Új hozzászólás Aktív témák
-
ladislass
csendes tag
Sziasztok! Hagyatéki tárgyalást követően az alábbi megkezdett olajokat találtam a családban:
MOL Arol 2T és Granit Quality Parts Mineral (saw chain adhesive oil)
Ha jól tippelem, az utóbbit lehet használni láncfűrészbe lánckenő olajként, az előbbi viszont nem egyértelmű? Lehet, hogy régi Simson motor adaléka lehetett, benzines láncfűrészbe nem való ugye? -
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz ladislass #3851 üzenetére
Szia!
A 2T olaj jó láncfűrészbe is, a kúton vásárolható 95-ös benzinnel kell keverni, a fűrészhez előírt arányban. Ez tehát nem lánckenőolaj, hanem kétütemű motorolaj. És igen, ez kellett a Simsonba is, sőt a Trabantba, Wartburgba és a Barkasba is. Meg még sok minden másba is...
[ Szerkesztve ]
-
ladislass
csendes tag
válasz Intruder2k5 #3852 üzenetére
Köszi az infókat! 100-as benzinhez is gondolom ugyanígy keverjük?
Azt valahogyan tudom-e ellenőrizni, hogy egy kannában lévő benzin tartalmaz-e adalékanyagot? Találtam külön kannában benzint is, de nem egyértelmű, hogy az csak sima benzin vagy adalékkal kevert. -
-
Juhász Imi
újonc
válasz Intruder2k5 #3854 üzenetére
Az arol 2 t nek piros színe van. Annak látszani kell a benzinben. A másik lánckenő olaj lehet, ha jól néztem. Ott feljebb valaki rá kérdez a karburátor beállításra. Az 1,5-1,5 kiindulásnak jó. Utána a géphez kell állítani, mert ez egy átlagos érték. Az alapjárati beállításnak szép egészséges hangja legyen, és érdemes közben gázfröccsökkel tesztelni. A magasfordulatit teljes gázon a legmagasabb fordulatra állítani. Utána kifelé tekerni, hogy recsegő hangja legyen a kipufogónak. Akkor jó, ha vágás közben elmúlik a recsegés, kisimúl a hangja. Minden esetben érdemes üzemmelegen, vágás közben korrigálni.
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
válasz Juhász Imi #3855 üzenetére
Az a mennyiség ami bele van keverve, nem fog látszani, főleg ha nincs ugyanabból a benzinből keveretlen minta is, amihez hasonlítani tudod. Ez így elég kockázatos...
[ Szerkesztve ]
-
isti732712
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy fűrész, nemrég átesett egy kuplungharang cserén és kuplung cserén, javítva lett és cserélve az olajzó cső olajpumpa csigával, kapott vadi új karbit! A jelenség vágás közben gondol egyet és fulladozik leáll. Mi lehet a gond? Benzinszűrő? szimering? Szikra van. Vágtam kb 10 karikát és elkezdett fulladozni és leállt, utánna már be sem akart indulni, alapjárat hidegen jó melegen ingadozott, karbit belőttem ahogy kell már amennyire így ezt lehet.
Köszi mindenkinek!
Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember.
-
csiga8
senior tag
Ha van valakinek gyári ( Mahle) Husqvarna 372XP ( nem az x-torqos!) hengere, ami kuka, már nem használható, érdekelne.
Lényegtelen mennyire karcos, húzott, stb, ami a lényeg, hogy gyári legyen és pontosan kimérhető legyen a hengeren a rések mérete, helyzete. Nem gépre kell.
Ha van hozzá ( rossz) dugó, még jobb.
-
kemenylegeny
csendes tag
válasz ladislass #3853 üzenetére
Trabantos időkben a papír próba volt a megoldás, hogy van e olaj a benzinben. A4-es, papírzsebkendő, konyhai papírtörlő jó hozzá, fehér legyen. Cseppentesz a papírra az üzem anyagból, ha van benne olaj a foltja megmarad. Fényfelé fordítva látszik az olaj nyoma a papíron miután elpárolgott a benzin. Kb. 10 perc, ha fújod hamarabb. Csinálhatsz próbát olyan keverékből amit te készítettél, hogy lássa a szemed mit kell keresni. Az olaj mennyisége is jól lekövethető a hátrahagyott folt méretéből. Fecskendővel, kiskanállal kimérni a papírra, ne nedvszívó felületen legyen a papír.
-
abdulka1
őstag
válasz simlisgumis #3862 üzenetére
Nagyon köszönöm, sok olyan infót találtam benne amire nem is gondoltam.
Nem az számít, hogy veszítesz vagy győzöl, az számít hogy ÉN veszítek-e vagy győzök.
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Még mindig felső markolatos fűrész vásárlását tervezem.
Érdeklődnék, hogy ki, milyen típust ajánlana, választana?
Max 70.000.ft.ig.
Köszönöm. -
csabika11
csendes tag
Látom, senki nem válaszol. Tanácsot nem tudok adni, mert nincs összehasonlítási alapom. Nekem egy Hecht van, évi kb. 10 L benzint ha elhasználok vele. Soha, semmi gond nem volt vele, 2-3 rántásra mindig indult akár a több hónapos keverékkel is. Nekem az egyik kedvenc láncfűrészem.
-
Kolty
aktív tag
válasz csabika11 #3865 üzenetére
Bizony senki....
Nem egyszerű a döntés. A Haina márkát nagyon nézegettem először, több köbcentisnek is írják mint a Hechtet. Valamint ezt írja róla a szerszamx: "A Haina egy új fejlődő német márka,"
olcsón is adja a szerszamx a többi üzlethez képest. Aztán utána olvastam magának az áruháznak nem egy nagy megelégedéssel vannak iránta a vásárlók. Hat találatot is hoz ebből a fűrészből: [link] Nem tudom hol van a kutya elásva......
Aztán van még Stiga, Al-ko, Riwall, Hitachi amit még esetleg meg is tudnék fizetni.
Ezekről kevesebb rossz tapasztalatot lehet olvasni. Nyilván el se adtak belőlük annyit mint a Hecht.ből, így kisebb arányban vannak a negatív kritikák. Hechtel is vannak érdekes tapasztalatok. Beszéltem több garis szervízzel is, olyannal akik korábban szervízelték, most már nem. Nagyon megoszlóak a vélemények, tapasztalatok. -
Dolmar120Si
újonc
válasz Intruder2k5 #3854 üzenetére
Egy csöppentés üveglapra belőle. Elpárolog. Ha marad utána folt, akkor van benne olaj.
-
Caldera
aktív tag
SzerszámX oldalt nem nagyon erőltetném. 1x rendeltem tőlük egy krokodil emelőt. Nem azt küldték amit rendeltem és fizettem. Reklamáció esetén elérhetetlenek, vásárlói véleményeket cenzúrázzák ezért pozitív a képük.
''Úgy élj, hogyha leperg előtted az életed filmje érdemes legyen végignézned.''
-
csiga8
senior tag
válasz Dolmar120Si #3867 üzenetére
Valami olyasmi.
A kínai henger már itthon van, kéne minta. Az lenne az alap, ami a gyári, és még egy pici plusszt is tennék rá.
Az MS660-nál is akár több mm eltérés van a hengerek rés helyzeténél, ami rengeteg. Ha azokat "visszaigazítod", az öntési hibákat, felületet simára varázsolod, ( mert az is katasztrófa) kb gyári teljesítményű hengert kapsz. A bevonat az úgy ahogy még jó is rajtuk. Kínaiban nem a henger, a dugó a gyenge pont.
Nagyjából ennyi a trükkje. Van kínai "bontatlan" hengerem, majd teszek róla képet, ha akarod, hogy pl a szívórés felső éle kb 5 mm-el van lentebb a kínain a gyári Stihl hengerhez képest. Már 1 mm is sok, az öt meg bődületesen sok.
A 372-re visszatérve. Kínai henger lenne megpiszkálva, azt dobnám egy 365-ös testre.
Hobbi, úri huncutság, nem több.[ Szerkesztve ]
-
Husqvarna340
újonc
Sziasztok.
Olyan problémám lenne hogy a 340-es Hq-m hidegen szépen indul, jó az alapjárat semmi gond nincs de kb 3-4 perc múlva mikor már meleg akkor menet közben leáll, nincs alapjárat. Ha újra inditom és huzgálom a gázkart akkor működik lehet vele vágni, szép hangja van de ahogy a gázt elengedem leáll.
Még nem volt időm szétszedni de ti mire gondoltok mivel vagy mikkel lehet a probléma? -
kopepe
aktív tag
válasz Husqvarna340 #3871 üzenetére
Talán főtengely szimering,pár ezer forintos tétel.Vagy membránszett.
-
Dolmar ps420
lelkes újonc
link talán elèg lett volna egy 30 as lap is :D
-
Lacuss20
senior tag
válasz Husqvarna340 #3871 üzenetére
Nekem ugyanez volt, elvittem szervìzbe beállìtották a gépet rendesen és azòta jò.Ettő függetlenül a tiednek lehet az a baja amit ìrnak. Membrán dolgot megtudod simán csinálni magadnak is otthon.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
csiga8
senior tag
válasz Husqvarna340 #3871 üzenetére
A T csavaron ( alapjárat) egy picit tekerj befelé, hogy picit emelkedjen az alapjárat.
Az L csavaron piciket 1/8-ot szintén befelé. Próba hidegen és ,elegen. Meglátod jobb lett-e, ha nem , még egy 1/8-ot csavarj majd befelé.
Ha nem javul, nem beállítási probléma.
-
ladislass
csendes tag
Abban tud-e valaki segíteni, hogy Stihl MS170-nél hol lehet állítani, mennyi olajat használjon? Túl olajosnak tűnik működés közben. Köszi!
-
Dolmar120Si
újonc
Én is ezt tapasztaltam.
Van egy jelenség a güde kínai fűkasza és láncfűrészeken, hogy szándékosan csökkentett kipufogó keresztmetszettel van rajtuk henger. Ettől a kompresszió olyan brutál, hogy töntkreteszi a berántót. A motor teljesítménye kisebb. Nyomatékos, de nem pörög annyira, ez fűkaszánál, nem is olyan nagy gond, de láncfűrésznél nagyon gáz. A piacinál jobb henger, de ilyen, emiatt bontani kell, cserélni vagy portolni.Ez a dolog az utángyártott hengerekkel is. Lentebb teszik a kipuffot, ettől tovább tart a sűrítés, és élvez a paraszt, hogy micsoda kompressziója van. Teljesítménye meg nudli.
Ezért nem kell bedőlni a nikasiles utángyártott hengernek. Portolni kell, de a nikasilt nehéz. Ha van is gyémántos gyorsmaród, nagyon könnyen felszedi a bevonatot, egyáltalán egy kicsit sem szabad befelé forognia a marásban, nagyon figyelni kell.
Így toltam el egy DMT hengerszettet a S 028-ra. Csak a kis gyűrűtámasztó nyelvről jött le a bevonat a szívóportban, kuka lett a 30e ft-os henger - egy határ szar annyiért.
Nyitott felömlős hengereket sokkal jobb minőségben tudnak gyártani az olcsó tartományban -
csiga8
senior tag
válasz Dolmar120Si #3879 üzenetére
Ez lesz a harmadik henger, amit csinálok, de pattogzás nincsen nálam.
Sajnos még mintám sincs, de talán ez a 372-es henger korrektebb másolat.Most csinálom az átömlőket ( amikor van egy kis időm, mert most is megyek melóba) és a hengeren lévő egyik felömlő rést ( próbaképp) gond nélkül felfelé lemartam 1 mm-t, igaz nem olyan egyszerű, mert sz.r hozzáférni. ( azokkal az eszközökkel, ami nekem van)
-
seger
addikt
Sziasztok!
Kínai láncfűrész-el kapcsolatban lenne egy kérdésem.
Mitől van az, hogy beindítás után gázadás nélkül elkezd menni a lánc. Növekszik a fordulat, majd lefullad.
Gázadásra gyakorlatilag egyből lefullad.
Otthoni célra vettem 5 éve, nincs vegyeskazán, csak házvásárlás miatt lett véve, mert az udvar borzalmasan nézett ki, így kikellett vágnom pár fát. 1 évet állt a gép, most még lenne 3 fa amit kinkellene vágnom, és utána jöhet a fa telepítés, ahogy mi szeretnénk. Ezt a 3db fát kellene kibírja a fűrész.
Szerintem üzemanyag baja van, de nem vagyok hozzáértő.
Tudnátok segíteni? Levegőszűrőt kitakarítottam.
Erre kis munkára nem vennék másik gépet.
Köszi ha van tanácsotok. -
Tibor_560sec
aktív tag
A keverekkel lesz gond elsosorban szerintem.
En 5 liter 95 benzinhez 2 - 2,5 dl favorit 2T tipusu olajat ontok , ilyen arannyal jo az eges .
Az oldalan vannak az allito csavarok az alapjarat/vegfordulat meg a levego ott tudsz allitani .
Levego szurot kornyeket erdemes tisztantartani minden 10 uzemora utan , meg ott van a szivato azt is nezd meg hatha kiugrott a nutbol ami vezeti .Nekem most az olajszivattyu allt be nem olajoz vagy csak az a muanyag fogazott persely nyalodott el a csillagkerek alatt ...
Gyertyat ki kell tekerni es bekell tomni rongyal mig megnem szorul a dugattyu , utana le lehet verni a rogzitest , ez a barbar modszer de mukodik ...[ Szerkesztve ]
Ne játszd el a bizalmad , főleg előttem !™
-
seger
addikt
válasz Tibor_560sec #3884 üzenetére
És csiga8
Köszönöm a válaszotokat. Kicsit tudtam vele foglalkozni ma. Alapjáratot visszább vettem, így a lánc nem mozdul csak ha adom a gázt. Viszont pár vágás után lefullad. Mintha elfogyna az üzemanyag, és csak úgy indul, ha szivatót kihúzom majd berántás után egyből visszanyomom. Akkor megint ketyeg, és pár vágás után megint fullad. Üzemanyag szűrőt fogom most délután megkeresni, első ránézésre csak bontás után férhető hozzá.
Üzemanyag keveréket első perctől 4L 95-ös benzinhez 1dl olajat rakok -
Tibor_560sec
aktív tag
Hat az az igazsag sok minden lehet ...
Uzemanyag szurot atnezni kimosni nem falsot sziv vagy egyszeruen csak koszos
Nagy altalanossagban mindig tisztitas kozben talalod meg a hibat is.
Lepucol szetszed lepucol osszerak proba pucol proba
Inditasi metodus hidegen , szivatot kihuzod kettot rantasz szivatot visszatolod es amig a gyertya tiszta siman kell induljon a harmadik rantasra , persze ha minden mas idealis.Egy kicsit olajosabb keverekkel probald meg elinditani es az oldalan a levego csavaral jatszani
Ne játszd el a bizalmad , főleg előttem !™
-
seger
addikt
válasz Tibor_560sec #3886 üzenetére
Úgy tűnik összeállt a dolog. Szétszedtem, kitakarítottam, összeraktam, és indult, kissé nehezen, de most levettem az üzemanyagszűrőt és segített. Egy rántásra indul, és szépen jár. Nem dadog. Holnap próba...
Üzemanyagszűrőt hogyan lehet kitakarítani? Tiszta benzinnel?
Köszi a segítségeket! -
Tibor_560sec
aktív tag
Ha ures a tank kitudod razni belole elmeletileg olyan hosszu a gumicsove , hogy pont ki esik a szuro ... bar tipusfuggo
Kell legyen korulotte egy vekony szivacs/filc reteg .
Takaritani eloszor mindent benzinnel utana forro hypos ultras viz olbites szaritas .Lanc es vezeto nelkul alitsd be az alapjaratot/vegfordulatot ha igy megy akkor kitudod zarni hogy esetleg csapagy/szimering cseres-e .
Ne játszd el a bizalmad , főleg előttem !™
-
Dolmar ps420
lelkes újonc
Sziasztok! Pár órás használat után mi okból telhet meg mocsokkal a karbiban az a pici szűrő?az impulzus cső lecsúszott menet közben,ott esetleg bejuthatott a mocsok?
-
Fureszeslali
újonc
Ez az árpi csatornája?
[link] -
VágásiTibi
újonc
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni: vettem egy szép, gyári állapotú Jonsered 2050-et. Brutál kompressziója volt, gyári elko dugattyú/gyűrű, hengeren még látszott, hogy nincs is még bejáratva. Nagytakarítás, szétbontás után, új csapágyakkal szimeringekkel összeraktam (+impulzuscső,benzincső, membránszett). Jelenleg három tankkal, kb 33-as keverékkel ki lett már járatva belőle, abból az utolsó vágással, az elsők csak egy helyben alapjáraton. A motor ezek után is szorul, kevesebb olajnál melegszik, a jó kis szaggatós kompresszió eltűnt, nagy nehezen ,,áthuppog" csak a dugattyú berántásnál. A dugattyút óvatosan 2t olajjal dörzsi szivaccsal letakarítottam az elején, illetve a gyűrű alatti kormot egy törött ugyanilyen méretű gyűrűvel óvatosan kikapartam. Nem tudom mi a baj, több testvérét (2041, 2045) és rokonát (HQ 40, 45) rendbe raktam már így de eddig nem volt velük gond. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv.:Tibi
-
Peti66
senior tag
válasz VágásiTibi #3891 üzenetére
Szia Tibi! A dugattyút levetted a jajtókarról ?
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
gyulank
addikt
Solo 621-hez (19. oldal) milyen reszelő kell, szétrepedt az olajkupakja, azt sem tudom, honnan szerezzek, és van ilyen 2 hengeres reszelő sablonom, amin van egy kihajtható rész, amin vannak lyukak, meg rá van írva, hogy kemény fa, meg nem kemény, és nem tudom, hogy kell használni. És van hozzá 4mm-es reszelő.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22631.2361 Ubuntu 23.10 x64
-
regener
veterán
Eddig minden szép és jó volt, most viszont folyamat lefullad, lehet nem kap elég levegőt, de a karburátort állító csavarhoz nem férek hozzá, amit rendeltem netről kulcsot pedig persze pont nem jó, igaz pont nem szerepelt a listában, de hátha alapon bepróbáltam.
A szervízben azt mondták direkt nem általános kulcssal lehet állítgatni, csak ez ilyen hogy tegyük fel munka közben elállítódik valamitől és meg vagy lőve, mert viheted szervízbe, lévén ilyen szervízszerszámot nem árulnak a márkaboltban sem... Remek
Így most bekerült a helyi márkaboltba egy kis karbantartásra.
Esetleg valaki talált már jó szerszámot a célra?Rokonnak az 565-ös nagyobb tesója van, az meg magát állítja már (vagy mi a szösz) így ő sem tudott mit mondani.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Bíró Árpádhoz tud valaki elérhetőséget?
Vennék tőle valamit, de nem érem el. -
Peti66
senior tag
válasz VágásiTibi #3893 üzenetére
A dugón a nyíl a kipu felé mutatt? Ha ez ok akkor megfújnám kompresszoral 1-2 bar-ral fentről sűrű szappanhabbal újra nézném a szimeringeket alaposabban.ja,zárt fojtószelep állásban...+gyűrű hézag,pozició
Üdv. Peti[ Szerkesztve ]
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
VágásiTibi
újonc
Köszönöm a tippeket, a dugattyú jól volt benne, a szimeringek újak voltak, de most kap egy másik fajtát, kicsit mintha túl feszesek lettek volna, illetve políroztam a hengeren és kap egy új gyűrűt is, a gyárinak a hézaga talán már túl nagy, aztán hátha lesz v.mi. A rejtély még mindig az, hogy szétszerelés előtt tökéletes volt.
-
csiga8
senior tag
válasz Intruder2k5 #3899 üzenetére
Köszönöm, veszek!
Márc 11-én rendeltem a szerszamkell.hu oldalról, de csak a várakoztató emaileket kapom.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal