-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz hszilard666 #44125 üzenetére
Ha nem értesz hozzá, akkor először szerintem kezdj el könyveket/cikkeket olvasni, videókat nézegetni. Arra szerintem senkinek nincs türelme, hogy leírja neked, hogyan kell beszerelni egy monobolokkot, felrakni egy hajtóművet, stb. Millió leírás és videó van, érdemes keresgélni. Persze ha konkrét kérdésed van, biztos kapsz segítséget a fórumban, pl nekem is van fixim.
Alkatrészből olyan nagy választék nincs itthon, főleg ha olcsó és normális minőségű kell. Vázat pl nem nehéz választani, mert olcsón jóformán csak a Royal 3 és a Hardride váza van. Agyból Novatecet érdemes venni, nézel valami erős felnit DT/Sapim küllővel, aztán kész is a kerék. Ennyi pénzből csak négyszögtengelyes hajtás fog kijönni, a Prowheel olcsó, a Sturmey Archer kicsit drágább. A többi (kormány, stucni, nyereg, nyeregcső, pedál, fék, fékkar) már rajtad múlik, ott már számít az is, hogy mi tetszik, mi kényelmes, stb.
-
zoli03
őstag
válasz D.Orion #44259 üzenetére
Nekem régen 12e Ft-os kerékszett volt a fiximben. Noname felnikkel, elöl valami noname, hátul tárcsafékes Promax elsőaggyal. Simán bírta 1-2 évig városban, nem kímélve, pedig 85-90 kg vagyok+hátizsák (szóval sokszor több, mint 100 kg volt a biciklin). Minden gond nélkül ment, amíg egyszer el nem estem, aztán beletérdeltem az első kerékbe. Kitört pár küllő, meg akkora nyolcas lett a felniben, hogy kuka lett. Aztán át lett fűzve mindkét agy másik felnibe, de az agyak még mindig eredetiek.
Inkább az a legnagyobb baj azokkal az agyakkal, hogy a porvédelmük gyakorlatilag 0, szabadon van bennük a csapágy.
-
zoli03
őstag
Innen melyik felnit ajánljátok hobbi XC felhasználásra? Kritériumok: tárcsafékes legyen és a tartósság fontosabb, mint a súly. Sun Inferno27-et akartam, de az csak illesztettben van, én meg hegesztettet akarok.
-
zoli03
őstag
Shimano B01S (műgyantás) fékpofa kb 50% terep/50% aszfalt használatban mennyit bírhat? Valahol azt írják, egész jól bírja, de olvastam olyan véleményeket, hogy 1000 km-t se bírt, amit nagyon keveslek.
-
zoli03
őstag
válasz venember83 #44401 üzenetére
Ez a 40-50 km nem túl biztató. Szoktam sárban is menni, ha úgy adódik, annak meg nem örülnék, ha havonta cserélhetném a betétet. Akkor lehet érdemes lenne egyből fémes betétet és hozzávaló tárcsát venni.
-
zoli03
őstag
válasz -=RelakS=- #44607 üzenetére
Ha jól emlékszem, az is csak egyirányú.
-
zoli03
őstag
válasz venember83 #44703 üzenetére
Csak ez a Canyon nem dirt bicikli.
-
zoli03
őstag
válasz K Norbi #44903 üzenetére
A kazettát tudtommal nem szokták gyakran szétszedni. A normálisak elég jól vannak tömítve, nemigen jut bele a mocsok. Én maximum évente egyszer szedném szét, vagy annyiszor se, ha nem használod durva körülmények között.
A kerékcsapágyat gyakrabban, de attól függ, hogy hol, hogyan, mennyit használod. Ha csak városban és szárazon, akkor szerintem elég évi egyszer. Ha terepen, vízben, sárban, akkor akár évente többször is, de mindenképp érdemes többször ránézni, még ha nem is zsírzod újra. De ez még függ attól is, hogy milyen zsírral kened, milyen agyad van. -
zoli03
őstag
válasz Zola007 #44988 üzenetére
Ezt írta:
"Ha évente egyszer szét van szedve és alaposan kitakarítva, újrakenve, akkor nagyon tartós. Ha jártas a kerékpárszerelésben, saját maga is meg tudja szerelni, de ha nem biztos benne, jobb rábízni tapasztalt emberre. Bonyolult a mechanizmus, de jól karbantartható. Fűzéshez semmi trükk nem kell, csak egy jó szakember, aki jól fűz kereket. Ha görgősfékkel akarod használni, akkor rajta kell lenni a görgősféknek fűzéskor plusz a gumibetétes 1 cm-es távtartónak is a görgősféken kívül, az ül majd neki a papucsnak bal oldalt (vagy annak megfelelő szélességű távtartónak, mint amit a görgősfék jelent). 38/20 fogszámmal van hajtva 28"-nak megfelelő méretű kerékben, a gyári ajánlás 2:1-hez, ami 38-19-et jelentene, de nekem így optimálisabb. A láncfeszítő nem a legoptimálisabb megoldás, ha teheted, csúszópapucsos vázzal használd (ehhez másfajta elfordulásgátló alátét kell), vagy ha nem csúszópapucsos a váz, akkor valami normális láncfeszítőt használj (pl.: Shimano Alfine (CT-S510), ez az elfordulásgátló alátét helyére megy jobb oldalt, így akkor azt nem kell felrakni) De a legolcsóbb láncfeszítés egy olcsó hátsó váltó 1-1 alátéttel kihézagolva a vezetőkerekek mindkét oldalán, hogy elférjen az egysebességes lánc. Újrakenést is vállalok, számlával"
-
zoli03
őstag
válasz evilskati #45063 üzenetére
A Speed Bike nagyobb (szerintem nincs nagyobb bolt itthon, ha tényleg több, mint 1000 bicikli van náluk).
-
zoli03
őstag
válasz stevewonder #45152 üzenetére
Semmi baj a kónuszos Shimanokkal. Karban kell tartani, aztán akkor kb sose megy szét. Nekem már a második Shimano agy kazettája megy szét, de a csapágyakkal eddig semmi gondom sem volt (pedig alap agyak, RM-30 és FHM-475).
-
zoli03
őstag
válasz stevewonder #45154 üzenetére
Ruhával, jól megpakolt hátizsákkal 95-100 kg között vagyok. Haveromnak SG-8R36-os agyváltója van, ugyanúgy kónuszos. Ő olyan 105-110 kg lehet, azzal jár boltba is, akkor a csomagtartóba megy még akár 10-15 kg. 2-3 éve van meg neki, rendszeresen karbantartja, a golyók, a kónusz és a futópálya is tökéletes állapotban van.
Persze kényelmesebb egy iparis, én is Novatec D041SB-t és D042SB-t fogok venni az új kerékszettembe, de a normálisan karbantartott (gyakran olvasni, hogy gyárilag szorosra vannak húzva) kónuszos Shimano csapágynak se rövidebb az élete.
-
zoli03
őstag
válasz hszilard666 #45256 üzenetére
Tudsz rá rakni első féket. Amúgy D.Orion válaszolt neked. Én nem venném meg, az agy nagyon szar benne. Ebben elvileg az iparis Joytech van, aminek gyakorlatilag 0 a porvédelme.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Testbikeon van egy csomó vélemény. Nem szokták országútiba rakni, de bele lehet rakni.
-
zoli03
őstag
válasz Mészike #45562 üzenetére
Pedig ekkora vázméretet 180-190 cm magasságúak szoktak inkább használni. A te magasságodhoz max 18"-os váz kéne, de akár a 17" is jó lehet. Persze a magasság csak egy alap érték, az egész tested meg kéne mérni, hogy kiderüljön, mekkora váz az optimális.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Because #45695 üzenetére
Én is motorolajat használok. Nagyon-nagyon olcsó, a lánckenésnél alig fogy. Ha nem olyan mocskos a lánc, akkor le se kell venni a kipucoláshoz, elég ha jól megolajozod párszor és jól megpörgeted a hajtást, elég jól kiviszi a mocskot az olaj magával. Egy hátránya van, hogy viszonylag gyakran kell kenni, nálam akár 80-100 km-enkét, de nekem az nemigazán probléma.
Az meg szerintem amúgy is sokkal többet számít, hogy milyen gyakran kened és pucolod a láncot, minthogy milyen kenőanyagot használsz.
-
zoli03
őstag
Próbáltad? Mert én igen, és tökéletesen működött. Ezt hogy kell elképzelni, hogy használhatatlan? Lemegyek az aszfaltról, megbolondul, aztán 500 méterrel odébb dob?
Most megnéztem egy régebbi gps trackem, max 20 m-rel rakott odébb az úttól, de nagyrészt rajta volt végig. És nem a térképet néztem, ez csak az Endomondo volt, a telefon a hátizsákban volt. Ha gyalog megyek, vagy úgy biciklizek, hogy a térképet nézem, bőven 5-10 méteren belül lehetett volna végig. Akkor miért lenne használhatatlan? Ugyanolyan részletes térképek elérhetők telefonra is, ugyanúgy odatalálok bárhova eltévedés és plusz idő nélkül.
Semmi értelmét nem látom egy Garminnak, hacsak valakinek nem a túrázás az élete.
-
zoli03
őstag
válasz spanglee001 #45808 üzenetére
"de nem találok olyat ami tetszene is mind ugyanugy néz ki"
Akkor rossz helyen nézegettél. Én azért nem tudnék választani, mert olyan sokat találnék, ami tetszik .
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #45890 üzenetére
Stílust akarsz váltani? Mert ez a Kona nem XC váz.
-
zoli03
őstag
-
zoli03
őstag
Mostanában többször is szó volt arról az Országútis/Vintage montis Facebook csoportról. Tud valaki hasonlót csoportot, ahol újabb féle MTB alkatrészeket árulnak?
-
zoli03
őstag
Megmértem az ülőcsont szélességemet, jópár mérés után 125-127 mm jött ki. Ehhez ugye hozzá kell adni 20-25 mm-t (valahol MTB-hez 20 mm-t írnak, máshol 25-30-at általánosságban, megint máshol 20 mm-t általánosságban, szóval én 20-al számolok), így 145 mm-es nyeregszélesség jön ki.
A mostani nyergem (BikeFun Granada) nem túl kényelmes, 136 mm széles (valószínűleg a szélessége miatt). Kipróbáltam egy másik nyerget, amit itthon volt, az is kb ugyanilyen széles volt (talán pár mm-rel még keskenyebb is), az még kényelmetlenebb volt.
Kíváncsiságból kipróbáltam haverom Selle Royal Alpine nyergét (158 mm széles), ez kb 1,5 km-ig igen kényelmes volt, utána viszont nagyon rossz.
Selle Monte Grappa Liberty Max-ot néztem ki, ez olcsó, és 145 mm széles, viszont ezt sokan leszólták Testbikeon, hogy túrázni, hosszabb távra nem igazán alkalmas (nekem meg ilyen célra is kéne). Van valami javaslatotok hasonlóan széles nyeregre az olcsóbb árkategóriában? Vagy vegyem meg a Liberty Max-ot, aztán kiderül?
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46195 üzenetére
Miért? Még a nevében is benne van, hogy XC.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46198 üzenetére
Abban sem vagyok biztos, hogy ilyen gépeknél szoktak-e 3 tányért használni. Szinte mindegyiken láncfeszítő van a hajtóműnél, az meg tudtommal csak 1 vagy 2 tányérral működik. Plusz nem árt, ha van rockguard, azt is sokon látni.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46200 üzenetére
Én sajnos ezekhez az alkatrészekhez nem értek annyira, nem volt még ekkora rugóutas gépem. Csak az aprót szoktam nézegetni, aztán gyönyörködök . Ehhez a témához talán Runner_fxr ért a legjobban a fórumról.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46214 üzenetére
Mennyiért láttad ezt a hajtóművet? Én rákeresve itthon nem nagyon találtam.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46264 üzenetére
Ennyiért már kapsz Németországból SLX hajtóművet is. Biztos, hogy inkább azt venném, vagy egy Deore-t, az meg olcsóbb is. A gyorszár azért baj, mert egy átütőtengely sokkal merevebb.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46269 üzenetére
Érdemes még Rose-on és Bike-Discount-on is megnézni. Rose-on ha jól emlékszem regisztráláskor van 10€-s kupon 50€ feletti vásárláskor, meg a szállítási költségekben is lehet különbség.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #46320 üzenetére
De egy Rebat tök egyszerű szervizelni, könnyű hozzá alkatrészt kapni és olcsó is (mint ahogy a többi RockShoxot is). Nem tudom, hogy mi ez a nagy Fox imádat tőled, a maiakat igen sokan szidják. Ha egyszer veszek egy komolyabb 29"-os fullyt, biztos, hogy nem Fox teló lesz benne, vagy ha csak azzal találok megfelelő felszereltségűt, egyből eladom belőle, aztán megy a helyére egy RockShox.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Okos Otthon / Smart Home
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gaming notebook topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen