Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #273898 üzenetére
Igen, egy holttér figyelő nekem is jó lenne.
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
félisten
válasz MC Pite #273900 üzenetére
Nem nekem lenne hanem édesanyának.
Még csak most merült fel a lehetőség nincs végigszámolva de innen indultam ki
[link]
Vannak gondjaim a cikkel viszont 70Ft/kwhval számolt és úgy jön ki kvázi 0ra a PHEV előnye viszont édesanyánál picit túlméretezett napelem van.Még rágom a témát amennyibe kerül nem lenne sokkal drágább egy modell 3
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
bandus
veterán
válasz kisza25 #273899 üzenetére
"És azt is kifeletjük a képletből hogy mindössze európában van ez a nagy átállás, ázsiában, Indiában, ugyanúgy pöfögnek az euró egyes autókkal is ami még üzemel, hogy lesz@rják, hogy mit csinálunkamit Európában és amerika sem áll át"
az egy dolog, hogy mi történik a meglévő flottával, ez nyilván a fejlődő országokban sokkal szarabb a helyzet, de nem is elvárható, hogy a napi két dollárból élő tuktukosok majd elektromosra váltanak egyhamar.
ugyanakkor az elektromos újautó piac 60%-kát kína fedi le, ahol az elektromos (elektromos+phev) újautó értékesítések már elérték a 30%-kot 2022-ben (szóval 20 millió új autóból 6 millió elektromos), és ennek nagy része valóban villanyautó. szóval nem mondanám, hogy ez csak európára jellemző. ez kb. a német aránnyal egyezik meg, csak ott azért még kb 40%-60% a phev-elektromos megoszlás. norvégiában az értékesített autók 90%-ka villany. az igaz, hogy a tengerentúlon ez még nagyon elmaradott, hiszen kanadában éves szinten 100k elektromos autót adnak el, amerikában meg egymilliót (a 17 milló új autóból). de ez is csak idő kérdése szerintem. vagy nem azért a redneckeket nehezebb ösztönözni a villanyra átállásra mint a panellakókat
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
brumi1024
veterán
válasz MC Pite #273893 üzenetére
Ezekre is letezhet/letezik megoldas, nagyobb irodahazaknal sokszor van tolto, de meg ha normal halozati arammal tolti akkor is elonyosebb, mint a belsoegesu.
#273894 dnelb: A tarsashaz konnyebb, par eve kotelezo a garazs, orat kell rakni a parkolohelyre (van ahol meg is teszik). A meglevo, garazs nelkuli tarsashazak jobb kerdes, de 15 ev az autopark atlageletkora, nem gondolnam, hogy azonnali megoldast igenyel a problema. Amugy nem kotelezo este, otthon tolteni az autot, mint ahogy a belsoegesut sem tesszuk. Az itthoni atlag felhasznalas mellett heti 1x eleg 20-30 percet toltenie, az meg megoldhato belsoegesuhoz hasonloan.
-
simonjoe
őstag
"Nem az autók megreformálasa fogja megmenteni a világot, mikor az összes kibocsátás kb 15% az autók."
Megpróbáltam egy kicsit belásni magam a légi és tengeri közlekedésbe, pontosabban azon részébe, h mennyi fosszilis energiát emészt ez fel. Érdekes módon a vízi, pontosabban a tengeri közlekedés oldaláról nem találtam kézzelfogható adatokat. Nem tüntetik fel sehol a nagyobb hajók üzemanyag igényeit. Az viszont fellelhető, h a világ tíz legnagyobb hajótársasága több mint háromezer nagy szállító (személy és teher) hajóval rendelkezik.
A másik oldal a légi közlekedés, itt már azért vannak adatok.
A jelenleg a világ legtakarékosabb személyszállító airbus-a, az A321 Neo, ez a gép 100km-en, (bocsánat, nem forgattam át üzemórára) 444l kerozint éget el közepes terhelésen. A NATO kötelékében szolgáló C5 Super Galaxy szintén közepes terheléssel már 2175l -t éget el 100km-en, de hogy srófoljuk a tétet, ez a gép szarrá pakolva, teljes terheléssel 4544l-t !!!! Nem tévedés, ez ennyi! Szóval mit is kellene korlátozni?Joe
-
MrSealRD
veterán
válasz bulikavagyok #273783 üzenetére
Érdekes videó... A szabályok értelmezésében a szubjektív rész kicsi emelte a vérnyomásom... bicajos felelősséget olyan szinten keni, mint a vajas kenyeret...
Már az első példában amikor azt mondja, hogy biciklisként nem mindig neki kellene megállni, lehúzódni, visszagurulni... amikor egyértelmű, hogy könnyebben manőverezhető mint az autó.. de ezt nem akarja kimondani és felvállalni pedig itt tényleg egyértelmű a szabály...
De a biciklis gyalogos relációban is mintha menne a gyologos hibáztatás, hogy kóricálnak... Viszont dettó ugyanez van autó - bicajos relációban...de akkor persze jaj szegény kétkerekű...Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
brumi1024
veterán
Arpad hidon par napja megint alkotott valaki. Szerencsere most csak szalagkorlat lett belole, de felmerul a kerdes, hogy 70 helyett 101 mar objektiv felelosseg, miert nem allitottak meg elotte?
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #273899 üzenetére
Ha ennyire buták vagyunk akkor jön az armagerdon. Ez van.
Én nem látom, hogy az átállás nagyon megnyomna bármit. Értem én +1paks felépítése CO2 kibocsátással jár... de utána 60+évig ~co2 mentes az áramtermelés. Ha nem huzzuk fel Paksot akkor viszont építeni kéne még +2.5-3db Mátrát aminek az építése ugyanúgy co2 kibocstással jár utána viszont nagyon nem CO2 mentesen termel 60évig.
A 20+éves autókat amiket amúgy is le kéne cserélni váltja ki az elektromos.
Nem csak az autóknál indult meg az átállás. pl 2030tól gázkazánok is viszlát.
Nem csak Europában indult meg a nagy átállás. pl kína elektromos autó vonalon elörébb tart mint az EU, a co2mentes áramtermelésük is fut fel 2060ra vállalták, hgy co2 mentessé teszik az áramtermelésüket. Meglátjuk. USAban is beindult az átállás 2007hez képest a CO2 kibocsátásuk már csökkent ~20%ot.
És hamár ontopic is legyen:
-Az EU mellett a világ legtöbbet eladott autója a modell y.
-Azt számolgatom, hogy napelem mellett jobban megéri az elektromos (vagy phev) mint egy sima ICE.
-Ahogy felfut az akumlátor termelés az elöbbi mégmarkáénsabb lesz. Az aku árak esnek és a legnagyobb költség egy elektromos autónál az aku. A peak oil meg amúgy is eljön 20-40éves távon szóval ebből a szempontból sincs más mint át kell állni.De ettől függetlenül összességében amit mondasz szerintem reális. Globálisan ami most látható az alapján jönni fog az armagerdon. Csak max késöbb.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
válasz simonjoe #273909 üzenetére
Repülő hajtóműveket már tesztelik bio/szintetikus vonalra. Közben ~2035re elkészül az új gen pl CFM rise. Ha a szintetikus/bio vonal beválik működőképes akkor itt megáll a dolog ha nem akkor vagy hidrogén vagy elektromos vagy... egyértelműen megoldható a dolog.
Hajó vonalon fogalmam sincs de ha repülő vonalon meg tudják oldani akkor ahoz képest a hajó vonal nem tűnik agysebészetnek.
@brumi1024 "A tarsashaz konnyebb, par eve kotelezo a garazs, orat kell rakni"
Nálunk most az a gond, hogy ~200as teremgarázsban van 16db töltő PHEV, elektromos szaporodik és kellene minden batonoszlopra. De ez mire közgyülésen átmegy....szerk: kiszáltam egy időre a témából mert dolgozni kell így HOban is....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #273911 üzenetére
Egyebkent nem ertem az embereket. Amit a multkor Focvis is irt, hogy autopalyan, belsoben Jazzek, Fabiak, Swiftek 150-160-nal... Arpad hidon esoben 100-zal egy Zafiraval... Ha valaki gyorsan akar menni, a tokomert nem vesz olyan jarmuvet, amivel ez nem minden pillanatban a sors kisertese? Ertem en, hogy a penz, de egy ujabb Jazz arabol kijon egy par evvel regebbi, nagyobb motoros sedan, ami mondjuk normalisan fekszi az utat palyan, es meg talan 140-rol is gyorsul.
Same rules apply!
-
brumi1024
veterán
válasz EQMontoya #273917 üzenetére
+1, en is ezt tapasztalom. A hetfon latott GT3 RS-sel is egy ilyen szituban talalkoztam: Szekesfehervarnal veda, kozepso/szelso sav tele, kozepso tempoja 120 korul sok autoval, kulsoben teherautok, belso ures. Elmegy a Porsche mellettem ~130-cal, konkretan nem lattam a rendszamat, mert 50-60 centire tole mogotte egy Duster, amogott egy Fabia, majd egy Kia. Nem is ertem, tenyleg ennyire nem szeretnenek tobbet biztositonal kotelezore szerzodni? Egy ilyen belecsuszas nagyon gyorsan kifejezetten nagy szamlat tud generalni.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz EQMontoya #273933 üzenetére
Hát, ha mondjuk 6liter vs 10 liter, az 10 ekm-en
~ 240eFt meg a nagyobb motoros általában prémium gyártók kiváltsága, ahol a szerviz költség is sokkal több, de olaj biztos, hogy több kell bele és a fék is drágább rá stb. Meg városba kis autó valóEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
szőröscica
addikt
-
kisza25
félisten
válasz brumi1024 #273936 üzenetére
Nekem 10 ekm átlaga tankolva 6,2 volt az i20- al és mindig haladósan közlekedtem vele, mondjuk pálya 145-150 (1,25 kappa 84ló)
és 6liter volt a fabia kombi 58ekm átlaga és akkor mentem vele amit bírt, mert azzal muszáj volt, majdnem mindig 4500-5500+ ig pörgetnem, hogy menjen (5700rpm volt a vége) és 64 ló, meg Ausztriából nem küldték még haza a büntit
175 volt úgy a vége, hogy 5.-ben tiltáson
A 150-hez nem kell padlózni egy i20- at
Az 1,4 es szívók nem mennek sokkal jobban, viszont azokkal a 8,5 litert megetetni nem nagy kaland, de motorja is válogatja.
A honda civic 1,4 90 ló 385ekm átlaga volt 7 liter
Viszont az 1,8 insignia nem padlózva 14- et is tudott asszonynál és érdemben azzal sem tudsz gyorsabban menni[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
MrSealRD
veterán
válasz brumi1024 #273936 üzenetére
Az tuti biztos... 1,6 benzin, simán 10-12 körül kér 150-nél.. felette meg inkább nem is akarom tudni... szóval így ez tényleg értelmetlen
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #273936 üzenetére
Az tuti, hogy nem, mert nem fog annyival menni tartosan.
Szoval a valos kulonbseg az max 2l lesz.szőröscica: sokszor csak rohogok rajtuk, mikor nem tudjak elolvasni az mps feliratot...
kisza25: ebben az a vicces, hogy az MPS-sel elmaszkalok vegyesben 9-10 kozott. Mondjuk ezt nyilvan ritkan taposom at a tuzfalon, de megiscsak 260 lo, ami egy 1.8 Insigniahoz kepest masik univerzum. Ja, es a 9-10 ugy ertendo, hogy ebben orszagut nagyon ritkan van, inkabb csak palya, meg nemi varos.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #273939 üzenetére
Ha van tarcsi úgy könnyű, én válthatok vissza 2-t és akkor talán lassan-lassan el tudok szakadni tőlük.
#nincsbennetarcsi
-
norbert1998
nagyúr
válasz MC Pite #273870 üzenetére
Miért hiszed azt, hogy veszélyes hulladék? Az ólomsavas akku nem vestélyes hulladék? Mégsincs vele semmi gond, mert kegyetlen jól újrahasznosítható. Pont, mint a litium ion akkuk is. Amúgysem tartunk még ott, hogy tömegével hulljanak ki az autókból azok, hiszen ha mégis kihullana, bőven van még neki egy évtized munkája máshol, mielőtt kukázni kéne. A bontott, 70-80%-os tesla akkukért is képesek megveszni emberek, hogy DIY powerwall-t csináljanak otthon, például.
Az igaz, hogy (a fenti ok miatt) valóban nincs még nagy ipara a litium ion újrahasznosításnak. De azt mondják, akik ezzel foglalkoznak lassan, hogy újra lehet hasznosítani bőven 90% felett, akár 98-99%-ban.
A plusz súly szintén bullshit már sajnos. Talán Karotta fejtette ki nemrég, hogy mennyire szándékosan csinálnak nehéz autókat a gyártók, főleg villanyból, mert azzal duplán tudják lefelé húzni a flottakibocsátásukat, egy hatalmas csalás az egész, aminek te iszod meg a levét, mert nem kapsz villanyautót 2,5 tonna alatt. Na jó, azért de.
Például egy Model 3 pontosan olyan nehéz, mint egy BMW M3.
Korábbiaknál persze nehezebbek, de a mostaniaknál? Nem nagyon.A gyártás vízigényét is lehetne szürkevízzel fedezni, Debrecennél úgy tudom, így is tervezik. Az gyakorlatilag nem hiányzik majd sehonnan (hiszen nem teleportál hirtelen a napba, visszakerül így vagy úgy a földre, szintén szürke vagy kevésbé szürke vízként. A kivitelezés minősége más kérdés... )
-
kisza25
félisten
válasz EQMontoya #273942 üzenetére
Az insigniába kevés az a motor, papíron ugyanakkora az MPS és insignia súlya, de valóságban kb 300-400 kg nehezebb az insignia. Az 1,4 95 lovas tipo érzetre jobban mocorgott, mint az insignia (amúgy papíron ugyanannyi a 0-100), az 1,4 i30 is jobban ment, az 1,6 meg főleg, mert sokkal kisebb súlyt kell leküzdeni.
Amúgy országúton, folyamatos tempóval 6,5 is sikerült az insigniával, de 8-10 liter a nagy átlag. A 14 litert folyamatos hideg üzem 1-2 kilométeres távokkal sikerült abszolválni.
Az 1,6mpi i30 kombi amúgy kevesebbet eszik, mint az 1,4 mpi 3 ajtós.Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
norbert1998
nagyúr
válasz kisza25 #273877 üzenetére
ha csak villanyos lesz, akkor ez lesz.
Akkor sem fognak 150 kW-tal tölteni. Megállnak egyetlen főzőlap, max kettő szintjén.Az meg, hogy a balatonon áramgondok vannak már most... Hát mondjam azt, hogy elég gáz? És nem az emberek, hanem a szolgáltató oldaláról.
Egy olyan cégben dolgozom, ahol nagy fém elemeket munkálunk meg. Van olyan csarnok, ahol csak a hegesztés miatt is olyan meleg van még télen is, hogy külön hűteni kell miatta. Van bent olyan hegesztő berendezés, ami a (szakaszos) hegesztés időtartama alatt megawattokat nyom bele a két vasdarabba, amit összehegeszt (jó eséllyel gigantikus kondikkal "simítva" ezt el). Mikor először bekapcsolták a gépet, a fél megyeszékyhelyen elment az áram. Megoldották, hibátlanul üzemel minden.
Olyan szintű áramfogyasztása van a cének, hogy amerre mész, arra tudsz napi százezer forintos pénzkidobásokat kisebbnagyobb módosításokkal megfogni csak a villanyszámlán, és igazából senkit nem is zavar nagyon, mert olyan elenyésző. Relatív biztos vagyok benne, hogy az áramfelvételünk egy egész város elektromosautó fogyasztását képes lenne fedezni, ha kiegyenlített formában kellene azt beszámítani, ha mindenki villannyal is járna, átlag magyar éves futásteljesítménnyel számolva. -
norbert1998
nagyúr
válasz Dare2Live #273891 üzenetére
Addig értek egyet, amíg megfut a folyamatod és öngerjesztő lesz. Szerintem (és az ismereteim alapján) +15-20 fokot soha nem fog elérni az átlaghő. Egyszerűen elér majd egy pontot, ahonnan visszazuhan jégkorszakba. A másik meg, +70-80 méter vízszint emelkedéshez tudod mennyi víz kéne? Szerintem ha az Io teljes vízkészletét ráborítanénk a Földre, akkor se emelkedne annyit Egyszerűen nincs annyi jég, ami ennyit emelne. Persze katasztrófa így is lenne, már 2-3 métertől is.
ismétlem, szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest