Új hozzászólás Aktív témák

  • bandus

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #250 üzenetére

    :R

    erre kíváncsi vagyok, bárén tervezem az msc szakot minenképpen.

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • _az

    senior tag

    látom még mindig ugyanaz a téma, úgyhogy beköpök :D

    van egy nagy különbség tanfolyam és egyetem között:
    a tanfolyamot csak úgy tudod elvégezni, ha azt a szűk területet mocskosul betanulod, különben buksz.
    egyetemhez meg ez nem kell, sok területből át lehet csúszni és le van tudva.

    de az ég szerelmére az egyetemen nem programozó képeznek hanem informatikust.
    a 2 tudtommal k*rvára nem ugyanaz.

    miről beszéltek még? kisebbségi érzésetek van? netán valami léhűtő infos fazon leugatott itt valakit? ismerek ilyen egyetemistákat, de ki a franc ad a véleményükre?

    az

  • _az

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #249 üzenetére

    "A jó elmélet helyettesíti a legjobb gyakorlatot"

    vhehehe csak nem automatizálási és alkalmazott informatikai tanszék? :D

    amúgy a probléma megoldódik, ha sikerül minél több külsős iparban dolgozó szakembert behívni vendégelőadónak... ilyenről olvastam is vhol, tényleg nem árt...

    az

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    Hát bizony nem ártana:D
    Amúgy az élete során mindenki fejét leugatják legalább egyszer, mert megtehetik és ez így van rendjén.
    Szerintem is sok külsős kellene behívni, sőt kifejtettem, hogy külsős céges tanfolyamokat is kötelezővé kéne akár tenni, már ha ez kivitlezehető lenne. Sőt egyes szakoktatóktól megkövetleném, a teljes általuk oktatott anyag újraírását bizonyos időközönként(persze ahol ennek van értelme és én az egyetemi jegyzetekre gondolok elsősorban) Kötelező lenne például 0-day technológiákról is írni vagy legalábbis frissekről, sőt ezeket tanulmányozni és elasjátítani. Mert hát ők a profok nekik kell tundi :K :K Van aki már most megteszi, de sajnos még nem elegen :O

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz _az #252 üzenetére

    ismerek ilyen egyetemistákat, de ki a franc ad a véleményükre?
    Tényleg, miért kell a véleményükre adni, rég elmúlt már az egyetem varázsa, azt se értem miért kell tőlük többet elvárni, mint bárki mástól. Elvárni azt, hogy többre képesek, pedig nem ez a helyzet, a helyzet az, hogy mocskosúl nem mindegy ki mikor mit csinált az életében. Úgy értem, valaki tanult, valaki pedig dolgozott közben, vagy épp ötvözte a kettőt, ami szerintem a legjobb megoldás. Arra akarok kilyukadni, hogy a legjobb lenne elfelejteni a sztereotípiákat, miszerint egyetemet végzettek intelligensek okosak műveletek stb.., aki meg máshogy szerzi meg a tudását, azt lesajnáljuk mert csak "technikus szemléletű" lúzer lehet. Ez nem így van, de a legrosszabb, hogy az emberek fejében dőlt ez el így, egyrészt tapasztalat alapján nyílván, másrészt azonban egy kicsit azért, mert valamiféle természetes csodálat alakult ki a felsőoktatás ill. az ott résztvevők iránt. Emiatt könnyen megeshet, hogy egyes egyetemisták sajna elszállnak maguktól (régebben én is beleestem ebben a hibába) de aztán rá kell jönni, majd munkahelyen, hogy nem tudnak semmit még, a mai oktatási rendszer nem tudja felkészíteni őket a kihívásokra. S bizony a tapasztalt kollegát nem lehet fél év alatt behozni. Akkor meg, kérdem én, mire föl?

    Én ma már rájöttem, hogy arra sem vagyok méltó, hogy emelt fővel járjak, míg a sokévnyi plusz tudást, amivel tapasztaltabb kollegáim rendelkeznek, be nem hozom. Nem mondom, hogy ez a jó szemlélet, de nem is azért írom most ezt, hogy egyetértsetek velem, még csak nem is azért, mert, hogy én mekkora vitát akarok én elindítani, pusztán azért hogy elgondolkozzatok azon, amit írok, még ha utána le is ugatjátok a fejem.

    Egy valamit azonban nem értek és már napok óta kérdezgetem magamtól, 17 évig azt tettem és úgy tanultam, ahogy mások elvárták tőlem. S tettem ezt nem is rosszul, mégsem tudta az egyetem nekem nyújtani a szükséges tudásmennyiséget. Kérdem én: hol rontottam el?

  • concret_hp

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #255 üzenetére

    uh vaz' te még mindig itt tartasz? :W
    mégis mit vártál? hogy majd egy olyan iparágban, ahol havonta jönnek az új technológiák, majd az egyetem után mindenből naprakész tudásod lesz?
    ha ezt vártad, akkor valami nem ok. ez működhet egy építésznél mondjuk, de egy informatikusnál? :U
    amik évente megjelennek új dolgok, arra legalább 2 év kéne, hoyg megtanulja az ember, de inkább több.

    vagy fullba vagy sehogy :D

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    Miért van ilyen érzésem, hogy a többi szakmában is így van ez, sajna nem csak az informatikában vannak új dolgok.

    Amúgy azért szerintem nem eszik olyan forrón a kását, úgy értem, nem egy-két hónapos tech. kell tanítani, amik eléggé teszt jelleggel futnak, hanem már jól bevált és széles körben használt új és modern technológiákat.
    Hogy példát említsek: AJAX, erre épülve Jquery, Prototype stb... ezek egyike sem tegnap jelent meg, mégis marha kevés szó esik róluk az egyetem alatt. De azért ezek tipikusan olyan dolgok, amikbe simán belefuthat egy ember álláshirdetésen. :K :K

    Én azt szeretném, ha modernizálná jópár egyetem a tananyagát, és sokminden kikerűlne az oktatásból, ami túl elméleti és az égatta egy világon semmi köze sincs a valósághoz.

    [ Szerkesztve ]

  • lajafix

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #255 üzenetére

    A technikusi szemlélet nem lesajnálást jelent! Nem pejoratív abszolúte.
    Ahogy az sem ad okot a fej lehajtásra, ha az egyetemről kikerülő nem rendelkezik olyan gyakorlati tapasztalatokkal, mint a már 20 éve dolgozó, akár technikus kollégája. Ua ez az élet rendje.

    kezdesz nevetségessé válni ezekkel a magvas gondolatokkal. Valahol itt a te gondod:
    "17 évig azt tettem és úgy tanultam, ahogy mások elvárták tőlem"
    Ezen időszak felétől, azaz általános iskola után már úgy és azt kellett volna tanulni, ahogy és amit MAGADTÓL elvársz. Azaz gimnáziumba majd egyetemre mentél középszintű szakképzés helyett.

    Rock'n Roll

  • concret_hp

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #257 üzenetére

    nem olvastam át minden hsz-t, de azt a 15-18 totál felesleges tárgyat fel tudnád sorolni? na jó 10et?

    én nem azt írtam, hogy a legfrissebbeket tanítsák, de ahhoz, hogy mondjuk a 2 évvel ezelőtti technikában totál szitnen legyél, ahhoz utolsó évben kb. csak ezzel kéne foglalkozni.

    vagy fullba vagy sehogy :D

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz lajafix #258 üzenetére

    Ezen időszak felétől, azaz általános iskola után már úgy és azt kellett volna tanulni, ahogy és amit MAGADTÓL elvársz.

    A gond az volt, hogy egyrészt egy 14 éves ember NEM TUDJA a legtöbb esetben, hogy mit is akar, annyira kevés még a tapasztalata, másrészt ugye ahol én felnőttem nem volt olyan szintű képzés, amire szükségem lett volna, tulajdonképp szinte semmilyen szinten. Tehát nem volt más választásom, mint gimnázium utána meg mars az egyetemre egy másik városban, de igazából ha ismernél tudnád, hogy ez egy nagyon hosszú történet...

    A lényege azonban annyi, hogy én hittem annak, amit az egyetemekről mondtak, és amit a padokban ülve hallgattam az első egy-két évben. Mondván: "Ilyen modern szakképzés", "Amolyan modern szakember", "Ezt muszáj tudnia ennek-annak", "Milyen jól helyezkedtek el, akik itt tanultak". Senki nem mondott azonban egy rohadt szót sem azokról, akik kipotyogtak egyetem alatt, sem pedig azokról, akiket kirúgtak az állásukból, vagy épp megmaradtak ott csak épp nap, mint nap kevésnek bizonyulnak ehhez vagy ahhoz. Róluk ki mesél? Senki! Én az idézett mondatot arra értettem, hogy elhittem nagyon sokáig, hogy ha úgy és azt tanulom, amit nekem előír a rendszer, akkor az leszek, akivé válni szeretnék. Pedig ez messzemenően nem így van, erre utolsó két évben jöttem rá, ahhoz hogy az illető azzá váljon, amivé válni szeretne, ahhoz magának kell lépnie méghozzá nem egyetemi oktatás keretein belül. Hanem az órák-vizsgák után, szabadidejében, nem bulik kellenek, nem is hagyományok csak és kizárólag arra kell összpontosítani, amiért az ember ott van.

    Sajnos azonban van pejoratív él abban, ahogy itt a technikusi szemléletről beszéltek, már ha létezik ilyen. Lehet, hogy nevetséges vagyok, de sajna engem ez a rendszer tett ilyenné. Azt mondom hát tanulni, kell, de ésszel és mellette is szükséges szorgalom

    Már szerintem egyszer sorolat, de majd még fogok tárgyakat...

    [ Szerkesztve ]

  • lajafix

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #260 üzenetére

    megnyugtatlak én is vidéki kisvásorból származom, ahol 1 gimnázium van, meg 1 szakmunkás és 1 mezgaz középiskola

    "Senki nem mondott azonban egy rohadt szót sem azokról, akik kipotyogtak egyetem alatt, sem pedig azokról, akiket kirúgtak az állásukból, vagy épp megmaradtak ott csak épp nap, mint nap kevésnek bizonyulnak ehhez vagy ahhoz.'"
    minek kellene ezekről mesélni? nem a kipotyogásra kell készülni.

    "Pedig ez messzemenően nem így van, erre utolsó két évben jöttem rá, ahhoz hogy az illető azzá váljon, amivé válni szeretne, ahhoz magának kell lépnie méghozzá nem egyetemi oktatás keretein belül." no látod, nem véletlenül lett az egyetem elvégezve.

    Én semmilyen pejoratív élt nem tettem a technikusi szintre, a technikusokra. A világ úgy működik, hogy munkamegosztás van, ami különböző képességű és műveltségű embereket igényel. Van alapképzettséget sem igénylő segédmunka, jó képzést igénylő szakmunka és van felsőfokú képzettséget igénylő munka. Ennyi.

    Rock'n Roll

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    HI!
    Nah kicsit alátámasztva a mondandómat kerestem pár cikket, hogy lássátok nemcsak én kongatom a vészharangot. :U
    http://www.managermagazin.hu/magazin.php?page=article&id=868

    idézet:"A képzés romló színvonala Miközben a felsőoktatási intézmények sorra rendezik az állásbörzéket, a hirdetőfalak roskadoznak az álláslehetőségektől, sok a pályakezdő és fiatal munkanélküli. Ennek oka az, hogy a frissen végzettek felkészültsége meszsze elmarad az öt-tíz évvel ezelőtt végzett korosztályétól. Egyre több diák kap felsőfokú diplomát, a képzések színvonala azonban ezzel arányosan romlik. E jelenség a mérnök- és informatikusképzésben a leglátványosabb. A színvonal romlása mellett a legnagyobb gond, hogy a megtanulható – de mind gyengébb színvonalon elsajátított – elméleti anyag mellett hiányzik a gyakorlati felkészítés, a tudás menedzselésére, a kommunikációs technikák fejlesztésére irányuló gyakorlati képzés."
    vagy
    http://www.felvi.hu/index.ofi?mfa_id=414&hir_id=9113&oldal=1
    idézet:"Nagyon sokat hallani a fiatal pályakezdők nehéz elhelyezkedési lehetőségeiről, arról, hogy a vállalatok tapasztalattal rendelkező munkaerőt keresnek. Az is sokszor hangoztatott tény, hogy a munkahelyi gyakorlaton túl különféle személyes kompetenciákat, készségeket, illetve meghatározott képzettségeket várnak el munkavállalótól."
    de még sorolhatnám.
    Több hasonló cikk van még sok portál foglalkozik a kérdéssel, és kutatják is a témát rendesen, szerintem itt is beszélni kell róla. Mert ugyan megoldani egy fórumon semmit sem lehet, de legalább lehet tanácsot adni a most épp hallgatói jogviszonyban lévő egyedeknek, hogy mit és hogyan kellene csinálni. Valami olyat, amit én soha nem kaptam(vagy csak nagyon keveset), és így mindent keservesen, magamtól kellett innen-onnan összeszednem.

    De milyen jó lenne, ha már úgyis sokféle emebr jár ide, akkor leírná azt, hogy az ő szakmájában mire is lenne szükség, mit kellene pluszban elsajátítania az illetőnek aki azzal akar foglalkozni. Most főképp nem az általános, hanem a speciális gyakorlati ill. elméleti anyagokra gondolok, amik nem vagy csak részben szerepelnek a felsőoktatás tananyagában.

    üdv: S.P.Q.R.

    [ Szerkesztve ]

  • oceanearth

    őstag

    Sziasztok!

    Most találtam rá erre a topikra. Mint a felsőoktatás aktív résztvevőjeként. Az elvileg egyik legjobb magyar egyetemen tanulok, hál istennek még osztatlan képzésbe: Bár már az utolsó mohikánnak számít a mi évfolyamunk.
    Mögöttünk már csak a BSC kullog. Én örülök ennek az egésznek, mert az már most biztos, hogy egy BSC-s soha nem lesz az ellenfelem a munkapiacon, mert olyan hülyék, hogy azt nehéz leírni. Legalábbis nálunk a BME-n. Kereshetjük az okokat, hogy miért. Ugyanazok a tanárok tanítják őket mint minket, ugyanazt ill. kicsit kevesebbet is tanulnak, mint mi, mégis több mint 1 jeggyel rosszabb az évfolyam átlag, mögöttünk 2-vel már ez több mint 1,5 jegy. Nincs köztünk csak 1-2 év és ilyen óriásiak a különbségek. Szerintem mindenki leszűrheti a tanulságokat, de legalábbis a MI szakunkon, nem a tanárok a hibásak, sőt inkább ők isszák meg az egész levét. Csak egy példát hagy említsek. 2 éve mikroökonómiából megbukott az évfolyam több mint a fele. Pedig nem változott gyakorlatilag semmi, se a tanárok, se a tananyag, se a könyv, semmi. Sztem, ami ennek az oka lehet, hogy bejött a népbutítás. Fentebb nagyon dolgoznak azon, hogy el legyen sorvasztva az oktatási rendszer, csakúgy mint Amerikában. (mondjuk ott legalább a tehetségest kiemelik és figyelnek rá). Szóval ez szerintem sikerült. A másik a szülők, akik nem törődnek, vagy nem volt idejük törődni a gyerekkel, mert azon fáradoztak, hogy céget alapíthassanak Szlovákiában és a 25 milliós kocsit, így meg tudják venni 22-ért, haleluja, a megspórolt 3 millió felét meg elköltjük anyuka szilikonjaira, 1 misiért veszünk kocsit a gyereknek, aki vagy meghal, vagy nem, mert vezetni azt nem tud, csak ész nélkül nyomni a gázt, 500ezret meg eldrogozik, eliszik, elbulizik a hajógyárin.
    Szerintem itt tartunk most, az ország egyik legjobb egyetemén egy felkapott szakán.

    Üdv

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    Nagyjából egyetértek veled, annyi kitétellel, hogy azt is nagy problémának tartom, hogy nem változott kellő mértékben a tananyag. Haladni kell a korral, sajnos az én szakmámban nem ez történik. Én ezt is súlyos hibának tartom, valamint a gyakolrati képzés hiányát.

    De amúgy valóban a BSC-ekkel gond van, és én is megfigyeltem azt amit róluk írtak, de nem tudom egy 20-22 éves emberre a szülők ekkora hatással lennének?:S Nem tudom.

    Mindenesetre tény hogy nálam 5-6 évvel fiuatalabbak sokkal de sokkal lazábban állnak hozzá a dolgokhoz, pedig máshogy nem lehet élni csak ha nap mint nap vért izzad az ember, hogy fennmaradjon.

    Át kellene alakítani a felsőoktatás képzését, méghozzá úgy hogy hosszú ideig ne kelljen a struktúrában változtatni, csak az anyagot modernizálni. A régi rendszer egy fokkal jobb volt szerintem :K

    üdv: S.P.Q.R.

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz oceanearth #263 üzenetére

    Túl könnyű bejutni arra a szakra, ahol ilyen rosszak az átlagjegyek.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • oceanearth

    őstag

    válasz philoxenia #265 üzenetére

    450 pont volt most a ponthatár. Nem tudom ez magasnak számít-e, én még nem ebben a rendszerben érettségiztem.
    Nálunk a ponthatár 140 volt, akkor 144 volt a max.

    [ Szerkesztve ]

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz oceanearth #266 üzenetére

    Nem a ponthatár alacsony, hanem a kiválasztás nem jó, ha nem lehet eléggé megrostálni a jelentkezőket... Aki tehetséges és megszenved érte, hogy bekerüljön, az ott is igyekezni fog, gondolom....

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • oceanearth

    őstag

    válasz S.P.Q.R. #264 üzenetére

    Igen a gyakorlati képzés hiánya óriási hiba, még én is keveslem, pedig elvileg az én szakom az "gyakorlatiasnak" számít a BME-n, összevetve a többi szakkal.
    Mondjuk ezt nálunk megoldja a többség úgy, hogy dolgozik a suli mellett.

    Az elmaradt tananyaggal mi szerencsére nem szembesülünk, viszonylag up to date-ek a tanárok, amennyire ez elvárható tőlük, de halottam én is híreket pl. közlekről, meg gépészről, hogy olyan tanárok tanítanak, akiknek már rég otthon lenne a helye.
    Számomra az is meglepő, hogy az eredményeket nem neten tudod megtekinteni, nálunk ez alap a GTK-n, haverom közlekes, ő rendszeresen jár be a kifüggesztett eredményt megnézni.
    Tiszta vicc, XXI. század, ott a net.

    Nem, 20-22 évesen már nincsenek nagy hatással, de a tinédzser korukban nagyon is. Ha akkor elengedték őket, akkor már nincs visszaút. Szerintem.

    Igen a régi rendszer sokkal jobb volt, ebben is egyetértünk. :)
    De ez van, örüljünk, hogy még a régibe vagyunk(ill. nem tudom, hogy te benne vagy-e még).
    Azt mondjuk elég szörnyű látni, hogy milyen lesz az utánunk következő generáció, az értelmiség.

  • oceanearth

    őstag

    válasz philoxenia #267 üzenetére

    Sajnos ez csak egy részre igaz. Mármint, aki bejut és szenved. Nálunk is rengeteg ember jutott be államira és elkezdett lábat lógatni, majd szépen el is csúszott. Sokan vannak akiket már több féléve nem láttam, ők vszínű fel is adták már.
    A kiválasztó rendszer tényleg rossz, de sajnos én nem látok esélyt arra, hogy jó irányban változzon, sőt...

    Tényleg van egy olyan réteg, aki ha bejut igyekszik, de ez lassan már a kisebbség lesz. Most ezt olyan 50-60%-ra saccolom. A többi csak sodródik az árral és előbb-vagy utóbb kihullik.
    Egyébként az is egy vicc, hogy el nem tudjátok képzelni milyen marha nehéz kirúgatni magad az egyetemről. Gyakorlatilag tényleg csak azt rúgják ki, aki 4-5 évig 1x sem megy az egyetem közelébe, de 10 évig talán egy sánta vak, sündisznó is elhúzná, mondjuk diplomát nem biztos, hogy kapna. :)

    [ Szerkesztve ]

  • oceanearth

    őstag

    Még 1 gondolat.

    Én óriási hibának tartom még azt is, hogy elképesztő méreteket ölt a túlképzés. Annyi felesleges egyetem, kar, szak és tudomány van, mint még soha. Az andragógia és a szabad bölcsész képzés korában kicsit el kéne gondolkodni, hogy ezek mennyire szükségesek. Szerintem semennyire. A felső oktatásban tanulók kb. 30-40%-a sokkal jobban járna, ha inkább elmenne ívhegesztőnek, vagy CNC esztergályosnak, asztalosnak, villanyszerelőnek, kőművesnek, vagy ácsnak, mert bizony ez mind-mind hiányszakma és egy csomót le se írtam.
    Vagy nézzük meg az újsághirdetéseket, valahol kiemelik, hogy feltétel diploma, de "GDF-es, ZSKF-es diplomát nem fogadjuk el"
    Az ezen az intézményekben tanulók mit várnak az élettől?

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    Tudjátok mi a furcsa?
    Itt főképp azok értenek egyet velem, akik csinálják, vagy jó ideje befejezték már, de akik tanítják azok valahogy nem. Bár ha meggondolom ez nem furcsa :D

    Szerintem is túlságosan sok a lógós, úgymond.(jó én sem voltam mindíg benn, de azért vannak olyanok akiket szinte hetekig nem látni, legalábbis amikor még oda jártam, de szerintem ez nem változott) Azt komolyan nem értem, hogy miért megy be az aki pl alszik a hátsó sorban. Ezt bme-n figyeltem meg de gonoldom máshol is így van. Ha nem megy be tiszta sor, ha bemegy és figyel az is, de hogy aludni jár előadásra azt fel sem fogom.

    Amúgy előző hozzászólóval egyetértek szinte minden tekintetben, ez a rendszer előbb vagy utóbb össze fog omlani, mert ami most a felsőoktatásban zajlik évek óta az tarthatatlan. Sok helyen a leadott anyag egy jó része köszönő viszonyban sincs a valós elvárásokkal, és őszintén szólva a Bolognai módszerben nemigen hiszek. Persze ez személyes vélemény.

    Az egyetemnek nem csak mentalitíást kell adni, hanem szakmát is :K
    üdv: én

    [ Szerkesztve ]

  • roliika

    csendes tag

    Sziasztok! Én most a GDF ről és az ott oktatott mérnök infó képzésről szeretnék pár szót ejteni. Előre jelezném nem mindenkinek fog tetszeni.

    Másfél évig jártam oda, tegnapelőtt döntöttem úgy, hogy felőlem azt oktatnak akit akarnak de engem nem köszönöm. Rólam annyit, hogy van egy programozó OKJ-m még az 54-es fajtából (ilyen sincs már). Több éven át javítottam kiszállással PC-ket, 3 éve programozok, 1 évet dolgoztam a SUN-nál...M5000 szervereken 4 műszakban. Hát hogy jutottam ide, hogy egy GDF-et nem tudok elvégezni? Nos. Nem vagyok hajlandó. Eddíg a vizsgáim megvoltak. 1,5 év lenne hátra.

    Előzmények:

    Digitális technika óra:-Nem kell 32 bit elég a 16, nincs kihasználva a 32 sem!
    -Nem kellenek processzorok,minden megoldható microkontrollerekkel
    -egy a betű lenyomása alatt több milliárd FÖLÖSLEGES művelet jön létre --és itt mentem ki óráról...a jóembernek fogalma sincs egy operációsrendszer, sem egy processzor működéséről...és ő fejleszti a tananyagot...

    Mérés és irányítástechnika óra: - rendkívül fontos szoros illesztés, ha a furatokat rosszul méretezzük, kotyoghat az alkatrész
    - A fogaskerekek méretezésénél több paraméterre kell odafigyelni....padtársamtól megkérdeztem jó órán járok-e...megnyugtatott..igen, mérnök infó...

    Ez volt az utolsó óra amin láttak. Többet nem vagyok hajlandó ennek az intézménynek nem nevezhető képződmény közelébe sem menni.

    Sajnálom az eddig befizetett 500 000 forintot, de mégjobban sajnálnám a további 1000 000Ft-ot erre a ***-ra költeni.

    Másfél év alatt nem kaptam semmi olyan plusz oktatást tudást amit ténylegesen lehetne használni. Volt java oktatás is...első félévben de filekezelésig nem jutottunk el...mondta ne aggódjunk, 2 félév múlva folytatódik a tárgy....ez olyan mintha álltalánosban gyerkőcnek azt mondaná a tanító, hogy hát a H betű megvan, jajde nembaj ám, másodikban jön a z betű is.

    OKJ-s képzés alatt 5*több hasznos dolgot oktattak, használható információt adtak át. Az oktatókat is megkedveltem, de azóta 2 év tellt el..már nem oktatnak.

    Mikor már ők mondják, hogy nincs értelme, és, hogy amit mondanak(mert megváltozott az OKJ képzés is..nincs már programozó), tudják, hogy nem ér semmit, és a diákok szintén érzik, hogy nincs rendben a dolog, akkor innentől ők nem hajlandóak oktatni többet, hát szerintem akkor már tényleg elég nagy a probléma.

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz roliika #272 üzenetére

    Sok mindennel egyetértek a hozzászólásodban, és én is úgy érzem, hogy nagyon sok helyen komoly gondok vannak. :K :K
    Már többször leírtam, de nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy milyen fontos lenne, az egyetemi tananyagok (főképp a műszakiak) modernizációja illetve a gyakorlati órák, és én itt akár cégeknél elvégezhető tanfolyamokra gondolok, növelése. PL ha X-Y-nak kötelező lenne utolsó 2 évben mondjuk egy cégnél egy bizonyos tanfolyamot elvégezni pl.: j2ee vagy .net stb... ehhez ma még nemigen van meg a keret, bár a BME-n láttam már olyat, hogy valakit kihelyeztek gyakorlatra, de sajnos még mindig nem elég sokukat. No meg még ezt leszámítva is, az utolsó két évben de már előtte is, nem lenne baj, ha most használt technológiákkal ismerkednének a hallgatók, amiket pár éve már használnak a szakmában.

    Ugyanis ezek hiányában, nyögvenyelős lesz az első fél év - év a munkahelyen. (PL a verziókezelést nem lehet eléggé hangsúlyozni! ) Már korábban leírtam, de még egyszer megteszem, hogy mennyire fontosnak tartanám, hogy újból legyenek szigorlatok. Sőt ezek számát radikálisan növelném. De az én olvasatomban, a szigorlatok több mint felét gyakorlati szigorlattá változtatnám. Ki-kinek a saját területén kellene megmutatnia, mit tud a gyakorlatban (persze ésszerű keretek között) Ezek egy részét valós cégeknél elvégzett tanfolyamokkal ill. igazolt ott töltött gyakorlattal szintén ki lehetne váltani.

    Továbbá kötelezném az oktatókat, hogy bizonyos időnként újraírják saját jegyzetüket, vagy legalábbis bővítsék az új tech. leírásával. Korlátozottan ez ma is megy, de sajnos nem elég gyorsan.

    Az sem lenne gond, ha valaki egy aktív félévben x kredit alatt teljesít, attól megválik az egyetem véglegesen (nem passzív félévekre gondolok persze, sem arra, ha igazoltan beteg vagy távol van az ember) Vagy ha nem is válik meg, akkor is fizetőssé válna méghozzá nem annyit, amennyit ma fizetne 15 kredit alatt (ha még ennyi az a bizonyos határ) hanem annak sokszorosát ki kellene pengetni. Ezzel együtt persze növelni kellene az ösztöndíjakat, és a támogatások mértékét. Az sem lenne gond, ha több hallgatónak biztosítana az egyetem kisebb-nagyobb munkát egyetemi évei alatt. Ezt akár abból is fedezhetné az intézmény, hogy több projektet vállal el, mint eddig, és leosztja a hallgatóknak, akiket bizonyos teamekbe osztanak be és rendesen dolgoznak az egyetemnek a profok felügyeletével. Első 1-2 évben ingyen és mosolyogva, utána pedig pénzért, és bevezetném a teljesítmény alapú bérezést itt is. Ezt azért is gondolnám jó ötletnek, mert így egyrészt valós cégek valós problémáival ismerkednének meg a hallgatók a cégek a leendő munkatársukat ismernék meg, továbbá nagy gyakorlati tapasztalatra tehetnének szert a hallgatók és az oktatók is.

    Szerintem jól összegeztem azt, amit elvárnék egy mai oktatási intézménytől. Jó tudom, hogy ennek egy része pénz nélkül nehezen vagy nem megvalósítható, de azért lehet próbálkozni:)

    üdv: S.P.Q.R.

  • dabadab

    titán

    válasz S.P.Q.R. #273 üzenetére

    "kötelező lenne utolsó 2 évben mondjuk egy cégnél egy bizonyos tanfolyamot elvégezni pl.: j2ee vagy .net stb..."

    Ezt igy hogy? Az egyetemeken tanitanak, a cegeknel meg dolgoznak. Erre fel te elkuldened a hallgatokat a cegekhez, hogy ott tanitsak oket? Megis, ki?

    "a BME-n láttam már olyat, hogy valakit kihelyeztek gyakorlatra"

    Persze, ilyen van. Meg persze az is igaz, hogy ezekkel a csavokkal altalaban senkinek sincs se ideje, se motivacioja foglalkozni, igy aztan adnak nekik vmi aljamunkat, amivel magara hagyjak vagy egyszeruen szellemi segedmunkaskent alkalmazzak oket.

    "nem lenne baj, ha most használt technológiákkal ismerkednének a hallgatók"

    Es konkretan mikkel? Amikor nekialltam dolgozni, akkor konkretan CHILL nyelven kellett irnom, a fejlesztoi rendszer meg BS2000 mainframe-en futott - es nem, ez nem a prekambrium idejen volt, hanem akkor, amikor ezek mar mind nagyon regi cuccnak szamitottak, de akkor es ott pl. pont ezt hasznaltak, mert ugy maradt regrol.

    "Ugyanis ezek hiányában, nyögvenyelős lesz az első fél év - év a munkahelyen."

    Az mindenkeppen az lesz. Egyrszt azert, mert akkor lep ki az ember a nagybetus eletbe, meg ilyen hulyesegek, masreszt meg azert, mert minden munkahely mas.

    DRM is theft

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz dabadab #274 üzenetére

    Ezt így hogy? Az egyetemeken tanitanak, a cegeknel meg dolgoznak. Erre fel te elkuldened a hallgatokat a cegekhez, hogy ott tanitsak oket? Megis, ki?
    A cégek dolgoznak, mert az elsődleges termék midnen cégnél a profit, de ha cégek eleve könnyen felmérhetnék a leendő munkatársukat, és nagy csokorból válogatnának, szerintem a későbbi betérülés miatt simán vállalnák bizonyos nagy cégek a betanítást. Főképp, ha tudnák, hogy az illető utána ott fog elhelyezkedni. Szerintem ez hosszú távon betérülne.


    Es konkretan mikkel? Amikor nekialltam dolgozni, akkor konkretan CHILL nyelven kellett irnom, a fejlesztoi rendszer meg BS2000 mainframe-en futott - es nem, ez nem a prekambrium idejen volt, hanem akkor, amikor ezek mar mind nagyon regi cuccnak szamitottak, de akkor es ott pl. pont ezt hasznaltak, mert ugy maradt regrol.

    Teljesen jogos, bár ha tudod, hogy oda mész és ezt használják, akkor nyilván gyúrtál rá úgymond. Vagy nem sejtetted tudtad, hogy oda mész, vagy nem tudtad, mit használnak. Nem baj ez, én se tudtam, hol fogok dolgozni, bár a technológiát behatároltam azért elég rendesen behatároltam. Nos igen, amit mondtál az egy régi tech. és valóban néha ilyeneket kérnek, viszont fenntartanám a véleményemet, annyi kitétellel, hogy én a leggyakrabban használt tech. tanítanám egy bizonyos munkakörön belül:)


    Az mindenkeppen az lesz. Egyrszt azert, mert akkor lep ki az ember a nagybetus eletbe, meg ilyen hulyesegek, masreszt meg azert, mert minden munkahely mas.

    Ezzel teljesen egyetértek, de én mégis azt mondom nem lenne baj ha nagyobb lökést, több segítséget adna az intézmény az első időkben. Aztán meg a napi 9-10 óra munka, meg a mogorva kollegák, kevés fizetés stb... úgyis elveszi az ember kedvét midnentől meg egy idő után fapofával megy dolgozni, de hát ilyen az élet;) Szerintem ezt már csak az ember maga tudja megoldnai, ill feldolgozni..

    Ennyi lenne:)
    üdv: S.P.Q.R.

    [ Szerkesztve ]

  • gaben

    aktív tag

    Tudja valaki hogy a párhuzamos képzésre jelenleg milyen szabályok vonatkoznak?Hány félévet támogat az állam,hogyan ,milyen módon?
    Valami konkrét írás van erről?Sajnos én nem találtam....

    Üdv,

  • Drizzt

    nagyúr

    Megint kedvem van hozzászólni a dologhoz. Most úgy kb. fél éve dolgozok még csak, eleinte zavart a gyakorlat szinte teljes hiánya, s én is úgy gondoltam, hogy nem jó, hogy kevés a közvetlenül hasznosítható tudás egyetemről.Most viszont azt veszem észre, hogy marha hasznosak az egyetemen tanultak. Mert kb. minden problémához tudom hol fogjak hozzá, nagyjából milyen irányba menjek, ha a megoldáshoz el akarok jutni. És ebben bőven van már olyan, hogy pont egyes tantárgyakból emlékeztem vissza, hogy felidézzem merre menjek tovább.

    Etz a szakma egyszerűen ilyen: állandóan tanulni kell, ezt nem lehet megkerülni, ha naprakész, s sikeres akar lenni az ember. Attól, hogy az egyetemen belédvernének valami konkrét technológiára való gyakorlatot, túl sokra nem mennél, egyrészt nagyon kicsi esélye lenne, hogy épp azt használnád a munkádban, másrészt nagy eséllyel úgyis elévülne.

    A kötelező szakmai gyakorlatokkal pedig kb. az a baj, amit már írtak korábban:
    - Vagy nyűg lenne a cégnek is, hogy ott vagy, nem adna értelmes, hasznos feladatot feladatot.
    - Másik véglet: nagyon sok dolgot megcsináltatna veled a cég, s közben nem adna semmi pénzt, vagy valami nevetséges összeget.

    Jól van ez így, hogy nincs előírva kötelező gyakorlat, ha akar az ember, úgyis kerít munkát(még mindig info munkakörről van szó), s akkor már nagyban rajta is múlik, hogy mit hogy miért vállal be, nincs ott az egyetem kötelezése mint amit a munkahely kihasználhat ellene adott esetben.

    Szóval a véleményem az, hogy technológiai gyakorlatok nagyobb száma az egyetemen kb. annyi versenyelőnyt adna, amit pár hónap alatt simán be lehet hozni, s ha erre nem hajlandó már az elején se az ember, akkor sose fog előrelépni egyről a kettőre.

    I am having fun staying poor.

  • Timyyy

    őstag

    Lehet, hogy nem teljesen ide illik a hsz-em, de kerestem felsőoktatással vagy OKJ-vel foglalkozó topikokat és mindegyikbe évekkel vagy hónapokkal ezelőtt volt frissülés, csak ez van ami még él valamennyire.

    Tehát a kérdésem annyi lenne, hogy itt az órarendben a követelmény oszlopban szereplő V és F betűk mit jelentenek, nem tudja valaki? Átolvastam a nagy továbbtanulási könyvet, semmi, átnéztem a honalpot, semmi, és már idegesít, hogy nemtudom...

    [ Szerkesztve ]

  • concret_hp

    addikt

    válasz Timyyy #279 üzenetére

    v: vizsgával zárul
    f: félévközi jegyes
    (jó eséllyel)

    vagy fullba vagy sehogy :D

Új hozzászólás Aktív témák