Új hozzászólás Aktív témák
-
PALEDOG
kezdő
Kiváló minőségű benzincsövet keresek. Ami nem keményedik ki egy év alatt. Lehetőleg olyan helyről ahol van méretválaszték és készlet is. Itt helyben nem elérhetőek a jó minosegűek.
Ki mit tud ajánlani? -
Taki55
újonc
válasz Fonti86 #2748 üzenetére
Nekem van egy oleomac fűnyíróm egymás után 3x vittem szervízbe (vállalkozó vagyok ebből szeretnék élni). A szervízbe egyszer 1 napig volt egyszer kb 2 hét és egyszer tovább mint 2 hét. Tőlünk a szervíz oda-vissza kb 70-80km a géppel egész évben 9 üzemórát tudtam dolgozni és volt,hogy elhoztam két hét állás után a gépet ugyan azzal a hibával. Árpi több gépemet javította nem hetek alatt de érdekes amikor azt elhoztam mind működött hogy is van ez akkor? Megéri szervízbe rohangálni vagy az nekem ingyen van, hogy 80km megyek a semmiért és áll a pénz kereső eszközöm heteket?
-
4-18xt
friss újonc
Szia!
Már nem ott dolgozom.
Stihl024 erdeklődött a felujítás lehetőségeiről, azért írtam a hozzászólást.
Lenne rá igeny, de komoly műhely kell hozzá speciális felszereltséggel.
A hajtókar lógását jól lehet javítani addíg, amíg nincs túl nagy kopás, vagy nem húlik szét a tűgörgős kosár. -
Peti66
senior tag
Ha,megnézitek fantom Attila mostani videóit láthattok egy régi Pioneer vs Jonsered házasitás/összeépítést.De, a lényeg a főtengely...na, az egy csoda...szétszedhető nagyon komoly,de tényleg. Vagyis a hajtókar se perc alatt kiforgatható a tűzőcsapról.
[ Szerkesztve ]
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Fonti86
lelkes újonc
Mindenki oda viszi,ahova szeretné,én nem mondom senkinek se ,hogy csak a szervíz.Nekem annyi lett volna a mondandóm,hogy nem kell általánosítani.Emberek vagyunk,a szervíz se mindenható,hibázhatnak ott is épp úgy,mint a maszek.Tudni kell elismerni a hibát.Részemről ennyi ez a téma,maradjunk a szerelésnél
-
Peti66
senior tag
válasz Fonti86 #2860 üzenetére
Szia! Én gondban vagyok a Hq 135 markI-el kapcsolatban.Nem tudom,de hátha tudnál segíteni,hogy hogy a bánatba jön ki a tankszellőző "csöcs"tisztìtás céljából lapos fogóval finoman ráfogtam,de nagyon fixnek tűnik nem mertem megcibálni
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Stihl024
junior tag
Akkor ezt a sanszot én sem hagyom ki a Stihl 261-es nagy kompresszió, kegyetlenül jól megy de ha letrakom 5 percre bezabál és füstöl ha odahúzok neki. Ha elveszek tőle az már a gyári érték alatt lenne és pörög is nem lehet szép alapjáratot állítani. Én tudom mi van vele de hátha rosszul gondolom és kihasználnám ezt a kínálkozó lehetőséget ha már itt vagy Fonti86
[ Szerkesztve ]
-
Chresh2
újonc
Üdv Fórumtársak!
Infót kérnék, hogy hol érdemes jó minőségű utángyártott alkatrészeket venni és milyen márkákban gondolkozzak?
Árpi egyik filmjében volt egy Hq kipufogó " Ital " márkával ezt melyik webáruházban rendelhető?
Köszi a segítséget előre is! -
Fonti86
lelkes újonc
válasz Stihl024 #2863 üzenetére
Sajnos nem vagyok vérprofi,így a távgyógyítás és a távdiagnosztika se megy. A hiba megállapításához látni kell a gépet,így csak találgatni lehet. Szóval karbin belül szinte bármi. Membrán,tűszelep emelő nem megfelelő állása. De ha ezek rendben vannak,akkor annyi a hiba,hogy 2t gépet nem járatunk 5percig alapjáraton és akkor nem lesz ilyen gond. De ha esetleg tévedek,tudjuk be az első sorban leírtaknak.
És akkor még én provokálok... -
Stihl024
junior tag
válasz Fonti86 #2867 üzenetére
Ha visszaolvasol -jó sokat -találsz pár bejegyzést ahol működik ez a távgyógyászat-persze kell hozzá valós tapasztalat nem csak arc.
Ha nem működne, teljesen felesleges lenne egy ilyen fórum is ahol a tapasztaltabb tanácsot adhat a tapasztalatlannak. Nagyon kibújik a zsákból ha valaki nyomja amit a neten kikeres ,vagy tényleg tudja mi a szitu.[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #2866 üzenetére
Ha jól emlékszem Balázs te voltál az első kommentelő még a videózásom hajnalán aki hozzám fordult és elmeséted jó hosszú emailben a gondjaid-panaszát. Mára meg itt köpködsz rám mert 1 dologban nem értek veled egyet. Olvasd párszor vissza a megszólítást a hangnemet ami az első konfliktust hozta. Lehet neked más a véleményed lehet neked igazad ,de nem hinném ha bárhova ,bármilyen futó közösséghez te csatlakozol megengedheted magadnak ezt a hangnemet. Jól tudom, hogy más fórumon is ugyan ez a probléma felmerült veled szemben?
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2871 üzenetére
Semmilyen más fórumon nem volt hasonló probléma, facebookon volt nézeteltérésünk egyesekkel bizonyos dolgokban.
Amúgy jól emlékszel, valóban váltottunk emailt.
A probléma nem velem kezdődött, hanem azzal, hogy nem bírod ha valaki megfogalmaz valami kritikát veled szemben, és egyből pitbull módjára támadtál. Amíg amilyen az adj isten olyan a fogadj isten.
Megint nem én sértegetlek, Te írtad az imént, hogy mutassam meg mennyit érek. Ezek szerint mivel nincsenek nagyhangú videóim feltöltve ahol nyíltan köpködök emberekre akkor már nem is érek semmit.
Nagyon sajnálom, hogy ez a fórum ide vezetett, hogy aki más állásponton van az egyből ellenség. -
PALEDOG
kezdő
Hamár senki nem tudott jó üzemanyagcső lelőhejet ajánlani.
Kinek van tapasztalata a benzinstabilizáló adalékokkal? Jöhet pro és kontra. -
Fonti86
lelkes újonc
Nem mondom,hogy nem működik a dolog,szoktam én is telefonon segíteni,aztán vagy bejön,vagy nem.Ha már van egy kiindulási pont,azt sokat segít.De előfordul,hogy én kérek segítséget tőlem sokkal tapasztaltabb embertől,mindent egy technikus gyerek se tudhat.Szerencsére van már egy kis tapasztalatom,megdolgoztam érte,nem csak az arcom van,sőt,tőlem, még egy ember se hallota ,hogy én mennyi gépet javítok milyen sikerekkel,nekem ez egy munka .De igyekszem fejleszteni magam,megnézem mások videóit is,hogy ki milyen praktikát használ,ha esetleg én valamit eddig rosszul csináltam akkor tanuljak.Ez ilyen szakma,mint a többi,folyamatos fejlődést kíván.
A kérdésedre adott válaszom helyes,vagy rosszul kerestem ki a neten? -
pesu
újonc
válasz PALEDOG #2874 üzenetére
Nekem a Spuri bejött. Autóba, motorba, fűrészbe, kaszába használom. Kaszát, fűrészt mindig megtisztítva, teletankolva teszek el (fűrészt vágáskészre feszített lánccal ) még hosszabb időre is. Eddig (kopogjam le) semmi gondom nem volt a későbbi indítással, sem karburálási hibával.
-
PALEDOG
kezdő
válasz Deskó74 #2729 üzenetére
Kicsit késve de válaszolok, de engem érdekel az aspen üzemanyag. Erősen gondolkodom csak a tiszta üzemanyagán. Nekem van olyan gépem nem láncfűrész, ami van, hogy egy évig nem is megy. De a Komatsu-ba sem vetném meg.
Amit hozok benzint összel már stabilizálóval adalékolva teszem el. Mindig van itthon 10 liter 100as. Bilétára írom a tankolás dátumát. 3 hónapnál régebbit nem is keverem be.
A legjobban az érdekel, hogy keverhető e a két üzemanyag. Mondjuk elrakom a gépet tele aspennel és a következő 10-20 tank 100 as benya és mikor tudom,(nálam ez elég kiszámítható egyes gépeimnél) hogy pihi lesz ráöntöm az Aspent és atjáratom a rendszert és pihi. Akkor mi van? -
pesu
újonc
Azt elfelejtettem írni, hogy 100-as (ha lehet OMV) benzint használok és full szintetikus olajat.
-
Deskó74
újonc
válasz PALEDOG #2879 üzenetére
Szia.
Kérdésedre válaszolva,pontosan ez (is) a forgalmazói ajánlás ahogy leírtad, főképp azokban az esetekben,mikor nagy volumenű mennyiségben van üzemanyag használva.
Tehát ez kiváló alternatíva,pl.ha egy fűkaszás brigád végig tolja a szezont hagyományos üzemanyaggal,de pl. októberben, az utolsó tankot már Aspen-nel dolgozzák ki és nem is kell kijáratni,maradhat benne a télre nyugodtan.
Gyártói ajánlás szerint átváltásnál annyit érdemes tenni,hogy üresre kijáratni a tankot a hagyományos benzinből,majd úgy feltölteni Aspen-nel. Visszafelé váltásnál ugyanígy.Sajnos igen, ez van..... stabilizáló, bilétázás, odafigyelés....stb.... addig amíg nem vált az ember Aspen-re. Onnantól nagyban leegyszerűsödik az élet a benzines kerti gépekkel.
Lényegében minden SZAKASZOS módon üzemeltetett géphez kiváló alternatíva. Legyen az erdőgazdaság, építőipar, pl. aggregátorok stb..... csak oda nem a piros flakonos Aspen2 előre bekevertet kell venni a kék flakonos "sima" benzint.
De akkor is érdemes a kék flakonost venni,ha van otthon maradék jóféle 2T olaj amit sajnál az ember nem felhasználni,mivel abból is nyugodtan elkészíthető a keverék tetszőleges arányban.
Én most sajnos itthon vagyok covid-al, de tegnap nem bírtam ki,kipróbáltam 2 fűrészben és
nagyon tetszett. Tényleg szinte teljesen szagtalan, még a munkásruha sem leett semmilyen szagú.....és nekem úgy tűnt szebben járnak a gépek. Olyan selymesebben....lágyabban.
Én eddig mindig is Mol 100 E5 prémium és full synt olajat használtam 1:45-ben.
De tényleg más ez az Aspen... és a tudat,hogy mostantól nem kell észben tartani mikor tankoltam és egyidejűleg a növekszik a gép,az alkatrészek élettartama,ráadásul 1/10-e a káros anyag kibocsátás ami az orrom alá füstöl,így sokkal egészségesebb...nekem bőven megér ennyit. -
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #2873 üzenetére
Maradjunk annyiban soha nem jöttél volna ide ha nem mondom el, lehet ide jönni ,Peti barátom nyitotta ezt a fórumot sok-sok-sok évvel ezelőtt ,te meg itt vagy 3 hónapja. Én 3 hónapig igen csak csendben voltam évekkel ezelőtt amikor idejöttem. Azon a ponton amikor annyit írtam-megmutatom szerintem további vitának helye nincs , ha van benned annyi tisztelet hogy kivárod. Nem akarok én erre már további időt fecsérelni ,vagy túlteszed rajta magad vagy elköszönsz. Elvileg már elköszöntél egyszer. Ha kritikát fogalmazol meg az nem úgy kezdődik-álljunk csak meg egy szóra!- így a pofozkodás kezdődik amivel nincs gond ha az a szándék.
-
Stihl024
junior tag
Unix etanol közömbösítőt használom, ha egy hónappal ezelőtt bárki megkérdezi csak ajánlani tudtam volna , de a fűnyíróba belepusztult a "100" as benzin 3 hónap alatt. Szóval nekem van egy olyan érzésem erősen benzinfüggő és soha nem tudod mit is tankolsz valójában. Sövényvágómban benne maradt még a régi 95-ös benzin kb 1.5 éves -5. húzásra indult semmi gond. Full tele volt a tank. Kezdem azt gondolni tele tanknál egy se romlik be de ha levegő éri akkor igen.
-
PALEDOG
kezdő
válasz Deskó74 #2881 üzenetére
Pont ez a felhasználás lenne a cél. Erősen elgondolkodtam. Sógoroktól hozatok egyet sógorral. 😀 Ott 6800ft az 5 liter a hornbachban a sima. És van literes kiszerelés is. A magam által használt olajjal teljesen meg vagyok elégedve. 1700 volt egy liter. Kellemes nem szúrós a kipufogó gáz. Füst szinte 0. Ha enyhén érződik is a ruhán az pár óra múlva nem érezni. Nem úgy mint anno apám ha hazajött egy napos fűrészelésből kocsival szombaton akkor még kedden is érezte az ember az autóban a tipikus "láncfűrészes szagot". Egy életre belémívódott a pirosstihl szaga. Ezer közül is megérzem. 😅
[ Szerkesztve ]
-
Satya82
lelkes újonc
válasz Stihl024 #2883 üzenetére
Nálam is így van. Egyszer beleromlik máskor meg nem. Nem jöttem rá, hogy mi az oka. Ebben a teletankban lehet valami. Mint a befőtt meg a konzerv. Csak addig romlik, amíg van hozzá oxigén. Mikor az a kis oxigén ami a tartályban van, kifejtette a hatását, semlegesedik, átalakul valami mássá, utána leáll a folyamat.
Szerintem, ez egy jó gondolat, érdemes megfontolni. -
Deskó74
újonc
válasz PALEDOG #2884 üzenetére
6800 az kiváló ár!
Sajnos ez a Hq-nál kapható 8790Ft-os ár irreális.
Ráadásul úgy,hogy pontosan tudom mennyiért adja a főimportőr a kereskedőknek.
(úgy volt,hogy én is forgalmazni fogom,ezért tudom....de aztán letettem róla)Külföldön több országban is forgalmazza az Obi és a bauhaus is... hátha idehaza is fogják
és akkor csökkenhet az ár. -
Stihl024
junior tag
Na srácok kipróbáltam egy új tisztítási módszert a karbira- röhej de bevált. Mosogató tabletta-Ms361 él és virul ,nagyon jó lett .Valakitől halottam azt is , ablakmosó folyadék az ultrahangosba -kinek van erről tapasztalata?
[ Szerkesztve ]
-
norbi840
újonc
Sziasztok!Van egy Husqvarna 136-os fűrészem,és hétvégén történt vele egy kis baleset.Ahogy Árpi mutatta a videójában a 357XP karburátorát kb. Nekem is a pillangószelepnél történt valami mert el is tört,csak az a baj,hogy menet közben elkezdett kalamolni megállítottam levettem a kipufogót azt hittem a gyürü tört el,de nem.Meg is szorult le vettem a légszűrőt,és akkor láttam hogy a pillangószelep az nincs levettem a karburátort be néztem a hengerbe és valami fém darabot beszippantott úgy hogy henger,dugó az kuka azóta már szét szedtem az egészet..Kérdésem lenne,hogy én úgy tudom,hogy a HQ 141,142 hengerét,és dugattyúját rá lehet tenni annyit szeretnék meg tudni,hogy kell e valami mást változtatni vagy mehet rá a nagyobb henger dugattyúval..a főtengely az maradhat e rajt?. .válaszokat előre is köszönöm.
-
csiga8
senior tag
A Spuri jó cucc, jól takarít, én is használom.
Viszont a kaszát, fűrészt mindig üres tankkal, majd kijáratva teszem el. ( Ez az ajánlott)
A Spuri összetételét egy vegyészmérnök visszafejtette a biztonsági adatlapból. ( Abban kénytelen megjelölni mi van benne) Nekünk nem sokat mondanak az összetevők, (számok) ő értette.
Kb negyed áron csinálja meg magának. Kimentettem magamnak az „összetételt”, tán 4 féle cuccból lehet negyedáron „legyártani”, ettől függetlenül én is inkább megveszem.
A karburátoros és az alacsony nyomású – főleg kopottabb – dízeleknél észrevehető a menet közbeni hatása. ( valamivel) könnyebben indulnak a gépek, mert a másik hatása, hogy kémiailag apróbb cseppekre bontja az üzemanyagot porlasztáskor. A modern magasnyomású ( PDTD, CRTD, stb) ezt nem veszed észre, csak a háttérben „takarít”
Az 1986-os II Golf 1.6 TD-be a Spuri első alkalommal úgy összeszedte a dzsuvát, hogy teljesen eltömte az üza. szűrőt, pedig azt is rendszeresen cserélem. -
PALEDOG
kezdő
válasz Deskó74 #2887 üzenetére
Ismerve a kereskedői árréseket kb 4-4500 ra tippelek.
A legjobban annak örülnék, ha a MOL meglátná ebben a piaci rést és minden kuton elérhető lenne emberi áron MOL alkilát üzemanyag. Azért sem lenne harag ha nincs 1:50-es keverék. Szerintem lenne rá kereslet. Hamar befutna.Arra azért kíváncsi lennék milyen hatással van az aspen a katalizátorra.
[ Szerkesztve ]
-
-
csiga8
senior tag
Részemről kipróbált és bevált az OMV 100 premium, abban nincs etanol, hanem ETBE: [link]
A benzint pincében ( hűvös helyen) tárolom. Ha netalán közelít a 3-4 hónaposhoz, beleöntöm a kis Suszkába, ( Suzuki 1.0), nyáron meg elpöfögöm a ( 4T) fűnyíróba.A 600-as Fazerem téli álmát telitankolva alussza OMV premiummal. Eddig ez az egyetlen benzin, ami kibírt benne több hónapot úgy, hogy utána nem prüszkölt tőle a motor.
Gajdán Miklós videóiban egész jól elmondja a miértéket, érdemes megnézni2017-es videó, a „kezdetektől ” Mire jó a premium üzemanyag:
1. rész [link]
2. rész [link]
2020-as videó, E10-Ha ezt tudod a benzinről : [link]
-
Satya82
lelkes újonc
"Viszont a kaszát, fűrészt mindig üres tankkal, majd kijáratva teszem el. ( Ez az ajánlott)"
Újonnan vásárolt Husqvarna kasza, egy fél évig pihent üres tankkal és mikor újra beleöntötték az üzemanyagot folyt mindenhonnan, mert elbomlottak a benzincsövek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Gyúrósok ide!
- Futás, futópályák
- sziku69: Szólánc.
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...