- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Új hozzászólás Aktív témák
-
dannyl
addikt
válasz #05304832 #1401 üzenetére
Hát ha évente kettőstömegűt kell cserélni, ott valami más baj van. Amúgy, ha újabb benzines kocsid van, abban is van valószínűleg kettőstömegű lendkerék. Részecskeszűrő 60-ért tisztíttatható, de akkor kb. 100E km-t elmegy megint,tehát nem évente kell rászánni az összeget. A másik kedvenc még a common rail. Az autó életében max. 1x kell rá költeni. De ennyi erővel a benzinesnél vegyél gyertyákat, meg hengerfejeztesd, mert kb. annyiszor lesz hengerfejes, ahányszor egy japán dízel common rail hibás.
Tapasztalat: igaz, már rég nem együtt élünk, de fater egy 1.5-ös clio III-mal oktat(!). Lassan fél millió km van benne, és most lesz a turbó csereérett, és egyszer kellett porlasztó csúcsokat szabályozni. És ez még csak nem is japán. Én kb. csak 30.000-t raktam a mazdába, de tesóm is dízelt hajtott probléma nélkül 5 évig. Na jó, EGR-t kellett cserélni, e-bayről 40k volt.
Én nem akarok nekifeszülni senkinek, de már rég nem az van, mint régen. Abban igazat adok bárkinek, hogy kisebb a hibafaktor egy sima láncos szívó benzinesnél, de a dízel se rémálom.
[ Szerkesztve ]
-
Pistu77
csendes tag
Plusz a mazda okos modon rakott tisztitoprogramot a dieselbe. Ha erzekelni hogy csak varosban mesz akkor rakuld egy fel perces "tisztito" programot inditaskor.
Egyebkent a hujeseg ellen nincs orvossag. Aki reszecskeszuros kocsit vesz tudja mi kell neki.....
-
SzaboZE
addikt
Örülök neki, hogy kellemes a tapasztalatod, a szervizben ez már nem így van. Sajnos bizony rákfene tud lenni egy dízel, ha elindul a lejtőn. A benzinesnél összesen egy többszázezres javitás lehet, a generál. Azt mondanom sem kell, hogy azzal gyakorlatilag utána 2-300k km-ig nincs teendő... Kplpung csere 60k dízel 250kval szemben, nagynyomású rendszer nincs, turbó nincs, dpf nincs, hidd el egy dízel ehhez képest simán tud időzített bomba lenni.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
dannyl
addikt
válasz SzaboZE #1411 üzenetére
Hol cserélsz te 60ért kuplungot egy 5-6 éves autóban? A többit elfogadom, több dolog el tud romlani a dízelnél, de nem feltétlen romlik el, pláne nagy pech kell, hogy egyszerre, vagy közvetlenül egymás után. De nem így kell hozzáállni szerintem. Ha elromlik, megjavíttatom, ahogy a benzinesemet is megjavíttattam.
-
-
SzaboZE
addikt
Munkadíjat a dízelre se számoltam... Nagyságrendi különbség van, annak érzékeltetésére bőven elég. Lehet hogy 88 k a kuplung az autódhoz, csakhogy azt a kéttömegűvel együtt kell cserélni, úgy már nem annyi lesz a vége...
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
dannyl
addikt
válasz SzaboZE #1416 üzenetére
Nem kötelező együtt cserélni! Ajánlott. Oké. 150.000 km-enként kell ilyet csinálni. 200.000 Ft. Én 6,5 literből elmegyek, te kb. 1 literrel többől 100km-t (szerintem több, mint egyel, de most mindegy). 360 Ft-os benzinárral számolva 150.000 km-re, az 540.000 Ft. Szerintem marad pénz egy turbóra is, meg még nyaralni is.
Ja, és 20.000 km-enként még adj hozzá kb. 20.000 Ft-ot, mert ugye a gyertyákat cserélni kell. De cserélj csak 3x 150.000 km-en, akkor is +60k.
[ Szerkesztve ]
-
dannyl
addikt
válasz #05304832 #1419 üzenetére
Mint mondtam: Benzines is okozhat milliós cumit. Egyszer egy peugeot 406-ot akartak rámsózni (már vagy 10 éve), annak benzinszagú volt az olaja... Ugye nem kell ecsetelnem, hogy ez milyen hibákra utal, és, hogy mennyi a javítás. Értem amit mondasz, csak unalmas már ez a dízel keresztrefeszítés. Túl van lihegve.
-
SzaboZE
addikt
A gyertya iridium, 100k-ként kell cserélni, 10-15k volt a szett. 150 ezret olyan 10-15 év alatt megyek a saját autómmal (van céges), így az üzemanyagár teljesen irreleváns. Nekem semmi bajom azzal, hogy neked a dízel jó, csupán azt próbálom hangsúlyozni, hogy ettől még az nem biztos, hogy kockázatmentes és nem kell hirdetni, hogy ugyannyi a fenntartása, mint a benzinesnek (mert egyszerűen nem). Szerencsés helyzet továbbá, hogy neked 2.2-es van, azzal kevesebb gond van, mint a 2.0 szériával. Ha bemész bármely mazda szervizbe, akkor nem a dízelt fogják ajánlani, ez van. Lehet vele jól járni, de a tapasztalat az, hogy gyakoribb vele a cumi. Ez az árakon is meglátszik, jóval olcsóbbak a benzines társaiknál (pedig újonnan ez bizony fordítva volt). Ha csak az értékvesztést számítod, már az tetemes különbség. És minderről persze úgy beszélünk, hogy egy használt autó vásárlás előtt mit érdemes mérlegelni. Mert nem mindegy, hogy az általad leírt "nabumm" dolgokat vagy a gyertyákat... Általában nem véletlen kerül eladósorba egy autó. És valóban, ebben a helyzetben az eladó nagyon jól jön ki a dízelből első esetleg második tulajként, mert nem ő finanszírozza meg a "nabumm" alkatrész cseréket. Azért az értékvesztést azt benyeli.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
Amúgy meg általános mondásom, inkább sírok a benzinkútnál, mint a szerelőnél Mert szerintem te se örülsz jobban egy hirtelen 2-300k-s számlának, mint havi pár ezressel többe kerülő üzemanyagárnak. Ahhoz, hogy beüssön egy többszáz ezres krach a benzinesnél, sok csillagnak kell együtt állnia.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
dannyl
addikt
válasz chris-v #1424 üzenetére
Ja, ahogy a benzinesnél is. Miért választod külön? Ugyan akkor kell cserélni, csak itt egy alkatrésszel több van.
SzaboZE:
Én meg egy olyan általános mondásom van, hogy ha elromlik az autó akkor meg kell javíttatni. Ha 300k, akkor annyi. Utána jó lesz. Aki egy 5 éves autót megvesz, és húszezerből akarja javíttatni, az eleve idióta. Aki nem tudja fizetni, az vegyen régebbi autót. Tipikus x5 BMW tulajok: Megveszi, de télen is nyári gumival jár, mert hát 4 kiló rá egy szett gumi. Gratulálok.Még egyszer: Több a hibalehetőség egy dízelnél, de ezek százezer kilométerek alatt jönnek elő. Ennyi alatt egy benzines is lehet szopóálarc. Hallott már mindenki elszakadt vezérműláncról, ami szétvert mindent, amit lehetett. Ne érezzétek már annyira gonodozásmentesnek a benzines autókat a dízelhez képest. Le lett már írva: Aki tudja miért és mire vesz dízelt, az tudja, mi kell neki. Aki meg hülye, az a benzineshez is hülye, úgy is tönkrevágja.
local1:
Igen, én fel. Van már tapasztalatom, elhiheted. De te se gondolod komolyan, hogy egyik használt benzines se lutri, mert ha árnézed, akkor minden oké... Ugyanúgy rá lehet b@szni, hidd el. Nem is értem. Mi az amit egy 5 éves benzines autónál (ami akár lehet kettőstömegűs is) meg tudsz nézni? Megy, vagy nem, meg volt-e törve. Ezeket talán jó esélyel megmondod. De ezt a dízelnél is. Mindkettő lehet szar is, meg jó is.Egy szó, mint száz: Ha újabb autót veszel, ne nyígjál, ha drágább a szerviz. Mindenki azt vállalja be, amit ki tud fizetni.
-
SzaboZE
addikt
ha elromlik az autó akkor meg kell javíttatni. Ha 300k, akkor annyi. Utána jó lesz. Aki egy 5 éves autót megvesz, és húszezerből akarja javíttatni, az eleve idióta.
Ezzel nincs is gond, a kettőstömegűre akkor viszont miért ezt írtad?
Nem kötelező együtt cserélni! Ajánlott.
Na ugye, nem akarunk filléreskedni. Így dízelt sem veszünk, ha benne van a bugi a kuplungban
Én simán vehettem volna újabb hatost is, de nem akartam. Ki tudnám fizetni a többszáz ezres szervizt is. Mert ha kell, hát kell. Viszont nyugodtabban alszom, ha nem peregnek előttem százezresek a szervízben. Van annak jobb helye is. Van ismerősöm, aki elindult a kettőstömegűvel, hogy egyefene, de utána jó lesz. Majd jött a turbó, majd a nagynyomású befecs. Egyefene, utána jó lesz. ekkor kezdett villogni a dpf... Na ilyen nem lesz a benzinessel. Szétverte a lánc miatt magát a motor? 350k és akkor már fel van újítva a motor (és nem egy bontottat dobtak bele 150-ért). Pont. És utána jó lesz. De tényleg, mert milyen többszázas baja lesz?
És hiába jön elő többszáz k alatt a drága hiba, ha az nálam jön elő az első évben. Ez a lényeg. Még mindig autóvételről beszélünk.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
lemmy71
őstag
Az enyém 2003 –s 2.0cdte. 165 ezer van benne és ez tuti mert én vagyok az első gazdája, a kuplung gyári és még mindig olyan mint újkorában A kötelező szervizen kívül, egy darab stabilizátort cseréltem (12.000ft) de azt is azért mert nyiszogott a gömbrésze, 4 db injektor tűzkarikát (össz 1.600ft). 6db izzót durván (4.000ft) és az ablaktörlő lapátokba vettem gumit egy párszor, az legyen (5.000ft). megjegyzem hogy a távirányítóban még az eredeti japcsi elem van, csak a mikró kapcsoló részét kellet visszaforrasztanom mert egy jó párszor a földön landolt a kulcs, de azt is öt perc alatt, sk. megoldottam. Olajcsere 20 ezrenként Akkor hogy is van ez, miért is költségesebb egy diesel fenntartása ?
-
SzaboZE
addikt
válasz lemmy71 #1428 üzenetére
Megmondom miért. Mert ha teszem azt, eladod ezt az autót holnap, akkor a lent emltett alkatrészek cseréje a vevőre fog hárulni. Előbb vagy utóbb cserélni kell, 200-250k között menetrendszerű lesz. És ez bizony költség lesz. Próbáljatok már elvonatkoztatni, az "enyém jelenleg tök megbizható"-tól és gondolkodni a "veszek egy használt dízelt"-ben. A vitainditó pont ugyanis itt van. Ha most veszel a piacon egy használt dízelt, az általában nem első gazdás, 150k km-es példány lesz, hanem 2-3-ik gazdás külföldről behurcolt, ki tudja milyen állapotú autó (ugyanis minek adnának el egy tökéletes állapotú példányt). Ha pedig ebből kell válogatni, akkor a benzinessel kevesebb mellélövési lehetőség lesz. Részemről többször ezt nem mondom el, nem ér ennyit a téma.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
h1mpi
nagyúr
Szerintem meddő a vita. Tök egyszerű a képlet a dízeleket már most sem lehet eladni 2-3 év múlva az eladhatatlan kategória lesz vagy féláron, mint amennyit ér. Aki teheti most adja el és vegyen benzinest.
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
chris-v
senior tag
Nem szeretek beszállni a dízel vs benzin vitákba, mert minkét oldalnak megvannak a maga előnyei és hátrányai.
De aki 0 km-es új autót vesz, annak azért jó vétel egy dízel, de használtan, főleg 10 év felett már kerülendő. Persze ez nem az jelenti, hogy lesz valami hiba, csak már elég nagy az esély egy nagyobb kiadásra.Viszont azt tudni kell, hogy európán kívül kb sehol a világon nem veszik a dízeleket, csak itt van így felhájpolva. A vw dízel botránya még erre rátett egy lapáttal, szóval tuti, hogy 5-10 év múlva már közel sem lesz keresett motor fajta.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Egy barátomnak volt egy. Vezettem párszor, nekem tetszett.Az egyik legjobb autó volt amit valaha vezettem, pedig nagyon sok fajta autónak sikerült már a volánja mögé ülnöm.
Nem csúcsminőségű anyagokból van a belseje, de egyébként teljesen rendben van.
Szóval nem menekülnék sehova.[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Hiába szívjátok a véremet, nekem tetszik!
Mondjuk ebbe szívesebben áttenném a testem.[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
h1mpi
nagyúr
válasz chris-v #1445 üzenetére
Miért?! én márkahű vagyok
Most vittem el az autómat egy 3 lépcsős polírra+nano wax-ot is kap. Kettő napig!!! csinálja a szaki
Majd teszek fel jövőhéten képeket a végeredményről, bár a fehér nem az a mutatós szín[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest