Új hozzászólás Aktív témák
-
-
SzaboZE
addikt
válasz lemmy71 #1428 üzenetére
Megmondom miért. Mert ha teszem azt, eladod ezt az autót holnap, akkor a lent emltett alkatrészek cseréje a vevőre fog hárulni. Előbb vagy utóbb cserélni kell, 200-250k között menetrendszerű lesz. És ez bizony költség lesz. Próbáljatok már elvonatkoztatni, az "enyém jelenleg tök megbizható"-tól és gondolkodni a "veszek egy használt dízelt"-ben. A vitainditó pont ugyanis itt van. Ha most veszel a piacon egy használt dízelt, az általában nem első gazdás, 150k km-es példány lesz, hanem 2-3-ik gazdás külföldről behurcolt, ki tudja milyen állapotú autó (ugyanis minek adnának el egy tökéletes állapotú példányt). Ha pedig ebből kell válogatni, akkor a benzinessel kevesebb mellélövési lehetőség lesz. Részemről többször ezt nem mondom el, nem ér ennyit a téma.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
Topikgazda
válasz lemmy71 #2635 üzenetére
A cink spré azért kell, mert a gitt vizet tartalmaz, és az már ne érjen a fémhez.
Milyen aláfújó színre gondolsz? A soul rednek van 3 rétege, alulra megy egy narancsos fényvisszaverő réteg, arra az áttetsző piros és arra a lakk. Erre gondoltál? Az enyém 2004-es, Strato Blue tehát a sötétebbik kék, ennél nincs ilyen, a fújós spré amit kevertettem tökéletesen azonos színű.
Tehát azt mondod, hogy lakkozás után ha nagyon jól sikerül nem kell polírozni, de ha nem sikerül olyan jól akkor egy polír ezt a hibát kiküszöböli?
Viszont nem tudom a köztes csiszolásokat. Szóval a színt a lakk előtt már nem kell, de hanyassal érdemes a fémet, hogy jól tapadjon rá a gitt, hanyassal a gittet, hanyassal az alapozót?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Topikgazda
válasz lemmy71 #2642 üzenetére
F*szom fog elkölteni egy 600 ezret érő kocsira alsó hangon 200 ezret, már bocsánat.
Lehet, hogy újonnan 6-7 milliós kocsik és eszerint kéne ránéznem, évekig öntöttem bele a pénzt, abbahagytam. Minden fillér amit ráköltök akár a kukába is kidobhatnám. Amit nagyon fontos megcsinál(tat)ok, de már beletörődtem, hogy nincs bal oldali tükörfűtésem, jobbegyben ablakemelőm, stb.
Mikor megvettem úgy voltam vele, hogy majd egy bontott xenon, bontott bőrülés, felpolíroztatom (XD), csiptuning (még nagyobb XD) aztán telt múlt az idő, és egyszercsak pár hónap leforgása alatt elkezdtek rozsdásodni az ajtók, valami b*zi megkulcsozta a kórház parkolóban, meg pár ilyen-olyan nem-létfontosságú-de-drága-rendesen-megcsinálni dolog tönkrement, és konstatáltam, hogy jó, akkor ebből már sosem lesz patika autó, olajat, kopó-fogyót megkapja, aztán járok vele dolgozni amíg megy.https://tinyurl.com/rasoapro
-
aleister
veterán
válasz lemmy71 #2730 üzenetére
Én találtam egy franciát nemrég, ami nem volt olyan vészes anyagilag. Tán kicsivel 6 fölött volt a 2017/4-es Revolution Top. Sajna csúnya fekete volt és automata, így elengedtem, de más tekintetben -a monitor túloldaláról- rendben lévőnek tűnt.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Djuree
félisten
válasz lemmy71 #2889 üzenetére
ahha köszi, akkor jót piszkáltam én csak nem tudtam elhúzni a lapát kezemmel. na majd nekiállok megint. vagy megkérem a főnököt, fele akkora mint én, gondolom a keze is kisebb.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
kenwood3
őstag
-
sutszi
veterán
válasz lemmy71 #2976 üzenetére
Köszi. Igazából azt kéne kideríteni, hogy kell-e egyáltalán.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
válasz lemmy71 #2979 üzenetére
Mi ez a 10w40? Ugye ezt csak az űrtartalomra hozod példának, és nem azért, hogy 10w40-et töltsön bele?
commanDOS : Veszel 4+1 litert... Attól függ milyet veszel. Van akinek van 5L-es kiszerelése. Van ahol promócióban 4+1-et adnak... Ami megmarad az pedig jó, ha tartalékban ott van a csomagtartóban. Sose lehet tudni mikor kell... Amúgy is érdemes gyakran nézegetni az olajszintet, mert akkor nem üt be váratlanul a baj.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
commanDOS
senior tag
-
sutszi
veterán
válasz lemmy71 #3022 üzenetére
Nem vészes, de igénytelenség... mert ha arra nem figyeltek akkor másra sem. Onnan meg alapvetően nehezen szerelhető lesz. Nem lehetetlen de kis odafigyeléssel megelőzhető ez.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Topikgazda
válasz lemmy71 #3039 üzenetére
Ismerem őket a fórumon keresztül. Mondani sokmindent lehet, így 16évesen ha benyújtanád az erre vonatkozó igényedet szerintem csak szon gondolkodna, hogy jobbról, avagy balról röhögjön-e körbe. A gariidőt nyilván kibirja 20 ezerrel is, de pont ők javasolják a 10 ezret, csak mondom.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
csendes tag
válasz lemmy71 #3039 üzenetére
A youtube tele van olyan videókkal, ahol túlnyújtott olajcsere periódus miatt tönkrement motorokat mutatnak be, márkától függetlenül. Ha a gépkönyv 20k-t ír, jobban jár az ember, ha 15k körül lecseréli, a motor is meghálálja. Az idő előrehaladtával, sajnos minden motor kopik, amit sokminden befolyásol. Sokan azt hiszik, ha a vízhőfok már ~90C°, akkor az olaj is üzemmeleg. Ha csak tehetem, az első 10km-en 2000rpm fölé nem nagyon pörgetem a motort, pedig benzines, elvileg bírja ;) De nem, ez is csak egy gép ami elromolhat.
Mouse driver not found! Please click OK!
-
sutszi
veterán
válasz lemmy71 #3047 üzenetére
Sok a legenda meg a ferdítés... De egyszerű logika mentén haladva látható, hogy miket kell betartani. Nem is ezzel van a baj. Mert a nagy része tudja mit kéne tenni. Én inkább ott látom a problémát, hogy amikor ki kell fizetni, akkor már kevésbé van meg a hajlandóság... Olyan dolgokon akarnak sokszor spórolni, hogy nem értem... És ez még az a rész, ahol van választás, hogy nem kötelező szervizbe menni, mert kis kézügyesség, kis segítség és meg van oldva.
Én is mindig előmelegítem a motort. Ha nem is várom meg, hogy beálljon a vízhőfok de legalább induljon el a mutató. Hidegen a legnagyobb a kopás... Inkább várok kicsit. És utána sem forgatom max 2-2,5k. Ha viszont már bemelegedett akkor városon belül is simán 2,5-4k között szabadon ahogy a helyzet megkívánja... 232k van benne és jól van a motor. Olajat nem eszi.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
csendes tag
válasz lemmy71 #3067 üzenetére
Állítólag kevés volt akkoriban japánban a vas, és a kínaiaktól rendelt fémötvözet sem a minőségéről lett híres.
Én azt mondom, hogy mindegy mennyire rohad, javítható, vannak ennél rosszabb autó konstrukciók is.
Mert aki "Macüda"-t vesz, nem szimplán egy autót, hanem élményt vesz!
Mouse driver not found! Please click OK!
-
csendes tag
válasz lemmy71 #3071 üzenetére
Az én 3-asom Szlovéniából került be. 2 éve karácsonykor vettem. Akkor egészen korrekt állapotban volt az alja, ezért is mertem megvenni. 2006-os és most a gyári alvázvédelm itt-ott látszik, hogy már nem nagyon véd. Az ajtók belső éle, kezd a vízelvezetőknél felpöndörödni, de némi rozsdaátalakítóval lassítható.
A motor eddig jó, a vásárlás után kapott új féket, olajakat, feszítőgörgőt, szíjat, és egy új klímakompresszort, ami kicsit fájt. De a dobozhoz nem kellett még nyúlni, talán most lesz egy kipufogó csere, mert a vége az konkrétan tésztaszűrő lett.Mouse driver not found! Please click OK!
-
aleister
veterán
válasz lemmy71 #3045 üzenetére
Pedig tökéletesen igaza van.
Ez egyik legnagyobb tévhit, hogy télen járatni kell alapjáraton a motort, és majd milyen jól bemelegszik. Ennek csak egy aspektusa, hogy mivel tök felesleges (sőt káros a motornak a kopás tekintetében), ezért környezetszennyező is.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz lemmy71 #3084 üzenetére
Szerinted hány agysebész által tervezett és megépített orvosi lézer forog közkézen? Nos, nem sok. Egész egyszerűen azért, mert ők csak használják ezeket az eszközöket, nem értenek a működéséhez. Túlzó példa, de szerintem átmegy, hogy mit akarok mondani vele.
Attól, hogy volt már szerencséd pár indítózást levezényelni, még nem leszel mérnök, vagy épp nem lesznek röntgen szemeid, hogy beleláss a motor belsejébe, hogy aktuálisn mi történik ott. Én sem 5 km-et vezettem eddig életemben, de mégis inkább a szaksajtó -ismétlem- egybehangzó véleményére adok, mint egy random fórumita szavára. Igazából egyetlen olyan komoly forrást nem találni a neten, ami az üresjárati bemelegedést hasznosnak írja.
Persze meggyőzhető vagyok. Ha esetleg vezettél párhuzamosan ugyanolyan motorral szerelt, ugyanolyan útvonalon, ugyanolyan menetkörülmények között közlekedő, mondjuk 1000 ugyanolyan gépjárművet, melyekből 500-at járattál 5 percet indulás előtt, 500-at pedig 1 perc melegítés után használtad. Majd ezeknél feljegyezted rendszeresen a kompresszió adatokat, olajfogyást és üzemanyagfogyasztást.
Na ezt már lehetne tapasztalatnak nevezni, és műszaki jellegű kérdésben érdemi érvként felhozni.
Viszont nagyon jó tanulmányok születtek már ebben a témában. Pl ez és ez. Mivel az utóbbi fizetős, így csak a konklúziója ismert.
(#3085) rasotamas:
"A környezetkárosító és üzemanyagpazarló hatásokról lehet vitatkozni."
Igazából nem.
Ezek is tények, lásd a fenti tanulmányokat.
Abban igazad van, hogy komfortosabb beülni egy nem jéghideg autóba, de itt nem erről volt szó, hanem, hogy a motornak jót tesz-e.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz lemmy71 #3099 üzenetére
Nálam ez lesz az első csere. Nem tudom, hogy az előző tulaj miket használt. Eddig garis volt az autó. Szakszervizben csináltak vele mindent Belgiumban. Ránézésre Mann-Filter van benne, de magán a szűrőn mindössze annyi van írva, hogy 7T24.
Ilyen egyébként, csak nem 70 mm magas, hanem 60.Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen