Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Rick4
félisten
válasz Khelben #27642 üzenetére
Az én menetirányomnak valóban szemben, de két sáv van, egyik oda- másik vissza, tehát ő jól áll, épp csak az a baj, hogy sűrű a buszforgalom, és nem sokkal a kanyar után állt meg. Érthetetlen, de ahonnan fényképeztem, onnan már megállni tilos tábla van a szembejövő oldalon, előtte meg semmi. Tehát kanyarban is állhatsz az út szélén...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
biker
nagyúr
válasz Khelben #27696 üzenetére
tipikus magyarázás, ba...tatás.
A kifutó gyalogos esete. Ha csak annyival mehetsz, amennyivel egy kifutó gyalogos előtt meg tudsz állni, akkor a körúton ez kb 15km/h, mert 3m-enként van egy rés a parkoló autók közt, ahonnan eléd léphetnek, és erre számítani kell.
ha előtted megy egy autó 50-el, akkor jogosan feltételezed, hogy előtte nem áll egy autó, majd amikor hirtelen sávot vált, mégis ott áll.nem tudom, felfogod-e a történést?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
runner 125
nagyúr
válasz Khelben #27701 üzenetére
Ma délelőtt Sopronban is egymásba csúszott két busz.
Pár facebook-os bejegyzés szerint az első busz már sárgát kapott, és inkább belefékezett...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
mezis
nagyúr
válasz Khelben #27706 üzenetére
Szerinted balesetet okozónak kapcsolatba kell kerülni a balesetet szenvedővel? Egy másik példával szemből kivág valaki előzni kocsisort, a frontális ütközést elkerülendő árokba jutsz, felfordulsz, aki előzött, karcolás nélkül tovább száguldott. A hibás ezek szerint Te voltál, miért nem húzódtál jó előre le az átázott útpadkára, vagy miért nem az árok aljában közlekedsz.
Ugyanígy okozott már balesetet úttestről körülnézés nélkül hirtelen, féktávolságon belül lelépő gyalogos is. Ő is megúszta karcolás nélkül...
mezis
-
biker
nagyúr
válasz Khelben #27709 üzenetére
Ha az előtted haladó nem kivág, hanem belemegy a lexusba és te utána őbelé, akkor az előtted haladó lenne a hibás a követési távolság be nem tartása miatt. Így viszont te vagy a hibás gyorshajtás miatt.
látom, lassan megérted, mi a szitu.
ÍGY én vagyok, pedig nem így kellett volna történni.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Mr X
veterán
válasz Khelben #27728 üzenetére
A követési távolság nincs számszerűsítve, a jogszabály meghatározza, mit jelent. Vagyis 50-nél nem 14m a követési távolság, hanem annyi méter, amennyinél meg is tud állni.Ha az előtte haladó nem tér ki, akkor is a hátsó (biker) lesz a hibás, mert nem tartott akkora követési távolságot, hogy meg tudjon állni. Az, hogy az előtte haladó sem tartotta be, az más kérdés. Számítania kell arra is, hogy előtte baleset történik. És mint írtam, nem betonfal volt ott, hogy nulla méteren lassuljon állóra előtte az autó.
Azzal meg, hogy az előtte levő autó kitért, még nyert ~10 métert.
[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
válasz Khelben #27732 üzenetére
Itt nem történt ütközés, csak biker esetében. Egyébként pedig az előző jármű is fékez mielőtt ütközik, tehát az egyébként rendelkezésre álló fékút relatív kis része veszik el ennél fogva.
KRESZ hivatkozás pedig nincs, ilyenre ugyanis nem tér ki. Mivel nem történt ütközés, ezért mindegyik autó csak hirtelen fékezett, innentől pedig megáll az, hogy nem tudott megállni, ergo nem tartotta be a követési távolságot.
-
Mr X
veterán
válasz Khelben #27734 üzenetére
A relatív gyorshajtás akkor is megállna, ahogy írod is. Nem tudom, mi a hivatalos állásfoglalás, de szerintem számítani kell arra is, hogy előtted baleset történhet, hiszen autók közlekednek. Innentől meg hiába ment bele az előtte levő a másikba, biker meg beléjük, el tudják meszelni a relatív gyorshajtás címén.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #27738 üzenetére
De a forgalomban azért nem ilyen rövid, az út is más, a kocsik is, ráadásul a legtöbb gumi azért valamelyest kopott, a satufék pedig ritkább... Lehetne mérni, forgalomszegény úton mész ötvennel, a melletted ülő rád szól, hogy fékezz és megnézni a fékutat...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #27741 üzenetére
Nem értem mitől lenne a piros. Nem teljesen pontos az ábra, de a 2 kocsi nagyjából egymás mellet megy, és a piros bekanyarodik a belsőbe amint a mellet lévő kanyarodó sávnak vége, és mivel onnan NEM lehet egyenesen menni, így mért is számítani rá, hogy a zöld egyenesen megy? Hasonló szitu mint mikor mész és valaki bevág eléd a forgalom elöl elzárt területről. Röviden és tömören, a baleset a zöld szabályszegése miatt következett be.
"A betétlapra írt adatokat bárki bármikor visszavonhatja és helyszínelés hiányában utólag nehéz bármit is bizonyítani." Ez most komoly? Mert ha igen, és véletlenül nekikoccanok valakinek akkor akárki a hibás gyors bevállalom, aztán a következő nap meg visszavonom...
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #27752 üzenetére
Persze, az eddig is világos volt, hogy ha én főúton megyek akkor a mellékutcából kikanyarodónak akkor is elsőbbséget kell adni, ha én a szembe sávban megyek, mert előzők, vagy kikerülök.Vagyis a zöld autónak meg kell várni míg a sárga kikerüli/megelőzi szabályosan a pirosat.
BANZAII
-
félisten
válasz Khelben #27782 üzenetére
Mindenki gyalogosnak szamit, aki nem jarmuvel kozlekedik es semmi sem tiltja, hogy 40-el atfussak a zebran, egy a lenyeg, a korultekintes, amugy a tobbiben igazad van.
Rick4 Az osszes olyan jarat, busz, vonat, hajo, repulo, ami meghatarozott idobeosztas, indulasi/erkezesi ido, megtett ut stb, tehat egy bizonyos menetrend szerint kozlekedik, az menetrend szerinti jaratnak minosul, ettol teljesen fuggetlen, hogy kesik-e attol az idobeosztastol vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Khelben #27800 üzenetére
De nem csak benzint kell venni, hanem pelenkat, elelmiszert, kutyatapot, cipot, tankonyveket, torlesztoreszleteket, gazszamlat, villany, vizdijat kifizetni es ha megnezed, hogy ezek milyen aranyban voltak akkoriban a fizetesekkel, akkor egybol rajossz, hogy most a legkevesbe uzemanyagra nincs penz.
-
kw3v865
senior tag
válasz Khelben #27812 üzenetére
A demagógiát mellőzzük már a fórumról, nem lehet általánosan kijelenteni, hogy xy típust barmok vezetik. Nem minden BMW-s idióta módjára közlekedik, ahogy pl. a Skodások se mind balfaszok. Ha mégis így gondolod, bizonyítsd be: mutass egy baleseti statisztikát (azt azonban ne felejtsük el, hogy pl. Suzukiból és Opelből sokkal több van az utakon mint pl. Volvóból).
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
válasz Khelben #27816 üzenetére
Én nem sűrűn találkozom agresszív Volvóssal, Suzukissal gyakarabban (de jóval több is van belőle az utakon), főleg szabálytalan BMW-ssel, mégse mondom azt, hogy ezen márkák tulajdonosai idióta barmok.
Nem tudod alátámasztani semmivel az állításodat, ezek után nincs mit hozzáfűznöm...
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Khelben #27834 üzenetére
Hogy ő olyan helyen is előzne, ahol egy kamazos jóember az alsóbbrendű útról kifordulva jobbra a balról érkezőnek megadja az elsőbbséget, neki, mint jobbról, a kereszteződésben előzve meg nem kapja meg. De ugye ez már gyakorlat, nem érti, na.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
zsid
senior tag
válasz Khelben #27954 üzenetére
42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását lehetővé kell tenni.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Khelben #27956 üzenetére
Már vártam.
A kresz vizsgán a kérdések között is van olyan, ami erről szól. Behajthaszt-e pirosnál a kereszteződésbe, hogy a mögötted szirénázó mentőautót elengedd. A helyes válasz igen. Amikor még papír alapú volt a kresz vizsga, akkor is volt ilyen kérdés, és számgépesnél is van.Ha valakinek megvan a vizsgaprogram, dobhatna egy screenshotot.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #27956 üzenetére
Könyörgöm, ott van benne ,hogy "megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni" Ha olyan a helyzet ,hogy te úgy tudsz neki elsőbbséget adni, hogy átmész a piroson, akkor úgy adsz. Szerintem egyértelmű.
(#27957) zsid: Erre én is emlékszem, de ott egy piros tűzoltó volt, nem?
BANZAII
-
félisten
válasz Khelben #27956 üzenetére
Beszelsz butasagokat. Tehat ha zarovonalat kellene atlepnem ahhoz, hogy elengedjem azt a bizonyos jarmuvet, azt sem tehetem meg, had villogjon csak mogottem, a beteg meg haljon meg. Az ilyen jarmuvek tovabbhaladasat minden lehetseges modon biztositani kell, ami nem jar veszelyhelyzet kialakulasaval. Bemehetsz a pirosba is akar tokmindegy, a lenyeg, hogy szabad utja legyen az adott jarmunek.
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz Khelben #27962 üzenetére
OK, vázoljuk fel.
Állsz a lámpánál, nem tudsz se félrehúzódni, se teleportálni és a mentő meg keservesen szirénázik mögötted. Valszeg a többi közlekedő észreveszi és lassít, jobb esetben megáll. Ilyenkor már előre, vagy a melletted álló elé vagy akárhova tudsz annyit mozogni, hogy elengedd azt a mentőt. Ameddig nem nincs lehetőséged arra, hogy BIZTONSÁGOSAN elengedd, addig nem indulsz el. De, ha erre megvan a lehetőség, akkor vagy nincs ott autó, vagy megállt, és nem mész neki senkinek. Ezt nem nézheted el. Körülbelül olyan szituáció, mintha mackósajttól indulnál el, és más lemond az elsőbbségéről. Azt se nézed el ..
Azt senki nem kéri, hogy csőgázzal várj keresztül a Hungárián ész nélkül, mert mögötted a mentő.Azon nem lepődök meg, hogy ebbe belekötöttél, de hogy ezt olyannak kelljen magyarázni, aki a vezetésről osztja itt az észt nap mint nap, azért ez elég szomorú.
<tRucKdriFteR>
-
félisten
válasz Khelben #27967 üzenetére
A semmit erolteted az a legnagyobb problema. De a topikban elfer szoval semmi gond.
De amugy kerdeztem az a zarovonalast is, az meg elkerulte a figyelmed gondolom. Nem szamit ha valaki haldoklik, ha nincs leirva vastag betuvel az, hogy atlepheted a zarovonalat is, akkor nem leped at. A jogszabalyban tisztan bent van minden amit leirtunk, csak probald meg ertelmezni.
MaciG
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz Khelben #27965 üzenetére
Ha a kereszteződésben haladók megállnak, azaz lemondanak az elsőbbségükről és te megbizonyosodsz arról, hogy ez megtörtént és behaladsz a kereszteződésbe, akkor nem megy beléd senki. Így eleve értelmetlen a kérdésed, nem tudom érthetőbben mondani, sajnálom.
<tRucKdriFteR>
-
Gebriel
veterán
válasz Khelben #27967 üzenetére
Én biztos nem hajtanék át a piroson. Forduljon fel aki a mentőautóban van, de én nem kockáztatom se a családom se saját egészségem másért. Majd szépen megvárja a mentőautó, hogy zöld legyen.
Egyébként részemről elképzelhetetlen a helyzet, van mellettem levő sáv is és ha nekem piros akkor az üres kell hogy legyen hisz másoknak is kötelessége elengedni a mentőt így arra senkinek sem ké ne jönnie.
Ha meg alagút és dugó van a két sáv van olyan széles, hogy 3 autó elférjen egymás mellett.
Ha át megyek a piroson és belémjönnek én vagyok a hibás hiába van ott mentőautó.[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #27977 üzenetére
De, a kresz ilyenkor engedi a szabályszegést, azt nem engedi, hogy ezzel balesetet okozz.
(#27975) Gebriel: Elég szomorú hozzáállás. Megnézném milyen fejet vágnál ha te ülnél a mentőbe, valamelyik családtagoddal, vagy akár téged visznek be, én meg ott pöffeszkednék előtted, hogy majd csak ha zöld van...
BANZAII
-
Drenadar
veterán
válasz Khelben #27977 üzenetére
engedi a szabályszegést, mert az emberéletek fontosabbak. PONT.
amit kértél hogy beidézzük... "mindenképpen el kell engedni a megkülönböztetést használó járművet".1, ha hallod hogy jön a szirénázó már messziről hallod és lassítasz a kereszteződésben pedig ugye még nem is látod.
2, miután megállt az élet a kereszteződésben szép lassan előrébb mész közben már nagyon zavaró lesz a rohamsziréna hangja mögötted
3, felméred a helyzetet, hogy a kereszteződés alkalmas-e arra hogy félreállj ezzel elengedve a mentőt/tűzoltót stb (olyan hosszú ez a megkülönböztetést használó járművet kifejezés...)
4, ha lehetséges félreállsz (igen a kereszteződés közepén miközben már mindenki más ÁLL. max a szembejövők jönnek de ők is lassan...)
5, miután elment utána mehetsz tovább, mert automatikusan az a szabály hogy nem akadályoztathatod a forgalmat...Tegnap este már volt egy okfejtésem, de töröltettem a moderátorokkal, nehogy megsértődjön bárki is...
-
félisten
válasz Khelben #27977 üzenetére
De ha nem engedi a szabalyszegest szerinted, akkor a zarovonalon se mehetek at.
De tok mindegy, feleslegesen van ez ragozva, mert eppen hogy mindent megenged, ami nem jar balaset bekovetkeztevel. Bemehetsz a pirosba, jardara, elzart teruletre, amire csak akarsz, ha csak igy tudod elengedni a jarmuvet. Sot, ha a masik savban hirtelen fekezesre kell valakit kenyszeritened, hogy igy tedd szabadda az adott savodat, azt is megteheted, meg kell tenned.
Gebriel Jujj vaze, Te is tudsz am okorsegeket beszelni. Senki sem mondta, hogy menj be a 40 tonnas kamion ele gyerekkel, ez egy teljesen eletszerutlen helyzet, hiszen akkor a menton is atgazolna. Itt arrol van szo, hogy ha nem jon keresztezo forgalom, es mogotted villog a mento, akkor be kell menned a keresztezodesbe, hogy elengedd, akkor is, ha a lampa piros.
[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
válasz Khelben #28036 üzenetére
Szerintem a bkv-t tartsa el az, aki utazik rajta. Remek, hogy most majd az autósoknak kell fizetni a bkv biztos halálba vezető útjának a meghosszabbítását. Emeljenek jegyárat, vagy szántsák be az egészet, aztán alakuljon ki a helyére üzleti alapon valami. Biztos drágább lenne az is, de legalább el lehetne tőle várni, hogy ne az legyen a mák, ha valami időben megérkezik, vagy nem gyullad ki, amire felülsz.
I am having fun staying poor.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #28038 üzenetére
A legjobb az lenne, hogy bent közlekedett km/idő alapján fizessen az autós.... Milyen már az, hogy ugyanannyit fizetne aki havonta egyszer parkol a KÖKI-n, meg aki naponta a parlament előtt.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Drizzt
nagyúr
válasz Khelben #28038 üzenetére
Kirívó példa ugyan, de igen. Itt a reklám és egyéb bevételek még nincsenek benne, Európában és Amerikában viszont tényleg nem tartja el magát egyik sem utasbevételből.
I am having fun staying poor.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28216 üzenetére
Ha az lenne a cél, hogy csökkenjenek a balesetek, akkor nem bokor mélyéről rejtőzve trafiznának...meg nem városba a 30-as tábláknál...stb. Ez csak a pénzszerzésről szól, semmi másról.
Attól, hogy letrafiznak, és 2 hónap múlva kapok egy csekket attól az, akit elütöttem, ugyan úgy belehal...megjegyezném, hogy ennyi erővel a benzinár emelkedése meg jó dolog. Hiszen kevesebben járnak az úton -> csökken a halálos balesetek száma.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28219 üzenetére
Már bocs, de objektív felelősségnek mi köze ahhoz, hogy milyen módon trafipaxolnak? Vagy az új típusú trafival megszűnik az is?
Mi történik most? Megyek 120-al letrafiznak, kapok egy csekket. Biztonságosabb lett a közlekedés? Talán...100-ból 10 ember lehet visszafogja magát.
Mi lenne, ha jól látható módon lenne kirakva a trafipax, vagy ki lenne írva, hogy trafi lesz? A 100-ból 90 ember amint meglátja a táblát/trafit, lassítana? Biztonságosabb lenne a közlekedés? Valószínű. Az még senkinek nem mentette meg az életét, hogy befizettem egy büntetést, az viszont, hogy lassabban ment valaki, az már igen. Csak akkor nem lehetne lehúzni az embereket...
Ja, és a dolog működik: ahogy jössz be a városba az M7-esen, ott a fix trafi...mindenki tudja már, hogy ott van, és mindenki 100-al, max 110-el megy....ennyit a tényekről.
[ Szerkesztve ]
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Khelben #28222 üzenetére
Ezért nem lehet közlekedni a városban. Mert olyan helyeken megfogják a közlekedést, ahol tök fölösleges (rakparton aztán nagyon fontos az 50-es tábla), vagy a városból M7/M1 kivezető 60-as kb. 300 m-re, a helyett, hogy engednék ki a forgalmat. Az ilyen helyekre állnak rendszerint a trafikkal. Nem az a lényeg, hogy kevesebb legyen a baleset, hanem az, hogy jól le tudjanak húzni...(a híres vasúti átjárós trafik, ahol ugye 50-el áthajtani már életveszélyes.... )
Lauda: a túlnyomó többség onnan már nem megy sokkal többel...visszaveszik a tempót. Napi szinten járok ott, tudom. Ez pont jó arra, amire kell. "Figyelmeztet", hogy figyelj barom, 100-as tábla van...
[ Szerkesztve ]
-
kételkedem
addikt
válasz Khelben #28219 üzenetére
A halálos közúti balesetek számát évi 100 alá lehetne szorítani. Az üzemanyag árát kell felemelni 10 Eurora, a sebességhatárt pedig egységesen 30 km/h-ban kell megállapítani. A kisebb közlekedési szabálysértéseket 5000 Eurora kell büntetni, a súlyosabb vétségek esetében a gépjármű elkobzása a belépő.
Nem a büntetéseket kell az egekbe tolni, meg kitalálni az objektív felelősséget. Ha az ember azt látná, hogy a rendőrök rögtön kiveszik a forgalomból a száguldozókat, a leállósávon előre tolakodókat, a kettős záróvonalon előzőket, akkor a normálisabbak maguktól jogkövető magatartást tanúsítanának. Jelenleg csak mellékhatás (bár kétségkívül hasznos mellékhatás) az, hogy javulnak a statisztikák. Az emberek jelentős része zabszemmel vezet. Inkább 45, mint 50, mert ha beleszalad a trafiba, akkor képtelen lesz tankolni a 10 évre lízingelt kocsiját.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
kételkedem
addikt
válasz Khelben #28269 üzenetére
Aki autózik, annak a 99%-a ki tudja fizetni.
Mutatnál erről kérlek egy hiteles kimutatást?
És igen, aki nem tud 60k-t kirántani a zsebéből az ne autózzon. Mert nem csak büntetésre nem lesz pénze, hanem fékre meg rendes gumira sem.
Jól látod. Az emberek egy része nem szervizeli/szervizelteti az autóját. Se rendes gumi, se minőségi olaj, semmi. Ha mozgásképtelen a kocsi, akkor annyit javítanak rajta, hogy guruljon tovább. Pancsolt üzemanyag, csempészett üzemanyag, lopott üzemanyag. A kocsira szánt kiadás kimerül a kötelező biztosítás befizetésében és az üzemanyag megszerzésében. Kocsi viszont kell, munkába, orvoshoz és vásárolni is menni kell.
Persze sírni tényleg felesleges és lehet, hogy jobban járna, ha taxival járna akinek nincs egy százasa büntire. (Ha mindent összeadok, tényleg egyszerűbb lenne egy hónapban oda adni 25 ezret egy taxisnak és taxival járni az olyanoknak, akik csak városon belül munkába járásra használják a kocsijukat!)
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Thinkbook 13s-IML, I5-10210u, 8GB, 256GB NVME, 3-4 óra, 1év gari, AAM
- Adata hd650 1 TB (Alza gari)
- Latitude 3440 14" FHD IPS érintő i3-1215U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam gar
- Dell Latitude 7640 i7-1370P, 16GB DDR5, 1TB NVMe, FHD+ IPS, HUN Vil.Bill, Új Állapot, NBD
- ThinkPad P16 Gen1 16" QHD+ IPS i7-12850HX RTX A2000 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs