Új hozzászólás Aktív témák

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    A címből is kiderült, miről szeretném, ha ez a topik szólna. Elsősorban nem politikai, hanem elméleti alapon közelítsük meg a témát. Szerintem TELJESEN ROSSZ a felsőoktatási rendszer mert:
    -Nem az életre készít fel.
    -Túl sok felesleges információt lead, míg hasznosak vagy újak bizony kimaradnak.
    -Sokszor olyanok tanítanak, akik 10-15 éve már nem dolgoznak az iparban(Megengedhetetlen...)
    -Az elmélet és gyakorlati ismeretek aránya horribilisen eltér, sajnos a gyakorlat kárára.
    Még a sokak által hihetetlenül sokra tartott BME-n is az a személet uralkodott el, már elég rég óta hogy idézem "A jó elmélet helyettesíti a legjobb gyakorlatot" ezt nem tudom ki mondta, de amikor a BME-n ilyeneket olvastam egyetemi portálokon a frász kerülgetett.
    Az ilyen marhaságok miatt avn az, hogy sok kezdő egyetemistát, egy jobb technikus pl zsebre vág kétszer, vagy épp ha sz. technikáról van szó 5-6 év gyakrolat pl a fejlesztésben messze menően többet ér mint ugyanannyi évnyi tanulás. Sajnos a mostani MSC- BSC bevezetésével, sem fog ez a helyzet megoldódni mert hisz:
    -A gyakorlat mindenek felett áll,.
    -A gyakrolat tesz csak valakit valamivé, az elmélet csak keret, amire vagy lehet építeni vagy nem...
    -A gyakorlat nem fejleszthető elméleti úton.
    -Mindenkit tisztelek, aki saját maga midnen papír nélkül lett az aki, s pusztán a gyakorlati tapasztalattal és nagy szorgalommal elérte, hogy kenterbe verjen több végzett egyetemistát.
    -Nem hiszek abban, bár ez személyes vélemény, hogy az elméleti anyag eltúlzása után, mikor az illető kikerűl a való életben a sok-sok felesleegsen (és sok nem feleslegesen letettel) letett vizsgával könnyedén behozhatja azokat, akik közben inkább a rögösebb utat választották és a gyakorlatra öszpontosítottak.

    Összegezve, sajnos a felsőoktatás NEM SZAKEMBERT KÉPEZ hanem papírt ad arrol, hogy x emebr y idő alatt z mennyiségű anyagot be tud magolni. Hol van ez attol, hogy rendszereket is át tud látni, esteleg alkalmazni az ismereteket, amiket soha se gyakorolt:(

    Tudom, hogy most vitatkozni fognak sokan velem, és ez így van jól. Én leírtam a saját véleményem amivel egyet lehet érteni, vagy épp ellenezni is lehet, persze szem előtt tartva, hogy tiszteljük egymás véleményét.

    Mottóm pedig a következő :

    Én se ellene, se vele nem vagyok, csak valaki aki beszámol a látottakról... A krónikás ha úgy tetszik:)

    üdv:
    Egy csalódott ember

  • bandus

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    hát nemtudom..nekem semmi bajom az oktatással..
    most, hogy egy gyárban töltöttem a nyarat, nem éreztem elveszettnek magam, tudtam mi micsoda, amiről beszélnek, de sokat segíett az is, hogy a valóságban láttam a dolgokat.

    viszont mégis hogyan lehetne növelni a gyakorlati tapasztalat mennyiségét? így is van éppelég labor/mérés..

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • #56573440

    törölt tag

    válasz bandus #2 üzenetére

    én is dolgoztam már egy két vicces helyen nyáron... valahogy utána nem ézeztem azt hogy baj lenne a felsőoktatással. viszont az általános bölcsész karokat meg a többi manager aszisztens helyettes képzőt hagyjuk ki ;]

    a témához meg csak annyit hogy persze le az alapokkal. az alapok 15 éve vagy régebb óta ugyan azok. ha nem tudja valaki az elektro vagy a mechanika alapjait akkor hogy tanítsanak neki automatizálást neadj isten robottechnikát? az elején minden olyan dolgot belénk vertek ami szerintünk fölösleges volt. most látom hogy tévedtünk. nagyon is kellett... soha nem lesz olyan egyetem ahonnan úgy kerülsz ki hogy penge vagy és első melóban is egyből megy minden. de az alap megvan tanulni meg tudsz... tessék minden nyáron szakiránynak megfelelő melót találni, akkor lesz gyakorlat is. és nem nem lehetetlen. ha nekem sikerült...

    [ Szerkesztve ]

  • bandus

    veterán

    válasz #56573440 #3 üzenetére

    nekem is összejött most szerencsére.. ha nem is energetikai, de gépész.. és lenne is jövőm a cégnél, úgyérzem, de egyelőre még az energetika jobban foglalkoztat :)

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz Blaise #4 üzenetére

    Sejtettem, hogy lesznek ilyen jellegű kissé provokatív kérdések.
    De erre még nem válaszolnék:)

    Amúgy az előzőekre visszatérve, valóban le kell feketetni az alapokat, de könyörgöm itt az időtényező a lényeg. Meddig és minek az alapjait, a jó szakirányokat hiányolom. A laborok meg a mérések meg mindnyájan tujduk, hogy mennyit érnek,...
    PL:
    Bemész pl 30 géphez 60 magaddal
    leülsz egy gép elé jobbára kettessével prof. bejön szépen irogat valamit veled a laborjegyzetből, egyfjata beugróként. Megfelelt akkor mehet tovább else go to ajto.
    Emiatt alapból frászba van az emebr jó fél órát, a maradék másfél úgy tellik el, hogy futkoznak körbe jobbesetben a tanársegédek és próbálnak valamit jobban rosszabbul leadni. Az illető meg nagyon akar már hazamenni. Tisztelet a kivételnek, mert ennek már ellenkezőjét is láttam.

    Nem állítom, hogy mindegyík ilyen, láttam én már ezt is azt is, de nagyon sok iylen sajnos. Amúgy a nyári meló meg szép és jó, valóban hasznos és szükséges is, de nem ekvivalens azzal amit utána mondjuk 30-40 évig kell csinálni. Teljes komolysággal, és nemigen lehet hibázni, a mai gazadasági helyzetben pedig mindenki pótolható, és ezt sokszor pl velem is éreztetik. Épp ezért tiszteletben tartom a véleményeteket, de sajnos nem győztetek még meg, de lehet próbálkozni.

    üdv:
    jómagam

  • bandus

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #6 üzenetére

    az a 30-40év manapság nagyon irreális, 2-3-4 évenként váltanak már az emberek..

    a laborok pedig: nálunk kb 20-an voltunk egy csoportban. beugróknál kis hiba, és viszlát.. jegyzőkönyvben kis hiba, visszadobják. nem hozod időre... szopás.. pótmérés nincs, esetleg extra könyörgés esetén. nem tudom máshol milyen, de nálunk ezeket elég szigorúan vették..

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • concret_hp

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    a magyar felsőoktatás problémái nem a bme-n kezdődnek :U
    azt hiszem legalább 20* annyi ruhatárost képzünk, mint nem kellő gyakorlattal rendelkeö mérnököt. a probléma itt kezdődik.

    vagy fullba vagy sehogy :D

  • P.H.

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #6 üzenetére

    Ha most cinikus akarnék lenni, akkor ezt válaszolnám:

    "-Nem az életre készít fel."
    Nem is, tanulj meg szinte mindent magadtól, erre készít fel (illetve kellene, hogy felkészítsen) :)

    "- Túl sok felesleges információt lead, míg hasznosak vagy újak bizony kimaradnak."
    Kicsit több múlt áll minden tudomány mögött, mint a belátható jövője, valamire azért kell építkezni :)

    "- Sokszor olyanok tanítanak, akik 10-15 éve már nem dolgoznak az iparban" és "Az elmélet és gyakorlati ismeretek aránya horribilisen eltér, sajnos a gyakorlat kárára."
    Aki tudja, csinálja, aki nem, tanítja (sajnos némileg saját tapasztalat); viszont:

    "- A gyakorlat mindenek felett áll" egészen addig, amíg képes vagy magadtól lépést tartani a jelennel; egyszer eljön az az idő, amikor nem követhető folyamatosan a fejlődés.

    "- Mindenkit tisztelek, aki saját maga midnen papír nélkül lett az aki, s pusztán a gyakorlati tapasztalattal és nagy szorgalommal elérte, hogy kenterbe verjen több végzett egyetemistát."
    A papír olyasmi, amit huszonévesen életed céljának, megbecsülésed forrásának, szakmai hozzáértésed alapjának, és mindenekelőtt a jövőre nézve nélkülözhetetlennek tartasz.
    Későbbről visszanézve nevetségesnek tűnik ez az egész. De ehhez, hogy annak tűnjön, el kell telnie pár évnek azon papír birtokában.

    De mindegy, már látom a topik okát.

    Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz bandus #7 üzenetére

    Ebben igazad van kicsit pongyolán fogalmaztam: valóban 3-4 évente sokszor váltani kell, néha kényszerből is.
    A laborokat, nálunk se vették kispályásan, de én spec azoknak a laboroknak akiet mondjuk a későbbiek folyamán kellett csinálnom, nem túl sok hasznát láttam. Ellenben tudom mi maradt ki, ami miatt a később rengeteget fájt a fejem... Jó öreg Szikora prof jut eszembe erröl, akinek tulajdonképp csak azért kellett gyakorlat, hogy szivathassa a népet. Azokon nagyon keevset lehetett tanulni, és aki még netán azzal is helyezkedett el amit ő tanított, az is marha kevés hasznát vette annak a gyaknak. Helyette lehetett volna sok más, aminek igen...

    Pedig pedig nála is meg volt látod, a beugró amit osztályzott egyrészt kilóra másrészt tartalomra, arra ment hogy a leadott anyagot mennyire szó-szerint írod vissza. Azt hogy érted-e vagy sem, az mellékes volt. Javítani nem lehetett, és csak egy pótmérés volt egy egész félév során. Félév végén nem írt ki többb vizsaidőpontot ha betelt a létszám, nem növelete meg a kvótát, hanem meghúzta a hallgatókat. Ez pedig csak szivatás, nem volt mellette építő jellegű szándék.
    Szórta az embereket ki, minden gyak elején, pl olyanokat húzott meg gyakorlaton akik most az egyetmen oktatnak ill fejelsztenek SAP-val. Ő meg VIR-es laboron meghúzza őket? Pedig mára az illető tudása sokszorta nagyobb bizonyos témakörben.
    S nem azért húzta meg, mert nem volt képes rá letenni, nem is azért mert nem tanult akkor, hanem pusztán azért mert ő volt a soron, és mert olyan kedve volt.
    Mit ér a szigor, ha nincs emögött építő szándék?

    Talán sokat, hiszen az élete készít fel, talán keveset, mert sokakra ez épp másként hat, mint kellene.

    De végezetül szeretném, megkövetni mindazokat, akik másként tettek ill tesznek az emebrekkel, akik valamit próbálnak tenni a hallgatókért. De úgy érzem ők egyre kevesebben vannak, míg az okatatás egyre inkább eltávolodik a gyakorlattol. :(

  • KilgoreTrout

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #6 üzenetére

    Tavaly kezdtem el a bme-t, és egyelőre nem érzem, hogy nagyon sok felesleges dolgot tanulunk. Ami nem kapcsolódik szorosan a szakomhoz, az kb. alapműveltség. Illetve vannak olyan dolgok, amikről azt gondolom, hogy hülyeség, és úgysem fogom alkalmazni, viszont nem árt ha tudja az ember, mivel máshol ezeket használják. Minden félévben volt gyakolati óránk, ahol abszolút a szaknak megfelelő dolgot csináltuk (persze nyilván nem profi szinten).
    Tehát a tanrenddel nincs semmi probléma.
    Viszont:
    Szintén a BME-n rengeteg olyan embert hagynak tanítani, akinek nincs semmiféle pedagógusi, vagy humán végzettsége. Ennek az az eredménye, hogy vannak olyan órák, ahol abból áll az egész, hogy a gyakvez szóról-szóra felolvassa a dián lévő szöveget, kérdésekre nem tud normálisan válaszolni Egyszerűen nem tudja átadni a birtokában lévő ismereteket. Van hogy nem is akarja. Pl. Cad-en volt egy eszméletlen nagyképű naponta caddel dolgozó seggfej, aki borzasztó büszke volt arra, hogy 15 év alatt megtanulta a billentyűparancsokat, és jóformán csak szöveggel rajzol, és ő ugyanezt várta el tőlünk a második órán. És százszor elmondta, hogy mekkora barmok vagyunk meg hogy ő nem fog semmit elismételni kétszer, mert ez milyen egyszerű. Ha valaki késett 6 percet, azt kiküldte a picsába. Elmaradt egy óránk, erre azt mondta, hogy hát így jártunk, de ő nem fogja elmondani, amit akkor kellett volna, mert nem fogunk az anyag végére érni. Aztán mindenki megtanulta magától...vagy nem.
    Tehát maximum a rossz pedagógusokkal van probléma, de emiatt nem mondhatjuk az egész felsőoktatásra, hogy szar. Annyi felelőssége van ebben, hogy a legtöbb egyetemen puszira kapnak állást ismerősök, kirúgni meg jóformán lehetetlen bárkit.
    Ez kevésbé érinti a humán/pénzügyi szakokat, mivel általában egy gazdaságelemző azért tud normálisan kommunikálni, mert kell a szakmájához.

    A humán területre felvehető helyek számát meg nyilvánvalóan normálizálni kell, de azért azt se lehet, hogy egyik évben hirdetnek 600 helyet, aztán a következőben meg ötvenet.
    Amúgy a bsc/msc szétválasztásnak pont az az értelme, hogy közelítsék az egészet a szakközépiskolák oktatási módszeréhez. tanulsz 3 és fél évig alapokat, aztán ha akarsz elmehetsz dolgozni egyből és mire az msc-sek végeznek lesz 2-3 év gyakorlatod.

    Nem szeretem egyébként ezeket a "deszar a felsőoktatás" szövegeket, mert ami miatt rossz, az elsősorban az emberi tényező, de olyan rendeletet nem hozhatnak, hogy mostantól csak jó tanárok taníthatnak:). Erre a megoldás a hallgatói véleményezés lehetne, de ha aszerint rúgnának ki embereket, akkor az lenne a vége, hogy csupa vajszívű, pislogásra ötöst adó ember tanítaná a jövő "értelmiségét".

  • _az

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    mert szarul szervezett! de sztem elég bonyolult...

    előszöris a középiskolák nagy része szar és ezzel megalapozzák a dolgot... belegondolok, milyen tudással voltam kitűnő...

    aztán bme hibák: -rossz jegyzetek (oktatásra rosszak, sokszor hibákkal tele vannak)
    -sok gyenge előadó (tudni valamit nem elég, elő kell tudni adni)
    -kevés labor, sok a tantermi anyag -->nehéz megérteni, könnyű elfelejteni

    a megoldás? pénz, pénz, pénz! és akkor máris van miből újabb és jobb jegyzeteket kiadni, és akkor van miből fenntartani a sok labort, demonstrációt, nameg jobb fizetés esetén vonzóbb lenne az egyetemi karrier...

    az

  • Ticsi.

    csendes tag

    Elvileg jövőre fogok végezni, s a Bolognai rendszerben tanuló diákok nagy része, akik nem mennek tovább mester képzésre, ők is abban az évben fognak végezni, de hogy fog ennyi ember találni egy normális munkahelyet... Bár ez ugye a diákok problémája... :(

    :) ‎" A nevemet tudhatod, de az életem nem ismered! Hallhattál arról, hogy miket tettem, de fogalmad sincs róla, mit és miért csináltam. " :)

  • Tapsi

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    Barátom! A gyakorlati tapasztalatot nem az egyetemen kell megszerezni, hanem gyakornokként valami cégnél. Ez a lényege. Az egyetem adja az elméleti alapokat (persze gyakorlattal vegyítve). Nincs, és nem is lehet birtokában az a fajta technológia, ami manapság létezik (anyagi okok miatt). A világon mindenhol így működik. Persze vannak kompetencia-központok, laborok, de a szakmai gyakorlatot az sem pótolja.

    Rugaszkodjunk már el ettől a szennymédia által harsogott baromságtól...

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz Tapsi #14 üzenetére

    Az kevésbé érdekel, mit ír a média, de a saját tapasztalatomból beszélek sajna.
    Amúgy valóban elméleti tudást IS kell adnia az egyetemeknek, hisz az is nagyon lényeges. De a hangsúlyt a gyakorlatra helyezném át, én ebben látom a probléma megoldását. Sokszor nem is feltétlen a technika szab gátat ennek, mert rengeteg midnenhez minimális felszereltség kell( és van amihez persze nem, de az más téma, ezért nincs pl bsc orvosból és ezért tanúlnak ők olyan sokáig meg rezidenskednek)

    Az a gond, hogy látván, azt hogy mit tudnak a most végzősök, és mit tudnak azok akik gyakorlattal rendelkeznek de alacsoynabb végzettséggel, hát ég és föld. Hidd el rengeteg konkrét példát tudnék modnani, de most mégsem fogok, mert nem ez a lényeg és a lista hosszú lenne. A lényeg az, hogy minden marha ingatag lett, és a felsőoktatás már nem tud lépést tartani az igényekkel, nagy a túlképzés miközben minden hallgatóért verseny folyik. Túltelített egyetemek vannak, amik már csak pár évig tudnak ilyen létszámmal működni, és amikben egyre több a változtatás, miközben egyre jobban eltávolodnak a konkrét mindennapi gyakorlattól. (persze én is tudom, hogy nem lehet mindenki igéyneit kielégíteni, de még nagyvonalakban sem fedi le néha az amit leadnak, azt ami kellene...ez botrány)

    A cégek már nem kapnak sőt egyre kevésbé kapnak kész szakemberekek, brutális módon megnőtt a betanítási idő is, és egyre több emebr végez miégiscsak, és egyre több szakmában lesz túljelentkezés.

    Idézem egy kollegám végezetül, akit bár nem kedvelek van igazság a szavaiban: "Naívan azt képzelem, hogy aki elvégez egy egyetemet az ért az adott dologhoz..."
    Ezzel magam is vitába szállnék, most mégsem teszem, mert inkább én magam is elgondolkozok rajta egy kicsit:)

    [ Szerkesztve ]

  • LifestyleX07

    csendes tag

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    Én nem feltétlen a felsőoktatásról szeretnék beszélni, hanem úgy általában a magyar oktatás "színvonaláról"...
    Látom, itt mindenki dícséri a mostani oktatást is - nekem pont ellenkező a nézetem, de ez általános jelenség:

    1, Régen az iskolakötelezettség 12 év volt...
    2, Voltak nagyon jó szakmunkás iskoláink, ahol a "nagy öregek" mellett iszonyatosan sokat lehetett tanulni a szakmából, már az iskolai évek alatt is..
    3, Megbecsült volt egy jó szakmunkás képzettségű, tudású, dolgos jövő elött álló fiatal...
    4, Egy dolgos szakmunkás bizonyítvány feltételezett egyfajta jó értelmi képességet is....
    5., Ez már adott egy biztos alapot az életedhez...
    6, Régen az mehetett gimnáziumba, akinek max. egy hármasa volt...
    7, A gimnáziumokba a tanulók kb. 1/3-a jutott be..., minden osztályból tehát kb. 10-15 emberke...
    8, Egyetemre tényleg az a pár emberke került be, - aki elég okos, szorgalmas, jóó tanuló, jó értelmi képességű, kiemelkedő tudású, lexikális ismeretekkel bíró egyén volt...

    1a, Ma 18 év az iskolakötelezettség.-...
    1,b, Nem lehet alsó tagozatban buktatni....
    1c, Sokan tehát annak ellenére jutnak el akár felső tagozatig is, hogy se írni-se olvani nem tudnak(!!!)-döbbenetes... :-o
    1,d Lehet hallani tanárverésekről, olyan diákokról akik miatt nem lehet haladni az órákon, de általános jelenség egy állami általános iskolában, hogy a diákoknak számos esetben még a négy alapvető művelettel is gondjaik vannak....:-o
    1, e ....így végeznek 3-4-es tanulóként....esetleg jobban-rosszabbul, ki hogy....

    2, a ....és jön a gimnázium (mert ugye ma már gimnáziumba már egy 3-4-szer bukott diák is bekerülhet).
    2.b - tanköteles, tehát min. érettségit a végén így is -úgy is belenyomnak a kezébe...
    2.c -számolni még most sem tud, értemi képességei alapján egy régi 6.-osztályos szintjét verdesi, emelett jönnek még az újgazdag allűrök, haverok, lógás, pökhendiség, jogok tanárokkal szemben, szerelem, szexhiány, suli utálata, lustaság - kinek hogy és mi....(lehet válogatni)
    2.d elvégzi az iskolát ki-hogy és választ, hogy elmegy dolgozni, vagy egyetemre, fősikolára megy...
    2, e. ..a legbutábbja nem méri fel, hogy nyelvet alig-alig beszél, egy gimnáziummal pedig max. alkalmazott, éhbérért dolgozó lehet egy multis cégnél (pl. Tesco, Auchan) vagy dolgozhat 3 műszakban , vagy pedig eladóskodhat valahol - de ehhez meg tényleg érettségi kell???? (de van ahol diploma is!!!) - persze ez is személytől függően változhat....---(apuci pénzes, és Ő átveszi a céget, apuci gazdag, és Ő nem csinál semmit, vagy épp szerencséje van, és ennek ellenére talál valami elfogadható munkehelyet...)

    3, Tegyük fel, hogy nyelvet ugyan nem beszél, de azért elfogadható (3-as szinten) még ebben a rendszerben is átlökődött az érettségin....
    ...tervezgetni kezd:
    3, a, apuci pénzes, és ő költségtérítésesen be tud jutni egy szakra....
    3, b, apuci nem pénzes, de be tud jutni egy szakra....
    3, c, - noname gyenge szakra, - erős szakra (ált. pénzesre)
    Divatos: kommunikációs szak, média szak, valamely bölcsész szak, "piréz" szak...
    tehát egy olyan szakra, amely értéket nem állít elő, nem megfogható, álszak...
    (Csak úgy megkérdezem: kommunikációs képessége valakinek összefügg azzal, hogy ő "kommunikáció" szakon végzett????-mert szerintem nem....)
    és persze ott vannak azok a karok, ahol a pénz begyűjtése a cél, meg hogy jó üzletként ún. "diplomás" legyen az ember: Gábor Dénes főiskola, Zsigmond Király főiskola stb. stb. stb.- a karok már olyannyira nem adnak már a látszatra sem, hogy újsághirdetésben "lasszózzák" össze - a pénz lehetőségét....
    Ennyi erővel már tényleg a Józsefvárosi piacon is kinálhatnának diplomákat....kb,. olyan szinten mozog a dolog...
    3.d, érdemes figyelni a válogatási elveket....: idén 93 ezren kívántak felvételizni, 86 ezret felvettek..., pótfelvételis lehetőségként 10ezer hely van meghírdetve,....: ergo aki jelentkezett: felvették, vagy felveszik, és kb. 3 ezer szabad hely lesz ....---kb. ennyi a felsőoktatás szűrése, és mutatószáma....
    Ha van pénzed h*lyegyerek, gyere és fizess...kapsz diplomát....kb. mintha piacra mennél...

    Még egy pár kiegészítő info:
    politikamentesen, de ez bármelyik gyerekre igaz lehet:
    Gyurcsány gyermeke a Montessori-ban végzett (kb. ez egy kisegítő iskolánál islejjebb lévő oktatási szinten lévő kisérleti iskolatipus) - erősségét jól jellemzi, hogy a 22 érettségizőből 6 ment át az érettségi tantárgyakon, köztük Gy. Ferenc kisfia, aki különleges elbánásként tesztenként (mert itt kitöltéses teszt van+ kettesben a tanárral) plusz 1órát kapott a teszt kitöltésére....nem is ez a lényeg....Ez a gyermek jövőre kezd a legmagasabb felvételi pontszámra rangsorolt Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karán......no comment..

    kb. vonalanként végigmenve:
    - kommunikáció, média szak: ált. RTL-klub, szinvonal, és meg lehet nézni, minden "celeb" ha tanul, kommunikáció szakra jár....no comment....

    - jogász: ehhez sem fűznék különösebb kommentárt: Dunát lehet rekeszteni velük, tucatképzés..., már nem egy ismerősőm van, aki jogászként végzett, és nem tud elhelyezkedni.....

    - Informatikus: mezei informatikus szak: főiskola 3 év: ált. esetben win. telepítésig jutnak el....

    - Bölcsészkar: "Miért jöttél a bölcsészkarra???" - Hogy legyen valami diplomám...."

    -Műszaki karok: A régi nagy öregek most mennek nyugdíjba, vagy épp előtte állnak, nincsenek dolgozó vagy egyáltalán dolgozni akaró fiatal szakemberek - akik mestereik a szakmáknak.....üres űr maradt a régi jó szakik után....meg lehet nézni-szerkezetomlás a metrónál, az autópálya alagútnál, rossz tervezés a metrónál, stb. stb. stb. Sok fiatal úgy jön ki az egyetemről, hogy "ők a diplomás értelmiségi" és neki ne akarjon magyarázni az az emberke, akinek csak egy szakmunkása van...hiába már 40 éve ebben dolgozik nap-mint nap az öreg....

    és hogy legyen alapja az írásomnak is: 50-es korosztály vagyok, műszaki egyetemi, jogász, és tanári végzettséggel is... dolgoztam óraadó tanárként - sajnos mostanában is...:( , műszki vonalon is..., és nem jogászként, de jogi vonalion is...látom a különbségeket.....régen ha nem tudtál valamit az egyetemen, viszlát jövőre, addig van időd megtanulni volt, és kaparni kellett....-ma mi van???? - legfeljebb felveszed 3-szor 4-szer 32114142542-szer, vagy épp vizsgázol belőle 23414235425-szer.....egyszer csak összejön valahogy.......
    A mai magyar felsőoktatás - és egyáltalán csak úgy az oktatás - pont a multi dolgoztatók céljainak megfelelő képzés: Hidd el magadról, hogy te "értelmiségi vagy" - te vagy a legokosabb, legjobb, legszebb....és közben dolgozz éhbérért (egy amcsi kb. 20-50-szer- annyit keres mint te.....), és hidd azt, hogy ez így tökéletes....

  • szatocs

    őstag

    Én is mérnöknek tanulok, fölöslegest anyagot én sem tapasztalok.

    Ami viszont oktatással kapcsolatban baj:

    Elsőnek az általános iskolákban kéne rendet tenni, nem egyre lentebb vinni a szintet, ezekkel a kompetencia csudákkal is, amit most be akarnak vezetni, ettől csak hülyül az ember, nem lesz jobb rálátása a világra, sőt... Nehogy már én meg tudtam tanulni nemrég, a maiak meg nem, meg nincs ideje a szülőknek, hogy foglalkozzon a gyerekkel. Ki csinálta meg? Kölyöknek kell rágyakorolni az órán vettekre, nem pedig a tanárt szapulni, ha az ember fia/lánya nem figyel oda órán. Nekem érdekes módon egyszer nem kellett szólni, hogy figyeljek, ami nem érdekelt, legfeljebb csendben unatkoztam, de ennyi... Most meg nehogy már megtanuljon a gyerek pár dologot.

    Felsőoktatásba meg nem kéne gyűjteni ennyi bölcsészt, és kész.

    === Szatocs ===

  • szatocs

    őstag

    válasz LifestyleX07 #16 üzenetére

    Csak nem közelebbről tapasztalod Te is? Egyet értek, nagyon jól látod az egészet.

    A színvonalat meg már csak azért is húzni kell lefele, mert az otthon csak verekedni tanuló kisebbség (nem mind, de környezetemben a legtöbb) egyszerűen nem képes még a beszédre sem, nem hogy valamit megtanuljon, így ki kell valamit nekik is találni, hogy rámondhassuk, elvégezte az iskolát. Gyakorlatilag semmi tudással elvégeznek 8 általánost, de még akkor egyel feljebb is kell léptetni őket a létrán, mert annyian vannak, hogy nem tolható 18 évesig, hogy általánosba járjanak, mert jön a következő évjárat, meg arra is a következő, és igen hirtelen tele lenne egy iskola egy osztállyal.

    Informatikánál viszont annyit, hogy nem mindenhol van így, van ahol hajtanak, mint a gép, és vagy nem tetszik, és mehetsz amerre látsz, vagy próbálod. Többek között DE is ilyen...

    [ Szerkesztve ]

    === Szatocs ===

  • jetimokus

    tag

    Hát sorry ha úgy gondolnátok, hogy ez nem ide tartozik, csak mellbevágott a dolog.

    Annyi a történetem, hogy most pótfelvételiztem fősulira, a pótfelvételi papírokat ugyebár aug. 13.-ig kellet leadni.... Aztán persze minden azzal van tele, hogy aug.13. és aug.25. között mindekinek meg KELL tudnia, hogy felvették-e oda ahova jelentkezett. Hát 25.-e van. Sőt már 26. Még semmi.
    Az iagzsághoz hozzá tartozik az, hogy már egy héttel ezelőtt megéreztem, hogy ebből a 25.-ei dátumból semmi nem lesz. Igazam lett. Kellett volna legkésőbb ma SMS-t, e-mail-t vagy levelet kapnom, mivel mind3 úton értesítenek. Tudom hogy nem nagy dolog, de a jövőm múlik rajta, és azok akiknek a dolga lenne hogy elintézzék a dolgokat, értesítsenek engem, és még jópár embert szerintem a töküket vakarásszák, én meg görcsölök, meg nem alszom már egy hete.

    Tudom hogy nem nagy dolog, csak legalább ne hangsúlyozták volna mindenütt annyira azt a 25.-ei dátumot, a másik, hogy ha legalább tudnám hogy most akkor felévettek, akkor nyugodtan hátradőlhetnék, ha nem, akkor meg a jövőmnek más utat kellene keresnem szeptembertől. Csakhát ugye valakik nagyon ráérnek...

    Még annyit, hogy ma be is mentem a fősulira, mondom megkérdezem mi van. 11.30-tól kajaszünetük van a tanulmányi osztályon ücsörgőknek, én negyed órával azelőtt értem oda, és az orrom előtt bezárták kulcsra az ajtót. kb 10-szer kopogtam. Semmi. Ezekután ücsörögtem 13.10.-ig kb mire beengedtek. elmondtam a problémám, azt mondták legyek türelemmel. Könnyen mondják. Megkérdeztem, hogy nem lehetne-e, hogy megmondják nekem helyben, hogy mi van. A válasz az volt, hogy nem mondhatják meg.

    Na, most akkor? Várjak jövő augusztus 25.-éig? Nem azért, nem olyan nagy dolog ez, csak nekem az, akinek a jövője múlik egy igenen, vagy egy nemen.

    Ne haragudjatok ezért az eszmefuttatásért, csak el vagyok keseredve....
    Minden jót nektek! Üdv, és mégegyszer bocs!

  • cucka

    addikt

    válasz LifestyleX07 #16 üzenetére

    Bár alapvetően sok igazság van abban, amit írsz, leginkább csak a szélsőségeket említed, valahogy az átlagos, normális egyetemista típusát mondjuk kihagytad a felsorolásból.
    Emelett ne feledd, hogy a régi szép időkhöz képest jelentőset változott a világ, most már nincs olyan komoly ipari termelés, amely felszívná a sok szakmunkást, ami egyébként egy természetes folyamat.

    A Montessori iskolának érdemes utánaolvasni, mert alapvetően nem a gazdag hülyegyerekeknek találták ki a dolgot, emellett csak nálunk nevezhető ez a típusú iskola kisérletinek. A Gyurcsány gyerekes sztori meg tipikusan olyan hír, amit ki lehet rakni a Blikk címlapjára, a kisember anyázhat miatta, de globálisan nézve tipikusan a "ki nem sz*rja le" kategória. Eddig is voltak az egyenlőnél egyenlőbb emberek, ezután is lesznek még egy jó ideig.

    mezei informatikus szak: főiskola 3 év: ált. esetben win. telepítésig jutnak el....
    Például az ELTE-n ez nem igaz. Persze vannak olyanok, akik ELTE-s programozói egyetemi (!) diplomával a zsebükben tulajdonképpen semmit nem tudnak programozni (személyes tapasztalat), ennek ellenére a többségre szerencsére ez nem igaz. Egyébként meg a programozó/informatikus szakok azok, amelyekre általában nem illik rá a büfészak jelző, a legtöbb esetben tényleg érteni kell azt, amit tanítanak, ellenkező esetben elég alacsony az esély a szak elvégzésére.

    Bölcsészkar: "Miért jöttél a bölcsészkarra???" - Hogy legyen valami diplomám...."
    Meg azért, hogy legyen, aki megtanítja idegen nyelvekre a következő generációkat, vagy aki magyar irodalmat tanít az iskolákban, legyenek tolmácsok, stb. A hiba, hogy bölcsészképzésnél mindenki az amúgy totál marginális "filozófia-esztétika" típusú képzésekből indul ki.

    Egyébként meg véleményem szerint aki arra érdemes, az tud találni olyan szakmát, amelyben később el tud helyezkedni. Sajnos a felsőoktatásba felvettek száma nem tükrözi a valós piaci igényeket, de ez sokkal komolyabb probléma annál, mint amit meg lehet oldani a keretszámokkal való játszadozással. Tipikus látszatintézkedés, hogy megnöveljük mondjuk a műszaki képzésen elérhető helyek számát - a probléma gyökere az általános és a középiskola. Például soha a büdös életben nem lesz jó mérnök abból, akivel az általános és középiskola alatt sikeresen megutáltatták a természettudományokat - főleg azért, mert fel sem fog benne merülni, hogy mérnöki képzésre jelentkezzen. Egyszerűen a fiatalok nem szeretik a reál tantárgyakat, aminek köszönhetően a jelenlegi hiányszakmák utánpótlása nem megfelelő.
    Érdekes, Romániában például egyáltalán nem olyan mumus tantárgy a matek vagy a fizika, pedig ott jóval komolyabban tanítják..

    [ Szerkesztve ]

  • KilgoreTrout

    senior tag

    válasz cucka #20 üzenetére

    Hát sajnos általános és iskolában és gimnáziumban is azok tanítanak, akiket pótfelvételivel vettek fel a 100+1 tanítóképző főiskola egyikére, mivel akinek egy kis esze is van az elmegy hr-esnek, pr-osnak, tolmácsnak, nyelviskolai tanárnak. Mi ennek az oka? Na mi?
    Ha meg felemeljük a tanári béreket az sem megoldás, mert akkor meg az orvosok fognak sztrájkolni, hogy az övéket miért nem, ha azt is felemejük, akkor meg csődbe megy az ország.
    Elég parttalan vita ez egyébként...
    Amúgy normális dplomát adó egyetmen (nem büfészak, nem GDF, stb.) elég hamar kihullik az, aki nem értelmes, nem szorgalmas, nem tehetséges, vagy ezek közül legalább az egyik.
    Az meg nemhiába rendszeres gyakorlat, hogy a cégeknél megnézik, hogy hol kapta az illető a diplomáját. Az egyedül idegesítő ebben az, hogy lehet, hogy azért buksz meg valamiből, mert pont egy ilyet engednek át, te meg már nem férsz bele az adott évben vizsgán "átengedhetők" közé. (Mivel sajnos ilyen is van, vannak tanárok, akik ha esik, ha szakad, az évfolyam felét/háromnegyedét megbuktatják, teljesen függetlenül a felkészültségtől).
    És egyébként még mindig vannak gimnáziumok, ahova felkészültség alapján veszik fel a tanárokat, ezekbe általában nehéz bekerülni, ugyanígy van általános iskolákkal is, és aki "okos", az oda megy tovább, és utána rendes egyetemre kerül be. Az meg kit izgat, hogy közben többszázezer szerencsétlen kap érettségit meg diplomát bemondásra? A munkahelyet nem előlem fogják elvenni...
    Az USÁ-ban működik a postán rendelhető diploma intézménye, szerintetek van bármilyen munkáltató, aki komolyan veszi?
    Lényegében ezek miatt vagyok azon az állásponton, hogy nem rosszabb az oktatás, mint volt 20-30-40 éve. Ugyanúgy van pár nemzetközi szinten is kiemelkedő szakember/tudós, évente párszáz kirívóan tehetséges diplomázó. És persze van még egy csomó másik, de mit számít?

    (Ugyanez van a műszaki cikkekkel. Mindenki sír, hogy egy ötven éve gyártott mosógép simán ment húsz évig, a maiak meg három év alatt elhasználódnak. Csak meg kell nézni, hogy ötven éve a keresethez képest mennyi volt egy mosógép, és ma mennyibe kerül a háromévig működő. Ja, hogy akkor négy hónapnyi fizetésnek megfelelő volt az ára? Most is lehet venni Miele, meg mittudomén milyen gépeket 3-4-500.000 forintért, és azok működnek is húsz évig.
    Csak közben létezik egy sokkal olcsóbb, de szarabb alternatíva is a "pórnépnek".)

    [ Szerkesztve ]

  • lajafix

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    összekevered a szakirányú középiskolát a felsőoktatással. :(

    Pl:
    "ilyen marhaságok miatt van az, hogy sok kezdő egyetemistát, egy jobb technikus pl zsebre vág kétszer, "
    Naná hogy így van a technikai fogások terén! Ua ezért alkalmazzák a technikust. Emlékszem boldogult kezdő koromban nem tudtam 'felmeppelni' egy hálózati meghajtót (sőt hálózatot se láttam, csak vizsgázam belőle...) röhögött is rajtam a rendszergazda. De valamiért csak engem bíztak meg fél év után a projekt vezetésével...

    pedig a valós problémát feszegetsz de főleg a felsőoktatási output összetétele és a finanszírozás, valamint az átadott ismeretek frissesége szerintem a nagyobb probléma.

    Erős elméleti tudás nélkül nincs jó gyakorlati alap, pláne a műszaki felsőoktatásban.

    Rock'n Roll

  • Integra

    titán

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    "nem az életre készit fel"
    ez igaz.
    elkell menni dolgozni. na az felkészít.
    a felsőoktatás részben időhúzás, hogy a gyerkőc nem tudja mit csináljon ezért még kibekkel 4 évet és azt hiszi diplomával majd kurva jó állást kap
    az ilyet kiröhögöm.
    szóval menni kell dolgozni és mellette csinálni a diplomát, ez a tuti

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • lajafix

    addikt

    válasz Integra #23 üzenetére

    A levelezős és az esti szakokról kikerülő emberek erőfeszítését elismerem, de tudásuk jóval alatta van a nappalin végzettekének. Szerintem elsősorban tanulni kell a jó diplomáért és mellette dolgozni.

    miért fáj neked ennyire a felsőoktatás Integra? Nem is a legpazarlóbb állami rendszer.

    Rock'n Roll

  • Integra

    titán

    válasz lajafix #24 üzenetére

    nekem nem fáj
    csak az élet megmutatta hogy dolgozni kell
    itt a sok diplomás agytröszt elhullik, mert semmi gyakorlatuk, nem tudnak gondolkodni és nem tudnak sem önállóan, sem csoportban dolgozni.
    gyengék.
    a felsőoktatás meg túl van hájpolva, nem arra tanítja meg az embert, hogy ha gond van, akkor oldd meg, hanem hogy szakbarbárt képez. aki persze úgysem tudja megoldani a dolgot, mert rájön első nap, hogy egy dolog a tanköny, másik amit csinálni kell.

    arról nem is szólva, hogy ha dolgozol és mellette tanulsz, sokkal jobban megbecsülöd a diplomát, illetve könnyebben is tanulod meg amit kell, mert van már hozzá némi gyakorlatod.
    hány olyan taknyost látok, aki kijött diplomával, nem talál munkát, pedig lenne, de ő annyiért nem dolgozik, mert nem azért tanult. felpofoznám mindet

    [ Szerkesztve ]

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • fordfairlane

    veterán

    válasz S.P.Q.R. #1 üzenetére

    Szerettem a főiskolát, voltak nagyon jó tanáraim, és a sokszor időpocsékolásnak tűnő tantárgyak (makroökonómia, menedzsmentismeretek, méréstechnika, fizika, történelem) megismerése folyamán is jutottam olyan felismerésekre, amit máshol tudtam hasznosítani.

    A felsőoktatás elsősorban elméleti felkészítés. Elvileg azt szolgálja, hogy olyan alapot adjon, amire később lehet építkezni. Gyakorlatot a gyakorlati évben, illetve utána a munkahelyeken lehet szerezni.

    Én a diplomámnak is köszönhetek munkákat, megbízásokat, a főiskola, amelyik adta, jó névnek örvend. A munkahelyre pályázás során az állásinterjúkon képtelenség 10 perc alatt bemutatni, hogy mire vagy képes. Egy diploma megléte önmagában is mutatja, illetve mutathatja azt, hogy képes vagy egy nehéz tesztsorozaton keresztülmenni, van akaraterőd. Én is kérdeztem ki állásra jelentkezőket, és a diploma persze nem garancia az alkalmasságra vagy intelligenciára, de általában megbízható indikátornak bizonyul.

    x gon' give it to ya

  • lajafix

    addikt

    válasz Integra #25 üzenetére

    ha elsősorban dolgozol akkor fáradt vagy, nincs ugyanannyi időd és energiád a tanulásra, mint ha főállásban tanulsz.

    Azzal sem értek egyet, hogy felsőoktatás nem készít fel a kihívások megoldására. (melyik iskola készít fel erre? )
    Hogy munkahelyi gyakorlatot nem szerez a felsőoktatásban az evidens, ua más dolog a munkahely és más az iskola. Ha meg nem szedi össze magát az első munkahelyén, akkor repül hamarosan.

    "aki persze úgysem tudja megoldani a dolgot, mert rájön első nap, hogy egy dolog a tanköny, másik amit csinálni kell." Akkor csak van valamennyi esze, ha első nap rájön.

    az elején még válogatnak a frissen végzettek, de a kényszer az nagy úr. :)
    "felpofoznám mindet" kár megerőltetni magad, az élet elvégzi ezt gyorsan. :))

    Rock'n Roll

  • bandus

    veterán

    válasz LifestyleX07 #16 üzenetére

    szerintem jól összefoglaltad a dolgokat...:R

    nekem anno 1-3ig nagyon rendes, jó tanítónénim volt, gyorsan is tanult az osztály. ha kellett simán pofonvágott, és meg se fordult a fejünkben, hogy akkor most jelentsük fel..
    (kár, hogy 10 évvel később anyósnak nem vált be ;] :D )
    felső tagozatban már előfordult, hogy a gyengébb értelmi képességűc-sek közül, már valaki megrúgott egy tanárnőt... akkor kezdődhettek ezek a dolgok..
    giminek az eleje még úgymond kemény volt, de aztán már érezhető szerintem a lazaság.. az hogy valaki nem tud leérettségizni ebben a rendszerben, pedig egy vicc.

    az egyetmek is hígulnak, mindenki diplomát akar, mert azzal azthiszik jól kereshetnek. de tudás nélkül ez nem fog menni. aki csak végigbukdácsolja az egyetemet, több év csúszással, annak szerintem nem lesz akkora tudása, hogy kamatoztatni is tudná.

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • bandus

    veterán

    válasz Integra #25 üzenetére

    ezzel most nem értek egyet.. kell az a szilárd, kiterjedt tudás, amit 3-4-5 év alatt szerzel meg az egyetemen. és ezt szerintem a levelező képzés sem adja meg.

    mondjuk diploma, mérnökképzés nélkül elmész gyártani x terméket, ahol dolgozol egy ideig, és profi leszel belőle. viszont a gyár fogja magát, és elköltözik az ukránokhoz, akkor te ott állsz majd, egy kurvajó tudással x termékről, de az y, teljesen terméket gyártó gyárban megint kezdheted a tanulást elölről, mert nincs eg yolyan átfogó tudásod, amivel tisztában lehetsz a technológiával, módszerekkel, hogyan is készül az y termék.

    én legalábbis így látom, remélem sikerült érthetően megfogalmazni :R

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz bandus #29 üzenetére

    mondjuk diploma, mérnökképzés nélkül elmész gyártani x terméket, ahol dolgozol egy ideig, és profi leszel belőle. viszont a gyár fogja magát, és elköltözik az ukránokhoz, akkor te ott állsz majd, egy kurvajó tudással x termékről, de az y, teljesen terméket gyártó gyárban megint kezdheted a tanulást elölről, mert nincs eg yolyan átfogó tudásod, amivel tisztában lehetsz a technológiával, módszerekkel, hogyan is készül az y termék.

    Sajna ez mindennel így van, és a világ n év alatt annyit változik, hogy amit sok éve az egyetemen tanultál az nem lesz már igaz, vagy csak részben y termékre. Szal szerintem megint csak ott vagyunk, hogy utólag kell tanulnod, a kül. technológiákat míg dolgozol. De mindenképpen eljön az az idő, amikor sok tekintetben elavult lesz a tudásod, kinek előbb kinek utóbb, de az embert végül legyőzi a kor. Nem tud mindenki mindíg lépést tartani, egy idő után kifárad megáll és leül, ez mindenkinek máskor jön el. Azonbn akkorra már lesz remélhetőleg annyi gyakorlatod, valamiben amivel még kihúzod nyugdíjig, ha nem akkor így járt az illető...:(

    Sokan vesztik el az állásukat negyvenes éveik végén vagy ötvenes éveik elején, számukra már nagyon nagy kihívás új munkahelyet találni, ha van jó végzettségük ha nem.

    De visszatérve az előbbiekre, sajnos a jó szakoktatást is szétberhelték, ebben teljesen igazat adok az előttem szólóknak. Régen voltak jó szakközepek, és jó szakik cégeknél, akik betanították a friss diplomásokat erre arra.

    Én azt mondom, csak annyit vártam az egyetemtől, hogy emelt fővel járhassak, de ezt sem kaptam meg. S közben beláttam, hogy minden tisztelet azokat illeti meg, akik gyakorlattal fejlesztették tudásuk, és fényévekkel előzik sokszor meg a friss diplomásokat. Ez a különbség később enyhűl, de én mégis inkább olyan emebrekre bíznék valamit ( ez csak személyes vélemény ), akik önerejükből törtek magasra, és nem vették igénybe a felsőoktatás nyújtotta kiskaput/kapukat. Mert ők sok esetben foggal körömmel is küzdenek, még sok egyetemista vagy feladja vagy Pató Pál úr módjára "Ejj ráérünk arra még..." Régebben ez persze nem volt így. De sokminden változott az évek alatt, családom 3 generáció óta ugyanazon az egyetemen tanult. sokmindent mondtak ők is, és sokmindent láttam én is. Túl sokat...

    [ Szerkesztve ]

  • lajafix

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #31 üzenetére

    'Sajna ez mindennel így van, és a világ n év alatt annyit változik, hogy amit sok éve az egyetemen tanultál az nem lesz már igaz'

    A logikai bukfenc ebben ott van, hogy pont te írtad azt, hogy túl sok az elmélet, kevés a gyakorlat és épp az elmélet az, ami kevésbé változik és az új gyakorlati dolgokat sokkal könnyebb erős elméleti alappal elsajátítani

    "de én mégis inkább olyan emberekre bíznék valamit ( ez csak személyes vélemény ), akik önerejükből törtek magasra, és nem vették igénybe a felsőoktatás nyújtotta kiskaput/kapukat."
    Hidd el sokkal jobb a megfelelő emberre bízni a megfelelő feladatot.

    Szerintem frusztrált vagy valamilyen kudarc miatt.

    Rock'n Roll

  • _az

    senior tag

    szerintem akkoris csak jobb középiskolai alapok és a felsőoktatásba több pénz kellene, hogy legyen több gyakorlási lehetőség...

    amúgy még valami eszembe jutott. sztem a diákon is sok múlhat. valamiért kialakult az a nézet, hogy amiből lehet, abból muszáj csalni, meg szarok az egészre...

    tudom ezt sehol nem tanítják, de kellene a diákokban több kezdeményező készség, hogy pl az uncsi előadás után is foglalkozzon az adott anyaggal és kérjen extra anyagot és segítséget a tanároktól... biztos, hogy nagy részük készségesen segít.
    csak hogy bme: a szakirányos laborok nálunk nyitva vannak egész nap a hallgatóknak, annyit gyakorolhatsz/fejleszthetsz, amennyit csak szeretnél.

    bár az alapképzésben számomra kevés volt a demo... :(

    szóval, sztem próbálj tenni a gond ellen, te szakember akarsz lenni, segítséget biztos találsz, csak szét kell nézni! :)

    az

  • S.P.Q.R.

    csendes tag

    válasz lajafix #32 üzenetére

    A logikai bukfenc ebben ott van, hogy pont te írtad azt, hogy túl sok az elmélet, kevés a gyakorlat és épp az elmélet az, ami kevésbé változik és az új gyakorlati dolgokat sokkal könnyebb erős elméleti alappal elsajátítani

    Tartom magam ehhez, mert egy egyetemnek szerintem a MÁHOZ nem 30 év múlvához kell felkészítenie, a ma gyakorlata kell a ma ismerete. Mert várhatóan akkor kezd az emebr, tehát a kezdő lökést kellene megadnia, aztán rábíznia az egyénre mit tud kezdeni. Sjana nem ezt scinálja, hanem belépőkártyát ad, legtöbbször nem is feltétlen annak aki megérdemli( tisztelet a kivételnek).

    Az egyetem ne olyan legyen mint a bkv-s bérlet amit ha jön az ellenőr akkor fel kell mutatni.

    Ennél érjen többet a diploma. Amúgy kicsit lehet félre lettem értve, sezritnem is nagyon fontos az elméleti qanyag, amit írtam is. De a gyakorlat még fontosabb....Harmadannyi elmélet néha elég ahhoz amit csinálsz mint amit tanúltál, a kérdés az persze hogy melyik az a harmad. De ezt egy 20-22 éves emebrnek már illene tudnia melyik ág felé orientálódik. De hiába avnm szakirány amikor rengeteg a felesleges ismeret ott is sok fontosat le se adnak, gyakorlat is kevés...

    Ha tudnátok hány tehetséges emebrt láttam elvérezni analízis 1-2 vagy akár valszám , diszklért matek stb.. vizsgákon, miközben kiváló programozók lettek belőlük.. Ez csak egy példa, de hány ilyen van sajnos. Az egytemeknek a mára kellene felkészíteniük, a mostra, és elindítani... Ami nem azt ejelnti, hogy le kell űlni, nem, utólag is folyamatosan tanulni és gyakoroln kell az új technológiákat. S ah van új elmélet azt megtanúlni, a régieket időnként átnézni:) De hogy hogyan és mi módon tanulja meg az illető már a munkába állás után a dolgokat az már más kérdés, kit rávisz a sors, ki pedig tanfolyamon...

    Szerintem frusztrált vagy ...
    Teljesen igazad van, de éppenséggel nem amiatt amit sejtessz. Pont úgy érzem magam, és csak pont annyira vagyok elkeseredve ahogy szavaimból az kitűnik. Pedig sokan közűletek, ha ismernétek, megkérdeznétek. Mondd, mi végre írsz éjfél után bús sorokat lámpavilágnál, hisz elérted mit elérhettél?

    S válaszom rá, mindent megkaptam, ami külsőség, s amivel lehet hencegni, mégsem teszem mert épp annyit veszítettem is. S bizony érzem ezt minden egyes kaján vigyorban, minden egyes grimaszban amit azoktól kapok akik tudják, ők saját maguk jutottak el odáig ahol vannak. S bármikor újrakezdenék, s ugyanide jutnának. De én ebben már nem vagyok biztos, ha magamba nézek csak azt látom, túl sokszor tettem a felsőoktatás miatt a pirosra a ruletten, és bár szerencsém volt idáig... De midnen elfogy egyszer, a sok papírral pedig elmehetek lakásom legkissebb helységébe könnyíteni a magamon.

    [ Szerkesztve ]

  • SystemRoot

    őstag

    Jajj, az örök nagy kérdés.:)

    Hagy idézzem egyetemem (Corvinus) dékánját egy rövid mondat erejéig: "...a gazdagabb iskola márpedig a jobb iskloa..."
    Teljes mértékig egyet értek vele, elkezdhetnék mellette érvelni, de most hagyjuk ezt, ő megtette ezt több interjúban és cikkben is.

    Természetesen az itthoni szánalmas politika elintézte hogy a buta többség megnépszavazza hogy oktatásért ugyan nehogy már fizetni kelljen. Közületek is biztosan sokan mosolyogva ikszeltétek az "igent" és katarzist éltetek át amikor megtudtátok a "sikeres" népszavazás eredményét. Na de hagyjuk ezt...

    A másik dolog amit meg kell érteni hogy nincs olyan reform ami csettintésre megváltoztatja a dolgokat és varázslatosan jóvá teszi pl az oktatást. Ha valaki is látott már történelem könyveket az tudhatja jól, hogy nem is volt ilyen soha. Azokban az országokban ahol az oktatás elismert, és eredményeket mutat fel, mind lassú, építő reformáláson ment keresztül a rendszer. Ez az egyetlen járható út: a folyamatos foltozása az adott rossz rendszernek. Tehát értelmetlen nagyszabású terveket kitalálni, túl komplex egy ilyen rendszer működése ahhoz. Kis változtatásokkal el lehet jutni akár nagy fejlődési távlatokba is. Persze úgy nem ha megnépszavazza a bölcs és okos nép hogy nincs szükség tandíjra.(ráadásul politikai indíttatásból, mert a szívük pártja ezt mondta...)

    Bocs a politizálásért, de muszáj kimondani ezeket, mert annyira felháborítóan szánalmas.

    Üdv.

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • fordfairlane

    veterán

    válasz SystemRoot #35 üzenetére

    Én igennel szavaztam a tandíj eltörlésére, és örültem, amikor az MSZP vezetőinek az arcára fagyott a mosoly a végeredmény láttán. Nem tetszik? El lehet innen menni!

    x gon' give it to ya

  • SystemRoot

    őstag

    válasz fordfairlane #36 üzenetére

    Nemcsak az mszp-sek arcára fagyott oda a mosoly, hanem az enyémre is pedig semmi közöm hozzájuk.

    Nagyon remélem hogy nem mondod ezt komolyan és nem csak azért szavaztál igennel mert ez "rossz" az mszp-nek és mert a fidesz ezt mondta neked. Remélem hogy tudatos döntésed volt hogy MAGYARORSZÁGNAK így lesz a legjobb, és bár tévedtél, de nem pusztán politikai harcok miatt hoztad a döntésedet! :(

    Egyébként pedig bizony, nekem ez nem tetszik ami itthon van. Azt akarod hogy elmenjek? Ellenséget és kártevőt látsz bennem?

    Nem gondolod hogy a politika demagógiája elvette a józan eszed?:(

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • fordfairlane

    veterán

    válasz SystemRoot #37 üzenetére

    ...és bár tévedtél...

    Röhög a vakbelem, a szomszéd még felriad, jóéjt.

    x gon' give it to ya

  • SystemRoot

    őstag

    válasz fordfairlane #38 üzenetére

    Miért hiszi mindenki azt hogy annyira ért a politikához?
    Ennyire egyértelmű lenne ez a dolog szerinted hogy egy más vélemény az már nevetséges ugye?

    Te röhögsz, én meg csöndben sírok hogy ilyen szűklátókörű fiai vannak ennek az országnak.
    Ilyen politikával nem sokra megy majd ez az ország, pedig nem nagyon engedhetnénk meg magunknak ilyen félresiklásokat.

    Jó éjt!

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • fordfairlane

    veterán

    válasz SystemRoot #39 üzenetére

    Miért hiszi mindenki azt hogy annyira ért a politikához?

    Te mondtad azt, hogy én tévedtem. Nincs benne semmi "lehet", meg "szerintem", hanem ex catedra kijelented, hogy én tévedtem. Kettőnk közül ki is hiszi magáról, hogy annyira ért a politikához? Ki is volt az, aki, bár annyira nem akarta, de mégis behozta a politikát? Akkor meg ne süketelj itt nekem, hogy te csöndben sírsz. Ha csöndben tennéd, nem lenne nyoma itt.

    ...hogy ilyen szűklátókörű fiai vannak ennek az országnak.

    Én meg azért sírok, hogy ilyen kevés tudással máris be lehet szállni politikai vitákba, sőt, még szavazni is lehet. Ilyen fijaji vannak ennek az országnak, mert ők máris tuggyák, hogy én tévedtem, jajmileszvelünk.

    aluggymá!

    [ Szerkesztve ]

    x gon' give it to ya

  • #56573440

    törölt tag

    válasz SystemRoot #35 üzenetére

    a fieztős témához nekem is van egy mókás sztorim...

    én is tanulok még, és az egyik "kedves" előadóm a szavaszás után előadáson feltette a nagy kérdést ki voksolt igennel. vannak csodák ezt már tudom, mert a "mi közöd hozzá b+?" kérdést egy halk högéssel elnyomtam... hányok az ilyen emberektől. semmi köze hozzá főleg nem így... nekem persze erre elborult az agyam, és simán dobtam fel a kezem hogy én igennel, persze a többiek 70%-a sunyult.

    egyből kiborult a pasi hogy ez mennyire nem fer, mert minket már rég nem érintene, úgyis jövőre diploma, és egyébként is. és hogy hogy képzeljük ezt, hiszen ez egy _befektetés_ többet akarok keresni, ezért kezdtem el ide járni.

    erre kaján vigyorral jeleztem hogy ha én többet keresek, akkor többet is fizetek az államnak abból jobb esetben, azaz többel járulok hozzá az oktatás fejlesztéséhez is.... persze jött a hülye szöveg hogy tele van az foiskola lézengő ifjakkal, akik 7 év alatt végzik el a 3.5 évet.. ez ki a két passzjogos, de ott is mondtam hogy ez meg nem a mi hibánk, mármint azoké akik tanulnak és mintatanterv szerint haladnak... 3.5 vagy 5 év elvégzésére legyen 3.5 vagy 5 év, ha csúszol a maradékot húzd le fizetősben, mert megvágtak ne legyen ingyen passzív félév és társai. persze most nem akarok belemenni hogy ennek is vannak hátulütői, mert nálunk is volt olyan vizsgám amire tényleg 110%-osan tudtam mindent, (bevallom ez kivételes dolog... :DDD ) és 2x kaszáltak el. most ha egy csúszással már fizetős lehetsz a végén akkor ki lesz adva a parancs akár fentről is hogy ennyit meg _kell_ vágni hogy ez jó legyen nekünk... mindegy.

    azt röhögtem hogy a pasinak habzott a szája és kapkodva magyarázta hogy nekem nagyon nincs igazam és nem is lehet mert a rektor is a nemre voksolt és akkor az biztos úgy van. biztos úgy is van, de én tudom hogy mivel jár ha valaki anyagilag nincs eleresztve, és nem egy olyan csoport társam van, aki nem is jöhetett volna egyetemre ha 180k lenne egy éve. mert otthon nem engedhetik meg maguknak ezt, a "szerencsés" %-ba bekerülni akinek ingyenes az meg elég rizikós, ha kicsúszik onnan bármikor akkor vége és csomagolhat. mert nálunk dolgozni nem lehet mellette, már ha otthon tanulni akarsz hogy haladj is. próbáltam 4 órákat menni, egyszerűen nem lehet...

  • lajafix

    addikt

    válasz SystemRoot #35 üzenetére

    lol, fizetsz 70% adót és még külön akarsz tandíjat fizetni. Nem kellene felébredni végre?

    Rock'n Roll

  • lajafix

    addikt

    válasz S.P.Q.R. #34 üzenetére

    írtam már a nyitó hozzászólásodra, hogy kevered a középiskola és az egyetem célját...

    Rock'n Roll

  • SystemRoot

    őstag

    válasz fordfairlane #40 üzenetére

    Igen én kijelentettem hogy te tévedtél, de nem nevettelek ki miatta hogy "atya úr ég, de szánalmas, hahahaha" mint ahogy az Te tetted. Akkor most hogy is van ez?

    Amúgy meg Te reagáltál a politikai részre, az hogy én felhoztam az az én szabadságom része.

    "hogy ilyen kevés tudással máris be lehet szállni politikai vitákba,"

    Nem érzed hogy elképesztően szánalmas vagy? Jössz itt a személyeskedéssel hogy hülye vagyok és még vitába se merjek szállni... pfff.

    Tudod az a szomorú hogy Te annyira korlátolt vagy hogy nem vagy képes olyan emberrel politikáról beszélgetni akinek nem 100% ugyanaz a véleménye mint a tied. Ez a tipikus primitív agy reakciója, csak azt szereti hallani amit ő gondol, mert ezáltal megerősítve érzi magát, és ha valaki mást mond akkor arra agresszívan reagál és lehülyézi. Gratulálok!

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • lajafix

    addikt

    válasz SystemRoot #44 üzenetére

    :Y ezt szerintem nagyon mellélőtted, ford éppen nem ilyen...

    na szóval hogy is van ez, fizess tandíjat és fizess még utána 70% adót?
    Mi gátolná meg, hogy a tehetségesebb szegényebb gyerek ne essen el a felsőoktatás lehetőségétől?

    [ Szerkesztve ]

    Rock'n Roll

  • SystemRoot

    őstag

    válasz lajafix #42 üzenetére

    Az hogy magas az adó, az az mszp szánalmas szociális juttatási rendszere és nevetséges költségvetési terve miatt van, ami issza a pénzt. Értelemszerűen a mi adónkból megy most is az oktatás, ideje lenne már különválasztani ezeket, hogy külön fizess oktatásért és akkor majd lehet csökkenteni az adókat.

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • fordfairlane

    veterán

    válasz SystemRoot #44 üzenetére

    Igen én kijelentettem hogy te tévedtél, de nem nevettelek ki miatta hogy "atya úr ég, de szánalmas, hahahaha" mint ahogy az Te tetted. Akkor most hogy is van ez?

    "Buta többség", "a politikai elvette a józan eszed", ezek nem személyeskedések? Méghogy nem röhögtél ki... na és? Személyeskedtél, kezdettől fogva.

    Nem érzed hogy elképesztően szánalmas vagy?

    Nem érzem.

    Jössz itt a személyeskedéssel hogy hülye vagyok és még vitába se merjek szállni... pfff.

    Te kezdted, én csak a stílusnak megfelelően reflektáltam,Amit te most ugye kikérsz magadnak. Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.

    Tudod az a szomorú hogy Te annyira korlátolt vagy hogy nem vagy képes olyan emberrel politikáról beszélgetni akinek nem 100% ugyanaz a véleménye mint a tied.

    Tudod, az a szomorú, hogy aki a tandíj ellen szavazott, és akár politikai indíttatásból, azt te a kezdeteknél a buta többséghez soroltad be, ez a szánalmas. Úgyhogy bagoly mondja, hogy tolerancia.

    Ez a tipikus primitív agy reakciója, ...

    Igen, látom rajtad.

    x gon' give it to ya

  • SystemRoot

    őstag

    válasz lajafix #45 üzenetére

    "Mi gátolná meg, hogy a tehetségesebb szegényebb gyerek ne essen el a felsőoktatás lehetőségétől?"

    ez most szól: blackrulznak is.

    Ha tisztában lennél azzal hogy a törvény hogy szólt akkor nem jönnél ezzel a hülyeséggel. Ugyanis úgy szólt volna hogy a jó tanulóak tandíjmentesek a legjobbak pedig ösztöndíjazottak. Ráadásul így hogy több pénz folyt volna be kiterjesztették volna ezen kategóriák határait, ergo több tehetséges gyerek kapott volna ösztöndíjat.

    Továbbá ha a gyerek nem annyira tehetséges és nagyon szegény, arra is lett volna mód hogy őt kisegítsék, mert lett volna rá pénz. Lényegileg arról szólt volna ez hogy a túlnyomó középosztály aki ki tudja fizetni azt az összeget az fizesse is ki. Persze nekik is megérződik a súlya a dolognak, de ki lehet azt bírni, az oktatás egy befektetés.

    szerk:

    Jah és mellesleg csakhogy tisztában legyél a valósággal: az a réteg aki nem elég tehetséges és nem is elég gazdag (hogy pl taníttassa a gyerekét, nyelviskolába járjon, (legyen pluszpontja), az nagy valószínűséggel ma is költségtérítésesre jut be ahol fizetnie kell. Ellenben azok a családok ahol van pénz jónevű középsuliba járatni a gyereket, különtanárhoz beiratni, meg nyelviskoláztatni, azok bejutnak az államilag támogatott helyekre és ingyen tanulnak. Hát ez nagyon igazságos ugye???

    [ Szerkesztve ]

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • lajafix

    addikt

    válasz SystemRoot #46 üzenetére

    nem az működne, hogy csökkentem az adót először és bevezetem ezért a tandíjat? Mert ez így 100as történet. Node kies országunkban az adót az inaktívak eltartására szedik, ennyire nem hülye az ember, hogy ezt így benyelje. (lásd az eü járulékok átcsoportosítása a nyugdíjra legutóbb és az ellátási szint csökkentése)

    Rock'n Roll

  • lajafix

    addikt

    válasz SystemRoot #48 üzenetére

    ja hogy hiszel a mesékben, hogy ezt a törvényt a valóságnak megfelelően tudják majd végrehajtani? Te nem voltál ott amikor a szoctámot osztogatták anno és jövedelemigazolást kellett hozni a szülők keresetéről? Annyi éhező vállakozócsemetét adidas cipőben én még nem láttam mint akkor. (én PUMA fan voltam :D ) . Kies országunkban nincs hiteles rendszer, amiből a rászorultságot eldöntheted. :(

    "áadásul így hogy több pénz folyt volna be kiterjesztették volna ezen kategóriák határait, ergo több tehetséges gyerek kapott volna ösztöndíjat."
    Dehogy, elment volna az alulfinanszírozott intézmények fenntartására. Kormányunk a forrásokat nem az oktatásba tervezi feccölni, hanem a szavazórétege megtartására.

    Ki ültetett fel a magas lóra? Merthogy nem saját erőből kerültél oda az biztos.

    Rock'n Roll

Új hozzászólás Aktív témák