-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #128348 üzenetére
Ez a gearbox dolog nagyon állat lehet. Már láttam, hogy fejlesztgetik. Nagyon tetszik, mert pont a sérülékeny hátsó váltó mechanika kikerül a képletből, kevesebb a koszolódás... A következő lépcsőnek ennek kéne lenni, nem hinném, hogy van értelme az 1x12-t egy 1x13-al tronfolni. Sőt, ha már nem is láncos lenne, hanem bordás szíj, akkor a por és sár se lenne többé gyengéje a hajtásnak.
Attól viszont már tartok, hogy mire ebből megfizethető tömegtermék lesz, addig én már annyi idős leszek, hogy nem fogok már új bringát venni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #128355 üzenetére
Szerintem nem kell ebben a Sram, Shimano összeesküvést látni. A Pinion rendszer nem tud valódi alternatíva lenni, minden területen. Kétségtelenül van előnye, egy zárt rendszer, ami karbantartás mentes, legalább is nagyon sokáig az, védve van a sérülésektől is. Sárban is feltehetően stabilabban működik mint egy láncváltó. Viszont vannak hátrányai is, pl a súlya, ha bármi probléma adódik vele, nagyon kevesen értenek hozzá. Speciálisan pinionhoz gyártott váz kell hozzá, és az ára is nagyon magas, konkrétan amit te néztél, csak a váz, tag és a Pinion váltó közel 1,5 millió. És amúgy az a tekerős, markolatváltó se olyan szimpatikus nekem, furcsa, hogy nem csinálnak hozzá egy normális váltókart. A súlyra visszatérve, a legnagyobb átfogású, 18 sebességes Pinion P1.18 Gearbox 2,7kg súlyú! Azért ez baromi sok, ha azt nézem, hogy az én Shimano E8000-es pedelec motorom 2,8kg, és ez egy 70Nm-es villanymotor, van köztük 10dkg súlykülönbség? 2,7kg
A Pinion szerintem 2 esetben lehet megfontolandó választás. Az egyik az az eset, amikor javarészt rendkívül sáros, mocskos helyen bringázol, tehát az év nagyobb részében, a másik eset meg a világjáró túrázás, ahol nagyon fontos, hogy egy igénytelen, mindentől védett váltórendszered legyen. Elvileg 10000km után kell karbantartani, bár ezt a sarki bringás boltban aligha fogják elvégezni.
Előbb vennék magamnak egy Yeti SB150-es vázat, 3800 dollárért, szerintem itt a komplett váz taggal nem lehet több mint 2,7kg.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #128407 üzenetére
Ennyi pénzért nekem nem kéne egy 15kg-os bringa. És azt a tekerős marokváltót sem tudom, hogy szoknám meg.
De ha annyira bejön, akkor rajta, hirdesd meg a Specit, biztos találsz rá vevőt, aztán indulhat a Pinion project! Biztos jó gép, meg különlegesség stb, de azért ha már analóg Enduro, inkább a Yeti, egy jó kis Sram X01 Eagle AXS váltással.ivana: Tudom, hogy nem mai találmány. Attól függ, hogy milyen útvonalakat akarsz bejárni? Ha mondjuk szeretnéd körbejárni a világ legjobb montis ösvényeit is, akkor aligha lesz alternatíva a 3 X 7-es 26"-os gép. De amúgy nyilván értem, ha elromlik, és ott vagy a világ végén, akkor nagy a gond.
trialboj: Bár a tag szervizben nem vagyok jártas, villákból kiindulva, annyit tudok mondani, hogy ez nem normális. Amikor frissen szervizelnek egy villát vagy tagot, az elején az első túrán, egy kicsit több kenőanyagot kitolhat, de azért nem ennyit mint nálad. Ez a tag nem tömít rendesen az biztos, különben az az olajmennyiség nem lehetne ott a becsúszón. Töröld meg, használd még egy kicsit, ha újra ennyi képződik rajta, akkor irány egy hozzáértő szerviz, de ha többet nem tapasztalsz ennyit, akkor lehet ez csak egy felesleges mennyiség volt és nincs baja, bár erős a gyanúm, hogy nem ok.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #128489 üzenetére
Fogja mindenki egymás kezét óriási szeretetben, és nézik mozdulatlanul, hogy közelítesz feléjük....Bálint Nap utóhatása miatti szerelmes zombik?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Toobee #128858 üzenetére
+(#128837) Hasaggymeg
Ez érdekes, nekem mikor kijött a sérvem, egyből eltiltott minden orvos a bringának még a gondolatától is Ez nyilván túlzás volt, de azért azt nem gondolnám hogy a bringázás jót tesz a deréknak v hátnak. Egyáltalán nem mozgatja az alsó derék izmokat, csak terheli az l4 l5 közötti porckorongot, amit szerencsére a legtöbb ember nem érez meg.
Tavalyi év elején kb 2 hónapig minden túra után 3-5 percet tornáztam, mert sajgott a derekam, aztán ahogy a fájdalom elmúlt a tornát is abba hagytam.Mindenki mást hisz mitől gyógyult meg, talán az idő és a torna az egyetlen közös a legtöbb történetben, de én szinte biztos vagyok benne hogy azzal hogy bringázom, nem segítek a derekamnak gyógyulni... a túrák csak a lelkemet gyógyítják
(#128836) Runner_fxr
Gyorsan mindenki szokott zúzni, mondjuk én 60al még nem toltam erdőben, de főleg azért mert túl koszos az út ahhoz hogy gyorsabban engedjem, és éppen ezért minden ilyen 40 feletti ereszkedésnél, kicsit szerencsésnek érzem magam, hogy ne kaptam el egy avarban megbújó göcsöt ami megakasztotta volna a bringát és engem pedig az égbe katapultál.
A nagy rugóút ilyenkor mindig megnyugvást okoz, nekem 140 volt a max, de akkor azt ki is használtam, olyan hibákat vétettem, amit a mostani bringám nem tudott volna megoldani. GMBN-es srácok megmutatták hogy akár egy xc hardtaillel is lehet nagyokat ugrani, vagy meredek részeken ereszkedni, de oda kell a tapasztalat, ha az nincs meg akkor nem árt ha a bringád többre képes mint amire te használni szeretnéd."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #128860 üzenetére
Ott majd lehet gyakorolni.
trialboj: Szerintem egyáltalán nem szokott mindenki gyorsan zúzni. Rengeteg bringással szoktam találkozni az erdőbe akik kb fele olyan tempóval sem mennek lefelé mint én vagy pár ismerős akikkel bringázunk. Pedig távolról sem vagyunk profi rájderek, mindenkinek van egy tempó amit még biztonságosnak érez, ezek között nagy különbségek is lehetnek. Hát az erdőkben általában koszosak az utak, ez már csak ilyen. Az avar sunyi dolog az biztos, HHH környékén van egy olyan szakasz, ami kb mindig avaros, de iszonyat jót lehet rajta menni, kb 50-60-as tempó. Na az kicsit para, de akkora feeling, hogy nem lehet kihagyni.
Majd tavasszal lehetne csinálni egy közös terepezést, ha van kedved, mutatunk itt a Budai-hegységben jópofa útvonalakat.
Anno gyerekként a merev vázas, merev villás retro montimmal is lementem rengeteg helyen, amikor meg a Kona Stinky-m volt, kifejezetten állat voltam. Hiába a tapasztalat, idővel az ember visszavesz, ez valószínűleg a korral is jár.Gyengék az izmok a hátadban, azért fáj. Ehhez sajnos a kerékpár nem nagyon tud érdemben hozzájárulni. Konditermi edzés kéne, de edzővel, aki figyel rád, hogy mindent precízen csinálj.
StLui: Fogalmam sincs mikor nyit. Arra gondoltam, hogy bérelek egy DH gépet. Nekem is nagyon bejön a videók alapján, még nem voltam ott, de biztos fasza a pálya. Ugratásokat szeretném kicsit gyakorolni, anno Leogang-ban már elég jól ment.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #128907 üzenetére
Új agyak is kellenek, a küllőimben sem bízok már, egy el is törött, ezért nem bringázok egy hete (meg mert -19 fokok vannak ), szal mindenképp full kerékszett kell. Ha ilyen sokáig bírja a tej az frankó... Műhelypumpa nálunk a Lidl-ben nincs, szal rendelnem kell és drágábban jövök ki. Droppert én sosem használnám szerintem, csak idegesítene, hogy azt is karban kell tartanom
ZolkoW: gettó-tubeless sajnos nem játszik, mert a jelenlegi kerekemnek annyi, szal nincs amivel kísérletezzek. Súly annyi lesz amennyi, mert most nincs pénzem drága kerékszettre és őszintén sajnálnék is minimum 2-3x annyit költeni rá párszáz gramm súlysporlás miatt. De amúgy valszeg így is könnyebb lesz mint a jelenlegi, mert a legolcsóbb kerékszettekben is XT agyak vannak minimum, az enyémben meg gagyi (nehéz?) Acerák vannak. Valaki itt írta, hogy két belsőt hord magával, mert megszívta tubelessel, asszem eddie1978. Toobee meg azt, hogy tubelesst minipumpával nulláról képtelenség felfújni, ezek alapján gondoltam, hogy nekem is szükségem lesz két belsőre és patronra.
zoli03: Közben találtam jó árban TL ready kerékszettet is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Toobee #129437 üzenetére
fogaskoszorú/féktrárcsa szerelésnél nem árt
Arra figyelj, hogy ha ez olyan, mint az enyém, akkor csak meghúzás irányba kattan, a másikba nem. Emiatt aztán hajtókarnál csak az egyik oldalra jó.
Leszereléshez érdemes sima kulcsot használni szerintem.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #129505 üzenetére
Csak kell még venni aksikat hozzá, mert zabálja.
tacto: Kisebb szoftveres gondjai vannak azért, meg gyorsan merül. A szoftveres gondok feltételezhetően javítva lesznek, a merülést meg tartalék aksikkal lehet orvosolni. De amúgy tényleg brutál, főleg a stabilizátora. Elég fos már a pánt amire a kamerát rögzítettem, rázkódik rajta rendesen, ennek ellenére szinte minden rázkódást kiszed a stabilizátor.
StLui: Legközelebb kicsit feljebb állítom. Azért én is eléggé csirke vagyok, pedig a bringa bírná, egy ilyen Yoko kb semmi neki. Az elején van az letörés, alig éreztem a földet érést, mintha egy járdaszegély lett volna.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
xy.zsolt
őstag
válasz Toobee #129699 üzenetére
Nem gyenge hátszél volt....a 37 km/h-t saját, stravától független mérés is igazolta.....a Watton én is meglepődtem....nem is veszem 100%-os ténynek...meg hát mindegy is. Amúgy outival ilyen távon, szálcsendben (hasonlóan sík szakaszon) tudom ezt az átlagsebességet.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
6030D
Ármester
válasz Toobee #129720 üzenetére
Én is lefelé szeretek menni, a felfelé csak a szükséges rossz. Persze, az is jó, ha nem végig nyomod maxon. Meg néha rakj be azért regeneráló tekeréseket is, ha sok van egymás után, mert többet ér, mint még egy megdöglős. A regenerálók pont jók pihenőnapnak. Jön a jó idő, jönnek a sütkérező csajok, menj krúzolni a karbon Specivel a Rómaira. Csak a csomagokat szedd le róla.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
válasz Toobee #129727 üzenetére
Milyen spinning lehet amire jársz? Mondjuk az enyémről kiderült, hogy spinracing, de megdöglök 170 feletti pulzus elég sokszor edzésen belül, minden edzés full intervallozás 50 percen át (ebből mondjuk 15 a bemelegítés, de néha túltolom azt is az ellenállással)
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #129727 üzenetére
Éppen azon agyaltam minek 1kerekezel,mikor megjött az atompipis hozzászólásod. ...mikor úgy 35 évvel ezelőtt először látott 1kerekezni,néhai apámnak annyi volt a hozzáfűznivalója,hogy: "Fiam,ha neked nem kell az első kerék én kiveszem." Méghogy atompipik!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Toobee #129740 üzenetére
Értem, köszi, akkor az tényleg más nagyon!
Kicsit más: Én most elkezdtem egy 30 napos HIIT edzést napi 6 perc és kész is vagyok tőle Olyan mintha eddig semmit nem sportoltam volna, teljesen kikészít, persze 20 perc és kipihentem magam. Mondjuk ez nem a pulzuskontrollról szólKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #129868 üzenetére
Egyszer én is meg kell nézzem nyomásmérővel, hogy mennyire szoktam belőni, eddig érzésre fújtam fel kb. úgy, hogy erőből ujjal be tudom nyomni a felniig a gumit. Nagyon durva köves terepen ha nincs időm kikerülni egy éles követ, akkor néha felütöm, de eddig se defektem nem volt miatta, se a felni nem sérült soha. Szerintem nagyon súlyfüggő a dolog, én 65-67 vagyok, de a haverom pl. közel 100kg testsúllyal kőkeményre kell pumpálja és ha ráül a bringára még így is szétterül a gumi alatta. Tavaly amikor ráült az én montimra, a felni érte a földet, a gumim teljesen lapos volt
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #129874 üzenetére
Ha Kate 55kg, az már 8-9kg különbség, + a táskáid, a pótbelsőd meg egyebek amik a bringán vannak, meg a montid is 3-4 kilóval nehezebb, ő versenyeken nem rak semmit a bringára és hátizsákot sem hord. Összben, ha mindent összeszámolnál valszeg minimum 15kg plusz súly jönne ki hozzá képest, ami nekem már nem tűnik kevésnek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
StLui
veterán
válasz Toobee #129887 üzenetére
Mi két alkalom közül egyiknél sem vettünk szlovák matricát, mert picit gyorsabb, kb 20-30 perc, de amúgy km-ben hosszabb, ti hogy mentek?
Tervben van, hogy szombat, és ott döntünk hogy maradunk-e egy éjszakát.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
SSJmeszes
senior tag
válasz Toobee #130295 üzenetére
Hát sajánlom, hogy ilyen sz@r hírt sikerült közölnöm.
És a legrosszabb az az egészben, hogy Szombatra meg esőt ír. De azért, ha már mentek én egy próbát meglejtenék ( szombaton), hátha nem lesz olyan vészesen nagy eső.
Persze Vasárnapra tökéles időt mutat, ami jó is lenne, de az a baj, hogy kb éjfél körül érnék haza, aztán reggel meg munka.. Úgyhogy szívás. Nem baj, majd legközelebb, vagy majd Wexl..Azért ha mentek számolj be milyen volt!
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #130482 üzenetére
Igen az 50 alatt a 42 a következő, ami már önmagában is egy elég könnyű fokozat, kisebb ugrást lehetne csinálni 48-ra (a 46 nem illik bele, mert előtte a 36-42 váltás már 6 fog különbség). Viszont a 48 esetében nincs meg a fontos 500% a marketingnek. Ez pedig fontos faktor, lám a shimano-nál az XTR így lett 10-51 a hátsó, hogy 510% legyen.
Az áttétel kalkulátorok szerint a 32:50 áttétel hozza a sokak által igényelt 24:36 (kisebb keréknél), vagy 22:36 (nagyobb keréknél) könnyű áttételét.Szóval 48-al lehet jobb lenne hátul az 50 helyett, de ezt se megerősíteni se megcáfolni nem tudom tapasztalat hiányában. Viszont maga az eagle rendszer az baromi jó. Ha valaki nem versenyző, akinek pedálfordulatról szól minden és 1-2 fogas lépések kellenek, akkor az 1x rendszer zseniális. Sok teszt úgy megy le, hogy el is felejtik a drága bringát méltatni csak azt mondják, de kényelmes megoldás ez az 1x12!
Eldönteni azt, hogy kinek mi jön be csak a személyes próbával lehet. Próbáld ki egy tesztnapon, akkor kiderül bejön vagy sem.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #130651 üzenetére
Dicsak Runner!... ...meg egy olyan bringa mint harminchatvandéjé!
(#130655) StLui...ez most melyik Focus,amit fiadnak adtál?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #130651 üzenetére
Na ilyen körre én is el mernék menni veletek, 15.0km/h átlag, 186bpm pulzus, ezt én is hozom, főleg az utóbbit . Nagyon durva, hogy már pólóban nyomjátok és ja, végre arcok. Runnert a nadrágról felismerem, a cicanacis ninja te vagy? Az 6030D Meridája? És az első csávó, a kigyúrt katona ki az?
ZolkoW: Én örülnék a naplementének mert fotogén, kár, hogy sosincs türelmem kivárni
Hasaggymeg: Igazán keményen én valszeg sosem fogom nyomni, mert nem az a célom, de azért persze szeretnék fejlődni, hogy jobban bírjam.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs