Új hozzászólás Aktív témák
-
PALEDOG
kezdő
Nem hiszem, hogy sokunknál halomban álnának a különböző csillagkerekek.
Kuplungot nem értem mihez akarod hasonlítani de az ugyanakkora egy adott géphez 3/8 ill 325 ben is.
csillagkerek méretek különböznek átmérőben attól függ milyen osztású és hány fogas. -
Pillerb
kezdő
válasz Pillerb #2153 üzenetére
Lemaradt, hogy értelemszerűen láncvezetőből is a megfelelőt kell használni, mert az orrkerék itt is kell passzoljon a lánc osztásához. Az orrpáncélos lapok kivételek, mert abban nincs orrkerék. A következő amire figyelni kell, a lánc vezetőszem vastagsága 1.1mm és 1.6mm közt változik általában.
-
PALEDOG
kezdő
Van 8-9 es is.
-
highand
tag
válasz Pillerb #2153 üzenetére
Annyi összefüggést vélek felfedezni, hogy amennyiben egy 3/8-os lánc kerül 6 fogú csillagkerére és egy 0,325 kerül 6 fogú csillagra - akkor a 3/8-os-al nagyobb lesz a láncsebesség.
Hasonlóan az is igaz szerinten, hogy ugyanaz a lánc 7 fogú keréken nagyobb láncsebességet produkál, mint 6 fogún.
Vagyis érdemes lenne egy adott fűrésszel és lánccal vágás tesztet csinálni, hiszen 0,325-ből van betétkerék nélkül 6 fogú és van betétkerekes 7 fogú és 8 fogú is.
-
PALEDOG
kezdő
válasz highand #2156 üzenetére
Elméletben az autó kereke meg többet fordul 5. Ben mint 1.ben csak elindulni nem lehet vele. Ez az elméleted csak üresfordulatra igaz. A lánc osztását és a meghajtás fogszámát a motorerőhöz optimalizálja a gyártó. (itt most a komoly fejlesztőkre gondolok és nem a másoló iparra). Van amit a tartósság jegyében szerelnek kevésbé megterhelő vágó szettel. Hiába vársz papíron nagyobb láncsebességet, ha fában meg nem képes haladni. Azért van már egy kialakult ökölszabály a gyártói oldalról is. Azért nem levegőt akarunk szeletelni és a lánc sebesség felhasználói oldalról nagytöbbségünk részére csak egy katalógus adat. Lehet játszani a számokkal van ahol lehet életképes egy változtatás a gyáritól eltérő csillagkerékkel. Pl gyertyán kevésbé fogja vissza a gépet és még növelhetnél sebességet mert bírná , de ugyan ez a szett egy száraz tölgyben fullasztaná a gépet és használhatatlan kombó. Aranyközépút kell!
-
Stihl024
junior tag
válasz highand #2156 üzenetére
Az a baj a kérdéssel nincs ott mire való... ezt nagyon sokan elfelejtik. Szerintem kapásból jött volna a megoldás .Én így mint amatőr látnok azt mondanám egy McCulloch vagy egy Hq 236 lesz a szóban forgó eszköz ,és akkor helyes az észrevételed a 6 fogú a 3/8-os és a 7-fogú a 325 osztású... Most kiderül milyen vagyok látnoknak...de ha rám hallgatsz veszel betétkerekes harangot és akkor cseréled az osztást amikor csak kedved szottyan.
[ Szerkesztve ]
-
Istvan2020
aktív tag
[Efco 5600]
40 ezres jófogás fürész kép és videó, kiváncsiságból kértem.🙂 -
PALEDOG
kezdő
válasz Dolmar ps420 #2161 üzenetére
Jobb híján most kapott egy kraftech kipufogót amit szó szerint úgy kukáztam. Majd megcsinalom az eredetit is. Láncfék nagyon nehezen kattant el, de most már rendesen működik. Kapott új kuplungot mert le volt törve egy darab belőle. Gondolom úgy akarták lekohálni és nem sikerült. Tűgörgőt egy új LPX láncot egy oregon betétkerékkel . Beragasztottam az olajzas csövét, Más nem kellett neki. Szép pattogós hangja van. Ha megmarad lehet kap egy elasztós berántót. 😁
-
PALEDOG
kezdő
válasz Dolmar ps420 #2164 üzenetére
Na kíváncsi leszek rá milyen lesz vele.
-
Stihl024
junior tag
válasz PALEDOG #2167 üzenetére
Hát reméljük ,hogy a gazdája belevert egy ácskapcsot és azzal vágta tönkre mert ha nem várható több ilyesmi. Pont most vannak annyi ideje a piacon ,hogy jönnek a bajok. Én személy szerint kíváncsian várom őket ,ugyan úgy mint az összes többit is eddig Egyébként nekem van 2-3 jóminőségű kati pogácsám,ha kell rakok bele neked csak küld el a kiput.Van Dolmar,-Stihl - Villager-Hecht-Fuxtec melyik kell??))))))))))
[ Szerkesztve ]
-
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2168 üzenetére
Fuxiét! Ha lehetne. 😁
Pont erre gondoltam én is. Ez vagy egyedi eset vagy most kezdenek kipukkadni a lufik.
Így megnézegetve jó anyagú a kipufogó kívül és jó a kezelése is. Erre belül 0,5mm lemez. És iszonyat közel a katalizátor a hengerhez, bődületes hő ami odabent reked. Egy jobb belső áramlással még használható is lehetne. Talán.... Nem is piszkaltam volna de a leváló drótdarabkák aggasztottak. -
Stihl024
junior tag
válasz PALEDOG #2169 üzenetére
Pl a Hecht pogácsa érintetlen csak a lemezt kell kivágnod egy erősebb anyagból. Fuxit ugye csak a vicc kedvéért írtam ide annak a közepe picit sérült. Egyébként ha rám hallgatsz ,csinállsz egy olyan konzolt mint én a Fuxi 155-nél, hogy ne a kipufogó külső falát érje a kicsapó láng és hagyod a pogácsát a fészkes fenébe.
-
Stihl024
junior tag
válasz Btamas81 #2170 üzenetére
Én pl ezért nem is akarok másnak szerelgetni. El mondtam vagy 2-3 videóban nem vagyok szerelő ne is írjon senki mert csak magamnak vagy haveroknak szerelek ,ennek ellenére napi szinten jön egy levél-vállalom e... mibe kerülne .... Pénzt nem kérek ,normálisabbja ad magától vagy legalább ad valami hasznosat de mosogatni pucolgatni én még pénzért sem szerem a más gépét.Nekem az a buli ha megveszek egy gépet amit felújítok, és eladom picit drágábban. Megvan a bütykölgetés öröme ,a haszon öröme és az ha visszajeleznek a gépről.Mint pl a Dolmar 115i -bitangul bánom,hogy eladtam viszont a srác imádja ez egy kicsit megnyugtat.
-
PALEDOG
kezdő
Ha lendületből rántottam nem. De ha lassan húztam akár csak 1 sűrítésnyit akkor bizony odaránt.
-
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2171 üzenetére
Igen, valami hasonló lángterelőt tervezek gyártani bele. Majd veszek a héten h9 lemezt, momentán nem volt itthon. Katot csak akkor raknék bele, ha tartósan biztonságosan meg tudnám oldani, hogy a motor ne főzze meg magát. Böngéssztem a neten némi inspirációért. Van pár külföldi láncos fórum amit követek. Ott is inkább herélés van, arra felé sem nyűgözte le a kezelőket a katalizátor.
Érdekes, hogy pl echo kaszákban közvetlen a kipufogó bemenetén van és olyan mintha az összes gázt kénytelen lenne a motor átnyomni rajta. -
kopepe
aktív tag
válasz PALEDOG #2177 üzenetére
A gsh 400-nál is úgy volt,ha megnézed újra a képet.
Szétszedési sorrendben terítettem ki,és igen az összes gázt
azon kellett átpaszíroznia ennek is.A dugótól a katalizátorig
volt talán 3,5 cm.Idővel lehet ez a gép is úgy járt volna.
Ez a herélés inkább megelőzés céllal történt.[ Szerkesztve ]
-
kopepe
aktív tag
És én igenis igénylem a gerendadarabolásnál visszacspódó károsanyagban dús gázokat !!!
HMMM.... -
kopepe
aktív tag
Újranéztem a videót,amiben ugye megkapjuk mindannyian.........
Azt hiszem harmadszor posztolom ezt a fotót,csak most legalább tudom,hogy miért!
A jobb oldali újabb gép( gsh400-gsh400),és kapott hőterelőt a kipuff.
Már tudjuk is,hogy miért! Mert a gyártó is rájött,hogy túlmelegszik...
És kompenzálnának valahogy... -
Lacuss20
senior tag
Ha még nem vòt!
https://www.instagram.com/discovery.engenharia/reel/CYTUdAIA051/?utm_medium=copy_link
A csopi jutott eszembe rögtön :) az a kipuff nem gyenge.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
PALEDOG
kezdő
Volt egy olyan érzésem, hogy reakció videó. 🤔
Teljesen megértem, hogy szabályozás meg szigorítás van. Nem is zavarna ha nem az én káromra történne, és nem nekem kell lenyelni a gombócot. Mert érdemben nem fejlesztették, csak rábiggyesztettek egy katot azt jó van az úgy. Egy valaki megcsinálta, a többi meg ment utána.
A véleményem, hogy ha rendesen lennének megcsinálva ez nem is lenne sehol sem téma. De ugye ez nem így van. Mi meg csámcsoghatunk rajta. -
Stihl024
junior tag
válasz PALEDOG #2183 üzenetére
Én is úgy éreztem,hogy reakció videó nem baj van ilyen is -csinálok én is ilyeneket. Az ,hogy valakinek mi a meggyőződése és mi az érdeke az két külön történet. Az biztos kevés olyan Youtube-rt találsz aki legalább 1 évig mondaná ugyan azt mint annak előtte. Ha olyat találsz ami így megüti a füled én azt tanácsolom nézd vissza az illető pár videóját és nem árulok el zsákba macskát ha pár hónappal ezelőtt totál más az álláspont mint ma.,. Azért ne legyetek már annyira önteltek, hogy beképzelitek miattatok készülne egy videó..... - ezer más helyen találkozol ugyan ezzel a témával. Szerintem mindenki maga döntse el mit akar és ne másokra hallgasson. Nekem itt van a saját bőrömön tapasztalt példa Stihl Bg 86 lombfúvó 2 évesen elolvadt a gyűrű .Nem sült be nehogy valaki félre értse. Kilágyult a hőtől és darabokra törött. Garancia időn túl-az én károm ,senki nem vállal érte felelőséget
Fasza kis Japán motoros 1 gyűrűs gép. Csak nincs elég hely benne a hőnek és a katalizátornak. Mert mi nincs ezekben a gépekben?:___ hely.... mi kell ahhoz hogy a nagy hő ne visszafelé hason-hely ...van? nincs....
Mindentől távol kell tartani a kiput -ezért a nagy rés körülötte. Ezzel is csak helyet vesznek el a belső áramlástól.
Gazdaságosan akkor megy a 2T motor ha tud visszajutni gáz az égéstérbe-túltöltöttség ,nagyobb teljesítmény kisebb üzemanyag fogyasztás (rezonátor). Közvetlen a leömlő elé helyezett akadály meggátolja a visszahatást. Fogyasztás nem lesz kisebb akkor se ha teljesíti az "eus" normát (valaki keressen már rá mert én se égen se földön ilyet 2T motorokra nem találtam mint arra sem hogy a 95 -ös 5% etanol tartalmú benzint kivonták volna az eu-ból -minden más országban kapható...) Jelen pillanatban van olyan kötelezettsége a vállalkozóknak ha alkalmazottat foglalkoztat ,nem tudom betartják -e -a gépeiket káros anyag kibocsátási mérésnek kell alávetni úgy mint az autóknál a zöldkártya. Tuti legtöbben nem foglalkoznak vele. Nem is sok helyen csinálnak szervizek ilyet. Na ezen a méréseken az öreg Ms 660 még vígan átmegy... akkor mi van... érti ezt valaki?[ Szerkesztve ]
-
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2184 üzenetére
Jah... Nem! Cseppet sem gondoltam, hogy az itteni pár poszt inspirálta volna a videót.
Közösségi médiában követek jó pár fűrészes csoportot. Amolyan ártatlan Néz Előd vagyok. Mint a külföldi fórumokon is.
Cseppet sem csak pár lakos fórumunk témája a katalizátor.
Elvileg a törvényi megfelelőségek a gépkönyvek utolsó pár oldalán megtalálhatóak. Azt, hogy milyen környezetvédelmi normáknak, rezgéscsillapítás stb felel meg az adott sorozat. Azt, hogy az a világ melyik piacán mit szabad forgalmazni nincs infóm. De gondolom a stihl pl itthon forgalmazná az MS260-ast ha lehetne. Igény lenne rá. Nem, hinném, hogy csak marketing miatt vezették ki vagy tévedek. -
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2184 üzenetére
Na rákérdeztem okosabbnál. Úgy találod meg a szabályozást ha kíváncsi vagy rá:
"NON ROAD ENGINES
Az új, nem közúti mozgó gépekben (NRMM) használt motorokra vonatkozó európai emissziós szabványok fokozatosan szigorodó szintekként, úgynevezett Stage I...V szabványokként épültek fel.
NRSh kategória – 19 kW alatti SI (Spark Ignition) -motorok, kizárólag kézi gépekben való használatra.
Nem a forgalmazók, hanem a gyártók lettek kötelezve a normatíva betartására. Tehát az elfogadott céldátum után csak azok az eszközök kaphatnak tipusbizonyitványt amik teljesítik azt. Így eleve kereskedelmi forgalomba is így hozhatók. Rögzítve van egy cél dátum is, ahol viszont a forgalmazás is csak ezen tipusbizonyítvánnyal rendelkező eszközöket engedélyezi. Ebben az átfutás természetesen több év. "
Linket nem kaptam. Se konkrét számot. Elfoglalt ember..... -
Btamas81
csendes tag
Urak! Husqvarnánál hogy jön le az olajzómeghajtó csiga a főtengelyről?
-
Stihl024
junior tag
válasz PALEDOG #2186 üzenetére
Na hát nézegettem.elég kesze- kusza de már szemre is olyan számok vannak megadva ami nem tűnik teljesíthetetlennek.Elvileg az lenne a norma amit Japán-Europa és Amerika közösen elfogadott de ha jól értelmezem az Unio rá tesz egy lapáttal még amolyan " példás" példamutatóként. Kínai fűrészeket felmatricázzák 2016 gyártói matricával és röhögnek az unión... Ha jól értelmezem nagyjából a gyártó becsületén múlik ,nincs semmilyen ellenőrzés. Két évig még biztos lesz Kínai fűrész meg kasza... utána meg jó ára lesz a használt piacon
[ Szerkesztve ]
-
kemenylegeny
csendes tag
válasz PALEDOG #2186 üzenetére
Akkor nem szabadalom. Rendelet.
Az első és legfontosabb benne van a lényeg:
Forrás: [Az Európai Unió hivatalos honlapja]
"Az új NRMM-rendelet hatása
Jó az üzletnek és jó a környezetnek
Védi az uniós polgárok egészségét
Védi a környezetet és javítja a levegő minőségét az EU-ban
Biztosítja az NRMM-motorok belső piacának megfelelő működését, elkerülve a piaci torzulásokat és a piac széttöredezettségét az EU-ban – egyenlő versenyfeltételeket biztosít a globális piacokon
Elkerüli a nem megfelelő, alacsony költségű termékek tisztességtelen versenyét -
kemenylegeny
csendes tag
Legalább elolvastam végre úgy ahogy, egy unios rendeletet.
-
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2190 üzenetére
Igen. Brüsszel olyan túlbuzgó, mint Kalifornia. Csak miattuk nem cumiznak texasban, mi igen. Szerintem a kínai gépek azért lehetnek még forgalomban mert ahogy olvastam a rendeletet az új motorokat motorkonstrukciókat sújtja az egyre szigorúbb szabájzás. De a kínai gépeknek a motorja 20 év alatt nem változott. Fehértől a feketetéig minden színben és formában volt már. De blokkja mind ugyanaz a konstrukció. Persze ennek is vége lesz egyszer. De addigra már meglesz az életképes utód abban biztos vagyok.
-
PALEDOG
kezdő
válasz Istvan2020 #2191 üzenetére
Patika darab. Tőled is várjuk a tapasztalatokat.
Én azon angyalok, hogy tudok tisztességes légszűrést varázsolni rá. Papírszűrő sajna nem játszik. -
Pillerb
kezdő
válasz Istvan2020 #2196 üzenetére
Mekkora lap van azon a gépen? Milyen lánccal megy? .325” ?
-
Stihl024
junior tag
válasz Istvan2020 #2191 üzenetére
Király! A vezető is pöpec!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...