Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
Sziasztok!
7gen accord sedan-t leváltásán gondolkodom, kepbe kerult az uj Kia Ceed kombi / hyundai i30 kombi, 160 t-gdi motorral, dct valtoval.Milyen ez az uj mild hibrid? Mennyire jo parositas a dct valtoval? A kombi 2 gyerekkel eleg lehet? Jelenleg meg egy nagyobb es egy kisebb babakocsit hasznalunk, tervezunk 2 kisebbre váltani, jövőre meg mar eleg lesz osszesen 1db babakocsi is. Fokepp agglomeráció - Bp ingazasra használnám, varhatoan ilyen 10L korul megallhat a fogyasztas? Rendeles eseten mi a jellemzo jelenleg igy covid utan? 4-6-8-10 honap?
köszi!
-
rbalint88
addikt
Hyundai i30 1.5 t-gdi mhev dct kombi:
A motor eddig jo (4000km, eddig se vizert, se olajert nem sirt). Dct valtonal sok jobb van, de dugoban meg mindig sokkal jobb, mint kavarni a gulyast varhatoan lesz baja, raadasul identol valtoztak a garancialis feltetelek es a
kuplungra csak ket ev van, kis szerencsevel megdoglik addig es nem zsebre megy a csereje (4-500k).
Az i30 eseteben a hatso labter eleg kicsi, a csomagtarto szerintem az also rekeszek miatt nem a legjobb terkihasznalasu (ket szinten rogzitheto padlo jobb lenne), de a ket babakocsi siman befer - mondjuk sok minden mas mar nem
Fogyasztas: 8-9 kozott eljarsz vele, en bp-i dzsihadban jarok vele tobbnyire, par videki uttal bemegy 8 ala. A 4000km atlaga eddig 7,8l, ebbol kb 2000km munkaba jaras, 1000km tempos autopalya es 1000km orszagut vagy lassu palyazas (110km/h korul). Utazasnal jol tud fogyasztani, tempomat 150-nel is megvagy 7liter korul, 110-120-szal 5,5.
Rendeles: decemberben rendeltuk, aprilisra igertek, juniusra lett meg. Azota elvileg hosszabb lett a varakozaso ido. Alku nem nagyon van, flottaskent is fix savok vannak es egy forintot nem engedtek mar azon felul. -
nagyúr
-
rbalint88
addikt
Csak a potkerek helyet. Legalabbis a totalcaros 1.5dpi tesztben ugyanazok a tarolodobozok vannak a csomagtartoban, csak alatta ott a szuksegpotkerek. Szerintem rossz megoldas igy, jobb lenne, ha le lehetne rakni a csomagterpadlot a lemezig es a belso elvalasztok alacsonyabbak lennenek. Kb 8-10 centivel lehetne igy lentebb a padlo, ami borzaszto sokat szamit.
-
Ocean
tag
válasz rbalint88 #3153 üzenetére
de a ket babakocsi siman befer - mondjuk sok minden mas mar nem
Két babakocsi tényleg brutális, amíg nincsenek kisgyerekeid, nem is sejted mekkora hely kell hozzájuk
Jó, hogy nem akkoriban jutott eszembe nekem is az új autó.
Viszont mióta elhagytuk a babakocsit, mindenki cucca elfér egy sporttáskában, a négy sporttáska pedig még az i20-ban is simán elfér -
eM'82
addikt
Valaki akinek MHEV Ceedje van, meg tudná mondani, hogy a forgalmijában a P3 rovatba mit írtak be?
Bank mond valamit, de tutira szeretnék menni.Ha minden jól megy , jövő héten rendelem a kombi ceedet (még megy egy alku kör, hátha alapon). Előre láthatólag 7 hónapot kell rá várni.
-
eM'82
addikt
A 22es modellekből semmi sincs készleten :D
21esekből is többnyire gold és társai. No offense, azok is jók lennének, de ha már elmegyek 7,5 milláig, akkor legyen inkább kifaszázva a story.
Platinum + Ada + Luxus + DCT váltóDe most ez a helyzet. Kiákra ha nem automataváltóval rendeled akkor van rá esély hogy 4 hónap. Hyundainál mindenhol 7 hónapot mondtak.
-
Tomics
addikt
Sziasztok!
A közeljövőben tervezem lecserélni a 2014-es 200 ezret futott kis Swiftem, sajnos érződik a km már, kellene rá sokat költenem (csipegeti az olajat, komplett fék/gyertya csere), jobb lenne egy erősebb, halkabb (viszonylag sokat pályázok), jobban felszereltebb, modernebb autó és már és kezdem kinőni.
Ezért gondoltam az új Ceed-re, az új 160 T-Gdi, Gold+Ada (ha jól írom, a LED-es fényszórós felszereltség). Nem olcsó (6,9), de hosszabb távra (4-5év) tervezek az autóval, és egész jó lízingdíj jönne ki a Swift beszámításával és egy kis önerő belerakásával.
Első körben használt Vitarákat, Octaviacat néztem (3-4 éves kevesett futott példányok 5-6M körül), de nagyon elszálltak a használt árak is, így elvből az új autó vásárlása mellett döntöttem (a swift is újként került hozzám anno).
Van valakinek ezzel a motorral szerelt verziója? A GT line mennyire éri meg? A LED-es fényszórót többre értékelem, mint a 17-es felnit és a csipp csupp dolgokat belül. Vagy rosszul gondolom, miben más a Goldos GT line a Gold Ada verzióhoz képest?Van valami típushibája, dolga amire figyelni kell? Havi szinten kb. 1000 km menne bele, aminek a 80%-a 25 km/alkalom amiből 15km pályatempó. 7 literrel vajon ki lehet jönni így jönni?
A 160 lóerő gondolom bôven elég ehhez a kasztnihoz, mennyire dinamikus, mennyi élményfaktor lehet benne?Előre is köszi
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
outsiders
aktív tag
Ne legyen lehetőleg a DCT váltós verzió, kb ennyire figyelj. Azt maximum cégesben vállalnám be, elég sokan panaszkodnak erre a duplakupungos váltóra megbízhatóság kapcsán a fórumokon. Fogyira nézz spritmonitort, ott lévő számok aránylag valósak szoktak lenni. Nézz rá az I30-asra is, hátha ott jobb csomagot tudsz összelegózni az igényeidhez. Nekem az van, 17es 1.6 crdi.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
nagyúr
válasz outsiders #3165 üzenetére
Pedig amúgy mostanában annyi a dugó, torlódás, lezárás meg a baleset meg minde sz*r a pályákon is meg városban is, hogy én már a hátam közepére kívánom néha a kéziváltót. Nagyon fárasztó tud lenni.
Pedig anno énis úgy voltam a férfi legyen férfi, meg kéziváltó az az "autózás", de az utóbbi pár év nagyon megváltoztatta a véleményem. Ha tehetném csak automatát vennék.
Mondjuk nekem a következő már 100% elektromos lesz, így az ezt a kérdést is megoldja.
Szerintem 100+ lóerő már elég pályára akármi van, ha valaki nem száguldozni meg az előtte haladót letolni a frászba akarja...
Szóval tökmindegy melyik turbósat veszi az ember, a legkisebb 1.0 fölött.
Más meg mivel nincs így ez a megbízható vagy sem kérdés tökmindegy... nincs más.
Amúgy szerintem a Ceed jó döntés, meg valszeg az i30 is... jah meg kell nézni hol miből kapja a legtöbbet az ember a pénzéért (felszereltség, extrák, kényelem), és ez a fő kérdés ma már.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
rbalint88
addikt
i30-am van cegesben ezzel a motorral. Jol megy, de nem elmenyauto 6,9-ert az olcso a mai viszonyok kozott. Garancias felteteleket nezd at, hogy a valtora mennyit adnak, hyundainal mar a kuplungra csak ket ev, de megeszi a DCT sajnos - sztem ez nem korrekt, manualisnal OK a ket ev, de az automatat nem tudod ugy szetrugni, az maganak szabalyozza.
Ceed beltere minosegibb, a forma is europaibb, igy en nem eroltetnem az i30-at. 7 liter optimista, de 8-bol biztos kijossz (nekem aranyaiban hasonlo felhasznalassal a
dct-s i30 kombi 7,5 bc szerint nagy atlagban, de sima bpi atom dugokban 10+ is szokott lenni… palyan 6-7 kozott megy 150-nel is, 120 korul meg 5-5,5)
Ha a GT line tetszik, azt vedd, de sztem ne sporold le az ADA csomagot. Maganszemelykent en manualist vennek belole, cegesben kevesbe para, ha megkotlik a valto. -
szabonagyur
félisten
2010/11 körüli Kia/Hyundai 1.4 benzin motorok (102-109 LE) mennyire problémásak? Illetve maga az autó?
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
theuprising
tag
Sziasztok!
2009-es 1.4 benzines (5 ajtós, nem kombi) Kia Ceed-en gondolkodom asszonynak a régi Hyundai Atos leváltására.
Tudtok valami típushibát, vagy valamit amire oda kell figyelni? -
nagyúr
válasz theuprising #3170 üzenetére
Én olvasgatom mostanában a Ceed facebook csoportot és számomra nem tűnik túl megbízhatónak az a motor. Olajfogyasztásról és vezérműlánc szakadásról is gyakran írnak.
-
outsiders
aktív tag
Így van, én i30-as FB csoportban olvasok sokat, nem a legjobb ez az 1.4-es blokk. 1.6-os állítólag jobb valamivel, rémlik autovizsgalat.hu-s Varga Tibi youtubeon tesztelt egy gen1 i30-ast ezzel a motorral, ott mindent elmond ami lényeges.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Gravity1234
tag
Sziasztok!
Ket kerdesben varnek valaszt / segitseget!
Az autonk, KIA Venga 1.6 benzines, 125 LE, automata.
2019 marciusi vetel, uj, tehat most 2.5 eves.
14 500Km van benne.1) Az eves kotelezon felul amit szervizben vegeztettem eddig mindig, meg az elejen 3000km utan volt cserelve benne olajszuro es olaj. Van / ajanlott barmi amit erdemes lenne nezetni most, mondjuk a marciusi kotelezo elott, vagy ugymondd pluszban ahhoz kepest amit ott megneznek?
2) A fogyasztasaval nem tudok dulore jutni. Van aki szerint ez normalis, van aki szerint nem. Esetleg ez egy tipus specifikus dolog?
- autopalyan, 130-140 es atlagtempo mellett legutobb (klimaval vegig nyari kanikulaban) szamoltam kereken 400km-re 31 litert. (teletank utan, visszatankoltam)ez durvan 7.7 literes fogyasztas.
- altalanossagban elmondhato hogy varosi hasznalatnal 420 -450 km kornyeken tankolom ujra (sosem hagyom lefogyni jelzesig) es atlagosan 31-33l tankolok.
Ez rendben van?
Koszi
G.Olympus OMD-EM5 + Mzuiko 12-40 Pro 2,8
-
rbalint88
addikt
válasz Gravity1234 #3173 üzenetére
Nekem az 1.6gdi elantra is olyan volt, hogy 7 ala sehogy se ment, de a legbrutalabb dugoban, ordito klimaval se ment 9 fole. Szvsz normalis a fogyasztasod.
-
outsiders
aktív tag
válasz Gravity1234 #3173 üzenetére
Fékfolyadékot mondanám, de gyanítom azt csinálta a márkaszerviz.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
prsq
tag
válasz Gravity1234 #3173 üzenetére
Szerintem nem rossz a 7.7.
Tényleg nem egy spórolós autó.Nekem annyi derült ki a fedkomp hülye, "túlmér" (emiatt nyilván a hátralévő km-t is rosszul számolja), a valóságban legalább egy literrel kevesebbet fogyaszt. (De még az is több, mint a gyári adat.)
-
Dare2Live
nagyúr
vezermulanc kb soha nem szakad semelyik gammanal hanem nyulik.
nagyon egyszeruen ellenorizheto. a fo gond hogy nincs komoly csorgese meg hogy nem ellenorzik mert lancos birja az.
elvileg a 2014 utani szeriakat nem erinti.az olajfogyasztas fo oka a 30.000kmes olajcsere. mpiknel max 15000kmenkent gdiknel megkorabban cserelni kell.
a masodik fo ok a 10w40.
a harmadik a szar katalizator.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gravity1234 #3173 üzenetére
semmit.
annyi hogy a kotelezon szigoruan 0w30at kerj bele. max 5w30sztem egy hagyomanyos automatanak kifejezetten jo 8liter varosban.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Nyx89
aktív tag
Sziasztok!
Kineztunk egy Kia Ceed 1.4 CVVT SW, 2015 FL autot (~130ezer km, flottabol leadott). Megnezegettuk tul nagy baja nem lehet(csak az elos kerekiv volt ujrafestve, kiolvashato hibak nincsenek benne, motor szepen jar, stb), viszont hallottam hogy a vezerles korul lehetnek problemak 150ezer km utan. Tudnatok segiteni hogy mik a tipushibak illetve hol lehetne utana nezni?Felhasznalas 90% varosban 5-10KMes tavokra. Ha feltetelezzuk hogy szervizelt, jelenleg hibamentes(meg 1 ev garis) - megeri megvenni az autot?
(Irtam a "Milyen autot vegyek?" topikba is, de utana ugrott be hogy van direkt ilyen tema is)
Elore is koszonom!
Udv -
-
Dare2Live
nagyúr
Sokadik hszem a témában mint érdekesség kezdésnek video. [link] akit érdekel mit beszélnek rakja fel a feliratot és automatikus fordítást angolra.
btw a video elején is megjegyzik, hogy az 1.6ost kevésbé érinti a probléma de azt is érinti.és egy leírás mp hszből. Tudom már leírtam máshogy de itt vki olyan aki átesett rajta.
"Gábor Ilyés
Szeretném tudatni mindenkivel, hogy az összes 1,4 és 1,6 l-es szívóbenzines kia és hyundai motor egy időzített bomba, mivel a katalizátor menetrendszerűen túlhevül, ami a kerámia test porladását okozza, majd pedig speciális esetekben leállítva visszaszívás alakul ki a kipufogó leömlőből (ahol helyet kapott a katalizátor), ami során visszajut a kerámia por az égéstérbe,ez koptatja el a dugattyúk szoknyáját és a gyűrűket. Amerikában több ezer autót hívtak vissza és cseréltek benne motort/katalizátort garancia időn belül, de európában sunyítanak a képviseletek. A motor maga jó minőségű tartós darab lenne a gépműhely szerint 8aki az enyémet újította), de az elhibázott gyári katalizátor viszi őket a sírba menetrendszerűen. Egy ilyen kaland 7-800 e ft-ba fog fájni a tulajnak, azért mondom, mert én is így jártam, csak a 90 le-s Vengával. Bontott motort is kérdeztem, de sajnos kelendő a motor, hamar elviszik, és csak eladásra felel meg ez a megoldás. Nálam rendellenesen csettegő néha fémesen nyiszorgó hangot adott a motor 2000-es fordulatszám környékén, már-már dízelesen kerregő motorhangot produkált alapjáraton,. Szervízkönyvvel igazolt módon csak 5W-s olajjal volt használva a kocsi max. 15-e-ként cserélve, de 145 e-nél szétment a motorja, pedig még az olajat sem ette feltűnően, csak a furcsa hangja miatt vittem szerelőhöz. Azt gondoltam, hogy egy vez lánc feszítő vagy hasonló lesz a gond, de már akkor nagy volt a baj. Akinek még menthető a motorja és hosszútávra tervez az autóval, az dobja ki belőle a gyári katalizátort és tegyen bele egy utángyártottat, hogy ne járjon így, mint én és sokan mások!"Oroszok azt javasolják, hogy 50.000km után csere utángyártottra vagy oroszosan... [link]
Hogy jó hírt is mondjak rengeteg Orosz taxi fut nem gyári katalizátoros G4FA/G4FCvel és 500-600.000km+t elfutnak ezek a motorok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem lepne meg, uott van a katalizátor.
Az 1.5T vacsi új motor 0 tapasztalat van vele. Az 1.4T kappaval se sokkal több de amennyire belefutok az se lesz a tartóság dicsőségfalára kirakva.... A turbo+direkt befecskendezés jellemzően nem tartóság növelő dolog és a már kb minden új autóban ott lévő DPF se költség csökkentés miatt van benne.
Lehet elsőre rémisztő amit leírtam de valójában mind az 1.4 MPI (G4FA) mind az 1.6 (G4FC) a jobb féle benzines motorok közé tartozik a leírt katalizátor összeomlás miatt kevés motor lesz "totálkár". Sokkal tartósabb darabok mint a szintén gamma 1.6GDI vagy 1.6 TGDI.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tomics
addikt
válasz Dare2Live #3185 üzenetére
Reménykedjünk, hogy javitották ezt a problémát. Az enyém a 160T-GDI lesz (1.5T). De azért a 7 év gari megnyugtató…
Még szűk 2 hét elvileg és átvehetem a kék Gt-line szépséget
Mire kell figyelni bejáratásnál? Én arra gondoltam, hogy az első 1000km-en nem pörgetem 3000- felé é utána is csak fokozzosan (3500 majd 4000) emelem a fordulatot. Jó lehet ez így?
Illetve az első olajcsere 15000-nél esedékes? Van értelme előbb (kb 3000km) megtétele után lecseréltetni, a szervizek mennyire szeretik ezt, megcsinálják kérésre?
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
vihartigris
őstag
Az első pár ezer kilóméteren (ha van vonóhorgod) ne vontass utánfutót.
A kézi könyv szerint szélesebb fordulattartományban kell használni az autót, de majd elolvasod a könyvet.
Én kaptam egy ingyenes olajcsere utalványt, amit 3 vagy 5 ezer kilóméter megtétele előtt lehetett beváltani.
Szerintem érdemes (még ha pénzbe is kerül) lecseréltetni az olajat pár ezer kilóméter után.bármi reciproka a semmi
-
nagyúr
-
Poultier
tag
Sziasztok!
Keressük a mostani két családi autó helyett az egy fiatalabbat, amit először kinéztünk, eléggé lehangoló a tejfölöspohár beltér(Peugeot Partner Teepee), így inkább egy koreai kombit vennénk. Górcsőbe került az 1.6 crdi kombi Ceed és az 1.7 crdi kombi I40 is, mindkettő 2013-nál fiatalabbként. Elég sokat megyünk, pályán is, így be merjük vállalni a dízelt. Mire kell figyelni ezeknél a motoroknál?
-
rbalint88
addikt
-
bandika0626
senior tag
válasz rbalint88 #3190 üzenetére
Hát azért a 141 lovas tudja szedni a lábát.
Poultier: én csak ajánlani tudom az i40-et. Lassan 2 éve megvan. Hely bőven van benne a hátul ülöknek is és a csomagtartója is hatalmas.
AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz petyametyo #3192 üzenetére
azt. oda is van írva "passanger airbag"
hordozó miatt kötelező kikapcsolni. Ha nincs kisgyerek hordozóban kapcsold vissza. Ha nem tuidod hogy ld gépkönyv.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz petyametyo #3192 üzenetére
Jobb oldali légzsák ki van kapcsolva, a jobb oldali ajtót kinyitod, a műszerfal oldalán van egy kulcslyuk és ott tudod a kulccsal be kapcsolni, vagy a kesztyűtartóban
Csak a jobb első légzsákra vonatkozik[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
ginola
addikt
Sziasztok
2008-as 1,6 Crdi 85 KW autón, ami 85 e km-et futott miket érdemes átnézni és cserélni a kora miatt?
Természetesen minden évben olaj, olajszűrő csere. Pollen és levegőszűrő csere.
Váltóolaj már egyszer cserélve volt három éve azóta 10000 km ment bele, valamint gázolajszűrő és cserélve volt benne 4 évvel ezelőtt, azóta 15 ezer km ment bele körülbelül.
Hűtőfolyadékot milyen gyakran érdemes cserélni? -
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest