogy ne lehessen látni, hogy melyik gombhoz mi van írva - legalábbis Ibizában sikerült eljátszani, a többi, amit leírtál, legalábbis ott is stimmelt.

    kornelka: Ha új autót szeretnél, akkor vagy japán (Mazda, Toyota), vagy kis lökettérfogatú turbó. Vagy valami koreai (Hyundai, Kia), de ők jellemzően pár év lemaradásban vannak még motorügyileg, a szívó benzineseik sem túl modernek (motormérethez viszonyuló motorerő és károsanyagkibocsátás, illetve fogyasztás vonatkozásában). Mondjuk újan vett autónál szerintem nem öngyilkosság a kicsi, turbós motor, használtan már nagyon elgondolkoznék rajta.

    Új autót pedig, ismétlem, vagy egyáltalán nem kapsz 3M környékén, vagy csak nagyon keleti piacost, de még 4M-ért is csak erősen fapad példányokat.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #111309 üzenetére

    Akkor színre fújt a tükör, díszcsík van az ajtón, és az első két ablak elektromos, illetve kérhető bele még felárért manuális klíma, meg éjszakai állású tükör. ;]

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz haddent #111342 üzenetére

    Nem, az utolsó karateres BMW az E30, az E36 bizony már vastagon suttyówágen. Ha az újabbak között kell nézelődni, akkor a kupé és kabrió 118-ak (szerk.: illetve nyilván úgy általában egyesek) hozták talán a legjobban ezt a klasszikus formát (most már azt hiszem, ezek is 2-es szériaként futnak, de az utóbbi időben nem figyeltem).

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Def26 #111380 üzenetére

    Próbálj meg szalonautót szerezni, vagy valami garanciás, viszonylag új használtat nézni. Ennyiért vásárolni már lehet, hogy megéri a németektől is (kereskedések tele vannak a 2-3 éves, keveset futott, beszámított autókkal az újkori áruk feléért, általában legalább 1 év garanciával - mobile.de-n és autoscout24-en is hirdet szinte mindegyik), bár nem tudom, hogy a hitelt a német vásárláshoz hogyan tudod fölvenni, ennek utána kell nézni (talán ha magyar kereskedőt bízol meg a német vásárlással, és ő állít ki neked a végén a vételárról számlát, az a legegyszerűbb, és akkor a behozatallal sem neked kell vacakolnod).

    Az az érzésem, hogy Mo-n, akinek jó állapotú, pár éves, keveset futott használt autója van, annak esze ágában sincs eladni, ami a piacon van, az mind céges autó, a tényleg jó vételből meg annyira kevés van, hogy gyakorlatilag amikor az eladónak eszébe jut, hogy eladná, már van rá vevő.

    A német piac meg annyiban speciális, hogy aki nem teljes egészében kp-ért vásárol, az szinte minden esetben végfinanszírozással veszi az autót, akkor meg már meggondolja, hogy a három-négyévest finanszírozza tovább, vagy inkább számoljon el a bankkal és a kereskedővel, a visszajáró pénzt meg beletegye egy új autó árába - így ha jogilag nem is, de gyakorlatilag lízingeli az autóit folyamatosan, viszont állandóan új, garanciális autóval jár, olaj- és szűrőcserén kívül nincs is vele más költsége, a piacon meg dögivel vannak újszerű használtak, abban a kategóriában, amit te keresel, jellemzően már 10k EUR körül is (ami már nincs is olyan messze a keretedtől).

    Mindez csak ötlet persze, neked kell tudnod, hogy neked érdemes-e, illetve hajlandó vagy-e foglalkoznod a továbbgondolással.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Alvin_ti4200 #111388 üzenetére

    Szívó benzinesek általában, viszont a V50-S40 szériával kapcsolatban rengeteg a méretbeli panasz bármilyen más kompakthoz hasonlítva, ezt azért érdemes szem előtt tartani - ismerős család itt pl kénytelen volt a hiperszuper, drága babakocsit lecserélni, mert nem fért be a V50 csomagtartójába (és ugye még mindig olcsóbb volt így, mint a kvázi új autót visszavinni), de a hátsó ülés helykínálatától sem voltak elragadtatva, pedig ott még csak egy gyerek volt, csak pici, és anyukának is sokszor hátul kellett ülnie mellette. Előtte G Astrájuk volt, azzal nem volt gond, csak ugye mégiscsak kell a kényelmesebb, prémium autó, meg főleg a biztonság, ha már gyerek is van, csak elfelejtették a próbaúton a csomagtartót és a hátsó üléssort is kipróbálni. Aztán ment a sakkozás a Mo-ra hazafelé utakon, hogy mi (ki) hova fér. ;]

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Rick4 #111399 üzenetére

    Másfél év alatt beletett 80k+ km-t. Azért ha egy másfél (két) éves autóban ekkora futás van, az nem teszi elsőrangú ajánlattá. Mondjuk úgy, hogy teljesen egyértelműen cégautóra utal, az meg nem túl jó ajánlólevél. Basszus, ez minimum napi 150-160 km. Én az Astrába 8 év alatt tettem 110k-t, pedig a végén már bőven kapta a német utakat, ami megpörgette a futást.

    Aki viszonylag új autót keres családi autónak, az nem véletlenül keresi a kisebb futású példányokat, magából indul ki, és ha úgy van vele, hogy az évi 12-15k-val neki 4-5 év alatt 50-70k fog belemenni, akkor azért csúnyán néz, ha már másfél év alatt benne van az autóban ennyi.

    Kétmillióért meg páréves autót nemigen fogsz venni, vagy ad1) neked a páréves 5-10 évet is jelenthet, ad2) abban is benne van már a 150k+ km.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szőröscica #111417 üzenetére

    Igen, amikor ahhoz hasonlítod, hogy 85k km 1,5, vagy 85k km 8 év alatt, akkor nyilván az előbbi a szimpatikusabb, de amikor azt nézed, hogy 85k km, vagy 20k km 1,5 év alatt, akkor gondolom rögtön érthető lesz az előbbi alacsonyabb eladási ára.

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Rick4 #111421 üzenetére

    "a tényen, hogy rengeteg pénzt lehet bukni az új autón ez érdemben amúgysem változtat."

    Ennyi. Ez egyszerűen nem fekete-fehér kérdés, nyilván, ha ennyit használta az autót, akkor neki megérte, hogy egy olyan autóban ült a nap egy jelentős részében (150 km azért nem napi 2x15 perc), amiben jól érezte magát, ez mindenesetre nehezen forintosítható érték. Arról meg azért nem is beszélve, hogy ha ugyanezt az autót 150k km-rel vette volna meg, akkor a beletett 85k km alatt mennyivel lett volna nagyobb esélye valami ordas nagy szívásra anyagilag... Persze nyilván nem annyiba került volna még úgy sem, mint amennyiért újan vette, de megint ott van az élményfaktor, ami ugye pénzben nem kifejezhető.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #111551 üzenetére

    "50-100 hsz-t pazarolni újra és újra olyan vitákra aminek nincs itt a helye, minek? Pláne hogy csak a kérdező nem kap választ..."

    Ja, lenne két kérdésem: egyrészt ideje lenne olajat cserélen, milyet tegyek bele? Másrészt két gumit lecserélnék, mert csak ennyire van cash, hova tegyem a kopottabbakat (már ha nem az udvarba lengőhintának, nyilván).

    p

    Ui.: TROLLOLOLO

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    SÍrjak, vagy nevessek? Úgy tűnik, az Opel a Corsa után az Astra esetében is próbálja menteni a menthetőt, csak közben dolgozni ne kelljen. Megint sikerült átdizájnolni kicsit az előző modellt, és esküdözni, hogy ez mennyire új, meg más, meg modernebb, meg könnyebb, meg tágasabb, pontosan, mint a Corsánál. Sok sikert, szerencsétlenek. Mondjuk az olaszautó fanok biztos örülnek, megint sikerült erősen mediterránra venni a figurát - illetve megtartani a J Astráét.

    "Amit ma nyilvánosságra hoztak a típussal kapcsolatban, az az alapján az Astra K akár újra komoly fejfájást okozhat a VW Golfnak." LOL, ezek a TC-nél nagyobb trollok, mint hittem.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz maggi1886076 #111646 üzenetére

    Ne jelentkezz egyik nagyobb autógyártóhoz sem termékmanagernek, mert az eladások alapján éppen durván nő a SUV-ok részesedése. És ez csak EU, US-ben, meg a harmadik világban (Dél-Amerika, Afrika, Ázsia) eleve ez a minimum, bár tény, hogy ott a valódi terepjáróknak is terem babér.

    Nyilván hülyék az emberek, hogy ilyet vesznek, meg van benne egy nagy adag sznobizmus, de hogy te ezzel a beszólással a topik tiszteletbeli helikoptere lettél, az is biztos.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák