Új hozzászólás Aktív témák
-
Robi_73
őstag
válasz molnarpeter #2652 üzenetére
Igazad van, létezik az a megoldás is, de az adott típus kezdetben (2014 novemberében) TPMS-el volt szerelve. A szelepben lévő elem várható élettartalma pedig 10 év.
Robi73
-
Pistu77
csendes tag
válasz molnarpeter #2647 üzenetére
Ezert nem is irtam tobbet
-
Robi_73
őstag
válasz Dare2Live #2655 üzenetére
Szerintem szerencse kérdése az egész. A 3. Kiámat nyüstölöm és elég nagy minőségbeli szórásokkal dolgozik a gyár. Az első Ceed-em 1.4-es volt amit 2007-ben vásároltam kezdettől fogva zajos volt hidegen, szétszedetni nem akartam, 16e kilométerrel adtam el 1.5-2 évesen. A Jármű Szolgáltatási Platformon rákeresve motorcsere volt benne 120xxx kilométernél. A következő Ceedem (2009) 1.6-os Crdi volt, rengeteg hibával és csendes vezérléssel. Most egy 2013-as (év végi, 2014-es modellév), 1.4-es Vengat hajtok, 50e km van benne és csendben teszi a dolgát. A csörgés ellen jó minőségű olajjal, megfelelő időközönkénti olajcserével, és az alacsony fordulatszámról magas váltófokozatban történő gyorsítások elkerülésével lehet a legtöbbet tenni. Ha pedig cserére kerül a dolog nem csak a láncot kell cserélni, hanem mindent ami kész vagyon. A legérdekesebb az egészben, hogy a Suzukinál az ugyan ilyen kialakítású vezérműláncokat alkalmaznak és sokkal többet bírnak. Ott ténylegesen a motor élettartalmával megegyező a lánc várható élettartama, ahogy a gyártó megadja. Sosem, vagy nagyon ritkán kell cserélni...
Robi73
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #2656 üzenetére
Hidegindítás után pl alapjáraton nem "csörög" az 1.4 Vengad? Nem is tudom tudok e még ilyenről.
Forum/topikok/cikk/szerelő alapján a ki kell fogni mellé még beírnám a max 10.000kmenkénti olajcserét ott is spec szerinti max 5W30. 10W30/40 hiába megengedett garantálja a láncgondokat.
és hogy a katalizátor ne "omoljon össze" ha igen motor kuka. (Szar benzin vagy követ kap)Amúgy kiváncsi lennék, hogy 7év/150kkmen belül Kia mit csinál a lánccserékkel. Leginkább azért mert a lánc úgy volt reklámozva, hogy soha nem kell cserélni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Robi_73
őstag
válasz Dare2Live #2657 üzenetére
Mindegyik láncos motornak első indításnál van egy kis hangja, de amint felépül az olajnyomás csendes lesz. A Vengam tényleg csendes, majd 30 évig autókkal foglalkoztam tudom milyen egy zajos vezérlés. Octavia és Golf után tértem vissza a KIA-ra, pedig megfogadtam, hogy soha többet. Mivel nagyon jó áron volt, megléptem.
A katalizátorra nem tudok mit mondani, elsődlegesen üzemanyag ellátási probléma és a magas olajfogyasztás szokta kinyírni, no meg egy rosszul megírt szoftver. (a Ceed II-nél küzdöttek is vele rendesen) A mechanikus behatás ritkábban teszi tönkre, de annak nyoma van.
A 7év/150e kilométeres gari pedig egy nagyon érdekes kérdés. Nagyon sok múlik a szerviz hozzáállásán, és azon, hogy mennyire tudatos, agilis az autó gazdája. Engem nem tudtak bepalizni, pedig már sokszor a hátuk közepére kívántak szerintem. Kopogott a kormányoszlopom jeleztem is nekik mit kell cserélni, erre ők megállapították a kormánymű hibát. Megkérdeztem őket, hogy komplett érkezik a kormánymű? A válasz az volt, hogy igen, így hagytam hogy kicseréljék. (sok márkánál darabokban kell megrendeli a kormányművet) Természetesen az új kormányművel is kopogott az autóm, majd cserélték a kormányoszlopot és csend lett. A KIA-nál a garanciafüzet a mérvadó, az hogy mi szerepel benne. Az első KIA-m még 5+2 év garival rendelkezett, a második 7 évvel. Az elsőbe 5 éves koráig minden garis volt, a másodiknál már le volt bontva évekre, mire mennyi garancia jár. Például gyertya, izzítógyertya, tömítések, futómű alkatrészek, akkumulátor 2 év garival bírtak. A kérdésedre válaszolva, én csak a komplett vezérléscserét fogadnám el garanciaidőn belül, mivel nem csak a lánc, hanem a vele érintkező felületek (fogaskerekek, feszítők stb..) is megkopnak egy megnyúlt lánc esetén. A váltómat is kicserélték, mivel nem tudták megjavítani. Az új váltót már az új tulaj élvezhette, mert nem vártam meg a cserét, hanem 76e kilométerrel eladtam az 1.6 Crdi-t. Lényegében elintéztem neki. Az első Ceeden egy bal első biztonsági övet, egy üléslapot cseréltek csak, de a másodikon egy A4-es lapot teletudnék írni, annyi garanciális javításom volt. És jelzem mind jogos probléma volt. Egyedül a 5. ajtó szélvédőjét nem vágattam ki velük, pedig az is csálén volt beragasztva. Ők meg állítgatták az 5. ajtót..
A Vengan is lett volna egy garanciális, repedt pótféklámpa cserém, de mivel a második szervizzel késett az előző tulaj 1 vagy 2 hónapot elhajtottak vele.
Szóval jó marketing fogás a 7 év garancia, de szükség is van rá sajnos.
Robi73
-
#74459392
törölt tag
válasz Robi_73 #2653 üzenetére
Még mindig nem tudom, van-e az autóban tpms 😄 Szelep alapján van, viszont indításkor nem villan fel az ezt jelző lámpa. Ha lemerül az elem a szenzorokban (vagy elég ha csak az egyikben?) akkor hibát jelezne? Lehet az elemet cserélni vagy komplett új szelepet kellene venni?
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Robi_73 #2658 üzenetére
Nem az első 2sec csörgésre gondolok hanem az első 5perc amíg hideg a motor alapjáratos zakatolásra ami ha üresen/sebességben 2000re felpörgeted eltűnik. Ilyened nincs? Ha nincs csináltál vele vmit? Én első 5000km utánc seréltettem egy olajat raktak bele 5W40et ez nem oldotta meg a fentit. Ha rákérdezek a válasz lényegében az, hogy ez ilyen.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Robi_73
őstag
válasz #74459392 #2659 üzenetére
Amennyiben a gépjármű rendelkezik TPMS rendszerrel, általában a fedélzeti computer menürendszerében létezik rá külön menü. Ott lehet a rendszer érzékenységét finomhangolni, ki be kapcsolás lehetősége viszont nem rémlik. Mikor ráadod a gyújtást a piktogramnak mindig fel kell villannia és el is kell aludnia ha minden rendben van. Én tennék egy próbát ha legközelebb kompresszor közelben leszel, és leengedném az egyik kereket 0.5bar-ral és jöhet a teszt. A legegyszerűbb lenne felkeresned Hyundai szervizt és alvázszám szerint lekérni az autód pontos felszereltséget, vagy rátenni a gyári műszert és megnézni van e TPMS-ed. Szerintem nem lesz.
A gyári TPMS szelepekben csak roncsolással cserélhető az elem, de mindig születnek ötletes megoldások. Hivatalosan új szelepet kell beépíteni bármilyen nemű meghibásodás esetén. Én még nem láttam rossz szelepet, általában kerékszereléskor sérül, sérülhet meg...
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Dare2Live #2660 üzenetére
A Venga nem zajos, a Ceed ahogy melegedett úgy lett csendesebb, de elég sokáig adta a hangokat. Ahogy hűlt a környezeti hőmérséklet, vele egyenes arányban nőt az időtartam is. A Kia VVT-je még nem volt a kezemben, de szinte mindegyik egység tartalmaz egy záró szelepet, ami összezárja a VVT-t addig ameddig nem épül fel az olajnyomás a kamrákban és a rendszerben. Suzukiknál is előfordult, hogy elég sokáig hangot adott a szelep (ez egy egyszerű fémes retesz, amit az olajnyomás vezérel) nem megfelelő működése, kopása miatt. Lehet itt is az a probléma. Mert ahogy visszaemlékszek (2007-2009), nem kimondottan lánc hangja volt, hanem finoman kattogó, csattogó és a melegedéssel szűnt meg. De egyértelműen a vezérléstől jött a hang.
Mivel használtan vettem 6 évesen a Vengát, én nem csináltam vele semmit. Az eddigi alacsony futásteljesítménye miatt, 6-9e kilométerenként, évente cseréltek benne olajat. A számlák alapján 5W-30-as, A5-B5-ös alacsony belső súrlódású motorokhoz javasolt (a gyári javaslat 5W-30 A3/A5) olajat tettek bele végig. Én is ilyet szándékozom beletenni majd a következő olajcsere alkalmával.
Én az új autóimon mindig 1500-3000 km-nél ejtettem meg az első olajcserét. Az eddigi Kiáimat 5W-40-es Castrol Edge A3, Castrol Edge Turbo Diesel C3 olajokkal használtam. Pont a napokban nézegettem, hogy milyen olajat kéne használnom a Vengába, és a TOTAL QUARTZ 9000 NFC 5W-30 A5/B5-nek szavaztam bizalmat. Elméletileg ha jók az információim, ezzel az olajjal tölti fel a gyár is a gyártósoron az autókat.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
udimension
csendes tag
válasz Dare2Live #2660 üzenetére
Ilyesmi hangra gondolsz?
Kb a 20. másodperctől jön be ez a rángató, idegesítő hang. Egy korábbi kiás szerelő (most vittem el hozzá pár napja) azt mondta, nem lánc, nem vezérlés. De akkor mi? Néhány kilométer után abbamarad, az autó egyébként nem rángat hidegen sem, melegedés után teljesen abba is marad.https://www.youtube.com/watch?v=nzACRjoAe70
[ Szerkesztve ]
-
Istikee007
tag
Sziasztok!
Akkumulátort szeretnék cserélni Hyundai i30-ban, évjárat: 2009 1.4 (109le , G4FA).Milyen akkumulátort ajánlotok bele? Jelenleg a képen látható van benne, bal+ pólósú kell bele?
45 Ah, 400A (EN) elég neki?
[kép][ Szerkesztve ]
-
udimension
csendes tag
válasz udimension #2663 üzenetére
Engem még mindig az idegesít, hogy csipegeti az olajat. 1,6 GDI motor. Gyári ajánlású olaj. Normál használat, autópálya nincs.
2500 km alatt utána kellett tölteni 0,5 litert. Ez baromi soknak tűnik. Szerelő szerint egy gyűrűzés megoldás lehetne...
A mociban 71 ezer km van. Ez durva.
Rendesen húz, nyomatéka van, fogyasztás rendben, nem füstöl. Nincs gyepálva a gép. -
rbalint88
addikt
válasz udimension #2665 üzenetére
Az nem veszes olajfogyi tenyleg. Enyem is eszi kb ugyanilyen utemben, igaz ebben mar 120e km van
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2664 üzenetére
Szia!
Gyárilag Rocket márkájú akkumulátorokat használ a Kia és a Hyundai is. Itthon is forgalmazzák őket. [link] A gyári akku ha jól emlékszem 45-50Ah/410A-es kapacitással, jobb+ (a fotódon is ilyen) kivezetéssel rendelkezik.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz udimension #2665 üzenetére
Ilyen mérvű olajfogyasztás engem is bántana, ha jól emlékszem a kezelési útmutatóban is szerepel a gyárilag megengedett maximális érték.
A hétvégén futottam bele ebbe a videóba, amiben egy 86e kilométert futott 1.6-os Ceed GT-t állítanak talpra. A tulajdonos majd két évig pereskedett a Kia szervizzel, de elutasították a garanciális igényét. A gyújtógyertya adta meg magát, aminek következtében a szigetelésül szolgáló, a pozitív elektródát szigetelő porcelán levált és bekerült az égéstérbe, az okozott nem kis galibát...
Robi73
-
udimension
csendes tag
válasz Robi_73 #2668 üzenetére
Sajna ennek a kezelésijében nix infó Átböngésztem.
A videóba belelestem.
Kérdés, hogy vajon nálunk egy gyűrűzéssel mi oldódik meg? Ha be vannak állva a gyűrűk, be vannak kokszosodva, akkor az gondolom már roncsolhatta is a hengerfalat.
Lehet, hogy jobb lenne nem szétszedetni. Nagy meló, sok pénz, kérdéses végkifejlet. És egy száloptikás megsasolás sem biztos, hogy segítene. Amiből meg lehetne győződni arról, hogy a hengerfalak nem sérültek. A szerelő elmondása szerint volt oktatáson és ott mutatták, hogy a száloptikás vizsgálat alapján szétkapott motornak semmi baja nem volt.
Persze ha tudnánk, hogy ez a gyűrűzés megoldás, akkor nekiindulnánk és megtartanánk az autót, de így inkább eladjuk.
Magánszemélyként nem tudunk venni plusz garanciát/jótállást sem a meglévő autónkra, amit egy kereskedőnél történő vásárláskor köthetnénk. Ez is röhej. (Mapfre, stb..) -
lajos75
senior tag
válasz udimension #2669 üzenetére
Én tuti megpróbálnám a gyűrűzést, pár ezerből meg lehet úszni a komplett gyári garnitúrát, csak jó helyen kell venni , csak ne szakszervízbe csináltasd meg.
-
rbalint88
addikt
válasz udimension #2671 üzenetére
200e Ft az 40liter olaj, ha dragan veszed. Olajcserenkent kell 1-1,5liter. 250e km-t el tudsz menni a pluszban beletoltogetett olajjal a felujitas arabol. Ami egyaltalan nem biztos, hogy megoldja a problemat!!!
En ilyen merteku olajfogyasztas miatt biztos nem bontatnam meg a motort... -
lajos75
senior tag
válasz udimension #2671 üzenetére
utánna kellene számolni pontosan, akár ki is jöhet 200e.-ből
Vagy tehetsz egy próbát ezzel [link] + még ezt is [link]
én egy Toyota Auris hybridbe raktam és segített (jobb lett)de következő olajcserénél azaz előtte meg kell ismételni.[ Szerkesztve ]
-
Pistu77
csendes tag
válasz Robi_73 #2661 üzenetére
Sajnos igy igaz, szet kell hozza barmolni. Ki van ontve gyantaval. Szerintem nem eri meg szorakozni vele. Alirol 13eft a komplett szett es "gyari". En rendeltem az optimahoz 2 szettet es tokeletesen mukodnek.
@kayaman: De ha pomaz fele jarsz szolj es megnezhetjuk muszerrel van e benne
[ Szerkesztve ]
-
Robi_73
őstag
válasz udimension #2669 üzenetére
A Venga szervizkönyvében benne van a megengedett olajfogyasztás mértéke, csak jól emlékeztem.
Én a kompressziómérés mellett, egy ilyen veszteségmérést is megejtenék, mert amennyiben a szelepek és a szelephézagok rendben vannak, a gyűrűk és a hengerfalak állapotáról pontosabb információt adhat ez a mérés.
Szerk.:
A Xado revitalizáló adalékot és motorolajat kipróbálnám a helyedben. Váltóban használtam már 50-50%-os eredménnyel. Szerintem nem vesztesz vele semmit...
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
udimension
csendes tag
Köszönöm a tippeket. A Xado használatát is a szerelőmre bíznám, mivel bontani kell, még ha nem is nagyon a dolgokat. A gyertyákat is jobb, ha nyomatékkulccsal húzza meg utána.
Gondolom ott egy tisztító folyamat indul be, az esetlegesen beragadt gyűrűk korommentesítése lesz a cél.
Szerdán beszélek vele és majd leírom, mire jutottunk.Holnap még egyszer belenézek a gépkönyvébe, de esküszöm, nem találtam a motorolaj fogyasztására adatokat.
Számos helyről letöltöttem adatokat, szakértői cikkeket is, valóban meglepő, de az 1 liter/1000-1500 km elfogadottnak tűnhet. Illetve ahogy olvastam kritikusoktól, a gyártók/forgalmazók próbálnak így "menekülni" a garanciális/szavatossági kötelezettségeik elől. Inkább sokat írnak ebben az esetben, oszt jónapot.... -
Dare2Live
nagyúr
válasz udimension #2665 üzenetére
Új korától a tied? Olajcsere milyen gyakran volt és mivel?
Az nem normális, hogy ennyit eszik ennyi kmel. Gariztatni evvel nem lehet, öntögetni kell aztán ha romlik akkor gari. Vagy ha nincs és már ilyen 1l eszik 2000kmenként akkor meg kell bontani.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Robi_73
őstag
Abban az időszakban volt probléma a kormányoszloppal egybeépített elektromos kormányszervókkal, ami ropogó hangot adott és a képen látható alkatrészt kellet bennük cserélni. Mivel elég idős autóról beszélünk és gondolom kilométer is van benne már, én elsődlegesen a féltengelycsuklóra gondolnék, de hallani kéne a hangot amit ad. Lehet még száraz a kormánymű fogasléce, esetleg egy korábbi sérülés következtében fellépő kopás, nem megfelelő illeszkedés eredménye is.
Robi73
-
Robi_73
őstag
Hallani kéne. Mondjuk ennyi idő alatt gondolom volt már mutatva szakinak is, nem mondtak rá semmit? Volt még szervizjelentés a kormányoszlop csavarjának a cseréjéről, ismételt nyomatékra húzásáról. Sokszor volt szerencsém távgyógyításban segíteni az ügyfeleimnek, de az egyéb mechanikai zajok forrásának a pontos beazonosítása sajnos nem ilyen egyszerű...
Szerk.: A kép lemaradt.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
ginola
addikt
-
Robi_73
őstag
A Kia cikkszáma ez volt: 56315-2H000FFF
Csak márkaszervizben lesz elérhető, esetleg rá kéne kérdezni nem e volt rá visszahívás. Hordták az autót garanciális szervizre, mert akkor elméletileg megkellet volna néznie, csinálnia a szerviznek? És ami a legfontosabb, elméletileg a garanciális visszahívások nem évülnek el!Robi73
-
Robi_73
őstag
-
Istikee007
tag
Sziasztok.
Az első fényszoróim kicsit párásodnak. (i30, 2009, 1.4 benzin, G4FA). Jövőhéten megy olaj cserére akkor megcsinàltatnàm azt is egyúttal. Mire számíthatok ezzel kapcsolatban? Esetleg tömítés csere megoldja majd? Vagy komolyabb tétel lesz?
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2686 üzenetére
Szia!
Ha szerencséd van csak hiányzik az izzócserét elősegítő valamelyik takarósapka, vagy a takarósapkából a tömítés ("O" gyűrű). Rosszabb esetben sérült volt az autó és a fényszóró is, és nem látható helyen sérült a fényszórónak a háza. Vagy javítva voltak a lámpák és a műanyaghegesztő nem jól dolgozott. Magától ritkán párásodik a fényszóró...
#vihartigris
Baleset és problémamentes kilométereket!
Robi73
-
vihartigris
őstag
Srácok!
Gumiszőnyeget keresek, normálisat.
Van ajánlott webáruház?bármi reciproka a semmi
-
Gombinyó
őstag
válasz vihartigris #2691 üzenetére
A gyári nem jó? Aftermarket cuccokban a carcarpit jó szokott lenni általában.
-
Gombinyó
őstag
válasz vihartigris #2693 üzenetére
[link]
Márkakereskedésben is szoktak lenni akciók, mondjuk jellemzően szezon előtt. Így olcsóbban vettem gyárit, szalonból, mint bármelyik webshopból lett volna az utángyártott. Nem tudom mekkora hó lesz még idén, de lehet elengedném már ezt a szezont és ősszel vennék gyárit. -
válasz vihartigris #2687 üzenetére
gratula, sok balesetmentest
milyen motor, milyen felszereltség?Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
ithomas
őstag
válasz vihartigris #2693 üzenetére
Én ezt vettem a ProCeed-be:
Carcarpit.
Tökéletesen a mérete, viszont a házhoz szállításuk szánalmas.
3 hét kellett hogy postára adják, pedig raktáron volt...Real eyes realize real lies!
-
Robi_73
őstag
válasz vihartigris #2691 üzenetére
Én a Petex gumiszőnyegekre esküszöm, tartósak és gyári beszállítója több autógyártónak is.
Robi73
-
válasz vihartigris #2698 üzenetére
a goldhoz van alufelni is nem? ez akkor külön téli kerék?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen