Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
-
senior tag
válasz Templomegere #8704 üzenetére
Batman2 , Templomegere
Van itt valaki aki CNC marós vagy ilyesmivel foglalkozik ?
Egy speciális alu alkatrészt kellene legyártani.Kellemes húsvéti ünnepeket mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Nem teljesen szakmai téma:
Gyártottam egy LEDes H4-es lámpát a járgányba, de a hűtőborda igen nehezen helyezhető el a burkolat alatt.
Azon felül meglepett a járgány elektromos rendszere,mert az éppen nem üzemelő ízzószálat leföldeli, ez pedig elsőre számomra meglepetést okozott mert elkezdett füstölni az egyik előtét ellenállás, a LED meg nem úgy világított, mint kellene.
Azért egy az egyben nem váltja ki az ízzót, kicsit más a szórásképe, de más a fényforrás (LED chip) sugárzási szöge, karakterisztikája is, mint az ízzóé.
Azon túl a 3000-3200K színhőmérsékletű LED vörösebb fényt ad, mint a halogén ízzó, pedig kicsit fehérebbet szerettem/vártam volna.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
A jobb hátsó keréknél cserélném le a fém porvédőt mert eltört. Valaki tud adni egy kis segítséget hogy hogyan vegyem le a féktárcsát hátul?
Köszi előre is! -
senior tag
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #8708 üzenetére
nekem személy szerint tetszik a megoldásod, bár nyilván látni kéne mit vetít. én hasonló ledeket használok otthon, és rendes driverrel hajtom őket. ez így ránézésre egy 10w modul, gondolom 10 volt 1 amper.
én ezekhez ezt a drivert használom, és nagyon meg vagyok velük elégedve, nagyon jól viseli a hálózati ingadozásokat (11-14 voltig nálam is bármi lehet a rendszerben). plusz könnyebbség, hogy bárhogy bekötheted nem kell vele küzdeni.
fogyasztás totál nulla, kézmeleg lesz a nyák folyamatos 10w terhelésen, ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
üdv. az normális, hogy miután meleg motornál kifolyattam a hűtő alján a hűtővizet (köbö fele jött ki), utána a motor oldalán kicsavarva a leeresztőt kiömlik a maradék? hogyan lehet ezt úgy megcsinálni, hogy ne legyen minden hűtővizes?
amúgy vettem új termosztátot, ez wahler, anyagvastagságra köbö a fele az eredetileg bent lévő behr-nek... mindenesetre a termosztát volt a baj, mert kedves osztrák ember fogóval elhajítgatta az alsó lemezt (gondolom a vastag gumicsőbe rakott elektromos fűtőblokk miatt, hogy jobban melegítsen. a terv nem egészen világos).
amúgy amióta kimostam a radiátort (ami szó szerint fullra be volt tömődve, én nemtom fűrészüzemben járatták a kocsit vagy mi, de van amit még az (óvatos) nagynyomásúzás se vitt ki eddig), azóta az új termosztáttal inkább 80-82 fokon áll a víz, a 90 helyett. pedig a termosztát nem alacsonyabb nyitású. ez normális? amúgy ezen a termosztáton nem volt jelölés, igyekeztem logikusan berakni, hogy ne álljon a víz útjába....
...miután levakartam a mittomén milyen rohadás tömítőanyagot a full vízköves termosztátházról (gondolom harcolt vele a lelkem, hogy fogóval elrontás után nem cserélt tömítőt aztán folyt neki de vajon mennyi ideig folyhatott.... több milis vízkő mindenhol. a hűtővízről inkább nem is mesélek.most már tán a harmadik kör mosás után kezd alakulni. talán.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Szevasz
Igen, 10V-1A.
Énis gondolkodtam spécibb, kapcs. üzemű tápegységben, de elvetettem, mert amilyen ICvel én csináltam annak asszem nagyobb fesz. különbség kell, tehát 12V-ról nem biztos, hogy tud stabilizálni 10V-ot.
Bár asszem egy olyat használok a napelemes rendszeremben is, és 1,4V-ig még stabil értéket mértem, holott a doksijában 3V körül írja.Gondolkodtam a 36V-os megoldásban is (20W-tól felfelé már mind ennyivel megy), egy step-up konverterrel megoldva, de eleve túl nagy volt már a mérete a 20W-os csipnek, ezért elvetettem, pedig azzal garantáltan lehet teljesíteni a halogén lámpa 1100lm maximális fényteljesítményét (ezzel csak nagyon szűken, maxra hajtva).
Rendeltem hideg fehér fényű LEDeket is, meglátom, mennyire hideg fényűek, aztán lehet azzal fogom az éles, gyakorlati próbát tenni, hogy mennyire is látok a fényénél.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Bocaa
senior tag
w201-esbe valaki próbált klímát szereltetni már? kb mennyibe fáj(ha)t?
"itt olyan vihar van hogy elfújja az fps-em "
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #8715 üzenetére
most már nem érdemes harcolni a 36v-tal, itt vannak a 100+ lm/w modulok, nemcsak szemkiverőkékben...
(hozzáteszem nappalibam most nekem is ilyen step-up-os 10db cree xp-s modul van, mert nekem a 10w ledek 6-700 lumen körül tudtak csak. ezek most ugyanúgy 30w-ból 2400 helyett 3000 lm felett adnak le)
amit linkeltem driver tuti bírja 11 volt körül is, nem nagyon van rajta fesz esés (mivel nem is melegszik, kicsi ellenállás). voltak olyan drivereim, amik mindenféle giga kondikkal meg ezer áramkörrel mentek, aztán ahogy rádugtam a kínai szivargyújtós elemtöltőt az egész lakásban elkezdett vibrálni minden. ezekkel ilyesmit csak akkor látok, ha nagyon meredten nézem és tudom mikor kapcsoltam valamit ki vagy be. amúgy nem.
-
lapa
veterán
válasz t.zsolti #8717 üzenetére
a vízkő miért csökkentené a vízhőfokot? vagy attól függetlenül írtad?
amúgy nemigen van benne vízkő, ilyen barna iszap volt inkább (ami szerintem korrózió, de tőlem vízkő is lehet). tegnap toltam bele két kanyarban egy flaska 20% ecetet (közötte pár utcákat mentem amíg felmelegszik és kicsit összekeveredik), de semmi szilárd nem jött ki pluszban pedig felfogtam, nézegettem... még közben a radiátort is átnyomtam jópárszor slaggal, abból is ez a vörösiszap jellegű csoda jött csak ki (azaz barnás lett a víz, és idővel leülepedett). a blokkba már nem akartam slaggal nyomni.
aztán utána sima desztvízzel jól átöblítettem és most beállítottam rendesen. még kis jégtábla szerű hártyás szutyok úszkál a tetején, de amúgy egész oké.
csap: hát, nem is tudom. igazából azért örülök annak, ha minél nagyobb lendülettel jön ki a cucc... annyira gyakran nem akarom én ezt cserélgetni, most ha minden jól megy pár évig ez marad benne. megcsináltam jó töményre hogy ne korrodáljon, ha el nem pukkan valami akkor egy darabig ez marad. csak csodálkoztam, hogy ez a módszer, nálam elég nehéz alárakni bármit is mert ott a tengely, difi meg más rudak... csak fröcsög mindenfelé.
[ Szerkesztve ]
-
t.zsolti
tag
arra gondoltam, ha a hűtőbe és más részeken van , akkor a motorban is van bőven .
a barna lé egy dolog , a vízkő feltapad a motorblok/hf vízzel érintkező részeire és egy kis öblögetéstől nem jön le ( nálunk nem véletlenül savazzák 1,5 évente a hőcserélőt, eldugul ) .A motor többnyire akkor rakódik el ha sok a vízveszteség és csapvízzel töltik utána.MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Ha hideg motor esetében engeded le a hűtőből a vizet, akkor csak a hűtő és az ahhoz vezető csövekből fog kifolyni a víz, a blokkból szinte egyáltalán nem, feltételezve, hogy jó a termosztát szeleped !
Van azért a termosztát mellett egy kis levegőzés is, amin azért lassan csordogál a víz tovább.Ha meleg motornál ereszted le a hűtőt, akkor a blokk felső részéből is kifolyik a víz, a termosztát szintjéig.
(Hideg motor esetében is lassan idáig csökken a szint a lassú átszivárgás folytán.)A maradék vizet a blokkból (lilával keretezve) szerintem csak a blokkon levő leeresztő csavar kitekerésével tudod leengedni és elkerülhetetlen, hogy végig folyjon a a blokk oldalán.
Nekem a blokk oldalában levő csavar keményen be van kövesedve, így azt nem szoktam bántani, csak a hűtő alján keresztül eresztem le a vizet, és mindig melegen, amennyi csak kijön, lehetőleg előtte mászkálva kicsit a járgánnyal, hogy fel legyen kavarodva a víztérben lerakódott trutyi.
Praktikusan egy hosszabb országúti, vagy pláne autópályás út után érdemes leereszteni, akkor nagyon jól fel van kavarodva.De akinek van módja, az át is nyomathatja a hűtőt, és a blokkot is vízzel, ha előtte kiszedte a termosztátot.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A hűtőbe kerülő víz hőmérsékletét csökkentheti mivel a vízkő gátolja a blokk hőjének a víz felé való leadását, tehát ha ott mérjük (abban (is) van gomba), akkor kevesebbet mérünk, ugyanakkor a blokk hőmérséklete pedig magasabb lesz, mert ugye nem tudja leadni a hőt, a beépített mérő pedig tudtommal csak ezt méri, nem a hűtőbe kerülőt.
Ha kis hajszolás után állásban vagy lassú menetben elindul intenzíven felfelé a hőmérséklet, vagy már a hajszolás közben is megnő, akkor lehet szó vízkövességről, bár ugyanúgy lehet rossz a hűtő hőleadása és a vízpumpa keringetése is.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #8723 üzenetére
igen, köszi szépen. nálam annyira volt ez más, hogy az előző tulaj fogóval direkt elferdítette a termosztát lemezét, azaz nekem a termosztátig elég jól kifolyt minden.
viszont látva milyen ami kijött meg megmérve, hogy -10 fokos, semmiképp nem hagyhattam benne a többi ismeretlen eredetű lötyit. ez volt legalábbis a terv.
hozzáteszem, hogy igazság szerint jól be is buktam, mert leengedtem a hűtő aljánál, gondoltam kifolyt minden (nagy vödörbe engedtem, marha magasan van), utána visszazártam és mint a jógyerek beletoltam az 5 lityis febi fagyállót. aztán miután ettől teli lett, én meg álltam ott az 5 liter desztvízzel hogy akkor mi is történhetett, elővettem a üzemeltetési útmutatót és ahogy várható volt rávilágított erre a második, blokkon pihenő leeresztőanyára. ott már megértettem melyik lényeges mozzanat maradt ki.
ekkor jobb híján az ecetes csapvizes öblítővel kevert tönkretett fagyállót már mindkét lukon kicsit könnyezve leengedtem, és egy további desztvizes feltöltés, keringetés, két lukon leeresztés után újra feltöltöttem... tanulópénz, de most szép is jó is, meg örülök is neki, hogy megtanultam ezt is.
-
Batman2
őstag
Azért szerintem évente nem árt lecserélni, ha másért nem, azért mindenképpen mert a korróziós inhibitorok is elfogynak, miközben "védik" a vas blokkot a korróziótól a vízzel szemben.
Ezen túl a trutyit sem árt rendszeresen átöblíteni, legalábbis úgy, hogy a levet leengedjük, hagyjuk leülepedni, majd mehet vissza.
De 2-3 év minden autónál csere periódus.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lapa
veterán
válasz Batman2 #8726 üzenetére
igen, ez utóbbira gondoltam én is. most egyelőre jó sűrű cuccot kapott, aztán majd ahogy a fontossági sorrend kiadja. mondjuk ez a pancsolás nemigen hiányzik. most már legalább az olajat sikerült normálisan lecserélnem, a vízkifolyatás balkánias módszertanán viszon kicsit meglepődtem. ennél már csak jobb lesz, nekem már az győzelem, hogy a munka végén nem lett rosszabb a helyzet, mint előtte.
-
t.zsolti
tag
de ehhez a többletszennyezés jó kiszűrése kell, mert ugye ez csak akkor hatásos ha a menetszél nyomja , az meg csak elöl a lámpák környékéről szedhető össze , ahol viszont az előtted haladó felkavart pora/ja bőven van.
Ezt a levegőt először porleválasztóba kéne juttatni .
Nem ujj technika motorkerékpáron már tán a 90-es években alkalmazták, a 100le-re 7-et rádobott ( németo.ahol korlátozott a teljesítmény fékpadon mérték pl :http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_zxr750J%2092.htm )[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Something_
őstag
Sziasztok!
Keresek 1 db 17-es alufelnit (pótkeréknek) Mercedes Vito-hoz, 5x112-es méretben.
Tudnátok Mercis oldalt ajánlani, ahol van esély 1 db-ot találni? Racingbazáron csak 4 db-os szetteket találtam.
Köszi előre is!
-
cyber75
tag
válasz Something_ #8732 üzenetére
Facebbok Mercedes csoport-ok. Ott biztosan találsz,már 1-2 vitott láttam ott bontásra is.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
t.zsolti
tag
válasz Something_ #8732 üzenetére
próbáld meg itt:http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015614
vagy itt: http://www.w123club.hu/ és keresd CsmarcitMB 123 3.0d
-
senior tag
Üdv
A G Merci szűrője is jó ötlet de a katalógus szerint elvileg ugyanolyan megy bele mint a 300 TD mercibe.
Az Atego Mercié elfér nálam a motortérben
külső átmérő 303mm
belső átmérő 191mm
magasság 474mm1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
lapa
veterán
igen. de van még ezen felül is valami extra brutál direkt sivatagra, ha jól emlékszem. megpróbálok ránézni.
a normál valami ilyesmi: Knecht AG171, MANN C15127 A0020942304
de van nem sokkal nagyobb: A0020943504 / MANN (C17217) (ez nem 300gd)
na a sivatagi verzió olaj + papír.
[ Szerkesztve ]
-
t.zsolti
tag
http://agroroll.hu/termekek/8276
kialakításra ilyesmi
a magassága kb 250mm,átmérő 250mm, belül kb átm: 170-180mm
évekkel ezelőtt volt , de majdnem pont akkora volt mint a kis hajdú centrinek a dobja , méret alapján is tudnak adni, ránézve " széle-hossza eggy " .
persze hely is kell meg szűrőház, de ahol van polcon ( agroker ) itt Mályiban megnézhettem,méricskéltem .vagy felhívod Őket és méret alapján kérdezel
http://webshop.armafilt.hu/index.php?content2=ceginfo&szint1=%20Teheraut%F3k&szint2=&szint3=&szint4=MB 123 3.0d
-
senior tag
Üdv ismét a Merci-társadalomnak
Már kérdeztem itt a topicba , megpróbálom ismét , hátha azóta talált valaki ilyet:
Keresek OM617 motorhoz lendkereket (228 mm-es kuplungtárcsához , 308,309,208,209-es kisbuszokban és platós kisteherautókban volt ilyen)
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
A hátsó tengelyre szerelhetek e 185/70 R14-es, az első tengelyre pedig 185/65 R14-es gumikat ?
A szabály szerint tengelyenként lehet eltérő a méret, de hogy ezt a műszakin is biztosan elfogadják azt nem tudom !
Műszakizott már valaki így ?
Mekkora a nyári gumik megengedett max. kopáshatára (mintamélység) ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lapa
veterán
üdv. szükségem lenne valami tippre, hogy honnan tudok tényleg jó tűzkarikát venni. leginkább webshop vagy ilyesmi érdekelne. de leginkább az, hogy ha már rászánom az időt meg azt a kis pénzt akkor az jó minőség legyen.
ott van valami tömítőgyűrű is ha jól tudom. azt külön kell venni vagy van hozzá?
van a nagy teknő olajleeresztő tömítés. olyat is vennék, mert mint kiderült van olyan szűrőm, amihez nem adtak.
viszont az olajszűrőhöz adtak ezen a nagy tömítésen kívül egy kicsit is, amit én nem építettem be sehová. kellett volna?