Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz focvis #239353 üzenetére
Németország tolja bele a pénzt a megújulók támogatásába, de azok nappal termelnek vagy nem stabilan termelnek.
A hiányzó áramot korszerűtlen erőművek adják az országnak, emiatt annak ellenére hogy Németországban rekordméretű a napelemek mennyisége az országban, az energia előállítása EUs szinten a legrosszabb CO kibocsájtással rendelkezik.
Ha a támogatásokat nem a lakosságnak, stb adnák hanem erőművek korszerűsítésre költenék, Németország energia felhasználásnak 6x lehetne CO semlegessé tenni Európában.
A döntéshozók még mindig nem globálisan gondolkoznak.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
rbalint88
addikt
válasz macilaci78 #239355 üzenetére
+1
radi8tor: az is megoldas lenne, ha atmeneti tarolokat epitenenek a nappal megtermelt aram ejszakai felhasznalhatosagahoz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz radi8tor #239354 üzenetére
Köszönöm!
Ha már takarékosság és CO2 csökkentés. Így a nyári bp-i forgalomban 7,9 - 8,3-as fogyikkal járok a munkahelyemre, haza a fordított terepviszonyokból következően 10-11-gyel; szóval kb. 9,5 alatti városi fogyasztásokat hozok. (S/S off; klíma ritkán, inkább csak 35 fok felett, ne büdösödjön be, Golf 2.0 TSI.)
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz tboy93 #239362 üzenetére
Azt azért csak nem, ők is tartanak a 200-400 V egyenáram veszélyeitől.
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
bandus
veterán
-
Vismajor01
addikt
Én meg itt számolgatok...
Vehetnék 7m körül egy normális elektronyos autót(nálam a normális az i3nál vagy a frissitett nagy akkus leafnél kezdődik), és a 7m bekerülési költségen kivül csak biztositás+gumik mert napelemről töltöm, tehát az ingyé' van(a napelem nem volt ingyen de azt most ne vegyük ide mert akkor elektromosautónak esélye sincs)
Vagy 3-4m környékén valami kicsi benzinest vagy dizelt, Volvo v40, fiat500, ilyesmi.
Vajon mennyit kell menjek hogy a 4 milliós különbözetet előnnyé változtassa az elektronyos? Számolva, hogy a belsőégésűn semmi nem romlik el ugye...
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #239373 üzenetére
Nem éri meg jelenleg az elektromos autók felára. Talán mondjuk Rönó Zoé, de hát az nem mindenkinek tetszik. Vagy a pár
A zéró emisszió a lényeg és hogy van-e már kiépített napelem a házon. Ha nincs napelem, akkor szerintem nem rentábilis az EV autó még.
Vagy ha ilyen elkötelezett zéró emisszió fan vagy, akkor vegyél EV-t.Külföld az már más téma. Ott vannak városok, ahova nem hajthatsz be Euro6-al se csak EV-vel. De még ott is sokkal jobban szeretik a PHEV-eket aminek a szoftvere a város határában kikapcsolja a benzinmotort...
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Qru
MODERÁTOR
-
molnarpeter
nagyúr
Amúgy 4.000.000/480=1.9 SDI
Tetszene a PHEV, de nem reális amíg 2 fillérből elvan a szívó Dezső. Fiat is tisztán üzemanyag költségen megy nagyjából, becsült piaci érték alatt van a költség biztosítással stb együtt, nem rossz dolog ez Viszont itt az ingyen napelem+hőszivattyú történet, ha beépítés után mégis fával fűt az ember, lehet már volna a dologban fantázia (szűk érintett réteg persze).Összességében szerényebb 1(-2) méter Fiat 500, faék szívó benzin, jóidő.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz stickermajom #239358 üzenetére
Ez tényleg nagyon kedvező.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Jó képek, ha valakit érdekelnek képek Police-ról a Hungaroringen
⭐ Stella
-
macilaci78
nagyúr
válasz rbalint88 #239356 üzenetére
Van ismerősöm, aki autómérnöknek tanul, azon belül is villany szakirány.
Ott azt tanítják, hogy az elektromos autózás akár zsákutca is lehet, a hidrogénben viszont van potenciál. Már nem csak nagy mennyiségű elektromos árammal a víz bontásával lehet nagy mennyiségben előállítani, hanem van költséghatékonyabb, részben kémiai módszer is.
Mindenesetre ha értenék hozzá, én megvizsgálnám azt is, hogy a napelempark által megtermelt, fel nem használt elektromos áramot hidrogénben tároljam: a felesleges árammal vizet bontani, majd szükség esetén a hidrogént elégetve elektromos áramot termelni.
Ennek nyilván van egy fenntarthatósági oldala: meddig lehet kapacitásvesztés nélkül rentábilisen üzemeltetni? Másfelől mennyi veszteséggel lehet tárolni és visszanyerni ilyen módon az energiát?
Lehet árnyalni a dolgot: nem feltétlenül kell a hidrogént azért elégetni, hogy elektromos autóba kerüljön az energia... Nem feltétlenül kell azért elégetni a hidrogént, hogy fűtésüzemben használt hőszivattyút hajtsunk vele...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
bandus
veterán
válasz macilaci78 #239382 üzenetére
amit irsz az most egy nagyon komoly es nepszeru irany az energetikaban, zold hidrogen neven fut es sok jelentos ceg ol ennek a fejlesztesebe, infrastruktura kiepitesebe jelentos penzeket. ez ugyanis egy lehetseges alternativaja a foldgaznak peldaul.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #239382 üzenetére
Na engem meg lehurrogtak, mikor kinyilvanitottam, hogy az elektromos autozas zsakutca.
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #239382 üzenetére
Ja, a villany nem jó irány az autóiparban. VW is felismerte ezt és már PHEV-eket nem is erőlteti.
⭐ Stella
-
Vismajor01
addikt
válasz radi8tor #239374 üzenetére
Van napelem, de zoénak nincs kiépitve 3 fázisos konnektor. Viszont van 1x16 kifejezetten autótöltésre, a normálisabbaknak. Ráadásul 12 kw lesz felrakva, beleszámolva az elektromosautót is rendesen. Mé a nem-garázs kocsibeállóhoz is rakattam konnektort, ha esetleg villanyosautóval jönnek hozzánk vendégek, vagy nekünk lesz-jézusom- kettő...
De igy h 7 milliótól INDUL az i3, a normálisabbak meg 10m, igy kb 15 évig kéne mennem egyfolytába a villanyossal h behozza a 4-5 milliós különbözetet
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
avl
senior tag
válasz nandow #239392 üzenetére
"mindenki" dolgozik a H2 motorokon (égésfejlesztöként dolgozok 25+ éve ...nem HU-ban)
H2-vel nem csak belsöégésü motor, hanem "fuel cell", Brennstoffzelle, "tüzelöanyagcella" is elképzelhetö (annál a hütési igény az egyik legnagyobb kihívás)
kihívások szép számmal vannak motor esetén is (nagyon sovany [lambda mondjuk 2.4 es felette] keverek kell; ahhoz feltöltés, mert szívóként nincs P, M; homogenizalas, hogy NOx alacsony legyen, dinamika, hogy ott se legyen NOx, vagy SCR a H2 kipufogógázhoz; ne legyen szívócsöbe "backfire", mi legyen a kartergázban is megtalálható H2-vel, ...)
Toyota szemelyautonal inkabb fuell cell-es, a Mirai simán vásárolható: [Mirai]
[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz focvis #239395 üzenetére
róka fogta csuka:
- addig nem fejlesztünk pláne nem gyártunk ezerrel, míg nincs rá infrastruktura (kúthálózat)
- addig nem csinálunk kúthálózatot, amig nincs ki ott tankoljon
a régi BMW-k szívócsöbefivel mentek, a H2 igen alacsony sürüsége miatt ez töltési fokot nagyon csökkenti (H2 is van a szívócsöben, így kevesebb levegö lehet csak ..vagy nagyobb nyomás kell), azaz az elérhetö teljesítmény ...halovány
-
nagyúr
válasz Peter.70 #239397 üzenetére
Nnna... megint generálják a hosszú sorokat a kutakon... én meg pont ma terveztem menni tankolni, de már lelki szemeim előtt látom, hogy majd sorban elesnek a városok kútjai...
szerk.:
Ó, akkor #napifogyi'
Igaz, most hosszabb utakon, Szlovénia oda vissza, Balatonoda-vissza, és már csak 2 gyerek; S-Max 8.22 a két hetes nyaralássorozat átlaga. Jóa'.
Astra meg szokásosan hozza a 6.6-os átlag-áltagot, az utolsó 3 tankolás alapján.Most 100-as kell, mert a fűnyíró és kismotorba is kell venni benyát, így a kannás verzió úgyis "szabadáras".
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
Új hozzászólás Aktív témák
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Projektor topic
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Facebook és Messenger
- War Thunder - MMO Combat Game
- iPhone topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest