-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
válasz Zoli133 #7963 üzenetére
Engem nem is az elázás érdekel, hanem hogy a telefont víz éri karpántban, nincs normális tapadás, sárvédőm sincs...Az persze más ha útközben kap el.
(#7962) Vasinger!
Nem emlékszem rá részleteiben. Volt haláleset? Beteg egy f@sz világban élünk.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
deicide
veterán
válasz Zoli133 #8126 üzenetére
A másik lehetőség nagyon (c)dombos, Bodajk-Bakonycsernye-Dudar-Zirc-VP-Csopak-Akarattya.
Doki-HUN1978: A max sebességet pontatlanul méri, nekem is csak akkor mér mondjuk 60km/h felett, ha legalább 15-20mp-ig annyival megyek.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Zoli133
őstag
válasz Zoli133 #8703 üzenetére
Az kimaradt, hogy volt egy beütésem mióta elkezdtem kerékpározni, hogy milyen jó lenne szíjhajtásos kerékpár, hisz motorkerékpárokon bevált és szinte teljesen igénytelen bármilyen karbantartásra. fi:zi'k felvilágosított, hogy ilyen bizony létezik és ma a vonaton volt is egy bordás szíjas trek kerékpár. Sikerült a tulajjal váltanom is pár szót, lényegében 4 éve karbantartás mentesen megy, 1-2mm-t nyúlt most tervezi a szíj és a fogaskerék cseréjét csak macerás a beszerzése, mivel itthon nem túl elterjedt.
Gondoltam megosztom, mert tetszett a megoldás.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz Zoli133 #8738 üzenetére
Én eddig BioTech Endurance Isorade-et használtam.
Gondoltam most kipróbálom a Biotech Multi Hypotonic-ot, mert ezt ajánlottátok ittSokkal olcsóbban ki lehet ezzel jönni, és remélem jó is lesz
De gondolom ennyi ember nem tévedhet(#8739) cekkk: Nem értem miért van neked ennyi.
Nekem ~3000km után volt 1 db!Tényleg, és sikerült foltoznod a belsőt?
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz Zoli133 #10980 üzenetére
bagatelizáld el jólvan
amit te írsz annak még kisebb a valósínűsége .... gratulálok.
én két hátsó lámpával járok, és kettőből kettő még nem ment ki ... most ez kell? kötözködni akarsz? adjak egy vödör betont? megmondó ember akarsz lenni?én tapasztaltból írtam amit ... nekem egy táv az 25 km ... több lámpám ment már ki menet közben az útviszoynok miatt, kicsúszott elemek következtében, első-hátsó ... de persze hurrogd le a másikat amiért megosztja a tapasztalatait, figyelmezetet, megfontolásra szólít fel, ez kell egy közösségi portálon.
akkor elmondom ....
a lámpa az életedet védi - ha anélkül belédrongyolnnának hátulról és rosszul sül el a dolog
a lámpa az egészsgedet védi, hogy ha lámpa nélkül beléd is rongyolnának de élve megúszod törésekkel
a lámpa a pénztrárcádat védi, hogy a rendőr ne állítson meg, és vágjon meg kemény ezresekre.legyen neked elég egy lámpa, de had'írjam már le, hogy a lámpa meg is hibásodhat ... és akkor nincs ami védje a seggedet .... ez olyan h ha nem hordasz sisakot, akkor ne hordjál, de ne hangoztasd. leygen
ha a sötétben mögötted egy kivilágítatlan jármű jön, egy másik kerékpáros például - ugye van ilyen - robogós - ilyen is van - akkor sokra mész a prizmával .... nekem volt már hogy lámpa nélküli robogóssal találkoztam este a Budatétény után ... én "vezettem" át őket azon a szakaszon ... amikor megláttak, jöttek utánam ... de lehet nem várnak örökké, és akkor sokra mész a prizmával ....
én had'írjam már le, hogy egy hátsó lápma esetén fennáll ez a veszély, a gyártók hanyagsága miatt .... legláabb 5-féle lámpánal van-volt ez ....
nem jókedvemből teszem ...
utálok fórumozni ....
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Zola007
veterán
válasz Zoli133 #10977 üzenetére
az egy hátsó lámpának épp tegnap láttam kárát a boltbajáróson
nekidűlt valami, le is tört az elforgatható résznélnekem is merült már le útközben első, jó lett volna ha csak egy kis gagyi led-es van tartalékba.
Most felraktam egy ilyen szilikonpántost is a keróra, tartaléknak jó lesz. Nem soakt látni, de ha a másikkal történne valami akkor beállítom villogóra és legalább nem b.znak el.
#10984) fi:zi'k: Elemelmozdulás ellen meg a jóöreg post-it-ből hajtogatok egy kis kiegészítést és mindig azzal rakom be az elemet, így tuti nem mocccan meg.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
dqdb
nagyúr
válasz Zoli133 #11824 üzenetére
-=RelakS=-: nem, köze nincsen a Bluetooth-hoz, csak a frekvenciatartomány stimmel, azonkívül semmi sem.
Ha mégis hasonlóságot keresünk, akkor a célja a Bluetooth LE-hez hasonló, de ezt kimondottan pulzusmérők és egyéb szenzorok számára fejlesztették ki, nem általános kommunikációs célokra.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zoli133 #16565 üzenetére
Attól függ mire használod a biciklit. Sima ide oda mászkálásra tökéletes az altus, ha nincs rommá kopva, hajolva, stb. Ha működik és az neked elég akkor fölösleges. Egyébként meg egy XT technikai színvonala messze jobb annál az altusnál, tehát ha sportolásra van használva, akkor persze nem árt fejleszteni ilyen téren a kerékpárt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Zoli133 #16996 üzenetére
Nem zavaróbb, mint a láthatósági mellény csíkja. Ugyanaz a hatás, tehát 1iket lehet használni, akkor a másikat is.
Értem én, hogy nem a kinézet a lényeg, de ha van rá alternatíva, akkor engedtessék meg, hogy a számomra tetszőt válasszam.. /ráadásul a prizma helyett lehet használni reflexcsíkos külsőt/"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo
-
rii
nagyúr
válasz Zoli133 #16996 üzenetére
" .... Nem is azért kell használni mert jó néz ki. ... "
az egy sportos gépen tényleg gázul néznek ki ezek az alapvetően az olyan "parasztkerékpárra" való kiegészítők, mint az én gépeim
sőt
sok DH-s még lámpát se hajlandó feltenni ... nemhogy küllőprizmát,
ami tiszteletlenség is a többi, kerékpárúton közlekedő kerékpárossal szembenpiros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
wxppro
aktív tag
válasz Zoli133 #18865 üzenetére
Mert az megoldás, ha hagyod magad szívatni, és még meg is vernek, büntetlenül? Utána még jobban szívatni fogja az összes biciklist, mert nincs következménye...
Többek közt az ilyen esetek miatt engedik meg maguknak az autósok azt, amit megengednek...Ne viccelj már, a kerékpáros nincs elfogadva, mint közlekedő, ez van. Vagy szerinted az milyen, hogy a taxis a sarkon álló rendőrnek panaszkodik, hogy miért nem megy a bringás a járdán, mikor ott a helye??? Miközben tilos a járdán biciklizni, de ezt nem ismeri el a rendőr sem, mert ha ott bringázol, akkor nincs veled gond.
És naná, hogy elégtételt veszek, szabályosan közlekedek, ha egy évben egyszer jön a keresztforgalomban autó, akkor sem megyek át a piroson. Úgyhogy nem kell itt jönni a demagóg dumával, akinek egyszer kárt okoz egy bringás, az 2x is meggondolja, szórakozzon-e a következővel... -
Maximum1
őstag
válasz Zoli133 #18865 üzenetére
Minden évben a szezon kezdetekor van egy pár ilyen nagyokos.
Megcsinálja a tüzet hogy kellőképpen utálják az autósok, járókelők a bringásokat.
Egyre jobban utálom már a bringázást is, sok a suttyó, és a nagycsaládos aki azt hiszi most lejöttünk cangázni és vonulnak mint a kacsák, nem lehet kikerülni őket, rácsengetsz a családfő már szipog is.
Pedig csak egy dolgot kéne megtanulni! Jobbra tartás van az utakon!Tehát ha szemből jössz ne akarj balról kerülni mert qvára nem vagyok erre felkészülve!
-
Toomy
senior tag
válasz Zoli133 #18870 üzenetére
Egyik ismerősöm hétvégi posztja.
Ma délelőtti tekerésem egyetlen pozitív eredménye:
Egy autós kicentizett, a lámpánál utolértem, megkapaszkodtam a tetőcsomagtartójába, hogyha kinyitja az ajtót ne tudjon fellökni, és megkérdeztem -A gyerekedet is így előzöd le? Elnézést kért, hogy elszámolta magát nem volt szándékos. Elköszöntünk egymástól békében.Ez is egy megoldás. Az más tészta, hogy nekem egy ilyen párbeszéd piszkosul nehezemre esik miközben az életemmel játszanak...
-
rétisün
veterán
válasz Zoli133 #18870 üzenetére
"De saját tapsztalatom, hogy a kerékpáros a többség részéről el van fogadva, ha szabályosan közlekedem, akkor a lehető legkevesebb esetben van konfliuktusom, sőt kifejezetten korrekt az autósok többsége. BUnkók/parasztok meg vannak kerékpáron is, autóban is és gyalogosan is. De nem kell lesüllyedni ugyanarra a bunkó/paraszt szinte a probléma kezeléséhez."
egyetértek...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
pengemetal
aktív tag
válasz Zoli133 #20731 üzenetére
Nem tudom, szerintem max.10 km/h-val lehet menni a járdán, ha az úttest közlekedésre alkalmatlan, de majd elolvasom pontosan (sosem árt). Amúgy jöhetett a Hengermalom felől a bicikli úton, majd jobbra át a kereszteződésen és utána egy bal kanyarral a zebrára.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
pengemetal
aktív tag
válasz Zoli133 #20734 üzenetére
Ezek szerint mindkettőnk igaza van!
Stauffenberg:
Láttam már én is sok f@sz biciklist, de itt egyértelműen látszik, hogy az autósnak igen "sürgős" dolga van:
1. Nem ad az egyenesen haladó busznak elsőbbséget
2. A zebrára belógva áll csak meg a gyalogosok miatt(Az 1 villamos építés miatt túrják az egész környéket, akár alkalmatlan is lehet közlekedésre az úttest)
Az én elvem: mindenki hibázhat a közlekedésben, de akkor kérjen bocsánatot, tegye fel a kezét. Ne neki álljon feljebb és kezdeményezzen dulakodást, verekedést. Szerintem az ilyen megérdemli, hogy lefejeljék!!!
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
HollyBoni
veterán
válasz Zoli133 #22984 üzenetére
Van már azért pár, pl Manitou Dorado, ezt egész sok emberkénél lehet látni videókban.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Zoli133 #22984 üzenetére
Vót má réges-rég, aztán ment is, mert nem tudtak olyan USD villát gyártani, ami ésszerű tömeg mellett kellő merevséget is biztosított. Egy motor esetében azt a kis többletet meg lehet spórolni máshol, egy bringán azonban kevesebb az alkatrész ugye. Az USD-s telók tehát vagy kolbászoltak össze-vissza, vagy kőnehezek voltak.
DH-ban volt főleg létjogosultsága, ahol picit nagyobb tömegű alkatrészeket is el lehet adni. Nekem is volt marharégen USD-m egy Strator Superstar 8 képében. Ott voltak a Marzo Shiver DC-k, SC-k, a Stratosok, a Foes-ok, Avalanche-ok, Dorado DC-k és SC-k. Manapság azonban, amikor DH-ban is minden gramm számít, kihalóban vannak, talán az egyedüli Manci a kivétel.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Zoli133 #22993 üzenetére
Azonos merevség és anyaghasználat mellett ugye azért lesz nehezebb, mert a normál duplavállas villa két szárát összeköti a tengely, a fékhíd, az alsó váll és a felső váll, míg az USD-s telóknál ugye nincs fékhíd, tehát azonos anyagból azonos merevséget ezzel a konstrukcióval csak több anyag felhasználásával lehet elérni. Duplavállasnál még csak-csak elmegy a konstrukció, de amikor egy villa két szárát csak a tengely és a váll köti össze az nagyon rugalmas lesz minden irányban. Az USD-s telók előnye a kisebb rugózatlan tömeg, de jellemzően többet veszítenek a merevségen, mint amennyit ezzel nyernek - bringáknál legalábbis.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
válasz Zoli133 #23656 üzenetére
szélzaj?
gördülési ellenállás zaja?(#23658) Zoli133:
Megcombosodtál, és már eléred ezt a sebességet ahol zajosodik Gratula!Amúgy ha a fék nem ér a tárcsához/felnihez akkor valszeg a csapágy lesz. Zsírozva mikor volt utoljára?
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
dqdb
nagyúr
válasz Zoli133 #23658 üzenetére
Másodszorra leesett, hogy felnifék, elsőre úgy tűnik, nem tudok olvasni, de most már nem törlöm a lenti részt
Én egy nyolcasra tippelnék a tárcsában. Nekem egy egész napos túrával olyat sikerült összehozni, hogy 30-40 fokos szögben fújó szél hatására 20 km/h feletti tempónál rezonált be az első tárcsa, amúgy csendben volt.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Zoli133 #23697 üzenetére
Bringaland, Speed-Way, Probike, Berguson, valószínűleg a teljes hazánkban elérhető termékválasztékot megtalálod ezekben a boltokban. Shimanóból van a normál mellett E jelzésű modell is, emlékeim szerint ez a szélesebb lábfejre való típust jelöli (ha rosszul emlékszem, akkor fordítva).
Nálam a keresés úgy nézett ki, hogy bementem a hozzám legközelebb eső Speed-Way-be, és az első felpróbált Specialized tökéletes volt a lábamra, így a túra azonnal véget is ért A téli cipő kiválasztása is hasonlóan nézett ki, csak az Northwave lett a Bringalandból.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Zoli133 #24278 üzenetére
Egyik lábbal ráállsz a pedálra, a másikkal pedig a villáskulcsra. Ha nagyon nem megy, egy picit rúgózol rajta.
(#24285) ludsimon: Nemrég én is vettem egy kerékszettet, és az a szerencsétlen előző tulaj izomból rátépte a záróanyát, két emberes feladat volt, nem kicsi erőkarral. Egyébként ezeket mi értelme meghúzni? Minimális oldalirányú erő hat rá, szoruljon egy kicsit, aztán kész.
(#24289) csabi94: Hosszú erőkarnál kontrolláltan tudod megindítani a csavart, nem olyan "átesel a bringán" amikor enged. Sokkal jobban adagolható a nyomaték.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zoli133 #38823 üzenetére
Nem bun persze, de egy csomagtarton levo suly mashogy hat mintha egy hatizsak van rajtad. Azt alairom hogy kenyelmesebb a bringara aggatni a csomagokat mint a hatunkon cipelni, van olyan szituacio amikor meg jobb megoldas is a csomagtarto. Sportosabb haladas, technikasabb erdei bicajozashoz viszon hatizsakot preferalom.
Narakh: en pont azt a cst-t hasznaltam montin varosban, teljesen rendbe volt. Kicsit nehez, de legalabb olcso.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz Zoli133 #86686 üzenetére
Ha szépen letisztítva, bezsírozva, beolajozva egyszóval karban tartva van eltéve, hűvös de nem párás belső térbe, akkor csak fújni kell a kerékben és lehet menni.
De mint írtad itt nem erről van teljesen szó. Itt mindent meg kellene nézni, hogy flottul menyen. (Mellesleg menyire volt párás az a pince?)
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
trialboj
őstag
válasz Zoli133 #87374 üzenetére
Mondjuk nem ártana ha azt is hozzátennéd hogy hol használod. Ha csak aszfalton kerekezel moderált tempóval nem gond. Ha valamelyest feszegeted a határaidat akár aszfalton akár földes úton, nem ajánlott a gyengébben tapadó külsőt előre tenni, mert ha az megcsúszik onnantól nem tudsz mit csinálni, míg hátul annyira nem veszélyes ha kifarol.
Én elsőt vennék a helyedben, és a mostanit beraknám hátra.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoli133 #87374 üzenetére
trialboj-nak igaza van,ez nem autó,hogy lepörgesd és ezért a húzó kerék kell tapadó legyen,itt az első tapadása sokkal fontosabb.Nekem 2 hátsót bír ki egy első,és hacsak nem váltok típust,mindig 1 gumit vásárolok.
(#87377) Crytec210...
(#87373) 6030D...nem is tudtam van olyan.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Zoli133 #87379 üzenetére
A bringánál ha megcsúszik az első kerék, akkor azt nem tudod megfogni, ha a hátsó csúszik meg, akkor azt meg lehet, olyan, mintha faralnál. Nekem, ha a hátsó elkopik, akkor hátra veszek, mert elöl még mindig látszik a kis vágás a bütykökön, tehát alig kopott, hátul meg úgyis jobban kopik, de ettől függetlenül megcserélni semmiképpen nem szabad.
Az autós hasonlattal viszont nem értek egyet. Ott inkább az eleje induljon el kifelé egy kanyarban, mint a feneke. Az első kerék hajtású autók nagy része is így viselkedik, nem véletlenül. Ezért is hülyeség, ami régen szokás volt, az elöl téli gumi, hátul nyári a Wartburgon, mert azzal felmegy az emelkedőn. Ja, csak kanyarban meg megszűnik hátul a tapadás és lehet tekerni a varázsgömböt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
geotigris9
tag
válasz Zoli133 #88030 üzenetére
Ja
Három opció jutott eszembe:
1. Veszel új stoplit ami nem éri meg, vagy új pedált amihez általában (legalábbis Shimano) jár a stopli és a stopli csavarok. És akkor abból használod az eggyik csavart.
2. Keresel valami csavar/és vagy barkácsboltot ahol árulnak.
3. Környékben megkérdezni a bringaboltokban hátha van valami elfekvőben ilyen csavar.Valami M8 süllyesztett fejű imbusz csavar kell és olyan 1 cm hosszú ha jól tévedek.
Ha környéken laksz esetleg tudok ajánlani barkácsboltot ahol nagy valószínűséggel lesz. (Vác)
Most nézem Pesti vagy akkor könnyű dolgod van csak keresni kell.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz Zoli133 #88041 üzenetére
Az a biztos, ha kicsavarod a párját és elviszed. (Esetleg ha van A2 anyagút vennék és megnézném mi a minimum és a maximum csavar ami még jó a stoplihoz elötte. Mert ahogy így utána néztem hosszúságra több méretet is árulgatnak külön csavarként pl.: SPD-z láttam 11,5 mm meg 12,5 mm is bár itt elenyésző különbség. amit linkeltem előbb ott van SPD 10 mm
SPD 12 mm
SPD 14 mm
SPD 16 mm a pakkban.)
Menetragasztót használnék és óvatosan jól meghúznám. Csak mert én már törtem el stopli alátétet - talán kicsit túl jól meghúztam és eggyik fele elpattant az alátétnek.[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
Új hozzászólás Aktív témák
- Lanaform Hydro Mass dobozos lábfürdő (masszázs funkciói vízzel és szárazon is használhatóak
- Eladó futópad T520B DOMYOS
- Festina Férfi Bőrszíjas Elegáns,Jó állapotú karórám eladóvá vált. CSERE IS,OLVASS.
- Ezüst Nyaklánc-Karlánc szett eladóvá vált,vagy csere Nintendo Switch Lite.
- Lego Star Wars Luke Skywalker Vörös Ötös sisak 75327
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen